Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
onzekerdoosje schreef op 15-07-2005 @ 15:16 :
vraagje:

ik heb de pil doorgeslikt (volgens mij nu met de 2de strip bezig, maar kan ook al de 3de zijn), maar nu wil ik eigenlijk een stopweek houden terwijl ik dus nog in een strip bezig ben. Kan dat zomaar of is dat dan gevaarlijk?
ja, dat kan zomaar je kunt gewoon met een stopweek beginnen. Let er dan wel goed op dat die niet langer dan 7 dagen duurt... als je een stopweek begint op een andere dag dan normaal, is de kans groter dat je vergeet wanneer je weer moet beginnen


Citaat:
SilverBlue schreef:
ben de pil dus vergeten te slikken op dinsdag avond week 1.
Ik ben er niet binnen 12 uur achtergekomen maar heb de pil dus woensdag middag rond 2 uur geslikt.

Nu heb ik woensdag avond mijn "woensdag" pil wel normaal geslikt.

Hoe zit dat nu moet ik gewoon 1 week weer aan de condoom.
Of kan ik zonder ?

Bedankt voor een andwoord

SilverBlue
Ja, je moet nu 1 week een condoom erbij gebruiken. Als je in de week vóór die dinsdag seks zonder condoom hebt gehad, zou het eventueel kunnen dat je daarvan zwanger bent geraakt. De kans is helemaal niet groot, maar je kunt voor de zekerheid toch beter een zwangerschapstest doen I(van de drogist of apotheek) op de dag in je komende stopweek dat je ongesteld zou moeten worden.

Laatst gewijzigd op 15-07-2005 om 15:26.
Oud 15-07-2005, 16:17
onzekerdoosje:p
onzekerdoosje:p is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-07-2005 @ 16:24 :
ja, dat kan zomaar je kunt gewoon met een stopweek beginnen. Let er dan wel goed op dat die niet langer dan 7 dagen duurt... als je een stopweek begint op een andere dag dan normaal, is de kans groter dat je vergeet wanneer je weer moet beginnen

Merci maar als ik dan weer begin, kan ik dan gewoon weer middenin die aangebroken strip beginnen? Of nieuwe en dan die er achteraan ofzo (als ik ga doorslikken)
__________________
Make love.. not war..
Oud 15-07-2005, 16:19
Verwijderd
je kunt op zich best weer met de aangebroken strip beginnen, maar alleen die aangebroken strip is niet genoeg... want je moet wel minstens 21 dagen achter elkaar slikken
Oud 15-07-2005, 19:59
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
oke, even een probleempje. ik heb met de pil (mycrogynon 50) de eerste 2 dagen gemist en daarna 10 dagen wel goed geslikt. ik heb die eerste 2 pillen ook niet later ingenomen.. kan ik het nu onveilig doen of niet?!!
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 15-07-2005, 20:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ilse schreef op 15-07-2005 @ 20:59 :
oke, even een probleempje. ik heb met de pil (mycrogynon 50) de eerste 2 dagen gemist en daarna 10 dagen wel goed geslikt. ik heb die eerste 2 pillen ook niet later ingenomen.. kan ik het nu onveilig doen of niet?!!
Twee achter elkaar missen is sowieso foute boel. En de eerste twee van de strip helemaal.

Dit zegt de bijsluiter:

Eerste week. De vrouw moet de laatste vergeten tablet innemen zodra zij eraan denkt, zelfs als dit betekent dat zij twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Zij gaat dan op het gebruikelijke tijdstip verder met de resterende tabletten. Bovendien dient gedurende de eerstvolgende 7 dagen na het vergeten aanvullend een barrièremiddel te worden gebruikt. Als er geslachtsgemeenschap heeft plaatsgehad in de week vóór het vergeten van de tabletten dan moet rekening worden gehouden met een mogelijke zwangerschap. De kans op zwangerschap wordt groter naarmate er meer tabletten zijn vergeten en deze tabletten korter na het tabletvrije interval zijn vergeten.

