Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2005, 16:17
Verwijderd
Welkom op het grote lijntopic

Zoals de titel al doet vermoeden zitten hier mensen die bezig zijn met hun lijn, de meesten om af te vallen, sommigen omdat ze aan willen komen. Je kan dit topic gebruiken om (voor jezelf) bij te houden hoe het gaat of om raad te vragen.

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel-> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Healthy Weight Forum -> Een Amerikaans forum over diëten. Je kan je wekelijkse gewicht invullen die in een grafiek wordt weergegeven. Ook zijn er fora over bijv. sporten, bepaalde diëten e.d.

Fitday-> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

--Door: Meelfriek


Het vorige lijntopic


edit: VOlgens mij heb ik het nou goed

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 16:28.
Oud 16-02-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
FayLa32 schreef op 16-02-2005 @ 17:14 :
Hmm dat wordt een beeje lastig dan, als tussendoortjes beter zijn. Mijn honger wordt namelijk pas gestild als ik een grote maaltijd achter de kiezen heb. Ik heb een aantal keren geprobeerd om meerdere tussendoortjes te eten maar mijn maag bleef maar rommelen , als ik een tussendoortje eet kan ik voor mijn gevoel net zo goed niets eten.
Wat eet je dan als tussendoortje?
Oud 16-02-2005, 16:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2005 @ 17:18 :
Wat eet je dan als tussendoortje?
En hoevaak?
Oud 16-02-2005, 16:19
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Ik ontbijt meestal om half 8, tussendoortje om 11 uur, lunch om 1 uur, tussendoortje om half 5 en vaak half 6 (eerst kiwi, dan mandarijn) en avondeten varieert van 6 tot 8. In hetweekend natuurlijk anders.

Heb net nog een Wasa light op (19kcal).
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 16-02-2005, 16:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Nolita schreef op 16-02-2005 @ 17:19 :
Ik ontbijt meestal om half 8, tussendoortje om 11 uur, lunch om 1 uur, tussendoortje om half 5 en vaak half 6 (eerst kiwi, dan mandarijn) en avondeten varieert van 6 tot 8. In hetweekend natuurlijk anders.

Heb net nog een Wasa light op (19kcal).
Lijkt alsof je niks eet. Lijkt het je niet wat om gewoon te eten wat je normaal in een echte maaltijd eet, maar dan in 2-en te splitsen? Zodat je precies hetzelfde eet als je zou doen... maar dan verdeeld
Oud 16-02-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-02-2005 @ 17:21 :
Lijkt alsof je niks eet. Lijkt het je niet wat om gewoon te eten wat je normaal in een echte maaltijd eet, maar dan in 2-en te splitsen? Zodat je precies hetzelfde eet als je zou doen... maar dan verdeeld
Dit snap ik even niet...?

En als ze als ontbijt, lunch en avondeten gewoon normaal eet, dan is het volgens mij best oké (iig niet niks)...alleen zijn haar tussendoortjes vind ik niet echt vullend...
Oud 16-02-2005, 16:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2005 @ 17:22 :
Dit snap ik even niet...?

En als ze als ontbijt, lunch en avondeten gewoon normaal eet, dan is het volgens mij best oké (iig niet niks)...alleen zijn haar tussendoortjes vind ik niet echt vullend...
Nee gewoon 2x een halve ontbijt, 2x halve lunch, 2x halve avondeten... ofzoiets? Omdat het lijkt alsof ze eigenlijk niets als tussendoortje eet... en dan wel gewoon hele maaltijden. Dus is het eigenlijk niet echt goed verdeeld.
Oud 16-02-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-02-2005 @ 17:24 :
Nee gewoon 2x een halve ontbijt, 2x halve lunch, 2x halve avondeten... ofzoiets? Omdat het lijkt alsof ze eigenlijk niets als tussendoortje eet... en dan wel gewoon hele maaltijden. Dus is het eigenlijk niet echt goed verdeeld.
Bij elke keer de helft heb je geen echte maaltijden en/of tussendoortjes meer in mijn ogen.
Oud 16-02-2005, 16:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2005 @ 17:26 :
Bij elke keer de helft heb je geen echte maaltijden en/of tussendoortjes meer in mijn ogen.
Het gaat toch niet om maaltijden en tussendoortjes? Kleine maaltijden toch? Al zijn sommigen wat groter dan anderen... je ontbijt bijv. Die zou ik niet splitsen. Maar ja de rest wel. Ik doe het niet zo hoor... maar ja als ik haar zo zie. Grote maaltijden + lucht als tussendoortje? Da's ook niks.
Oud 16-02-2005, 16:33
Verwijderd
Jullie hebben allebij eigenlijk gelijk lucht als tussendoor is ook niks, ik zou het persoonlijk niet volhouden, maar ontbijt, lunch en avondeten door midden halen lijkt me ook geen geweldig idee.

