Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 11:03
gewoonik
gewoonik is offline
hm.. bedankt voor de tips, mja ben inmiddels dus al wel aan de koekjes en ijs begonnen, we hadden 2 koekjes en ik dacht die eet ik niet want die zijn dan voor mn mamma en zusje, maarjah zelfs dat lukt niet..
Oud 28-04-2005, 11:09
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hee meisjes (en jongens)! Ik ben er weer

Ik heb echt al een maand niet gepost ofzo, mijn forumbezoek gaat altijd met ups en downs. Het gaat goed met eten! Ik weet niet of ik al weer wat ben afgevallen (volgens mij niet, gaat echt tergend langzaam...), de weegschaal is kapot.

Ik ben trouwens verslaafd geworden aan magere yoghurt met cruesli! Ik eet het als ontbijt, erg lekker!
__________________
xxx
Oud 28-04-2005, 11:10
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
stiekem lees ik al een tijdje mee in dit topic En ik denk dat ik maar eens mee ga doen, ik probeer al een tijdje een paar kilo kwijt te raken, en dit lijkt me wel een goede 'stok achter de deur'

Wat ik nu weeg is me niet helemaal duidelijk, ik heb gisteren een nieuwe weegschaal gekocht en gisteren woog ik 68,8 kilo. maar toen ik me net woog gaf hij eerst 63 maar daarna 66 kilo aan. Ik ga er maar vanuit dat die 63 een foutje was (beetje raar bij een nieuwe weegschaal, maar toch, misschien stond ik een beetje raar ofzo) en dat die 2,8 kilo verschil dan ligt aan het feit dat ik me gisteren laat in de middag gewogen heb, en vandaag net na het ontbijt?
Mijn lengte is 1,77m en dan heb ik dus een bmi van: 21,9 of 21,06
Eigenlijk wel een goed bmi bedenk ik me nu, ik zie mezelf veel dikker
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 28-04-2005, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 12:02 :
Ik at sowieso nooit zoveel, alleen dat ik nogal veel zoop en snoepte... En in de vakantie ongeveer 3x zoveel gegeten dan normaal dus toen kwam het er nogal snel aan.

Maar, kom ik op deze manier voedingsstoffen tekort? Dan was dat namelijk voorheen ook het geval, behalve dat ik gewoon veel snoepte en zoop (wat ik overigens wel kon hebben omdat ik meerdere keren per week sport). Ik heb eigenlijk simpelweg de zoetigheid volledig weggestreept en de 2 boterhammen in de middag vervangen met yoghurt, en in de avond wilde ik omdat ik trek me nog wel eens volstouwen met snoep dus daar heb ik ook een bak yoghurt ingegooid.
Je valt het gezondst af door op een dag 75-90 % minder binnen te krijgen dan je verbrandt. Stel dat je gewoon 2500 kcal op een dag verbruikt (je hebt een gemiddelde lengte voor een jongen/man en zult vast ook wel 8 uur per dag werken/studeren en een half uur per dag bewegen?), en je wilt liever redelijk gauw afvallen, dan moet je dus zo'n 1850 kcal per dag binnenkrijgen.
Je kunt bijvoorbeeld denken aan
8 boterhammen met normaal beleg = 1000 kcal
2 schaaltjes magere yoghurt = 200 kcal
2 stuks fruit = 100 kcal
5 opscheplepels aardappels of pasta = 200 kcal of 4 opscheplepels rijst = 240 kcal
5 opscheplepels groente = 50 kcal
stuk mager vlees of vervanger = 200 kcal
1 gewoon glas sap = 100 kcal
dan zit je in totaal op 1850-1890 kcal, met normaal eten, zo mis je geen voedingsstoffen, en val je rustig en gezond af.
Oud 28-04-2005, 11:21
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-04-2005 @ 12:12 :
Je valt het gezondst af door op een dag 75-90 % minder binnen te krijgen dan je verbrandt. Stel dat je gewoon 2500 kcal op een dag verbruikt (je hebt een gemiddelde lengte voor een jongen/man en zult vast ook wel 8 uur per dag werken/studeren en een half uur per dag bewegen?), en je wilt liever redelijk gauw afvallen, dan moet je dus zo'n 1850 kcal per dag binnenkrijgen.
Je kunt bijvoorbeeld denken aan
8 boterhammen met normaal beleg = 1000 kcal
2 schaaltjes magere yoghurt = 200 kcal
2 stuks fruit = 100 kcal
5 opscheplepels aardappels of pasta = 200 kcal of 4 opscheplepels rijst = 240 kcal
5 opscheplepels groente = 50 kcal
stuk mager vlees of vervanger = 200 kcal
1 gewoon glas sap = 100 kcal
dan zit je in totaal op 1850-1890 kcal, met normaal eten, zo mis je geen voedingsstoffen, en val je rustig en gezond af.
Ik heb de laatste tijd wat minder gewone beweging, dus het zal misschien iets minder dan 2500 kcal zijn. Verder zie ik mezelf geen 8 boterhammen naar binnen werken... Zoals ik al zei ben ik meer een avondeter dan een ochtend- of middageter, ik eet 's avonds dan ook anderhalf keer zoveel als mijn ouders ongeveer dus ik denk dat dat het gebrek aan boterhammen wel weer voldoende compenseert toch qua voedingsstoffen en energie? Het eten is verder gezond, zoals gezegd mijn moeder lijnt ook dus die zorgt wel voor gezond eten. Dat geldt overigens ook voor het beleg op brood, de vruchtenyoghurt is ook mager en de magere yoghurt eveneens, allemaal licht spul qua kcal. De boter en de hagelslag/chocopasta en dergelijke heb ik geschrapt.

