Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2003, 21:38
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Albert Heijn verlaagt prijzen
18-10-2003

Supermarktketen Albert Heijn verlaagt vanaf maandag blijvend de prijzen van ruim duizend produkten in het assortiment. Met de actie geeft de keten gehoor aan een toenemend aantal klachten van klanten die de prijzen van de supermarkt te hoog vinden. Dit laat een woordvoerder zaterdag weten.

De prijzen worden tussen de 7 en de 35 procent verlaagd. Met de actie probeert de supermarkt het verloren marktaandeel van 1,3 procent te herwinnen. De prijsverlaging is de grootste die ooit binnen een jaar tijd is doorgevoerd bij Albert Heijn. Over de kosten van de investering wil de woordvoerder niets kwijt. "Het is een enorme investering voor ons, maar dat kan ik nu niet in cijfers uitdrukken".

"Het gaat vooral om de dagelijkse produkten die mensen kopen. Die vullen over het algemeen ongeveer 30 procent van het boodschappenmandje", aldus de woordvoerder. "Vooral als deze dagelijkse producten elders goedkoper zijn, wijken klanten uit naar de concurrent."


[Copyright 2003, Novum]

Ik heb vandaag meer dan 11 uur gewerkt vanwege het feit dat alle nieuwe posters opgehangen moesten worden, alle nieuwe prijskaartjes geplaats moeten worden, alle prijzen veranderd moeten worden, er weet ik veel hoeveel nieuwe producten in het assortiment verschijnen, en ga zo maar door.

Mijn vraag, denken jullie dat AH op deze manier haar slechte positie zal verbeteren?
Wie werkt er nog meer bij de AH hier?
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2003, 21:41
Verwijderd
Shit, komen er nog meer tijgerlegging-dragende Anita's bij de AH! Die prijzen moeten juist omhoog
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:46
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
die 2e vraag heeft niet zoveel nieuwswaarde, post die maar bij werk en recht enzo

maarum...ja prijzen omlaag = meer klanten
maar of dat genoeg is enzo, das voor iedereen hier denk k nogal lastig in te schatten...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:49
Verwijderd
Het helpt ook als je het begrip 'slechte positie' wat nader definiëert. Wat moet ik daaronder verstaan? Lage beurswaarde, lage intrinsieke waarde? Lage omzet? Etc...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:54
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik vraag me af of AH zijn concurrentiepositie zo kan verbeteren, omdat er sowieso al gezegd werd dat andere supermarkt-ketens ook eventueel mee zouden doen aan de prijzenoorlog.

Straks volgt er net zoiets als bij die internetproviders, waar eerst sprake was van een oligopolie, maar doordat er meer aanbieders kwamen, monopolistische concurrentie ontstond. Het gevolg hiervan is dat je nu met 8192/1024 kb/s kan downloaden/uploaden, voor 65 euro.

Maar met de supermarkten zal dat vast niet zo snel gaan, want ze zullen wel oppassen met zn allen dat de supermarktbranche nog wel winstgevend blijft.

Toch lekker als we straks voor dezelfde producten minder hoeven te betalen.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 22:03
Boosoog
Avatar van Boosoog
Boosoog is offline
Deze noodsprong zal AH niet uit de penairie halen; zelfs met deze actie zullen de meeste producten bij AH nog altijd duurder zijn dan bij de concurrent.

De consument is prijsbewuster dan jaren geleden en zal dit spelletje wel tijdig doorzien.

