Oud 21-04-2005, 21:52
Boterbloemetje
1,5 week geleden (op een zondag) heb ik seks gehad met m'n vriendje. We hebben niet geneukt, maar wel de rest. Op een gegeven moment lag ik op hem, hij had niets aan, ik alleen m'n onderbroekje. Hij begon me na een tijdje te vingeren waardoor mijn broekje opzij werd geschoven. Ik voelde ook zijn 'ding' tegen mij aandrukken, maar ik weet niet meer of dat tegen m'n kontje was of iets meer naar voren. Hij is toen niet klaargekomen, dat was hij al een half uur ervoor (wel netjes schoongepoetst).

Nu weet ik niet hoe groot de kans is dat er zaadcellen in mij zijn gekomen. Hij is immers niet klaargekomen, het kan dus hoogstens voorvocht zijn geweest. Ik had alleen vorige week vrijdag ongesteld moeten worden, wat ik nu nog steeds niet ben. (Ik ben de laatste tijd wel een beetje onregelmatig, tot een week verschuiving.)
Ik voel de ongesteldheid wel een beetje dringen en heb steeds wat buikpijn. Maar het lijkt maar niet te komen...

Is er een kans dat ik zwanger ben...?
Oud 22-04-2005, 22:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
De kans is echt minimaal.
Je kunt een zwangerschapstest doen, want je had eigenlijk al ongesteld moeten worden. Maar zoals je zelf al zegt, ben je wel vaker onregelmatig.

Tja, er valt echt niets zinnigs over te zeggen. De kans dat je zwanger bent is echt heel erg klein. Maar de enige zekerheid krijg je door een test!

Trouwens, je menstruatie kan ook 'uitblijven' door stress, of omdat je je juist drukmaakt over je menstruatie!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 23-04-2005, 21:44
Boterbloemetje
Ik denk dat ik me wel een beetje druk heb gemaakt, maar ben net ongesteld geworden. Ik had zelf ookal het idee dat de kans heel klein was, maar omdat ik de laatste opeens onregelmatig ben werd ik toch een beetje bangig.

Ik weet nu van mezelf dat ik er gewoon ongeveer een week bij op moet tellen, dus hoef ik me ook wat minder druk te maken.
Oud 24-04-2005, 03:21
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
fijn voor je!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 25-04-2005, 10:55
replaygirly17
replaygirly17 is offline
Ik wil hier graag een stukje kwijt over het moederschap, en mijn ervaring nadat ik er voor koos om mijn kindje te houden.
Ik vind het wel leuk om ook even de positieve kanten te laten zien van het moederschap

Iik was zelf 18 toen ik inverwachting raakte. Natuurlijk was ik helemaal overstuur toen bleek dat ik zwanger was! Allemaal gedachtes en vragen gingen door mijn hoofd; Wat moet ik doen? Iik ben nog zo jong! Daar gaat mijn vrijheid! Hoe moet ik het mijn familie vertellen? Mijn vriend?.......

Mijn vriend reageerde erg positief. Hij vond het hartstikke leuk.
(Misschien ook doordat hij 27 was en iets ouder dan ik)
2 dagen nadat ik zwanger was wist ik al dat ik dit mensje dat in mijn buik leefde wilde houden. Mijn ouders en de rest van de familie schrokken wel even maar nadat ze gewend waren aan het idee vonden ze het allemaal geweldig.

Mijn zwangerschap verliep super. In het begin wel het bekende verhaal van misselijkheid en vermoeidheid, maar voor de rest nauwelijks last van kwaaltjes gehad.
9 januari was ik uitgerekend, maar 24 januari kwam mijn prachtige zoontje ter wereld.
In 3 uur ben ik bevallen, alles ging hartstkke goed en ik vond het erg meevallen (Het schijnt dat jonge meiden vaak snel en goed bevallen)

Het is echt zo gaaf om dan je 'eigen' kleintje in je armen te houden, echt een heerlijk gevoel is dat.

Het is me alles zo meegevallen.
Ik was zo bang dat ik al mijn vrijheid zo gaan verliezen, maar gelukig heb ik het geluk dat mijn moeder het geen probleem vind om in het weekend wel eens op te passen dat ik lekker kan gaan stappen.
Ook ben ik nog samen met de vader van Sil(zo heet hij
en samen kunnen we alles heel goed combineren. Natuurlijk lever je een stukje vrijheid in, maar je krijgt er wel wat voor terug!
Ik kan hem ook helemaal niet wegdenken, hij hoort gewoon bij ons. We horen gewoon bij elkaar

Ik heb er dus voor gekozen om mijn kindje te houden, maar ik neem het mensen die voor abortus kiezen niets kwalijk hoor.