Opzich heb ik bij elkaar wel 2 stuks fruit per dag. Mijn moeder maakt nog wel eens fruitsalade (ook voor haar lijn) en dan zit ik misschien bij elkaar op 3 stuks fruit. Dat zit dus ook wel goed.
Oud 28-04-2005, 11:22
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Goed ontbijten en lunchen kan je leren, dat is ook beter voor je (als je wil afvallen)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 28-04-2005, 11:25
Verwijderd
een half bordje avondeten is hoogstens 300 kcal, dat compenseert écht niet voor 5 boterhammen.
Oud 28-04-2005, 11:27
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
kellytje schreef op 28-04-2005 @ 12:22 :
Goed ontbijten en lunchen kan je leren, dat is ook beter voor je (als je wil afvallen)
Ik heb vanmorgen één boterham gegeten + 1 glas vruchtensap a 150ml / 90 kcal, dat is alles wat ik tot nu toe gehad heb. Ik heb nu wel trek in een boterham, en dan over een uurtje een bak yoghurt en dan later in de middag wel weer een boterham, maar dat is het wel zo ongeveer. Dan zit ik op 1 bak yoghurt+fruit+crusli a 250 kcal (voor mij gelijk aan een stevige 2 boterhammen denk ik ongeveer) en 3 gewone boterhammen, veel meer zie ik mezelf niet echt naar binnen werken. Of laat ik het zo zeggen, het zou wel lukken waarschijnlijk maar ik zal er 's avonds niet minder van gaan eten en het zou toch beetje tegen mijn zin zijn omdat ik het gevoelsmatig niet nodig heb. Overbodige calorieën dus eigenlijk voor mijn gevoel
Oud 28-04-2005, 11:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 12:27 :
Ik heb vanmorgen één boterham gegeten + 1 glas vruchtensap a 150ml / 90 kcal, dat is alles wat ik tot nu toe gehad heb. Ik heb nu wel trek in een boterham, en dan over een uurtje een bak yoghurt en dan later in de middag wel weer een boterham, maar dat is het wel zo ongeveer. Dan zit ik op 1 bak yoghurt+fruit+crusli a 250 kcal (voor mij gelijk aan een stevige 2 boterhammen denk ik ongeveer) en 3 gewone boterhammen, veel meer zie ik mezelf niet echt naar binnen werken. Of laat ik het zo zeggen, het zou wel lukken waarschijnlijk maar ik zal er 's avonds niet minder van gaan eten en het zou toch beetje tegen mijn zin zijn omdat ik het gevoelsmatig niet nodig heb. Overbodige calorieën dus eigenlijk voor mijn gevoel
Wil je het eigenlijk wel? Afvallen?
Oud 28-04-2005, 11:31
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Lees deze topics dan maar eens allemaal door als je het nut niet inziet van je eten goed verdelen over de dag. Van te weinig eten ga je echt niet afvallen. Waarom wil je eigelijk afvallen ? Alleen omdat je moeder je uitdaagde ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 28-04-2005, 11:31
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 12:29 :
Wil je het eigenlijk wel? Afvallen?
Hoezo dat?
Oud 28-04-2005, 11:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 12:31 :
Hoezo dat?
Omdat als je écht iets wil, je er iets voor zal moeten doen. Dat betekent verdeeld over de dag eten, niet alles 's avonds naar binnen werken. Opofferingen klinkt wat zwaar, maar daar komt 't eigenlijk wel op neer.

Als je dat niet wilt, wil je ook niet afvallen. Vandaar
Oud 28-04-2005, 11:34
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
kellytje schreef op 28-04-2005 @ 12:31 :
Lees deze topics dan maar eens allemaal door als je het nut niet inziet van je eten goed verdelen over de dag. Van te weinig eten ga je echt niet afvallen. Waarom wil je eigelijk afvallen ? Alleen omdat je moeder je uitdaagde ?
Hey, ik heb dat nooit in twijfel getrokken, het zal ongetwijfeld wel waar zijn maar het is niet makkelijk voor mij om 1,2,3 mijn eetpatroon wat ik jarenlang heb gehad te gaan veranderen.

