Oud 05-08-2006, 13:02
Verwijderd
Hoe doen jullie dat, zelf betalen of op de ouders/verzorger zijn naam?

En wat hebben jullie? Normale of all-risk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2006, 13:10
mar87
mar87 is offline
Ik ben gewoon onder mijn eigen naam verzekerd. We hebben het er eerst wel over gehad om het op m'n ouders naam te laten zetten maar we hebben dat toch maar niet gedaan.

Ik ben WA+ verzekerd. Ik heb een auto uit 1994 gekocht en vond het niet nodig om zo'n auto all risk te laten verzekeren. WA+ vond voldoende.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 13:11
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik betaal hem zelf, heb WA+ op diefstal na en kost me 104 euro per maand.

Als ik ooit weer een nieuw auto ga halen. Laat ik hem zeker all risk verzekeren. Is nu niet de moeite met de auto wat ik nu hebt.

Auto ouder dan 10 jaar kan je geloof ik ook niet all risk verzekeren?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 13:36
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
@jolt : jawel, je kan een auto van >10 jaar oud wel all-risk verzekeren. (Is handig voor bv een 10 jaar oude porsche, een rolls royce, dat soort auto's. Dan moet je 'm wel laten taxeren.) Een verzekeringsmaatschappij weigert dat heus niet - alleen, de dagwaarde van zo'n auto is vaak al lager dan een eventueel schadebedrag (voor 'gewone' auto's dan he).

OT : Mijn eerste autootje heb ik WA verzekerd bij Unive. Jaartje in gereden, jaartje no-claim opgebouwd. Daarna mijn huidige auto gekocht, eerst WA + Gekocht (stond vaak op diefstalgevoelige plaats, en tja, toch een beetje zekerheid, dacht ik). Die is nu ook enkel WA verzekerd.

een eventuele volgende auto wordt - als het een beetje kan - een stuk nieuwer. Wellicht niet helemaal nieuw, maar wel een wat couranter modelletje. Afhankelijk van de prijs van die auto wordt t dan WA+ of All Risk.

Auto op naam van mn ouders verzeken leek ons niet zo'n geweldig goed idee.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 15:21
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Mijn auto, eind 2001, is allrisk verzekerd en staat ook op mijn naam. Ik betaal ook zelf deze verzekering
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 15:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Wij hebben ook besloten, op aanraden van kennissen en de verkoper ook, om mijn auto gewoon op mij naam te zetten. Wel alleen WA, maar het is ook een goedkoop en niet-zo-jong-meer autootje. Kan ik alvast wat no-claim opbouwen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 16:22
le Y
le Y is offline
eigen naam, gewone wa
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 18:16
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Ik zou de verzekering gewoon op je eigen naam zetten. Ten eerste bouw je dan no-claim korting op en ten tweede: mocht je ooit een groot ongeval veroorzaken, wat ik uiteraard niet hoop, dan zou je wel eens flink in de problemen kunnen komen als de verzekering erachter komt dat jij de hoofdbestuurder bent en niet één van je ouders. Bij grote schadeclaims zullen verzekeraars dit zeker wel natrekken. Niet vergeten een inzittenden verzekering af te sluiten.

O ja, en nog een tip voor een goedkope autoverzekering:
Als je op www.independer.nl je gegevens invult, zoekt deze site automatisch de goedkoopste verzekering voor je uit! Ideaal! Bovendien zie je meteen online of je geaccepteerd bent als verzekerde en gaat je verzekering meteen in!
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 18:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 05-08-2006 @ 19:16 :
Niet vergeten een inzittenden verzekering af te sluiten.
die heb ik overigens ook. niet gemeld, maar dan voor de volledigheid maar ff :

