Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2005, 10:37
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Nee alsjeblieft niet. Zondag is een rustdag, laat dat lekker zo. Zou geen één argument kunnen opnoemen waaruit 't voordeel zou blijken. Hebben we nu geen tijd om onze boodschappen te doen? Volgens mij ligt dat dan toch echt aan je eigen planning, er zijn nog zes dagen van de week over, lijkt me meer dna voldoende.

En idd wat hierboven ook al stond over de kleine zelfstandigheden die mee moeten, vind ik ook wel een punt. Zou zonde zijn als die eraan onderdoor gingen.
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2005, 11:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
BMF schreef op 06-09-2005 @ 11:37 :
Nee alsjeblieft niet. Zondag is een rustdag, laat dat lekker zo. Zou geen één argument kunnen opnoemen waaruit 't voordeel zou blijken.
Citaat:
rossi46 schreef op 23-08-2005 @ 00:31 :
zondag = 200% uitbetaald krijgen = een ja!
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2005 @ 12:51 :
Ja, je hebt gelijk, in steden waar winkels op zondag open zijn is het inderdaad een goddeloze bende, een Sodom en Gomorra!
Citaat:
McCaine schreef op 20-08-2005 @ 08:52 :
Bovendien is dit pseudo-religieuze flauwekul.
Citaat:
McCaine schreef op 15-08-2005 @ 18:42 :
Dan huren ze dus meer chefs in. Goed voor de werkgelegenheid
Citaat:
Mango_Fresh schreef op 15-08-2005 @ 12:03 :
Oow jaa dat zou handig zijn. Ik denk hierbij alleen maar vanuit eigenbelang Hoef ik tenminste niet voor zwaar veel geld bij de pomp chips te gaan halen voor aanvang van studio sport
Het is een prestatie op zich om alle redenen voor te missen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 11:59
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik vind het verzet tegen de winkelzondag maar oubollige nonsens. Wie rusten wil op zondag doe dat gewoon, maar mocht je dan willen werken of boodschappen doen, dan kan dat ook. Mooi toch?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 21:48
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 06-09-2005 @ 12:59 :
Ik vind het verzet tegen de winkelzondag maar oubollige nonsens. Wie rusten wil op zondag doe dat gewoon, maar mocht je dan willen werken of boodschappen doen, dan kan dat ook. Mooi toch?
Ja dat zeg jij... Als je eigenaar bent van een klein buurtwinkeltje, en alle grote supermarkten in je buurt zijn open op zondag, dan moet je gewoonweg meedoen, of je verliest aan cliënteel. Het is nu al moeilijk genoeg om je mannetje te staan tegen grote ketens!

Winkels zijn lang genoeg open zodat iedereen zijn boodschappen kan doen. Tegenwoordig kan je zelfs je boodschappen via internet bestellen. Moet je dan perse de enige rustdag nog gaan boycotten? Gelukkig dat er hier wetten voor zijn die de openingsuren binnen de perken houden!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 22:01
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 06-09-2005 @ 22:48 :
Ja dat zeg jij... Als je eigenaar bent van een klein buurtwinkeltje, en alle grote supermarkten in je buurt zijn open op zondag, dan moet je gewoonweg meedoen, of je verliest aan cliënteel. Het is nu al moeilijk genoeg om je mannetje te staan tegen grote ketens!
Is dat even pech dan. Als de winkels niet efficiënt zijn, moeten ze verdwijnen. Dat heet de markt.

Citaat:
Winkels zijn lang genoeg open zodat iedereen zijn boodschappen kan doen. Tegenwoordig kan je zelfs je boodschappen via internet bestellen. Moet je dan perse de enige rustdag nog gaan boycotten?
Ik boycot niets. De enige die hier boycot is de regering, die één dag in de week mensen verbiedt om handel te drijven alsof we in Iran ofzo wonen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 22:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 06-09-2005 @ 22:48 :
Ja dat zeg jij... Als je eigenaar bent van een klein buurtwinkeltje, en alle grote supermarkten in je buurt zijn open op zondag, dan moet je gewoonweg meedoen, of je verliest aan cliënteel.
Welkom in de wereld die concurrentie heet, de oorzaak dat er uberhaupt zoveel goederen en zulke goede dienstverlening bestaat als we nu hebben.

Het alternatief de economie frustreren met allerlei subsidies, of het invoeren van communisme. Beide niet wenselijk lijkt me zo.

Citaat:
Anaïs schreef op 06-09-2005 @ 22:48 :
Winkels zijn lang genoeg open zodat iedereen zijn boodschappen kan doen.
Ik vind van niet.

Citaat:
Anaïs schreef op 06-09-2005 @ 22:48 :
Moet je dan perse de enige rustdag nog gaan boycotten?
Wanneer er een rustdag is bepaald ik, en een winkelier voor zijn winkel, en zijn personeel voor zichzelf, niemand dient dat op te leggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:07
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-09-2005 @ 23:09 :
Welkom in de wereld die concurrentie heet, de oorzaak dat er uberhaupt zoveel goederen en zulke goede dienstverlening bestaat als we nu hebben.

Het alternatief de economie frustreren met allerlei subsidies, of het invoeren van communisme. Beide niet wenselijk lijkt me zo.

Ik vind van niet.