Ik wou gewoon even iets leuks bij dit topic zetten
Oud 25-04-2005, 17:57
chipsie17
chipsie17 is offline
Hoi!!

Ik had ff een vraagje.....als je aan de pil bent.......en je de strip is leeg. Dan duurt het ong 3 dagen voordat ik ongesteld moet worden, maar nou heb ik een vraagje.....is er kans dat ik in die 3 dagen wel zwanger kan worden?

Kiss chipsie
__________________
A night to remember
Oud 25-04-2005, 18:01
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
chipsie17 schreef op 25-04-2005 @ 17:57 :
Hoi!!

Ik had ff een vraagje.....als je aan de pil bent.......en je de strip is leeg. Dan duurt het ong 3 dagen voordat ik ongesteld moet worden, maar nou heb ik een vraagje.....is er kans dat ik in die 3 dagen wel zwanger kan worden?

Kiss chipsie
Nee, als je de pil slikt, ben je ook beschermd in de stopweek.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 11-05-2005, 20:19
Luminous
Avatar van Luminous
Luminous is offline
haay,,

ik heb 4 dagen voor mijn eisprong onveilige sex gehad, ik ben altijd zeer regelmatig ongesteld en kan er de klok op gelijk zetten. een week later had ik weer sex en toen is het condoom afgerold en in mij blijven hangen (me vriend was nog niet klaargekomen) we hebben voor de zekerheid een morning after pil gehaald. de week na mijn onveilige sex heb ik af en toe kramp gehad, maar ik weet niet of dat van het eten was of omdat ik zwanger zou kunnen zijn. vandaag had ik even hoofdpijn en 's ochtends ben ik niet misselijk. dinsdag hoor ik ongesteld te worden, maar door de morning after pil zal dat wel later worden. ik maak me erg zorgen, al ben ik zwanger kan ik het kindje ECHT niet houden... dit wordt zooo traumatisch voor me!! wat raden jullie me aan om te doen? ik weet het echt niet meer!!

kus
__________________
i wanna make fires and get n0rwegian w0od with y0u! // Thicke - Lost without you
Oud 11-05-2005, 20:40
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Luminous schreef op 11-05-2005 @ 20:19 :
wat raden jullie me aan om te doen? ik weet het echt niet meer!!

kus
Gewoon, wachten totdat je ongesteld wordt en je dan niet meer zorgen maken

Je hebt heel goed gehandeld door de MAP te nemen, vertrouw daar dan ook op. Die dingen zijn er echt niet zomaar, die zijn om te voorkomen dat je zwanger raakt na een ongelukje. Precies de reden waarom jij hem genomen hebt. Waarom zou je je dan nog zorgen maken?

Kun je het echt niet van je afzetten, ookal wordt je gewoon ongesteld, dan kun je altijd nog een zwangerschapstest doen, gewoon om jezelf gerust te stellen.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 11-05-2005, 20:43
Luminous
Avatar van Luminous
Luminous is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-05-2005 @ 20:40 :
Gewoon, wachten totdat je ongesteld wordt en je dan niet meer zorgen maken

Je hebt heel goed gehandeld door de MAP te nemen, vertrouw daar dan ook op. Die dingen zijn er echt niet zomaar, die zijn om te voorkomen dat je zwanger raakt na een ongelukje. Precies de reden waarom jij hem genomen hebt. Waarom zou je je dan nog zorgen maken?

Kun je het echt niet van je afzetten, ookal wordt je gewoon ongesteld, dan kun je altijd nog een zwangerschapstest doen, gewoon om jezelf gerust te stellen.
uhh,, ik kan tog zwanger zijn van de eerste keer? toen hep ik um nii geslikt...
__________________
i wanna make fires and get n0rwegian w0od with y0u! // Thicke - Lost without you
Oud 11-05-2005, 20:47
Luminous
Avatar van Luminous
Luminous is offline
Citaat:
Luminous schreef op 11-05-2005 @ 20:43 :
uhh,, ik kan tog zwanger zijn van de eerste keer? toen hep ik um nii geslikt...
en die pil die werkt maar voor 1 keer zeg maar...
__________________
i wanna make fires and get n0rwegian w0od with y0u! // Thicke - Lost without you
Oud 11-05-2005, 20:48
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Luminous schreef op 11-05-2005 @ 20:43 :
uhh,, ik kan tog zwanger zijn van de eerste keer? toen hep ik um nii geslikt...
Ah, dat had ik nog even niet begrepen. Waarom heb je er toen niet aan gedacht en de 2de keer wel?

