Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2005 @ 16:54 :
Dat vroeg die vrouw ook.

Ik zit er ook niet mee dat ze me 16 schatten, gebeurd wel vaker. (Hoewel 16 is tot nog toe wel het jongst dat ze me geschat hebben. ) En is idd alleen maar 'voordelig' als ik ouder ben.
Mijn moeder is bijna 46, en ze verschieten elke keer opnieuw als ze vertelt dat hare oudste zoon 22 is, omdat ze haar nog altijd begin dertig schatten Dat staat jou misschien ook nog te wachten
Oud 04-05-2005, 16:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-05-2005 @ 16:48 :
Nou dat klinkt wel normaal dan. Sport je eigenlijk veel Gothic? Want het is idd wel erg laag, maar wie weet klopt het toch

Oh troost je, ik 17 pas
Ik sport 3 uur in de week, korfbal, niet gericht op spiermassa aanmaken ofzo. Een uur is intensief, maar die andere 2 niet bepaald. Ik heb ook weinig spiermassa volgens mij, kweet niet of dat ermee te maken heeft. Heb gewoon als elke vrouw vet op buik, benen, heupen en billen...
Kan gewoon niet kloppen, ik ben geen topsporter, verre van dat . Maar als ik die link kan vinden, ga ik het ff uitrekenen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-05-2005, 16:04
Mara
Mara is offline
http://www.mybodycomp.com/login.aspx..._profile.aspx?
Oud 04-05-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-05-2005 @ 17:02 :
Kan gewoon niet kloppen, ik ben geen topsporter, verre van dat .
Die hadden ook nog minder. (Rond de 6% oid dacht ik dat ze zei.)
Oud 04-05-2005, 16:16
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Gothic en Leonoor, zien jullie elkaar veel buiten het forum? Wist namelijk niet dat jullie elkaar ook irl kenden

Vanmorgen naar de stad geweest met mijn broertje en hebben voor €20 een blender gekocht bij Blokker. Gaaf
Hadden hem al even getest en een banaan-aardbei-toghurt smoothie gemaakt, was lekker! Zo kan ik wat vaker gezonde sapjes of milkshakes maken en het is nog leuk om te doen ook

Ohja als iemand nog lekkere blender-recepten heeft, kom maar op!
__________________
Oud 04-05-2005, 16:16
11568
11568 is offline
Wow mooi figuur Bloem! Heb je ook voor foto's?
Oud 04-05-2005, 16:16
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
24.28%... ach die andere test zat er maar 10% naast
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-05-2005, 16:17
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 04-05-2005 @ 17:16 :
Gothic en Leonoor, zien jullie elkaar veel buiten het forum? Wist namelijk niet dat jullie elkaar ook irl kenden
ik was zelfs op haar bruiloft ... 2 per jaar ongeveer zien we elkaar denk ik gemiddeld.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-05-2005, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-05-2005 @ 17:16 :
24.28%... ach die andere test zat er maar 10% naast
Je weet niet welke van de twee goed is.

Ik heb bij die site 29.61%, dat scheelt dus 5,1%.
Oud 04-05-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-05-2005 @ 17:17 :
2 per jaar ongeveer zien we elkaar denk ik gemiddeld.
Weinig eigenlijk. (En zo heel erg ver wonen we niet eens van elkaar vandaan...maar toch weer net te ver en we hebben het allebei ook net te druk, denk ik.)
Oud 04-05-2005, 16:19
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-05-2005 @ 17:17 :
ik was zelfs op haar bruiloft ... 2 per jaar ongeveer zien we elkaar denk ik gemiddeld.
Leuk! Maar kennen jullie elkaar dan via het forum? Want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar

En nu houd ik op met mijn offtopic geklets...
__________________
Oud 04-05-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 04-05-2005 @ 17:19 :
Leuk! Maar kennen jullie elkaar dan via het forum? Want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar
Offtopic: We kennen elkaar idd via het forum.
Oud 04-05-2005, 16:40
11568
11568 is offline
Ontbijt:
thee
3 boterhammen waarvan 2 met halvajam en een met kaas