Wat als ze nou gewoon haar eten behoudt zoals nu, en iets meer eet als tussendoor? Ik vindt dat ze zo best weinig eet, daar kan best wat bij.... Nolita: krijg je nooit vreselijke trek zo tussendoor?
Oud 16-02-2005, 16:41
Verwijderd
Mijn dag tot dusver en wat nog in de planning staat, vandaag weer laat opgestaan geen school

11:30 0.5l thee
12:00 Bagel m jam, 150 ml halvolle melk
Dik plak volkoren brood
14:00 Appel, 125g annanas, thee

15:00-16:30 sporten

17:15 350g spaghetti, mok cappuccino
19:30 100g magere fruityoghurt, 7 kaascrackers, mok cappuccino
20:45 3/4 Sinasappel, 2 zwitserse crackerdingen met tonijn (blik, in water)
21:30 Thee, 100g appelmoes

Zit in totaal op ongeveer 1550, wel tevreden.
Nog commentaar?

Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 01:15.
Oud 16-02-2005, 16:52
bloemetje1818
bloemetje1818 is offline
heeft iemand hier nog tips om 's avonds minder slechte dingen te eten...... Ik kan het lijnen tot de avond goed volhouden, maar krijg rond 8uur altijd weer honger, terwijl ik wel goed eet 's avonds..
Oud 16-02-2005, 16:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
bloemetje1818 schreef op 16-02-2005 @ 17:52 :
heeft iemand hier nog tips om 's avonds minder slechte dingen te eten...... Ik kan het lijnen tot de avond goed volhouden, maar krijg rond 8uur altijd weer honger, terwijl ik wel goed eet 's avonds..
iets gezonds eten 's avonds?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-02-2005, 17:00
Verwijderd
Eet een broodje om 8 uur, neem een appel of een sinasappel, drink er een kop thee bij, eet een bakje groente of gedroogd fruit (met mate) of een handje noten (ook niet te veel van nemen)
Er zijn zat dingen die je nog kunt eten, een bakje magere kwark, of bv magere fruityoghurt is ook erg lekker, en vullend.
Oud 16-02-2005, 17:11
Verwijderd
en je 'toetje' uitstellen is ook makkelijk, dan hoef je niet opeens iets anders te eten dan je eerst deed, je eet het alleen een paar uur later
Oud 16-02-2005, 17:41
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
weet iemand wat goed is te eten als je pfeiffer hebt, of dat speciaal is.. zodat het sneller overgaat




bvd
Oud 16-02-2005, 17:59
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2005 @ 17:18 :
Wat eet je dan als tussendoortje?
Een pakje crackers, een paar mandarijntjes, dat soort dingen. Maar zelfs al eet ik een boterham dan heb ik voor m'n gevoel niets op. Als ik mijn tussendoortjes 'vergroot' zodat ik minder honger heb dan eet ik gewoon echt teveel. Maargoed, ik ben nog een beetje aan 't uitproberen wat voor mij werkt, maar op de één of andere manier maakt het niet uit wat ik eet, op school rommelt mijn maag altijd, en als ik steeds moet eten als mijn maag rommelt moet ik echt tassen vol eten meenemen
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 16-02-2005, 18:08
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Nou oke ik zal nog maar eens wagen om hier neer te zetten wat ik gegeten heb
08.15 : havermoutpap (havermoutvlokken , magere melk en kaneelpoeder , grote kom) en 125 gram fruitsla in eigen nat en 125 ml vitalinea yoghurt

10.00 : 1 boterham met jam

12.00 : een stukje marsepein ( ) , 2 boterhammen met jam en een appel

16.00 : +-90 gram tiger nootjes slecht i know

17.00 : appel

18.00 : 150 gram kipfilet , 100 gram aardappel en veeel princessen

zonet een sinaasappel

verder drink ik thee en ice tea light

Dit is toch niet echt weinig ? Verder is het niet zo dat mijn lichaam gewend is aan weinig eten , voor ik op dieet ging at ik veel meer maar ik heb nog geen moment honger gehad .
Oud 16-02-2005, 18:11
Verwijderd
Die tijgernootjes had je wss kunnen voorkomen door om 3 uur iets te eten, bv een bakje ananas, fruit uit blik oid. Dan is je neiging om naar nootjes te grijpen minder
Oud 16-02-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
FayLa32 schreef op 16-02-2005 @ 18:59 :
en als ik steeds moet eten als mijn maag rommelt moet ik echt tassen vol eten meenemen
Je hoeft ook niet steeds te eten als je maag rommelt...als je maar voldoende eet. Ik eet ook niet altijd als mijn maag rommelt of als ik honger heb, dan kan ik idd tassen vol eten meenemen en dat werkt ook niet.
Oud 16-02-2005, 18:12
Verwijderd
als je nou tussen 12 en 4 iets vullends gegeten had, had je waarschijnlijk geen nootjes genomen . je niet kunnen inhouden om iets te eten, terwijl je eigenlijk niet iets wíl eten, lijkt mij een duidelijk teken van je lichaam dat het niet genoeg is.
Daarbij is zelfs een helemaal volle maag na 4 uur leeg...