Tja, dat veranderd de zaak natuurlijk iets. Je hebt de MAP wel gehad, maar vrij lange tijd na de 1ste keer, dus daar zou hij niet voor geholpen hebben. Al heeft de MAP natuurlijk wel een grote uitwerking op je lichaam. Dus de kans dat je daadwerkelijk zwanger bent, lijkt mij vrij klein.

Maar goed, ik blijf bij mijn vorige advies. Wacht totdat je ongesteld wordt. Wordt je dit niet, of blijf je gewoon onzeker, dan kun je altijd een zwangerschapstest doen, die kan vanaf de dag dat je ongesteld moest worden/geworden bent.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 11-05-2005, 20:54
Luminous
Avatar van Luminous
Luminous is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-05-2005 @ 20:48 :
Ah, dat had ik nog even niet begrepen. Waarom heb je er toen niet aan gedacht en de 2de keer wel?

Tja, dat veranderd de zaak natuurlijk iets. Je hebt de MAP wel gehad, maar vrij lange tijd na de 1ste keer, dus daar zou hij niet voor geholpen hebben. Al heeft de MAP natuurlijk wel een grote uitwerking op je lichaam. Dus de kans dat je daadwerkelijk zwanger bent, lijkt mij vrij klein.

Maar goed, ik blijf bij mijn vorige advies. Wacht totdat je ongesteld wordt. Wordt je dit niet, of blijf je gewoon onzeker, dan kun je altijd een zwangerschapstest doen, die kan vanaf de dag dat je ongesteld moest worden/geworden bent.
kee,,

en de reden dat ik er de 1e keer niet aan dacht is omdat mijn vriend en ik um een eerdere keer bij de apotheek moesten halen (dat was in het weekend) en nu was het doordeweeks dus dan moeste we naar de huisarts wat een brief naar huis veroorzaakt. de 2e keer schoot me te binnen dat je ze tegenwoordig ook bij de drogisterij kan halen

magoes,, ik ga gwoon wachte,, tot max. 5 dagen na de dag dat ik ongesteld moest worden en als ik het DAN nog niet ben dan haal ik een test... zucht,, en dan maar een traumatische ervaring ondergaan...
__________________
i wanna make fires and get n0rwegian w0od with y0u! // Thicke - Lost without you
Oud 11-05-2005, 20:59
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Luminous schreef op 11-05-2005 @ 20:54 :
kee,,

en de reden dat ik er de 1e keer niet aan dacht is omdat mijn vriend en ik um een eerdere keer bij de apotheek moesten halen (dat was in het weekend) en nu was het doordeweeks dus dan moeste we naar de huisarts wat een brief naar huis veroorzaakt. de 2e keer schoot me te binnen dat je ze tegenwoordig ook bij de drogisterij kan halen

magoes,, ik ga gwoon wachte,, tot max. 5 dagen na de dag dat ik ongesteld moest worden en als ik het DAN nog niet ben dan haal ik een test... zucht,, en dan maar een traumatische ervaring ondergaan...
Bij de drogist? Oh, dat is nieuw voor mij En al zou je een brief van de huisarts thuis krijgen, dan nog staat daar nooit letterlijk op waarvoor je langs bent geweest. Dus als je ouders er al moeilijk over zouden doen en je zou het ze niet willen vertellen, dan kun je altijd een klein smoesje verzinnen. Laat het iig geen reden zijn om niet de MAP te gaan halen, want dan loop je natuurlijk toch, eigenlijk onnodig, een risico.

