Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 02:10
Soullar
Soullar is offline
Hoi,

ik vroeg me af, in geval van meerdere relaties of bedpartner, in hoeverre ben je eerlijk over het aantal en hoeveelheid als je dat gevraagd wordt? En vertel je je nieuwe vriend of vriendin over je seksuele verleden? Gaat het ze volgens jou iets aan of juist niet? Motiveer je antwoord graag.

En wat als er wordt gevraagd naar specifieke details over je vorige partner (als je die hebt gehad), vertel je die dan? Ik kan me voorstellen dat dat vraaggebonden is, maar leg het onderscheid van een normale vraag zoals; "Hoe oud was hij/zij?" en "Hoe snel lagen jullie in bed?" Tot een minder normale en eigenlijk vrij intieme vraag alsin "Was hij in staat jou meervoudig te laten komen?" en "Waar was hij/zij nou heel goed in in bed?"

Ts begint:
Ik ben altijd eerlijk over mijn verleden. In iedergeval over het aantal partners. De hoeveelheid vind ik enkel een detail welk past bij het soort contact met de partner, waarbij je uit kan gaan dat een ONS natuurlijk niks is in vergelijking tot een relatie. Wil ze weten hoe het was in bed met een vorige partner dan zal ik alleen de intieme vragen beantwoorden als ik haar in staat acht om te kunnen gaan met de informatie die ik haar dan kan geven. Sommige mensen kunnen verschrikkelijk jaloers worden op iets waar ze helemaal geen deel van waren, en wat helemaal niet te vergelijken valt maar waar ze wel afkeurend kunnen reageren als je een opmerking maakt dat hetgeen toenertijd fijn was. "Alsof het nu niet fijn is?" Naast dat je niet kan vergelijken omdat de een de ander niet is.

En net als alle andere beginnelingen heb ik ook de blunder; "Heb ik een grotere dan hij?" begaan. Dat blijven antwoorden waar je het antwoord niet op wil weten. Ik ben blij dat ze me dat niet wou vertellen. Dan had ik me ws te goed gevoeld.

Nu mogen jullie.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 07:48
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben er in principe gewoon eerlijk over. Wel let ik per persoon een beetje op m'n antwoord. Dat is dan bij de intiemere vragen, niet de vragen als 'hoeveel bedpartners'. Als iemand erg onzeker of jaloers is, ga ik natuurlijk (?) niet zeggen hoe geweldig die ander wel niet zou zijn geweest. (bij wijze van, dit zou ik sowieso niet zo snel zeggen ) Het ligt er een beetje aan.
Maar vaak zijn er genoeg dingen die de ander helemaal niet wil weten, wat overigens ook voor mij geldt, dus dat scheelt wel wat. Ik ben gewoon eerlijk als partner iets wil weten.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 08:14
Verwijderd
Altijd eerlijk over geweest, heb ook geen reden om er over te gaan liegen. Hij is, lijkt mij, ook altijd eerlijk geweest. Anders heeft hij een rare leugen bedacht
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:11
Verwijderd
altijd eerlijk dat verwacht ik ook van de ander
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik bespreek (bijna) alles over de vorigen met de nieuwe. Niet alleen intieme details over grootte en formaat, daar moet-ie maar tegen kunnen hoor, ik ben nu met hem en dat is het belangrijkste, en technische bekwaamheid, en alle leuke dingen die we deden, maar ook de emotionele littekens die ze achterlieten enzo. Ik kan er ook totaal geen probleem van maken om iemands volledige sexuele leven, en ook liefdesleven, van A tot Z uit de doeken gedaan te krijgen. Ik hoor dat juist graag, want iemands verleden maakt hem tot wat hij is, en als ik weet wat er speelde, kan ik er tenminste rekening mee houden.

Bovendien is het een prettige manier om op die manier bij je nieuwe partner betrokken te worden. Iemand die na afloop bij je ligt en zich zo op zijn gemak voelt dat hij zich zo bloot durft te geven, dat is ook nog eens ontzettend lief. Als hij weet dat ik zoveel van hem hou dat ik het best aankan om te horen te krijgen van wie hij nog meer heeft gehouden en hoe zij hem gelukkig heeft gemaakt en verdriet heeft gedaan, dan vind ik dat een bewijs van vertrouwen. Hij geeft zichzelf zo niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk aan mij.

Dat soort informatie deel ik dan dus niet met de volgende. Alleen over hoe deze mij weer gelukkig heeft gemaakt en verdriet heeft gedaan.

