Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 18:23
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-04-2005 @ 19:12 :
Brrr...soep als ontbijt, ik moet er echt niet aandenken. (Nu lust ik sowieso geen soep, maar goed. ) Wat voor soep eet je? Je hebt het over bouillon, dat bevat behalve water en zout amper iets. Als het idd echt bouillon is, dan kan je het denk ik beter vervangen door iets anders wat echt voedingsstoffen bevat. En dan desnoods bouillon als tussendoortje 'eten', als je het erg lekker vindt, maar niet als maaltijd.
Het is van die pittige tomatenbouillon, ik vind het echt behoorlijk vullend maar dat komt waarschijnlijk door al het vocht.
__________________
Je t'aime!!!
Oud 01-04-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
BlueAngel schreef op 01-04-2005 @ 19:23 :
Het is van die pittige tomatenbouillon, ik vind het echt behoorlijk vullend maar dat komt waarschijnlijk door al het vocht.
Ik denk idd dat dat voornamelijk door het vocht zal komen en misschien ook wel door het zout. Qua voedingsstoffen bevat het echt niet zoveel, het is dus meer een tussendoortje dan een echte maaltijd, denk ik.
Oud 01-04-2005, 19:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 01-04-2005 @ 19:23 :
Het is van die pittige tomatenbouillon, ik vind het echt behoorlijk vullend maar dat komt waarschijnlijk door al het vocht.
Hoe dan ook, je krijgt te weinig binnen... Eet wat meer brood of broodproducten of muesli of havermout ofzo.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-04-2005, 19:27
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Hey, ik wil ook (snel) een beetje afvallen omdat het alweer zomer is . Dit heb ik vandaag gegeten en gedronken:

ontbijt:
- 1,5 boterhammen met ham
- 1 kop thee

Middag:
-2 boterhammen met kaas
-glas cola light

Avondeten:
-salade (met komkommer, sla, tomaat, kaas en nog wat kleine dingetjes erin)
-een kipburger
-2 glazen water

Tussedoor:
-appel
-sultana

Is dit een beetje gezond?

En waar kun je je vetpercentage uitrekenen, is daar een formule ofzo voor?
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Oud 01-04-2005, 19:28
Verwijderd
Hmm, heb nog best wel erge trek nu (net hardgelopen).. terwijl ik in de planning had om vanavond alleen nog een schaaltje yoghurt met appel te eten.. Ik neem er ook nog een cracker met jam bij.
Kom ik rond de 1550 kcal en das nog steeds netjes
(zelfs minder dan normaal, maar twas weer een thuiszit-leerdag.. dus ook minder nodig)
Oud 01-04-2005, 19:30
Mara
Mara is offline
@Crytall Girl:

Ten eerste: Een beetje snel afvallen voor de zomer, haal het uit je hoofd. Snel afvallen is ongezond. Dan had je maar eerder moeten beginnen, hard, maar waar.

Wat zijn je lengte en gewicht?

Ten tweede: Nee, het is te weinig. Je eet maar 3,5 boterham en je avondeten is alleen een stukje vlees met wat sla. Die tussendoortjes stellen ook niks voor.

Als je vrij klein bent kan je mikken op 5 boterhammen per dag, anders 6. Avondeten: eet je geen aardappels of rijst o.i.d.? En twee stuks fruit per dag!
Oud 01-04-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 01-04-2005 @ 20:27 :
Dit heb ik vandaag gegeten en gedronken:
(....)
Is dit een beetje gezond?

En waar kun je je vetpercentage uitrekenen, is daar een formule ofzo voor?
Je vetpercentage kan je het beste in een sportschool laten meten.. er zijn ook speciale weegschalen voor.. en er bestaan dacht ik ook wel formules, maar die zijn onnauwkeurig dus daar heb je niet veel aan.
Verder mag je best wat meer eten!!! Je eet maar 3,5 boterham.. dit mogen er een stuk of 6 zijn..

Je kan je schema ongeveer als volgt aanpassen (heb wat dingen toegevoegd (dik gedrukt)):

ontbijt:
- 2 boterhammen met ham
- 1 kop thee

Tussendoor
appel
1 boterham mager beleg

Lunch:
-2 boterhammen met kaas
-glas cola light

Tussendoor:
sultana maar beter: een boterham of cracker met iets erop

Avondeten:
een paar lepels rijst of wat aardappelen
-salade (met komkommer, sla, tomaat, kaas en nog wat kleine dingetjes erin)
-een kipburger
-2 glazen water

Tussendoor:
Wat yoghurt met fruit ofzo, of eventueel een cracker met iets erop
Oud 01-04-2005, 19:35
Verwijderd
Haha, zie dat ik ongeveer hetzelfde heb gepost als Meelfriek
Nou, zo moet het toch duidelijk zijn
Oud 01-04-2005, 19:40
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Okee, bedankt ik zal het proberen .