Laatste twee zijn beiden op jou van toepassing, maar er staat niet bij voor hoe lang je dan niet veilig bent. Sowieso heel goed oppassen dus! Of anders even je dokter bellen hoe lang het nu onveilig is. Mocht je dat niet willen ofzo, zou ik persoonlijk in jouw geval de hele strip als onveilig zien (maar dat is mn eigen mening).
__________________
Keep on rockin'
Oud 16-07-2005, 13:20
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Hoe weet je welke pil het beste bij je past?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 16-07-2005, 13:39
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 16-07-2005 @ 14:20 :
Hoe weet je welke pil het beste bij je past?
uitproberen
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 16-07-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 16-07-2005 @ 14:20 :
Hoe weet je welke pil het beste bij je past?
je huisarts bepaalt dat een beetje op grond van je gewicht (hij gaat je niet wegen maar schat het zo'n beetje in) en eventueel wat je familie gebruikt... en voor de rest is het een kwestie van uitproberen.
Oud 16-07-2005, 18:29
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik heb dus woensdag 2 genomen kom ik dan ook uit op 20 pillen zeg maar ?

Want ik heb dit 1 keer eerder gehad en toen heb ik ook 2 tegelijk geslikt en heb ik de strip afgemaakt.

Toen slikte ik me laatste pil op zaterdag (terwijl het zondag had moeten zijn)

Dat was 2 maanden geleden.

Dus nu is mijn startdag zaterdags.
Ben nog niet zwanger geworden (gelukkig maar zeg)

Maar moet ik dan als ik nu niet op zaterdag uitkom 1 extra slikken of net zo als vorige keer doen gewoon alles op slikken en dan stoppen en dan vrijdags mijn begin dag maken ?

Want de bijsluiter die ik erbij gekregen heb die zegt alle 2 slikken en dan gewoon alles afslikken en dan 1 week met condoom en dan moet je weer veilig zijn.

Bedankt voor elk andwoord

SilverBlue
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Oud 16-07-2005, 18:34
Verwijderd
Wat bedoel je precies met "kom ik dan ook uit op 20 pillen"?

Je kunt idd gewoon één of meerdere pillen extra slikken als je dat wilt, maar je bent het natuurlijk niet verplicht. Maar als nu zaterdag je startdag is, dan wordt door één pil extra te slikken je startdag toch geen vrijdag? Dan wordt het toch juist zondag? Om het vrijdag te laten worden moet je zes dagen extra slikken, toch?

(Hoe weet je zo zeker dat je nog niet zwanger geworden bent? )
Oud 16-07-2005, 19:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je moet altijd minimaal 21 dagen de pil slikken, ook als je er een keer 2 op een dag slikt.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-07-2005, 10:50
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Ik ben vrijdag 8 juli begonnen met de pil, op de eerste dag dat ik ongesteld was, ik was ongesteld tot woensdag maar vandaag kwam er weer bloed.
Klopt dit?
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 17-07-2005, 10:53
Verwijderd
Citaat:
kaarinetjuh schreef op 17-07-2005 @ 11:50 :
Ik ben vrijdag 8 juli begonnen met de pil, op de eerste dag dat ik ongesteld was, ik was ongesteld tot woensdag maar vandaag kwam er weer bloed.
Klopt dit?
Hoe bedoel je: klopt dit? Het is er, dus dat klopt, het hoort niet, dat klopt dus niet.

Slik je de pil voor het eerst? Dan kan het heel goed zijn dat je lichaam er nog aan moet wennen.
Oud 17-07-2005, 11:02
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Ja dat wou ik even weten, of het normaal/vaker voorkomt zeg maar
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 17-07-2005, 11:10
Jours Tristes
Jours Tristes is offline
Even een vraagje waar iemand misschien het antwoord op weet:

Na braaf mijn stopweek te hebben gehouden, ben ik vergeten de pil in te nemen, dus heb ik hem de hele maand niet geslikt totdat ik weer ongesteld werd.
Hierna weer normaal begonnen, een strip afgemaakt en daarna gelijk met de volgende strip begonnen, vanwege vakantie waarin ik niet ongesteld wilde worden. Ik ben nu halverwege die tweede strip.
Hoe schatten jullie de kans in dat mijn pil nu 'onbruikbaar' dus onveilig is (omdat het niet het normale patroon is)?
Oud 17-07-2005, 11:44
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Als ik 2 pillen op 1 dag slik en dan alles afmaak heb ik toch ook 21 pillen geslikt alleen dan in 20 dagen ?

