Oud 04-02-2009, 19:38
Verwijderd
De vorige was alweer vol. Wat gaat 't toch snel

Deel 2
Advertentie
Oud 04-02-2009, 19:44
Verwijderd
Nee. Door rood gereden Dacht bij oranje dat t nog net zo kunnen, maar helaas.
Oud 04-02-2009, 20:12
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Om nog even op Dittrich te reageren: inderdaad het verschil tussen een benzine en een dieselauto
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 04-02-2009, 20:16
Verwijderd
Ah ja, dat herinner ik me ook nog wel. Vooral het feit dat m'n pa absoluut eerst een keer mee moest rijden en ik 't ding toen op een helling af liet slaan. Dat was wel een tegenvallertje
Oud 05-02-2009, 00:11
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat had ik ook Maar ook in de diesel van m'n ouders, omdat ik teveel op de koppeling wilde rijden. Tegenwoordig geef ik in een nieuwe auto iets meer gas totdat ik de juiste balans heb gevonden tussen gas en koppeling (is inmiddels ook vrij snel gevonden). Vrienden doen het andersom en slaan daardoor regelmatig af in nieuwe (benzine)auto's in het begin.

Toen ik nog net mijn rijbewijs had mocht ik ook rijden in de vakantie, en omdat dat balans nog zo lastig te vinden was had ik weinig zin in hellingen. 10 km nadat ik achter het stuur zat kwamen we in een file op de snelweg waarbij alles naar één baan moest, dus mocht ik meteen helling trekken én invoegen mét een aanhangertje erachter
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 05-02-2009, 08:54
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik had probleem ook een paar keer, enkel bij stoplichten. Maar goed, als je van een 130pk diesel naar een 400pk benzine gaat is dat natuurlijk wel even anders.
Geef mij toch maar een semi-automaat.
Oud 05-02-2009, 10:13
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Idd de stoplichten. Even later stond ik in de file en kon ik goed de balans vinden door telkens op te trekken. Nu gaat het prima.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 05-02-2009, 15:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Denk het wel, sinds ik deze auto heb rij ik veel rustiger. Misschien omdat ik er zuiniger op ben dan die excel
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 07-02-2009, 17:35
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Twijfelgeval. Ik was soms wel wat laat met terugschakelen, weet niet hoe zwaar ze dat meerekenen. Er was wel een bocht die ik een beetje nauw nam, waardoor de banden deels over de stoep kwamen en ik weet niet of ze dat kunnen waarderen. Het was geen echte stoep overigens, het was zo'n rand in een parkeergarage die een vak van een weg scheiden. En dat was best een smal weggetje

