Oud 24-03-2006, 15:59
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Niet dus dat je knie 'op slot springt'?

Ben je alweer bij je fysiotherapeut geweest (hoevaak moet je daar eigenlijk heen? en is het in je eentje met 1 therapeut, of hoe en wat?)?
Als het je toch allemaal niet fijn zit kan je altijd even naar de poli bellen of je even langs je orthopeed kan, weet je tenminste zeker wat er aan de hand is.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 24-03-2006, 16:13
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja dat is een goede tip, thank you!
Maar ik moet dinsdag weer naar de fysio, dan kijk ik wel even hoe het dan gaat.
Het is inderdaad te vergelijken met een knie die op slot springt. Maarja, ik weet het dus ook niet.

Fysio is twee keer in de week. Momenteel nog even met haar als begeleider, maar ik ga al wel over op sportfysio.
En ja, gewoon bij dezelfde.

Grtjs!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 24-03-2006, 17:25
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Zonde dat je maar zo weinig therapie hebt, heb je het wel langer dan een uur? Is het wel therapie vanuit het ziekenhuis?

Wat voor oefeningen doe je daar?
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 24-03-2006, 20:28
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
We bouwen het ook nog op hoor, maar daar is het nu nog iets te vroeg voor. Bovendien oefen ik thuis natuurlijk ook nog!

Grtjs!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 25-03-2006, 10:40
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Hmm, raar dat er zó'n verschillende opvattingen over zijn. Ik moet juist afbouwen met therapie (wat ikzelf logischer vind).. Eerste 4 weken 4x in de week, dan 10 weken 3x in de week en nu nog stuk of 10 weken 2x in de week.

Maar hoezo is het dan volgens jouw therapeut te vroeg om het op te bouwen? En welke precieze oefeningen moet je dan thuis doen?
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 20-04-2006, 10:28
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Help!!! Een dringende vraag!!!

Hadden jullie ook dat je door je knie heen zakte, of dat je knie op slot sprong na de operatie? Ik heb hier geregeld last van, en maak me hier zorgen om. Ook mijn fysiotherapeut kan het niet verkalren. Maandag een afspraak bij de orthopeed.

Net fietste ik naar huis en gebeurde het weer, deze keer ontzettend pijnlijk.

Jullie hier bekend mee?
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 20-04-2006, 16:04
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Je fysiotherapeut kan toch heel makkelijk testen of dat komt omdat je kruisband 'los' is geschoten of weer kapot is?

Ik heb er nog nooit van gehoord dat dat kan gebeuren ná de operatie. Voor de operatie had ik dat zo'n 5x op een dag (dus tja, dan is het ook wel vanzelfsprekend dat ik moest worden geopereerd).
Ik vind maandag op zich wel erg laat om naar de orthopeed te gaan aangezien je je kraakbeen heel snel kan beschadigen als je door je knie heen zakt.

Kan je fysio niet zorgen dat je eerder terecht kan?
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 27-04-2006, 17:36
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Nou, de orthopeet kon het ook niet verklaren, en ik moet over 6 weken terugkomen. Het zou een scheurtje in de meniscus kunnen zijn, maar dat leek hem onwaarschijnlijk.
Dat het bandje is losgesprongen kwam ook zelden voor...maar hij wilde het nog niet uitsluiten. Over zes weken terug dus.

Echter heeft de fysio voor een doorbraak gezorgt. De oorzaak lijkt een knieschijf te zijn die te hoog zit, of is gaan zitten.
Ik moet dus nu steeds voor mijn fysio mijn knieschijf naar beneden laten duwen (geen prettig gevoel!!!) en dan moeten we hem erop trainen dat dat uiteindleijk niet meer nodig is, en ik alles weer kan.....afwachten dus nog even!

hoe vergaat het jou?
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 28-04-2006, 18:51
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Zeer goed.
Ik ga niet meer echt vooruit maar dat is natuurlijk ook niet zo raar als je alles weer kan behalve hockeyen. Wel blijf ik af en toe last houden van mijn onderste schroef, voornamelijk als het weer erg omslaat (dagen zoals vandaag zijn dus niet zo prettig) en als ik teveel 'lunges' doe. Maar goed, die lunges hoef ik niet meer te doen, heb nog maar 1x in de week therapie en die therapie houdt in:
- warming up: 12 minuten (bv.) op de crosstrainer, 3x 10hh stepup met 55kg, 3x 10hh squat 60kg.
- 4x op snelheid 10x squaten met 30kg, 10x op twee bovenkanten van kasten springen (links en rechts van je staan de bovenkanten van een kast en dan moet je er dus schuin opspringen) en dan 5x5meter sprinten. Squaten moet binnen 7 seconden gebeuren, die andere twee moeten samen binnen 15 seconden gebeuren.
- groepsloopoefeningen (kan om gewoon hardlopen zijn, met een touwladdertje of met stepups) of krachtoefeningen op een matje.
- cooling down: 12 minuten op een ander apparaat dan je de warming up hebt gedaan.

Maar goed, mijn conditie is wel geweldig (of in ieder geval een stuk beter dan vroeger hehe) en mijn beenspieren zijn erg sterk, plus het belangrijkste ik heb geen last meer van mijn knie.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 02-05-2006, 19:28
Gerard316
Gerard316 is offline
Ik ben een week geleden geopereerd.
Ik heb een nieuwe voorste kruisband.

Hoe en wat ze allemaal hebben gedaan hoor ik donderdag.
De chirurg die mee heeft geholpen die was niet langs gekomen.

Ik weet wel dat je zeker neit na een week weer zonder krukken kan lopen.
Dat is bullshit.

Donderdag krijg ik dus te horen wat ze hebben gedaan. Ik krijg ook een brief om naar de fysio te gaan.

Na de operatie heb ik niet zoveel pijn gehad.
Vrijdag geopereerd en Dinsdag naar huis gegaan.

Met de dag gaat het beter
Kan hem nu 80 graden buigen

Dus elke dag ging er 10 graden bij.

Ik hoorde ook dit:
Met slapen moet ik de brace vastzetten op 180 graden, zodat ik mijn been niet 'plotseling' kan strekken in mijn slaap, en zo schade kan aanrichten...(reactie van iemand)

?????
Oud 02-05-2006, 20:49
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Fijn dat de operatie je redelijk is meegevallen. Je ging wel laat naar huis dan, als je donderdag al geopereerd was?
Nouja, dan heb je daar wel lekker de rust om te herstellen.

Ik heb geen brace gehad, dusik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik weet wel dat ik voornamelijk snachts vaak wakker werd omdat je lichaam bepaalde schokbewegingen maakt snachts (zeker als je wakker schrikt) waardoor je lichaam zich spant. Ook je been spant zich dan, en daardoor wilt je lichaam je been strekken. Omdat dat niet kan, is dat erg pijnlijk.
Echt veel schade kan het niet aanrichten, maar ik weet natuurlijk niet wat voor wilde bewegingen jij in je slaap maakt...;-)

Een kussen onder mijn knie werkte wel goed bij mij, misschien is dat een idee. En naast je been, dat is ook een goede, zodat je been niet ineens omvalt naar de zijkant zegmaar.

Nou, heel veel succes met je herstel, ik ben benieuwd!

Grtjs!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Oud 02-05-2006, 23:11
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 02-05-2006 @ 21:49 :
Fijn dat de operatie je redelijk is meegevallen. Je ging wel laat naar huis dan, als je donderdag al geopereerd was?
Nouja, dan heb je daar wel lekker de rust om te herstellen.

