Oud 13-04-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Siren schreef op 13-04-2006 @ 07:48 :
Ze zegt dan ook 2 boterhammen met kaas
Van één naar twee omrekenen lijkt me niet zo'n probleem (3+3=6).
Oud 13-04-2006, 17:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bestaat er een lijst met gezonde dingen? Ik heb last van mn maag en wil meer gezond gaan eten... Alleen ben ik mn brood en fruit nogal zat en kom ik niet zo makkelijk op andere dingen Op de 1 of andere manier zie ik alles als ongezond ofzo
Oud 13-04-2006, 17:54
Black Soul
Black Soul is offline
kwark/yoghurt/biogarde/soya ?
en allerlei salades?
vokoren crackers als je brood beu bent? anders muesli oid?

-edit- @ leonoor: je telt toch niet 2x de kaas mee? (als je er evenveel opdoet dan he)
__________________
dracula is sexy
Oud 13-04-2006, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-04-2006 @ 17:03 :
Van één naar twee omrekenen lijkt me niet zo'n probleem (3+3=6).
ik denk dat ze uit gaat van 2 sneetjes brood en 1 plakje kaas

Volkoren beschuit, knackebrod, cracottes, rijstwafels, brinta, havermout, yoghurt, kwark, rauwkost (mag best met wat olie, of met bijvoorbeeld olijven ertussen), zaden, pitten en nootjes (niet te veel), vis (uit blik of diepvriesviss onder de grill)... vast nog wel meer gezonde opties.

En volgens een of ander lijstje is joggen 8 km/u en amateur hardlopen 11 km/u. Maar ik loop zelf 9 à 10 km/u en ik vind dat ik hardloop . Hou gewoon een tempo aan dat je fatsoenlijk vol kan houden, dan is het goed.
Oud 13-04-2006, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 13-04-2006 @ 19:45 :
ik denk dat ze uit gaat van 2 sneetjes brood en 1 plakje kaas
Dan is het 4 ipv 5 (als je uitgaat van wat dat teamgenootje zegt).

@Black Soul: Wat is 'evenveel'? Dat kan zowel één als twee plakjes zijn.
Oud 14-04-2006, 08:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 13-04-2006 @ 18:54 :
kwark/yoghurt/biogarde/soya ?
en allerlei salades?
vokoren crackers als je brood beu bent? anders muesli oid?
Hm nog steeds niet tevreden Muesli eet ik al iedere ochtend, brood 's middags en yoghurt in mn muesli en vaak als toetje.

Ik zocht iets anders... Ook iets wat je makkelijk mee naar school neemt bijv.
Oud 14-04-2006, 13:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-04-2006 @ 18:14 :
Bestaat er een lijst met gezonde dingen? Ik heb last van mn maag en wil meer gezond gaan eten... Alleen ben ik mn brood en fruit nogal zat en kom ik niet zo makkelijk op andere dingen Op de 1 of andere manier zie ik alles als ongezond ofzo
Andere soorten brood of beleg
Oud 14-04-2006, 14:15
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Het is echt afhankelijk van de hoeveelheid en welke kaas.
Ligth geitenkaas is maar één punt bv, terwijl Brie er 2,5 is.
Eén sneetje brood is één punt, maar dan moet je er nog op letten hoe groot je boterham is...

Volgens mijn afmetingen kom ik aan 5 punten, maar dat kan even goed een beetje meer of minder zijn voor anderen.

Als je zin hebt om via het puntensysteem te werken, is deze site wel handig.
Oud 14-04-2006, 19:00
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik val de laatste tijd niets meer af!
En ik eet elke dag toch netjes 1300-1600 kal. en fiets daarbij!

Maar er gaat niets vanaf!

Ik zal niet meer weten waar het aan ligt.
En dit is al 2/3 weken zo
__________________
Oud 14-04-2006, 19:17
Verwijderd
Misschien een teken dat je lichaam even niet meer wil? Je bent immers al een tijdje bezig en je hebt geen overgewicht, als ik het me goed herinner. Het kan misschien helpen om een paar weken 'normaal' te eten en daarna weer verder te gaan voor de laatste paar kilo
Oud 14-04-2006, 19:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Soms blijf je ook gewoon een paar weken hangen, toen ik aan het afvallen was heb ik dat ook gehad. Duurde een week of 6, ik had me er al bij neergelegd dat dat gewicht mijn 'natuurlijke' gewicht was en at gewoon, en toen viel ik ineens toch nog een paar kilo af.
Oud 15-04-2006, 08:46
Verwijderd
Als ik me niet vergis is je gewicht al niet super hoog? Dan kan het ook zijn dat je lijf gewoon aangeeft dat het zo goed is en dat je daardoor nu op gewicht blijft. Een paar jaar terug bleef ik ook altijd 'hangen' op 63/62kg en ik geloof nog steeds dat dat was omdat dat gewoon het minimum gewicht was wat bij mijn lijf paste.
Oud 16-04-2006, 20:57
LexCi
LexCi is offline
Hey ik vroeg me af in welke voedsel de meeste calorieen zitten. Is het waar dat je door calorieen dikker word? ik heb wat vet nodig want, kben 1.80 en ik weeg 62 kilo, dus ik ben vrij dun. Dus ik vroeg me af in welke voedsel veeeeel calorieen zitten, en welke stoffen heb je meer nodig?

