Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 14:05
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Deel 8.

Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).

Citaat:
Leonoor schreef op 02-11-2005 @ 18:07 :

Zelf ben ik op zich niet tegen een nieuwe topic, ik ga er alleen niet in lopen politie-agenten. Het is dus aan de vaste bezokers van dat topic hoe het topic loopt en daarmee dus ook of het open blijft.
Oud 03-11-2005, 14:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Er mocht dus weer een topic komen, vandaar dat ik hem maar heb geopent (). Het lijkt me handig om hier gewoon weer over lijnen/sporten/gezond eten te praten, en discussies over hoe het topic moet worden ingevult, op beleidszaken te houden, anders wordt het een zooitje denk ik

Nou ja, nieuwe start dan maar? Ik wil er graag voor mijn verjaardag weer een kilo of 3 afhebben, dus geen pepernoten, gevuld speculaas en warme chocolademelk meer tot sinterklaas
Oud 03-11-2005, 14:17
Mara
Mara is offline
Ik zal de beginpost schrijven, maar 't laat ben ik bang even op zich wachten aangezien ik volgende week ook tentamens heb. Even geduld dus graag

Zelf gaat 't met mij weer minder. Ik zit nu op 69.3, ik ben weer aangekomen. Ik wil naar de 60 kilo en ik neem er de tijd voor.

Probleem is dat ik nu ongesteld ben, dat betekent eten, eten, eten
Daar komt bij dat als ik bij m'n vriend ben ik óók niet al te gezond eet. Het is echt even alles op de rails krijgen weer
Oud 03-11-2005, 16:03
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ow, een nieuw topic , leuk.
Ik weet dat de meeste mensen vinden dat ik een eetprobleem heb. En ik een van de oorzaken ben dat het vorige topic gesloten is.
Daarom heb ik me voorgenomen om zo min mogenlijk op dit topic te reageren, en alleen maar te lezen. Heel soms een vraag te stellen als ik denk dat dat wel belangrijk is, maar voor de rest hou ik me hierbuiten.
Ik ben trouwens sinds de vakantie wel veel bijgekomen, omdat ik met school geen tijd meer had om te sporten. (vaak vanaf 8 tot 7 weg, en dan ben je gewoon helemaal moe)
Maarja, iedereen een nieuwe start dan maar
__________________
Oud 03-11-2005, 16:50
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Topic staat nu bovenaan.

Ik hoop op een goed topic. Blijf niet doorzagen over iemands BMI ofzo, niet 100 verschillende mensen hetzelfde zeggen.

Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 03-11-2005, 17:39
Maran
Maran is offline
Nou ik zal ook eens een update geven en mijn nieuwe doelen enzo. Ik ben nog wel afgevallen na het sluiten van het vorige topic. Weeg nu 61.5 ongeveer en mijn streef was altijd 58 maar ik denk dat ik dit naar 55 doe. Maar ik moet het maar zien als ik 58 weeg. Het doel is om in december de 58 te halen dus nog 3.5 kilo.
Oud 03-11-2005, 17:44
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Maran schreef op [pl=19328488]03-11-2005 @ 18:39 topic. Weeg nu 61.5 Het doel is om in december de 58 te halen dus nog 3.5 kilo

Das best veel voor die tijd vind ik Ik heb je vorige posts niet gezien maar zou het knap vinden als het je lukt
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 03-11-2005, 17:48
Maran
Maran is offline
Citaat:
Cookie schreef op 03-11-2005 @ 18:44 :
Maran schreef op [pl=19328488]03-11-2005 @ 18:39 topic. Weeg nu 61.5 Het doel is om in december de 58 te halen dus nog 3.5 kilo