Nouja zwanger was ik vorige maand nog niet ben ongesteld geworden en ik moet nu tot dinsdag met condoom...

Maar moet ik dan bij naar laatste pil toch nog een extra pil nemen ?

Iniedergeval bedankt voor het helpen

SilverBlue
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Oud 17-07-2005, 14:25
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
SilverBlue schreef op 17-07-2005 @ 12:44 :
Als ik 2 pillen op 1 dag slik en dan alles afmaak heb ik toch ook 21 pillen geslikt alleen dan in 20 dagen ?
Ja, dat klopt, maar dan ben je niet helemaal veilig. Als ik weleens diarree heb, slik ik nog een pil op dezelfde dag, deze pil geldt als reservepil voor de pil die ik op de dag al geslikt hebt. Zoiets heb je dus ook als je op één dag 2 pillen slikt, de tweede pil is dan als het ware niet volwaardig.

Je moet dus uitgaan van 21 dagen pilslikken en niet 21 pillen achtereenvolgens slikken.
Oud 17-07-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Jours Tristes schreef op 17-07-2005 @ 12:10 :
Even een vraagje waar iemand misschien het antwoord op weet:

Na braaf mijn stopweek te hebben gehouden, ben ik vergeten de pil in te nemen, dus heb ik hem de hele maand niet geslikt totdat ik weer ongesteld werd.
Hierna weer normaal begonnen, een strip afgemaakt en daarna gelijk met de volgende strip begonnen, vanwege vakantie waarin ik niet ongesteld wilde worden. Ik ben nu halverwege die tweede strip.
Hoe schatten jullie de kans in dat mijn pil nu 'onbruikbaar' dus onveilig is (omdat het niet het normale patroon is)?
je bent dus tijdelijk helemaal gestopt met de pil, en later weer opnieuw begonnen? Dan geldt 't hetzelfde als wanneer kje voor 't eerst met de pil begint:
- 1e pil v/d strip op 1e dag van je menstratie: meteen veilig
- 1e pil v/d strip op 2e/5e dag van je menstruatie: na 7 dagen veilig
- 1e pil v/d strip op andere dag: na 21 dagen veilig

Voor jou geldt dat laatste; ondertussen beschermt de pil dus weer net zo goed tegen zwangerschap als normaal
Oud 17-07-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 16-07-2005 @ 17:57 :
je huisarts bepaalt dat een beetje op grond van je gewicht (hij gaat je niet wegen maar schat het zo'n beetje in) en eventueel wat je familie gebruikt... en voor de rest is het een kwestie van uitproberen.
Ik werd wel gewogen en mijn lengte werd ook gemeten. En mijn bloeddruk werd gemeten. En er werden vragen over mijn menstruatie gesteld (hoe zou jij hem inschatten? licht, gemiddeld of zwaar? hoe lang duurt hij meestal? ben je zeer regelmatig ongesteld of juist onregelmatig?)
Na drie maanden moest ik terugkomen en werd ik weer gewogen, bloeddruk gemeten en er werden weer vragen gesteld over de werking van de pil.
Oud 17-07-2005, 17:48
Verwijderd
mjah, sommige artsen wegen wel. Bloeddruk wordt vooral gemeten omdat je de pil eigenlijk niet mag gebruiken als je een hoge bloeddruk hebt, vanwege trombose niet voor de soort pil.