Ik ben 1m65 en ik weeg 57/58 kilo...ik wil er het liefst 5 kilo af, en je hebt wel gelijk dat snel toch niet goed is (Dan kom je daarna toch alleen maar weer aan of niet?).
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Oud 01-04-2005, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 01-04-2005 @ 20:40 :
Okee, bedankt ik zal het proberen .

Ik ben 1m65 en ik weeg 57/58 kilo...ik wil er het liefst 5 kilo af, en je hebt wel gelijk dat snel toch niet goed is (Dan kom je daarna toch alleen maar weer aan of niet?).
Je hebt nu een BMI van 20,9 wat gezond is, en absoluut niet te zwaar.
Wanneer je 5 kg afvalt heb je een BMI van 19,1 en dat is echt aan de lage kant...
Als je toch wat wilt afvallen moet je niet lager gaan dan een BMI van 20 denk ik, dat is voor jou bij een gewicht van 54,5 kg.
Oud 01-04-2005, 19:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 01-04-2005 @ 20:40 :
Okee, bedankt ik zal het proberen .

Ik ben 1m65 en ik weeg 57/58 kilo...ik wil er het liefst 5 kilo af, en je hebt wel gelijk dat snel toch niet goed is (Dan kom je daarna toch alleen maar weer aan of niet?).
Je bent mijn lengte en je hebt mijn streefgewicht. Ik heb ooit in die richting gewogen, iets meer, en was toen slank. Er hoeft bij jou dus zeker niks af, want met wat jij wil krijg je een té laag gewicht.

Je kan beter gewoon normaal eten (dus mik op 6/7 boterhammen) en dan gaan sporten en krachttraining doen, dan wordt alles wat steviger en strakker.
Oud 01-04-2005, 19:49
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik weet wel dat ik niet echt dik ben ofzo, maar ik vind het gewoon een stuk mooier als ik wat slanker zou zijn .
Dus ik ga toch proberen af te vallen, maar wel gezond .
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Oud 01-04-2005, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 01-04-2005 @ 20:49 :
Ik weet wel dat ik niet echt dik ben ofzo, maar ik vind het gewoon een stuk mooier als ik wat slanker zou zijn .
Dus ik ga toch proberen af te vallen, maar wel gezond .
Een paar kilo mag ook wel als je dat zelf graag wilt (want het is echt niet nodig), maar 5 lijkt me wat teveel..
Oud 01-04-2005, 19:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 01-04-2005 @ 20:49 :
Ik weet wel dat ik niet echt dik ben ofzo, maar ik vind het gewoon een stuk mooier als ik wat slanker zou zijn .
Dus ik ga toch proberen af te vallen, maar wel gezond .
Lieve meid, slanker is niet altijd het gewicht!!

Ga sporten, dan wordt je strakker en slanker, zonder af te vallen en een ongezond gewicht te krijgen.
Oud 01-04-2005, 19:59
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
Koel schreef op 01-04-2005 @ 20:51 :
Een paar kilo mag ook wel als je dat zelf graag wilt (want het is echt niet nodig), maar 5 lijkt me wat teveel..
Ach ik begin er nu gewoon mee en dan kijk ik wel hoever ik kom .
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Oud 01-04-2005, 20:07
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 01-04-2005 @ 20:59 :
Ach ik begin er nu gewoon mee en dan kijk ik wel hoever ik kom .
@ Meelfriek: Je kunt het nog zo vaak zeggen, 9 van die 10 keer geloven ze het niet en blijven ze denken dat het toch aan gewicht ligt dat ze met 5 kilo minder ineens een stuk slanker en mooier zullen zijn....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 01-04-2005, 20:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 01-04-2005 @ 21:07 :
@ Meelfriek: Je kunt het nog zo vaak zeggen, 9 van die 10 keer geloven ze het niet en blijven ze denken dat het toch aan gewicht ligt dat ze met 5 kilo minder ineens een stuk slanker en mooier zullen zijn....
Ja, en dat maakt me soms zó moe.
Oud 01-04-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-04-2005 @ 21:08 :
Ja, en dat maakt me soms zó moe.
rustig maar
Oud 01-04-2005, 20:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Koel schreef op 01-04-2005 @ 21:09 :
rustig maar
Ach, het maakt me in wezen niks uit. Vooral doen waar je zin in hebt zou ik zeggen, ik heb je gewaarschuwd. Heb alleen soms 't gevoel dat ik hele stukken tekst in 't niets zit te typen.
Oud 01-04-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-04-2005 @ 21:09 :
Ach, het maakt me in wezen niks uit. Vooral doen waar je zin in hebt zou ik zeggen, ik heb je gewaarschuwd. Heb alleen soms 't gevoel dat ik hele stukken tekst in 't niets zit te typen.
Ja klopt, dan denk je.. waarom kom je hier eigenlijk? Blijkbaar niet voor advies...
Maarja, ik heb zelf ook weleens dat ik vind dat ik het zelf beter weet.. en dat ik te weinig wil gaan eten.. Maar meestal probeer ik wel te luisteren en gewoon gezond te zijn
Oud 01-04-2005, 20:24
Verwijderd
Even een vraagje tussendoor: Wat was ook alweer een 'goede' KEV verdeling?