Das best veel voor die tijd vind ik Ik heb je vorige posts niet gezien maar zou het knap vinden als het je lukt
Zoveel is dat niet hoor, mijn doel is een halve kilo per week. nou voor eind december is het nog 8 weken ofzo dus dat moet wel lukken
Oud 03-11-2005, 18:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hey Maran, dan hebben we hetzelfde streven zo'n beetje, ik wil er namelijk over 5 weken 3 kilo afhebben
Oud 03-11-2005, 19:21
Maran
Maran is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-11-2005 @ 19:21 :
Hey Maran, dan hebben we hetzelfde streven zo'n beetje, ik wil er namelijk over 5 weken 3 kilo afhebben
Dat is wel leuk Hoop dat we het beiden halen. Zag dat je je ook al had ingeschreven voor thinspire op valtaf dus dat is ook gezellig
Oud 04-11-2005, 05:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maran schreef op 03-11-2005 @ 18:39 :
Nou ik zal ook eens een update geven en mijn nieuwe doelen enzo. Ik ben nog wel afgevallen na het sluiten van het vorige topic. Weeg nu 61.5 ongeveer en mijn streef was altijd 58 maar ik denk dat ik dit naar 55 doe. Maar ik moet het maar zien als ik 58 weeg. Het doel is om in december de 58 te halen dus nog 3.5 kilo.
Hoe lang ben je? Sport je? Eet je gezond?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-11-2005, 11:36
sheepdog
sheepdog is offline
Hoi! Ik laat ook maar weer eens wat van me horen, want het dreigt allemaal wat uit de hand te lopen bij mij.. Heb de afgelopen maanden totaal niet meer op mijn voedsel gelet, waardoor ik dikker ben geworden. Ik ben 'maar' 2 kilo aangekomen maar toch is het érg goed te zien. Ik denk dat niet alleen zelf want anderen zeggen het ook tegen me... Ik weeg nu dus 59 bij 1.68 en wil weer terug naar 57 en eigenlijk 56.
Ik ga 1x per week een uur zwemmen, het liefst 2x per week maar daar heb ik eigenlijk geen tijd voor. Verder wil ik op mijn stappenteller (hulde aan becel ) bijhouden dat ik echt genoeg loop/beweeg. Mijn oude eetpatroon moet er weer in, waardoor ik regelmaat nodig heb, dus dat gaan we ook weer inbouwen. En dan moet het allemaal wel goedkomen vind ik! Succes allemaal!
Oud 04-11-2005, 12:39
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik ben na een keeloperatie 5 kg afgevallen, maar zoiets gaat er snel weer bijzitten, omdat ik toen 2 weken heel weinig heb gegeten.

Ik hoef niet per se in kilo's af te vallen (ben nu 177cm en 72kg) maar ik wil wel wat strakker worden.
Dus ik loop nu 2x per week hard, wil ook weer een conditie krijgen. Verder gewoon lekker gezond eten en het bevalt me prima

Het frustrerende is dat ik altijd een hoog gewicht heb voor mij mijn postuuur, en dat dikkere vriendinnen dus makkelijk 6 kg minder wegen. Maar gelukkig is de spiegel wel betrouwbaar
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 04-11-2005, 14:11
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
Roos schreef op 04-11-2005 @ 13:39 :

Dus ik loop nu 2x per week hard, wil ook weer een conditie krijgen.
Uit nieuwsgierigheid, ben je gewoon beginnen te lopen of heb je het altijd al gedaan? Volg je een loopschema oid, wat is je doel?

Ik loop zelf ook, vandaar...
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 04-11-2005, 15:14
Maran
Maran is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-11-2005 @ 06:53 :
Hoe lang ben je? Sport je? Eet je gezond?
ik sport, ik eet gezond en ik ben 1.66
Oud 04-11-2005, 17:45
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
Van de zomer ben ik een aantal kilo's afgevallen, mn borsten werden toen kleiner en dat beviel me wel, ben daarna aardig op gewicht gebleven maar begon wel weer met snoepen dus mn borsten groeiden weer lekker
Nu ben ik van plan 3 kilo af te vallen (dan weeg ik 60), niet omdat ik minder wil wegen maar graag mijn borsten iets kleiner zie.