Lengte: 1 meter 80
Gewicht: 62 kilo

Dus ik ben wel mager, ik wil graag snel aankomen. Meestal breng ik me dag zo door.

ca. 8:00 Smorgens onbijt drink van Goedemorgen (Kiwi en sinaasappel)
ca 10:00 (2 bruine broodjes) met ham of kaas etc.
ca 12:30 Eet ik meestal een hamburger op school
ca 14:00 (2 bruine broodjes) met ham of kaas etc
ca 18:00, avondeten, soms rijst, soms aardappel met vlees etc
ca 21:00 Soms wat lekkers, zoals een kinder chocolaadje of een Yoghurt.

Vanaf maandag ben ik begonnen met een eten van Proteïne + melk (mixen) dan moet ik dagelijs 2 keer doen, meestal doe ik het smorgens en na me avondeten.

Ik zit niet op fitness (ik wil wel, maar omdat ik elke dga tot 5 uur op school zit en pas 6 uur thuis ben is het wel lastig) Ik doe soms buikoefeningen, of opdrukken (15 min) Is er btw een goede fitness ruimte in Leiden? Hoe duur is het maandelijks?

Ik wil weten wat ik verkeerd doet, ik kom niet aan Ik wil graag wat dikker worden en natuurlijk gespierder, mijn benen zijn ook vrijwel dun.

Kunnen jullie mij misschien vertelen wat ik ngo bij kan eten? of veranderen? En hoelang moet ik het volhouden? hoe lang duurt het om aan te komen etc?

Ik w8 op antwoorden van jullie
Oud 16-04-2006, 21:28
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik vind je ontbijt erg mager. Probeer 's ochtends wat brood of muesli te eten.
Je kunt verder je eetpatroon uitbreiden door wat meer brood te eten, en kies voor calorierijke drankjes zoals vruchtensap (veel suiker is natuurlijk ook weer niet goed ).
Zo kan je al heel makkelijk wat meer eten binnen krijgen.

Wen jezelf ook aan om 's avonds nog wat te eten, en dan niet 1 kinder chocolaatje maar bijvoorbeeld yoghurt of iets anders wat vult.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 16-04-2006, 22:38
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-04-2006 @ 22:28 :
Ik vind je ontbijt erg mager. Probeer 's ochtends wat brood of muesli te eten.
Je kunt verder je eetpatroon uitbreiden door wat meer brood te eten, en kies voor calorierijke drankjes zoals vruchtensap (veel suiker is natuurlijk ook weer niet goed ).
Zo kan je al heel makkelijk wat meer eten binnen krijgen.

Wen jezelf ook aan om 's avonds nog wat te eten, en dan niet 1 kinder chocolaatje maar bijvoorbeeld yoghurt of iets anders wat vult.
Kan jij zo;n eet schema voor me maken als je tijd hebt? en hoelang moet ik buikspier oefeningen doen en opdrukken etc?
Oud 17-04-2006, 00:52
Siren
Avatar van Siren
Siren is offline
Je kunt natuurlijk ook op fitness forums gaan kijken.
Daar staan training en voedingsschema's op.
Oud 17-04-2006, 13:52
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Als je redelijk wat vlees eet (zoals biefstuk bv.) kan je ook wel wat aankomen en makkelijker spieren kweken.

Als je wilt aankomen en spieren hebben dan moet je heel wat meer eten dan je nu doet, want tijdens het trainen verbrand je heel wat calorieën.

Je kan alles wat light is van je menu schrappen en je mag zeker meer snoepen, want nu is het wel heel voorbeeldig.

Men zegt dat spieren dubbel zoveel wegen als vet, maar ik weet niet of dit waar is?

Ah ja, als je meer spieren hebt, dan verbrand je gemakkelijker vet, dus kan je gerust nog wat meer eten dan.
Oud 17-04-2006, 14:03
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Gisteren véél chocolade gegeten en nu ben ik afgevallen,
Ik zou wel even een tijdje op een pauze gestaan hebben ofzo

Ook al eet ik genoeg om de 'spaarstand'te ontwijken

Even een korte mededeling dus
__________________
Oud 17-04-2006, 20:34
vedetje
vedetje is offline
Ok, nog 100 dagen en het is mijn verjaardag. En nu heb ik het idiote plan opgevat om in die 100 dagen te proberen mijn lichaam een beetje mooier te maken.

