Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 10:41
waves
Avatar van waves
waves is offline
Citaat:
Jude schreef op 28-06-2005 @ 11:31 :
Wat raad je aan?
t laatste. Mijn doorbraakbloeding begint meestal na 2 weken pas geloof ik. dan zou jij dus gewoon op vakantie kunnen.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Oud 28-06-2005, 17:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jude schreef op 28-06-2005 @ 11:31 :
Dankje!

Ik heb microgynon 30, dus een vrij lichte pil.

Ik ga dit weekend voor 10 dagen op vakantie, en zou op zondag mijn laatste pil moeten slikken. Ik heb dus 3 mogelijkheden:

1. gewoon stopweek houden na de strip, dan ben ik de laatste helft van mijn vakantie ongesteld.
2. nu stopweek houden (ik gebruik de pil op dit moment niet voor anticonceptie, dus om de veiligheid hoef ik het niet te doen), maar dan ben ik tijdens het reizen nog ongesteld.
3. doorslikken met risico op doorbraakbloeding.

Wat raad je aan?
Ik zou het laatste doen. Ik kon met microgynon probleemloos doorslikken. Hoe jij erop reageert is natuurlijk nooit te voorspellen (voor in de toekomst is het handig om dit gewoon eens uit te proberen) maar de kans dat je dan ongesteld wordt is kleiner dan bij optie 1 en optie 2 want dan weet je zeker dat je ongesteld bent/wordt.

Neem wel maandverband/tampons/inlegkruisjes mee voor het geval dat
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-06-2005, 18:16
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Ok, thanks allebei
__________________
coffee and tv
Oud 28-06-2005, 18:28
tommygirll
Avatar van tommygirll
tommygirll is offline
Ik ben vandaag de pil vergeten te slikken. (microgynon 30) Ik zit in mn 3e week. Nou kan ik dus of nu 7 dagen een stopweek houden en daarna weer beginnen met een nieuwe strip of gewoon doorgaan met dezelfde strip en de volgende strip doorslikken. Ik kies voor het eerste omdat ik hiervoor al 2 strips heb doorgeslikt. Maar als ik dan nu gewoon stop, is de stopweek dan wel gewoon veilig?
Oud 29-06-2005, 11:53
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Haii, ik heb een nieuwe pil (driefasen); TriNovum, heeft iemand hier ervaring mee? Hoe bevalt hij etc..
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 29-06-2005, 14:33
Jessy
Jessy is offline
Hoi ik zit dik in de stress....

Ik zat in de laatste week van m'n strip, niks vergeten enzo, maar nu ben ik hem zaterdag avond WEL vergeten en heb toen seks gehad.
Zondag heb ik de pil van zaterdag en zondag allebei genomen.

Kan ik zwanger zijn???????
Oud 29-06-2005, 14:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
tommygirll schreef op 28-06-2005 @ 19:28 :
Ik ben vandaag de pil vergeten te slikken. (microgynon 30) Ik zit in mn 3e week. Nou kan ik dus of nu 7 dagen een stopweek houden en daarna weer beginnen met een nieuwe strip of gewoon doorgaan met dezelfde strip en de volgende strip doorslikken. Ik kies voor het eerste omdat ik hiervoor al 2 strips heb doorgeslikt. Maar als ik dan nu gewoon stop, is de stopweek dan wel gewoon veilig?
Volgens mij wel hoor. Let er alleen wel op dat je je vergeten pil ook meetelt bij de zeven dagen van je stopweek zodat je stopweek niet te lang wordt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-06-2005, 14:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jessy schreef op 29-06-2005 @ 15:33 :
Hoi ik zit dik in de stress....

Ik zat in de laatste week van m'n strip, niks vergeten enzo, maar nu ben ik hem zaterdag avond WEL vergeten en heb toen seks gehad.
Zondag heb ik de pil van zaterdag en zondag allebei genomen.