Ik heb geen brace gehad, dusik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik weet wel dat ik voornamelijk snachts vaak wakker werd omdat je lichaam bepaalde schokbewegingen maakt snachts (zeker als je wakker schrikt) waardoor je lichaam zich spant. Ook je been spant zich dan, en daardoor wilt je lichaam je been strekken. Omdat dat niet kan, is dat erg pijnlijk.
Echt veel schade kan het niet aanrichten, maar ik weet natuurlijk niet wat voor wilde bewegingen jij in je slaap maakt...;-)

Een kussen onder mijn knie werkte wel goed bij mij, misschien is dat een idee. En naast je been, dat is ook een goede, zodat je been niet ineens omvalt naar de zijkant zegmaar.

Nou, heel veel succes met je herstel, ik ben benieuwd!

Grtjs!
Ik was vrijdag 21 april geopereerd.
Ik kreeg een rugenprik.
Voordat ik die kreeg..kreeg ik een infuus met nog een spuitje.
Die ruggen prik heb ik niet gevoeld..ik was zeg maar stoned en slaperig.

Zo keek ik mee op die tvtjhu en zo sliep ik weer even.

Wat ik ongeveer nog een beetjhu kan herinderen is dat hij de overige stukjhus van de voorste kruisband heeft verwijderd en een stukje van me meniscus weg heb gehaald.

Na de operatie even uitgerust en weer terug naar m'n kamer.

Ik was moe en had weinig trek in het eten.
zelf kon ik ook niet plassen.
Dus ze hebben een buizje in me plas gaatjhu gebrachd zodat ik kon plassen. Zelf deed ik nisk want het ging vanzelf

Dit gebeurde 3keer en daarna kon ik het zelf.

Over die schok bewegingen heb ik ook vaak gehad.
Het leek of ik door me bed heen ging zogeboel.

Dinsdag vroeg ging ik naar huis.

begon gelijk een beetjhu te lopen met krukken.
Ik mag mijn rechter been maar 15kilo overbelasten.

Ik kan hem nu 60 a 80 graden buigen.
A.s donderdag naar het ziekenhuis om de nietjhus eruit te laten halen en een briefjhu op te halen voor de fysio en natuurlijk wat ze allemaal hebben gedaan

Je hoort nog van me hoe alles verloopt
Ik heb deze topic opgeslagen in mijnn favorieten

Ps.
Aan de linkerkant beetjhu onder me knie is gevoeloos...echt irri

Laatst gewijzigd op 03-05-2006 om 00:44.
Oud 03-05-2006, 00:42
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Sander Gessel schreef op 05-01-2006 @ 11:56 :
Ja, de aanpak verschilt nogal per ziekenhuis. De brace moet ik om zodat ik mijn knie de eerste weken alleen kan buigen en strekken, en geen (onverwachte) zijwaartse bewegingen kan maken. Met slapen moet ik de brace vastzetten op 180 graden, zodat ik mijn been niet 'plotseling' kan strekken in mijn slaap, en zo schade kan aanrichten. Het lullige is alleen dat de brace zó groot is (van mijn enkel tot mijn lies) dat ik alleen maar mijn allergrootste joggingbroek aankan.
180 Graden??
Hoe wil je dat gaan doen?

Als je slaap kan jij je been geen eens strekken.
Kan wel maar je zit vast.
Die brace is niet zo groot neem ik aan.
die van mijn zit net boven de enkels...(anders kan ik me voet niet bewegen) en net onder me lies...(anders kan je niet zitten)
Oud 03-05-2006, 09:57
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Wat je zegt over na een week niet kunnen lopen zonder krukken is de grootste crap ooit want ik kon het wel en met mij nog een paar honderd mensen die bij dezelfde fysio als ik zitten.
Plus iedereen die in het ziekenhuis is geopereerd waar ik ben geopereerd mag pas naar huis als hij zijn been minimaal 90graden kan buigen.
Dat dat verschilt per ziekenhuis is vast zo maar dat het absoluut niet kan is dus de grootste onzin.

Waarom krijg je uberhaupt eigenlijk pas ná de operatie te horen wat ze hebben gedaan? Vind het zelf heel slecht van de arts. Ik zou echt wel willen weten wat ze met mij gaan doen voordat ze me open snijden hoor...
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 03-05-2006, 12:16
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 03-05-2006 @ 10:57 :
Wat je zegt over na een week niet kunnen lopen zonder krukken is de grootste crap ooit want ik kon het wel en met mij nog een paar honderd mensen die bij dezelfde fysio als ik zitten.
Plus iedereen die in het ziekenhuis is geopereerd waar ik ben geopereerd mag pas naar huis als hij zijn been minimaal 90graden kan buigen.
Dat dat verschilt per ziekenhuis is vast zo maar dat het absoluut niet kan is dus de grootste onzin.

Waarom krijg je uberhaupt eigenlijk pas ná de operatie te horen wat ze hebben gedaan? Vind het zelf heel slecht van de arts. Ik zou echt wel willen weten wat ze met mij gaan doen voordat ze me open snijden hoor...
Wat voor operatie heb jij gehad dan?
Want als jij het zelfde heb gehad als mij dan zou je zeker 100% niet na een week zonder krukken lopen!

Ik ging naar huis toen ik me knie maar 10 graden kon buigen.
Dus dat kan wel.

Tuurlijk wist ik al wat hij allemaal gaat doen. Hij had me uitgelegd wat hij precies ging doen.
Ik wil natuurlijk gewoon wetenw at ze allemaal hebben gedaan TIJDENS de operatie. Ik heb natuurlijk wel wat vragen gesteld tijdens de operatie...maar daarna sliep ik gauw weer in slaap...

Dus Donderdag hoor ik wat hij echt heeft gedaan..en wat de volgende plannen zijn!
Oud 03-05-2006, 12:50
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Lees maar eens een van de eerste posts in dit topic, dan weet je wat ik heb gehad en dat het zeker wél kan.
Moest je niet op een slede dan? Kom op zeg, 10 graden dat is echt niks, als je je been plat hebt liggen is het al bijna 10 graden.
Bij mij is er dan wel niks van mijn meniscus weggehaald maar bij een ander meisje uit mijn groep wél en die mocht alleen een paar oefeningen minder doen maar zij ging verder net zo snel als de rest dus zij liep óók al na een week. Het is wel zo dat wij geen brace om hoefden, goddank zeg.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 03-05-2006, 13:55
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 03-05-2006 @ 13:50 :
Lees maar eens een van de eerste posts in dit topic, dan weet je wat ik heb gehad en dat het zeker wél kan.
Moest je niet op een slede dan? Kom op zeg, 10 graden dat is echt niks, als je je been plat hebt liggen is het al bijna 10 graden.
Bij mij is er dan wel niks van mijn meniscus weggehaald maar bij een ander meisje uit mijn groep wél en die mocht alleen een paar oefeningen minder doen maar zij ging verder net zo snel als de rest dus zij liep óók al na een week. Het is wel zo dat wij geen brace om hoefden, goddank zeg.
Vind je het erg dat ik je nog steeds niet geloof?
Ik kan geen eens lopen zonder krukken

Ik moest niet op zo slede.
Ik heb alles op eigen kracht gedaan.