In feite heeft AH zijn klanten jarenlang belazerd met zijn woekerprijzen en heeft het bedrijf zijn teloorgang aan zichzelf te danken.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 23:12
Eulogy
Avatar van Eulogy
Eulogy is offline
Albert Heijn verlaagt de prijzen? misschien geeft Moberg gewoon een rondje
__________________
Somewhere in Texas there's a village without it's idiot
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Boosoog schreef op 18-10-2003 @ 23:03:
In feite heeft AH zijn klanten jarenlang belazerd met zijn woekerprijzen en heeft het bedrijf zijn teloorgang aan zichzelf te danken.
Inderdaad, wat er bij de AH te krijgen is krijg je bij de andere ketens ook en veel goedkoper
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Boosoog schreef op 18-10-2003 @ 23:03:
In feite heeft AH zijn klanten jarenlang belazerd met zijn woekerprijzen en heeft het bedrijf zijn teloorgang aan zichzelf te danken.
Jij lult wel vrij veel uit je nek. Heb je wel eens van marktsegmentatie en -differentiatie gehoord? Dat Albert Hein zijn prijzen hoger legt dan die van de concurrent, heeft niets te maken met 'belazeren' of 'woekerprijzen', dat is gewoon het variëren van de marketingmix, in dit geval de component 'prijs'. Daarmee trek je een bepaald publiek aan: bij de Basismarkt of de C1000 komen andere mensen dan bij Albert Hein, omdat dat gewoon de duurste supermarkt is. Dat mensen in deze economisch moeilijker tijden ineens gaan miemelen over te hoge prijzen heeft niets te maken met 'spelletjes spelen' maar gewoon met common sense. Als je een bepaalde supermarkt te duur vindt, dan ga je toch mooi naar een andere? Nederland telt enkele tientallen verschillende supermarktformules, je bent écht niet alleen op Albert Hein aangewezen. Kom óp zeg!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 12:31
Boosoog
Avatar van Boosoog
Boosoog is offline
Je schrijft het zelf; het heeft met common sense te maken.
En als je nou gewoon toegeeft dat dankzij de common sense steeds meer publiek zich van AH afkeert omdat men in navolging van de suprmarktketen "op de kleintjes gaat passen" , is de cirkel rond.

Volgens welke criteria de prijzen worden berekend en marktsegmentatie, differentieatie of marketing-mix, daar heeft de consument geen boodschap aan.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 12:32
Atje85
Atje85 is offline
Ja, denk wel dat t werkt, vooral vanwege die structurele verlaging van min.7 en max.35 procent, en dan niet alleen de AH-merken.
Stel dat iets 99 cent kostte ofzo dan zal dat nu minimaal wel gedaald zijn tot 92 cent ofzo, en als dat met 1000 producten gebeurd denk ik niet dat je straks vaak bij de AH noemenswaardig duurder uit bent dan bij de een andere supermarkt, behalve de Aldi en LidL zal wel goedkoper blijven, maar dat is toch vaak wel lagere kwaliteit.
Je moet natuurlijk wel op de prijs/kwaliteitverhouding letten en niet alleen op de prijs
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 13:48
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Niet te hopen dat er een ernstige prijzenoorlog gaat ontstaan...
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Boosoog schreef op 19-10-2003 @ 13:31:
Je schrijft het zelf; het heeft met common sense te maken.
En als je nou gewoon toegeeft dat dankzij de common sense steeds meer publiek zich van AH afkeert omdat men in navolging van de suprmarktketen "op de kleintjes gaat passen" , is de cirkel rond.

Volgens welke criteria de prijzen worden berekend en marktsegmentatie, differentieatie of marketing-mix, daar heeft de consument geen boodschap aan.
Allemaal leuk en aardig, maar dat doet niets af aan het feit dat jij niet meteen op de proppen moet komen met die Fortuiniaanse retoriek als 'spelletjes spelen', 'de mensen belazeren' en dergelijke, want dat is complete lulkoek.

Ik zie niet in waarom ik iets zou moeten toegeven nu jij op niet één punt inhoudelijk ingaat op mijn stukje. Je doet alsof je voor het leven gebonden bent aan Albert Hein en niks kunt doen tegen prijsverhogingen. Onzin dus, want als het jou niet bevalt kun je met je common sense mooi naar een andere supermarkt zodat uiteindelijk Ahold failliet zal gaan. Dat heet marktwerking, de mooiste uitvinding sinds ritsen en gesneden brood.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 14:42
Boosoog
Avatar van Boosoog
Boosoog is offline
Voor wat betref de marktwerking heb je volkomen gelijk.

Besef wel dat niet iedereen in de grote steden woont, en als er geen concurrerende supermarkt in de buurt is, is er altijd wèl een filiaaltje van AH gevestigd.
De mensen die in zo,n gat wonen hebben dus de keuze: Albert Heyn of tientallen kilometers rijden naar een andere zaak zodat de besparing tot nul wordt gereduceerd.

En rethoriek of niet; ik vind dit misbruik maken van een monopolie-positie.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 19-10-2003 @ 15:42:
Voor wat betref de marktwerking heb je volkomen gelijk.

Besef wel dat niet iedereen in de grote steden woont, en als er geen concurrerende supermarkt in de buurt is, is er altijd wèl een filiaaltje van AH gevestigd.
De mensen die in zo,n gat wonen hebben dus de keuze: Albert Heyn of tientallen kilometers rijden naar een andere zaak zodat de besparing tot nul wordt gereduceerd.