Kan ik zwanger zijn???????
Je bent dus een pil vergeten in je laatste week van je strip en die pil heb je de volgende dag nog genomen (meer dan 12 uur te laat neem ik aan)?

In dat geval mag je geen stopweek houden maar moet je perse nog een strip er achteraan slikken. Als je dat gedaan hebt zit het goed, anders zou ik even de huisarts bellen want dan is het niet veilig wat je gedaan hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-06-2005, 18:20
Jessy
Jessy is offline
Shit. ik heb dus Wel een stopweek gehouden.
die week duurt nog tot maandag, dan begin ik aan een nieuwe strip.

Shit shit shit
Oud 30-06-2005, 13:06
Jahney
Jahney is offline
Hoi Hoi

Ik slik me pil deze maand door
dan word ik het
dan ga ik 3 weken op vakantie
en me vriendje gaat mee
maar dan ben ik toch gewoon beschermd tegen zwangerschap?
ik bedoel..als je de pil 1 week hebt doorgeslikt ben je toch nog steeds beschermd?
__________________
With Love ~
Oud 30-06-2005, 13:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jahney schreef op 30-06-2005 @ 14:06 :
Hoi Hoi

Ik slik me pil deze maand door
dan word ik het
dan ga ik 3 weken op vakantie
en me vriendje gaat mee
maar dan ben ik toch gewoon beschermd tegen zwangerschap?
ik bedoel..als je de pil 1 week hebt doorgeslikt ben je toch nog steeds beschermd?
Ja, als je doorslikt is de pil gewoon nog veilig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-07-2005, 10:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Even een praktisch vraagje: Ik ben vannacht uitgegaan en heb de laatste bus gemist. Daardoor ben ik bij een vriendin blijven slapen. Het eerste wat door mijn kop schoot was, shit mijn pil. Gelukkig had ik stopweek en hoefde ik daar even niet aan te denken maar wat doe je als je niet in je stopweek zit? Hebben jullie altijd reserve pillen in je portomonnee ofzo of hoe doe je dat in dit soort situaties?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-07-2005, 16:01
Jessy
Jessy is offline
Je pil nemen voordat je weggaat, en tja..als je het vergeten bent, hem meteen de volgende dag maar innemen ...
Oud 01-07-2005, 16:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jessy schreef op 01-07-2005 @ 17:01 :
Je pil nemen voordat je weggaat, en tja..als je het vergeten bent, hem meteen de volgende dag maar innemen ...
Maar als ik hem in had moeten nemen voor ik wegging, dat was kwart voor zes terwijl ik hem normaal om 10 uur neem dat kan niet want dan moet ik de volgende dag hem ook weer op die tijd nemen en dat is echt een rottijd, dat vergeet ik echt dan. Bovendien wist ik nu niet van te voren dat ik niet thuis zou komen. Volgende ochtend zat ik ook aan te denken idd maar ik vroeg me af of iedereen dat doet of dat er ook mensen zijn die hem in hun portomonnee ofzo hebben zitten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-07-2005, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 19-06-2005 @ 09:49 :
Ik slik nu een jaartje of 2, 3 (denk ik), de Diane 35 en ik slik ook geregeld 2 strips achter elkaar. Nu ben ik gisteren begonnen met kleine beetje bloed verliezen, roze van kleur, bij mijn 'normale afscheiding'.
Is dit dan een doorbraakbloeding, of moet ik gewoon ongesteld worden? Want van buikpijn enzo heb ik geen last.

Oja, ik moet nog een pil of 8-9 slikken van de 2e strip, en dan pas is de stopweek.

Weet iemand wat dit precies is, en wanneer het ongeveer op kan houden?
2 weken geleden poste ik dit, en ik heb een stopweek gehouden, ben ongesteld geworden en ben na een week de pil weer gaan slikken. Niets aan de hand, tot er vanochtend weer wat bloed was. Begin me nu toch een beetje zorgen te maken. Ik heb gisteren wel sex gehad, zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Het bloed is weer roodachtig / roze van kleur, dus geen 'oud' bloed van mijn menstruatie...
Oud 02-07-2005, 23:10
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Weer een vraagje...

