Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2002, 11:01
*Finding*Niki*
Avatar van *Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
Waarom het zo raar is dat ik, bijna 16, heb besloten dat ik nooit van me leven ga drinken, omdat ik alleen negatieve kanten zie!

want ik erger me kapot aan al die dronken gasten, die overgens ook nog een vet irrie worden en dan niet met hun poten van mijn lijfje kunnen blijven!.... leer je eerst maar eens beheersen!

verder breekt het hersencellen af, ja ook als je weinig drinkt!
en is het hartstikke duur en verslavend!

en is het gewoon slecht voor je lijf! en..... als je verslavings gevoelig bent, moet je niet raar opkijken als je alcoholisten neigingen krijgt!

Waarom ben ik zown uitzondering??????

kus, Niki
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2002, 13:54
TECHNique
Avatar van TECHNique
TECHNique is offline
Citaat:
littleprincess schreef:
Waarom het zo raar is dat ik, bijna 16, heb besloten dat ik nooit van me leven ga drinken, omdat ik alleen negatieve kanten zie!

want ik erger me kapot aan al die dronken gasten, die overgens ook nog een vet irrie worden en dan niet met hun poten van mijn lijfje kunnen blijven!.... leer je eerst maar eens beheersen!

verder breekt het hersencellen af, ja ook als je weinig drinkt!
en is het hartstikke duur en verslavend!

en is het gewoon slecht voor je lijf! en..... als je verslavings gevoelig bent, moet je niet raar opkijken als je alcoholisten neigingen krijgt!

Waarom ben ik zown uitzondering??????

kus, Niki
Dat zeg je nu, mischien lig je later wel lekker met een drankje aan het strand(zei ik eerder ook)
__________________
He says: Spring is in the air. She Says: Why should i?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 14:01
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
littleprincess schreef:
want ik erger me kapot aan al die dronken gasten, die overgens ook nog een vet irrie worden en dan niet met hun poten van mijn lijfje kunnen blijven!.... leer je eerst maar eens beheersen!
Ik drink. Ik doe zoiets niet. Ik ben trouwens ook nooit zat. ja 1 keer, maar dat was een foutje. Dus, dit geld niet voor iedereen.

Citaat:
littleprincess schreef:
verder breekt het hersencellen af, ja ook als je weinig drinkt!
en is het hartstikke duur en verslavend!
't Breekt hersencellen af. Dat klopt. Dat is inderdaad een minpunt.
Duur? Ik moet iets met m'n geld..
Verslavend? Ach, ik ben ook aan zelfbevrediging, friet, computeren, kaarten, Stratego en aan lamballen verslaagd.
1 verslaving meer of minder maakt ook niet uit nietwaar?

En verslaafd is een groot woord. Er zijn zat mensen die alchol drinken die niet verslaagd zijn. Zo ook ik. Maar dat veranderd misschien wel ooi, ik weet 't niet..

Citaat:
littleprincess schreef:
en is het gewoon slecht voor je lijf! en..... als je verslavings gevoelig bent, moet je niet raar opkijken als je alcoholisten neigingen krijgt!
Ik zou daar inderdaad niet raar van op kijken.

Citaat:
littleprincess schreef:
Waarom ben ik zown uitzondering??????
Dat is een moeilijke vraag. Waarschijnlijk is je hele levensfilosofie anders dan de mijne. Ik ga liever eerder dood en heb lol dan lang leven en langzaam aftakelen en 104 worden.

"Heb jij dan alcohol nodig voor lol? Vind je dat niet zielig?"
Ik heb geen alcohol nodig voor lol. Maar 't helpt wel, dat kan ik je verzekeren.

Zielig? Misschien wel, maar boeit dat?

Heb je hier iets aan?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 15:09
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
En het is ook zo, als je op zaterdagavond je eerst pintje pakt na een zware week op school, dan gaat er een onbeschrijfelijk gevoel door je heen .