En rethoriek of niet; ik vind dit misbruik maken van een monopolie-positie.
Pff, dus volgens jou mag AH niet zomaar waar ze willen een vestiging neer zetten? Slaat echt nergens op en eheft echt nix met misbruik van de monopolie-positie te maken. Welke monopolie-positie eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:50
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik zag op tv een vergelijking:
een volle boodschappenkar bij de AH nu 35 euro
een volle etc. bij de edah (?) nu 33 euro
een volle etc. bij de ah maandag 31 euro
er rekening mee houdend dat de edah dan ook maar weer een stukje lager zakt, maakt het voor de ah geen reet uit en blijven de klanten weg omdat het ergens anders goedkoper is (maar dat rustique broodje hebben ze nergens anders dus die kom ik wel trouw halen hoor)
De konmar heeft trouwens ook al diverse artikelen lager geprijsd.
En een prijzenoorlog is wel op komst (zo werd er verteld)

Buiten het feit dat ik hier eigenlijk nul komma nul verstand van heb en gewoon elke week mijn boodschappen moet doen hoop ik dat de prijzen in de horeca nu eens goed naar beneden gaan.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 17:05
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Lekker hoor, om met de Edah te gaan vergelijken... Die is ook veel te duur... Ik bedoel, als ik een keer niet te duur uit wil zijn, vermijd ik zowel de Edah als de Albert Heijn. Het is slechts in enkele producten dat de Edah goedkoper is (oa brood). Dus waarschijnlijk wordt de AH nu wel een heel stuk goedkoper dan de Edah met merkproducten.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Je moet natuurlijk wel op de prijs/kwaliteitverhouding letten en niet alleen op de prijs
Tja, wist je dat aldi alleen A kwaliteit verkoopt en dat tegen een zeer goedkope prijs. Was eens een zeer interresant artikel over in de Stern of der Spiegel, weet even niet meer welke.
Ze verkopen veel producten die uitdezelfde fabrieken komen zoals de producten met de merknaam dr oetker bijvoorbeeld, alleen dat die producten voorzien worden van een andere naam en verpakking. Verder dingen ze heel erg hard af en als je niet verkoopt dan halen ze het gewoon bij iemand anders met een vergelijkbaar product van een A kwaliteit. Verder worden producten uit de schappen gehaald en net weer verkocht als ze matig uit een consumentenonderzoek komen.
De prijs/kwaliteitsverhouding gaat niet overal meer op tegenwoordig, tenminste niet voor de standaard producten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-10-2003, 19:11
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2003 @ 22:49:
Het helpt ook als je het begrip 'slechte positie' wat nader definiëert. Wat moet ik daaronder verstaan? Lage beurswaarde, lage intrinsieke waarde? Lage omzet? Etc...
Eventjes tussen de discussie door dan maar

Met slechte positie doel ik op een lage omzet. Zeker vanaf het moment dat Albert Heijn alleen maar slechte publiciteit heeft gekregen vanwege de welbekende man van 10 miljoen, is er een kleine Albert Heijn boycot ontstaan. Dat neemt niet weg dat die al niet langer gaande was, er komt gewoon steeds meer protest tegen Albert Heijn's hoge prijzen.
Albert Heijn heeft nu al tijden een lage omzet (de cijfers weet ik natuurlijk ook niet), en wil dat nu dus gaan veranderen door te gaan prijsstunten. Dit heeft als doel om meer klanten met karretjes te krijgen, in plaats van mandjes. Oftewel, meer vaste klanten zien te trekken, in plaats van mensen die sporadisch komen als er een of andere aanbieding is.
Dit wordt gedaan door het assortiment te vergroten, veel producten blijvend in prijs te verlagen en de komende tijd ontzettend veel bonuskortingen te heffen op allerhande producten.
Natuurlijk zal dit eerst tot een nog grotere daling van de omzet leiden, maar als de formule werkt, en er daadwerkelijk meer mensen naar de Albert Heijn toegetrokken kunnen worden, zal er weer een stabiele omzet ontstaan.

