Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 19:16
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-04-2005 @ 20:11 :
Als je je stopweek op dezelfde dag wilt houden en je menstruatie dus ook zo wilt houden zoals ie is dan moet je nu (of aan het eind van je strip) een pil extra uit een reservestrip slikken. Dan begint je stopweek op dezelfde dag als normaal en begin je met je volgende strip op dezelfde dag als normaal.
Maar kan ik ook gewoon verdergaan en bijvoorbeeld 1 dag overslaan? Of mijn stopweek een dag vroeger beginnen?
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Oud 24-04-2005, 19:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 24-04-2005 @ 20:16 :
Maar kan ik ook gewoon verdergaan en bijvoorbeeld 1 dag overslaan? Of mijn stopweek een dag vroeger beginnen?
Een dag overslaan zou ik niet doen. Je kan wel gewoon je strip afmaken en je stopweek een dag eerder beginnen maar dan ben je hoogstwaarschijnlijk ook een dag eerder ongesteld en dan moet je ook eigenlijk een dag eerder met je nieuwe strip beginnen zodat je voortaan altijd een dag eerder ongesteld bent. Ik weet niet of je dat wilt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-04-2005, 19:38
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-04-2005 @ 20:24 :
Een dag overslaan zou ik niet doen. Je kan wel gewoon je strip afmaken en je stopweek een dag eerder beginnen maar dan ben je hoogstwaarschijnlijk ook een dag eerder ongesteld en dan moet je ook eigenlijk een dag eerder met je nieuwe strip beginnen zodat je voortaan altijd een dag eerder ongesteld bent. Ik weet niet of je dat wilt.
Ok, dan zal ik dat doen, een dag eerder met de stopweek beginnen. Vind ik op zich niet zo erg Bedankt.
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Oud 24-04-2005, 19:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 24-04-2005 @ 20:38 :
Ok, dan zal ik dat doen, een dag eerder met de stopweek beginnen. Vind ik op zich niet zo erg Bedankt.
Het is dan wel niet veilig wat je doet maar dat maakte niet uit maar let er dan op dat dat ook niet zo is als je toch een vriend krijgt
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-04-2005, 18:38
Melissa83
Melissa83 is offline
Ik ben nu ongeveer 3 weken aan de pil, ik ben op maandag begonnen met slikken (op de 1e dag van de menstruatie) en nu ben ik de 3e maandag (in de derde week dus) de pil vergeten.
De volgende dag heb ik hem alsnog ingeslikt.
er zat wel dik 30 uur tussen de 2 pillen in, wat dus betekent dat ik de pil van maandag op dinsdagochtend heb ingenomen, en de pil van dinsdag dinsdagavond heb ingenomen.

(snappen jullie het nog )

Anyway, is dit erg? kan ik nu gewoon verder slikken en gewoon een stopweek houden? en gewoon verder gaan zoals gewoonlijk?
Oud 27-04-2005, 19:10
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Melissa83 schreef op 27-04-2005 @ 19:38 :
Anyway, is dit erg? kan ik nu gewoon verder slikken en gewoon een stopweek houden? en gewoon verder gaan zoals gewoonlijk?
Nee, je had dan gelijk moeten stoppen, dus niet die pil in moeten nemen.
Nu is het alleen veilig als je een tweede strip er gelijk achteraan slikt. Zie ook je bijsluiter, daar staat het duidelijk in 'pil vergeten in week 3'.
__________________
Keep on rockin'
Oud 27-04-2005, 19:45
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
In de bijsluiter van mijn pil staat dat wanneer je je pil vergeten bent, je die alsnog moet innemen, ook al moet je er dan 2 tegelijk innemen. Kan dit wel? Zou het raar vinden moest dit alleen bij mijn pil zo zijn... Achja, misschien heb ik ook over iets gelezen ofzo...
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Oud 27-04-2005, 21:18
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 27-04-2005 @ 20:45 :
In de bijsluiter van mijn pil staat dat wanneer je je pil vergeten bent, je die alsnog moet innemen, ook al moet je er dan 2 tegelijk innemen. Kan dit wel? Zou het raar vinden moest dit alleen bij mijn pil zo zijn... Achja, misschien heb ik ook over iets gelezen ofzo...
Welke pil slik je? combinatiepil, driefasenpil?

In het geval van een combinatiepil zoals microgynon30, ligt het eraan in welke week je de pil vergeet.
Oud 27-04-2005, 21:41
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 27-04-2005 @ 22:18 :
Welke pil slik je? combinatiepil, driefasenpil?