Als mijn been plat ligt staat het op 0graden...Ik weet niet hoe het met jou zit ...
Oud 03-05-2006, 14:04
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Waarom zou je het niet geloven? De fysiotherapie én het ziekenhuis/arts waar ik het heb laten doen staan ongelooflijk goed aangeschreven voor orthopedische operaties dus geloof me maar gewoon.
Als je been plat is is het misschien wel 0 graden maar 10 graden is zó verschrikkelijk weinig. Ik zeg ook niet dat ik 90 graden uit mezelf kon buigen maar daar had ik dus zo'n slede voor, na 3 weken fysiotherapie kon ik hem 110 graden buigen uit mezelf.
Heb je uberhaupt al wel fysiotherapie gehad?
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 03-05-2006, 14:26
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 03-05-2006 @ 15:04 :
Waarom zou je het niet geloven? De fysiotherapie én het ziekenhuis/arts waar ik het heb laten doen staan ongelooflijk goed aangeschreven voor orthopedische operaties dus geloof me maar gewoon.
Als je been plat is is het misschien wel 0 graden maar 10 graden is zó verschrikkelijk weinig. Ik zeg ook niet dat ik 90 graden uit mezelf kon buigen maar daar had ik dus zo'n slede voor, na 3 weken fysiotherapie kon ik hem 110 graden buigen uit mezelf.
Heb je uberhaupt al wel fysiotherapie gehad?
Haha ik geloof je nog steeds niet.
Ik moest alles op eigen kracht doen.
10 graden is niet veel nee maar kan hme nu 80 graden buigen (uit eigen kracht)

Alleen maar dat Ruud V Nistelrooy daar ook is geweest is het bekend geworden?
Is hij daar ook geopereerd?

Ik heb maar 1x fysiotherapie gehad.
Morgen ga ik naar het ziekenhuis en krijg ik zo brief om naar de fysio te gaan.

Alles gaat goed.
alles volgens het agenda!
Oud 03-05-2006, 14:33
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Alsof het alleen om van Nistelrooy gaat. Het hele gebouw hangt vol met shirts van bekende sporters die daar fysiotherapie hebben gehad. En ze zijn ook allemaal in dat ziekenhuis geopereerd ja.

Maar dan nog, waarom zou ik in hemelsnaam hier allemaal bullshit verhalen opschrijven over hoe het míj is vergaan en met mij vele anderen. Dat jouw ziekenhuis en fysiotherapie er anders over denken wil niet zeggen dat wat ik meemaak niet mogelijk is/niet goed is.

Wat is dan je schema? Sowieso snap ik niet zo goed dat er niet meteen volop aan fysiotherapie wordt gedaan, want je been wordt gewoon stijver en stijver als je 'm niet genoeg beweegt.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 03-05-2006, 14:51
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 03-05-2006 @ 15:33 :
Alsof het alleen om van Nistelrooy gaat. Het hele gebouw hangt vol met shirts van bekende sporters die daar fysiotherapie hebben gehad. En ze zijn ook allemaal in dat ziekenhuis geopereerd ja.

Maar dan nog, waarom zou ik in hemelsnaam hier allemaal bullshit verhalen opschrijven over hoe het míj is vergaan en met mij vele anderen. Dat jouw ziekenhuis en fysiotherapie er anders over denken wil niet zeggen dat wat ik meemaak niet mogelijk is/niet goed is.

Wat is dan je schema? Sowieso snap ik niet zo goed dat er niet meteen volop aan fysiotherapie wordt gedaan, want je been wordt gewoon stijver en stijver als je 'm niet genoeg beweegt.
Haha
Srry maar Ruud is in USA geopereerd (srry moest er uit)
Als nog geloof ik je steeds niet.

Mij schema (direct na de operatie)
4dagen rusten (op bed blijven liggen)
Daarna naar huis gegaan.
elke dag genoeg buigen.
eerste dag 20 de volgende dag 30 ect ect.
tot vandaag kan ik hem 80 graden buigen.

Dus me been is niet stijf..
Donderdag krijg ik zo brief om naar de fysio te gaan en gaan we alles RUSTIG opbouwen en niet gelijk VOLOP.
Oud 03-05-2006, 14:53
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Gerard316 schreef op 03-05-2006 @ 15:51 :
Haha
Srry maar Ruud is in USA geopereerd (srry moest er uit)
Als nog geloof ik je steeds niet.

Mij schema (direct na de operatie)
4dagen rusten (op bed blijven liggen)
Daarna naar huis gegaan.
elke dag genoeg buigen.
eerste dag 20 de volgende dag 30 ect ect.
Vandaag kan ik hem 80 graden buigen.

Dus me been is niet stijf..
Donderdag krijg ik zo brief om naar de fysio te gaan en gaan we alles RUSTIG opbouwen en niet gelijk VOLOP.
Oud 03-05-2006, 15:03
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
O gossie.
Ik heb niet gezegd dat specifiek híj daar was geopereerd nee. En dan nog, alsof ik precies weet wie van de honderden mensen die daar fysio hebben gehad precies ook in dat ziekenhuis zijn geopereerd.

En ik ben ook echt niet meteen volop gaan trainen hoor, maar niet zo ongelooflijk sloom zoals jij. Ik hoefde ook maar 1 nacht in het ziekenhuis te blijven en de dag dat ik werd ontslagen moest ik mijn knie dus al 90 graden kunnen buigen én al stukjes kunnen lopen met krukken. Daarna heb ik het weekend thuis gelegen op de bank maar moest ik wel af en toe gaan lopen op krukken en ik had een soort van fietsje meegekregen om hem te kunnen buigen.

Doe nou niet eens heel de tijd zo ongelooflijk bijdehand zeg, ik geef hier ook alleen maar aan hoe het met míj is gegaan en als jij dat niet gelooft dan niet, daar heb jij mij echt niet mee hoor.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 03-05-2006, 15:09
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 03-05-2006 @ 16:03 :
O gossie.
Ik heb niet gezegd dat specifiek híj daar was geopereerd nee. En dan nog, alsof ik precies weet wie van de honderden mensen die daar fysio hebben gehad precies ook in dat ziekenhuis zijn geopereerd.

En ik ben ook echt niet meteen volop gaan trainen hoor, maar niet zo ongelooflijk sloom zoals jij. Ik hoefde ook maar 1 nacht in het ziekenhuis te blijven en de dag dat ik werd ontslagen moest ik mijn knie dus al 90 graden kunnen buigen én al stukjes kunnen lopen met krukken. Daarna heb ik het weekend thuis gelegen op de bank maar moest ik wel af en toe gaan lopen op krukken en ik had een soort van fietsje meegekregen om hem te kunnen buigen.

Doe nou niet eens heel de tijd zo ongelooflijk bijdehand zeg, ik geef hier ook alleen maar aan hoe het met míj is gegaan en als jij dat niet gelooft dan niet, daar heb jij mij echt niet mee hoor.
Ik geloof je echt niet srry.
9is alleen maar wat ik zeg)

Ik doe het stap voor stap...
Stap voor stap gaat het beter.
Dus wat ik doe is niet slecht.

Wat is er zo sloom aan dat hoe ik het doe?
Donderdag mag pas de hechtingen der uit en krijg ik zo brief om naar de fysio te gaan.
Na een week 90 graden buigen op eigen kracht is al heel wat.
Het kost kracht en moeite en pijn.

Dus eigenlijk helemaal niet zo sloom.
Dat ding was dus ook niet echt nodig.

Dus uiteindelijk gaat alles volgens schema!

(Vertel is wat ze pecies hebben gedaan tijdens de operatie?)
Oud 03-05-2006, 15:20
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Waarom is het nou gewoon zo moeilijk om te geloven dat niet elke fysiotherapie en elk ziekenhuis er hetzelfde mee omgaat? Andere mensen in dit topic hebben het ook anders gehad, is dat persé goed of slecht? NEE, gewoon anders. Uiteindelijk kan iedereen waarschijnlijk net zoveel.