Lunch:

2 boterhammen met halvajam
Optimel

[Ohja en per ongelu k nog thee met 3 suikerklontjes, iemand wist nog niet van mijn nieuwe patroon af ]

Nu: 1 boterham [het is zulk goddelijk brood] met kaas en komkommer

En thee

Nu: 2 boterhammen met kaas



Wat een afwisseling
Oud 04-05-2005, 16:42
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
11568 schreef op 04-05-2005 @ 17:40 :
Ontbijt:
thee
3 boterhammen waarvan 2 met halvajam en een met kaas

Lunch:

2 boterhammen met halvajam
Optimel

[Ohja en per ongelu k nog thee met 3 suikerklontjes, iemand wist nog niet van mijn nieuwe patroon af ]

Nu: 1 boterham [het is zulk goddelijk brood] met kaas en komkommer

En thee

Nu: 2 boterhammen met kaas



Wat een afwisseling
Waar is je warm eten?
__________________
Oud 04-05-2005, 16:45
11568
11568 is offline
Nergens, gister al gehad en daar heb ik weer een avond gruwelijke maagpijn aan overgehouden dus dat schrap ik voorlopig nog even.
Oud 04-05-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 04-05-2005 @ 17:45 :
Nergens, gister al gehad en daar heb ik weer een avond gruwelijke maagpijn aan overgehouden dus dat schrap ik voorlopig nog even.
"gister al gehad" <- wat is dat nu voor een uitspraak? Het werkt niet zo van "gister al (?) gehad", dus dan hoeft het vandaag niet. Je lichaam heeft het gewoon elke dag nodig.

Als je standaard maagpijn krijgt van warm eten, dan lijkt het me verstandig eens te overleggen met je huisarts, want dat lijkt me niet gezond. Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig en het mist er nu een heleboel.

Je eet nu idd veel te eenzijdig. Probeer anders iig eens ander broodbeleg en eet, als je geen vegetariër bent, bv. vleeswaren oid. En sla met dingen als tomaat en komkommer kun je ook best eten, lijkt me. En er zijn ook veel andere groenten die je heel goed rauw kunt eten. En je mist fruit.

Misschien heb je het al eens gezegd, maar hoe oud ben je? Vinden je ouders het niet raar wat je eet? En vinden ze het niet raar dat je zo'n last overhoudt van warm eten ed?
Oud 04-05-2005, 17:13
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Weet iemand hoeveel kcal zo'n mediterane schijf van Valess bevat? Ik kan de kcal alleen per 100g vinden en zou niet weten hoe zwaar zo'n ding is
__________________
Oud 04-05-2005, 17:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 04-05-2005 @ 18:13 :
Weet iemand hoeveel kcal zo'n mediterane schijf van Valess bevat? Ik kan de kcal alleen per 100g vinden en zou niet weten hoe zwaar zo'n ding is
Kijk op de verpakking?
Of anders zoek je de site op, misschien staat daar het aantal gram op.
Oud 04-05-2005, 17:22
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 04-05-2005 @ 15:14 :
Veel verzadigd vet!

Oja? Geen idee ik zei maar wat, kokosnoten krijg je hier toch niet

-edit- Volgens MeelFriek wel. Ik reken ze iig niet tot een normaal voedingspatroon en ga er niet vanuit dat anderen dat wel doen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 17:26.
Oud 04-05-2005, 17:24
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-05-2005 @ 18:16 :
Kijk op de verpakking?
Of anders zoek je de site op, misschien staat daar het aantal gram op.