Na drie maanden terug laten komen zou elke arts moeten doen maar dat wordt vaker niet dan wel gedaan
Oud 17-07-2005, 22:56
Jours Tristes
Jours Tristes is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-07-2005 @ 18:25 :
je bent dus tijdelijk helemaal gestopt met de pil, en later weer opnieuw begonnen? Dan geldt 't hetzelfde als wanneer kje voor 't eerst met de pil begint:
- 1e pil v/d strip op 1e dag van je menstratie: meteen veilig
- 1e pil v/d strip op 2e/5e dag van je menstruatie: na 7 dagen veilig
- 1e pil v/d strip op andere dag: na 21 dagen veilig

Voor jou geldt dat laatste; ondertussen beschermt de pil dus weer net zo goed tegen zwangerschap als normaal
Dank je, en nog een dingetje wat ik nergens zo gauw kan vinden:

Het maakt dus niet uit dat ik de pil na een strip ben blijven slikken, in plaats van een stopweek in te lassen? Dat maakt hem niet minder veilig wat betreft zwangerschap?
Oud 18-07-2005, 12:38
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Ik had deze vraag al eerder gesteld maar ik kreeg geen antwoord

Precies nadat ik ongesteld ben geweest word ik altijd ziek. Erge pijn in mijn buik en rug e.d. Soms moet ik daar ook bij overgeven.

Nu heb ik van mijn huisarts een andere pil gehad microgynon 30 voorheen had ik meliane. Maar schijnt ook niet echt te helpen.

Ik ben dus echt een week goed ziek, zie er altijd zo erg tegenop.

Hebben jullie daar soms ook last van?

Groetjes
__________________
En zo is het.
Oud 18-07-2005, 13:11
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
angel_girl schreef op 18-07-2005 @ 13:38 :
Ik had deze vraag al eerder gesteld maar ik kreeg geen antwoord

Precies nadat ik ongesteld ben geweest word ik altijd ziek. Erge pijn in mijn buik en rug e.d. Soms moet ik daar ook bij overgeven.

Nu heb ik van mijn huisarts een andere pil gehad microgynon 30 voorheen had ik meliane. Maar schijnt ook niet echt te helpen.

Ik ben dus echt een week goed ziek, zie er altijd zo erg tegenop.

Hebben jullie daar soms ook last van?

Groetjes
Ik heb er geen last van... Maar je moet wel altijd een paar maanden wennen aan een nieuwe pil, dus geef niet te snel op En mag je van je dokter niet gewoon je pil doorslikken? Dan heb je er geen last van
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 18-07-2005, 13:11
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Jours Tristes schreef op 17-07-2005 @ 23:56 :
Dank je, en nog een dingetje wat ik nergens zo gauw kan vinden:

Het maakt dus niet uit dat ik de pil na een strip ben blijven slikken, in plaats van een stopweek in te lassen? Dat maakt hem niet minder veilig wat betreft zwangerschap?
Nee, dat kan gewoon. Als je er minimaal 21 slikt, maakt het niet uit of je er daarna nog eentje, een hele strip, of 25 strippen slikt (bij wijze van ). Dit geldt dan allemaal als 'week 3' van je strip zeg maar.
__________________
Keep on rockin'
Oud 18-07-2005, 13:20
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 18-07-2005 @ 14:11 :
Ik heb er geen last van... Maar je moet wel altijd een paar maanden wennen aan een nieuwe pil, dus geef niet te snel op En mag je van je dokter niet gewoon je pil doorslikken? Dan heb je er geen last van
Ja ik had dit ook met mijn vorige pil. En ik slik de pil altijd een maand door.

