Oud 02-08-2005, 06:50
mar87
mar87 is offline
Morgen ga ik een zwangerschapstest doen. Gisterenmorgen was ik misselijk en moest uiteindelijk overgeven. Nu voel ik me weer wat misselijk. Maar nog niet zo erg. Nu ben ik dus vreselijk bang dat ik wel zwanger ben. Maar kan het ook zo zijn dat ik zo bang ben dat ik zwanger ben dat ik mezelf misselijk maak met m'n gedachten. Zo van: voel ik dat ik misselijk ben? Nee ik voel me niet misselijk, of wacht, voel ik dan toch wat....enz. enz. enz. en uiteindelijk er nog van gaan overgeven ook.
Wou graag even weten of dat ook kan.
Oud 02-08-2005, 09:45
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ja dat kan. Door stress krijgen mensen vaak last van hoofdpijn of buikklachten als misselijkheid of diarree ofzo.
Oud 02-08-2005, 10:49
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Heb je wel seks gehad?Of neem je de pil?

Niemand die antwoord weet op mijn vraag?
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 02-08-2005, 11:00
Verwijderd
een zwangerschapstest kun je altijd kopen als de winkels open zijn
en je kunt hem doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden
in geval van pilgebruik: vanaf de eerste stopweek sinds de onveilige seks (ook als je toch een onttrekkingsbloeding krijgt).
Oud 02-08-2005, 11:32
Verwijderd
Als je door onzorgvuldig pilgebruik zwanger raakt, dan blijft die onttrekkingsbloeding in de stopweek toch ook weg?
Oud 02-08-2005, 11:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Katje schreef op 02-08-2005 @ 12:32 :
Als je door onzorgvuldig pilgebruik zwanger raakt, dan blijft die onttrekkingsbloeding in de stopweek toch ook weg?
Dat hoeft niet. Die wordt kunstmatig opgewekt door de pil en kan net zo goed ook nog komen als je onverhoopt toch zwanger geraakt bent. Soms blijft die bloeding wel weg doordat de zwangerschapshormonen overheersen over de hormonen in de pil maar het hoeft niet weg te blijven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-08-2005, 11:58
Verwijderd
Dus in theorie zou je een hele zwangerschap 'uit kunnen zitten' zonder het te merken?

edit: hoe schadelijk is het dan eigenlijk voor een ongeboren kind als de moeder de pil door blijft slikken?
Oud 02-08-2005, 11:59
niempje..
niempje.. is offline
hey!'k had snel een vraagje!
ik neem de pil, vrij regelmatig ook, maar we hebben het toch vaak voor dat de condoom scheurt (ontdekt nadat hij was klaargekomen elke keer) . de pil is hiervoor toch betrouwbaar genoeg?

wat zijn jullie ervaringen met de morning after pil? hadden jullie er veel last van? en hebben jullie er altijd al thuis klaar staan?
('k zat te denken dat ik er eens eentje op voorhand zou willen kopen, voor als 'k het miss eens zou nodig hebben in 't weekend)
Oud 02-08-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 02-08-2005 @ 12:58 :
Dus in theorie zou je een hele zwangerschap 'uit kunnen zitten' zonder het te merken?

edit: hoe schadelijk is het dan eigenlijk voor een ongeboren kind als de moeder de pil door blijft slikken?
die kans is klein... in het begin van de zwangerschap is de kans dat je toch een onttrekkingsbloeding krijgt namelijk groter dan later... maar het zou kunnen gebeuren, in theorie (nog even afgezien van het feit dat je wel andere veranderingen aan je lichaam merkt )

@ niempje: ja, de pil is betrouwbaar genoeg in z'n eentje. Het wordt wel nóg betrouwbaarder als je een condoom erbij gebruikt, maar als dat scheurt heb je altijd de pil nog om op terug te vallen, dat is ook het idee achter allebei gebruiken
Ik heb geen morning after pil thuis klaarliggen.
Oud 02-08-2005, 12:54
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Dus als ik goed begrijp is er wel kans?
Normaal maak ik me geen zorgen hierom,als ik vrij zonder condoom mét pil
Maar aangezien er bloedingen waren die meer dan een week duurden + nog eens een paar dagen van de week ervoor + die 2-3dagen(wat ik niet eens weet of het wel maandstonden zijn )+die klachten(en ik eet echt niet veel) begin ik me toch zorgen te maken
En is pilgebruik schadelijk tijdens de zwangerschap?