Ja ik heb het op de site gevonden 143 kcal na bereiding (hebben ze het vet om te bakken ook meegerekend), dat valt best mee toch? Vond het iig lekker!
__________________
Oud 04-05-2005, 17:47
Hagel
Hagel is offline
ontbijt 10.45
grote schaal magere yoghurt met een beetje cruesli, een halve perzik in stukjes en een 2 lepels met stukjes ananas op

middag 13.30 ongeveer
2 boterhammen zalm

tussendoor 14.30 ongeveer
banaan
50 gram rauwkost (na een paar happen geen trek meer)

avondeten
afgebakken stokbrood met 1 helft gerookte zalm en de andere met kaas
300 ml tomatensoep
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 04-05-2005, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 04-05-2005 @ 18:47 :
ontbijt 10.45
grote schaal magere yoghurt met een beetje cruesli, een halve perzik in stukjes en een 2 lepels met stukjes ananas op

middag 13.30 ongeveer
2 boterhammen zalm

tussendoor 14.30 ongeveer
banaan
50 gram rauwkost (na een paar happen geen trek meer)

avondeten
afgebakken stokbrood met 1 helft gerookte zalm en de andere met kaas
300 ml tomatensoep
'k vind het wat weinig...
Oud 04-05-2005, 17:49
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
ANGE schreef op 04-05-2005 @ 16:43 :
Zuivel haal ik wel. Ruim. Aan melk enzo. Fruit lukt misschien ook nog wel. Bij groente hè, als daar zo af en toe wat tomaat en sla enzo bij doe, dat telt ook niet? Dat vlees haal ik echt niet, dat ga ik ook niet proberen, dat is echt veel te veel, of mag ik vleeswaren ook meetellen? En aardappels.. ja ik weet niet, is ook wel veel. Maar buiten vlees en aardappels ga ik het misschien wel bijna halen.
Iemand?

*Verlicht mij*
Oud 04-05-2005, 17:51
ANGE
ANGE is offline
Ik ben weer aan het eten! En niet te zuinig ook... Avondeten was voor mijn doen behoorlijk veel. Straks nog een appel. Heb ik straks gewoon echt alles binnen wat binnen moet... (bijná dan... )
Oud 04-05-2005, 18:16
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2005 @ 18:49 :
'k vind het wat weinig...
ik niet hoor
__________________
I love dr Phil :D
Oud 04-05-2005, 18:25
11568
11568 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2005 @ 18:12 :
"gister al gehad" <- wat is dat nu voor een uitspraak? Het werkt niet zo van "gister al (?) gehad", dus dan hoeft het vandaag niet. Je lichaam heeft het gewoon elke dag nodig.

Als je standaard maagpijn krijgt van warm eten, dan lijkt het me verstandig eens te overleggen met je huisarts, want dat lijkt me niet gezond. Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig en het mist er nu een heleboel.

Je eet nu idd veel te eenzijdig. Probeer anders iig eens ander broodbeleg en eet, als je geen vegetariër bent, bv. vleeswaren oid. En sla met dingen als tomaat en komkommer kun je ook best eten, lijkt me. En er zijn ook veel andere groenten die je heel goed rauw kunt eten. En je mist fruit.

Misschien heb je het al eens gezegd, maar hoe oud ben je? Vinden je ouders het niet raar wat je eet? En vinden ze het niet raar dat je zo'n last overhoudt van warm eten ed?
Tja, die maagpijn komt volgens de dokter [daar ben ik dus al eens geweest] doordat mijn maagklep is aangetast [en dat komt weer doordat ik een tijdlang veel te veel heb gerookt / gedronken / sowieso heel erg ongezonde lifestyle] en dat komt ook wel weer goed maar ik heb dus geen zin om elke avond met maagpijn te gaan zitten want dat voelt dus echt vreselijk. Sowieso was het vandaag een beetje een kutdag om vanalles en ik was ook totaal niet meer gemotiveerd, maar ik ga zo du swel even kijken of er nog een salade oid in de koelkast ligt. Fruit heb ik inmiddels al op --> aardbeien.
Wat betreft mijn ouders...och, er wordt hier een beetje langs elkaar heen geleefd, ik eet sowieso al tijden niet meer met ze mee [ook doordat ik vegetariër ben, en verschillende tijden enzo] dus die merken er niet zo veel van.
Maar over ander broodbeleg: wat voor magers is er nog meer aan te raden? Normaal at ik altijd hagelslag enzo, chocoladepasta e.d. Ohja, en tzaitiki maar weet iemand hoe vet dit is enzo?
Oud 04-05-2005, 18:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
11568 schreef op 04-05-2005 @ 17:16 :
Wow mooi figuur Bloem! Heb je ook voor foto's?
Dankje Zal even zoeken zo, heb van de zomervakantie van afgelopen jaar nog wel een foto denk ik