Ga morgen maar eens weer bij mijn huisarts langs, als hij niet op vakantie is hoor.
__________________
En zo is het.
Oud 18-07-2005, 21:34
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Ik snap er niks van. Waarom krijg ik buikpijn en toch echt duidelijk PMS als ik gewoon de pil doorslik. Is dat conditionering, praat ik het mezelf aan, of is mn lichaam er gewoon zo aan gewend dat het zo hoort?
__________________
you spread like peanut butter
Oud 19-07-2005, 18:17
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Misschien een domme vraag, maar is 16 te jong voor de pil?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 19-07-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 19-07-2005 @ 19:17 :
Misschien een domme vraag, maar is 16 te jong voor de pil?
Nee hoor. Huisartsen schrijven de pil voor aan ieder meisje dat ongesteld is en aan de pil wil, of ze nu 13 is, 33 of 50
Oud 19-07-2005, 18:39
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
OKay, dankjewel =)
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 19-07-2005, 22:26
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
Even een vraagje he over doorslikken vd pil.. hoevaak mag je doorslikken?? is t bv slecht als ik nu na een hele strip nog een hele strip doorslik + daarna nog 2 weken extra?
(ik ben dan dus 8 weken niet ongesteld)
ik heb t nog nooit gedaan.. wel vaak 2 strips achter elkaar(nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen).. maar 2 weken extra nog niet..
het kan tog iig geen kwaad voor de veiligheid? alvast bedankt!
Oud 19-07-2005, 22:28
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
oow sorry lees nu pas de laatste pagina het is dus zowiezo niet erg voor de veiligheid..
maar tog twijfel ik nog wel n btj of ik t wel zal gaan doen .. of tog tussendoor een stopweek inlassen..
Oud 19-07-2005, 22:30
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2005 @ 19:38 :
Nee hoor. Huisartsen schrijven de pil voor aan ieder meisje dat ongesteld is en aan de pil wil, of ze nu 13 is, 33 of 50
50 lijkt me een beetje vreemd?

Citaat:
meisjke schreef op 19-07-2005 @ 23:26 :
Even een vraagje he over doorslikken vd pil.. hoevaak mag je doorslikken?? is t bv slecht als ik nu na een hele strip nog een hele strip doorslik + daarna nog 2 weken extra?
(ik ben dan dus 8 weken niet ongesteld)
ik heb t nog nooit gedaan.. wel vaak 2 strips achter elkaar(nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen).. maar 2 weken extra nog niet..
het kan tog iig geen kwaad voor de veiligheid? alvast bedankt!
Het is niet slecht, in principe kun je de pil namelijk altijd doorslikken. Als je netjes de pil slikt (op tijd, minstens 21 dagen achter elkaar), dan ben je veilig.
Oud 20-07-2005, 08:51
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 19-07-2005 @ 23:30 :
50 lijkt me een beetje vreemd?
nee hoor, er zijn vrouwen die de pil slikken tijdens de overgang, tegen de symptomen van de overgang enzo
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 20-07-2005, 08:57
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 20-07-2005 @ 09:51 :
nee hoor, er zijn vrouwen die de pil slikken tijdens de overgang, tegen de symptomen van de overgang enzo
Mijn moeder is bijna 50 en aan de pil idd tegen die symptomen
Oud 20-07-2005, 10:31
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 20-07-2005 @ 09:51 :
nee hoor, er zijn vrouwen die de pil slikken tijdens de overgang, tegen de symptomen van de overgang enzo
Ik zat te denken aan de pil als anticonceptie, dus vandaar. Maar zo kan natuurlijk ook.
Oud 20-07-2005, 22:07
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 14-07-2005 @ 15:44 :
*verhaal*
Niemand?
Oud 20-07-2005, 23:50
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 14-07-2005 @ 15:44 :
Als je hem binnen 12 uur slikt is hij toch gewoon nog veilig?
Volgens mij ook.
Oud 21-07-2005, 14:41
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-07-2005 @ 18:25 :

- 1e pil v/d strip op andere dag: na 21 dagen veilig
Is dat ook zo als je naar die 21 dagen, nog laat zeggen 4 á 5 dagen doorslikt ivm vakantie? om je menstruatie uit te stellen zegmaar?
Oud 21-07-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
IcedEarth schreef op 21-07-2005 @ 15:41 :
Is dat ook zo als je naar die 21 dagen, nog laat zeggen 4 á 5 dagen doorslikt ivm vakantie? om je menstruatie uit te stellen zegmaar?
ja
Oud 21-07-2005, 14:47
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2005 @ 15:44 :
ja
oké, bedankt voor het antwoord
Oud 21-07-2005, 23:10
JNR
JNR is offline
Hey! Ik had even een vraagje, m.b.t. het doorslikken van een strip en het vergeten van een pil hier in.