Ik heb het ook stap voor stap gedaan, alleen ánders.
Mijn fysiotherapie was ook gewoon veel vaker dan anderen in dit topic en ík persoonlijk vond dat heel erg fijn, alles schoot ook gewoon lekker op en ik heb nergens last van gehad plus alles ziet er prima uit volgens de orthopeed dus wat is het probleem?

Wat ze hebben gedaan staat ook al in een van mijn posts maar goed; Ze hebben bij mij 2 hamstrings uit mijn been gehaald en die hebben ze dubbelgevouwen en op de plaats van de kruisband geplaats. De kruisband hebben ze eruit gehaald door middel van een soort ronddraaiend scheermesje (dat liet ze mij zien tijdens de operatie), dat 'loste' gewoon op zeg maar, heel vreemd. De kruisband ging er door middel van een soort boor en haakjes in en die werd vastgezet met 2 schroeven, eentje die er voor altijd in blijft zitten en eentje die over een aantal maanden oplost.
Daarna werd alles gehecht en dat was het, duurde bij mij ook maar zo'n 40 minuten (maar dat is wel erg kort, de meeste artsen doen er meer dan een uur over maar mijn arts is gespecialiseerd in kruisbanden en die doet ze minimaal 1 per dag)..
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 03-05-2006, 15:39
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 03-05-2006 @ 16:20 :
Waarom is het nou gewoon zo moeilijk om te geloven dat niet elke fysiotherapie en elk ziekenhuis er hetzelfde mee omgaat? Andere mensen in dit topic hebben het ook anders gehad, is dat persé goed of slecht? NEE, gewoon anders. Uiteindelijk kan iedereen waarschijnlijk net zoveel.

Ik heb het ook stap voor stap gedaan, alleen ánders.
Mijn fysiotherapie was ook gewoon veel vaker dan anderen in dit topic en ík persoonlijk vond dat heel erg fijn, alles schoot ook gewoon lekker op en ik heb nergens last van gehad plus alles ziet er prima uit volgens de orthopeed dus wat is het probleem?

Wat ze hebben gedaan staat ook al in een van mijn posts maar goed; Ze hebben bij mij 2 hamstrings uit mijn been gehaald en die hebben ze dubbelgevouwen en op de plaats van de kruisband geplaats. De kruisband hebben ze eruit gehaald door middel van een soort ronddraaiend scheermesje (dat liet ze mij zien tijdens de operatie), dat 'loste' gewoon op zeg maar, heel vreemd. De kruisband ging er door middel van een soort boor en haakjes in en die werd vastgezet met 2 schroeven, eentje die er voor altijd in blijft zitten en eentje die over een aantal maanden oplost.
Daarna werd alles gehecht en dat was het, duurde bij mij ook maar zo'n 40 minuten (maar dat is wel erg kort, de meeste artsen doen er meer dan een uur over maar mijn arts is gespecialiseerd in kruisbanden en die doet ze minimaal 1 per dag)..
Hoe oud was je toen je werd geopereerd?
was je al uitgegroeid?
waar ben jij geopereerd?

Ik hoor het morgen pas echt goed wat ze hebben gedaan.

Is het zo gek dat ik je niet geloof?
Na een week al zonder krukken lopen?
Ik kan het geen eens

Jou operatie duurde 40 minuten.
Dat is redelijk snel ja.

Ik weet niet hoelang mijn operatie heeft geduurd maar volgens mij 1uur en 45 minuten.

Morgen hoor je het van mij hoe alles is afgelopen.
Oud 03-05-2006, 19:22
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik was 17.5jaar oud, en ja ik was uitgegroeid. Waarom is dat eigenlijk belangrijk? Bij mijn fysio is de oudste 53 en de jongste 14 (die is een dag na mij geopereerd voor haar rechterknie en 3 weken geleden aan haar linkerknie) dus leeftijd maakt echt niks uit.
Verder ben ik geopereerd in het st. Annaziekenhuis in Geldrop door Thea Sybesma.

En inderdaad vind ik het heel raar dat je me niet gelooft, kom op zeg, ik verzin zoiets toch niet? Waarom zou ik? En zoals ik al zei, met mij zijn er nog honderden (en zoveel meer) die ook na een week liepen zonder krukken. Perfect lopen deed ik natuurlijk niet maar ik kon al zeker wel meters lopen zonder pijn en ik liep niet mank. Dat jij het niet kan is lullig voor jou maar dat betekent niet dat níemand het kan.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 03-05-2006, 19:46
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 03-05-2006 @ 20:22 :
Ik was 17.5jaar oud, en ja ik was uitgegroeid. Waarom is dat eigenlijk belangrijk? Bij mijn fysio is de oudste 53 en de jongste 14 (die is een dag na mij geopereerd voor haar rechterknie en 3 weken geleden aan haar linkerknie) dus leeftijd maakt echt niks uit.
Verder ben ik geopereerd in het st. Annaziekenhuis in Geldrop door Thea Sybesma.

En inderdaad vind ik het heel raar dat je me niet gelooft, kom op zeg, ik verzin zoiets toch niet? Waarom zou ik? En zoals ik al zei, met mij zijn er nog honderden (en zoveel meer) die ook na een week liepen zonder krukken. Perfect lopen deed ik natuurlijk niet maar ik kon al zeker wel meters lopen zonder pijn en ik liep niet mank. Dat jij het niet kan is lullig voor jou maar dat betekent niet dat níemand het kan.
Ik wou gewoon weten hoe oud je was en waar je geopereerd was.

Ik weet niet zeker of dat ook temaken heeft hoor dat uitgroeien
maar iedereen kan nog groeien weet je wel.)

Zo lullig is het niet hoor dat ik binnen een weke niet kan lopen.
Het gaat stap voor stap vooruit en daar ben ik blij om.

Zolang ik maar over 1 a 1.5 jaar weer kan sporten vind ik alles best!

Vind het gek dat jij het gek vind dat ik je niet gelooft....
Oud 03-05-2006, 20:17
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Zoals ik al eerder heb gezegd, bij mij gaat het ook stap voor stap hoor, lees maar eerdere posts van mij én van anderen in dit topic. Wat sowieso al een héél groot verschil maakt is dat ik gewoon zo vaak en al vrijwel meteen fysiotherapie had. Als je 1x in de week therapie hebt duurt het gewoon veel langer, dat wil niet zeggen dat dat ook beter is maar dat wil je blijkbaar niet aannemen en dát vind ik zo gek.

Net zoals dat je zegt over 1 tot 1.5jaar sporten, welke sport is dat precies? Want dat scheelt ook zo ontzettend veel. Ik mag nu (na 5 maanden) wel geen-contactsporten doen maar met contactsporten moet ik wachten totdat mijn schroef is opgelost en de kruisband dus stevig vast zit (wat na 9 tot 12 maanden is) dus mijn streven is dan ook om in september weer wedstrijden te hockeyen.

Dat mijn therapie het begin anders doet (ze zeggen uitdrukkelijk:'Je moet goed onthouden dat er niks kapot is gemaakt, maar dat het juist ís gemaakt en dus bijna niet meer kapot kan.') maakt echt amper verschil in revalidatietijd hoor.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 03-05-2006, 20:26
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 03-05-2006 @ 21:17 :
Zoals ik al eerder heb gezegd, bij mij gaat het ook stap voor stap hoor, lees maar eerdere posts van mij én van anderen in dit topic. Wat sowieso al een héél groot verschil maakt is dat ik gewoon zo vaak en al vrijwel meteen fysiotherapie had. Als je 1x in de week therapie hebt duurt het gewoon veel langer, dat wil niet zeggen dat dat ook beter is maar dat wil je blijkbaar niet aannemen en dát vind ik zo gek.