Vleeswaar telt niet als 'avondeten vlees', maar als je dat 's avonds niet eet is het inderdaad wel goed om dat op brood te eten. Houd je ook niet van vleesvervangers of vis ofzo? Anders kan je misschien ook regelmatig een ei eten, als je dat wel lekker vindt. Je bent in elk geval erg lekker bezig vandaag zeg

@Gothic, klinkt vreemd dan idd Nou ja, misschien is je vrouwelijke vetlaagje dan gewoon erg dun en ben je van jezelf zo gespierd
Oud 04-05-2005, 18:26
11568
11568 is offline
En ohja fruit: ik vind uit blik altijd makkelijker, bevat dit meer calorieën?
Oud 04-05-2005, 18:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
11568 schreef op 04-05-2005 @ 19:26 :
En ohja fruit: ik vind uit blik altijd makkelijker, bevat dit meer calorieën?
Is vaak op siroop, met suiker dus, idd meer kcal.
Oud 04-05-2005, 18:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Deze foto is dat:

Zomer 2004, 65 kilo denk ik.

Ik heb trouwens nog een lekker alternatief voor een koekje ofzo gevonden, kaneelcrackers van wasa. Van die ronde crackers zijn dat, met een kaneelsmaakje (duh ), ze zijn best groot en 60 kcal per stuk Ik vind ze erg lekker
Oud 04-05-2005, 18:35
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2005 @ 18:49 :
'k vind het wat weinig...
ik vond het wel genoeg eigenlijk? ik heb gewoon ontbijt, middag, avond en tussendoortjes etc gegeten. nu een mini kitkat, ik had zin
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 04-05-2005, 18:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Hagel schreef op 04-05-2005 @ 19:35 :
ik vond het wel genoeg eigenlijk? ik heb gewoon ontbijt, middag, avond en tussendoortjes etc gegeten. nu een mini kitkat, ik had zin
Oh ik dacht dat je dit had gegeten omdat je ziek was ofzo, het is hartstikke weinig
Oud 04-05-2005, 18:36
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
11568 schreef op 04-05-2005 @ 19:26 :
En ohja fruit: ik vind uit blik altijd makkelijker, bevat dit meer calorieën?
valt mee, als je op lichte siroop doet en bijv ananas etc eet vallen de kalorien wel mee. Het is wel meer als vers fruit maar niet overdreven veel. Ik geloof dat ananas 55 kcal per 100 gram is uit zon blikje
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 04-05-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 04-05-2005 @ 19:35 :
ik vond het wel genoeg eigenlijk? ik heb gewoon ontbijt, middag, avond en tussendoortjes etc gegeten. nu een mini kitkat, ik had zin
Ik weet niet wat voor soep het is (ja, tomatensoep, duh maar ik bedoel hoe gevuld ed ), maar zelf vind ik soep nooit echt avondeten en (stok)brood ook niet. Al kan het natuurlijk best voor een keer, daar niet van.

Een ontbijt met yoghurt en "een beetje cruesli" en wat fruit vind ik niet echt veel...yoghurt bevat amper wat. Ook je lunch is niet echt veel. Het tussendoortje is wel goed.

Ik vind het gewoon niet echt veel. Het komt niet in de buurt van wat het voedingscentrum voorschrijft. Niet dat dat nou heilig is oid, maar het lijkt me toch een beetje een richtlijn.
Oud 04-05-2005, 18:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 04-05-2005 @ 19:16 :
ik niet hoor
nee jij niet, maar jij eet óók te weinig, dus als je het met jezelf vergelijkt.