Ik wil best controleren of ik zwanger ben dmv de stopweek vroegtijdig in te lassen en zien of ik ongesteld word
Maar kan dit zomaar?Ik zit nu in de 2e week
Kan ik daarna weer verderdoen met dezelfde strip?
En als deze op is,daarna weer een stopweek?
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 02-08-2005, 12:57
Verwijderd
de 'eerste stopweek sinds de onveilige seks' is toch al geweest?
dus je kunt gewoon een test doen.

pilgebruik tijdens de zwangerschap kan schadelijk zijn voor het embryo. Hoeft niet.
Oud 02-08-2005, 13:09
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-08-2005 @ 13:57 :
de 'eerste stopweek sinds de onveilige seks' is toch al geweest?
dus je kunt gewoon een test doen.

pilgebruik tijdens de zwangerschap kan schadelijk zijn voor het embryo. Hoeft niet.
Kan ik de test doen tijdens pilgebruik of moet ik eerst stoppen?
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 02-08-2005, 13:11
Verwijderd
Dat weet ik niet precies... maar dergelijke dingen staan ongetwijfeld in de bijsluiter van de test zelf
Oud 02-08-2005, 13:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dark Red schreef op 02-08-2005 @ 14:09 :
Kan ik de test doen tijdens pilgebruik of moet ik eerst stoppen?
De pil beinvloed het resultaat van die test niet stond in mijn bijsluiter
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-08-2005, 15:03
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Ok
Heb besloten om de strip te stoppen en een vroegtijdige menstruatie laten komen(normaal toch )
Moet ik hierna weer verder met dezelfde strip of een nieuwe?
(Zit in week 2)
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 02-08-2005, 17:37
mar87
mar87 is offline
Nou ik heb tests besteld, ze zijn vandaag binnengekomen. (geen zin in ongemakkelijke situaties in een winkel, in een dorp waar iedereen, iedereen kent)
Direct getest en de uitslag was dat ik niet zwanger was. Volgens de bijsluiter kon je het elk tijdstip uitproberen. En omdat ik nu toch al overtijd zou moeten zijn, hoop ik dat het een goede uitslag is. Voor de zekerheid test ik morgenochtend nog een keer. En hoop dat de uitslag dan niet anders is. Maar er was nu ook geen vaag tweede streepje of wat ook maar te zien dus het lijkt me wel redelijk duidelijk nu.....?

Ik had trouwens de 4e pil vergeten en 2 dagen daarvoor seks gehad. Ik heb nu de pil doorgeslikt omdat ik niet wou dat door m'n gestress de ongesteldheid uitbleef en ik daardoor nog gestressder zou worden. Wat ik toch al was omdat ik al dagen misselijk ben en zelfs heb moeten overgeven.
Oud 02-08-2005, 19:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dark Red schreef op 02-08-2005 @ 16:03 :
Ok
Heb besloten om de strip te stoppen en een vroegtijdige menstruatie laten komen(normaal toch )
Moet ik hierna weer verder met dezelfde strip of een nieuwe?
(Zit in week 2)
Met een nieuwe strip. Die oude strip kun je nog bewaren als reservestrip voor als je een keer hebt overgegeven of voor als je je pil door het putje spoelt ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-08-2005, 22:47
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-08-2005 @ 20:14 :
Met een nieuwe strip. Die oude strip kun je nog bewaren als reservestrip voor als je een keer hebt overgegeven of voor als je je pil door het putje spoelt ofzo.
Bedankt!
Vanavond stop ik
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 04-08-2005, 12:18
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik dacht altijd dat 's morgens de beste tijdstip was om een zwangerschapstest te doen, maar volgends de tests is elk tijdstip goed. Maar de 'kwaliteit' van de urine is toch het best als het niet 'verdund' is?

Citaat:
Sarah schreef op 02-08-2005 @ 12:00 :
in geval van pilgebruik: vanaf de eerste stopweek sinds de onveilige seks (ook als je toch een onttrekkingsbloeding krijgt).
Kun je dat dan op elke dag van die bloeding doen? Of beter er na?

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 12:21.
Oud 04-08-2005, 12:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 04-08-2005 @ 13:18 :
Ik dacht altijd dat 's morgens de beste tijdstip was om een zwangerschapstest te doen, maar volgends de tests is elk tijdstip goed. Maar de 'kwaliteit' van de urine is toch het best als het niet 'verdund' is?