Ik slik vandaag mijn laatste pil en moet dus eigenlijk ongesteld worden. Ik heb ook al zo'n weeïg gevoel in mijn buik en afscheiding enzo. Maar omdat ik op vakantie ga, slik ik de pil door. Houdt die buikpijn en dat 'ik moet ongesteld worden'-gevoel dan na een tijdje op?

@ Daantje_0705: Ik heb meestal wel een extra pil in mijn tas zitten, inderdaad voor het geval ik plotseling bij iemand blijf slapen, of als ik er de volgende dag achter kom dat ik de pil vergeten ben.
__________________
coffee and tv
Oud 03-07-2005, 12:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jude schreef op 03-07-2005 @ 00:10 :
Weer een vraagje...

Ik slik vandaag mijn laatste pil en moet dus eigenlijk ongesteld worden. Ik heb ook al zo'n weeïg gevoel in mijn buik en afscheiding enzo. Maar omdat ik op vakantie ga, slik ik de pil door. Houdt die buikpijn en dat 'ik moet ongesteld worden'-gevoel dan na een tijdje op?

@ Daantje_0705: Ik heb meestal wel een extra pil in mijn tas zitten, inderdaad voor het geval ik plotseling bij iemand blijf slapen, of als ik er de volgende dag achter kom dat ik de pil vergeten ben.
Het kan zijn dat het blijft maar het kan ook overgaan dat gevoel. Zelf voel ik nooit echt aankomen dat ik ongesteld moet gaan worden en heb ik ook weinig problemen met doorslikken maar het kan zijn dat je zo'n rommelend gevoel nog houdt.

Het lijkt me idd wel slim om een extra pil in mijn portomonnee of tas te stoppen, denk dat ik dat stukje met drie van mijn reservestrip afknip en dat dan in mijn tas stop ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-07-2005, 13:04
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Wat ik altijd doe...

Ik slik de pil gewoon door. Ik kan dus op elk moment een stopweek inlassen, en toch veilig blijven.
Dit heeft twee voordelen:
- als ik een pil ben vergeten, las ik dus gewoon een stopweek in
- als ik bij iemand blijf slapen, en geen pil bij me heb, is het ook geen probleem

(trouwens, doorslikken is niet schadelijk, daar bestaan nogal wat misverstanden over)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-07-2005, 13:07
Verwijderd
als je een paar extra pillen altijd mee neemt als reserve, moet je wel opletten dat het folie van de strip niet beschadigd, want als dat gebeurd is kun je niet meer zeker weten of de pil achter dat stukje folie nog wel goed 'werkt'. Je kunt 't stukje in zo'n klein hoesje voor pasfoto's doen ofzo om het te beschermen. Let ook op de houdbaarheidsdatum (staat ergens op het doosje of de strip aangegeven); normaal is dat geen probleem omdat de pillen die je van de apotheek krijgt nog minstens een jaar goed zijn, maar je weet van te voren niet hoe lang je ze in je tasje zult laten zitten.
Oud 03-07-2005, 14:08
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Dus Roos, jij bent dan maar een paar keer per jaar ongesteld? Ik hoor ook altijd dat het onschadelijk is om de pil door te slikken, maar je bouwt toch baarmoederslijmvlies op? Moet dat er niet op een gegeven moment gewoon uit?
__________________
coffee and tv
Oud 03-07-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Jude schreef op 03-07-2005 @ 15:08 :
Dus Roos, jij bent dan maar een paar keer per jaar ongesteld? Ik hoor ook altijd dat het onschadelijk is om de pil door te slikken, maar je bouwt toch baarmoederslijmvlies op? Moet dat er niet op een gegeven moment gewoon uit?
dat wordt gewoon afgebroken en opgeruimd binnen je lichaam
Oud 03-07-2005, 14:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Jude schreef op 03-07-2005 @ 15:08 :
Dus Roos, jij bent dan maar een paar keer per jaar ongesteld? Ik hoor ook altijd dat het onschadelijk is om de pil door te slikken, maar je bouwt toch baarmoederslijmvlies op? Moet dat er niet op een gegeven moment gewoon uit?
Ik zet er expres nog bij, dat het niet schadelijk is Veel mensen denken inderdaad dat het wel schadelijk moet zijn, omdat je menstruatie iets natuurlijks is, ofzo. Dat is niet zo, trouwens als je aan de pil bent, heb je geen natuurlijke menstruatie maar een nep-ontrekkingsbloeding die ook niet natuurlijk is
En dat slijmvlies wordt gewoon afgebroken als dat nodig is
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-07-2005, 16:01
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Het blijft toch moeilijk te bevatten
Waarom doet iedereen dan eigenlijk zo moeilijk met die stopweek elke keer?