Idd te weinig.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-05-2005, 18:45
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2005 @ 19:39 :
Ik weet niet wat voor soep het is (ja, tomatensoep, duh maar ik bedoel hoe gevuld ed ), maar zelf vind ik soep nooit echt avondeten en (stok)brood ook niet. Al kan het natuurlijk best voor een keer, daar niet van.

Een ontbijt met yoghurt en "een beetje cruesli" en wat fruit vind ik niet echt veel...yoghurt bevat amper wat. Ook je lunch is niet echt veel. Het tussendoortje is wel goed.

Ik vind het gewoon niet echt veel. Het komt niet in de buurt van wat het voedingscentrum voorschrijft. Niet dat dat nou heilig is oid, maar het lijkt me toch een beetje een richtlijn.
de soep was idd gevuld maar ik zit bijna aan de 1500 kcal hoor, dus zo slecht vind ik het niet. He tgaat wel om afvallen he, niet om het van het voedingscentrum te eten, ik wil wel graag wat kwijt.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 04-05-2005, 18:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 04-05-2005 @ 19:45 :
de soep was idd gevuld maar ik zit bijna aan de 1500 kcal hoor, dus zo slecht vind ik het niet. He tgaat wel om afvallen he, niet om het van het voedingscentrum te eten, ik wil wel graag wat kwijt.
1500 is wel het minimun... daar moet je niet onder gaan zitten... Maar rond de 1500 zou je idd afvallen. Op dagen dat je sport, is het beter om iets meer te eten. Maar vul je cal goed in dan, je kunt ook een fles cola drinken en zo je cal opvullen, of je kunt genoeg vezels eten en ook op de 1500 uitkomen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-05-2005, 18:50
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-05-2005 @ 19:47 :
1500 is wel het minimun... daar moet je niet onder gaan zitten... Maar rond de 1500 zou je idd afvallen. Op dagen dat je sport, is het beter om iets meer te eten. Maar vul je cal goed in dan, je kunt ook een fles cola drinken en zo je cal opvullen, of je kunt genoeg vezels eten en ook op de 1500 uitkomen.
ik sport op het moment dus niet heb de sportschool moeten opzeggen omdat ik net groter ben gaan wonen etc, hogere kosten. Ik pak wel overal de fiets voor en loop overal heen maar echt sporten doe ik dus niet, en ik heb het idee dat het afvallen daardoor ook minder gaat. Ik sta nu al 3 weken vast op 69.5/70 kilo en ik raak er zwaar gefrustreerd van.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 04-05-2005, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 04-05-2005 @ 19:45 :
de soep was idd gevuld maar ik zit bijna aan de 1500 kcal hoor, dus zo slecht vind ik het niet. He tgaat wel om afvallen he, niet om het van het voedingscentrum te eten, ik wil wel graag wat kwijt.
Ik zei toch ook al "het is niet heilig, maar een richtlijn". 1500 kcl is niet veel, ook niet als je af wilt vallen. Met iets meer val je ook wel af en de kans dat het blijvend is is dan een stuk groter en de kans dat je dingen tekort komt (mits je die kcal idd goed opvult) kleiner.

Soms blijft je gewicht een tijdje stabiel. Frustrerend, maar geen reden om (nog) minder te gaan eten. Waarschijnlijk zal dat ook niet helpen en/of zul je daarna alleen maar weer (meer) aankomen als je weer wat meer gaat eten.