En dat is een van de redenen, de andere is dat ik bij het sporten voel dat ik 6 kilo extra meesleep. Ow, en ik kan mijn leukste 2 t-shirts niet meer aan.
Oud 28-04-2005, 11:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Darkside, ik had een paar topics terug al uitgerekend wat een appelflap volgens mij ongeveer een kcal moet bevatten, heb het even voor je opgezocht


Citaat:
1,5 Plakje bladerdeeg: Ong. 250 kcal.
Halve appel: 30 Kcal.
15 Gram rozijnen: Ong. 45 kcal
20 Gram suiker: 80 Kcal.

Totaal: 405 kcal.

De suiker wist ik niet zeker, misschien is dat wel veel meer of minder, maar één suikerklontje is 5 gram, dus ik denk dat het wel aardig klopt
Oud 28-04-2005, 11:36
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 12:34 :
Hey, ik heb dat nooit in twijfel getrokken, het zal ongetwijfeld wel waar zijn maar het is niet makkelijk voor mij om 1,2,3 mijn eetpatroon wat ik jarenlang heb gehad te gaan veranderen.

En dat is een van de redenen, de andere is dat ik bij het sporten voel dat ik 6 kilo extra meesleep. Ow, en ik kan mijn leukste 2 t-shirts niet meer aan.
Dat het niet makkelijk is is waar Maar jij gaf ook niet aan het te willen proberen.
Het kwam bij mij over als de zoveelste 'op mijn manier gaat het ook goed dus waarom zou ik het anders proberen'
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 28-04-2005, 11:40
sheepdog
sheepdog is offline
Hoeveel buikspieroefeningen (crunches) op een dag is normaal voor een beginnen want ik heb echt een idee dat ik ver onder het gemiddelde zit. Heb echt geen conditie/uithoudingsvermogen.
Oud 28-04-2005, 11:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 28-04-2005 @ 12:36 :
Dat het niet makkelijk is is waar Maar jij gaf ook niet aan het te willen proberen.
Het kwam bij mij over als de zoveelste 'op mijn manier gaat het ook goed dus waarom zou ik het anders proberen'
Precies. Wij zijn hier niet te beroerd om te helpen, maar we gaan ook geen 'tijd steken' in iemand die duidelijk aangeeft niks te willen veranderen
Oud 28-04-2005, 11:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
@ANGE: Het zusje van een vroegere vriendin van mij was precies zoals jij. Ze kon niet eten omdat ze met dingen zat en te veel piekerde. Ze trok zich andermans problemen heel erg aan. Ze at hierdoor veel te weinig, vaak zelfs niet. Uiteindelijk belandde ze in het ziekenhuis waar ze vloeibaarvoedsel toegediend kreeg. Ze mocht niet meer fietsen ed omdat ze moest aankomen. Óok moest ze zwaar in therapie.

Ik geloof eerlijk gezegd nog steeds niet dat jij het helemaal alleen kunt verbeteren. Zeker niet nu ja gister alleen maar water hebt gedronken. Een erg fout teken wat mij betreft.
Oud 28-04-2005, 11:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 28-04-2005 @ 12:40 :
Hoeveel buikspieroefeningen (crunches) op een dag is normaal voor een beginnen want ik heb echt een idee dat ik ver onder het gemiddelde zit. Heb echt geen conditie/uithoudingsvermogen.
Je kan niet plaatselijk afvallen, dat weet je toch wel?

Ik heb geen idee, wat normaal is. Hoeveel kan je er?
Oud 28-04-2005, 11:42
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
kellytje schreef op 28-04-2005 @ 12:36 :
Dat het niet makkelijk is is waar Maar jij gaf ook niet aan het te willen proberen.
Het kwam bij mij over als de zoveelste 'op mijn manier gaat het ook goed dus waarom zou ik het anders proberen'
Was niet de bedoeling, wil het wel proberen

Anyways, heb net 2 boterhammen genomen in plaats van dat ik er normaal 1 zou nemen. 1 met rauwe ham + beetje boter, en ander met light smeerkaas.

Maar... In principe is het dus aan te raden om de avondporties te verminderen naar gewoon 1 normale portie en de balans wat meer op de ochtend en de middag te schuiven? Ik heb het idee dat ik 's avonds wel meer eet dan anderen, mijn vader en moeder zijn best goede eters dus wel representatief wat betreft een normale portie en ik eet toch wel anderhalf keer zoveel als zij. Ik ben wel jonger natuurlijk, maar of dat anderhalf keer zoveel eten rechtvaardigd betwijfel ik

Het wordt in elk geval 's ochtends en 's middags flink vol zitten en 's avonds flinke honger hebben... jeeeuuj, maar het zal me wel lukken, ik ga in elk geval mijn best doen

Kleine edit: is het aan te raden om bijv. om uur of 4/5/6 nog wat te eten zodat ik om uur of 6/7 bij het avondeten minder trek heb, twee boterhammen ofzo? Of voor het avondeten of erna wat meer drinken. Wellicht dat als ik dan 's avonds minder eet ik op gegeven moment in de ochtenden en middag meer trek ga krijgen?

Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 11:45.
Oud 28-04-2005, 11:44
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Het is wel waar dat heel veel mensen wel zeggen af te willen vallen, maar dat ze er niet genoeg voor willen doen. Het kost erg veel doorzettingsvermogen, en dat lukt inderdaad niet 1, 2, 3, maar je moet het wel echt wíllen, dan komt het stukje bij beetje.

Het klassieke voorbeeld dat ik hiervan heb is een oude klasgenoot van mij, een jongen. Hij werd ook steeds dikker, wat voornamelijk kwam omdat hij in iedere pauze wel een mars of iets dergelijks naar binnen werkte. En terwijl hij dan vette/zoete dingen aan het eten was verkondigde hij altijd dat hij nu écht af moest gaan vallen. Om daarna weer een hap te nemen....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 28-04-2005, 11:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 12:42 :
Was niet de bedoeling, wil het wel proberen

Anyways, heb net 2 boterhammen genomen in plaats van dat ik er normaal 1 zou nemen. 1 met rauwe ham + beetje boter, en ander met light smeerkaas.

Maar... In principe is het dus aan te raden om de avondporties te verminderen naar gewoon 1 normale portie en de balans wat meer op de ochtend en de middag te schuiven? Ik heb het idee dat ik 's avonds wel meer eet dan anderen, mijn vader en moeder zijn best goede eters dus wel representatief wat betreft een normale portie en ik eet toch wel anderhalf keer zoveel als zij. Ik ben wel jonger natuurlijk, maar of dat anderhalf keer zoveel eten rechtvaardigd betwijfel ik

Het wordt in elk geval 's ochtends en 's middags flink vol zitten en 's avonds flinke honger hebben... jeeeuuj, maar het zal me wel lukken, ik ga in elk geval mijn best doen
Probeer 's naar dit schema toe te werken (thank god dat je geen vegetarier bent, dat maakt 't zoveel makkelijker ):

Ontbijt:
2 boterhammen

Tussendoor:
2 boterhammen

Lunch:
2-3 boterhammen

Tussendoor
2 boterhammen, 2 eieren

Avondeten
Ik weet niet wat jullie normaal eten, maar probeer genoeg (mager) vlees te eten voor je eiwitten, veel groente is ook ok (weinig kcal, veel vitaminen!) en een normaal portie aardappelen (250g voor jou denk ik).

Avond
Wat gebakken kipfilet, bereid in olie, stuk vis, wat kwark, iets eiwitrijks iig.

Plak er dan nog wat fruit tussen waar je wilt en je gaat zeker de goede kant op!
Oud 28-04-2005, 11:46
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 12:42 :
Maar... In principe is het dus aan te raden om de avondporties te verminderen naar gewoon 1 normale portie en de balans wat meer op de ochtend en de middag te schuiven?
Het is inderdaad het beste om de hoeveelheid voedsel die je eet zo goed mogelijk over de dag te verspreiden. Je lichaam kan die 1800 kcal veel beter verbranden als het steeds kleine porties te verwerken krijgt, dan wanneer het de hele dag vrij weinig krijgt en dan ineens een hele bult tegelijk.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 28-04-2005, 11:53
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 12:45 :
Probeer 's naar dit schema toe te werken (thank god dat je geen vegetarier bent, dat maakt 't zoveel makkelijker ):

Ontbijt:
2 boterhammen

Tussendoor:
2 boterhammen

Lunch:
2-3 boterhammen

Tussendoor
2 boterhammen, 2 eieren

Avondeten
Ik weet niet wat jullie normaal eten, maar probeer genoeg (mager) vlees te eten voor je eiwitten, veel groente is ook ok (weinig kcal, veel vitaminen!) en een normaal portie aardappelen (250g voor jou denk ik).

Avond
Wat gebakken kipfilet, bereid in olie, stuk vis, wat kwark, iets eiwitrijks iig.

Plak er dan nog wat fruit tussen waar je wilt en je gaat zeker de goede kant op!
Ik neem aan dat ik tegenover een bak yoghurt zoals ik dat eerder beschreef wel 2 boterhammen kan wegstrepepen bij de lunch? Wel zo fijn om ook nog wat melkproducten binnen te krijgen. Ow, en die van die eieren af en toe is een goede!

Wat betreft het avondeten, op mager of gewoon vlees let ik niet zo. Denk dat het met de maaltijd sowieso wel goed zit. Ik eet geen overdreven veel vlees (soms misschien iets meer dan normaal), gewoon goed groente en gewoon aardappels (of pasta en rijst in sommige gevallen). Alleen de hoeveelheid van dit alles is misschien enigzins buiten proporties. Want al zijn aardappels en groente natuurlijk goed, ik doe dan wel weer jus (redelijk wat) op de aardappels of sousjes op de groente (niet altijd, soms) en dat maakt teveel eten weer een stuk minder goed op die manier. Sowieso zit er nog aardig wat in aardappels vergeleken andere groentes wat ik heb begrepen.