En nog een vraagje. Hebben jullie veel last van bijwerkingen? Zwaarder worden, pijnlijke borsten, moodswings. Ik wijt deze klachten wel eens aan de pil, maar het is toch moeilijk te bepalen of het daaraan ligt of aan iets anders.
__________________
coffee and tv
Oud 03-07-2005, 17:13
Verwijderd
van de pil kun je meer eetlust krijgen en heviger stemmingswisselingen, maar dat hoeft natuurlijk niet daar aan te liggen... pijnlijke borsten komen wwaarschijnlijk wel door de pil, want die krijg je niet zomaar.

En dan komen we voor mij meteen bij de reden dat ik stopweken hou: bijwerkingen . Normaal gesproken nergens last van, maar als ik doorslik merk ik al in de vierde week een libidovermindering en tegen de zesde week krijg ik ook hoofdpijn. Weet niet zeker of het daar aan ligt, maar ik vind het opvallend dat het alle drie de keren dat ik een stopweek oversloeg zo ging, dus ik doe 't niet meer
Oud 03-07-2005, 20:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb bij mijn vorige pil wel veel last gehad van bijwerkingen: misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn, rugpijn, stemmingswisselingen, minder zin in seks (eigenlijk het hele rijtje). Dit was bij microgynon 30. Sinds ik Yasmin slik heb ik bijna nergens meer last van.

Altijd doorslikken wil ik niet. Ik zie het toch als een stukje zekerheid dat het echt goed gegaan is met mijn pil en dat ik echt niet zwanger ben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-07-2005, 20:42
deurbel
Avatar van deurbel
deurbel is offline
Ik slik al een paar jaar de pil en sinds een half jaar houd ik geen stopweken meer (op aanraden van huisarts) omdat het iedere keer ontzettend veel pijn doet. Nu heb ik sinds anderhalve week last van bloedverlies, een doorbraakbloeding denk ik. Het is niet veel, maar het houdt maar niet op en dat is best vervelend!

Nou vraag ik me af of andere mensen die de pil doorslikken ook wel eens last hebben van doorbraakbloedingen en hoe lang die dan ongeveer duren.
__________________
ero quod omnes erunt
Oud 04-07-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
deurbel schreef op 04-07-2005 @ 21:42 :
Nou vraag ik me af of andere mensen die de pil doorslikken ook wel eens last hebben van doorbraakbloedingen en hoe lang die dan ongeveer duren.
Vaak houdt het net zo lang aan tot je een stopweek houdt...bij mij iig. 't best kun je een stopweek inlassen. (Volgens mij is het ivm doorbraakbloedingen sowieso wel handig om bv. één keer per drie maanden een stopweek te plannen ipv nooit.)