edit: ik bedoel '4 uur na de maaltijd', dus ik bedoel niet 'na 16.00 uur'

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 18:25.
Oud 16-02-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 16-02-2005 @ 19:08 :

Dit is toch niet echt weinig?
Ik vind het niet echt veel (en je vraagt er zelf naar, dus dan geef ik ook antwoord ). En eet idd rond een uur of 3 een boterham of wat fruit oid.

En eet je wel eens wat anders dan die princessen? Afwisseling is ook wel belangrijk.
Oud 16-02-2005, 18:16
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2005 @ 19:12 :
Je hoeft ook niet steeds te eten als je maag rommelt...als je maar voldoende eet. Ik eet ook niet altijd als mijn maag rommelt of als ik honger heb, dan kan ik idd tassen vol eten meenemen en dat werkt ook niet.
Ik zou willen dat ik niet steeds hoefde te eten als mijn maag rommelt, meestal heb ik dan ook geeneens trek, ik vind het alleen uitermate storend als mijn maag tijdens college lawaai zit te maken
Ik denk dat ik de volgende keer gewoon een fles water meeneem, dat zal toch wel werken tegen een rommelde maag? of gaat het dan gewoon borrelen
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 16-02-2005, 18:18
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik had die nootjes idd beter vervangen door iets gezonds
Ik eet eigelijk wel veel princessen nu je het zegt Ik eet ook vaak broccoli en courgette ... Ik ga binnenkort trouwens een anders dieet volgen ... Nog steeds van de WW maar met het puntenschema , zo kan ik makkelijker kiezen wat ik eet en inschatten hoeveel ik nodig heb. Nu heb ik telkens een dagmenu maar het wordt inderdaad een beetje eentonig...
Oud 16-02-2005, 18:22
Verwijderd
Citaat:
FayLa32 schreef op 16-02-2005 @ 19:16 :
Ik zou willen dat ik niet steeds hoefde te eten als mijn maag rommelt, meestal heb ik dan ook geeneens trek, ik vind het alleen uitermate storend als mijn maag tijdens college lawaai zit te maken
Ik denk dat ik de volgende keer gewoon een fles water meeneem, dat zal toch wel werken tegen een rommelde maag? of gaat het dan gewoon borrelen
Bij mij helpt water niet tegen een rommelende maag...maar wie weet bij jou wel, proberen kan je het altijd.

Horen anderen het btw ook echt? (Heb je ze dat gevraagd?/Zeggen ze dat?)
Oud 16-02-2005, 18:39
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2005 @ 19:22 :
Bij mij helpt water niet tegen een rommelende maag...maar wie weet bij jou wel, proberen kan je het altijd.

Horen anderen het btw ook echt? (Heb je ze dat gevraagd?/Zeggen ze dat?)
Haha ja ze horen 't, meestal negeren ze 't maar als ik er wat van zeg zie ik ze wel grinniken
Het is natuurlijk geen ramp, al hoort de hele klas het, het is gewoon irritant.
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 16-02-2005, 18:49
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Ik heb absoluut geen honger, ik moet mn best doen dit naar binnen te werken.
Ikkeleerlinge, drie grote maaltijden? ontbijt en lunch zijn normaliter 2 boterhammen. En avondeten kan ik moeilijk halveren, ik moet eten wat op mijn bord ligt en op het tijdstip dat het op mijn bord ligt
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 16-02-2005, 18:51
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-02-2005 @ 18:41 :
weet iemand wat goed is te eten als je pfeiffer hebt, of dat speciaal is.. zodat het sneller overgaat




bvd
Het gaat niet sneller over, maar je hebt er minder last van als je goed eet. Dus voldoende calorien.
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 16-02-2005, 19:01
ironflower
ironflower is offline
Hoi allemaal,

Ik ben ongeveer 1,72 lang en heb altijd 62 kilo gewogen.
Voor mezelf had ik toen altijd een maximaal gewicht vast gesteld waar ik niet over heen zou mogen gaan, dit was 65 kilo.
Als ik naar de 65 zou gaan, dan had ik me voorgenomen om wat meer op mijn eten te letten ed.