Nu is mijn bedoeling dat ik minder ga snoepen
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Oud 04-11-2005, 22:30
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
freakje schreef op 04-11-2005 @ 15:11 :
Uit nieuwsgierigheid, ben je gewoon beginnen te lopen of heb je het altijd al gedaan? Volg je een loopschema oid, wat is je doel?
Ik loop zelf ook, vandaar...
Ik had op de middelbare school een topconditie (ik rende zelfs bijna alle jongens eruit met Shuttlerun resten enzo).
Ik deed hockey 3x per week en ballet 3x per week, en daarnaast nog zelftraining voor ballet.
Vorige zomer ben ik volgens een schema gaan rennen voor beginners, dat schema kreeg ik in een runners-zaak. Zoveel minuten lopen, dan zoveel minuten zacht joggen en dan zoveel minuten sneller joggen, etc.

Nu ga ik gewoon op gevoel een stuk rennen. Ik heb 1 bepaald rondje wat ik nu 2x loop, incl. een aantal trappen (in totaal 10). Eerst deed ik 25 minuten over 1 rondje (omdat ik ook tussendoor moest stoppen), en nu nog maar 10

Ik ren 1x per week met een vriendin voor de extra motivatie.

Ik heb niet echt een doel, behalve dan conditie krijgen en iets meer spiertonus. Oh ja ik wil ook leniger worden. Eigenlijk dus mijn ballet-figuur terug maar dan niet zo supermager.

En jij, heb jij wel een strak doel?
Het lijkt mij overigens wel stoer om in april de Rotterdamse (halve) marathon te rennen maar dan moet je wel iets serieuzer trainen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 05-11-2005, 10:17
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
Roos schreef op 04-11-2005 @ 23:30 :
En jij, heb jij wel een strak doel?
Het lijkt mij overigens wel stoer om in april de Rotterdamse (halve) marathon te rennen maar dan moet je wel iets serieuzer trainen

Mijn eerste doel was ook de halve marathon te lopen, maar dan wel in mei volgend jaar. Nu werk ik eerst toch maar naar een soort van tussendoel, nl. 10 km lopen in 75 minuten en normaal gezien zal ik dat ergens tegen eind november, begin december behaald hebben. Daarna wil ik proberen de 10 km te lopen in 60 minuten en daarna verder naar 15 km en hopelijk uiteindelijk 20 km lopen.

Ik heb zo'n schema van my asics, daar kan je een soort van persoonlijk programma laten opmaken adhv wat je nu al kan en wat je wil bereiken, ik vind het erg handig en ik heb wel het gevoel dat het redelijk goed afgestemd is op je capaciteiten (als je het eerlijk invult natuurlijk ).

Ik ben ambitieus en hoop het ook uit te kunnen lopen, gelukkig plaagt mijn vriendje me genoeg om me te stimuleren als ik geen zin heb om te gaan lopen, zodat ik het uiteindelijk toch doe. Vaak vind ik het vertrekken het ergst, zodra ik aan het lopen ben, kan ik blijven gaan, maar dat rechtstaan en eraan beginnen is soms zo moeilijk...
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 05-11-2005, 11:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik doe het Weet Hoe Je Eet dieet en ben nu al ruim 4 kilo kwijt! Ik heb verder geen probleem noch vraag, maar wil het gewoon even delen
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 05-11-2005, 14:04
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Soms ben ik heel inspiratieloos en kan ik echt geen gezonde tussendoortjes bedenken behalve fruit of yoghurt, dus mijn vraag: wat eten jullie als gezonde tussendoortjes? Vallen koeken, zoals bvb. granny-biscuits, voor jullie ook onder de gezonde tussendoortjes? En wat met dingen zoals havermoutpap (kleine portie) of ontbijtgranen?
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 05-11-2005, 14:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik snap het niet zo goed
want ik zie hierboven allemaal posts waarvan ik dacht dat ze juist niet de bedoeling waren

Maar ik wil wel meedoen voor deze keer en voor de laatste keer
Ik zit nu nog steeds op 57 kg (bij 1.72m?) en daar kan ik mee leven
Zou er nog steeds graag 2kg afhebben, maar ik ben er niet zo op gefocust. Het gaat me bovendien meer om mijn buik dan om mijn gewicht.
Ik eet nog altijd erg ongezond. Dat wil zeggen geen zuivel en fruit, amper groenten, boterhammen, aardappelen etc. En als drinken alleen frisdrank. Mijn dagelijkse calorieen komen voort uit chocola. De echte motivatie om dit te verbeteren ontbreekt. Wel wil ik weer meer gaan sporten