Overigens kun je de MAP ook via de rutgersstichting krijgen, dit kan geheel anoniem en er gaat ook geen brief richting je thuisadres
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 13-05-2005, 16:47
Z.yl
Avatar van Z.yl
Z.yl is offline
Ik heb zelf ook een zoontje sinds 15 weken, ben nu zelf 16. Niemand wist dat ik zwanger was, ik heb het nooit tegen niemand verteld, zelfs niet tegen mijn beste vriendin. Ik durfde het gewoon niet tegen iemand te zeggen.
Ik heb het ook wel moeilijk gehad met mijn zwangerschap, omdat ik er met niemand over kon praten.
Ik heb nu ook geen vriend of wat. De relatie waar mijn zoontje van is heeft maar 5 maanden geduurd. Hij weet het nu inmiddels wel maar wil er niks van afweten en durft geen woord meer tegen mij te zeggen. Hij zegt ook tegen iedereen dat het zijn kind niet is. Hij heeft tegen 1 vriend gezegd dat het wel zijn kind is, dat is ook een vriend van mij en die heeft het vervolgens ook aan mij verteld.
Oud 16-05-2005, 15:10
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Z.yl schreef op 13-05-2005 @ 16:47 :
Ik heb zelf ook een zoontje sinds 15 weken, ben nu zelf 16. Niemand wist dat ik zwanger was, ik heb het nooit tegen niemand verteld, zelfs niet tegen mijn beste vriendin. Ik durfde het gewoon niet tegen iemand te zeggen.
Ik heb het ook wel moeilijk gehad met mijn zwangerschap, omdat ik er met niemand over kon praten.
Heeft niemand dan gezien dat je zwanger was?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-05-2005, 19:45
Z.yl
Avatar van Z.yl
Z.yl is offline
QUOTE]Heeft niemand dan gezien dat je zwanger was?[/QUOTE]

Nee niemand heeft het gezien, me ouders zagen wel dater iets met me aan de hand was, mar wisten niet wat. Me moeder heeft ook heel lang geprobeer om me naar de dokter te laten gaan en heeft toen ook afspraken voor me gemaakt. Ik ben er toen alleen elke kee niet heengegaan, totdat ze mee wou gaan
Oud 20-05-2005, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Z.yl schreef op 17-05-2005 @ 19:45 :
Citaat:
Heeft niemand dan gezien dat je zwanger was?
Nee niemand heeft het gezien, me ouders zagen wel dater iets met me aan de hand was, mar wisten niet wat. Me moeder heeft ook heel lang geprobeer om me naar de dokter te laten gaan en heeft toen ook afspraken voor me gemaakt. Ik ben er toen alleen elke kee niet heengegaan, totdat ze mee wou gaan

Pfff... dat lijkt me moeilijk hoor. Zeker ook nu jouw vriend het laat afweten. Hoe gaan jouw ouders er verder mee om? En je vriendinnen? Is het niet vreselijk moeilijk voor je, heb je geen spijt?
Oud 21-05-2005, 20:03
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Lekker logisch,
Je moeder heeft het toch wel door, of kwam je opeens met je kind aan.
dat kan toch niet zomaar, en als je 15 weken geleden een kind hebt gekregen moeten mensne het op school hebben gezien,

Je lijkt me fake, sorry
Al wou ik je wel graag geloven.
__________________
Oud 22-05-2005, 11:44
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
t klinkt idd wel vaag dat niemand het gezien heeft, maar aan de andere kant, na 4,5 maand begonnen bij mij net de broeken een beetje strakker te zitten. dus je zag er ook zowat niks van. maarja na 9 maanden moet t toch haast wel te zien zijn...?
Oud 22-05-2005, 14:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nah ja, je hoort toch genoeg verhalen van mensen die wel wát dikker werden, maar niet zo erg dat ze er echt zwanger uitzagen?
Oud 22-05-2005, 15:01
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ja, oke
Maar meestal rond de 8e 9e maand zie je het echt wel.
Ik snap het verhaal ook niet helemaal.

ik vind het raar
__________________
Oud 22-05-2005, 16:02
Luminous
Avatar van Luminous
Luminous is offline
ze reageerd dus ook gewoon niet meer