Ik ben allesbehalve te dik, heb een gezond gewicht, maar ik erger me aan mijn dijen: ik heb daar echt kussentjes vet. Ik stoor me eraan omdat ik daardoor sommige kledingstukken niet kan dragen, bv. bij een spannend rokje krijg ik het niet over die kussentjes, en als ik een maat hoger ga dan zwemt het rond mijn middel...

Dus, dan nu, de vraag, kan ik daar iets aan doen, en wat? Zou een paar kilo afvallen helpen ?(ik ben 1m70 en weeg 62 kg) Ik weet dat plaatselijk afvallen niet kan, maar misschien dat je lichaam als het afvalt de vetzone's opzoekt om te elimineren? Zou meer sport helpen? Nu rijd ik zo'n 10 uur per week te paard (waardoor ik wel sterke rug, buik en bilspieren heb), misschien dat regelmatig eens lopen kan helpen (dit is toch nogal belastend voor de benen)?
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 17-04-2006, 22:14
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Vedertje: je hebt een gezond mooi gewicht. Je BMI is 21,5 en dit is eigenlijk perfect
Veel meiden hebben wat vetrandjes op bepaalde plekken, zoals aan de zijkant van de buik of op de dijen.
Het zou helpen om iets af te vallen, maar ik zou je aanraden om dat langzaam te doen, door wat minder fastfood/snacks te eten en ook wat meer te sporten. Je sport al best veel (paardrijden is vrij intensief voor het onderlichaam). Een drastische verandering in je leefpatroon is niet nodig, crashdieten gelukkig ook niet

Als je zou afvallen tot een gewicht van 59/60 kilo, heb je een BMI van 20,0.

Op welke plekken je afvalt, is niet te voorspellen helaas
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 18-04-2006, 07:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
vedetje schreef op 17-04-2006 @ 21:34 :
Ok, nog 100 dagen en het is mijn verjaardag. En nu heb ik het idiote plan opgevat om in die 100 dagen te proberen mijn lichaam een beetje mooier te maken.

Ik ben allesbehalve te dik, heb een gezond gewicht, maar ik erger me aan mijn dijen: ik heb daar echt kussentjes vet. Ik stoor me eraan omdat ik daardoor sommige kledingstukken niet kan dragen, bv. bij een spannend rokje krijg ik het niet over die kussentjes, en als ik een maat hoger ga dan zwemt het rond mijn middel...

Dus, dan nu, de vraag, kan ik daar iets aan doen, en wat? Zou een paar kilo afvallen helpen ?(ik ben 1m70 en weeg 62 kg) Ik weet dat plaatselijk afvallen niet kan, maar misschien dat je lichaam als het afvalt de vetzone's opzoekt om te elimineren? Zou meer sport helpen? Nu rijd ik zo'n 10 uur per week te paard (waardoor ik wel sterke rug, buik en bilspieren heb), misschien dat regelmatig eens lopen kan helpen (dit is toch nogal belastend voor de benen)?
Je kunt wel afvallen, maar de kans dat je afvalt precies waar je wilt is volgens mij erg klein. Ik hoor vaak dat mensen beginnen met afvallen op het bovenlichaam (nek, borsten, armen, gezicht). Ik ken 1 iemand die op haar buik het eerste vet kwijtraakt, maar het is bij vrouwen gewoon zo dat buik/dijen/heupen dé plek zijn waar vet zich ophoopt...

Is het niet zo dat je benen ook redelijk gespierd zijn door het paardrijden? Want dat krijg je waarschijnlijk niet weg...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-04-2006, 08:09
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
LexCi schreef op 16-04-2006 @ 21:57 :
Hey ik vroeg me af in welke voedsel de meeste calorieen zitten. Is het waar dat je door calorieen dikker word? ik heb wat vet nodig want, kben 1.80 en ik weeg 62 kilo, dus ik ben vrij dun. Dus ik vroeg me af in welke voedsel veeeeel calorieen zitten, en welke stoffen heb je meer nodig?

Lengte: 1 meter 80
Gewicht: 62 kilo

Dus ik ben wel mager, ik wil graag snel aankomen. Meestal breng ik me dag zo door.

ca. 8:00 Smorgens onbijt drink van Goedemorgen (Kiwi en sinaasappel)
ca 10:00 (2 bruine broodjes) met ham of kaas etc.
ca 12:30 Eet ik meestal een hamburger op school
ca 14:00 (2 bruine broodjes) met ham of kaas etc
ca 18:00, avondeten, soms rijst, soms aardappel met vlees etc
ca 21:00 Soms wat lekkers, zoals een kinder chocolaadje of een Yoghurt.