Het staat vast wel in een van de eerdere topics, maar ik heb geen zin om het terug te zoeken. En MD is ook al niet online.
Oud 01-04-2005, 20:25
Mara
Mara is offline
@Koel: Ja, maar je probeert 't wel Soms wil ik ook niet eens naar mezelf luisteren, denk ik "ach 3 boterhammen + avondeten kan ook wel" maar dan denk ik weer even goed na en gaat 't wel weer beter

Trouwen planning gemaakt voor morgen, na dit ongelófelijke gekloot.

Ontbijt
1 boterham light-jam

Dan even naar de c1000 fietsen, eten halen!

Tussendoor
300 gram sla met tomaat, komkommer, wortel e.d.

Lunch
100g gebakken kipfilet

Tussendoor
2 plakken waldkornbrood met 2 gekookte eieren erop

Avondeten
200 gram aardappelen
Vlees, groenten, nog onbekend.

Avond
250g kwark
200mL magere melk


Zit nu op 1000kcal. Volgens mij hebben we iets van karbonade, dus dan komt er nog zo'n 250kcal bij. Groente nog, nog 150kcal, zit ik alweer aan de 1400. Misschien dat ik 's middags nog een boterham neem, even kijken of ik trek heb, want ik zit alleen maar te leren en daar word je niet bepaald hongerig van

Misschien dat 't me morgen lukt om te gaan joggen
Oud 01-04-2005, 20:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 01-04-2005 @ 21:24 :
Even een vraagje tussendoor: Wat was ook alweer een 'goede' KEV verdeling?

Het staat vast wel in een van de eerdere topics, maar ik heb geen zin om het terug te zoeken. En MD is ook al niet online.
40-40-20
Oud 01-04-2005, 20:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
MF, ik heb een paar maanden terug een heleboel aan die berichtjes gehad, en nog regelmatig, dus je doet het echt niet voor niks
Oud 01-04-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-04-2005 @ 21:26 :
40-40-20
Bedankt!

En inderdaad, wat Bloem zegt: Ik heb ook veel aan de berichten die je post. Het zijn inhoudelijk goede posts en ik heb al veel van je geleerd als het ware. Ik vind dat we jou moeten uitroepen tot onze dieet-goeroe in dit topic.
Oud 01-04-2005, 20:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 01-04-2005 @ 21:31 :
Bedankt!

En inderdaad, wat Bloem zegt: Ik heb ook veel aan de berichten die je post. Het zijn inhoudelijk goede posts en ik heb al veel van je geleerd als het ware. Ik vind dat we jou moeten uitroepen tot onze dieet-goeroe in dit topic.
Ach, ik heb 't allemaal weer van MD, ik zeg 't alleen in lekentaal
Oud 01-04-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-04-2005 @ 21:33 :
Ach, ik heb 't allemaal weer van MD, ik zeg 't alleen in lekentaal
Ja inderdaad, MD verdient ook de titel 'dieet-goeroe'!
Oud 01-04-2005, 20:37
Mara
Mara is offline
Ik ben trouwens nu al 1,5 maand niet naar fitness geweest door omstandigheden