ik wilde even melden dat ik woensdag heel gewoon ongesteld bent geworden, en jahh... daar bent ik errûg blij mee!!
__________________
i wanna make fires and get n0rwegian w0od with y0u! // Thicke - Lost without you
Oud 22-05-2005, 18:47
Verwijderd
een docente van mij is zwanger geweest zonder dat ook maar een van de leerlingen het zag... en ze is tot het begin van de 9e maand blijven werken. Maar ze was ook wel redelijk dik, dan zie je het verschil gewoon minder.
Oud 23-05-2005, 20:37
T!ne
Avatar van T!ne
T!ne is offline
Mijn vriend en ik hebben 1 week geleden samen een bad genomen. Hij had voorvocht verloren van de opwinding en hij had mij lichtjes gevingerd. Ik niets bij hem..
Later heb ik hem op het bed afgetrokken (niet klaargekomen, wel voorvocht) en hij heeft mij gebeft en gevingerd..
Volgens mij is de kans heel klein.. Ik ben niet aan de pil.
Weet iemand of er een kans bestaat?
__________________
Having again my favourite dream.
Oud 23-05-2005, 20:59
Verwijderd
de kans dat er een spermacelletje helemaal uit zichzelf door het bad naar jouw vagina is gezwommen is inderdaad érg klein, wel verwaarloosbaar. Als hij geen sperma of voorvocht aan zijn vingers had zitten terwijl hij jou vingerde, heb je daar ook niet zwanger van kunnen raken.
Oud 25-05-2005, 08:34
4774
4774 is offline
M'n topic is gesloten dus ga ik hier even verder.
Jullie zeggen dat ik de pil moet doorslikken.
Maar ik ben gestopt met de pil. Ik heb dat merk niet meer.
Ik heb alleen nog een ander merk pil en ik wil niet steeds andere merken door elkaar gebruiken. Ik wil gewoon helemaal stoppen met de pil.

Ik bel zo ff de dokter dus ik zet hier zo wel ff neer wat de assistente zei.
Oud 25-05-2005, 08:57
4774
4774 is offline
hmm. Gezellig als de huisartsen gaan staken .
Dus heb de spoedlijn maar gebelt, ja wat moest ik anders..
Dus heeft ze me teruggebelt via een gewoon nummer ofzo, ik weet het niet. En toen zou ze ff met mn dokter overleggen en me half 11 / kwart voor 11 terugbellen.

Stakingen dan zijn er toch ook mensen ziek enzo,. dan is het toch niet handig te gaan staken als huisarts zijnde.
Oud 25-05-2005, 20:19
Z.yl
Avatar van Z.yl
Z.yl is offline
Citaat:
Pfff... dat lijkt me moeilijk hoor. Zeker ook nu jouw vriend het laat afweten. Hoe gaan jouw ouders er verder mee om? En je vriendinnen? Is het niet vreselijk moeilijk voor je, heb je geen spijt?
Me ouders gaan er nu goed mee om, ze zijn er nu wel heel blij mee. Er is ook niet een vriendin die me heeft laten vallen. Ze zijn in het begin wel allemaal erg geschrokken, maar vinden het nu ook wel leuk. Ze willen ook graag allemaal oppassen Aan de ene kant heb ik wel spijt maar aan de andere kant zou ik hem nu niet meer kwijt wilen.
__________________
mwoah
Oud 01-06-2005, 00:07
Verwijderd
Ik vind je ook niet zo geloofwaardig overkomen, en misschien is dit een domme vraag maar waarom heb je gekozen om het kind te houden?
Oud 04-06-2005, 09:43
miebje
miebje is offline
Hey, ook ik heb een vraagje ivm met zwangerschap...
Here it goes... Ik zit al zo'n vijf jaar aan de pil en heb hier nooit problemen mee gehad. Verleden maand echter heb ik in de helft van m'n cyclus echter tussenbloedingen gehad. Toen ik later met de pil stopte heb ik m' n regels heel licht gekregen. Deze maand heb ik geen problemen gehad. Maar nu ik mijn maandstonden heb zijn deze weer zo licht. Normaal heb ik ze ongeveer vier dagen redelijk hard en nu was het één avond en voor de rest amper iets.
Zou iemand me kunnen helpen en me zeggen of dit een "sign" van zwangerschap kan zijn (ik heb gehoord van mensen die hun regels nog enkele maanden door krijgen). Of misschien, dat er iets anders scheelt met mij?
Alvast bedankt
Groetjes!
Oud 05-06-2005, 19:43
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
miebje schreef op 04-06-2005 @ 09:43 :
Hey, ook ik heb een vraagje ivm met zwangerschap...
Here it goes... Ik zit al zo'n vijf jaar aan de pil en heb hier nooit problemen mee gehad. Verleden maand echter heb ik in de helft van m'n cyclus echter tussenbloedingen gehad. Toen ik later met de pil stopte heb ik m' n regels heel licht gekregen. Deze maand heb ik geen problemen gehad. Maar nu ik mijn maandstonden heb zijn deze weer zo licht. Normaal heb ik ze ongeveer vier dagen redelijk hard en nu was het één avond en voor de rest amper iets.
Zou iemand me kunnen helpen en me zeggen of dit een "sign" van zwangerschap kan zijn (ik heb gehoord van mensen die hun regels nog enkele maanden door krijgen). Of misschien, dat er iets anders scheelt met mij?
Alvast bedankt
Groetjes!
Ben je de pil een keer vergeten?
Of misschien heb je hem doorgeslikt. Als ik de pil heb doorgeslikt word ik soms een week eerder dan de stopweek ongesteld. Maar als je al 5 jaar nooit zoiets hebt gehad bij doorslikken oid zou ik toch even een zwangerschapstest doen. Als je niet zwanger bent, kun je dat uitsluiten en kijken of er iets anders aan de hand is.
Oud 05-06-2005, 21:04
miebje
miebje is offline
Ik ben mn pil niet vergeten en heb hem ook niet doorgeslikt...