Net zoals dat je zegt over 1 tot 1.5jaar sporten, welke sport is dat precies? Want dat scheelt ook zo ontzettend veel. Ik mag nu (na 5 maanden) wel geen-contactsporten doen maar met contactsporten moet ik wachten totdat mijn schroef is opgelost en de kruisband dus stevig vast zit (wat na 9 tot 12 maanden is) dus mijn streven is dan ook om in september weer wedstrijden te hockeyen.

Dat mijn therapie het begin anders doet (ze zeggen uitdrukkelijk:'Je moet goed onthouden dat er niks kapot is gemaakt, maar dat het juist ís gemaakt en dus bijna niet meer kapot kan.') maakt echt amper verschil in revalidatietijd hoor.
Ik heb ook niet gezegd dat jij geen stap voor stap voor uit ging...maar na een week zonder krukken lopen lijk me erg sterk.
Daar blijf ik gewoon bij.

Wat voor sport ik doe..Basketbal.
De orthopheet zei na 1jaar kan je sporten.
Ik hou het op 1.5jaar.
Dan weet ik zeker dat alles goed gaat.

Wat ik al heb gezegd is dat ik alles op eigen kracht heb gedaan.
Wie weet ga ik A.S Maandag naar de fysio.
Oud 03-05-2006, 20:30
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Persoonlijk vind ik dat best slecht van de arts om je zo aan je lot over te laten een week lang. Er kan zóveel fout gaan de eerste paar weken dat ik niet snap dat je niet meteen goede begeleiding hebt gekregen.
Ik snap gewoon écht niet dat jij niet begrijpt dat doordat ik 4 dagen per week fysiotherapie had ik kon lopen. Jij hebt helemaal nog geen therapie gehad dus je kan er eigenlijk niet eens over meepraten.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 04-05-2006, 00:01
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 03-05-2006 @ 21:30 :
Persoonlijk vind ik dat best slecht van de arts om je zo aan je lot over te laten een week lang. Er kan zóveel fout gaan de eerste paar weken dat ik niet snap dat je niet meteen goede begeleiding hebt gekregen.
Ik snap gewoon écht niet dat jij niet begrijpt dat doordat ik 4 dagen per week fysiotherapie had ik kon lopen. Jij hebt helemaal nog geen therapie gehad dus je kan er eigenlijk niet eens over meepraten.
Haha.
Ten eerste: Ik ben geen klein kind van 10
Ten tweede: Ik heb een brace om
Ten derde: Heb een leuke vriendin en liefe ouders die me graag helpen.
Ten vierde: Ik heb een goede arets.
Ten vijfde: wat ik al zo vaak heb gezegd alles loopt volgens schema.

Toen ik me knie had verdraaid ging ik direct naar het ziekenhuis in SCHIEDAM. Daar hebben ze foto's gemaakt. Ze dachten dat ik botsplinters had. Na 1 week in het gips en 1 week in een druk verband kreeg ik een kijkoperatie.
Me voorste kruisband was helemaal afgescheurd en me meniscus was beschaigd en me zijbanden. Pas toen ik bij de fysio aan kwam in SCHIEDAM(Waar ik A.s naar toe gaat) kreeg ik te horen dat ik geen voorstekruisband meer heb.

Bij de fysio in SCHIEDAM ging het kei goed.
Had paar keer weer geprobeerd en elke keer zakte ik door.
Later zei de Fysio dat ik gewoon moet stoppen en door moet blijven trainen.

Hij heeft een brief naar de dokter geschreven voor een operatie.
Bij de dokter kreeg ik een brief om naar het zikeenhuis te gaan.

Dit duurde 2jaar.
We zijn nu verhuist naar ROTTERDAM.

Ik ben na paar maanden naar het ziekenhuis gegaan.
Clara in ROTTERDAM

Vrijdag 21April werd ik geopereerd.
De operatie duude 1 tuusen 2 uur.

2dagen zonder brace geslapen.
Pijnstillers en morfine kreeg ik.
Maandag kreeg ik een brace.
Die middag kwam een man van de fysio naar me toe en die leerde me gelijk mijn knie te buigen en op krukken te lopen.

Dinsdag vroeg ging ik weg.
De arts die mij heeft geholpen was wel langs geweest..maar ik was er niet.

Tot nu toe gaat alles goed. Niks verkeerd gedaan.
Wondjhu goed schoongemaakt ect ect.

Donderdag 4mei 14.10 heb ik een afspraak staan.
De nietjhus gaan er uit (totaal 19)
Hij gaat me vertelen wat hij heeft gedaan en wat de verdere stappen zijn. Ik ga ook wat dingen vragen wat ik wil weten natuurlijk.

Dus binnenkort krijg ik fysiotherapie. Hoevaak weet ik niet.
ik denk gewoon 2 keer per week en zelf oefeningen doen thuis!

Waarom kan ik er eigenlijk niet over mee praten?
Ik heb toch ook een nieuwe kruisband?

STAP VOOR STAP!
GEEN HAAST!
Oud 04-05-2006, 09:26
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Schrijf alsjeblieft eerst eens alles duidelijk op want ik begrijp echt maar de helft van je verhaal.
Ik vertel hier toch alleen maar míjn belevenissen, wat je ermee doet moet je zelf weten maar dan moet je niet constant bullshit gaan roepen over dat wat ik zeg niet kan want dat ís gewoon zo.

Waar je punten op slaan weet ik al helemaal niet dus wat wil je daarmee zeggen?

Wat ik niet snap is hoe de fysiotherapie kan zeggen dat je geen vkb meer hebt, dat kan je alleen zien via kijkoperatie (voor zover ik weet), ze kunnen wél controleren of de vkb nog goed werkt.
Wat bedoel je met 'de fysio vond dat ik moest stoppen en door moet blijven trainen'? Want zoals ik het nu begrijp is het zo dat de fysio zoiets had van:'nou, fysiotherapie helpt niet, ga maar gewoon door met basketballen', waardoor je je meniscus gewoon verpest.

Duurde het 2 jaar voordat je werd geopereerd of wat?

En zoals ik al eerder zei, ik persoonlijk vind het slecht van de arts/fysiotherapeut dat je niet meteen volop fysiotherapie hebt gekregen maar dat je zelf een beetje thuis moet aanmodderen. Ik ga er eigenlijk ook niet vanuit dat je al te veel oefeningen thuis moet doen want dan overbelast je hem gewoon te snel (een aantal mensen uit mijn groep dachten dat het slim was om meer te doen dan er was gezegd en die liepen daardoor weken achter omdat hun knie gewoon was overbelast).

Maar ben je ook bij een reguliere fysiotherapeut of bij een sportfysiotherapeut, wat dat scheelt ook zo ongelooflijk veel.
Ik heb zelf meer dan een jaar bij een reguliere therapeut geweest maar de apparaten en de kennis die ze daar hadden was gewoon zoveel minder dan bij de therapie waar ik nu bij ben.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 04-05-2006, 10:35
Gerard316
Gerard316 is offline
Oke nog een keer alles oprij voor jou.

Juni 2004.
Paar dagen na mijn verjaardag tijdens straat basketbal heb ik mijn knie lelijk verdraaid.

Ik heb gelijk foto's laten maken.
(kon hem niet bewegen niet buigen helemaal niks)
Uit de foto's kwam uit dat ik een botsplinter had.
Dus gips om me been en een week mee gelopen.

Na die weke had ik een afspraak met een ander arts.
Die heeft de foto's goed bekeken en zei dat het ene oude botsplinter is.