Kun je dat dan op elke dag van die bloeding doen? Of beter er na?
Overdag is ook prima. Onverdund lijkt me wel het beste. Ik zou ook niet weten waarom je het zou willen verdunnen. Denk dat je het wel op iedere dag van die bloeding wil doen maar als je zeker wil weten dat je urine schoon is kan je misschien beter wachten tot erna.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-08-2005, 12:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Daantje ik denk dat ze bedoelt dat als je gedronken hebt overdag dat je urine dan verdunt is, niet dat je het zelf nog gaat mengen met wat water ofzo

In het ziekenhuis en bij de dokter wordt ook vaak om ochtendurine gevraagd, omdat dat het meest 'geconcentreerd' is, en er dus het meest van wat ze zoeken in te vinden is.
Oud 04-08-2005, 12:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-08-2005 @ 13:31 :
Daantje ik denk dat ze bedoelt dat als je gedronken hebt overdag dat je urine dan verdunt is, niet dat je het zelf nog gaat mengen met wat water ofzo

In het ziekenhuis en bij de dokter wordt ook vaak om ochtendurine gevraagd, omdat dat het meest 'geconcentreerd' is, en er dus het meest van wat ze zoeken in te vinden is.
Ow zo

Sorry dan heb ik het idd niet goed begrepen. Tsja, als je het met ochtendurine kan doen dan zou ik dat zeker doen maar als dat niet goed uitkomt zou ik het gewoon doen op een willekeurig ander tijdstip. Die testen zijn meestal toch wel heel gevoelig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-08-2005, 13:27
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Ik kies toch voor ochtendurine hoor
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 04-08-2005, 13:36
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-08-2005 @ 13:24 :
Overdag is ook prima. Onverdund lijkt me wel het beste. Ik zou ook niet weten waarom je het zou willen verdunnen. Denk dat je het wel op iedere dag van die bloeding wil doen maar als je zeker wil weten dat je urine schoon is kan je misschien beter wachten tot erna.
+
Citaat:
Bloem schreef op 04-08-2005 @ 13:31 :
Daantje ik denk dat ze bedoelt dat als je gedronken hebt overdag dat je urine dan verdunt is, niet dat je het zelf nog gaat mengen met wat water ofzo
Ja, dat bedoelde ik dus In mijn hoofd klonk het prima. Ik zocht dus naar het woordje 'geconcentreerd'.
Oud 04-08-2005, 16:32
mar87
mar87 is offline
Ik heb de test midden overdag uitgevoerd en smorgens vroeg. De uitslag was hetzelfde. En de uitslag was gelukkig dat ik niet zwanger ben. Maar ik denk dat het er ook aan ligt wanneer je test. Al voordat je overtijd bent of wanneer je gewoon overtijd bent. Mijn test zei dat het ook al 4 dagen kon voordat je ongesteld zou moeten worden.
Oud 04-08-2005, 16:39
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Pfft,als het goed is zou ik normaal gisteren of vandaag ongesteld moeten worden
Gisteren niks,vandaag héééééééééééééééééééééééél klein beetje,om te verwaarlozen
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 07-08-2005, 12:40
druiveke
druiveke is offline
stel dat je een zwangerschapsstest wilt uitvoeren.

maar je neemt de pil
+ je neemt je pil door want je bent op vakantie....

wanneer moet je dan de test doen?


want op de bijsluiter staat dat je de test moet doen, de dag dat je normaal je regels zou moeten hebben.


maar aangezien je je regels normaal toch krijgt door je pil....
wanneer moet je dan de test doen?
Oud 08-08-2005, 08:43
mar87
mar87 is offline
@ Druiveke

Datzelfde probleem had ik ook en heb de test gewoon gedaan wanneer ik normaal gesproken ongesteld zou moeten worden. Dus wanneer ik zou moeten stoppen.
Die ongesteldheid door de pil is toch niet een échte ongesteldheid en sowieso zouden die hormonen aanwezig moeten zijn als je zwanger bent dus ongesteld of niet.....
Oud 08-08-2005, 19:15
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je kunt de test dan doen vanaf de dag, dat je normaal gesproken ongesteld zou worden (als je niet zou doorslikken).