Citaat:
Jude schreef op 03-07-2005 @ 17:01 :
En nog een vraagje. Hebben jullie veel last van bijwerkingen? Zwaarder worden, pijnlijke borsten, moodswings.
Bij microgynon30 had ik enorme last van stemmingswisselingen en kreeg ik meer puistjes, bij Diane35 had ik in het begin nergens last van, voldoende me eigenlijk alleen maar beter toen ik die slikte, na verloop van tijd ging ik wel steeds meer wegen. Nadat ik een keer een maand gestopt was (en weer begonnen) kwam ik steeds meer aan en aan en aan en ik voelde me er verder ook niet echt lekker meer bij ed...toen ben ik overgestapt op trigynon30 (oid), maar ook daarbij had ik wat last van stemmingswisselingen en ook weer meer puistjes enz...ben toen maar helemaal gestopt met de pil. Ik slik nu al een tijdje (twee maanden oid?) niets meer, ff kijken hoe dat gaat.
Oud 04-07-2005, 21:01
deurbel
Avatar van deurbel
deurbel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-07-2005 @ 21:48 :
Vaak houdt het net zo lang aan tot je een stopweek houdt...bij mij iig. 't best kun je een stopweek inlassen. (Volgens mij is het ivm doorbraakbloedingen sowieso wel handig om bv. één keer per drie maanden een stopweek te plannen ipv nooit.)
Daar heb ik net zo'n hekel aan, aan stopweken maar als het anders niet ophoudt zit er weinig anders op he..
__________________
ero quod omnes erunt
Oud 04-07-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
deurbel schreef op 04-07-2005 @ 22:01 :
Daar heb ik net zo'n hekel aan, aan stopweken
Wie niet?
Oud 05-07-2005, 09:01
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
wat zijn eigenlijk de gevaren van de pil?
Oud 05-07-2005, 10:19
kiddiestyle
kiddiestyle is offline
Als ik diaree heb of dunne ontlasting, neem ik altijd voor de zekerheid nog een extra pil in, om zwangerschap te voorkomen. Ik vraag me af of dat goed is of juist slecht. Zijn er meer mensen die dit doen?
Oud 05-07-2005, 12:33
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als het binnen 4 uur is wel ja.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 05-07-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Elektro M.J. schreef op 05-07-2005 @ 10:01 :
wat zijn eigenlijk de gevaren van de pil?
Oa verhoogde kans op trombose, dacht ik...en er zullen vast nog wel meer 'gevaren' zijn...in de bijsluiter worden iig flink wat dingen genoemd.
Oud 05-07-2005, 18:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kiddiestyle schreef op 05-07-2005 @ 11:19 :
Als ik diaree heb of dunne ontlasting, neem ik altijd voor de zekerheid nog een extra pil in, om zwangerschap te voorkomen. Ik vraag me af of dat goed is of juist slecht. Zijn er meer mensen die dit doen?
Ik neem altijd een extra pil in als ik overgegeven heb en ik twijfel over de tijdsduur. Een extra pil innemen kan volgens mij nooit kwaad, zolang het maar uit een reservestrip is. Als ik teveel pillen inneem word ik alleen ontzettend misselijk en ga ik weer overgeven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-07-2005, 13:20
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Vraagje: Ik slik de pil al ruim 6 jaar, en als zeker sinds 4 jaar de Microgynon 30. Ik slik altijd twee strippen achter elkaar (en soms drie) en dat is altijd goed gegaan, maar nu heb ik ineens een doorbraakbloeding (bijna gelijk vanaf de eerste pil van de tweede strip).

Nu meen ik me ook te herinneren dat ik dat 2x geleden (dus zeg maar 4 strippen geleden, niet de afgelopen stopweek maar die daarvoor) ook heb gehad, maar dan heel lichtjes en vlak voor mn stopweek aan het eind van de tweede strip.

Ik vind het een beetje vreemd dat dat na al die jaren ineens wel gebeurt. Kan dit dan toch te maken hebben met hoe licht of zwaar de pil is?