Hij heeft naar mijn knie gekeken en zei dat er iets behoorlijk vast zat. Ik kreeg een drukverband en kon naar huis. Afspraak gemaakt bij een anders arts.
Hij heeft besloten om een kiijkoperatie te doen.

Uit de kijkoperatie blijkt dat mijn VoorsteKruisBand helemaal was AFGESCHEURD. Mijn meniscus was ook beschadigd.

Na die kijkoperatie kon even uitgerust en na 2 uur kon ik weer naar huis.
Na 2 dagen had ik fysiotherapie.

Alles ging goed.
Na een jaar waren me boven benen goed getraind(dat dachten we dus)
Ik heb het geprobeerd en het lukte niet. Ik zakte ook met een brace erdoor heen.
De fysio zei dat ik het niet meer mag proberen en gewoon door moet blijven trainen(bij de fysio)

Ik heb lang over na moeten denken of ik wel een operatie wou ect ect.
Vandaar dat het zo lang duurde.

Ben verhuist naar Rotterdam.

Ben later naar Clara ziekenhuis gegaan voor een afspraak.
Gepraat over wat ze eerst willen hebben en wat ze daarn agaan doen.

Ik moest een MRI scan amken enw at foto's.
MRI scan zacht er redelijk goed uit.

VoorsteKruisBand weg en me kraakbeen is beschadigd.
Volgende afspraak was wat ze gaan doen.

Helaas kon ik niet in april geopereerd worden 9Fysio adviseerde mij om in april geopereerd te worden...wil ik gaan werken en leren)
Dus ik moest kiezen tussen werk/school of operatie.
Ik had dus voor operatie gekozen en wou een afspraak maken in Aug. GELUKKIG stond er nog een datum vrij!

Vrijdag 21 april 2006.
Ik kreeg een ruggen prik. (voel je niks van)
Soms was ik tijdens de operatie bij en zo weer niet.
Ik heb natuurlijk gevraag dwat ze allemaal deden maar dat vergeet je weer.

Zaterdag Zondag op bed gelegen.
Maandag kreeg ik een brace...Die middag kwam ook een man van de fyio. Hij leerde me mijn knie te buigen en stukjhu te lopen met krukken.

Dinsdag ging ik naar huis.
Opdracht was me knie te leren buigen en op me krukken lopen (15Kilo belasten)

Nu gaat alles goed.
Kan me knie zonder moeite 90graden buigen(wel een ander gevoel)
Ga dalijk naar het ziekeenhuis om de nietjhus weg te laten halen.
Ik ga dan ook vragen wat ze allemaal hebben gedaan.
Tuurlijk zal hij daar mee beginnen haha.

Ik weet zeker dat ik volgende week naar de fysio kan gaan

Als ik weer thuis ben hoor je de rest!
Ik mag zelf weten of ik je geloof of niet.
Ik geloof je niet...accepteer dat maar.

Lees ook de reply van jezelf dan weet je waarover ik praat(vorige berichd)
Oud 04-05-2006, 11:35
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Oke, nou goed van je dat je wel hebt laten opereren want als je langer had gewacht was je meniscus waarschijnlijk nog meer beschadigd.

Maar ik snap het gewoon echt niet, andere mensen in dit topic hebben weer andere methodes gehad, geloof je hen dan ook niet? Je gelooft dus alleen maar dat wat er bij jou gebeurt geweldig is en dat daarom anderen liegen? Erg sneu, maar goed, jouw keuze.

Had je voor de operatie al een soort slaapmiddel gekregen ofzo? Want ik heb alleen een ruggenprik gehad en was dus wel compleet bij, weet ook nog precies alles wat er is gebeurd en mijn arts heeft me ook alles precies uitgelegd tijdens de operatie (het scherm stond schuin naast mijn hoofd dus ik kon ook goed meekijken). Ik had alleen heel veel last van de kou tijdens de operatie, ben dan ook blij dat het maar 40 minuten duurde.

Wat voor littekens heb je? Ben maar blij dat je nietjes hebt als hechting want ik had oplosbare en die loste bij mij heel leuk niet op waardoor sommige gaatjes rood werden en begonnen te ontsteken, als gevolg daarvan heb ik nu op een aantal plaatsen een aantal stomme puntjes.

Maar hou toch eens op met dat negatieve en bijdehand gedrag, iedereen in dit topic vertelt gewoon zijn of haar ervaringen met een vkb-reconstructie, je hoeft mensen niet meteen aan te vallen omdat ze een andere methode van arts/fysiotherapeut hebben.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 04-05-2006, 14:22
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
^^Bij mij ging het ongeveer net zoals jou hoor.
De operatie duurde misschien ietsjes langer, en het herstel ook. MAar dat is denk ik per persoon verschillend. De tijd dat ik in het ziekenhuis lag, de volgende dag (of zelfs zelfde dag?!?)direct met krukken de gang op en neer. (daarna met 1 kruk) Geoefend met trap lopen enzo. Daarna alweer vrij vlot zonder krukken en fietsen enzo. Nog wel 4 a 5 maand in het ziekenhuis 2 keer in de week fysio gehad.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Oud 04-05-2006, 15:22
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 04-05-2006 @ 12:35 :
Oke, nou goed van je dat je wel hebt laten opereren want als je langer had gewacht was je meniscus waarschijnlijk nog meer beschadigd.

Maar ik snap het gewoon echt niet, andere mensen in dit topic hebben weer andere methodes gehad, geloof je hen dan ook niet? Je gelooft dus alleen maar dat wat er bij jou gebeurt geweldig is en dat daarom anderen liegen? Erg sneu, maar goed, jouw keuze.

Had je voor de operatie al een soort slaapmiddel gekregen ofzo? Want ik heb alleen een ruggenprik gehad en was dus wel compleet bij, weet ook nog precies alles wat er is gebeurd en mijn arts heeft me ook alles precies uitgelegd tijdens de operatie (het scherm stond schuin naast mijn hoofd dus ik kon ook goed meekijken). Ik had alleen heel veel last van de kou tijdens de operatie, ben dan ook blij dat het maar 40 minuten duurde.

Wat voor littekens heb je? Ben maar blij dat je nietjes hebt als hechting want ik had oplosbare en die loste bij mij heel leuk niet op waardoor sommige gaatjes rood werden en begonnen te ontsteken, als gevolg daarvan heb ik nu op een aantal plaatsen een aantal stomme puntjes.

Maar hou toch eens op met dat negatieve en bijdehand gedrag, iedereen in dit topic vertelt gewoon zijn of haar ervaringen met een vkb-reconstructie, je hoeft mensen niet meteen aan te vallen omdat ze een andere methode van arts/fysiotherapeut hebben.
De nietjhus zijn er uit
Hij heeft verteld hoe hij het heeft gedaan..Paar pennetjes der in en 2 oplosbare schroeven.

Wond is Circa 15cm groot.

Nog leuk nieuws voor je wat jij misschiene rg dom vind van me arts is dat ik 4 weken alleen goed moet kunnen buigen en me voeten kunnne optillen. Voor de rest vaker lopen met krukken.

Na 4weken moet ik terug komen en dan gaan we ons bezig houden met de fysio.

Ps. Heb nagevraagd over dat je binnen een week zonder krukken kan lopen...BULLSHIT!
Oud 04-05-2006, 15:34
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Omijngod hou eens op met dat bijdehande gedoe. Je hebt mij er namelijk echt niet mee want ik kon gewoon na een week lopen en zoals ik al 10x eerder heb gezegd, met mij nog vele honderden anderen. Dat jouw arts het niet met de methode eens is (of misschien niet eens kent) van mijn arts en van mijn fysio wil niet zeggen dat het niet kan en dat het niet goed is.