Dat is een beetje wat ik van mijn bazen begrepen heb
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:31
Boosoog
Avatar van Boosoog
Boosoog is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-10-2003 @ 17:41:
Pff, dus volgens jou mag AH niet zomaar waar ze willen een vestiging neer zetten? Slaat echt nergens op en eheft echt nix met misbruik van de monopolie-positie te maken. Welke monopolie-positie eigenlijk?
Wat ben jij een slechte lezer.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 19-10-2003 @ 22:31:
Wat ben jij een slechte lezer.
Wat ben jij een sukkel.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:34
Boosoog
Avatar van Boosoog
Boosoog is offline
Is dat zo, mon Admiral ?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:37
Boosoog
Avatar van Boosoog
Boosoog is offline
Wat heb je trouwens een provocerende avatar.
Is dat om bepaalde minderwaardigheidsgevoelens te compenseren ?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:39
Verwijderd
lang leve lidl
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:41
Boosoog
Avatar van Boosoog
Boosoog is offline
Lidl is top; met bepaalde produkten zelfs beter.

De echt onvervangbare merken als Douwe Egberts kan je altijd nog redelijk voordelig kopen bij AH-dochter C1000.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2003, 08:05
checko
Avatar van checko
checko is offline
Hey mensen niet teveel de Appie afkraken he, het personeel is nog steeds top daar

...ik heb zelf 2 uur zitten overwerken om alle pijsbordjes te vervangen

Maar het idee erachter is om de klanten weer terug te winnen: veel lagere marges, ze verwachten dat de omzet pas over 6 maanden weer op het huidge niveau zal komen en dat die daarna weer stijgt..
Hoogste prioriteit is vooral marktaandeel terug winnen ten koste van de Laurus groep, die in financiele problemen zit en waarschijnlijk niet in staat is tot prijsverlagingen.....

aldus het reclamepraatje van m'n baas....
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:49
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 19-10-2003 @ 17:50:
Ik zag op tv een vergelijking:
een volle boodschappenkar bij de AH nu 35 euro
een volle etc. bij de edah (?) nu 33 euro
Jezus, scheelt het maar zo weinig? Dan snap ik helemaal niet meer waarom mensen voor die luizige twee euro naar zo'n kut-supermarkt als de EDAH gaan.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:57
@pie
@pie is offline
Citaat:
meelman schreef op 19-10-2003 @ 14:48:
Niet te hopen dat er een ernstige prijzenoorlog gaat ontstaan...
bij de super de boer-formule is zaterdag ook n bericht binnengekomen dat de prijzen omlaag gaan.. net zoals bij de AH op meer dan 1000 A-merk artikelen.. hoezo prijzenoorlog?
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef op 20-10-2003 @ 13:49:
Jezus, scheelt het maar zo weinig? Dan snap ik helemaal niet meer waarom mensen voor die luizige twee euro naar zo'n kut-supermarkt als de EDAH gaan.
omdat je met een gezin minstens 100 euro in de week boodschapt, dat is dus 6 euro 70 in de week en 335 euro in een jaar, die kan je dan beter besteden in centerparks

wat me overigens helaas opviel is dat ze enkel de A-merken in prijs verlagen en niet het huismerk of de mindere merken. dus dat blijft de lidl voor mij
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 13:27
Verwijderd
Aldi 0wnt lidl


De lasagne alleen al is beter dan wat je in al de andere supermarkten kan krijgen, om dan nog maar te zwijgen over de chocola....
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 13:47
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
checko schreef op 20-10-2003 @ 09:05:
Hoogste prioriteit is vooral marktaandeel terug winnen ten koste van de Laurus groep, die in financiele problemen zit en waarschijnlijk niet in staat is tot prijsverlagingen.....
Bah, bij de Edah was ik 3 weken geleden al bezigf met het verlagen van de prijzen (er hangen in Edah's ook mooie reclamebordjes van overal). AH doet dit in navolging van Laurus; maar dat wordt in de media maar marginaal belicht, ze doen net alsof zij beginnen. Ook stoppen ze veel meer geld in een uitgebreide reclamecampagne, maar de macht van alle 'free publicity' van de media die voor AH zeer positief uitpakt, moet zeker niet worden onderschat. (en ik kan het weten, want ik studeer ervoor! )
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 19:18
Verwijderd
ik werk ook bij de AH. ik hoorde zaterdag dat ze dat van plan waren enzow.. naja ook omdat ze in de shit zaten. dus prijzen verlagen. me ma werkt er ook en die ging zondag mee werken, maar ik dacht, ja daaaaaaaaag het is WEEKEND
boeit me verder ook niet, ik bedoel ik hoef er alleen maar te werken, ik vinnut wel best daar achter die kassa
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 19:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
beetj e een reclametopic :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 20-10-2003 @ 20:22:
beetj e een reclametopic :/
mja als je t zo bekijkt wel ja :/
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 19:28
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Om er geen reclametopic van te maken; Super de Boer gaat mee met de prijsverlaging (140 A-merken).
De prijsverlaging van de Albert Heijn (meer dan 1000 producten!) is deels psychologisch. Sommige producten zijn in prijs verhoogd en vervolgens verlaagd, en andere producten zijn blijvend in prijs verhoogd.
Way to go.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 13:10
checko
Avatar van checko
checko is offline
Citaat:
Martian schreef op 20-10-2003 @ 14:47:
Bah, bij de Edah was ik 3 weken geleden al bezigf met het verlagen van de prijzen (er hangen in Edah's ook mooie reclamebordjes van overal). AH doet dit in navolging van Laurus; maar dat wordt in de media maar marginaal belicht, ze doen net alsof zij beginnen. Ook stoppen ze veel meer geld in een uitgebreide reclamecampagne, maar de macht van alle 'free publicity' van de media die voor AH zeer positief uitpakt, moet zeker niet worden onderschat. (en ik kan het weten, want ik studeer ervoor! )
Ojee.....wat een opgekropte frustraties Maar ik zei ook niet dat de appie de eerste was....
en ja...hoe het zit met de free publicity..: dan had edah dat ook wat slimmer moeten aanpakken als zij daadwerkelijk de eerste waren...
Ik denk zelf dat de ah niet naar edah heeft gekeken. De prijsverlagingen bij de ah vloeien verloor voort uit de eigen problemen en het verlies van marktaandeel..
Maar goed....ik studeer er natuurlijk niet voor...ik ben maar een simpele bedrijfskunde student