Ik zit nu vanaf september op kamers, en ik merk dat ik toch langzaam wel wat aan begin te komen. En nu weeg ik 65 kilo.
Al meerdere keren heb ik me voorgenomen om op mn eten te letten en veel water te drinken etc etc. Maar altijd zat toch in mn achterhoofd het feit dat ik wist dat ik niet te dik was en dat afvallen niet perce nodig was. Daardoor hield ik het "lijnen" ook nooit lang vol.

Maar de laatste tijd wil ik toch wel echt een paar kilootjes eraf hebben. Ik wil niet extreem gaan lijnen en elke minuut van de dag aan mn eten hoeven denken, want dat vind ik absoluut niet nodig. Ik wil gewoon wat gezonder en regelmatiger gaan eten, zodat ik die paar kilootjes kwijt ben.

Ik roei, en het is de bedoeling dat ik dat ongeveer 2 keer in de week doe. Maar de laatste tijd komt er weinig van, omdat de roosters van mijn ploegje nogal ongelijk lopen en het moeilijk te plannen is. Daarom wil ik binnen kort een fitness cursus gaan doen, en in ieder geval 1 keer in de week gaan fitnissen.

Ik wil voor mezelf het volgende 'eetrooster' proberen aan te houden.

(7.45) 2 bruine boterhammen met hagelslag

(12.30) 2 bruine boterhammen met kaas/worst

(16.00) 2 bruine boterhammen met kaas oid

(18.30-20.00) normale portie avond eten
( 2 keer per week een maaltijdsalade)

tussendoor mag ik onbeperkt fruit eten en liefst 2 liter water drinken.

3 dagen in de week werk ik van 17.30 - 19.30, vandaar dat ik soms later avond eet.

Wat vinden jullie van dit schema?
En water vind ik niet heel erg lekker om te drinken, wat ik me afvraag is of water met siroop het zelfde effect geeft...
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 16-02-2005, 19:12
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ironflower schreef op 16-02-2005 @ 20:01 :
Hoi allemaal,

Ik ben ongeveer 1,72 lang en heb altijd 62 kilo gewogen.
Voor mezelf had ik toen altijd een maximaal gewicht vast gesteld waar ik niet over heen zou mogen gaan, dit was 65 kilo.
Als ik naar de 65 zou gaan, dan had ik me voorgenomen om wat meer op mijn eten te letten ed.

Ik zit nu vanaf september op kamers, en ik merk dat ik toch langzaam wel wat aan begin te komen. En nu weeg ik 65 kilo.
Al meerdere keren heb ik me voorgenomen om op mn eten te letten en veel water te drinken etc etc. Maar altijd zat toch in mn achterhoofd het feit dat ik wist dat ik niet te dik was en dat afvallen niet perce nodig was. Daardoor hield ik het "lijnen" ook nooit lang vol.

Maar de laatste tijd wil ik toch wel echt een paar kilootjes eraf hebben. Ik wil niet extreem gaan lijnen en elke minuut van de dag aan mn eten hoeven denken, want dat vind ik absoluut niet nodig. Ik wil gewoon wat gezonder en regelmatiger gaan eten, zodat ik die paar kilootjes kwijt ben.

Ik roei, en het is de bedoeling dat ik dat ongeveer 2 keer in de week doe. Maar de laatste tijd komt er weinig van, omdat de roosters van mijn ploegje nogal ongelijk lopen en het moeilijk te plannen is. Daarom wil ik binnen kort een fitness cursus gaan doen, en in ieder geval 1 keer in de week gaan fitnissen.

Ik wil voor mezelf het volgende 'eetrooster' proberen aan te houden.

(7.45) 2 bruine boterhammen met hagelslag

(12.30) 2 bruine boterhammen met kaas/worst

(16.00) 2 bruine boterhammen met kaas oid

(18.30-20.00) normale portie avond eten
( 2 keer per week een maaltijdsalade)

tussendoor mag ik onbeperkt fruit eten en liefst 2 liter water drinken.

3 dagen in de week werk ik van 17.30 - 19.30, vandaar dat ik soms later avond eet.

Wat vinden jullie van dit schema?
En water vind ik niet heel erg lekker om te drinken, wat ik me afvraag is of water met siroop het zelfde effect geeft...
klinkt prima, vergeet geen melk te drinken...