Aaaah, dat is toch lekker

En je kan toch ook gewoon met mate drinken? Tenminste dat doe ik altijd, je moet er natuurlijkl wel van genieten. En ik zie ook genoeg mensen die maar blijven heisen, maar die kom je later op de avond altijd tegen in de wc (niet om te sjarelen ).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 15:39
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
ga smoken
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 15:53
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Ik vind het een hele goede, maar je moet niet iedereen die drinkt over een kam scheren, dat is wel zo onnadenkend. De meeste mensen die drinken, daar heb je gewoon geen last van. De intelligentste mensen op aarde drinken wel eens. De grootste kunstenaars drinken wel eens (en niet te zuinig ook). Ik vind het goed als je voor jezelf niet wil drinkenmaar je bent pas 15. Hoeveel mensen zijn er van overtuigd dat ze nooit zullen gaan roken en roken later toch?? Bijna iedereen zegt toch al hij jong is dat hij nooit gaat roken??? En hoeveel mensen roken er als ze 16, 17, 18 zijn??? Juist jah.

Ik wens u sterkte met het nooit gaan drinken en wil over een jaartje of 2 nog wel eens een post zien

Poisonfree Youth Go!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 15:59
Verwijderd
hee... ik drink ook niet (heel soms) maar er zijn ook een heel aantal mensen die niet dronken worden... die drinken gewoon een glaasje of twee...
en tja... iedereen heeft een andere kijk op de wereld
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:02
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
of je ff op je 15e lekker verstandig en volwassen wil doen maar opzich heb je wel gelijk in wat je zegt alleen kan t veel mensen niks schelen denk ik. heb hierboven ook al een aantal goeie punten gelezen van andere mensen
er is voor mij niks heerlijkers als een biertje, vooral wanneer ik 'm echt verdient heb. in de pauze tijdens overwerken, na voetbal training en wedstrijden, vrijdag na een week hard werken en zondagavond omdat t weer bijna maandag is
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:50
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
ik drink af en toe een biertje ..met carnaval of bij speciale gelegenheden kan ik mezelf nog wel te buiten gaan maar ik vind dronken zijn niet zo leuk.. je kunt zoveel leukere dingen doen..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 20:40
wortelQ
wortelQ is offline
Als je een beetje verschillende bieren gaat drinken (GEEN pils voor de cultuurbarbaren onder ons) dan merk je toch wel dat er een heeeele goeie smaak aan zit, en dat ze onderling zo veel verschillen. Zo kan je dus bierliefhebber worden. En ik kan echt zo geweldig genieten van een lekker biertje. Dat is gewoon super, echt waar. En denk dan niet dat het om het gevoel gaat dat je van de alcohol krijgt.... maar wel de smaak.

En af en toe natuurlijk weer veel te veel zuipen. Mijn ervaring is dat als ik een keer echt te veel zuip, dat ik me de volgende dag gewoon kut voel en dan 3 maanden niet meer zo dronken worden.
Die hele slechte ervaringen heb je nodig om duidelijk te maken dat het echt slecht is. Bij mij werkt het heel goed.

en verslaving komt echt niet zo snel hoor. Er zijn tijden dat ik elke dag een biertje drink, en dan in het weekend een paar extra. En de andere keer drink ik 3 weken bijna nix... niet echt het patroon van een verslaafde.
__________________
dat was het dan...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 22:25
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
wortelQ schreef:

En af en toe natuurlijk weer veel te veel zuipen. Mijn ervaring is dat als ik een keer echt te veel zuip, dat ik me de volgende dag gewoon kut voel en dan 3 maanden niet meer zo dronken worden.
Die hele slechte ervaringen heb je nodig om duidelijk te maken dat het echt slecht is. Bij mij werkt het heel goed.

en verslaving komt echt niet zo snel hoor. Er zijn tijden dat ik elke dag een biertje drink, en dan in het weekend een paar extra. En de andere keer drink ik 3 weken bijna nix... niet echt het patroon van een verslaafde.
te veel drinken bestaat niet! ik drink sowieso iedere zaterdag zo veel mogelijk! liefst niet die klote tapjes maar flesjes! en dat herhaald zich iedere zaterdag en soms vrijdag. slechte ervaring heb je als je jong bent, wen je wel aan. katers ken ik niet meer!