Bij veel vrouwen is dat dus ongeveer na 3 dagen, dus als je 3 pillen van je nieuwe strip hebt genomen: misschien is dit bij jou langer of korter.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 15-08-2005, 19:03
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Ik ben dus wel ongesteld geworden,normaal maar het was later en duurde maar een paar dagen terwijl het normaal een week duurde!!Ook ben ik verdikt(en ik weeg niet meer!!)en merkt mijn omgeving op dat mijn borsten groter geworden zijn(van een eind B naar een eind C )Verder heb ik nog buikpijn en kan ik niets op mijn buik verdragen

Is dit een reden om een test te halen of niet?
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 15-08-2005, 20:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dark Red schreef op 15-08-2005 @ 20:03 :
Ik ben dus wel ongesteld geworden,normaal maar het was later en duurde maar een paar dagen terwijl het normaal een week duurde!!Ook ben ik verdikt(en ik weeg niet meer!!)en merkt mijn omgeving op dat mijn borsten groter geworden zijn(van een eind B naar een eind C )Verder heb ik nog buikpijn en kan ik niets op mijn buik verdragen

Is dit een reden om een test te halen of niet?
Je hebt toch al een zwangerschaptest gedaan waarbij de uitslag negatief was? Door stress kan je lichaam anders reageren dan in 'ontspannen' toestand. Indien je erge zorgen maakt, kun je naar de huisarts gaan en samen zo'n test doen. Al is het maar voor je gemoedstoestand Succes (})
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 15-08-2005, 23:06
Dark Red
Avatar van Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 15-08-2005 @ 21:15 :
Je hebt toch al een zwangerschaptest gedaan waarbij de uitslag negatief was? Door stress kan je lichaam anders reageren dan in 'ontspannen' toestand. Indien je erge zorgen maakt, kun je naar de huisarts gaan en samen zo'n test doen. Al is het maar voor je gemoedstoestand Succes (})
Ja maar die is al een maand geleden gedaan,daartussen is veel gebeurt en pas een tijdje erna zijn die klachten gekomen
__________________
Het Is Mijn Vriend...Maar Ook Mijn Vijand
Oud 16-08-2005, 11:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Waarom heb je dan niet gewoon veilige seks, ipv je nu voor de tweede maand af te vragen of je zwanger bent of niet?

Of begrijp ik het nu verkeerd, en heb je niet weer onveilige seks gehad maar bedoel je met 'er zijn nogal wat dingen gebeurd' iets anders?
Oud 17-08-2005, 21:51
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Misschien een hele domme vraag hoor, maar zo'n zwangerschapstest, die kan je toch ook bij een drogist halen &. zoja; is dat achter de balie of in de winkel zelf?
Oud 18-08-2005, 11:18
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 17-08-2005 @ 22:51 :
Misschien een hele domme vraag hoor, maar zo'n zwangerschapstest, die kan je toch ook bij een drogist halen &. zoja; is dat achter de balie of in de winkel zelf?
Kan je gewoon bij de drogist halen. Ik heb ze wel eens in de schappen zien liggen, dus volgens mij kun je gewoon ff zoeken. Vragen kan natuurlijk ook, ze zien toch wel dat je dat koopt, dus waarom niet vragen? Maar kan me voorstellen dat dat toch anders is.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 18-08-2005, 13:16
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
ekki schreef op 18-08-2005 @ 12:18 :
Kan je gewoon bij de drogist halen. Ik heb ze wel eens in de schappen zien liggen, dus volgens mij kun je gewoon ff zoeken. Vragen kan natuurlijk ook, ze zien toch wel dat je dat koopt, dus waarom niet vragen? Maar kan me voorstellen dat dat toch anders is.
Mja, ik weet niet, het is opzich wel hetzelfde maar toch anders , maar ik heb ze gevonden hoor Even afwachten hoe het nu gaat en anders even eentje kopen.

Kijk, ik heb in de 2e week van mijn pil sex gehad en niet met condoom. Ik slik mijn pil altijd goed, dus ik dacht; Och kan geen kwaad. Ik heb toen de pil doorgeslikt en werd nu 1/2 dag(en) te laat ongesteld en het is nu ook helemaal niet veel. Daarom was/ben ik een beetje aan het stressen en voel ik allerlei dingen aan mijn maag (maar dat kan ook van de ongesteldheid zijn). Even een vraagje dan... Als je gewoon ongesteld word, dan kan je toch ook een test doen? Zoja, maakt dan de dag nog uit of maakt het dan niet uit wanneer je dat doet?
Oud 18-08-2005, 13:36
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Als je zwanger zou zijn, zonder dat je het weet dus, merk je dat dan altijd in de eerste weken? Dus word je altijd misselijk, of andere voortekenen? Of gebeurd het ook weleens dat je het pas merkt nadat je dus geen abortus meer zou kunnen doen?
Oud 18-08-2005, 13:44
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Naja.. ik dacht dat ook altijd, maar de laatste tijd heb ik echt verhalen gehoord..