@ Nolita, hoe kom je erbij dat ik zelf te weinig eet? Ik heb vroeger te weinig gegeten, maar ik eet nu absoluut niet te weinig, ik zorg dat ik niet onder de 6 boterhammen + normaal avond eten en tussendoortjes als fruit ed kom.
Ik ben echt niet zo hypocriet om dan op andere commentaar te hebben en het zelf niet te doen .
Maar ik weet dus heel goed hoe moeilijk het is om meer te gaan eten, maar iemand heeft mijn ogen geopend waar ik hem nog steeds dankbaar voor ben. Het is heerlijk om gewoon te kunnen eten, lekker en genoeg te kunnen eten zonder je druk te maken of je aankomt, want door gezond eten kom je op lange termijn niet aan. Sport je daarnaast dan al helemaal niet (hoogstens spieren, maar daarom vind ik dat je beter naar cm'ers kunt kijken ipv kilo's omdat je dat gewoon niet realistisch kunt inschatten)...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-02-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 16-02-2005 @ 20:12 :
klinkt prima, vergeet geen melk te drinken...
Daarover verschillende meningen...je hoort tegenwoordig heel vaak dat melk voor een jongere en volwassen mensen helemaal niet zo gezond is als vroeger gedacht werd...

Citaat:
maar ik eet nu absoluut niet te weinig, ik zorg dat ik niet onder de 6 boterhammen + normaal avond eten en tussendoortjes als fruit ed kom.
Zo heel geweldig veel eet jij dus ook niet. Er zijn er hier genoeg die net zo iets eten. En sommigen eten iets minder, maar zij willen dan ook afvallen, iets wat bij jou absoluut niet nodig is. Ik denk dat het dan logisch is dat zij wat minder dan jij eten (en dan bedoel ik dus niet dat ze één boterham per dag eten, maar dat begrijp je zelf hopelijk ook wel), denk je niet?
Oud 16-02-2005, 19:40
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-02-2005 @ 20:12 :
klinkt prima, vergeet geen melk te drinken...

Ik drink geen melkproducten, omdat ik last heb van lactose intollerantie. S'ochtends drink ik wel een glas multvitaminendrank
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 16-02-2005, 19:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2005 @ 20:21 :
Daarover verschillende meningen...je hoort tegenwoordig heel vaak dat melk voor een jongere en volwassen mensen helemaal niet zo gezond is als vroeger gedacht werd...


Zo heel geweldig veel eet jij dus ook niet. Er zijn er hier genoeg die net zo iets eten. En sommigen eten iets minder, maar zij willen dan ook afvallen, iets wat bij jou absoluut niet nodig is. Ik denk dat het dan logisch is dat zij wat minder dan jij eten (en dan bedoel ik dus niet dat ze één boterham per dag eten, maar dat begrijp je zelf hopelijk ook wel), denk je niet?
Wat is er dan mis met mijn eetpatroon? Ik volg precies het aangerade lijstje...

Met dit eetpatroon kun je afvallen, je krijgt al minder binnen dan nodig en mensen sporten er nog eens naast. Als iemand overgewicht heeft en dit eet en tussendoortjes laat staan, valt die hier mee af...
Bij mij gaat er niets af nee, gelukkig niet, m'n lichaam gebruikt gewoon alles... als je lichaam er eenmaal aan gewend is, hoef je niet bang te zijn hierdoor nog aan te komen. Volgens mij zijn er namelijk mensen die afgevallen zijn en normaal willen eten en bang zijn dat ze weer aan zullen komen als ze 'zoveel' gaan eten... maar dat hoeft dus helemaal niet.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-02-2005, 19:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ironflower schreef op 16-02-2005 @ 20:40 :
Ik drink geen melkproducten, omdat ik last heb van lactose intollerantie. S'ochtends drink ik wel een glas multvitaminendrank
Dan kun je idd beter geen melkproducten gebruiken ...

(geitenmelk kan wel... maar dat moet je maar net willen of lekker vinden)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-02-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 16-02-2005 @ 20:41 :
Wat is er dan mis met mijn eetpatroon? Ik volg precies het aangerade lijstje...
Je hoort mij niet zeggen dat er iets mis mee is, ik zeg alleen dat je niet geweldig veel eet.


Citaat:
Met dit eetpatroon kun je afvallen, je krijgt al minder binnen dan nodig en mensen sporten er nog eens naast. Als iemand overgewicht heeft en dit eet en tussendoortjes laat staan, valt die hier mee af...
Ow. Volgens mij werkt afvallen niet altijd zo. Er zijn ook mensen die om andere redenen te veel wegen en die kunnen dat eten, maar zullen dan echt niet afvallen.

Citaat:
als je lichaam er eenmaal aan gewend is, hoef je niet bang te zijn hierdoor nog aan te komen.
Dat is onzin. Ik heb tijden zo gegeten, mijn lichaam zal daar dus best aangewend zijn (geweest) en toch ben ik aangekomen, hoe verklaar je dat dan? Het werkt niet allemaal zo zwart-wit als jij het nu doet overkomen. Was het maar zo.