Maar dat is ook een reden waarom ik zelden in deze topic te vinden zal zijn. Gezond eten lukt niet. Daarom wil ik anderen niet meer lastigvallen met mijn leef en eetgewoonten. Ten eerste zal ik voor anderen geen bron van inspiratie maar frustratie zijn. Ten tweede schiet ik er ook niet mee op om negatieve reacties te krijgen. Ten derde wil ik niet lezen dat andere mensen dunner zijn of dunner willen zijn. Dan wil ik alleen maar nog dunner
Al is voor mij persoonlijk nu 55 kg zowel mijn streefgewicht als gewicht waar ik niet onder wil komen.

Dus ik zal me verder voorlopig niet hier vertonen. Denk dat dat voor beide partijen beter is
Succes iedereen!
__________________
I love dr Phil :D
Oud 05-11-2005, 14:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
freakje schreef op 05-11-2005 @ 15:04 :
Soms ben ik heel inspiratieloos en kan ik echt geen gezonde tussendoortjes bedenken behalve fruit of yoghurt, dus mijn vraag: wat eten jullie als gezonde tussendoortjes? Vallen koeken, zoals bvb. granny-biscuits, voor jullie ook onder de gezonde tussendoortjes? En wat met dingen zoals havermoutpap (kleine portie) of ontbijtgranen?
Ik eet vaak kwark (met of zonder appel) en fruit tussendoor, of ontbijtkoek, of een cracker met beleg ofzo Het maakt volgens mij niet zo uit wat je tussendoor eet, of dat nou een boterham, een schaaltje muesli of een liga is, 't is allemaal wel gezond, en iig beter dan gevulde koeken ofzo
Oud 05-11-2005, 15:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Leuk dat ie weer mag
Ik ben tot m'n verbazing 2 kilo afgevallen, terwijl ik de afgelopen tijd juist slecht op m'n voeding heb gelet. Was echt bang toen ik weer op de weegschaal ging staan, maar 't viel dus super mee
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-11-2005, 15:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
freakje schreef op 05-11-2005 @ 15:04 :
Soms ben ik heel inspiratieloos en kan ik echt geen gezonde tussendoortjes bedenken behalve fruit of yoghurt, dus mijn vraag: wat eten jullie als gezonde tussendoortjes? Vallen koeken, zoals bvb. granny-biscuits, voor jullie ook onder de gezonde tussendoortjes? En wat met dingen zoals havermoutpap (kleine portie) of ontbijtgranen?
Eierkoeken, lekker en niet slecht. Crackers met kaas, beschuitjes met iets, boterham met ei, stukje kip, stukje vis (niet gepaneerd), brood met pindakaas (voor de gezonde vetten die ook binnengekregen moeten worden en vaak vermeden worden in dieet). Kwark met fruit. Kortjes met honing voor de zoete trek, ook niet echt slecht. Stuk komkommer, wortels, maar dat vult beide niet bepaald.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 06-11-2005, 10:06
Verwijderd
Ik ben na een lange stop vanaf de zomervakantie weer begonnen met afvallen. Mijn gewicht is weer iets omhoog gegaan, van 81.8 naar 84.0. Dat vind ik echter vergeleken met andere afvalpogingen van me niet echt teleurstellend.

Gisteren heb ik m'n profiel op valtaf.nl weer bijgewerkt en ben begonnen met m'n eetdagboek weer bij te houden. Ik heb nog niet heel goed gegeten, want ik zat op 2320 kcal, 320 gram koolhydraten, 78 gram eiwitten en 50 gram vet.