In het geval van een combinatiepil zoals microgynon30, ligt het eraan in welke week je de pil vergeet.
Combinatiepil... Maarja, ik zal de bijsluiter nog maar eens goed doorlezen
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Oud 28-04-2005, 08:41
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 27-04-2005 @ 22:41 :
Combinatiepil... Maarja, ik zal de bijsluiter nog maar eens goed doorlezen
Ligt inderdaad aan de week. In de eerste en de tweede week moet je hem inderdaad alsnog slikken en staat erbij hoe lang je dan niet veilig bent, maar in de derde week heb je naast de pil alsnog slikken (en dan gelijk een strip erachteraan) ook de keus om gelijk je stopweek in te lassen. Dan blijft de pil veilig.
__________________
Keep on rockin'
Oud 28-04-2005, 20:08
Verwijderd
Kan je de stopweek ook korter maken? Ik heb namelijk een doorbloeding zit nu in de laatste week en pas vandaag had het nut om tapon in te doen. Maar kga op vakantie dus eigelijk komt het niet zo goed uit
Oud 28-04-2005, 20:12
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 28-04-2005 @ 21:08 :
Kan je de stopweek ook korter maken? Ik heb namelijk een doorbloeding zit nu in de laatste week en pas vandaag had het nut om tapon in te doen. Maar kga op vakantie dus eigelijk komt het niet zo goed uit
Ja, je mag je stopweek wel korter maken.
Maar dat wil helaas niet zeggen dat je ongesteldheid daar ook korter van wordt.. proberen kun je het natuurlijk altijd.
__________________
Keep on rockin'
Oud 28-04-2005, 20:16
Verwijderd
nouja opizch ik ben nu al gestopt met de pil verder ben ik altijd maar 2/3 dagen ongesteld en niet zo erg.
Oud 29-04-2005, 18:34
Melissa83
Melissa83 is offline
Maar stel dat ik nou WEL een stopweek inlas, hoelang ben ik dan niet veilig? volgens internet zou ik dan 2 weken een condoom moeten gebruiken, en daarna zou ik weer veilig zijn

??
Oud 29-04-2005, 19:06
barbiebitch
barbiebitch is offline
Ik heb vorige maand mn pil doorgeslikt en nu heb ik gisteravond mn laatste pil ingenomen. normaal gesproken wordt ik dan na 3 dagen (zondags) ongesteld. Maar nu begint het vandaag al een klein beetje. En dat komt me dit feestweekend niet zo goed uit aangezien ik bij mn vriend blijf slapen.. Nu vraag ik me af als ik nu mn pil doorslik of dan mn ongesteldheid niet begint (okay, hij is al een beetje begonnen dus).
Het zal wel gewoon beginnen, maar ja, ik heb nog een klein beetje hoop
__________________
It only gets better..
Oud 30-04-2005, 11:49
Verwijderd
ik wil ook aan de pil omdat ik geen zin heb ik ongesteld worden en ook geen kindjes wil maar mn ma is het er niet mee eens omdat ze t niet goed vind voor mn lichaam want t zijn teveel hormonen enzo en ze staat er al helemaal niet achter dat je m doorslikt zonder stopweek enzo. hoe kan ik haar overtuigen/hoe kan ik aan de pil komen zonder dat zij erachter komt?
en nog een vraagje: als je ermee begint heb je dan de hele tijd last van tussentijds bloedverlies enzo? of hangt dit van jezelf af?

Laatst gewijzigd op 30-04-2005 om 12:30.
Oud 30-04-2005, 17:03
Melissa83
Melissa83 is offline
--------------------------------------------------------------------------------
ik ben nu ongeveer 3 weken aan de pil, ik ben op maandag begonnen met slikken (op de 1e dag van de menstruatie) en nu ben ik de 3e maandag (in de derde week dus) de pil vergeten.
De volgende dag heb ik hem alsnog ingeslikt.
er zat wel dik 30 uur tussen de 2 pillen in, wat dus betekent dat ik de pil van maandag op dinsdagochtend heb ingenomen, en de pil van dinsdag dinsdagavond heb ingenomen.