Wat minder goede voertuigbeheersing dus, maar ik kwam verder niet voor verrassingen te staan en ik heb al een paar maanden niet gereden. Verder wel goed gekeken en verkeersinzichtelijk gedragen
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 07-02-2009, 21:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Nee, even gekeken of ie écht over de 200 ging en ja... makkelijk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-02-2009, 02:47
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Nee, even gekeken of ie écht over de 200 ging en ja... makkelijk
Heb jij de 150PK versie? Die doet er 33,1s over om van 0 naar 180km/h te gaan.
Oud 08-02-2009, 11:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Heb jij de 150PK versie? Die doet er 33,1s over om van 0 naar 180km/h te gaan.
136pk versie + wat aanpassingen, geen idee hoelang ie er over doet, maar hij trekt het makkelijk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 08-02-2009, 18:37
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Niks echt raars gedaan, zo nu en dan had ik wat te weinig afstand op mijn voorganger omdat die zo verschrikkelijk beroerd reed (zomaar afremmen/gas loslaten terwijl daar absoluut geen aanleiding voor was en bijna stil staan in de bochten) Ik haat zinloos remmen omdat iemand anders me daartoe dwingt
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 08-02-2009, 18:49
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
136pk versie + wat aanpassingen, geen idee hoelang ie er over doet, maar hij trekt het makkelijk
Wat is eigenlijk je top?
Oud 08-02-2009, 20:24
Verwijderd
Dit weekend zou ik wel zijn geslaagd trouwens. Keurig gereden al zeg ik 't zelf.
Oud 09-02-2009, 02:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Wat is eigenlijk je top?
Nog niet getest
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 09-02-2009, 12:16
PV
PV is offline
Eerste lange rit gemaakt in mn nieuwe aanwinst (blauwe Opel Astra )
Ik zou niet geslaagd zijn, want ik heb wat zitten prutsen met de nieuwe autoradio en daardoor week ik een paar keer af van de normale rijlijn Cruise control uitgeprobeerd, maar daar werd ik een beetje misselijk van dus maar weer afgezet. En het geeft ook een raar gevoel, alsof je passagier bent in je eigen auto.
Boordcomputer is wel heel fijn dat had ik eerder moeten hebben.
Verder rijdt het best oke, het is wel wennen aan andere geluiden en knopjes en zo, maar dat komt wel goed. En de rem moet je flink intrappen, dat is ook anders.
Oud 09-02-2009, 13:48
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik had probleem ook een paar keer, enkel bij stoplichten. Maar goed, als je van een 130pk diesel naar een 400pk benzine gaat is dat natuurlijk wel even anders.
Geef mij toch maar een semi-automaat.
400Pk? Waarmee rij je dan?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Ads door Google
Oud 09-02-2009, 14:14
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Eerste lange rit gemaakt in mn nieuwe aanwinst (blauwe Opel Astra )
Ik zou niet geslaagd zijn, want ik heb wat zitten prutsen met de nieuwe autoradio en daardoor week ik een paar keer af van de normale rijlijn Cruise control uitgeprobeerd, maar daar werd ik een beetje misselijk van dus maar weer afgezet. En het geeft ook een raar gevoel, alsof je passagier bent in je eigen auto.
Boordcomputer is wel heel fijn dat had ik eerder moeten hebben.
Verder rijdt het best oke, het is wel wennen aan andere geluiden en knopjes en zo, maar dat komt wel goed. En de rem moet je flink intrappen, dat is ook anders.
Hoe komt het dat je misselijk wordt van je cruise control? Dat heb ik nog niet eerder vernomen (ik word btw wel snel misselijk als bijrijder, vooral als ik iets moet lezen of zo).
Het is wel even wennen, maar na een tijdje is het best wel fijn - zeker als het rustig of een lange rit is
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 09-02-2009, 19:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Niet gereden vandaag, lekker band
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 09-02-2009, 20:05
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
400Pk? Waarmee reed je dan?
Op dat moment een niet bepaald standaard Audi B7 S4 Avant.
Oud 10-02-2009, 00:17
PV
PV is offline
Citaat:
Hoe komt het dat je misselijk wordt van je cruise control? Dat heb ik nog niet eerder vernomen (ik word btw wel snel misselijk als bijrijder, vooral als ik iets moet lezen of zo).
Het is wel even wennen, maar na een tijdje is het best wel fijn - zeker als het rustig of een lange rit is
Het gaf een raar gevoel in mn maag - een gevoel alsof je bijna moet overgeven, ik had als kind last van wagenziekte - en nu heel soms ook nog, in hobbelige bussen en als bussen de motor langdurig laten draaien terwijl ze stilstaan en zo.
Maar ik probeer het bij de volgende lange rit gewoon nog een keer uit. Dan is 't qua tijdstip ook niet meer zo druk op de weg.
Oud 10-02-2009, 21:43
Verwijderd
Denk het wel. Hoewel ik echt moet leren om sneller door te schakelen. De combi van roken en rijden is met name bij het doorschakelen nog niet altijd een even geslaagde
Oud 11-02-2009, 05:05
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Denk het wel. Hoewel ik echt moet leren om sneller door te schakelen. De combi van roken en rijden is met name bij het doorschakelen nog niet altijd een even geslaagde
Sowieso is roken en rijden tegelijk een zeer slechte combinatie - *mompelt iets over veiligheid.
Oud 11-02-2009, 09:34
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
roken is zowieso een slecht plan

Nou ja ik mag niks zeggen aangezien ik laatst ongegeneerd zat te bellen (niet handsfree) terwijl ik ook nog eens 40km/h te hard ging. Needless to say, ik zou niet geslaagd zijn.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Advertentie
Oud 11-02-2009, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Sowieso is roken en rijden tegelijk een zeer slechte combinatie - *mompelt iets over veiligheid.