Ik had nog een bijkomend vraagje... Ik las ergens iets over innestelingsbloeden oud bloed. Maar kon er niet uit opmaken of innestelingsbloed nu net oud of nieuw bloed is... Iemand help?

Groetjes
Oud 07-06-2005, 20:25
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
Ik heb altijd hard geroepen dat mijn kinderwens zo sterk is dat ik een abortus niet zou kunnen doen als ik onverwacht zwanger zou blijken te zijn. Maar ja nu is het dan zover...
Ik ben denk ik 5 weken zwanger en gelukkig weet ik wie de vader in spe is. Ik weet het pas sinds vandaag, heb het aan mijn ouders verteld en de vader en ze zijn geen van allen positief.
Mijn ouders vinden dat ik het kind nu niks te bieden heb (ik woon in een koophuis met mijn ex (woon er 2,5 jaar en het is al ruim 2 jaar uit) Ik werk 7 dagen in de week en de vader van het kind wil zelf absoluut nog geen kinderen.
Hij voelt zich gebruikt en denkt dat ik me misschien wel met opzet zwanger heb laten worden. Ik ken hem niet zo goed, het is een vage kennis en we zijn een keer in bed beland verder bellen en smsen we eigenlijk alleen maar. Hij is 33 werkt 70 uur in de week in 5 dagen tijd en is naar eigen zeggen absoluut niet toe aan een kind.
Hij heeft ook een beetje het idee dat hij eigenlijk geen keus heeft, hij kan wel abortus willen maar als ik dat niet zie zitten heeft ie weinig in te brengen en ergens is dat natuurlijk heel erg krom.

Hoe sterk mijn kinderwens ook is (je zou het zelfs een obsessie kunnen noemen) dit heb ik zo nooit gewild. Ik wil dat mijn kind een vader krijgt waar het op zijn minst goed contact mee zal hebben. En dat het gewenst is door heel zijn omgeving en niet alleen door mij.
Vrienden die me goed kennen zeggen dat ik het moet houden als dat mijn gevoel is en dat ik me dan niet te druk moet maken over de praktische bezwaren maar ja... hun staan niet in mijn schoenen.

Op zich zou ik nog niet eens zo met de mening van mijn directe omgeving zitten want die draaien wel bij en zo niet dan gaan ze maar weg. Maar de mening van de vader is wel heel belangrijk denk ik. Als ik kies om het kindje te houden zal hij altijd het gevoel hebben dat ik zijn mening genegeerd heb terwijl dat echt niet zo is. Ik wil het kindje gevoelsmatig heel graag een goed leven bieden maar ben alleen erg in twijfel of ik dat wel kan als de start al zo gecompliceerd ligt.
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Oud 07-06-2005, 20:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar lees maar eens wat op tienermoeders.nl bijvoorbeeld, daar staat in de verhalen ook heel vaak dat de ouders eerst heel boos en geschrokken waren, maar later toch bijdraaiden.
Oud 07-06-2005, 20:52
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
Ik zit ook meer met de mening van de vader in mijn maag als met die van mijn ouders want die draaien idd wel bij
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Oud 07-06-2005, 20:56
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Huh, je moeder is hertrouwd en die man noem je ook je vader, ofzo? Want je hebt het over je ouders, en dan over je vader apart, dat volg ik niet helemaal
Oud 07-06-2005, 21:03
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
De vader van het kind
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Oud 07-06-2005, 21:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh duh

Ja, dat is lastig Maar als jij denkt dat je het kind zonder hem ook kunt opvoeden, zou ik zijn mening niet doorslaggevend laten zijn als je het zelf wel heel graag wilt.
Oud 07-06-2005, 23:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hoe zou je het financieel aan willen pakken?