(snappen jullie het nog )

Anyway, is dit erg? kan ik nu gewoon verder slikken en gewoon een stopweek houden? en gewoon verder gaan zoals gewoonlijk?
---------------------------------------------------------------------------------

ik ben wel van plan om een stopweek te houden, en volgens het internet ben ik dan 2 weken onbetrouwbaar en moet dan een condoom gebruiken.
No problem, maar is de pil dan na 2 weken weer 100 % betrouwbaar? who knows???
Oud 03-05-2005, 08:32
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik heb een vraag over de Morning after pil. Ik dacht dat het hier wel kon? Als je de m.a.p. geslikt hebt en je hebt de dagen daarvoor ook onveilige seks gehad, heeft het dan wel zin om die pil te slikken?

Ik vraag het niet voor mezelf overigens.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 03-05-2005, 11:12
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
n vraagje: in de bijsluiter van de pil staat dat als je diarree hebt dat de pil dan minder betrouwbaar kan zijn, maar voor hoeveel uur na t innemen van de pil geldt dat, is dat iets van binnen 3 uur na t innemen? en wordt de pil minder betrouwbaar in combinatie met pijnstillers?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 03-05-2005, 11:24
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Anne schreef op 03-05-2005 @ 09:32 :
Ik heb een vraag over de Morning after pil. Ik dacht dat het hier wel kon? Als je de m.a.p. geslikt hebt en je hebt de dagen daarvoor ook onveilige seks gehad, heeft het dan wel zin om die pil te slikken?

Ik vraag het niet voor mezelf overigens.
Het heeft natuurlijk wel zin.
Stel dat je 3 dagen onbeschermd contact heb gehad, en er is bevruchting opgetreden bij alleen de laatste dag, dan heeft die m.a.p. toch geholpen
Dus het risico op zwangerschap wordt veel kleiner, maar niet 0.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-05-2005, 11:25
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 03-05-2005 @ 12:12 :
n vraagje: in de bijsluiter van de pil staat dat als je diarree hebt dat de pil dan minder betrouwbaar kan zijn, maar voor hoeveel uur na t innemen van de pil geldt dat, is dat iets van binnen 3 uur na t innemen? en wordt de pil minder betrouwbaar in combinatie met pijnstillers?
Met pijnstillers niet.
Die diarree dat is idd iets van 3 uur. Soms is het zo erg, dat je na een glas water gelijk naar het toilet moet > dan spoel je die pil natuurlijk ook gelijk weer door.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-05-2005, 12:45
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-05-2005 @ 12:25 :
Met pijnstillers niet.
Die diarree dat is idd iets van 3 uur. Soms is het zo erg, dat je na een glas water gelijk naar het toilet moet > dan spoel je die pil natuurlijk ook gelijk weer door.
ok bedankt! ik had niet echt diaree, maar maakte me toch n beetje zorgen
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 03-05-2005, 17:24
4774
4774 is offline
En als je nou diarree hebt uhm
Wat niet waterig is. Maar zoals ik weleens ergens heb gelezen volgens mij: Diarree waar je nog een vlaggetje in kan steken.

Ik heb t al een paar dagen gewoon en het is heel irritant
ik heb niet gelet of het 3 uren na het innemen van de pil is eigenlijk.
Oud 03-05-2005, 17:41
lso
Avatar van lso
lso is offline
Loop ik daarnet rustig door de stad... besef ik plots dat ik gisteren mijn pil weer moest beginnen.. Vorige week was een stopweek.. Dat ik hem gisteren niet nam besef ik nu pas.. na 24u

Wat moet ik nu doen om veilig te zijn...?

Ik vrijde vorige week onveilig.. kreeg mijn maandstonden op vrijdag.. het onveilig vrijen van woensdag kan geen gevolgen meer hebben nu.. doordat ik de pil gisteren vergat?

wat doe ik met de pil die nu zal overschieten?

thx

Laatst gewijzigd op 03-05-2005 om 18:14.
Oud 03-05-2005, 18:50
sjlot
Avatar van sjlot
sjlot is offline
als je doorslikt, moet je dan de hele strip afmaken?
Oud 03-05-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
sjlot schreef op 03-05-2005 @ 19:50 :
als je doorslikt, moet je dan de hele strip afmaken?
neehoor, hoeft niet
als je minstens 21 dagen elke dag een pil neemt is het goed, dat mogen er dus ook 28 of 35 zijn, of 22 als jij dat leuk vindt.
Oud 04-05-2005, 06:38
Melissa83
Melissa83 is offline
ik heb deze week mijn stopweek maar heb nog steeds geen bloeding gehad.
Kan dit komen omdat ik in de 3e week 1 pil vergeten ben?
Oud 04-05-2005, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Melissa83 schreef op 04-05-2005 @ 07:38 :
ik heb deze week mijn stopweek maar heb nog steeds geen bloeding gehad.
Kan dit komen omdat ik in de 3e week 1 pil vergeten ben?
Ja, zou kunnen.
In de bijsluiter staan twee oplossingen voor wat je moet doen als je in de 3e week een pil vergeet, waarom heb je niet een van die dingen gedaan?
Oud 04-05-2005, 09:36
4774
4774 is offline
Citaat:
4774 schreef op 03-05-2005 @ 18:24 :
En als je nou diarree hebt uhm
Wat niet waterig is. Maar zoals ik weleens ergens heb gelezen volgens mij: Diarree waar je nog een vlaggetje in kan steken.