Probleem vind ik bij dat eetdagboek dat heel veel dingen in de calorietabel alleen in grammen staan weergegeven. Daardoor moet ik vaak schatten hoeveel gram ik ongeveer gebruikt heb van een bepaald iets. Hoe gaan jullie daar mee om?
Oud 06-11-2005, 10:37
Maran
Maran is offline
Toch gewoon schatten meestal kijk ik naar hoeveel er in de hele verpakking zit en hoeveel ik ongeveer gebruik. Bij beleg etc kun je er vanuit gaan dat 1 eetlepel ervan ongeveer 15 gram is, vleeswaar rond de 15 gram en kaas voorgesneden rond de 20 gram. Qua aardappelen schat ik het meestal, groenten etc ook. Vlees staat op pakje en dan gewoon delen.
Oud 06-11-2005, 15:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Qua beleg; ik heb pas nog weer in het ziekenhuis gelegen, en daar hebben ze van die kleine kuipjes beleg waar de inhoud op staat, dus toen kon ik het weer even controleren Had al die tijd wel goed geschat, dus dat scheelt. Wat groentes betreft, een opscheplepel is meestal zo'n 50 gram. En ik weet niet of je wel eens een kant en klaar maaltijd eet, maar daar staat ook altijd op hoeveel het weegt, als je dat op een bord doet kun je dus onthouden hoeveel bv. 400 gram stamppot ofzo op je bord is.
Oud 07-11-2005, 10:17
Verwijderd
Zo, leuk, een nieuw topic.

Bij mij gaat het wel redelijk. Ik weeg nu 62 (!) in plaats van een driekwart (?) jaar geleden 70. Dus ik ben blij. Alleen heb ik in het weekend teveel chips naar binnen gewerkt we hadden niet zoveel avondeten gisteren (soep en rijstsalade) dus ja, ik had honger.
Maar in mijn eigen huis héb ik geen chips, dus kan ik het ook niet eten. Simple as that.
En ik ga me morgen weer inschrijven voor sporten
Oud 07-11-2005, 11:34
Mara
Mara is offline
Vanochtend 68.1 ondanks mijn verjaardag. Ramp is te overzien

Ik verga nu eerlijk gezegd van de honger maar ik moet me aan mijn eetplan houden.

Wat is jullie probleem wat betreft dieten? Hebben jullie ook echt honger, of is het voornamelijk lekkere trek of is 't gewoonte geworden?
Oud 07-11-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-11-2005 @ 12:34 :
Wat is jullie probleem wat betreft dieten? Hebben jullie ook echt honger, of is het voornamelijk lekkere trek of is 't gewoonte geworden?
Alle drie...maar meestal heb ik echt gewoon honger. Als ik echt honger heb (of trek, "honger kennen we hier niet") dan eet ik iets, bv. een boterham ofzo. Als ik lekkere trek heb, dan ga ik eerst na of ik wel genoeg gegeten heb. Zo ja, dan ga ik na hoeveel ik die dag en week al 'gesnoept' heb, als dat mee valt, dan mag ik van mezelf best wat lekkers. Qua gewoonte...opzich heb ik niet zoveel gewoontes qua eten...alleen dat ik op de dag dat ik les heb een broodje haal bij de Boterham Express. Ik neem daarom nooit brood mee naar school, want dat broodje haal ik toch wel (en dat mag ook van mezelf ).
Oud 07-11-2005, 13:15
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
vraagje:
ik dans op zaterdagen 4x 75 min. Wat zou ik dan moeten eten op die dag om zegmaar even veel energie erin te krijgen als eruit?

Want wat ik nu eet is voor mijn gevoel veel op een dag maar voelt ook weer aan als weinig omdat je zoveel beweegt.
ontbijt:
2 bruine boterhammen met beleg, glas melk, glas water, 1 stuk fruit
lunch:
2 broodjes (pistoletjes of croissantjes) met komkommer/kaas o.i.d.en flesje fruitdrank
tussendoor:
pakje liga, manderijntjes, rijstewafel, stukje chocola, 1 liter water
avondeten:
verschilt
Oud 07-11-2005, 15:07
Mara
Mara is offline
Dat is niet veel hoor, als je al met al 3 uur danst! Dat is in principe wat iemand eet die op dieet is en níet danst