Misschien kun je ook ook kleine reactie geven op mijn edit van vorige post?. Ow, en als ik naar bekende wegen vraag moeten jullie het zeggen, dan zal ik wat oude topics doorlezen.
Oud 28-04-2005, 11:54
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 12:42 :
Je kan niet plaatselijk afvallen, dat weet je toch wel?

Ik heb geen idee, wat normaal is. Hoeveel kan je er?
Dat weet ik. Vorig jaar deed ik een tijdje (maar 2 weken ofzo hoor, want ik heb dus echt geen doorzettingsvermogen ) elke ochtend en avond buikspieroefeningen en toen voelde ik me gewoon veel beter, omdat ik 'iets deed' en ik zag resultaat ook al zat dat natuurlijk tussen mijn oren. Nu wil ik dus ook regelmatig wat buikspieroefeningen doen, ook ivm uithoudings-/doorzettingsvermogen. Ik doe dus maar gewoon hoeveel ik er kan en dan wordt dat hopelijk steeds meer, maar als dat niet zo is maakt het me niet zoveel uit, als ik maar 'iets doe'.

Ik denk dat ik een beter zelfbeeld krijg door gezond te eten, doorzettingsvermogen & uithoudingsvermogen te kweken en dat soort dingen. Daar heb ik ritme voor nodig dus ik heb net een schema opgesteld waar ik me echt aan wil houden. (Niet alleen qua eten maar ook bijvoorbeeld qua schoolwerk/meteen afwassen na het eten/etc...)
Oud 28-04-2005, 11:55
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Oh, en bedankt voor alle adviezen!
Oud 28-04-2005, 11:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 12:53 :
Ik neem aan dat ik tegenover een bak yoghurt zoals ik dat eerder beschreef wel 2 boterhammen kan wegstrepepen bij de lunch? Wel zo fijn om ook nog wat melkproducten binnen te krijgen. Ow, en die van die eieren af en toe is een goede!

Wat betreft het avondeten, op mager of gewoon vlees let ik niet zo. Denk dat het met de maaltijd sowieso wel goed zit. Ik eet geen overdreven veel vlees (soms misschien iets meer dan normaal), gewoon goed groente en gewoon aardappels (of pasta en rijst in sommige gevallen). Alleen de hoeveelheid van dit alles is misschien enigzins buiten proporties. Want al zijn aardappels en groente natuurlijk goed, ik doe dan wel weer jus (redelijk wat) op de aardappels of sousjes op de groente (niet altijd, soms) en dat maakt teveel eten weer een stuk minder goed op die manier. Sowieso zit er nog aardig wat in aardappels vergeleken andere groentes wat ik heb begrepen.

Misschien kun je ook ook kleine reactie geven op mijn edit van vorige post?. Ow, en als ik naar bekende wegen vraag moeten jullie het zeggen, dan zal ik wat oude topics doorlezen.
Nee! Ho!
Niet jezelf gaan voleten in yoghurt! Bevat veel minder kcal, en nog belangrijker, geen vezels!
Kijk 's hoeveel die yoghurt is, maar je kan 't er wel gewoon bijeten. En 't vervangt zéker geen twee boterhammen!

Aardappels zijn niet heel geweldig. Koolhydraten. Probeer meer vlees te eten. Minder aardappels --> minder jus
Veel groentes is juist wél goed, maar probeer die sausjes dan wel te beperken.

Had je edit niet gezien.. even kijken.. jazeker
Het beste is om eerst een week elke uur zelfs wat te eten! Op die manier zet je je metabolisme aan 't werk. Na die week kan je proberen elke 2 uur, maar het is sowieso beter om meerdere kleine porties te eten ipv 3 grote.
Oud 28-04-2005, 11:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 28-04-2005 @ 12:40 :
Hoeveel buikspieroefeningen (crunches) op een dag is normaal voor een beginnen want ik heb echt een idee dat ik ver onder het gemiddelde zit. Heb echt geen conditie/uithoudingsvermogen.
Buikspieroefeningen krijg je geen slankere buik van, je buik kan wel dikker lijken door de spieren die onder het vet komen...

Het gaat trouwens niet om de kwantiteit, maar de kwaliteit. Sommige mensen doen er 200 per dag, dat is obsessief en helemaal niet beter dan bv 3x 10 op een goede manier...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 11:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 28-04-2005 @ 12:54 :
Dat weet ik. Vorig jaar deed ik een tijdje (maar 2 weken ofzo hoor, want ik heb dus echt geen doorzettingsvermogen ) elke ochtend en avond buikspieroefeningen en toen voelde ik me gewoon veel beter, omdat ik 'iets deed' en ik zag resultaat ook al zat dat natuurlijk tussen mijn oren. Nu wil ik dus ook regelmatig wat buikspieroefeningen doen, ook ivm uithoudings-/doorzettingsvermogen. Ik doe dus maar gewoon hoeveel ik er kan en dan wordt dat hopelijk steeds meer, maar als dat niet zo is maakt het me niet zoveel uit, als ik maar 'iets doe'.