Ik heb t al een paar dagen gewoon en het is heel irritant
ik heb niet gelet of het 3 uren na het innemen van de pil is eigenlijk.
help please..
Ik heb het nu nog een beetje denk ik..
Oud 04-05-2005, 11:31
Melissa83
Melissa83 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-05-2005 @ 09:27 :
Ja, zou kunnen.
In de bijsluiter staan twee oplossingen voor wat je moet doen als je in de 3e week een pil vergeet, waarom heb je niet een van die dingen gedaan?
je kon de stopweek overslaan en doorslikken of alsnog de pil nemen en de strip afmaken en 2 weken een condoom gebruiken.
heb voor het laatste gekozen, maar vroeg me gewoon af of het dan daardoor komt.

nah ja ik zie het wel
Oud 04-05-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
4774 schreef op 04-05-2005 @ 10:36 :
help please..
Ik heb het nu nog een beetje denk ik..
als het goed is worden alle werkzame stoffen van de pil dan goed opgenomen

Citaat:
je kon de stopweek overslaan en doorslikken of alsnog de pil nemen en de strip afmaken en 2 weken een condoom gebruiken.
heb voor het laatste gekozen, maar vroeg me gewoon af of het dan daardoor komt.

nah ja ik zie het wel
heb je een driefasenpil? normaal gesproken kun je namelijk ook onmiddelijk, met de dag van de vergeten pil als dag 1, een stopweek beginnen.
Oud 05-05-2005, 10:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
lso schreef op 03-05-2005 @ 18:41 :
Loop ik daarnet rustig door de stad... besef ik plots dat ik gisteren mijn pil weer moest beginnen.. Vorige week was een stopweek.. Dat ik hem gisteren niet nam besef ik nu pas.. na 24u

Wat moet ik nu doen om veilig te zijn...?

Ik vrijde vorige week onveilig.. kreeg mijn maandstonden op vrijdag.. het onveilig vrijen van woensdag kan geen gevolgen meer hebben nu.. doordat ik de pil gisteren vergat?

wat doe ik met de pil die nu zal overschieten?

thx

Je bent dus 1 pil vergeten in de 1e week > neem de pil alsnog in en vrij 7 dagen met condoom. Sex gehad in de week VOOR het vergeten > ga naar de dokter (je bent dan niet 100% veilig)
Dit staat in mijn bijsluiter (mycrogynon 30).0
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 05-05-2005, 10:45
4774
4774 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-05-2005 @ 23:03 :
als het goed is worden alle werkzame stoffen van de pil dan goed opgenomen

Ja als het goed is..
maar hoe ben ik daar zeker van? ik had het vandaag weer..

Buikgriep ofzo..
Oud 05-05-2005, 11:10
Verwijderd
oh, ik had me gewoon vaag uitgedrukt. Die stoffen worden gewoon opgenomen als het niet echt diarree maar zachte ontlasting was.
Oud 05-05-2005, 15:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik nu al een poosje Yasmin maar sinds ik die pil slik ben ik heel raar ongesteld. Toen ik microgynon slikte was ik altijd best hevig ongesteld (veel bloedverlies, buikkramp, pijn in mijn rug, hoofdpijn, misselijk) omdat ik dat te erg vond ben ik overgestapt op Yasmin maar nu ben ik juist weer zo licht ongesteld dat ik het niet vertrouw. Twee maanden terug was ik heel licht ongesteld. Hoewel ik rationeel wist dat ik niet zwanger kon zijn heb ik toch een test gedaan, die was negatief. Vorige maand was ik vrij normaal ongesteld maar deze maand ben ik nog helemaal niet ongesteld. Ik werd met microgynon altijd op vrijdagochtend ongesteld als ik op zondagavond mijn laatste pil nam maar met Yasmin was dat altijd donderdagochtend, het is nu middag en ik ben nog altijd niet ongesteld en ik vertoon nog altijd geen verschijnselen van bijna ongesteld moeten worden. De kans dat ik zwanger ben is denk ik echt verwaarloosbaar. Heb al mijn pillen goed geslikt, niet overgegeven, geen hele erge diarree gehad en seks gehad met condoom.