Maandag begin ik echter weer. Ja, in mijn tentamenweek, maar ik heb elke dag maar 1 tentamen. Elke keer vroeg vrij, leren, en dan van 4-6 fitnessen om éven niet aan school te hoeven denken
Oud 01-04-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-04-2005 @ 21:37 :
Ik ben trouwens nu al 1,5 maand niet naar fitness geweest door omstandigheden

Maandag begin ik echter weer. Ja, in mijn tentamenweek, maar ik heb elke dag maar 1 tentamen. Elke keer vroeg vrij, leren, en dan van 4-6 fitnessen om éven niet aan school te hoeven denken
Goed dat je de draad weer oppakt! Ik vind fitnessen/sporten ook altijd heerlijk tijdens tentamenweken. Ik zit nu zelf ook midden in mijn tentamenweek (hij duurt van woensdag tot woensdag) dus ben flink aan het leren. Vanmiddag heb ik een hele tijd KCV zitten leren, en daarna 10 km gelopen buiten om even 'tot rust te komen'.
Oud 01-04-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-04-2005 @ 21:37 :
Ik ben trouwens nu al 1,5 maand niet naar fitness geweest door omstandigheden

Maandag begin ik echter weer. Ja, in mijn tentamenweek, maar ik heb elke dag maar 1 tentamen. Elke keer vroeg vrij, leren, en dan van 4-6 fitnessen om éven niet aan school te hoeven denken

Train je twéé uur ? . Is dat niet een beetje te lang?

Vandaag was tamelijk rampzalig. Tot net na het avondeten ging het goed (wat overigens al om 16.00 was ivm werk) maar daanra bitterkoekjes, noten en stukjes kaas. Maar goed, voel me er niet schuldig over verder en het zal ook wel niet zo'n heel groot drama zijn verder.


Ik heb trouwens iets heel lekkers op brood gemaakt : Kwark met knoflook, zout en peper en eventueel peterselie of bieslook, zodat je een soort tzatsiki (?) krijgt. Echt lekker op (geroosterd) bruin brood met komkommer of tomaat
Oud 01-04-2005, 21:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 01-04-2005 @ 22:43 :
Train je twéé uur ? . Is dat niet een beetje te lang?
Nee, ik hou pauzes tussendoor. Werkelijk trainen is denk ik 1,5 uur.
Oud 01-04-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 01-04-2005 @ 22:43 :
Vandaag was tamelijk rampzalig. Tot net na het avondeten ging het goed (wat overigens al om 16.00 was ivm werk) maar daanra bitterkoekjes, noten en stukjes kaas. Maar goed, voel me er niet schuldig over verder en het zal ook wel niet zo'n heel groot drama zijn verder.
Als je al zo vroeg avondeten eet kun je daarna misschien nog een boterham (of twee of drie of ...) eten...? Eet je daarna niets meer, dan kan ik me goed voorstellen dat je koekjes, nootjes en kaas ed gaat eten. Je lichaam heeft gewoon nog wat nodig.

Je er schuldig over voelen schiet niet op, kun je idd beter niet doen.
Oud 01-04-2005, 22:08
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-04-2005 @ 18:41 :
Ik heb altijd framboos, sinasappelsiroop houd ik niet zo van.
Oke, denk dat ik daar maar eens naar op zoek ga. Wel een klein probleempje want bij onze Ah hebben ze em niet en bij de Edah ook niet zag ik vandaag, was toevallig in Geldrop vandaag en daar is een C1000... Achja ik vind het wel... hoop ik
__________________
Oud 01-04-2005, 22:10
Verwijderd
Ik heb net, terwijl ik niet eens honger had ofzo... iets van 6 handjes nootjes gehad (pinda's/pompoenpitten en nog wat..) Op zich wel zonde, want erg veel calorieen.. maar vandaag ook nog maar 1545 kcal gehad..
Toch jammer dat je zo'n "goede dag" dan opeens moet beschouwen als refeed..
Mja, morgen gewoon weer onder de 1600 kcal blijven
Oud 01-04-2005, 23:00
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik heb me zojuist 'vergrepen' aan nootjes en rode wijn... Ik zat na het avondeten op 1400, vrij laag dus, maar wou dat ik gewoon een boterham had genomen in plaats van deze zondes Ik ga morgenvroeg weer lekker sporten.

Het is eigenlijk heel gek maar nu ik vrijgezel ben heb ik echt de drang om die kilootjes en vetjes kwijt te raken! Ik wil dat hij me over een paar maandjes ziet en dan denkt: Shiiiiit, was die nog maar van mij.
__________________
xxx
Oud 02-04-2005, 05:50
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hoe lang duurt het om een kilo af te vallen?