verslaving..... stel: je wilde vanavond gaan trainen maar drinkt eerst 2 biertjes en besluit daarna niet meer het veld op te gaan maar de wedstrijd aan de bar voort te zetten...... verslaving niet maar wel een grote drang naar....
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 07:41
Thunder Child
Avatar van Thunder Child
Thunder Child is offline
ik drink helemaal niet veel
als er een feestje is doe ik de hele nacht over 1 fles jack daniels
doordeweeks drink ik ook bijna niets
af een toe als ik erg veel huiswerk achter elkaar heb gemaakt dan pak ik een fles en drink ik er een zootje uit als beloning
dus het valt best mee allemaal
ik ben ook nooit dronken
__________________
For Pony
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 12:46
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
ja, nu kom ik

ik drink ( volges mij omgeving) aardig wat bier

maar om te zeggen dat het slecht is...? nee, k word niet irritant van bier en ga geen andere mensen lastig vallen. t komt dan ook eigenlijk helemaal niet in me op om meisjes te gaan versieren.

en een alcoholist word je niet zo maar hoor.... k drink per week gemiddeld 30 glazen bier ( denk ik) en k kan echt wel een paar dagen zonder alcohol. dat onderscheidt de alcoholist en de student .

en m'n korte termijngeheugen wordt er ook nie slechter door ( dat doet t blowen wel )


ik vind het een beetje onzin wat je zegt... laat iedereen toch gwoon zijn gang gaan en praat erover als t echt een probleem word.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 12:47
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
te veel drinken bestaat niet! ik drink sowieso iedere zaterdag zo veel mogelijk! liefst niet die klote tapjes maar flesjes! en dat herhaald zich iedere zaterdag en soms vrijdag. slechte ervaring heb je als je jong bent, wen je wel aan. katers ken ik niet meer!

verslaving..... stel: je wilde vanavond gaan trainen maar drinkt eerst 2 biertjes en besluit daarna niet meer het veld op te gaan maar de wedstrijd aan de bar voort te zetten...... verslaving niet maar wel een grote drang naar....
met jou kan ik praten!


euh.... je bent toch wel een grolschdrinker?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 13:30
Thunder Child
Avatar van Thunder Child
Thunder Child is offline
grolsch is geen bier
als wij thuis aan iemand vragen of ie bier wil
en diegene zegt neen
dan krijgtie grolsch
__________________
For Pony
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 16:21
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
birthmark schreef:
met jou kan ik praten!


euh.... je bent toch wel een grolschdrinker?
A M S T E L !
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 16:23
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Anders scheer je iedereen effe over een kam.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 17:50
Paultjes
Paultjes is offline
Zeik niet man , bier rulez!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2002, 17:23
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Paultjes schreef:
Zeik niet man , bier rulez!!!!!!!!!!!!!!!!!!
volgens mij drink jij liever breezers
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 17:38
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik denk niet dat je een uitzondering bent..
Nou ja, mijn vader is alcoholist,
heb er heel veel negatieve kanten van gezien..
En toch, als ik naar een feest oid ga,
ik drink. Mja, omdat ik het lekker vind,
omdat ik voor mezelf wil bewijzen dat ik iig nog IETS in de hand kan houden..
ok, btje onduidelijk, lama
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 18:10
alcoholnicotine
Citaat:
Betamethason schreef:
Ik denk niet dat je een uitzondering bent..
Nou ja, mijn vader is alcoholist,
heb er heel veel negatieve kanten van gezien..
En toch, als ik naar een feest oid ga,
ik drink.
heb ik precies zo
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 23:28
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Screenager schreef:
Je bent vast geen uitzondering Tja dronken mensen zoals jij ze beschrijft zijn inderdaad irri.. maar het is niet altijd zo... et kan gewoon heel lollig zijn Verder is het gewoon lekker

vooral als je zelf niet dronken ben
is het inderdaad lollig om naar dronken mensen te kijken
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 04:09
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik drink op een avond wel een aantal biertjes, totdat ik merk dat ik aangeschoten begin te worden en dan stap ik over op cola (of waar dat kan op red bull). Niks stoers aan, maar niks ergs aan ook.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.