Ach, net zo slecht als denken dat jij wel zonder veiligheidsrisico's de snelheidslimiet naar jouw goeddunken kan overschrijden.
Of net zo veilig als tegen mensen gaan seinen, omdat jij er zonder reden gewoon hard langs "moet"....

Oud 11-02-2009, 09:58
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ach, net zo slecht als denken dat jij wel zonder veiligheidsrisico's de snelheidslimiet naar jouw goeddunken kan overschrijden.
Of net zo veilig als tegen mensen gaan seinen, omdat jij er zonder reden gewoon hard langs "moet"....

Ik had al een vermoeden dat je hier over ging beginnen. Maar goed, ik ga verder dan ook niet preken aangezien ik weet beter weet dan jouw schijnveiligheid en onervarenheid.
Oud 11-02-2009, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Ik had al een vermoeden dat je hier over ging beginnen. Maar goed, ik ga verder dan ook niet preken aangezien ik weet beter weet dan jouw schijnveiligheid en onervarenheid.
blabla.

Ik ga vandaag slagen, no matter what, want ik ga uit principe met de auto amsterdam niet in. Veel te duur parkeren, als het al kan. Dus vandaag een heerlijke busrit.
Oud 11-02-2009, 11:23
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Op dat moment een niet bepaald standaard Audi B7 S4 Avant.
Nice.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-02-2009, 11:32
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Nice.
Achja, stelt weinig voor hoor.
Oud 11-02-2009, 12:05
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Zo onveilig is dat roken achter het stuur nou ook weer niet. Zodra ze uitgevonden hebben hoe het moet gaat dat geheel automatisch Zelf rook ik niet, maar van mijn ouders ben ik niet anders gewend. Dat gaat verrassend goed samen, zonder te kijken zelfs
Nou ja, van m'n vader (en broertje inmiddels) dan. Mijn moeder rookt zo min mogelijk in haar auto omdat die nieuw is. Je moet natuurlijk wel even het juiste moment kiezen om een sigaret op te steken, iets te eten of te drinken pakken of een cd te wisselen oid
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 11-02-2009, 12:43
Verwijderd
Jaha, zonder kijken levert me in de regel een asbende op waar je u tegen zegt. Gelukkig heb ik een zeer krachtige stofzuiger
Oud 11-02-2009, 13:43
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Zo onveilig is dat roken achter het stuur nou ook weer niet. Zodra ze uitgevonden hebben hoe het moet gaat dat geheel automatisch Zelf rook ik niet, maar van mijn ouders ben ik niet anders gewend. Dat gaat verrassend goed samen, zonder te kijken zelfs
Nou ja, van m'n vader (en broertje inmiddels) dan. Mijn moeder rookt zo min mogelijk in haar auto omdat die nieuw is. Je moet natuurlijk wel even het juiste moment kiezen om een sigaret op te steken, iets te eten of te drinken pakken of een cd te wisselen oid
Totdat je al rokend een botsing mag incasseren (en dan hoef je het niet eens zelf te doen)...
Oud 11-02-2009, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Totdat je al rokend een botsing mag incasseren (en dan hoef je het niet eens zelf te doen)...
Of je nu rokend een botsing incasseert ( zonder dat je het zelf doet )
Of dat je dat doet met snelheden boven het maximaal toegestane, zonder dat je dat zelf doet. Een ongeluk is altijd naar.
Oud 11-02-2009, 20:01
Sandersss
Sandersss is offline
Vandaag wel. Voor het eerst eigenlijk dat ik in een dikke bak heb gereden, een Mercedes S500. Alleen op de oprit van de snelweg ff flink doorgetrapt met optrekken, maar harder dan 130 zal het niet zijn geweest.
Oud 11-02-2009, 20:08
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Totdat je al rokend een botsing mag incasseren (en dan hoef je het niet eens zelf te doen)...
Je punt? Ongelukken kunnen altijd gebeuren?
Als je het 'verantwoord' doet is het net zo gevaarlijk als in je spiegel kijken of elke andere handeling die je aandacht even verplaatst. Je moet het alleen op de juiste momenten doen, wat de meeste rokers ook wel doen