mijn verzekering: WA + inzittenden (1+4 personen) + rechtsbijstand.
daarnaast lid van de anwb.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 18:58
PV
PV is offline
Mijn auto staat op mijn eigen naam, bij de ZLM. WA en inzittenden verzekering. Ik betaal het zelf, maar krijg wel pakketkorting omdat m'n ouders en broer ook hun auto bij de ZLM hebben verzekerd, dwz dat je 1 keer in het jaar 5 % terug krijgt. Ik ben ook lid van de ANWB
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 19:10
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Op eigen naam, all-risk.
Auto is te duur om het risico te nemen, en geen zin in gezeik als je een ongeluk krijgt.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 20:06
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ford Focus (2006), all-risk
VW Kever (1974), WA (oldtimer verzekering, ongeveer 50 Euro per jaar)
Porsche 944 (1986) is all-risk (hobbytimer verzekering, ongeveer 300 per jaar)


De Focus is all-risk omdat het een leaseauto is. De Porsche heb ik all-risk gedaan vanwege het grotere risico dat er iets mee gebeurt. Denk aan diefstal, van de weg slippen, noem maar op. Of een barst in het voorraam, dat kost je normaal al 500 Euro.
De kever rij ik niet veel mee en alle onderdelen daarvoor zijn zo goedkoop dat all-risk niet de moeite loont.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 20:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
WA+ op mijn moeders naam, daarop staat de auto immers ook.

gekocht voor 6000 en dat krijg ik er toch nooit meer voor. De kans dat ik hem total loss rij en het mijn schuld is acht ik niet zo groot, en anders maar geen auto.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 21:37
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
verzekerd op mn vader zn naam (auto staat ook op zijn naam). Hij heeft z'n hele leven lease-auto's gereden, en daardoor een onwijs veel schadevrije jaren. (Vraag me niet hoe het werkt, maar het werkt...).

Nu betaal ik ong. 30 euro per maand voor WA (auto uit '93), was anders wel iets meer geweest...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 22:05
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 05-08-2006 @ 22:37 :
verzekerd op mn vader zn naam (auto staat ook op zijn naam). Hij heeft z'n hele leven lease-auto's gereden, en daardoor een onwijs veel schadevrije jaren. (Vraag me niet hoe het werkt, maar het werkt...).

Nu betaal ik ong. 30 euro per maand voor WA (auto uit '93), was anders wel iets meer geweest...
iemand die in particuliere auto's rijdt bouwt ook schadevrije jaren op; dat gaat niet sneller of langzamer als je leased.

het klinkt wellicht ongelofelijk, maar ook voor de leaserijder duurt een jaar 31536000 seconden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 23:46
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
heb auto nieuw gekocht inmiddels eind 2005 en heb hem all-risk. Dit wel op naam van mijn moeder, die heeft namelijk een no-claime opgebouwd. Mijn zu heeft een auto van midden 2003 en heeft hem ook op naam van mijn moeder staan. Mijn ouders betalen dit ook voor ons. De overige auto's staan op naam van mijn vader.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 00:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
Oldtimer verzekering. Wa. Niet meer dan 10.000 kilometer per jaar. Spotgoedkoop. No claim korting bestaat niet.

Ze gaan ervan uit dat iemand met een oldtimer daar erg voorzichtig mee rijdt, en vooral ook niet te veel.

Daar hebben ze gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 09:02
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Jolt schreef op 05-08-2006 @ 14:11 :
Ik betaal hem zelf, heb WA+ op diefstal na en kost me 104 euro per maand.

Als ik ooit weer een nieuw auto ga halen. Laat ik hem zeker all risk verzekeren. Is nu niet de moeite met de auto wat ik nu hebt.