Eet gerust een boterham of 10 (als je dat lekker vind). Zo lang je veel normaal eten (brood, avondeten, rijst e.d.) eet, maakt het op zó'n dag niet uit wat je eet, je verbrandt het toch wel.
Oud 07-11-2005, 15:58
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-11-2005 @ 12:34 :
Wat is jullie probleem wat betreft dieten? Hebben jullie ook echt honger, of is het voornamelijk lekkere trek of is 't gewoonte geworden?
Het probleem is meestal dat ik een eetschema opstel. Dat gaat dan een paar dagen heel goed, totdat mijn lichaam laat merken dat ik toch niet genoeg eet, waardoor ik trek krijg in ongezonde dingen. En dan eet ik dus zo een hele zak chocolade kikkers en muizen leeg

Ondertussen heb ik goed door hoe ik op dat gebied in elkaar zit, dus stel ik nu geen eetschema's meer op maar eet ik gewoon wanneer ik trek heb. Met af en toe iets lekkers tussendoor. En dat werkt denk ik best goed.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-11-2005, 16:41
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-11-2005 @ 16:07 :

Eet gerust een boterham of 10 (als je dat lekker vind). Zo lang je veel normaal eten (brood, avondeten, rijst e.d.) eet, maakt het op zó'n dag niet uit wat je eet, je verbrandt het toch wel.
oke das mooi om te horen, het idee "veel" van mij komt dan waarschijnlijk omdat ik ontbijt+lunch+avondeten in mijn tas stop en het voor het eerst bij elkaar zie.
Oud 07-11-2005, 21:49
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-11-2005 @ 12:34 :
Wat is jullie probleem wat betreft dieten? Hebben jullie ook echt honger, of is het voornamelijk lekkere trek of is 't gewoonte geworden?
De draad terug oppikken wanneer het een tijdje wat minder gegaan is.

Het gezond en goed eten op zich vind ik niet zo moeilijk, omdat ik toch niet zo houd van - in mijn ogen - slechte dingen en ik erg graag gezond eet en ik daar ook wel een soort van voldoening en trots uit haal. Maar als het dan een tijdje wat minder gaat met gezond eten, dan vind ik het soms wel moeilijk om toch terug de draad op te nemen en terug gezond te eten, gelukkig is het tot nog toe wel gelukt, maar soms vind ik het vooruitzicht dat ik echt voor de rest van mijn leven op mijn voeding ga moeten letten (als ik er wil blijven uitzien zoals nu) wel ontmoedigend.
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 07-11-2005, 23:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-11-2005 @ 12:34 :
Wat is jullie probleem wat betreft dieten? Hebben jullie ook echt honger, of is het voornamelijk lekkere trek of is 't gewoonte geworden?
Ik ben vooral een, hoe noemen ze dat, emotionele eter? Dus als ik me goed voel kan ik een dieet uitstekend volhouden, maar als ik me slechter ga voelen dan komt de chocola en chips weer uit de kast. En geregeld lekkere trek ja. Maar als ik me goed voel kan ik dat meestal wel weerstaan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 08-11-2005, 06:34
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als ik echt honger heb, smeer ik gewoon brood, dat doet me niet zoveel. Het is meer de snack-trek die ik moet weerstaan
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 08-11-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 08-11-2005 @ 13:34 :
Om weer ( regel matig) ongesteld te worden moet je dan persé aankomen in gewicht? of kan je er ook gewoon iets anders tegen doen zeg maar ?
Zo lang je nog geen ondergewicht hebt helpt het ook om gewoon gedurende langere tijd elke dag goed (= (ruim) voldoende en min-of-meer gezond) te eten.
Oud 08-11-2005, 13:05
Verwijderd
ik bedoelde het niet persoonlijk, gaf gewoon antwoord op je vraag
Oud 08-11-2005, 13:08
Verwijderd
Aangepast
Oud 08-11-2005, 13:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-11-2005 @ 13:39 :
Zo lang je nog geen ondergewicht hebt helpt het ook om gewoon gedurende langere tijd elke dag goed (= (ruim) voldoende en min-of-meer gezond) te eten.
Je kunt idd ook met een bmi van bv 20 of meer niet meer ongesteld worden. Bij een bmi van 18 en weinig eten, kan het ook deels aan je gewicht liggen. Misschien eens met de huisarts praten, want het stoppen vd menstruatie is zijn grote alarmbellen van je lichaam...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-11-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-11-2005 @ 14:13 :
Je kunt idd ook met een bmi van bv 20 of meer niet meer ongesteld worden. Bij een bmi van 18 en weinig eten, kan het ook deels aan je gewicht liggen. Misschien eens met de huisarts praten, want het stoppen vd menstruatie is zijn grote alarmbellen van je lichaam...
Maar het kan toch ook iets anders zijn? ( ipv eten )
Bij stress of kan dat bv niet langer dan 3 maanden daaraan liggen?
Oud 08-11-2005, 13:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 08-11-2005 @ 14:19 :
Maar het kan toch ook iets anders zijn? ( ipv eten )
Bij stress of kan dat bv niet langer dan 3 maanden daaraan liggen?
Stress kan de oorzaak zijn van een paar dagen, een week, misschien 2? Maar iig niet langer dan 3 maanden, dat is idd een alarm van je lichaam dat je niet gezond (bezig) bent.
Oud 08-11-2005, 13:29
Verwijderd
Een lang uitblijvende menstruatie kan ook komen door een ernstige ziekte die veel energie kost... maar dan zou je wel van meer dingen last hebben.
Oud 08-11-2005, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-11-2005 @ 14:29 :
Een lang uitblijvende menstruatie kan ook komen door een ernstige ziekte die veel energie kost... maar dan zou je wel van meer dingen last hebben.