De situatie is de volgende. Ik heb de pil een extra strip door geslikt en zit nu dus op mijn tweede. De allerlaatste pil van deze 2de strip heb ik nu meer dan 12 uur te laat in genomen. Ik wil graag nog twee weken door slikken. Dus heb de pil alsnog in genomen om menstruatie op vakantie te voorkomen. Maar ben ik nu ook nog veilig?
Oud 21-07-2005, 23:15
Verwijderd
Citaat:
JNR schreef op 22-07-2005 @ 00:10 :
Hey! Ik had even een vraagje, m.b.t. het doorslikken van een strip en het vergeten van een pil hier in.

De situatie is de volgende. Ik heb de pil een extra strip door geslikt en zit nu dus op mijn tweede. De allerlaatste pil van deze 2de strip heb ik nu meer dan 12 uur te laat in genomen. Ik wil graag nog twee weken door slikken. Dus heb de pil alsnog in genomen om menstruatie op vakantie te voorkomen. Maar ben ik nu ook nog veilig?
Volgens mij ben je gewoon nog veilig; slik nu minimaal nog 7 dagen de pil. (Dat is mij aangeraden; een pil in je tweede strip is net zo belangrijk als een pil in de derde week van je eerste strip; wanneer je die vergeet, wordt óf aangeraden te stoppen en een stopweek te houden óf de pil alsnog in te nemen en nog minimaal 7 dagen de pil te blijven slikken.)

www.pilvergeten.nl geeft datzelfde advies, en dat is écht een handige site. In geval van nood kun je het adres ook super goed onthouden
Oud 22-07-2005, 08:03
JNR
JNR is offline
Thnx! Die site had ik dus ook gevonden en zag dat advies dus, dus heb hem gewoon nog ingenomen. Maar er stond niets bij over veiligheid. Dus dacht vraag het nog ff voor de zekerheid
Oud 22-07-2005, 09:47
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ff een vraagje;

Ik heb meer dan 2x de pil doorgeslikt, vanwege vakantie enzo. Nou had ik vanaf maandag een voedselvergiftiging. Dus ik redeneerde dat de pil dan ook niet meer betrouwbaar was, dus ik ben meteen maar een stopweek in gaan lassen.
Nu ben ongesteld, niks aan het handje, maar als ik dus maandag weer begin met de pil, is ie dan gewoon weer betrouwbaar? Want het is geen stopweek volgens de cyclus zeg maar...

Alvast bedankt.
Oud 22-07-2005, 12:18
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
De pil is sowieso niet volgens je cyclus . Doorslikken geldt allemaal als week 3, dus je kunt stoppen wanneer je wilt dan.
Hij is dus na een stopweek (niet langer dan 7 dagen he!) gewoon nog steeds betrouwbaar.
__________________
Keep on rockin'
Oud 22-07-2005, 15:47
k-man
k-man is offline
Kheb ff een vraagje, mijn vriendin en ik zijn een week op vakantie geweest en normaal neemt ze haar pil savonds. Vanmorgen besefte ze dat ze die gisterenavond vergeten was en heeft ze er nog 1 deze ochtend genomen. Ze zit zo goed als aan het einde van haar strip en het is ongeveer 5 dagen geleden dat we het laatst met elkaar geslapen hebben. Hebben we reden om ons zorgen te maken of niet?

thx bij voorbaat
__________________
blark? blark!
Oud 22-07-2005, 15:55
Verwijderd
Hoe laat 's avonds neemt ze de pil normaal gesproken? En hoe laat was dat eergisteren?
Hoe laat vanochtend heeft ze de pil genomen?