Ik stond net op de weegschaal en er was nog niet eens wat vanaf (Maar ja, ik ben ook pas maandag begonnen.)
__________________
<):o)
Oud 02-04-2005, 06:16
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 02-04-2005 @ 00:00 :
Het is eigenlijk heel gek maar nu ik vrijgezel ben heb ik echt de drang om die kilootjes en vetjes kwijt te raken! Ik wil dat hij me over een paar maandjes ziet en dan denkt: Shiiiiit, was die nog maar van mij.
Kijk je wel uit met een dergelijke 'drijfveer'?
Oud 02-04-2005, 06:17
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 02-04-2005 @ 06:50 :
Hoe lang duurt het om een kilo af te vallen?

Ik stond net op de weegschaal en er was nog niet eens wat vanaf (Maar ja, ik ben ook pas maandag begonnen.)
Dat ligt nogal aan de persoon en aan wat die persoon eet en drinkt. Maar dat je in 4/5 dagen geen kilo af bent gevallen lijkt me vrij normaal als je 'alleen maar' je eetpatroon aan hebt gepast. Reken op bv. een halve kilo per week oid, misschien langzamer dan je gehoopt had, maar de kans dat je het volhoudt en dat het er af blijft is dan wel groter dan wanneer het er af vliegt met kilo's per week.
Oud 02-04-2005, 06:55
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-04-2005 @ 07:17 :
Dat ligt nogal aan de persoon en aan wat die persoon eet en drinkt. Maar dat je in 4/5 dagen geen kilo af bent gevallen lijkt me vrij normaal als je 'alleen maar' je eetpatroon aan hebt gepast. Reken op bv. een halve kilo per week oid, misschien langzamer dan je gehoopt had, maar de kans dat je het volhoudt en dat het er af blijft is dan wel groter dan wanneer het er af vliegt met kilo's per week.
Ik ben overgegaan op een patroon van 1600-1800 kcal per dag. Ik sport 2x per week (dinsdag aerobics, vrijdag baantjes zwemmen). En ik doe bijna elke dag spieroefeningen

Maar het zal wel langzaam op gang komen, dan snel meer kilo's, en dan weer langzaam

Ach, ik had gerekend op 1 kilo per 2 weken, dus dat moet zeker lukken (8 kilo in 4 maanden )
__________________
<):o)
Oud 02-04-2005, 08:58
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 01-04-2005 @ 23:10 :
Ik heb net, terwijl ik niet eens honger had ofzo... iets van 6 handjes nootjes gehad (pinda's/pompoenpitten en nog wat..) Op zich wel zonde, want erg veel calorieen.. maar vandaag ook nog maar 1545 kcal gehad..
Toch jammer dat je zo'n "goede dag" dan opeens moet beschouwen als refeed..
Mja, morgen gewoon weer onder de 1600 kcal blijven
Hoeveel weeg je en hoe lang ben je en hoeveel wil je afvallen? Ik heb namelijk steeds het gevoel dat jij te weinig eet voor de hoeveelheid die je wil afvallen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-04-2005, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-04-2005 @ 09:58 :
Hoeveel weeg je en hoe lang ben je en hoeveel wil je afvallen? Ik heb namelijk steeds het gevoel dat jij te weinig eet voor de hoeveelheid die je wil afvallen...
Ik weeg nu 67 kg en ben 1.74 m. Ik woog ooit (1,5 jaar geleden ofzo) 75 kg.. Ik zit nu al een hele tijd op een gewicht van 67 a 68 kg, maar ik wil nog afvallen tot ongeveer 64 kg ofzo.. Ik val de laatste weken trouwens wel (heel langzaam) wat af..
Oud 02-04-2005, 09:54
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik doe ook maar weer eens mee. Ik eet nu ongeveer dit op een gemiddelde schooldag:

08.30 uur: 2 boterhammen
12.30 uur: 2 boterhammen
14.30 uur: stuk fruit
15.30 uur: koekje + chocolaatje (bij de thee)
17.30 uur: stuk fruit
19.00 uur: avondeten