Ik denk dat ik een beter zelfbeeld krijg door gezond te eten, doorzettingsvermogen & uithoudingsvermogen te kweken en dat soort dingen. Daar heb ik ritme voor nodig dus ik heb net een schema opgesteld waar ik me echt aan wil houden. (Niet alleen qua eten maar ook bijvoorbeeld qua schoolwerk/meteen afwassen na het eten/etc...)
Ah ok
Ik weet niet wat normaal is.. als ik me er een tijdje aan houd om ze te doen dan doe ik er 's avonds meestal 3x20, 60 dus. Ik moet echter wel zeggen dat ik problemen heb met mijn rug en daarom dus niet meer kan doen.
Oud 28-04-2005, 12:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
edinora schreef op 28-04-2005 @ 10:32 :
cijfertjes zeggen wel iets ja, maar ik heb niet zo'n behoefte aan wegen. NODIG om af te vallen....neuh, want echt serieus overwicht heb ik niet, maar dat vind ik van jou als ik je foto's zie ook niet. ik ben gewoon nu iets dikker dan dat ik normaal ben, dus er mag gewoon een beetje af. MAar het gaat me vooral eigenlijk om beter voor mijn lichaam te zorgen en weer te gaan sporten en gezond te eten.

Nu eet ik heel onregelmatig, en te weinig groente/fruit/brood, en teveel snacks/junkfood/chocola. Ik wil gewoon weer een normaal eetpatroon, je kent het wel, de 5 boterhammen, de 2 ons groente, de 2 stuks fruit, de vleesvervangers (ben vegetarisch), etc.
Hoe kom je er bij dat ik aan het afvallen ben? Ik ben juist een vd weinige die hier gezond wil eten naar behoefte, ik wil op gewicht blijven en eet 2000 cal per dag. Ik zit hier juist om mensen te helpen en als stok achter de deur om genoeg te blijven eten.

6 boterhammen, 2 ons groente, vleesvervangers ed is goed ja. Als je het goed verdeelt over de dag, krijg je meestal helemaal geen honger meer tussendoor en grijp je minder snel naar snacks. Ook kun je bv chocoladehagelslag of honing nemen op je brood als je toch trek hebt in iets zoets, op die manier is het stuk gemakkelijker volhouden.
Maar zodra jij die snacks schrapt voor dit eetpatroon denk ik dat die paar kilo er wel afgaan .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 12:00
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2005 @ 12:57 :
Buikspieroefeningen krijg je geen slankere buik van, je buik kan wel dikker lijken door de spieren die onder het vet komen...

Het gaat trouwens niet om de kwantiteit, maar de kwaliteit. Sommige mensen doen er 200 per dag, dat is obsessief en helemaal niet beter dan bv 3x 10 op een goede manier...
Ik weet het, het zit vooral tussen mijn oren
Oud 28-04-2005, 12:02
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 12:57 :



Het beste is om eerst een week elke uur zelfs wat te eten! Op die manier zet je je metabolisme aan 't werk. Na die week kan je proberen elke 2 uur, maar het is sowieso beter om meerdere kleine porties te eten ipv 3 grote.
ik dacht juist altijd dat je je strict aan 3 maaltijden per dag moest houden, en dan zo min mogelijk maar max twee tussendoortjes. En dat probeer ik nu dus ook, maar dat is schijnbaar helemaal verkeerd?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 28-04-2005, 12:04
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
hier gaat het niet echt lekker, gister kreeg ik ook nog shoarma als avondeten met witte broodje, chips, ijs toe, niet light-frisdrank, vanochted een grote swirl op het station genomen, maar opzich kan dat geen kwaad omdat ik sport vanavond, maar toch. Ben nu anderhalve week vrij en dan heb ik al helemaal geen ritme meer ...

gister 2500 cal ongeveer... maar wel 90 gr vet . Refeed doe ik niet aan, maar dit kan er mooi voor door. Nu hopen dat het weekend beetje beperkt blijft, want dan let ik er normaal niet op en kom ik ook hoger uit. Nu heb ik komende weken geen wedstrijden, dus ik wil niet al te veel extra eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 28-04-2005 om 12:23.
Oud 28-04-2005, 12:06
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
vandaag :
09.30 : 2bb met effi
10.00 : 2bb met effi (alle 4samen 100gram)
11.00 : 100 ml magere melk en 20 gram musli
12.00 : 100gram verse spaghetti (290cal) met 100 gram scapmi (zo een 15stuks) en een klein klein beetje worteltjes en erwtjes (was niets meer)
13.00 : een wijnappelsien (is dat hetzelfde als een gewone kwa cal ?)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 28-04-2005, 12:08
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2005 @ 13:04 :
Ben nu anderhalve week vrij en dan heb ik al helemaal geen ritme meer ...
Dat is zo herkenbaar voor mij.... Als ik gewoon ritme heb dan gaat alles goed, maar zodra dat ritme weg is (op zondag bijvoorbeeld) gaat het helemaal mis.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 28-04-2005, 12:14
11568
11568 is offline
Vandaag:

2 boterhammen met kaas, thee met melk, bak aardbeienyoghurt

Tussendoor:

4 Bambixkoekjes

Lunch:

Tomatensoep en weer aardbeienyoghurt [ik geloof dat het weleens potentieël verslavingsmateriaal kan zijn ]

Drinken niet zo bijgehouden maar dat was ws. gewoon water en thee enzo. Zometeen even boodschappen doen want er is niet echt veel gezonds meer in huis.
Oud 28-04-2005, 12:20
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 12:57 :
Nee! Ho!
Niet jezelf gaan voleten in yoghurt! Bevat veel minder kcal, en nog belangrijker, geen vezels!
Kijk 's hoeveel die yoghurt is, maar je kan 't er wel gewoon bijeten. En 't vervangt zéker geen twee boterhammen!

Aardappels zijn niet heel geweldig. Koolhydraten. Probeer meer vlees te eten. Minder aardappels --> minder jus
Veel groentes is juist wél goed, maar probeer die sausjes dan wel te beperken.

Had je edit niet gezien.. even kijken.. jazeker
Het beste is om eerst een week elke uur zelfs wat te eten! Op die manier zet je je metabolisme aan 't werk. Na die week kan je proberen elke 2 uur, maar het is sowieso beter om meerdere kleine porties te eten ipv 3 grote.
Ik eet dan wel weer yoghurt met cruesli, dat is opzich wel weer ten dele een vervanging. Muesli is dan eigenlijk wel weer beter, maar ook een stuk minder lekker en ik kan het best hebben geloof ik als ik jullie zo hoor Verder nog een half banaantje er doorheen, wat vruchtenyoghurt erbij, en dat is ook weer wat fruit.

Vlees zal ik wel genoeg eten. En minder jus, dat doe ik uiteraard al de afgelopen dagen evenals dat er geen sousje aan te pas is gekomen... dat is wel het minste wat ik voor over kan hebben he Maar 1/3 minder avondeten wordt echt een offer en hel, maar het zal wel lukken... met het niet snoepen em niet drinken (bier heb ik het over) heb ik totaal geen moeite verder gehad de afgelopen dagen (ondanks het uitgaan) maar misschien komt dat nog

Pff, en ik denken dat gewoon onthouding van snoepen wel voldoende zou zijn, blijkt mijn hele eetritme fout te zijn

En van al dit praten over eten heb ik honger gekregen, dus ik zit nu een bak met yoghurt en cruesli te eten
Oud 28-04-2005, 12:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 28-04-2005 @ 13:02 :
ik dacht juist altijd dat je je strict aan 3 maaltijden per dag moest houden, en dan zo min mogelijk maar max twee tussendoortjes. En dat probeer ik nu dus ook, maar dat is schijnbaar helemaal verkeerd?
Ja. Als je de hele dag door eet heeft je lichaam het idee van 'ik krijg hartstikke veel eten binnen' omdat het een constante toevoer heeft. Tegelijkertijd beperk je je kcal. Je houdt je lichaam dus 'voor de gek.'

Daar komt bij dat je met meerdere kleine porties veel minder honger hebt
Oud 28-04-2005, 12:21
Mara
Mara is offline
@Matjong: Probeer je aardappels gewoon een normaal portie te nemen, groente mag je zoveel eten als je wilt
Oud 28-04-2005, 12:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
11568 schreef op 28-04-2005 @ 13:14 :
Vandaag:

2 boterhammen met kaas, thee met melk, bak aardbeienyoghurt

Tussendoor:

4 Bambixkoekjes

Lunch:

Tomatensoep en weer aardbeienyoghurt [ik geloof dat het weleens potentieël verslavingsmateriaal kan zijn ]

Drinken niet zo bijgehouden maar dat was ws. gewoon water en thee enzo. Zometeen even boodschappen doen want er is niet echt veel gezonds meer in huis.
eet je wel wat brood bij je lunch? En straks nog wat brood...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 12:23
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 13:20 :
Ja. Als je de hele dag door eet heeft je lichaam het idee van 'ik krijg hartstikke veel eten binnen' omdat het een constante toevoer heeft. Tegelijkertijd beperk je je kcal. Je houdt je lichaam dus 'voor de gek.'