En ik wil eigenlijk nog geen stopweek houden (was net van plan om drie strippen door te slikken zodat ik de maand juli met allemaal weekendjes weg enzo gehad had), maar houdt een doorbraakbloeding vanzelf op of is dat altijd pas als je een stopweek houdt?
__________________
Keep on rockin'
Oud 06-07-2005, 21:09
Onbekend
Onbekend is offline
Ik heb ook even een vraagje:

Ik heb op wo en vrijd de pil vergeten *geengemeenschap* en daarna wel gewoon verder gegaan met strip.. Nu ben ik ongesteld geworden. Moet ik doorgaan met de strip? Of kan ik net zo goed een stopweek inlassen?

Danku
Oud 06-07-2005, 21:38
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Onbekend schreef op 06-07-2005 @ 22:09 :
Ik heb ook even een vraagje:

Ik heb op wo en vrijd de pil vergeten *geengemeenschap* en daarna wel gewoon verder gegaan met strip.. Nu ben ik ongesteld geworden. Moet ik doorgaan met de strip? Of kan ik net zo goed een stopweek inlassen?

Danku
Als je nu nog wel gemeenschap wil hebben, moet je doorgaan, want je mag nooit minder dan 21 pillen slikken.
Heb je de komende week geen gemeenschap, kun je gewoon een stopweek inlassen en ben je vanaf je nieuwe strip weer veilig.
__________________
Keep on rockin'
Oud 07-07-2005, 00:10
Verwijderd
ik heb een vraagje he

als je aan de pil gaat omdat je altijd heel onregelmatig ongesteld bent, en als je het dan bent hevige buikkrampen hebt ( de eerste paar uur)



welke zou je dan eigenlijk krijgen?
Oud 07-07-2005, 06:42
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-07-2005 @ 01:10 :
ik heb een vraagje he

als je aan de pil gaat omdat je altijd heel onregelmatig ongesteld bent, en als je het dan bent hevige buikkrampen hebt ( de eerste paar uur)

welke zou je dan eigenlijk krijgen?
Daar is geen standaard pil voor. Maar volgens mij wordt bv. microgynon30 vrij standaard voor geschreven. En meestal krijg je in het begin een 'standaard' pil.
Oud 07-07-2005, 06:47
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 06-07-2005 @ 14:20 :
maar houdt een doorbraakbloeding vanzelf op of is dat altijd pas als je een stopweek houdt?
Die vraag is op de afgelopen paar bladzijden volgens mij al een keer of drie gesteld. Naar wat ik weet houdt een doorbraakbloeding pas op als je een stopweek (of een stophalveweek ofzo, iig tot het gewoon doorzet) houdt, anders blijf je er altijd wat last van houden.
Oud 07-07-2005, 11:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2005 @ 07:42 :
Daar is geen standaard pil voor. Maar volgens mij wordt bv. microgynon30 vrij standaard voor geschreven. En meestal krijg je in het begin een 'standaard' pil.
Bijna al mijn vriendinnen incl ikzelf hebben die als eerste pil voorgeschreven gekregen.. Ofwel; dat lijkt me een vrij standaard middel.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 07-07-2005, 12:13
Verwijderd
maar ik heb ook ooit gehoord van de diana nog wat..

zou ik die ook gewoon als eerst kunnen krijgen?
Oud 07-07-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-07-2005 @ 13:13 :
maar ik heb ook ooit gehoord van de diana nog wat..