Je kunt eventueel hard gaan lopen? Kost je, behalve energie, niets. (Als je al schoenen en kleding hebt dan tenminste natuurlijk. )
Oud 04-05-2005, 19:27
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Hagel schreef op 04-05-2005 @ 12:43 :
heb je tussen 1 en half 6 niet tijd om nog een boterham ofzo te eten? want anders zit er wel lange tijd tussen, of een soepje/fruit ofzo?
Nee , ik zit achter de kassa dus ...
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 04-05-2005, 19:46
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
vandaag dus
2bb met 20+ kaas en een rijstpapje
1 pakje friet met andalousesaus
1 salade (sla, tomaat, wortel en witte kool en dressing)
2 wb met 20+ kaas
en nu nog 50 gram musli en 50 ml melk en een appel
Lijkt me wel voldoende
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 04-05-2005, 19:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 04-05-2005 @ 20:27 :
Nee , ik zit achter de kassa dus ...
En je krijgt van 13-20 u alleen maar om 17:30 een half uurtje pauze? Volgens mij is je baas dan niet helemaal legaal bezig..
Oud 04-05-2005, 19:55
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-05-2005 @ 20:50 :
En je krijgt van 13-20 u alleen maar om 17:30 een half uurtje pauze? Volgens mij is je baas dan niet helemaal legaal bezig..
1-4 uur werken : 15 minuten pauze
6 uur of meer werken half uur pauze
die 17.30 staat trouwens niet vast, gewoon als het rustig is , en je honger hebt
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 04-05-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-05-2005 @ 20:50 :
En je krijgt van 13-20 u alleen maar om 17:30 een half uurtje pauze? Volgens mij is je baas dan niet helemaal legaal bezig..
Als je langer dan 5,5 uur werkt hebt je recht op minimaal 30 aaneengesloten minuten pauze, pas als je langer dan 8 uur werkt, dan moet de pauze minstens 45 minuten zijn, waarvan 30 minuten aaneengesloten. (bron)
Van 13.00u tot 20.00u is 7 uur. Valt wel mee met dat niet helemaal legaal bezig zijn dus, volgens mij.
Oud 04-05-2005, 19:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2005 @ 20:56 :
Als je langer dan 5,5 uur werkt hebt je recht op minimaal 30 aaneengesloten minuten pauze, pas als je langer dan 8 uur werkt, dan moet de pauze minstens 45 minuten zijn, waarvan 30 minuten aaneengesloten. (bron) Van 13.00u tot 20.00u is 7 uur. Valt wel mee met dat niet helemaal legaal bezig zijn dus, volgens mij.
Ah, ik dacht dat het tot 8 uur ook met een kwartier extra moet.
Oud 04-05-2005, 19:58
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik heb nog zin in iets lekkers Maar i vrees dat ik met die friet zo al hoog in cal ga komen.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 04-05-2005, 20:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 04-05-2005 @ 20:46 :
vandaag dus
2bb met 20+ kaas en een rijstpapje
1 pakje friet met andalousesaus
1 salade (sla, tomaat, wortel en witte kool en dressing)
2 wb met 20+ kaas
en nu nog 50 gram musli en 50 ml melk en een appel
Lijkt me wel voldoende
Voldoende= Lijk me niet... jouw boterhammen zijn veel lichter, dus misschien kom je max aan 3 boterhammen (waarvan deels wit), rijstpapje en friet en 50 gram muesli. Vul voor de grap de cal eens in, zal je vies tegenvallen, ondanks de friet. (of is rijstpap een grote maaltijd?). Lijkt alsof je meteen veel minder eet, omdat je bang bent dat je door friet hoog komt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-05-2005, 20:51
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Die salade was best groot + 250gram kersttomaatjes
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 04-05-2005, 20:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 04-05-2005 @ 21:51 :
Die salade was best groot + 250gram kersttomaatjes
Sla = water. Heel gezond, maar geen vezels.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-05-2005, 21:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
kellytje schreef op 04-05-2005 @ 20:58 :
Ik heb nog zin in iets lekkers Maar i vrees dat ik met die friet zo al hoog in cal ga komen.
same here, maar dan met een stukje gebak.
het was echt zo'n goddelijke-niet-te-weerstaan stukje taart, maar ja, nu baal ik dus wel dat ik het gegeten heb.

heb je anders iets van paprika/tomaat/komkommer oid in huis? Dat vult wel redelijk en dan heb je tenminste iets lekkers om op te kauwen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 08:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.