Zijn er meer mensen met Yasmin die hier last van hebben of weet iemand anders waardoor het kan komen dat ik nu zo licht/niet ongesteld ben?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 09:32
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Vraagje; ik slik sinds vandaag de Diane 35, hiervoor slikte ik de Microgynon ofzoiets, vandaag is mijn stopweek voorbij dus heb ik gewoon een Diane pil genomen, maar wat ik mij afvroeg.. ben ik nu meteen beschermd?
Oud 06-05-2005, 17:51
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
heyhey
heb een vraagje.
ik heb nu marvelon (had eerst microgynon 30 maar daar kwam ik veel van aan) het "probleem" is nu dat ik soms gewoon ongesteld word of iets in die richting als ik nog een stuk of 4 pillen moet slikken. gister had ik dat ook, werd ik ineens ongesteld en vanmorgen weer niets.
vraag 1: wat kan dit zijn, is mijn pil te licht?
vraag 2: als ik er nog bijvoorbeeld 4 moet slikken en ik word ongesteld moet ik dan gewoon stug die 4 afmaken of beginnen met de stopweek.
dit gebeurt niet elke keer hoor, meestal gaat het wel goed en kan ik gewoon mijn strip afmaken.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 06-05-2005, 17:53
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Diana's~Acolyte schreef op 06-05-2005 @ 10:32 :
Vraagje; ik slik sinds vandaag de Diane 35, hiervoor slikte ik de Microgynon ofzoiets, vandaag is mijn stopweek voorbij dus heb ik gewoon een Diane pil genomen, maar wat ik mij afvroeg.. ben ik nu meteen beschermd?
ja volgens mij wel, als je begint met de pil moet je op de eerste dag van je menstruatie beginnen om beschermd te zijn maar volgens mij is dat niet zo als je overgaat op een andere pil.
alhoewel..ik heb wel een keer gehoord dat een meisje zwanger werd toen ze net van pil veranderd was.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 06-05-2005, 19:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 06-05-2005 @ 18:51 :
heyhey
heb een vraagje.
ik heb nu marvelon (had eerst microgynon 30 maar daar kwam ik veel van aan) het "probleem" is nu dat ik soms gewoon ongesteld word of iets in die richting als ik nog een stuk of 4 pillen moet slikken. gister had ik dat ook, werd ik ineens ongesteld en vanmorgen weer niets.
vraag 1: wat kan dit zijn, is mijn pil te licht?
vraag 2: als ik er nog bijvoorbeeld 4 moet slikken en ik word ongesteld moet ik dan gewoon stug die 4 afmaken of beginnen met de stopweek.
dit gebeurt niet elke keer hoor, meestal gaat het wel goed en kan ik gewoon mijn strip afmaken.
Het zou heel goed kunnen dat je pil te licht is. Het is wel heel belangrijk dat je ondanks dat je ongesteld wordt je toch je strip afmaakt. Het kan ook zijn dat je nog aan deze pil moet wennen. Geef het ongeveer drie maanden de tijd en als het dan nog is zou ik terug gaan naar de huisarts voor een andere pil.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 19:57
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Diana's~Acolyte schreef op 06-05-2005 @ 10:32 :
Vraagje; ik slik sinds vandaag de Diane 35, hiervoor slikte ik de Microgynon ofzoiets, vandaag is mijn stopweek voorbij dus heb ik gewoon een Diane pil genomen, maar wat ik mij afvroeg.. ben ik nu meteen beschermd?
Ik geloof niet dat je dan beschermd bent, volgens mij had je dan op de eerste dag van je menstruatie moeten beginnen, zoals het starten met de pil als je die nog nooit gehad hebt.
Maar staat er niet iets over overstappen in je bijsluiter?
__________________
Keep on rockin'
Oud 06-05-2005, 20:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 06-05-2005 @ 20:57 :
Ik geloof niet dat je dan beschermd bent, volgens mij had je dan op de eerste dag van je menstruatie moeten beginnen, zoals het starten met de pil als je die nog nooit gehad hebt.
Maar staat er niet iets over overstappen in je bijsluiter?
Toen ik van microgynon overstapte op Yasmin moest ik ook na mijn stopweek met Yasmin beginnen en niet gelijk na mijn laatste strip microgynon.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 20:15
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2005 @ 21:00 :