Welke ziekte? en waar krijg je dan nog meer klachten over?
Oud 08-11-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 08-11-2005 @ 14:30 :
Welke ziekte? en waar krijg je dan nog meer klachten over?
allerlei ziektes... kanker in een terminaal stadium, pfeiffer, andere lang durende virusziektes, aids. Maar dat is dus allemaal héél erg onwaarschijnlijk.
Oud 08-11-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-11-2005 @ 14:33 :
allerlei ziektes... kanker in een terminaal stadium, pfeiffer, andere lang durende virusziektes, aids. Maar dat is dus allemaal héél erg onwaarschijnlijk.
O gatver , nee daar wil ik liever niet aan denken.
Oud 08-11-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 08-11-2005 @ 14:36 :
O gatver , nee daar wil ik liever niet aan denken.
Nee nouja maar dat zou je dan ook wel merken, dus dat hoef je helemaal niet als optie mee te nemen . Tegen de tijd dat kanker terminaal is ben je doorgaans helemaal een wrak, tegen de tijd dat hiv aids is heb je ook van veel dingen last, de meeste ernstige virusziektes komen niet voor in Europa, alleen pfeiffer is enigzinds realistisch maar als je dat zó erg zou hebben dat je menstruatie ervan zou uitblijven, dan zou je nu niet de energie hebben om te forummen.
Oud 08-11-2005, 13:41
Verwijderd
Hihihihi okee zal me er niet druk over maken


Een meisje in mijn klas heeft wel Pfeiffer , maar denk niet dat ik dat heb over gekregen hoor.
Oud 08-11-2005, 13:44
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik wist dat ik hier niet meer zou posten sorry,

Maar even over dat ongesteldheid, ik verwacht wel dat het door het lijnen komt. Ik zou even een tijdje beter gaan eten, en ik weet dat het als een overwinning voelt dat je niet meer ongesteld word.
Maar denk eens, wat wil je liever 2 kilo minder, of nooit meer kinderen. (ja je lichaam kan zo'n klap krijgen dat je nooit meer ongesteld kan worden)
Dat schrok mij heel erg, maarja, ik probeer alleen te helpen, want mijn eetgedrag is oook , maar ik wil het alleen even zeggen
__________________
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #10
Verwijderd
351 30-01-2006 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.