Auto ouder dan 10 jaar kan je geloof ik ook niet all risk verzekeren?
mijn auto is uit 1994 en ik kon em bijna nergens wa+ laten verzekeren.... Overal kreeg ik nl te horen dat de auto daarvoor te oud was, er zit nl geen startonderbreker op en dat soort veiligheidsshizzel is voorwaarde om bij veel verzekeraars wa+ te kunnen verzekeren (pfff onzin zeg). Daarbij ben ik bij veel verzekeraars afgewezen vanwege m'n leeftijd Ik heb dan ook duisent offertes op gevraagd ivm goedkoopste verzekeraar te vinden
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2006, 13:18
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
juno schreef op 06-08-2006 @ 01:00 :
Oldtimer verzekering. Wa. Niet meer dan 10.000 kilometer per jaar. Spotgoedkoop. No claim korting bestaat niet.

Ze gaan ervan uit dat iemand met een oldtimer daar erg voorzichtig mee rijdt, en vooral ook niet te veel.

Daar hebben ze gelijk in.
Ongeveer het zelfde verhaal bij mij . En dat met een auto van slechts 8 jaar oud.
Mijn verzekering (WA+, rechtsbijstand en inzittenden) kost met 35,51 per maand en 20 euro clublidmaatschap per jaar. Dat lidmaatschap is een verzekeringsvoorwaarde, verzekering loopt ook via die club.

Ik betaal nu ongeveer 5 euro per maand minder als met de goedkoopste WA verzekering die ik kon vinden. Als je de rest van de dekking er bij neemt ben ik ongeveer de helft goedkoper uit. En dat tewijl ik op deze verzekering al 50% jongerentoeslag heb (voor jongeren tot en met 23 jaar).
Tegen nog eens 15% premietoeslag mag ik overigens 15.000 km per jaar rijden, maar dat is op dit moment niet nodig. All-risk verzekeren is bij deze verzekering ook mogelijk (tegen taxatiewaarde), maar dat doe ik pas als het plaatwerk helemaal in orde is gemaakt + opnieuw gespoten. Afhankelijk van de uiteindelijke tax-waarde komt er dan 20 tot 30 euro premie per maand bij.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 21:53
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
juno schreef op 06-08-2006 @ 01:00 :
Oldtimer verzekering. Wa. Niet meer dan 10.000 kilometer per jaar. Spotgoedkoop. No claim korting bestaat niet.

Ze gaan ervan uit dat iemand met een oldtimer daar erg voorzichtig mee rijdt, en vooral ook niet te veel.

Daar hebben ze gelijk in.
da's interessant. Bij mij staat in 'n clausule dat ik naast mijn oldtimer ook nog een (aantoonbare) dagelijkse auto moet hebben om een oldtimerverzekering te hebben.

vertel 's?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 21:55
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 06-08-2006 @ 22:53 :
da's interessant. Bij mij staat in 'n clausule dat ik naast mijn oldtimer ook nog een (aantoonbare) dagelijkse auto moet hebben om een oldtimerverzekering te hebben.

vertel 's?
ik ben ook benieuwd...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 08:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Die hebben we dan ook. We hebben in totaal vier auto's.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 10:51
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RolfZ schreef op 05-08-2006 @ 14:02 :
Hoe doen jullie dat, zelf betalen of op de ouders/verzorger zijn naam?

En wat hebben jullie? Normale of all-risk?
Eigen auto, all risk (ben een beetje de lul als ik 'em totall loss rijdt en niet all risk verzekerd ben, nu krijg ik tenminste nog de dagwaarde terug) bij Ohra.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 16:56
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
mijn auto is bij de verzekeringsmaatschappij niet all risk te verzekeren omdat ie ouder is als 10 jaar (11jaar)

is dit bij alle maatschappijen zo of bij de een wel ander niet?

is toch belachelijk, als mensen toch extra willen betalen voor allrisk waarom mag dat niet?

is niet meer de moeite ofzo
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 18:09
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 06-08-2006 @ 22:53 :
da's interessant. Bij mij staat in 'n clausule dat ik naast mijn oldtimer ook nog een (aantoonbare) dagelijkse auto moet hebben om een oldtimerverzekering te hebben.