oja
Citaat:
Joostje schreef op 20-10-2003 @ 20:22:
beetj e een reclametopic :/
Als jij mij kan zeggen hoe kan je kan discussieren over verschillende supermarkten zonder de naam te gebruiken....wil ik dat in de toekomst graag proberen

Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 13:13.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2003, 13:35
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
checko schreef op 21-10-2003 @ 14:10:
Ojee.....wat een opgekropte frustraties Maar ik zei ook niet dat de appie de eerste was....
en ja...hoe het zit met de free publicity..: dan had edah dat ook wat slimmer moeten aanpakken als zij daadwerkelijk de eerste waren...
Ik denk zelf dat de ah niet naar edah heeft gekeken. De prijsverlagingen bij de ah vloeien verloor voort uit de eigen problemen en het verlies van marktaandeel..
Maar goed....ik studeer er natuurlijk niet voor...ik ben maar een simpele bedrijfskunde student
free publicity doe je niet zoveel aan, het is nou eenmaal een feit dat de media (zeker op dit moment) veel meer aandacht besteed aan AH dan aan de Edah, die veel kleiner is. Momenteel in positieve zin, een paar weken geleden in negatieve zin.
Maar de Edah heeft zelf ook minder reclame gemaakt dan de AH, natuurlijk.

En gefrustreerd... Mwoh... de omzet van de edah waar ik helaas nog steeds werk is de afgelopen 3 jaar meer dan verdubbeld, terwijl we vlakbij een van de grootste AH's van Nederland zitten. Dus dat zit wel goed
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:13
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
meelman schreef op 19-10-2003 @ 14:48:
Niet te hopen dat er een ernstige prijzenoorlog gaat ontstaan...
Hoezo niet? Dit lijkt me juist wenselijk, in een goede marktwerking is de prijs flexibel. Dat is hij de afgelopen jaren niet bepaald geweest (ja, naar boven toe). Als daar nu verandering in komt dan is dat een teken dat de marktwerking zijn werk doet.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:32
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de aanbiedingenblaadjes deze week.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...