Vandaag eindelijk de vruchten van m'n slipcursus kunnen plukken Ik werd in een bocht overvallen door plotselinge gladheid (komt net hier opzetten kennelijk) en zonder die cursus was ik verkeerd om in een weiland geëindigd. Nu kon ik gewoon na wat glijden de controle behouden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Ads door Google
Oud 11-02-2009, 20:28
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Je punt? Ongelukken kunnen altijd gebeuren?
Als je het 'verantwoord' doet is het net zo gevaarlijk als in je spiegel kijken of elke andere handeling die je aandacht even verplaatst. Je moet het alleen op de juiste momenten doen, wat de meeste rokers ook wel doen
Ja, want een roker kan natuurlijk voorspellen wanneer er een ongeluk gebeurd of niet. Ooit aan gedacht dat een sigaret ervoor kan zorgen dat iets in de brand komt te staan? Je zou maar net bewusteloos in je verongelukte auto zitten met olie lekkend richting je peuk die nog brand.

Citaat:
Of je nu rokend een botsing incasseert ( zonder dat je het zelf doet )
Of dat je dat doet met snelheden boven het maximaal toegestane, zonder dat je dat zelf doet. Een ongeluk is altijd naar.
Je mist mijn punt - maar dat doe je wel vaker...

Citaat:
Vandaag wel. Voor het eerst eigenlijk dat ik in een dikke bak heb gereden, een Mercedes S500. Alleen op de oprit van de snelweg ff flink doorgetrapt met optrekken, maar harder dan 130 zal het niet zijn geweest.
Nieuwe S500? Ik heb zelf weleens met zo'n S600 gereden, leuke auto's met genoeg vermogen. Verbaasd me dat je niet boven de 130 bent geweest, want daar zit je binnen enkele seconden al boven.
Oud 11-02-2009, 21:12
Verwijderd
Citaat:


Je mist mijn punt - maar dat doe je wel vaker...
Voor iemand die zelf stelselmatig punten mist, stel je je behoorlijk arrogant op. Enige discussie met jou is niet mogelijk. Prima. Maar bemoei je dan niet met andere mensen. Dit is een simpel mededelingen topic. En ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een uit de kluiten gewassen puber met een te grote leasebak onder zijn ass, waarmee hij meent sneller te mogen rijden dan de rest van nederland, al seinend zich een weg te banen over de nederlandse wegen. En al helemaal niet als het aankomt op mijn rijgedrag. Ik geef ten minste toe dat ik fouten maak, en daarmee onveilig rij. Jij kan alleen maar stoer lopen blaten over je snelle audi, maar dat jij o zo veilig iedereen aan de kant kan seinen.

Rot op!

Laatst gewijzigd op 11-02-2009 om 21:13. Reden: aangepast om mannetjes met compensatiedrang niet te zeer te kwetsen
Oud 11-02-2009, 21:16
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ja, want een roker kan natuurlijk voorspellen wanneer er een ongeluk gebeurd of niet. Ooit aan gedacht dat een sigaret ervoor kan zorgen dat iets in de brand komt te staan? Je zou maar net bewusteloos in je verongelukte auto zitten met olie lekkend richting je peuk die nog brand.
Nee, dat kan een roker niet. En een niet-roker ook niet. Dus nogmaals, je punt? En er zijn tal van oorzaken waardoor een auto, verongelukt of niet, in brand kan vliegen - waarbij een sigaret nog een relatief klein gevaar vormt. Het kán zelfs zo ver gaan dat je zelf een vonk afgeeft door statische elektriciteit die de brandstofdampen kunnen ontvlammen. Zullen we dan gewoon kleren en bekleding ook maar gaan weren? Wat je wel en niet de das om kan doen bij een ongeluk loopt zo uiteen dat je dat risico gewoon voor lief moet nemen. Als jij met 200 crasht en erdoor overlijdt is dat jouw gekozen risico, als mijn vader tegen een boom rijdt en de sigaret zou de auto in de hens zetten is dat zijn gekozen risico.