Maar goed, als jij er genoegen mee neemt dat je zolang niet vooruit kan en dat je pas over weken fysio krijgt dan is dat oke.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 04-05-2006, 15:45
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 04-05-2006 @ 16:34 :
Omijngod hou eens op met dat bijdehande gedoe. Je hebt mij er namelijk echt niet mee want ik kon gewoon na een week lopen en zoals ik al 10x eerder heb gezegd, met mij nog vele honderden anderen. Dat jouw arts het niet met de methode eens is (of misschien niet eens kent) van mijn arts en van mijn fysio wil niet zeggen dat het niet kan en dat het niet goed is.

Maar goed, als jij er genoegen mee neemt dat je zolang niet vooruit kan en dat je pas over weken fysio krijgt dan is dat oke.
Zal ik je vertellen waarom hij me pas na 4weken naar de fysio stuurt.

Hij zei er is geen haast.
We gaan niet te snel bezig houden met fysio ect ect. Dat is helemaal niet goed. Laat het lekker rusten. Zolang ik maar mijn knie vaak genoeg buig en vaak met krukken loop komt het goed. Nu moet ik ook mijn been proberen optetillen.(teen naar me neus trekken en dan me been omhoog doen)

Wat is er zo erg aan dat ik je niet geloof?

Stap voor stap
Geen haast.
Schema loopt goed
Oud 04-05-2006, 15:52
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Sorry maar ik snap niet dat jij het niet eens bent met je dokter. Hoezo is er geen haast, wie zit er nou op te wachten om weken niks te kunnen terwijl er zeker wel mogelijkheden zijn om dan al wél normaal weer te kunnen functioneren. Het komt op mij over alsof je arts amper weet wat het beste voor je knie is.
Als jij wekenlang weinig tot niks doet neemt je spierkracht zo ongelooflijk snel af waardoor je revalidatie daarna alleen maar veel zwaarder wordt.
Ik zeg toch ook niet dat bij mijn fysio je meteen in het diepe wordt gegooid? Wij moesten ook alleen maar simpele krachtoefeningen doen en zo min mogelijk je knie belasten maar we mochten er zeker wel op staan en stukjes op lopen zonder krukken. Verder is het toch sowieso veel beter/slimmer om na je operatie te zorgen dat iemand je in de gaten kan houden, zeker in het begin. Er kan gewoon teveel fout gaan als je zelf maar een beetje dingen moet doen.

Ik mag toch wel zeggen dat ik het niet slim vind van je arts én van jou dat jij niet naar andere therapiemethodes hebt gevraagd, of is dat verboden?

Een vkb-reconstructie is gewoon niet niks en zo komt het over alsof je arts vindt dat alles vanzelf wel goedkomt binnen die 4 weken, nou dat is écht niet zo hoor.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 04-05-2006, 20:00
Gerard316
Gerard316 is offline
Ik ben voledig eens met de arts.
Ik begrijp hem heel goed.

Hij wil het rustig en voorzichtig aanpakken.
Hij zei we praten niet over K****R of andere dergelijke ziekete.
Anders wil ik wel een goede vriend van me vratgen of hij hier op kunt reageren...hij is tenslotte mee geweest.

Ben een grote jongen dus weet wat ik moet doen en wat hij heeft gezegd!

Stap voor stap
Geen haast

Beter rustig en goed genezen dan snel en niet goed genezen!
Oud 05-05-2006, 11:23
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Het genezingsproces is bij iedereen ongeveer gelijk hoor. Waarom wil je nou niet begrijpen dat het revalidatieproces iets héél anders is en dat dat nou eenmaal wel goed en redelijk snel moet worden gedaan, anders krijg je gewoon straks veel te veel last van je hamstring én je knie. Maar goed, het is jouw knie, ik weet hoe het nu met die van mij is en ik ben er meer dan tevreden over.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 05-05-2006, 12:31
Gerard316
Gerard316 is offline
Citaat:
Dith schreef op 05-05-2006 @ 12:23 :
Het genezingsproces is bij iedereen ongeveer gelijk hoor. Waarom wil je nou niet begrijpen dat het revalidatieproces iets héél anders is en dat dat nou eenmaal wel goed en redelijk snel moet worden gedaan, anders krijg je gewoon straks veel te veel last van je hamstring én je knie. Maar goed, het is jouw knie, ik weet hoe het nu met die van mij is en ik ben er meer dan tevreden over.
Jij bent gelukkig mij arts niet
Als mijn arts dat zegt hoe hij het wil doen....dan vertrouw ik hem!

Liever iets wat langzamer gaat en later een goede knie dan iets wat snel gaat en later een klote knie....

Waarom was die van jou weer kapot gegaan?
Door te snel beginnen?

Wie weet hou hij ook rekening mee met wat voor sport ik doe?
Wie weet..ik weet het niet...

Dat het allemaal zo goed met je gaat heel fijn..maar wie weet heb je over 20 jaar ofzo weer last.
Wat je al zei: ONGEVEER!
Oud 05-05-2006, 12:40
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Maak alsjeblieft eens een keer een samenhangend verhaal want dit slaat echt nergens op.

Mijn knie is nooit opnieuw kapot gegaan dus waar je dat vandaan haalt?
Rekening houden met de sport die je doet is onzin want dat is pas belangrijk later in de revalidatie en dan is het alleen maar zo dat je oefeningen doet die op je sport zijn georienteerd.
En waarom zou ik over 20 jaar weer last hebben? Een kruisband gemaakt van je hamstring is 4x zo sterk als een gewone kruisband, dus dat kan het al niet zijn. Mijn bovenbenen zijn dusdanig sterk getraind dat dat het ook niet kan zijn. Eén van de twee schroeven lost op en de ander geeft hooguit alleen last het eerste jaar. Dus waar haal je dat nou weer vandaan?
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 05-05-2006, 13:24
Gerard316
Gerard316 is offline
Mijn knie is nooit opnieuw kapot gegaan dus waar je dat vandaan haalt?
Misschien verkeerd gelezen...(was ook meer een vraag)

Rekening houden met de sport die je doet is onzin want dat is pas belangrijk later in de revalidatie en dan is het alleen maar zo dat je oefeningen doet die op je sport zijn georienteerd.
Ik heb ook niet gezegd dat dat zo is...


Wat slaat nergens op dan?
Ik zeg ook allemaal maar wat hoor.(want word soms gek van je)
Want jij denk dat je bijna alles weet.
Had dan art geworden ofzo.

Mijn arts wil het zo doen...of jij het dom vind of niet.
We praten niet over ziektes nee gewoon over een kapotte knie.

Rustig alles opbouwen en daar ben ik nu mee bezig!
Mijn taak is om lekker veel te buigen en te lopen met krukken.
In die 4 weken afbouwen om zonder brace te slapen.

2Juni nieuwe afspraak.
We gaan kijken wat we verder gaan doen.
Fysio en andere kleine oefeningen.

Als je knie eenmaal kapot is kan het nooit meer 100% worden.
Dus wat je nu wilt zeggen is dat je knie 400% is

Mijn bovenbenen zijn dusdanig sterk getraind dat dat het ook niet kan zijn.
ongelukjhu zit in een klein hoekjhu.

Dat moet ik ook weer doen. Me boven benen trainen.
Oud 05-05-2006, 13:31
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Aangezien ik erg veel erover heb gelezen op internet, heel veel aan mijn arts heb gevraagd, al jaren bezig ben met mijn knie, verschillende fysiotherapeuten heb gehad en nu al 5 maanden bezig ben met revalideren kan ik er echt wel veel over vertellen hoor.