Toen ik van microgynon overstapte op Yasmin moest ik ook na mijn stopweek met Yasmin beginnen en niet gelijk na mijn laatste strip microgynon.
En Yasmin komt overeen met Diane, toch? Dan is degene die t vroeg dus gewoon veilig. Maar zoals ik al zei, in mijn bijsluiter staat wel hoe je moet overstappen, misschien in die van haar ook wel.
__________________
Keep on rockin'
Oud 06-05-2005, 20:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 06-05-2005 @ 21:15 :
En Yasmin komt overeen met Diane, toch? Dan is degene die t vroeg dus gewoon veilig. Maar zoals ik al zei, in mijn bijsluiter staat wel hoe je moet overstappen, misschien in die van haar ook wel.
Naja, komt niet overeen lijkt me. Yasmin is een lichte pil (lichter dan microgynon), Diane een zwaardere pil dan microgynon dus of het hetzelfde werkt weet ik niet. In de bijsluiter staat het ook wel maar daar stond bij mij geloof ik dat ik iets anders moest doen dan wat mijn huisarts zei. Ik vraag me alleen af of haar huisarts niet gezegd heeft hoe ze over moet stappen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2005, 20:20
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-05-2005 @ 21:17 :
Naja, komt niet overeen lijkt me. Yasmin is een lichte pil (lichter dan microgynon), Diane een zwaardere pil dan microgynon dus of het hetzelfde werkt weet ik niet. In de bijsluiter staat het ook wel maar daar stond bij mij geloof ik dat ik iets anders moest doen dan wat mijn huisarts zei. Ik vraag me alleen af of haar huisarts niet gezegd heeft hoe ze over moet stappen.
Ik ben elke keer in de veronderstelling dat Yasmin de nieuwe naam is voor de Diane .
__________________
Keep on rockin'
Oud 06-05-2005, 20:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 06-05-2005 @ 21:20 :
Ik ben elke keer in de veronderstelling dat Yasmin de nieuwe naam is voor de Diane .
Nee, dat is Minerva geloof ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-05-2005, 10:30
jet
Avatar van jet
jet is offline
een vraagje:
ik heb dinsdag mn laatste pil genomen, ik had 1 keer doorgeslikt (dus 2 strips achter elkaar)
maar nu, zaterdag, ben ik nog steeds niet ongesteld....
hoe kan dit? en wat kan ik er aan doen?
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 07-05-2005, 10:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
jet schreef op 07-05-2005 @ 11:30 :
een vraagje:
ik heb dinsdag mn laatste pil genomen, ik had 1 keer doorgeslikt (dus 2 strips achter elkaar)
maar nu, zaterdag, ben ik nog steeds niet ongesteld....
hoe kan dit? en wat kan ik er aan doen?
Als ik de pil doorslik duurt het bij mij ook langer voordat ik ongesteld wordt. Ik denk dat het komt doordat de werkzame stoffen van de pil dan gewoon nog wat langer in je lichaam blijven doordat je meer pillen geslikt hebt ofzo. Hoelang duurt het normaal voor je ongesteld wordt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-05-2005, 10:38
jet
Avatar van jet
jet is offline
normaal zou ik op donderdag ongesteld zijn geworden.. maarja dan moet ik maar rustig afwachten. ik heb namelijk ook nog totaal geen buikpijn, wat ik normaal altijd de dag van te voren krijg.. dus het duurt dan sowieso nóg een dag
maar ik moet woensdag wel weer beginnen...

edit: gefeliciteerd trouwens
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 07-05-2005, 13:05
SillySil
SillySil is offline
Hallow

kan het zo zijn dat als je aan de pil bent, je borsten groter kunnen worden
Ik heb namelijk het idee dat ze nogal gegroeid zijn de afgelopen maanden, maar misschien is het wel verbeelding maar weet niet
__________________
~ *I hope you''ll find your freedom, for eternity * ~
Oud 07-05-2005, 14:29
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
SillySil schreef op 07-05-2005 @ 14:05 :
Hallow

kan het zo zijn dat als je aan de pil bent, je borsten groter kunnen worden
Ik heb namelijk het idee dat ze nogal gegroeid zijn de afgelopen maanden, maar misschien is het wel verbeelding maar weet niet
Ja, dat gebeurt wel vaker ja, door de hormonen in de pil .
__________________
Keep on rockin'
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.