vertel 's?
Bij mij is een aantoonbare dagelijkse auto niet verplicht, zolang ik maar niet meer dan 10000 km maak. Of na 15% premietoeslag niet meer dan 15000 km. Aangezien ik in elk geval de komende 3 jaar ook nog een OV-kaart heb, is die kilometer beperking geen probleem. Doordeweeks gebruik ik m'n auto zelden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2006, 18:28
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
eigen naam sinds jaar en dag, inzittende en rechtsbijstand.

betaal ook zelf wegenbelasting.

en ik raad je aan om ook je eigen auto op je eigen naam te zetten.

succes!
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 20:36
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Ivo schreef op 07-08-2006 @ 19:09 :
Bij mij is een aantoonbare dagelijkse auto niet verplicht, zolang ik maar niet meer dan 10000 km maak. Of na 15% premietoeslag niet meer dan 15000 km. Aangezien ik in elk geval de komende 3 jaar ook nog een OV-kaart heb, is die kilometer beperking geen probleem. Doordeweeks gebruik ik m'n auto zelden.
bij welke maatschappij zit jij dan? vertel!
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 17:25
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 07-08-2006 @ 21:36 :
bij welke maatschappij zit jij dan? vertel!
SNS/Reaal. Maar zie ook even mijn eerste post. Is via een merkclub geregeld allemaal. Ik weet niet hoe hun 'normale' oldtimerverzekering is.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 18:21
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Verzekeren op naam van je ouders is stom en niet stoer.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 19:08
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 08-08-2006 @ 19:21 :
Verzekeren op naam van je ouders is stom en niet stoer.
en, als je zo weinig over hebt dat je geen gewone polis kan betalen, is autorijden waarschijnlijk sowieso te duur voor je.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 19:10
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Het is gewoon ontzettend stom. De verzekering is niet achterlijk. Als jij voor een paar miljoen schade rijd gaan ze echt wel even kijken of ze er op de een of andere maniet niet onderuit kunnen komen. En als blijkt dat jij regelmatig bestuurder bent, hang je.
Sommige mensen begrijpen dat niet.
Ik snap best dat het goedkoper is, maar a) je bouwt geen schadevrije jaren op en b) het is gewoon stom.
Dan is het ook stom om op naam van je vrouw te verzekeren, want dat is precies hetzelfde. In mijn geval ben ik degene met de goedkope polis, maar ja.
Verzekeringsmaatschappijen proberen er sowieso onderuit te komen als het even kan. Wat denk jij dan, anders zou er toch geen verzekeringsmaatschappij meer bestaan, zouden ze allemaal failliet gaan.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 19:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 08-08-2006 @ 20:10 :
Het is gewoon ontzettend stom. De verzekering is niet achterlijk. Als jij voor een paar miljoen schade rijd gaan ze echt wel even kijken of ze er op de een of andere maniet niet onderuit kunnen komen. En als blijkt dat jij regelmatig bestuurder bent, hang je.
Sommige mensen begrijpen dat niet.
Ik snap best dat het goedkoper is, maar a) je bouwt geen schadevrije jaren op en b) het is gewoon stom.
Dan is het ook stom om op naam van je vrouw te verzekeren, want dat is precies hetzelfde. In mijn geval ben ik degene met de goedkope polis, maar ja.
Verzekeringsmaatschappijen proberen er sowieso onderuit te komen als het even kan. Wat denk jij dan, anders zou er toch geen verzekeringsmaatschappij meer bestaan, zouden ze allemaal failliet gaan.
Nou zit dat met echtparen toch een beetje anders dan met ouders/kinderen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Goedkope autoverzekering
KirstenRC
7 21-03-2017 11:58
Liefde & Relatie slechte relatie tussen ouders en schoonouders
Balpen
33 15-01-2012 10:36
Verkeer & Vervoer Show je auto fototopic :) part 3
MTpower
500 14-11-2008 03:01
Werk, Geld & Recht Bijkomende kosten auto
Verwijderd
41 06-03-2007 08:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.