Laatst gewijzigd op 21-10-2003 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 16:23
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 20-10-2003 @ 14:07:
wat me overigens helaas opviel is dat ze enkel de A-merken in prijs verlagen en niet het huismerk of de mindere merken. dus dat blijft de lidl voor mij
De prijzen van het AH huismerk, en zeker Euroshopper, zijn al heel laag. Waarom zouden die dan ook lager moeten
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:23
Boosoog
Avatar van Boosoog
Boosoog is offline
EDAH heeft de vleesprijzen zo drastisch verlaagd, dat je als klant wel de indruk moet krijgen jarenlang te zijn belazerd.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:31
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Boosoog schreef op 21-10-2003 @ 21:23:
EDAH heeft de vleesprijzen zo drastisch verlaagd, dat je als klant wel de indruk moet krijgen jarenlang te zijn belazerd.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 20:42
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
AH heeft kwaliteit, en als dat goedkoper wordt lijkt het me beter om er meer van te kopen, ook al hebben andere supermarkten goedkopere, maar kwalitatief inferieure producten. De chips bij de Aldi is gewoon niet lekker, dus zal ik deze prijsverlaging aangrijpen om mijn ouders naar de AH te laten gaan.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 06:19
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 19-10-2003 @ 18:05:
Lekker hoor, om met de Edah te gaan vergelijken... Die is ook veel te duur... Ik bedoel, als ik een keer niet te duur uit wil zijn, vermijd ik zowel de Edah als de Albert Heijn. Het is slechts in enkele producten dat de Edah goedkoper is (oa brood). Dus waarschijnlijk wordt de AH nu wel een heel stuk goedkoper dan de Edah met merkproducten.
*werkt bij edah*
Edah is goedkoper dan de C1000
en wij gaan nu landelijk 1450 producten blijvend in prijs verlagen.
Wij zullen naar verhouding toch wel goedkoper blijven dan een C1000, Super de Boer, AH, konmar enz..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 10:24
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 21-10-2003 @ 21:42:
AH heeft kwaliteit, en als dat goedkoper wordt lijkt het me beter om er meer van te kopen, ook al hebben andere supermarkten goedkopere, maar kwalitatief inferieure producten. De chips bij de Aldi is gewoon niet lekker, dus zal ik deze prijsverlaging aangrijpen om mijn ouders naar de AH te laten gaan.
Dat gaat andersom ook op; de dure producten van de AH zijn soms veel minder lekker dan de veel goedkopere producten van de Aldi
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Denk niet dat de positie van AH op deze manier zoveel verbeterd. Kreeg gister de AH folder binnen: veel producten worden met minder dan 10 eurocent in prijs verlaagd Denk niet dat je daar veel mee opschiet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:56
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 20-10-2003 @ 14:07:
wat me overigens helaas opviel is dat ze enkel de A-merken in prijs verlagen en niet het huismerk of de mindere merken. dus dat blijft de lidl voor mij
Dat is niet waar, ook enkele huismerkproducten worden in prijs verlaagd (maar minder dan A-merken, dat geef ik toe).

Overigens is de reden om juist de A-merken in prijs te verlagen simpel: dezelfde A-merken kun je bij supermarkten als C1000 of Dirk van den Broek/Digros/Bas van der Heijden voor aanzienlijk lagere prijzen krijgen. Daar verloor Albert Heijn natuurlijk klanten aan, vandaar de prijsverlaging van A-merken.

Ja, ik werk inderdaad bij AH
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 18:53
stouver
stouver is offline
Ik hoorde dat omdat de AH altijd relatief duur is geweest ze veel meer mogelijkheid hebben om de prijzen te verlagen (dus meer speling hebben) dan bijvoorbeeld de super de boer en de dirk/bas enz

ik weet niet of dit waar is, iemand enig idee?

verder denk ik dat de AH vooral in het begin een erg dalende omzet zal krijgen, maar dat als de prijzen zo blijven het uiteindelijk wel weer omhoog gaat. Maar ik heb zo het idee dat ze andere producten daar de prijzen weer van omhoog (gaan) gooien om zo het verlies te compenseren.
Maar dat kan natuurlijk net zo goed niet zo zijn

Citaat:
Als jij mij kan zeggen hoe kan je kan discussieren over verschillende supermarkten zonder de naam te gebruiken....wil ik dat in de toekomst graag proberen
__________________
'Try to find a new way of life'
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 19:10
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 22-10-2003 @ 11:24:
Dat gaat andersom ook op; de dure producten van de AH zijn soms veel minder lekker dan de veel goedkopere producten van de Aldi
De Aldi heeft wel betere koekjes dan de AH. Meer niet.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 19:11
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Maar,

Bij de Albert Heijn lopen de medewerkers wel met je mee wanneer je iets zoekt. Er wordt gekookt in de winkel en laatst heb ik er mijn vetgehaltegetest. Het uiterlijk van de winkels is beter, er worden bekendere merken verkocht, er staat muziek op en alle groenten zijn voorgehakt en dubbel verpakt.

In deze discussie sluit ik mij aan bij nare man. Wanneer je vindt dat er een spelletje met je wordt gespeeld, speel dan mee en g naar een andere supermarkt..

Onnozel gewauwel.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger straffen werkt wel.
Verwijderd
81 27-06-2004 20:12
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie supermarkt
kutprinter
6 29-05-2004 19:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.