1) Zo'n meisje werd niet lekker op school, ze was wel wat flinker maar je zag niets ofzo en ze werd ook ongesteld > Ze viel flauw en 4 uur later was ze moeder van een jonge zoon

2) De vriendin van mijn oude buurjongen bleek al 7 (!) maanden zwanger te zijn zonder iets te weten. Ze was wel iets aangekomen, maar niet veel :x
Oud 18-08-2005, 13:45
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 18-08-2005 @ 14:44 :
Naja.. ik dacht dat ook altijd, maar de laatste tijd heb ik echt verhalen gehoord..

1) Zo'n meisje werd niet lekker op school, ze was wel wat flinker maar je zag niets ofzo en ze werd ook ongesteld > Ze viel flauw en 4 uur later was ze moeder van een jonge zoon

2) De vriendin van mijn oude buurjongen bleek al 7 (!) maanden zwanger te zijn zonder iets te weten. Ze was wel iets aangekomen, maar niet veel :x
Nooit misselijk geworden ofzo? Of andere rare kwaaltjes vooraf?
Oud 18-08-2005, 14:15
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 18-08-2005 @ 14:45 :
Nooit misselijk geworden ofzo? Of andere rare kwaaltjes vooraf?
Van verhaal 1 weet ik het niet &. verhaal 2, ja.. Zij was weleens misselijk, maar ze had de griep gehad en ze dacht dus dat het daarbij hoorde. Bedoel; ik ben ook weleens misselijk, of dat ik moet overgeven, vooral als iets verkeerds of teveel door elkaar gegeten heb, dat heeft iedereen toch weleens?
Oud 18-08-2005, 22:24
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 18-08-2005 @ 15:15 :
Bedoel; ik ben ook weleens misselijk, of dat ik moet overgeven, vooral als iets verkeerds of teveel door elkaar gegeten heb, dat heeft iedereen toch weleens?
Als ik een periode vaak zou moeten overgeven, zou ik me wel afvragen hoe dat zou komen. Ben heus wel eens ziek, maar na maximaal 2 weken is dat toch meestal wel over tot nog toe.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 19-08-2005, 20:34
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ekki schreef op 18-08-2005 @ 23:24 :
Als ik een periode vaak zou moeten overgeven, zou ik me wel afvragen hoe dat zou komen. Ben heus wel eens ziek, maar na maximaal 2 weken is dat toch meestal wel over tot nog toe.
Als je twee weken lang moet overgeven is er toch wel iets heel ernstigs... Of je bent zwanger natuurlijk. Maar als je een paar keer overgeeft met voedselvergiftiging is het wel over.
Oud 19-08-2005, 22:42
Verwijderd
ik ben 18 en heb ook een broertje van net 4
Oud 19-08-2005, 23:10
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 19-08-2005 @ 23:42 :
ik ben 18 en heb ook een broertje van net 4
uhm... wat is hier de toegevoegde waarde van?
Oud 20-08-2005, 12:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 19-08-2005 @ 21:34 :
Maar als je een paar keer overgeeft met voedselvergiftiging is het wel over.
Ik ben door een voedselvergiftiging anders ook wel eens 2 weken zo beroerd geweest dat ik mijn bed niet uit kon komen, dus dat kan ook wel langer duren
Oud 21-08-2005, 00:12
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
zoals ik hierboven al zei, maar niemand reageerde...
ik heb nu de beginpost gelezen, en ik heb de laatste tijd aardig wat hoofdpijn, moet meer plassen etc. MAAR (!) ik ben ongesteld geworden {oke, wel raar was 1/2 dagen later en het was vrij donker en ook minder etc., normaal moet ik vaak van maandverband verwisselen en nu was dat bijna niet nodig}