Zelf vind ik roken ook geen handige hobby, maar een gevaar in het verkeer? Neuh, an sich niet, tenzij je het zelf gevaarlijk maakt door meer op het roken te letten dan op het rijden. Maar dat is dus niet alleen voor roken weggelegd.

Het is wel bijzonder dat je nu zelf bijna dezelfde punten gebruikt die wij aanhalen op het rijgedrag dat jij zelf verdedigt, en die je normaal als onzinnig af doet, om vervolgens te roepen dat we het punt missen... Als wij er van jou uit moeten gaan dat jij veilig door het verkeer kan rijden op hoge snelheid, mag jij er dan van ons uitgaan dat er ook mensen zijn die veilig datgene kunnen doen waar jij het eens niet mee eens bent (zoals roken)?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 11-02-2009, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Vandaag eindelijk de vruchten van m'n slipcursus kunnen plukken Ik werd in een bocht overvallen door plotselinge gladheid (komt net hier opzetten kennelijk) en zonder die cursus was ik verkeerd om in een weiland geëindigd. Nu kon ik gewoon na wat glijden de controle behouden

hmm misschien is een slipcursus nog niet eens een heel gek idee. Hoewel mijn rij-instructeur me wist te vertellen dat de ontwikkelaar van de slipcursus zelf overleed in een... jawel: een slip

kwam vorige week in een glibberpartijtje, en met meer geluk dan wijsheid wist ik min of meer de koers te handhaven ( met dank aan een drempel ).
Oud 11-02-2009, 21:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
hmm misschien is een slipcursus nog niet eens een heel gek idee. Hoewel mijn rij-instructeur me wist te vertellen dat de ontwikkelaar van de slipcursus zelf overleed in een... jawel: een slip

kwam vorige week in een glibberpartijtje, en met meer geluk dan wijsheid wist ik min of meer de koers te handhaven ( met dank aan een drempel ).
In een moderne auto had ESP mij kunnen helpen, maar beide zijn natuurlijk geen wondermiddelen D'r zijn grenzen. Met 80 had ik het niet hoeven te proberen

Ik wist nu gewoon door niet op de rem te stampen en rustig te sturen m'n auto recht te trekken zonder in paniek te raken. Doordat je het al eens hebt ervaring blijf je rustiger, weet je (sneller) wat te doen en behoud je het overzicht Het was maar een basiscursus, maar dat is al genoeg (al wil ik nog wel eens een rijvaardigheidscursus doen). Ik weet niet in welke provincie je woont, maar Trials is een hele goede. Is niet erg duur omdat ze subsidie krijgen en kan nog goed uitpakken op je autoverzekering (als je die zelf hebt).
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 11-02-2009, 21:41
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik heb bij mijn slipcursus een auto met ESP achterstevoren gekregen, iets wat niet schijnt te kunnen Vrouwen achter het stuur haha.
Ik was op de slipbaan ook beter in een auto zonder ABS en ESP. Meer gevoel met de auto ofzo. Wel vond ik het een nuttige bezigheid, nu ik weet hoe een slip voelt is het niet meer zo heel erg paniekerig, dus grotere kans dat ik m'n hoofd erbij kan houden op een kritiek moment.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 11-02-2009, 21:52
Verwijderd
Citaat:
In een moderne auto had ESP mij kunnen helpen, maar beide zijn natuurlijk geen wondermiddelen D'r zijn grenzen. Met 80 had ik het niet hoeven te proberen