Citaat:

Volgens mij zijn er namelijk mensen die afgevallen zijn en normaal willen eten en bang zijn dat ze weer aan zullen komen als ze 'zoveel' gaan eten... maar dat hoeft dus helemaal niet.
Is ook niet altijd helemaal waar. Vroeger at ik minder en woog ik ook minder, daarna at ik een tijd wat jij zegt en kwam ik aan. Toen was het een tijdje stabiel en toen kwam ik weer aan. Weer: hoe verklaar je dat dan? Het werkt niet allemaal zo zwart-wit als jij het nu doet overkomen. Was het maar zo.
Oud 16-02-2005, 19:47
Verwijderd
Ik ga even posten wat ik vandaag heb gegeten. Gewoon zomaar eigenlijk

10.30 (lekker uitgeslapen)
2 boterhammen suikerarme jam
30 gram komijnenkaas, ik ben bang volvet maar het stond niet op de verpakking. Ga er maar wel van uit.

12.00
Grapefruit

13.00
3 boterhammen suikerarme jam

16.00
Bakje volle yoghurt met 4 el muesli

18.15
Afhaal eten van de toko . Mie, tahoe, tempe, boontjes en nog een koolachtige substantie. En nog een ei. Niet echt gezond, maar wel veel eiwitten (maar ook vettige saus en veel koolhydraten). Maar goed dat moet kunnen. Als toetje een bakje magere vruchtenyoghurt

20.00
2 stukjes marsepein met chocolade eromheen.



Sommige dingen konden beter (magere kaas en yoghurt) maar ik hoef niet af te vallen dus het lijkt me in orde, toch?
Oud 16-02-2005, 19:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2005 @ 20:45 :
Je hoort mij niet zeggen dat er iets mis mee is, ik zeg alleen dat je niet geweldig veel eet.



Ow. Volgens mij werkt afvallen niet altijd zo. Er zijn ook mensen die om andere redenen te veel wegen en die kunnen dat eten, maar zullen dan echt niet afvallen.


Dat is onzin. Ik heb tijden zo gegeten, mijn lichaam zal daar dus best aangewend zijn (geweest) en toch ben ik aangekomen, hoe verklaar je dat dan? Het werkt niet allemaal zo zwart-wit als jij het nu doet overkomen. Was het maar zo.


Is ook niet altijd helemaal waar. Vroeger at ik minder en woog ik ook minder, daarna at ik een tijd wat jij zegt en kwam ik aan. Toen was het een tijdje stabiel en toen kwam ik weer aan. Weer: hoe verklaar je dat dan? Het werkt niet allemaal zo zwart-wit als jij het nu doet overkomen. Was het maar zo.
Hoe dat bij jou werkt snap ik niet, je bent een grote uitzondering op een hoop dingen... helaas...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-02-2005, 19:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 16-02-2005 @ 20:47 :
Ik ga even posten wat ik vandaag heb gegeten. Gewoon zomaar eigenlijk

10.30 (lekker uitgeslapen)
2 boterhammen suikerarme jam
30 gram komijnenkaas, ik ben bang volvet maar het stond niet op de verpakking. Ga er maar wel van uit.

12.00
Grapefruit

13.00
3 boterhammen suikerarme jam

16.00
Bakje volle yoghurt met 4 el muesli

18.15
Afhaal eten van de toko . Mie, tahoe, tempe, boontjes en nog een koolachtige substantie. En nog een ei. Niet echt gezond, maar wel veel eiwitten (maar ook vettige saus en veel koolhydraten). Maar goed dat moet kunnen. Als toetje een bakje magere vruchtenyoghurt

20.00
2 stukjes marsepein met chocolade eromheen.