En dan natuurlijk wel beleg op de boterhammen, maar welk beleg dat is verschilt eigenlijk per dag wel. En het avondeten is ook gewoon normaal, dus niet extra weinig of extra gezond ofzo. Ik weet wel dat ik tussen m'n ontbijt en lunch misschien nog wat moet eten, maar dat lukt me nog niet echt.
Hebben jullie misschien nog tips hoe ik dit kan verbeteren?
Oud 02-04-2005, 10:02
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-04-2005 @ 07:16 :
Kijk je wel uit met een dergelijke 'drijfveer'?
Don't worry Ik ben veel te dol op eten om het een lange tijd te kunnen laten staan.
__________________
xxx
Oud 02-04-2005, 11:07
Verwijderd
Vandaag een groot ontbijt, straks wat warm eten en dan de hele middag + avond werken.. (en daar nog wat brood eten)

Vandaag tot nu toe en in de planning:

Ontbijt
1 boterham jam
2 crackers jam
1 cracker kaas
1 cracker hagelslag
(Was nog maar 1 boterham, had geen zin om meer brood uit de vriezer te laten ontdooien.. En had ook wel zin in crackers)

Lunch
1 bord spaghetti met tomaten/gehakt/groenten-saus

Tussendoor
1 stuk fruit

Verder van 16 tot 22 op mn werk brood met beleg.. (ik gok op een stuk of 3 (of 4) broodjes)

'savonds na mn werk nog wat yoghurt en fruit ofzo
Oud 02-04-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Dolores schreef op 02-04-2005 @ 10:54 :
Ik doe ook maar weer eens mee. Ik eet nu ongeveer dit op een gemiddelde schooldag:

08.30 uur: 2 boterhammen
12.30 uur: 2 boterhammen
14.30 uur: stuk fruit
15.30 uur: koekje + chocolaatje (bij de thee)
17.30 uur: stuk fruit
19.00 uur: avondeten
(...)
Hebben jullie misschien nog tips hoe ik dit kan verbeteren?
Je mag inderdaad tussen ontbijt en lunch nog best een boterham extra eten.. of een cracker ofzo. Verder kan je ook 15.30 ook best een extra boterham eten.. (beter ipv dat koekje/chocolaatje, maar desnoods erbij)
En verder mis ik melk/yoghurt?
Hoeveel weeg je trouwens? Hoe lang ben je en hoeveel wil je afvallen?
Oud 02-04-2005, 11:14
-(L)-
Ik heb tot nu toe 4 boterhammen gegeten met becel. (Ik sta pas op). Over 3 kwartiertjes naar de stad...
Oud 02-04-2005, 11:28
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Vraagje. Hoeveel calorieën zitten er in zoute popcorn? Ik vind wel "gepofte popcorn" 376 kcal per 100 gram. Maar ik vind dat toch best wel veel voor gepofte mais met een beetje zout!

En weet iemand hoeveel popcorn er in zo'n bak zit bij de bioscoop? Misschien zit er natuurlijk maar 100 gram in de grootste bak omdat popcorn bijna niets weegt.

Verder: mijn dieet gaat nog steeds goed Ik ben trots op mezelf dat ik dus *wel* zonder snoep kan voor een week! Wow

Trouwens, ik heb ontdekt dat de AH suikervrije zakjes drop verkoopt van 100 gram (in 3 smaken). Zo'n heel zakje bevat maar 110 kcal
__________________
<):o)
Oud 02-04-2005, 11:34
Mara
Mara is offline
@x-spekkie-x: Er zit een groot verschil tussen zoute en zoete popcorn.
Dat eerst. Zoute is beter qua kcal.

Wat jij hebt gevonden klopt trouwens wel.
Het is idd gepofte mais. Maar daar gaat nog allemaal vet overheen. Daar komt bij dat je niet zo heel snel aan 100g popcorn zit, popcorn is vrij licht.
Oud 02-04-2005, 11:40
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-04-2005 @ 12:34 :
@x-spekkie-x: Er zit een groot verschil tussen zoute en zoete popcorn.
Dat eerst. Zoute is beter qua kcal.

Wat jij hebt gevonden klopt trouwens wel.
Het is idd gepofte mais. Maar daar gaat nog allemaal vet overheen. Daar komt bij dat je niet zo heel snel aan 100g popcorn zit, popcorn is vrij licht.
Maar weet iemand hoeveel kcal zoute popcorn bevat?
En hoeveel popcorn er ongeveer in een bioscoop bak zit?

En nu herinner ik me net dat mijn vriend en ik altijd zoete popcorn nemen
__________________
<):o)
Oud 02-04-2005, 11:46
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Je kan ook helemaal geen popcorn eten hoor
__________________
xxx
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.