Ik wist nu gewoon door niet op de rem te stampen en rustig te sturen m'n auto recht te trekken zonder in paniek te raken. Doordat je het al eens hebt ervaring blijf je rustiger, weet je (sneller) wat te doen en behoud je het overzicht Het was maar een basiscursus, maar dat is al genoeg (al wil ik nog wel eens een rijvaardigheidscursus doen). Ik weet niet in welke provincie je woont, maar Trials is een hele goede. Is niet erg duur omdat ze subsidie krijgen en kan nog goed uitpakken op je autoverzekering (als je die zelf hebt).
Wat is een moderne auto? Mijn bakkie uit 2000 heeft het niet.
Mijn rij-instructeur heeft me verteld dat ik in elk geval niet hard moest remmen, en ook niet als een gek tegensturen. Beide deed ik dus ook maar niet. Als die drempel er niet had gelegen, dan had ik mogelijk wat meer mee moeten sturen, of zo. In paniek raken doe ik zowiezo zelden. Dat heeft nl. nog nooit levens gered.

Ik woon in noordholland. Zal eens kijken of ik iets kan vinden over trials. thanks voor de tip
Oud 11-02-2009, 23:25
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Genoeg gerookt...! ^ ^
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 11-02-2009, 23:52
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik heb bij mijn slipcursus een auto met ESP achterstevoren gekregen, iets wat niet schijnt te kunnen Vrouwen achter het stuur haha.
Ik was op de slipbaan ook beter in een auto zonder ABS en ESP. Meer gevoel met de auto ofzo. Wel vond ik het een nuttige bezigheid, nu ik weet hoe een slip voelt is het niet meer zo heel erg paniekerig, dus grotere kans dat ik m'n hoofd erbij kan houden op een kritiek moment.
Ik kan je nu vertellen dat dat ook zeker het geval zal zijn Het enige nadeel is natuurlijk dat je niet weet wannéér je gaat slippen en bij zo'n cursus weet je dat wat beter (niet wat de auto exact zal doen, natuurlijk). Je schrikreactie is dan ook een stuk minder groot.
Stond het systeem op dat moment wel aan? Op zich kan het ook uitgezet worden. Maar het heeft zo z'n grenzen, dus als je wat geluk hebt/je best doet moet dat omdraaien ook wel lukken


Citaat:
Wat is een moderne auto? Mijn bakkie uit 2000 heeft het niet.
Mijn rij-instructeur heeft me verteld dat ik in elk geval niet hard moest remmen, en ook niet als een gek tegensturen. Beide deed ik dus ook maar niet. Als die drempel er niet had gelegen, dan had ik mogelijk wat meer mee moeten sturen, of zo. In paniek raken doe ik zowiezo zelden. Dat heeft nl. nog nooit levens gered.

Ik woon in noordholland. Zal eens kijken of ik iets kan vinden over trials. thanks voor de tip
Het hangt ook een beetje van het segment af, of je het er (standaard) op hebt. Nagenoeg elke nieuwe auto die tegenwoordig te koop is heeft het of standaard, of als optie. ESP is pas vanaf 1995 op de massamarkt gekomen, M-B was het eerste merk in 1999 dat het in z'n volledige modellenreeks standaard opnam. Daarna werd de grens steeds lager, dus tegenwoordig heb je het ook al vaker standaard op goedkopere auto's. Maar het is ook nog vaak (helaas) een optie - op met name stadsauto's - en veel mensen willen dat bedrag niet extra betalen (ondanks dat het goedkoper is geworden, in 2000 zou het geen goedkope optie zijn geweest) of zijn niet bewust van het nut van het systeem. Daarom gaat de EuroNCAP een actie starten om mensen het vaker te laten kiezen, en vanaf 2012 zal het verplicht standaard op elke auto zitten. Het verlaagt het risico tot slippen met 80% en bijvoorbeeld Toyota rapporteert respectievelijke 35% minder eenzijdige en 25% minder frontale botsingen. Misschien iets om over na te denken bij je volgende auto