En zo krijg je dus steeds meer te vertellen he...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:10
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 18-05-2004 @ 10:11 :
altijd eerlijk dat verwacht ik ook van de ander
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:56
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Als ze er om vraagt ben ik heel eerlijk over wat ik allemaal heb gedaan. Niet dat dat al te veel is maar dat is ff wat anders. Ik hoef van haar niet per se te weten wat ze allemaal voor me heeft uitgespookt. Maar als ze over mij iets wil weten dan wil ik het ook van haar.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:04
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Citaat:
wammus schreef op 18-05-2004 @ 13:56 :
Als ze er om vraagt ben ik heel eerlijk over wat ik allemaal heb gedaan. Niet dat dat al te veel is maar dat is ff wat anders. Ik hoef van haar niet per se te weten wat ze allemaal voor me heeft uitgespookt. Maar als ze over mij iets wil weten dan wil ik het ook van haar.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:42
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Ik begin er zelf niet over. Als een nieuwe partner me vraagt met hoeveel ik naar bed ben geweest, zeg ik dat dat hem niets aangaat. Want geen enkel antwoord dat je geeft is goed. Bovendien is mijn seksleven mijn zaak, ik snap niet wat een nieuwe partner daar mee moet, behalve dan een avondje geile praat aanhoren.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:49
Verwijderd
Ik zou er zelf niet over beginnen, maar wel eerlijk antwoorden als mijn nieuwe partner dat zou vragen. Waarom niet? Het is dan toch uit met degene waar ik het over heb en dat weet hij dan ook. En wat Soullar zei, de ene persoon is de andere niet. Het is dus wel belachelijk om te gaan vergelijken. Maar ik zou geen gedetaileerde verhalen gaan geven over 'hoe het was'. Ook deels om die reden. Je krijgt en wilt het toch niet terug, dus waarom zou je vertellen dat het zo geweldig was of niet? Andersom heb ik er sowieso niet zoveel last van, tot nu toe alleen maar vriendjes gehad waarvan ik het eerste meisje was. Maar over de intieme details praat ik toch niet graag, hooguit globaal zoals bijvoorbeeld hoe ver je bent gegaan o.i.d., geen gehele gedetaileerde beschrijvingen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:00
Verwijderd
Ik ben volkomen eerlijk. Ik zie geen enkele reden waarom ik dat niet zou zijn. Ik beantwoord ook alle vragen en verwacht dat hij zelf bepaald wat hij wel of niet wil horen.

Ik vind het overigens wel lastig te bepalen aangezien ik hierbij automatisch denk aan de vriend die ik nu heb (wat de vragen betreft) en hij is mooier + beter dan alle voorgangers.. Dus dan weet je bij voorbaat dat het voor hem niet schadelijk is de antwoorden te horen. Wanneer ik echter met iemand zou zijn die niet met kop en schouder boven de voorgangers uitsteekt, zou ik misschien op minder dingen antwoorden. Ligt eraan hoe negatief het voor hem is. (Als het antwoord op de vraag 'was hij beter' positief is, dan antwoord ik niet).

Maar ik vraag me af of ik ooit van mening zou kunnen zijn dat voorgangers beter of mooier waren o.i.d. Ik denk eigenlijk van niet. Aangezien ik altijd verliefd ben op degene tegen wie ik het dan heb.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:04
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik zou niet weten waarom je daarom niet eerlijk zou kunnen zijn. Als je erom zou liegen, dat zou ik pas echt erg vinden, getuigt dan niet van een goede vertrouwensrelatie. Dus ja ik ben daar heel eerlijk in en ben ook bereid om alle bijkomende vragen te beantwoorden, zolang die niet over een ex van mij persoonlijk gaan, want hij hoeft niet alles van die jongen persoonlijk te weten, omdat ik het ook niet fijn zou vinden als een ex van mij intieme details over mij tegen anderen zou vertellen, maar gewone vragen zoals de voorbeelden die gegeven zijn: ja hoor... Dat gaat dan niet over hem persoonlijk, maar vooral over mij. Daar heb ik totaal geen problemen mee.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:11
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Als mijn vriend iets wil weten, geef ik altijd antwoord. En soms vertel ik ook uit mezelf wel dingen, maar toen heb ik wel eerst gevraagd of hij dat niet vervelend vond, dat ik over mn ex begon. Als hij jaloers zou worden als ik over mn ex zou beginnen, dan zou ik niet zo snel meer dingen uit mezelf gaan vertellen. Maar als hij zelf dingen vraagt en hij zou dan jaloers worden, tsja, dan had ie t maar niet moeten vragen. Ik zal altijd eerlijk antwoord geven, op elke vraag, als ie dat niet wil aanhoren, moet ie dr niet naar vragen. Maar gelukkig is ie niet zo..
En idd, persoonlijke dingen van mijn ex zou ik m ook niet vertellen, simpelweg omdat hem dat eigenlijk niet zo veel aangaat.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:14
Verwijderd
Ik ben altijd en overal heel eerlijk over. Zeker als het over relaties gaat. Ik heb niet zoveel te vertellen, dus dat scheelt....
Maar verleden algemeen ben ik wat beknopter in openheid, maar dat is een andere zaak.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:24
Verwijderd
Och, hij moet wel heel slecht zijn wil hij niet beter zijn dan de vorigen