Ik zou nooit een kind willen, zonder dat ik er financieel gezien voor zou kunnen zorgen. Het is loeiduur en ik wil dat mijn evt. kind een goede toekomst krijgt zonder geldproblemen of moeilijk gedoe.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 07-06-2005, 23:32
Verwijderd
@Support81:
Ik denk dat je heel erg goed moet nadenken over wat jij wilt. Het is jouw kind, als jij altijd al kinderen hebt willen hebben, is dit een kans, zegmaar. Maar, je hebt geen vader voor het kind, het kind zal veel te vragen hebben na verloop van tijd.
Je moet je kind wel wat te bieden hebben, of je zult er hard voor moeten werken. Maar het belangrijkste is: Blijf het bij jezelf houden. Je ouders zullen wel bijdraaien, je vrienden ook, de vader van je kind misschien ook wel. Alleen een kind is er wel voor de rest van je leven enzo.
Oud 08-06-2005, 11:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Precies, en ik zat er vannacht (jaja ) nog over te denken, maar ik weet niet wat erger is, spijt van een abortus of spijt van je kind...
Oud 08-06-2005, 13:29
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
je kunt ook nog altijd adoptie overwegen.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 08-06-2005, 17:01
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
Mijn besluit is erdoor, ik heb vanmorgen met mijn huisarts gepraat en daarna met mijn moeder. gisteravond ook nog met de vader van het kindje en een hele goede vriend van me en na een nacht wakker liggen en veel tranen (ik moet om alles janken wordt er niet goed van) heb ik besloten het kindje te houden.
Ik weet zeker dat ik er verschrikkelijk veel spijt van zal krijgen als ik het weg zou laten halen en dat ik daar niet mee zou kunnen leven. Ik vind het niet eerlijk tegenover het kindje dat ik het weg zou laten halen enkel en alleen omdat de timing verkeerd is. Als je nou een kindje krijgt ten gevolge van een seksueel misdrijf of terwijl je fysiek of mentaal gezien niet voor een indje zou kunnen zorgen dan is abortus een oplossing maar nu vind ik de reden dat ik het zou laten aborteren absoluut niet de juiste.
Ik weet ook zeker dat het een hele moeilijke weg zal worden maar dat zich voor alles een oplossing aan zal dienen. Financieel lost het zichzelf allemaal wel op en ik kan blijven wonen in het huis waar ik nu zit (het is gedeeltelijk mijn huis, oftewel een koopwoning) of anders dit huis verkopen en bij mijn moeder intrekken tenzij ik heel snel iets anders vind.
Een kind kan ook groot worden in tweedehandskleding en het zal genoeg liefde krijgen van mij en mijn omgeving.
Nu nog een heel goed gesprek met de vader, want hij wil geen kind maar als ik besluit het te houden vind hij het ook een heel naar idee dat hij er helemaal geen contact mee zou hebben. Hij weet dus nog niet dat ik al besloten heb en ik wil hem dat ook niet over de telefoon vertellen. We zullen goed moeten praten welke invulling hij wil geven aan zijn vaderschap en in hoeverre hij betrokken en op de hoogte wil zijn.

Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en het kindje is nu 2 mm en nog slechts een klompje cellen maar het krijgt het al voor elkaar om me constant moe te houden en voortdurend misselijk en hongerig. Toch vind ik het een heel mooi idee dat er een klein mensje in me aan het groeien is.
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Oud 08-06-2005, 17:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Gefeliciteerd dan Support, ik wens je heel veel geluk toe

Fijn dat je er met veel mensen over hebt kunnen praten, ik hoop dat de vader ook een beetje aan het idee kan wennen en jullie toch een goed contact kunnen houden

Misschien heb je er tegen die tijd wel helemaal geen behoefte meer aan hoor, maar als het kindje er is, zou je dan nog eens willen posten hoe het allemaal gaat? Ben wel benieuwd
Oud 08-06-2005, 20:01
Verwijderd
Bij deze dan gefeliciteerd. Ik vind het goed dat je zelf de keuze hebt gemaakt. Dat steunt je denk ik later ook als je toch nadenkt over hoe het was geweest als je het kindje wel had laten aborteren. Ik wens je heel veel geluk toe in ieder geval. En wat Bloem al zei: laat nog eens wat horen.
Oud 10-06-2005, 22:06
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
De vader van het kind zou vandaag langs komen om te praten maar dit smste hij net; Ik zeg het af... Ik heb er met ene paar mensen over gesproken en slotconclusie is dat het verhaal te vaag voor woorden is. Het gesprek is eigenlijk allen maar om jou te overtuigen dat dit verhaal als jij het door laat gaan alleen maar ellende oplevert voor mij en jou als je dat zelf niet in de gaten hebt is dat jammer. Denk 3x na hierover maar je weet hoe ik er naar kijk dus wees verstandig en gun een kind een normaal leven. ik bemoei mij er niet meer mee.