Trials zit niet in Noord-Holland, maar ze zijn nog bezig met uitbreiden. De provincie zal namelijk ook een deel van de kosten dekken, en kennelijk hebben ze nog geen afspraken met N-Holland. Een ander deel wordt gedekt door de Bond van Verzekeraars, en die willen het graag landelijk op de kaart zetten. Het laatste deel - 50 euro, vandaar dat het voor studenten/jongeren zo aantrekkelijk is - is voor je eigen rekening. Met in ieder geval Univé hebben ze afspraken dat je op vertoon van een certificaat 2 schadevrije jaren op je autoverzekering krijg. Wellicht dus dat N-Holland er later dit jaar nog bijkomt, en anders zou je voor andere provincies (Gelderland/Friesland) kunnen informeren
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 12-02-2009, 09:14
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Het is wel bijzonder dat je nu zelf bijna dezelfde punten gebruikt die wij aanhalen op het rijgedrag dat jij zelf verdedigt, en die je normaal als onzinnig af doet, om vervolgens te roepen dat we het punt missen... Als wij er van jou uit moeten gaan dat jij veilig door het verkeer kan rijden op hoge snelheid, mag jij er dan van ons uitgaan dat er ook mensen zijn die veilig datgene kunnen doen waar jij het eens niet mee eens bent (zoals roken)?
Ik ben sowieso anti-rook, dus alles wat met roken te maken heeft keur ik af - meest nutteloze bezigheid in mijn opinie.

Citaat:
Jij kan alleen maar stoer lopen blaten over je snelle audi, maar dat jij o zo veilig iedereen aan de kant kan seinen.
Stoer? Mwoah, vind ik niet. Gewoon een rijstijl, en snelheid is eigenlijk het enige wat ik qua regels bewust overtreedt. Overigens overdrijf je wel weer lekker, maar dat komt waarschijnlijk uit het emotionele argumentum - ik neem je irrationele niet kwalijk.

Oh, en slipcursussen zouden standaard moeten zijn bij het nemen van lessen. Doch ben ik meer voorstander van een algehele rijvaardigheidstraining.
Oud 12-02-2009, 16:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ja, want een roker kan natuurlijk voorspellen wanneer er een ongeluk gebeurd of niet. Ooit aan gedacht dat een sigaret ervoor kan zorgen dat iets in de brand komt te staan? Je zou maar net bewusteloos in je verongelukte auto zitten met olie lekkend richting je peuk die nog brand.
En dan?
Het enige dat dan gebeurt is dat de peuk uitgaat, geloof me maar, ik heb vroeger heel wat fikkies gepookt... en benzine/olie aansteken met een cigaret is echt onmogelijk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-02-2009, 16:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik zou wel geslaagd zijn, rustig gereden weer
Die band hebben ze trouwens gratis voor me gefixed bij de garage, aardige gasten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-02-2009, 18:17
Verwijderd
Nou, ik weet dat een collega van me eens bijna fik in de auto had gekregen. De sufferd smeet zijn peuk, al rijdend het raam uit ( zowiezo een asociale no-go, wat mij betreft ) maar die floepte door de wind ongezien weer naar binnen, belandde op de achterbank, en begon daar lustig te smeulen... Hij was er net op tijd bij...

Maar goed. Dat is een dom soort ongeluk, dat is te voorkomen door de autoasbak te gebruiken....

Vandaag geslaagd. Moet eens naar de voorvering laten kijken, want die begint te kraken.
Oud 12-02-2009, 18:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Over het algemeen prima gereden vandaag, op één stukje na.
Ik zat al een tijdje in de stad achter een vieze ouwe bus. Mijn auto rook van binnen inmiddels ook al naar uitlaat en de bus wat van achter helemaal geblindeerd, dus ook door dat bovenstukje zag je niks. En we reden steeds bij stoplichten die op rood gaan als je een te groot gat laat vallen, dus ik ergerde me mateloos. Toen er vervolgens een plaats kwam waar ik in kon halen, deed ik dat. Maar uiteindelijk redde ik het eigenlijk nét niet (het was overigens geen weg met tegenliggers hoor, anders had ik het niet gedaan natuurlijk). Daardoor moest ik naar 70 op een plek waar je 50 mag en pakte ik net het eerste stukje van de doorgetrokken lijn mee.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 17:28
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 15:59
ARTistiek JOHN!!!!!!(deel 1,2,3 en 4!!!!!)
An
5 02-09-2001 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.