Daar komt bij dat je met meerdere kleine porties veel minder honger hebt
hm, heb ik net heel mn eetgewoontes veranderd naar drie maaltijden per dag..
maar moet ik dan 3 maaltijden eten en een heleboel tussendoortjes? Of allemaal kleine maaltijdjes eten als het ware?
ik kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen wat ik dan heel de dag zou moeten eten..
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 28-04-2005, 12:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik heb ook zo'n valtaf profiel aangemaakt, gewoon Gothic. MAar ik snap nog niet hoe ik mn lengte en gewicht enz kan aanpassen, en ook niet hoe ik voedsel kan toevoegen enz ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 12:24
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 13:21 :
@Matjong: Probeer je aardappels gewoon een normaal portie te nemen, groente mag je zoveel eten als je wilt
Met groente is het alleen vaak zo dat het OF teveel is als ik 2 stuks haal, OF te weinig is als ik 1 stuk haal om er meer van te eten. :/

Ow, en in die vruchtenyoghurt zit niet zo heel veel. Mijn moeder eet het op advies van dietiste, dus het zal wel het magerste van het magerste zijn + dat ik nog combineer met gewone magere yoghurt en eigenlijk maar klein beetje magere vruchtenyoghurt Maar al met al is het toch een aardige bak, en mijn moeder schatte het zo met die cruesli wel in op pakweg 250 kcal. Maar in principe is het dan ook wel een volledige maaltijd met banaan erdoor enzo.
Oud 28-04-2005, 12:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 28-04-2005 @ 13:23 :
hm, heb ik net heel mn eetgewoontes veranderd naar drie maaltijden per dag..
maar moet ik dan 3 maaltijden eten en een heleboel tussendoortjes? Of allemaal kleine maaltijdjes eten als het ware?
ik kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen wat ik dan heel de dag zou moeten eten..
Ontbijt:
2 boterhammen

Tussendoor:
1 boterhammen + fruit

Lunch:
2 boterhammen

Tussendoor
1 boterhammen, 2 eieren

Avondeten
Ik weet niet wat jullie normaal eten, maar probeer genoeg (mager) vlees te eten voor je eiwitten, veel groente is ook ok (weinig kcal, veel vitaminen!) en een normaal portie aardappelen.

Avond
Wat gebakken kipfilet, bereid in olie, stuk vis, wat kwark met fruit of yoghurt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 28-04-2005 @ 12:34 :
Hey, ik heb dat nooit in twijfel getrokken, het zal ongetwijfeld wel waar zijn maar het is niet makkelijk voor mij om 1,2,3 mijn eetpatroon wat ik jarenlang heb gehad te gaan veranderen.

En dat is een van de redenen, de andere is dat ik bij het sporten voel dat ik 6 kilo extra meesleep. Ow, en ik kan mijn leukste 2 t-shirts niet meer aan.
Hé, jij bent helemaal niet dik!
Oud 28-04-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2005 @ 13:24 :
ik heb ook zo'n valtaf profiel aangemaakt, gewoon Gothic. MAar ik snap nog niet hoe ik mn lengte en gewicht enz kan aanpassen, en ook niet hoe ik voedsel kan toevoegen enz ...
op de plaats waar je grafiekje komt te staan staan 'eten' en 'gewicht invoeren', rechts onderaan, daarzo
Oud 28-04-2005, 12:27
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-04-2005 @ 10:54 :
Beter kijken
Op mij na hoogste BMI was geloof ik die van jou en dat was 25 komma nog wat. Dat is geen overgewicht
Oud 28-04-2005, 12:30
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 28-04-2005 @ 13:26 :
Hé, jij bent helemaal niet dik!
Hoe weet jij dat nou Misschien droeg ik wel gewoon een slobberbroek en -t-shirt zodat het niet opviel
Oud 28-04-2005, 12:32
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-04-2005 @ 13:26 :
Ontbijt:
2 boterhammen

Tussendoor:
1 boterhammen + fruit

Lunch:
2 boterhammen

Tussendoor
1 boterhammen, 2 eieren

Avondeten
Ik weet niet wat jullie normaal eten, maar probeer genoeg (mager) vlees te eten voor je eiwitten, veel groente is ook ok (weinig kcal, veel vitaminen!) en een normaal portie aardappelen.

Avond
Wat gebakken kipfilet, bereid in olie, stuk vis, wat kwark met fruit of yoghurt.
dus eigenlijk wel gewoon 3 maaltijden met twee tussendoortjes, maar dan ook de maaltijden wat kleiner neem ik aan?
pfoe, wel veel boterhammen zeg, kan je ipv gewoon brood ook roggebrood nemen? ik heb zelf het idee dat daar wel meer calorieen inzitten, maar toch lijkt het me gezonder?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 28-04-2005, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 28-04-2005 @ 13:32 :
kan je ipv gewoon brood ook roggebrood nemen? ik heb zelf het idee dat daar wel meer calorieen inzitten, maar toch lijkt het me gezonder?
zeker doen!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.