Sommige dingen konden beter (magere kaas en yoghurt) maar ik hoef niet af te vallen dus het lijkt me in orde, toch?
oe lekker, marsepein... krijg je geen honger tussen half 11 en 1?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-02-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 16-02-2005 @ 20:49 :
Hoe dat bij jou werkt snap ik niet, je bent een grote uitzondering op een hoop dingen... helaas...
Ik zal heus niet de enige zijn, dat geloof ik niet.
Oud 16-02-2005, 20:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-02-2005 @ 20:49 :
Hoe dat bij jou werkt snap ik niet, je bent een grote uitzondering op een hoop dingen... helaas...
De meeste mensen zijn uitzonderingen. Het is inderdaad niet zo zwart-wit als jij het presenteert.
Oud 16-02-2005, 20:21
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
@Gothic, ik baseer dat op het feit dat jij zelf zegt dat als je patat en alles eet je nog maar 1800 kcal komt. Je eet misschien wel dat lijstje, maar dat is het minimale aan gezonde voeding wat naar binnen moet. Daar mag dus wel wat bij. Het gaat me niet om wat je eet maar om hoeveel je binnekrijgt, en dat is dus te weinig.
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 16-02-2005, 20:31
Mara
Mara is offline
@ikkeleerlinge: Mijn vorige post, met die boterhammen waar jij op reageerde, daar doelde ik idd meer op de hoeveelheid dan specifiek op de boterhammen
Oud 16-02-2005, 20:39
Mara
Mara is offline
Vandaag ziek, net als gister. Ik heb keelpijn, doet vooral pijn als hij voor mijn gevoel 'uitdroogt' dus contant slikken helpt. Maar vooral als ik eet doet 't minder zeer.

Al met al gegeten (verdeeld over de dag wel (incl. avond), tijdstippen weet ik zo niet meer hoor )
7 Bruine boterhammen, waarvan:
- 2 met appelstroop
- 1 met jam
- 4 met runderrookvlees

1 'kletskop' (soort koekje)

250g roomijs Is 468kcal, maar 't is zo lekker voor m'n keel
250g magere kwark
1 sinaasappel
1 glas sinaasappelsap
1 plak ontbijtkoek
1 haring
1 mok melk

Avondeten:
Karbonade en sla. Aardappelen deed wel pijn aan m'n keel

Al met al dus iets meer dan normaal. Welk allemaal gezonde dingen verder, alleen dat ijs is zo slecht, maar zó lekker. Ohja, dat koekje was ook dom van me.
Oud 16-02-2005, 21:44
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
kiwi + 2 bruine broodjes

1/3 komkommer

croque monsieur

yoghurtje + graanreep

spaghetti bolognaise

en eerlijkheidshalve: een snickers
Oud 16-02-2005, 21:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 16-02-2005 @ 22:44 :
kiwi + 2 bruine broodjes

1/3 komkommer

croque monsieur

yoghurtje + graanreep

spaghetti bolognaise

en eerlijkheidshalve: een snickers
Weinig en niet de beste keuzes.
Oud 16-02-2005, 22:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Meelfriek, er zijn ook solero's in een light versie, die smaken zeker zo lekker als de gewone, zit ook een soort van roomijs in, en zijn als ik het goed onthouden heb iets van 75 calorieën per ijsje. (Nou ja, -je, ze zijn ook net zo groot als een gewone solero ) En vooral ook erg lekker!

Ik zit een beetje in dubio. Ik stel voor mezelf zo'n beetje vast wat ik eet op een dag, qua aantal boterhammen en fruit enzo. Dat probeer ik zo goed mogelijk te verspreiden over de dag. Ik blijf alleen dus continue met eten bezig, en daar word ik moe van. Als ik bij wijze van spreke 's ochtends 6 boterhammen en 2 bananen eet, denk ik de hele dag er niet meer aan, en heb ook geen trek. Maar als ik het verspreid over de hele dag zit ik ook de hele dag in mijn hoofd met 'oh, dan en dan ga ik dat eten, oh, het is half drie, over een half uurtje ga ik weer wat eten', enz enz. Dat is heel erg irritant, het lijkt wel een soort obsessie ofzo. Ik heb het ook als ik een boek lees of een film kijk bv, en andere afleiding in de vorm van school of werk heb ik niet. Ik ben dus echt geneigd om tussen de middag maar alles op te eten, dan ben ik in elk geval van dat continue gedenk aan eten af.

Heeft iemand tips om er vanaf te komen?
Oud 16-02-2005, 22:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-02-2005 @ 23:00 :
Meelfriek, er zijn ook solero's in een light versie, die smaken zeker zo lekker als de gewone, zit ook een soort van roomijs in, en zijn als ik het goed onthouden heb iets van 75 calorieën per ijsje. (Nou ja, -je, ze zijn ook net zo groot als een gewone solero ) En vooral ook erg lekker!

Ik zit een beetje in dubio. Ik stel voor mezelf zo'n beetje vast wat ik eet op een dag, qua aantal boterhammen en fruit enzo. Dat probeer ik zo goed mogelijk te verspreiden over de dag. Ik blijf alleen dus continue met eten bezig, en daar word ik moe van. Als ik bij wijze van spreke 's ochtends 6 boterhammen en 2 bananen eet, denk ik de hele dag er niet meer aan, en heb ook geen trek. Maar als ik het verspreid over de hele dag zit ik ook de hele dag in mijn hoofd met 'oh, dan en dan ga ik dat eten, oh, het is half drie, over een half uurtje ga ik weer wat eten', enz enz. Dat is heel erg irritant, het lijkt wel een soort obsessie ofzo. Ik heb het ook als ik een boek lees of een film kijk bv, en andere afleiding in de vorm van school of werk heb ik niet. Ik ben dus echt geneigd om tussen de middag maar alles op te eten, dan ben ik in elk geval van dat continue gedenk aan eten af.