Je mag 12 uur 'te laat' zijn met een pil, dat betekent dat er maximaal 36 uur tussen het innemen van 2 pillen mag zitten. Als ze minder dan 12 uur te laat was, is er dus niets aan de hand.

Als het méér dan 12 uur te laat was, hoeft er trouwens ook niets aan de hand te zijn; ze moet dan deze strip gewoon afmaken zoals ze normaal zou doen (dus vanavond gewoon de pil van vandaag nemen), en dan aan het eind van de strip geen stopweek houden en in plaats daarvan meteen de volgende dag met een nieuwe strip beginnen. Als ze die volgende strip gewoon afmaakt, is er niets aan de hand, en is de kans op zwangerschap op geen enkel moment groter dan normaal.

Die laatste alinea geldt alleen als je in de derde week van de strip zit, dus van pil nummer 15 t/m pil nummer 21!

Laatst gewijzigd op 22-07-2005 om 15:58.
Oud 22-07-2005, 21:24
calling_star
calling_star is offline
Hoi,

ik heb even een dringend vraagje.
Ik ben begonnen met het slikken van de pil. Je moet beginnen op de dag dat je ongesteld wordt. Dat heb ik gedaan, een strip geslikt, ik heb nu de pauze van 7 dagen, en dan moet ik weer beginnen. Nou is het probleem dat ik niet meer weet op welke dag ik voor het laatst de pil heb genomen. Het was donderdag of vrijdag. Dus ik weet niet of ik vandaag (vrijdag) weer moet beginnen, of zaterdag.

Mijn vraag is dus eigenlijk:
Kan je na de pauze beter de pil een dag te vroeg of een dag te laat innemen??

Heel erg bedankt als iemand dit vanavond kan beantwoorden.

ps. ik slik diane 35 (heeft inmiddels een andere naam maar die weet ik zo even niet uit mn hoofd..)
Oud 23-07-2005, 09:05
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
calling_star schreef op 22-07-2005 @ 22:24 :
Hoi,

ik heb even een dringend vraagje.
Ik ben begonnen met het slikken van de pil. Je moet beginnen op de dag dat je ongesteld wordt. Dat heb ik gedaan, een strip geslikt, ik heb nu de pauze van 7 dagen, en dan moet ik weer beginnen. Nou is het probleem dat ik niet meer weet op welke dag ik voor het laatst de pil heb genomen. Het was donderdag of vrijdag. Dus ik weet niet of ik vandaag (vrijdag) weer moet beginnen, of zaterdag.

Mijn vraag is dus eigenlijk:
Kan je na de pauze beter de pil een dag te vroeg of een dag te laat innemen??

Heel erg bedankt als iemand dit vanavond kan beantwoorden.

ps. ik slik diane 35 (heeft inmiddels een andere naam maar die weet ik zo even niet uit mn hoofd..)
beter een dag te vroeg, je stopweek mag namlijk nooit langer dan 7 dagen duren.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 25-07-2005, 13:26
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Hoiii, sinds ik de vorige keer met de pil gestopt ben (7 maanden geleden, microgynon30) is mijn menstruatie nog steeds niet regelmatig, zodat ik me af en toe helemaal dood stress (net ook zwangerschapstest gedaan maar niets aan de hand thank god). Punt is, dat ik nu TriNovum heb en daar staat alleen maar op dat je moet beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Maar aangezien die nogal lang uitblijft (2 maanden oid nu), wil ik er toch wel mee beginnen en niet daarop wachten. Dat kan nog wel een tijdje duren en ik trek die stress echt niet meer. Dus, kan ik gewoon nu beginnen en na hoeveel tijd is het dan veilig? Of moet ik mijn dokter bellen?
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 17:05
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Seksualiteit Zwanger?
kikkervisje
4 17-04-2005 11:07
Lichaam & Gezondheid Emotioneel door pil?
Laudate Dominum
10 05-02-2004 14:44
Lichaam & Gezondheid Morning after: Vraagje
Verwijderd
6 03-12-2003 10:35
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.