Mijn eerdere verhaal:
Kijk, ik heb in de 2e week van mijn pil sex gehad en niet met condoom. Ik slik mijn pil altijd goed, dus ik dacht; Och kan geen kwaad. Ik heb toen de pil doorgeslikt en werd nu 1/2 dag(en) te laat ongesteld en het is nu ook helemaal niet veel. Daarom was/ben ik een beetje aan het stressen en voel ik allerlei dingen aan mijn maag (maar dat kan ook van de ongesteldheid zijn). Even een vraagje dan... Als je gewoon ongesteld word, dan kan je toch ook een test doen? Zoja, maakt dan de dag nog uit of maakt het dan niet uit wanneer je dat doet?
Oud 21-08-2005, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 20-08-2005 @ 00:10 :
uhm... wat is hier de toegevoegde waarde van?
ja sorry haha dat las ik ergens
Oud 21-08-2005, 11:35
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 21-08-2005 @ 01:12 :
Als je gewoon ongesteld word, dan kan je toch ook een test doen? Zoja, maakt dan de dag nog uit of maakt het dan niet uit wanneer je dat doet?
Ten eerste word je niet 'echt' ongesteld als je aan de pil bent. Door de pil krijg je een kunstmatige bloeding. Ten tweede kun je een test doen vanaf de eerste dag waarop je eigenlijk die bloeding zou moeten krijgen. Stress en drukte kunnen die bloeding een dag of twee opschuiven.
Als je wel een bloeding krijgt, kun je ook een test doen. Ik zou het in de stopweek doen, maar in principe maakt dat niks uit.
Oud 21-08-2005, 11:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 21-08-2005 @ 01:12 :
zoals ik hierboven al zei, maar niemand reageerde...
ik heb nu de beginpost gelezen, en ik heb de laatste tijd aardig wat hoofdpijn, moet meer plassen etc. MAAR (!) ik ben ongesteld geworden {oke, wel raar was 1/2 dagen later en het was vrij donker en ook minder etc., normaal moet ik vaak van maandverband verwisselen en nu was dat bijna niet nodig}

Mijn eerdere verhaal:
Kijk, ik heb in de 2e week van mijn pil sex gehad en niet met condoom. Ik slik mijn pil altijd goed, dus ik dacht; Och kan geen kwaad. Ik heb toen de pil doorgeslikt en werd nu 1/2 dag(en) te laat ongesteld en het is nu ook helemaal niet veel. Daarom was/ben ik een beetje aan het stressen en voel ik allerlei dingen aan mijn maag (maar dat kan ook van de ongesteldheid zijn). Even een vraagje dan... Als je gewoon ongesteld word, dan kan je toch ook een test doen? Zoja, maakt dan de dag nog uit of maakt het dan niet uit wanneer je dat doet?
Het is vrij normaal dat je later ongesteld bent hoor als je de pil doorslikt... Bij mij verschuift het dan ook... Ik heb het dan echter wel wat meer dan normaal, maar ook het feit dat jij minder ongesteld bent dan normaal lijkt me niet zorgwekkend. Je menstruatie verandert gewoon doordat je hem doorslikt.
Oud 23-08-2005, 22:13
Punkiej-Fish
Avatar van Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Ik ben ook weer elke maand bang dat ik zwanger ben, stom he.
Terwijl ik wel aan de pil ben, en we het elke keer doen met condoom (pas als mijn vriend bijna komt, gebruiken we em, dus er komt dan wel voorvocht vrij).

Maar de laatste tijd heb ik wel veel last van mijn buik, hoofdpijn en misselijkheid.
Ben net ongesteld geworden (heb net 2 strippen achter elkaar doorgeslikt, omdat ik op vakantie was)
En nu ben ik weer zo bang dat ik zwanger ben, terwijl ik wel ongesteld ben, maar je hoort van die verhalen...

Moet ik voor de zekerheid een test doen?

ps. ik vergeet de pil eigenlijk nooit...
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het Grote Zwangerschaps- en Babytopic #12
blauw engeltje
500 30-11-2010 10:06
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #2
rare kwast
500 24-03-2009 15:13
Lichaam & Gezondheid [B]Voor Zwangeren meisjes/vrouwen (om te praten)[/B]
bosa
9 24-06-2008 16:02
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet?
hahahaha159
8 16-07-2007 14:21
Seksualiteit vraagje
Romie
13 05-03-2006 16:07
Lichaam & Gezondheid zwanger???
kosamlover
6 11-01-2005 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.