Heeft iemand tips om er vanaf te komen?
Je zou een soort wekkertje (of je telefoon als alarm) kunnen gebruiken? Elke keer als die af gaat is het tijd voor je volgende maaltijd. Bij mij is het tenminste zo dat ik ergens constant aan denk omdat ik bang ben dat ik het vergeet. Zodra ik zekerheid heb dat ik op tijd gealarmeerd word is het 'oh jee, niet vergeten' gevoel over en kan ik het wel van me afzetten.
Ik heb het ook altijd als ik moet oppassen ofzo. Dan ben ik zó bang dat ik het vergeet dat ik er de hele dag aan denk. Maar zodra ik m'n telefoon zet en die in m'n zak stop (= zekerheid dat ik hem ook hoor) kan ik het loslaten en denk ik er niet meer aan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-02-2005, 22:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nou het is niet dat ik bang ben dat ik het vergeet, integendeel Ik hoef van mezelf ook niet perse op vaste tijden te eten, als het maar een beetje verspreid is. Maar ik heb de hele tijd de neiging om 'al' dat eten maar te eten, en als ik het dan gegeten heb is het goed. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

Ik ben trouwens ook meestal pas rond 12.00/13.00 wakker, dus ik verspreid het een beetje over de middag.

Ik wil er gewoon iets minder mee bezig zijn, maar ik weet niet zo goed hoe dat lukt.

Wel bedankt voor je tip
Oud 17-02-2005, 09:12
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2005 @ 20:52 :
Ik zal heus niet de enige zijn, dat geloof ik niet.
Klopt. Heb ik ook. (Ongeveer dan)

Gisteravond ging het een beetje mis, ik heb koekjes gegeten, bonbonbloc, en zure matjes... Gisteravond vond ik het niet erg maar nu baal ik er wel van. En vanmorgen heb ik ook alleen maar chocoladehagelslag als beleg gegeten...

Wat doe je tegen die PMS-chocoladebehoefte-kicks??
__________________
xxx
Oud 17-02-2005, 10:02
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Ik had even een vraagje. Ik die nu al vanaf het nieuwe jaar aan een dieet en ben er nog steeds mee bezig.

Ik woog altijd 65.5 kilo en ben 1.72 lang. Daar kon wel een beetje gewicht vanaf vond ik zelf en ik heb mijn streefgewicht op 60 kilo gezet. Maar daar gaat mijn vraag voor de rest niet om.

Ik ben nu, na anderhalve maand lijnen op een gewicht van 61.5 kilo. Ik vind zelf dat ik een gezond dieet aan het volgen ben, namelijk het volgende:

's ochtends: kom meusli met magere yoghurt en een glas water
bruistablet voor vitaminen en extra weerstand.

tussendoor: kopje thee met 1 of 2 zoetjes

's middags: 2 volkorenboterhammen met meestal dieetpate,
jam zonder suiker of 30+ kaas.

's avonds: 2 halve aardappeltjes zonder jus en zout, veel groente
en een normaal stuk vlees.
ook eet ik gewoon een toetje, bijv. vruchtenyoghurt.

verder neem ik 's avonds ook een snackajack rijstwafel met caramelsmaak bij de thee (wederom met zoetjes).

Ook probeer ik zo veel mogelijk water te drinken.

Ik heb voor de rest nauwelijks een hongergevoel, maar wanneer ik dat heb, dan neem ik een luchtige cracker met iets erop.

Het werkt prima voor mij, want ik val langzaam maar zeker af.

Alleen 'zondig' ik de laatste tijd meer door bijvoorbeeld 's weekends wel eens koekjes ofzo te eten. Met verjaardagen eet ik ook een stukje taart.

Nu zijn er de laatste tijd nogal veel speciale gelegenheden geweest waarin ik best wel meer dan normaal heb gegeten, maar opeens val ik sneller af .

Komt dit vaker voor? En loop ik nu niet het risico dat ik enorm ga jo-jo-en? Ik probeer namelijk wel een vast en leefbaar eetpatroon voor mezelf te creeeren, waarmee ik later ook niet dichtgroei.

Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #8
Verwijderd
502 13-09-2005 17:20
Psychologie Analyseer je medeforummer!
Quiana
246 28-05-2003 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.