Nee, ik denk dat ik gewoon eerlijk ben, en als hij dingen waarvan ik denk dat hij ze moet weten niet vraagt, dan meldt ik ze uit mijzelf wel...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:23
Verwijderd
Ik ben altijd eerlijk,ik ga er van uit dat hij dat ook is.

Overigerens maakt het niet uit wat ik over mijn sexleven (of liefdesleven!)met mijn ex-vriend zeg; mijn vriend interpreteert het toch als 'dus ik ben beter en met hem was het helemaal niks'
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 12:57
Verwijderd
Ja, ik ben daar heel eerlijk in. Ik wil er best vanalles over zeggen, maar hij vraagt er eigenlijk nooit naar. Maarjah zo'n boeiend sexverleden heb ik ook weer niet. Ik ga er vanuit dat hij er ook heel eerlijk over is. Ik hoop dus niet dat ik ooit te horen moet krijgen dat hij voor mij al wél vanalles met iemand gedaan heeft. Dat zou betekenen dat ie er altijd over gelogen heeft. Maar dat lijkt me niet.

Verder wou ik bij m'n ex ook wel dingen weten, die had voor mij een jaar een vriendin gehad. Daar vertelde hij dan over dat zij wel sex met hem wou, maar hij pas na een jaar met haar. En dat ze hem nooit mocht pijpen enzo, want dat wou ie niet.. echt hele vreemde verhalen. Ik geloofde het wel trouwens.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:36
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
DNMB schreef op 18-05-2004 @ 16:42 :
Ik begin er zelf niet over. Als een nieuwe partner me vraagt met hoeveel ik naar bed ben geweest, zeg ik dat dat hem niets aangaat. Want geen enkel antwoord dat je geeft is goed. Bovendien is mijn seksleven mijn zaak, ik snap niet wat een nieuwe partner daar mee moet, behalve dan een avondje geile praat aanhoren.
Hoezo zou het hem niet aangaan? In een relatie vind ik dat haar dat, in jou geval hij, dat zeker aangaat. De jongens waarmee jij mee naar bed bent geweest zijn immers deel van jou leven geweest op een of andere manier. Dus ook deel van jou, jou handelen in en buiten bed en jou ideeën over je seksualiteitsbeleving.

En als je het onveilig hebt gedaan met voorgaande partners en dat ook van plan bent met hem, dan lijkt het me erg prettig en eigenlijk wel deel van het vertrouwen dat je eerlijk bent over wat of wie je in je hebt gehad.

Als ik niet zou weten met wie zij naar bed zou zijn geweest of ze dat nou niet wil vertellen of ze niet in staat is dat te vertellen, dan ga ik niet met haar zonder condoom naar bed. Nu is dat ONSjes toch uit den boze, waarbij ik toch al niet de moeite ga nemen om diegene mijn verleden te vertellen, en een condoom altijd op het menu staat.

Maar in een relatie zouden zulke waarheden mijn band van vertrouwen alleenmaar groter maken waardoor ik mij intiemer zou kunnen geven omdat ik nog meer in de ander durf te vertrouwen.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe eerlijk ben jij vandaag geweest?
PV
12 07-11-2008 14:36
Psychologie Eerlijk zijn?
ikkuh15
10 25-09-2008 21:14
Levensbeschouwing & Filosofie test eerlijkheid
michak
8 30-05-2007 12:16
Liefde & Relatie hoever bedrieg jij?
niempje
50 24-01-2005 15:32
Psychologie eerlijkheid
Verwijderd
39 21-08-2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.