zou ik die ook gewoon als eerst kunnen krijgen?
Het kan wel, maar Diane35 is meer een pil tegen acné...als je daar geen last van hebt krijg je hem niet zo heel snel, maar vragen kun je natuurlijk altijd. (Hoezo zou je die willen hebben en geen andere...? Diane35 helpt voor zo ver ik weet niet meer dan andere pillen tegen de dingen die jij noemde. Volgens sommige mensen schijnt hij wel weer andere, minder prettige, bijwerkingen te kunnen hebben.)
Oud 07-07-2005, 12:20
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2005 @ 07:47 :
Die vraag is op de afgelopen paar bladzijden volgens mij al een keer of drie gesteld. Naar wat ik weet houdt een doorbraakbloeding pas op als je een stopweek (of een stophalveweek ofzo, iig tot het gewoon doorzet) houdt, anders blijf je er altijd wat last van houden.
Weet ik . Maar niemand schijnt het echt te weten.. 'bij mij..' of '' ik geloof'..
Maar goed, jammer dan, dan stop ik wel en begin ik weer zodra t doorzet.
__________________
Keep on rockin'
Oud 07-07-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 07-07-2005 @ 13:20 :
Maar goed, jammer dan, dan stop ik wel en begin ik weer zodra t doorzet.
Als iemand het toen niet wist, dan denk ik niet dat de kans groot is dat iemand het nu wel weet. Of er moet stomtoevallig in die paar dagen net iemand langsgekomen zijn die het wel van feiten weet.

Je kunt het natuurlijk ook zelf uitproberen, dan weet je hoe het bij je zelf zit en dat is natuurlijk het belangrijkste.
Oud 07-07-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2005 @ 13:16 :
Het kan wel, maar Diane35 is meer een pil tegen acné...als je daar geen last van hebt krijg je hem niet zo heel snel, maar vragen kun je natuurlijk altijd. (Hoezo zou je die willen hebben en geen andere...? Diane35 helpt voor zo ver ik weet niet meer dan andere pillen tegen de dingen die jij noemde. Volgens sommige mensen schijnt hij wel weer andere, minder prettige, bijwerkingen te kunnen hebben.)

tegen acne idd

wat zijn dan de bijwerkingen?
( ik hoop niet dat je daarvan 10 kilo aankomt ofzo)
Oud 07-07-2005, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-07-2005 @ 13:25 :
tegen acne idd

wat zijn dan de bijwerkingen?
( ik hoop niet dat je daarvan 10 kilo aankomt ofzo)
Aankomen is over het algemeen per persoon afhankelijk, maar volgens mij is het bij een pil als microgynon30 vaak wel wat minder dan bij Diane35 (al kan dat ook best anders zijn). Verder heb ik wel eens gehoord dat je Diane35 niet te lang mag slikken ivm kans op trombose (ook dat is er bij vrijwel elke pil, maar 't schijnt bij Diane35 meer), maar ik weet niet precies in hoeverre dat klopt ed.
Oud 07-07-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2005 @ 13:38 :
Aankomen is over het algemeen per persoon afhankelijk, maar volgens mij is het bij een pil als microgynon30 vaak wel wat minder dan bij Diane35 (al kan dat ook best anders zijn). Verder heb ik wel eens gehoord dat je Diane35 niet te lang mag slikken ivm kans op trombose (ook dat is er bij vrijwel elke pil, maar 't schijnt bij Diane35 meer), maar ik weet niet precies in hoeverre dat klopt ed.

aah gatver dan ga ik het niet slikken hoor ...

als je rookt en de pil gaat gebruiken zijn er toch ook meer risicos ofniet?
Oud 07-07-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 07-07-2005 @ 13:46 :
aah gatver dan ga ik het niet slikken hoor ...

als je rookt en de pil gaat gebruiken zijn er toch ook meer risicos ofniet?
Volgens mij wel idd. ff overleggen met je huisarts.
Oud 07-07-2005, 17:06
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
misschien een beetje stomme vraag, maar ik wil het gewoon even zeker weten, want ik begrijp bijsluiters nooit
Ik slik microgynon 30 en ik ben bijna op het einde van mn strip en moet dus weer ongesteld worden, maar dat valt dus precies als ik op vakantie ben. Kan ik nu gewoon aan de volgende strip beginnen en dan stoppen wanneer ik wil?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 17:05
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Seksualiteit Zwanger?
kikkervisje
4 17-04-2005 11:07
Lichaam & Gezondheid Emotioneel door pil?
Laudate Dominum
10 05-02-2004 14:44
Lichaam & Gezondheid Morning after: Vraagje
Verwijderd
6 03-12-2003 10:35
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.