Wanneer er een rustdag is bepaald ik, en een winkelier voor zijn winkel, en zijn personeel voor zichzelf, niemand dient dat op te leggen.
Welkom in de wereld van de grenzeloze concurrentie die ervoor zorgt dat de welvaart in handen is van 25% van de mensheid en dat de rest in armoede en ellende leeft omdat uitgebuit worden door de economie.

Het is nogal zwart-wit denken dat het enige alternatief voor een wereld waarin enkel de economie de regels bepaalt, het communisme is... Communisme is inderdaad niet wenselijk, ik ben voorstander van een gemengd systeem zoals John Maynard Keynes. Er moeten regels zijn van staatswege om de economie leefbaar te houden.

Jij zegt dat winkels niet lang genoeg open zijn?

Supermarkten zijn open van 9u tot 20u en vaak tot 21u. De zondag zijn ze open tot 12u. Als je na 21u nog dringend moet winkelen, dan vraag ik mij af hoe dringend het wel is, dat het niet kan wachten tot de volgende morgen. Zoals ik al zei, als je op elk moment van de dag-nacht-week wil kunnen winkelen, dan moet je daar maar de prijs voor betalen : nachtwinkels.

Je rust bepaal je zelf? Think again... Als het aan de economie zou liggen é, dan had je helemaal geen rust. Dan werkte je meer dan 70 uur per week aan een zo laag mogelijk loon. Gelukkig komt de regering tussenbeide en legt die beperkingen en minima's op. Eén van die regels is dat de zondagsrust gerespecteerd moet worden als rustdag door de supermarkten. En ik zie geen goede reden om dit aan te passen.

Laatst gewijzigd op 08-09-2005 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:15
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 08-09-2005 @ 22:07 :
Welkom in de wereld van de grenzeloze concurrentie die ervoor zorgt dat de welvaart in handen is van 25% van de mensheid en dat de rest in armoede en ellende leeft omdat uitgebuit worden door de economie.

Het is nogal zwart-wit denken dat het enige alternatief voor een wereld waarin enkel de economie de regels bepaalt, het communisme is... Communisme is inderdaad niet wenselijk, ik ben voorstander van een gemengd systeem zoals John Maynard Keynes. Er moeten regels zijn van staatswege om de economie leefbaar te houden.
Keynes was heus niet tegen een "24-uurseconomie" hoor. Keynesiaanse economie heeft te maken met contracyclisch beleid e.d., niets met dwaas anti-economisch gelul zoals jij in je eerste paragraaf produceert.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 06:43
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
dat moeten de gemeenten zelf maar beslissen vind ik, het zou echter wel handig zijn en goed voor de werkgelegenheid
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:30
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 06-09-2005 @ 22:48 :
Ja dat zeg jij... Als je eigenaar bent van een klein buurtwinkeltje, en alle grote supermarkten in je buurt zijn open op zondag, dan moet je gewoonweg meedoen, of je verliest aan cliënteel. Het is nu al moeilijk genoeg om je mannetje te staan tegen grote ketens!
Nou, als zo'n buurtwinkeltje echt zo geweldig is dan zullen er wel voldoende klanten blijven komen, denk je niet? Zo niet, dan is het winkeltje niet efficiënt genoeg en is er geen reden voor de overheid om zo'n zaak de hand boven het hoofd te houden alleen maar omdat een handvol mensen graag in hetzelfde winkeltje boodschappen doen waar hun grootouders 40 jaar geleden ook kwamen of iets dergelijks. Ik vind de verruimde vrijheid van de consument en grotere werkgelegenheid toch wel wat belangrijker.

Citaat:
Anaïs schreef op 06-09-2005 @ 22:48 :
Winkels zijn lang genoeg open zodat iedereen zijn boodschappen kan doen. Tegenwoordig kan je zelfs je boodschappen via internet bestellen. Moet je dan perse de enige rustdag nog gaan boycotten? Gelukkig dat er hier wetten voor zijn die de openingsuren binnen de perken houden!
Tja, en ik vind dat de winkels best wat langer open mogen zijn. Het is juist de overheid die de zondag boycott.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:36
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 08-09-2005 @ 22:07 :

Jij zegt dat winkels niet lang genoeg open zijn?

Supermarkten zijn open van 9u tot 20u en vaak tot 21u. De zondag zijn ze open tot 12u. Als je na 21u nog dringend moet winkelen, dan vraag ik mij af hoe dringend het wel is, dat het niet kan wachten tot de volgende morgen. Zoals ik al zei, als je op elk moment van de dag-nacht-week wil kunnen winkelen, dan moet je daar maar de prijs voor betalen : nachtwinkels.
Ik weet niet waar jij woont, maar dat is waar ik woon iig niet zo. hier zijn de winkels allemaal dicht de gehele zondag en soms is dat irritant. Als het nou nog zou zijn dat ze idd zondag tot 12 uur open zijn is het wat anders, maar dat zijn maar heel weinig winkels
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 16:42
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
lijkt me wel handig zondag open. Alleen kut voor degene die moeten werken dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine SAAI leefde, SAAI leeft, SAAI zal leven! #1790
Verwijderd
500 03-03-2013 19:21
De Kantine Rhapsaaidy in Blue #1647
Verwijderd
500 24-04-2012 19:53
De Kantine De wijk waar jij in woont is...
Verwijderd
30 23-04-2010 12:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Orkaan Katrina
Slaughter
49 01-09-2005 15:17
Verhalen & Gedichten Verhaal
Sean Paul.
1 27-04-2003 18:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.