Je doet net alsof het een standaardoperatie zoals bv. je amandelen knippen is, dat is het gewoon niet. Hiephoi je kan er niet aan doodgaan maar het heeft écht wel impact op je leven (al is het maar tijdelijk) hoor. Maanden therapie, amper naar school kunnen, amper werken, als jij dat niet zo belangrijk vindt tja, dan niet.

Ik heb ook nooit gezegd dat mijn knie nu 400% beter zou zijn dan mijn andere knie. Je kruisband is gewoon 4x zo sterk nu dan een oude kruisband, oftewel hij gaat 4x zo langzaam kapot dan je normale kruisband. Natuurlijk is je knie zwakker want ze hebben er wel lekker in geopereerd maar dat wil niet zeggen dat je daar dan maar last van moet ondervinden later. Daarom is die revalidatie zo belangrijk.

Ik heb al zoveel verhalen gehoord over verschillende methodes en ik ben blij dat ik deze heb maar ik heb ook nog nóóit gehoord over het feit dat mensen géén therapie kregen de eerste paar weken. Behalve dan bij mensen die 4 weken in het gips moesten en als je logisch nadenkt kan je wel begrijpen dat dat heel erg slecht is, in mijn ogen vrijwel net zo slecht als geen therapie volgen.

Maar zo te horen heb je je gewoon heel slecht voorbereid op je operatie, wil je alleen geloven wat jouw arts zegt. Goed dat is jouw probleem maar dan moet je niet meteen anderen aanvallen die je alleen maar advies willen geven.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 05-05-2006, 14:12
Gerard316
Gerard316 is offline
Ik heb gevraagd aan mijn arts of je binnen 1 week zonder krukken kan lopen. (heb zelf die tekst uitgeprint van jou.

Reactie van mijn arts:
Dit kan inderdaad niet.
In USA zijn ze nog erger. Ze willen hun patienten binnen paar dagen al willen lopen.

We praten hier niet over kanker en dergelijk ziekte.
Nee we praten over een knie die gewoon kapot is en gerepareerd is en dat het rustig moet herstellen.

Want als je al veel te snel gaat beginnen met de fysio ect ect is de kans groot dat je knie later weer kapot gaat.
We gaan het rustig opbouwen.

------
Schema: 21/4 tot 4/5
21/4 Vrijdag geopereerd.
24/4 Maandag knie proberen te buigen.
4/5 Terug naar mijn arts (nietjes der uit, 90graden kunnen buigen, goed kunnen lopen met krukken)

Schema: 5/5 tot 2/6
In die vier weken. (moet ik kunnen)
- Knie verder kunnen buigen.
- Zonder brace slapen
- Been optillen
- Goed lopen met krukken (langer)
2/6 Nieuwe afspraak..wat gaan we nu doen.

Dit bouw je natuurlijk op. (zoals je het al weet)

--------

Ik.. heel slecht voorbereid?
Misschien dat alles snel is gegaan.

wil je alleen geloven wat jouw arts zegt. Goed dat is jouw probleem maar dan moet je niet meteen anderen aanvallen die je alleen maar advies willen geven.

Wat voor probleem heb ik?
Bijna 80% van mijn gesprekken heeft de arts tegen mij gezegd.
Wie val ik aan?
Welke advies moet ik volgen...die van jou of van mijn arts?

Hij geeft mij niets voor niets die 4 weken geen fysiotherapie.

(die arts die ik nu heb is beter dan die arts in SCHIEDAM!)
Oud 05-05-2006, 15:43
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Hoe weet jij zo zeker dat die arts die je nu hebt beter is dan die in Schiedam (Schiedam schrijf je niet in hoofdletters).
En je moet eens niet steeds mijn woorden verdraaien. Het zal best dat jouw arts dat allemaal heeft gezegd maar waar hoe weet hij zo zeker dat dat de beste methode is? Hoeveel mensen heeft hij al geopereerd aan een nieuwe kruisband en bij hoeveel mensen is het mis gegaan bij zijn methode of bij mijn methode? Voor zover bij mij bekend is is het bij mijn methode nog nooit fout gegaan en mijn fysio is al zo'n 20 jaar gespecialiseerd in kruisbanden dus ik ga er vanuit dat ze er niet voor zorgen dat iedereen over een aantal jaar in een rolstoel beland, denk je wel?

Toen jij door je knie ging moest je toch ook meteen naar de fysiotherapeut? Dan zeggen ze ook niet:'O nou, wacht maar even 4 weken en ga dan maar lekker therapie doen.' dus waarom zou dat nu niet zo zijn terwijl die vélen malen erger is.

En wat voor therapie krijg je precies? Simpele reguliere fysiotherapie of therapie in groepsverband met sporttherapeuten?
Kijk maar eens verder dan je eigen neus lang is en lees maar eens verschillende websites en fora door over knieën en vkb-reconstructies dan zal je zien dat bijna níemand 4 weken lang geen fysiotherapie heeft gehad en de mensen die dat wel hadden (bv mensen die in het gips moesten na de operatie ) hebben beduidend meer last van complicaties.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 05-05-2006, 16:44
Gerard316
Gerard316 is offline
Hoe weet jij zo zeker dat die arts die je nu hebt beter is dan die in Schiedam

Dat weet ik niet dat weet ik zeker.
Dat is gewoon mijn mening.

Die arts die ik nu heb geef mij goede informatie.
Hij heeft mij ook goed geholpen.
Die arts in SCHIEDAM niet.

(Schiedam schrijf je niet in hoofdletters).
DHU

Weet jij het dan beter dan mijn arts?
Nee!
Mijn arts doet het zo en daar heeft hij een reden voor.
Toch ?

Toen ik door me knie ging...ging ik niet naar de fysio nee.
Moest het laten rusten.
Wat voor fysiotherapie ik krijg..Gewoon fietsen..legpress..en vele andere dingen.

Waarom moet ik verder kijken dan me neus lang is?
Dus jij wou zeggen dat ik een slechte arts heb...
Zou zeggen bel hem op en vraag hoezo ik niet naar de fysio gaat!

Zie je maar weer dat toch alles anders kan gaan en niet alles het zelfde....
Oud 05-05-2006, 16:55
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik weet niet hoor maar ik zei juist in de eerste plaats dat ze het overal anders deden en dat ik dus wél kon lopen na een week mét fysiotherapie.
Jij hebt geen fysiotherapie en jouw arts zegt dat dat niet kan dus wat is nu je punt? Fijn dat je het dus met me eens bent joh.

Wat voor fysiotherapie je precíes krijgt. Natuurlijk moet je fietsen en leg press maar is dat bij een reguliere therapeut of een sporttherapeut, daar zit namelijk zó veel verschil. En dan heb je ook nog eens verschil in een algemene sporttherapeut en sporttherapeuten gespecialiseerd in knieën.

Ik heb ook nooit gezegd dat jouw arts slecht was dus verdraai niet steeds mijn woorden, ik heb alleen gezegd dat ik het raar vind van jouw arts dat hij nog steeds de methodes aanhoudt van járen geleden terwijl er allang is bewezen dat op tijd therapie en voldoende therapie voor een groot deel bijdraagt aan een fatsoenlijke revalidatie.
__________________
wat een heerlijkheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardnekkige knieblessure
wouter098
1 10-01-2009 21:15
Lichaam & Gezondheid Nieuwe voorste kruisband (DEEL 2)
Gerard316
92 04-10-2007 21:39
Lichaam & Gezondheid Patella (knieschijf) zit fout
Anno 1986
3 17-05-2006 14:11
Lichaam & Gezondheid Iemand hiermee bekend?
Anno 1986
12 05-08-2004 11:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.