Heb hem wel terug gesmsd; Ik vind het jammer dat je er zo over dnekt, ik had graag de kans gehad om duidelijk mijn kan uit te kunnen leggen. Nogmaal ik heb op dit moment in mijn leven NOOIT zwanger willen worden, maar het kindje zit er nu eenmaal en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het weg te laten halen. Het is niet ideaal voor het kindje en dat weet ik heel goed maar ik zal er alles aan doen om het gelukkig te maken en hoop dat je ooit besluit om toch contact te willen. Ik begrijp je standpunt en dat het allemaal heel vaag is gelopen maar zou het wel erg fijn vinden als je mij iets zou zillen vertellen over eventuele erfelijke aandoeningen binnen jouw familie zodat het kindje iig gezond wordt. Nogmaals heel spijtig dat je niet meer met mij wil praten je kiest zo wel de makkelijkste uitweg. Groetjes


En nu maar hopen dat hij antwoord geeft. Volgende week naar de verloskundige en dan wil ik hem en email sturen met de uitslag daarvan en eventuele vragen die ik daarna heb. Verder wil ik dan ook mijn kant van het verhaal duidelijk uit proberen te leggen en ik hoop dat hij daarna iig toezegt om eventuele nieuwe telefoonnummers en een adres aan me te geven zodat ik iets heb waar het kindje naar toe zou kunnen bellen als het daar oud genoeg voor is. Het is wel heel cru om mijn kind te moeten vertellen dat de vader er niks mee te maken wilde hebben. En tuurlijk kies ik ervoor om het kindje op de wereld te zetten ook al heeft het straks geen vader mij hij is degene die er ook bij was toen er geen condoom werd gebruikt en hij is degene die keihard zegt dat hij zijn handen ervanaf trekt. Ik ben niet boos op hem maar vind dit wel heel makkelijk gedacht van hem.
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Oud 10-06-2005, 22:26
Verwijderd
Ik zou zelf een andere beslissing hebben genomen, maar ik vind het héél dapper van je en ik wens je veel geluk toe!

Even iets heel anders wat ik me zomaar opeens afvraag; doet een abortus veel pijn (lichamelijk)?
Oud 10-06-2005, 22:32
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
Dat hangt ervan af in welke periode je abortus pleegt. Het kan tot 22 weken in nederland maar dan wordt eht wel een zware ingreep. In de eerste paar weken (weet neit precies tot hoeveel dat zou ik op moeten zoeken) kunnen ze het met een zuigcurretage af (soort mini stofzuigertje als het ware) waarmee ze de baarmoeder gewoon schoonzuigen dit doet wel een beetje pijn maar niet heel erg. daarna nog een paar dagen last van krampen te vergelijken met een zware mestruatie. Ook is het mogelijk om heel in het begin (tot 10 weken geloof ik maar prik me er niet op vast) te kiezen voor een abortus pil. Je neemt dan twee pillen in verdeeld over een paar dagen en die wekken een miskraam op. Ook dit voelt als een zware menstruatie.

Het valt op zich dus wel mee, ik kan alleen niet leven met het idee dat ik een kindje weg zou laten halen enkel en alleen omdat de timing niet goed was. Is het een kind uit een seksueel misdrijf of kun je mentaal of fysiek gezien niet aan om ervoor te zorgen dan vind ik abortus een goede oplossing maar als het alleen aan de timing ligt ben ik tegen abortus, desnoods laat je het kindje dan maar adopteren maar abortus nee dank je.
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Oud 11-06-2005, 11:02
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik voelde er niks van, want ik was onder volledige narcose. dus k kan je niet helpen met die vraag...
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het Grote Zwangerschaps- en Babytopic #12
blauw engeltje
500 30-11-2010 11:06
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #2
rare kwast
500 24-03-2009 16:13
Lichaam & Gezondheid [B]Voor Zwangeren meisjes/vrouwen (om te praten)[/B]
bosa
9 24-06-2008 17:02
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet?
hahahaha159
8 16-07-2007 15:21
Seksualiteit vraagje
Romie
13 05-03-2006 17:07
Lichaam & Gezondheid zwanger???
kosamlover
6 11-01-2005 19:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.