Vanaf maandag ben ik begonnen met een eten van Proteïne + melk (mixen) dan moet ik dagelijs 2 keer doen, meestal doe ik het smorgens en na me avondeten.

Ik zit niet op fitness (ik wil wel, maar omdat ik elke dga tot 5 uur op school zit en pas 6 uur thuis ben is het wel lastig) Ik doe soms buikoefeningen, of opdrukken (15 min) Is er btw een goede fitness ruimte in Leiden? Hoe duur is het maandelijks?

Ik wil weten wat ik verkeerd doet, ik kom niet aan Ik wil graag wat dikker worden en natuurlijk gespierder, mijn benen zijn ook vrijwel dun.

Kunnen jullie mij misschien vertelen wat ik ngo bij kan eten? of veranderen? En hoelang moet ik het volhouden? hoe lang duurt het om aan te komen etc?

Ik w8 op antwoorden van jullie
Kan iemand mij uab helpen? Ik heb dit echt hard en serieus nodig Ik wil eerst alles zelf doen, dan misschien de sport meester.
Oud 18-04-2006, 08:51
Ndimension
Ndimension is offline
In dat geval kan ik je aanraden om je te registreren op forum.dutchbodybuilding.com. Daar staat een enorme hoeveelheid aan informatie over voeding en training.
__________________
© Ndimension
Oud 18-04-2006, 11:31
Mara
Mara is offline
@LexCi: Je kan natuurlijk ook zelf naar informatie op zoek gaan in plaats van lekker simpel mensen een schematje laten maken. Als je geen inzet wil tonen door je in te lezen en je ermee bezig te houden, zal het nooit lukken.
Oud 18-04-2006, 11:55
-(L)-
M'n moeder volgt dit dieet.

Wat is jullie mening hierover?
Oud 18-04-2006, 12:12
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-04-2006 @ 12:55 :
M'n moeder volgt dit dieet.

Wat is jullie mening hierover?
Antubis heeft dit dieet ook gevolgd en is ook veel kwijt geraakt. Tja, ik denk niet dat die kilo's eraf blijven..
En ik zou dit nooit doen als ik naar school zou gaan of werkte.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 18-04-2006, 12:16
-(L)-
Citaat:
Mindfields schreef op 18-04-2006 @ 13:12 :
Antubis heeft dit dieet ook gevolgd en is ook veel kwijt geraakt. Tja, ik denk niet dat die kilo's eraf blijven..
En ik zou dit nooit doen als ik naar school zou gaan of werkte.
Mn moeder gaat niet meer naar school En ze werkt ook niet

Weet iemand waarom er op dag 4 bananen gegeten moeten worden in combinatie met melk drinken? Zit daar een bepaald idee achter?

En waarom zou je op dag 1 geen groente mogen eten (alleen fruit), terwijl er wel groente in de soep zit?
Oud 18-04-2006, 15:28
Mara
Mara is offline
Eens rekenen

Stel, al die ingredienten ongeveer 500 kcal. Ik weet niet hoeveel je daarvan eet, maar als je daar 'zoveel van mag als je wilt' en je krijgt verder bijna niks, eet je dat wel. 500 kcal dus.
Dan bij elke dag nog wat fruit en zooi, laten we 250 kcal nemen.

750 kcal krijg je dus binnen. Een vrouw verbrand gemiddeld 2000 kcal per dag. Verschil: 1250 kcal.

Dit één week lang. 1250*7= 8750 kcal.

Om één kilo vet te verbranden moet je een tekort hebben van 7000kcal. Dit zou dus betekenen dat je hiermee 1,25 kilo aan vet zou kunnen verbranden áls alles optimaal zou verlopen, wat dus niet zo is.

Met andere woorden, je verliest voornamelijk vocht. Daarbij nog bekijkend hoe ongelovelijk slecht het voor je is (je mist voedingsstoffen, vezels, je darmen worden lui en je stofwisseling kakt in) zou ik het niet aanraden Ook die ideeen van bananen, melk etc. zit totáál geen gedachte achter.
Oud 18-04-2006, 20:36
druiveke
druiveke is offline
hey

ik kom weer even meedoen
even met 'profiel' beschrijven

ben 1.74
62kg

niet echt dik, niet mager

MAAR! men buik is blubber!

elke dag buikspier oefeningen leverde niets op..
vandaag vakantie besproken dus ik wil die buik weg!!!!

de buik stoort me al heel men leven
wat moet ik doen?


ik zoek dus goede voeding voor mee nr school te kunnen nemen
+ tips
+ fysieke tips

alle hulp is welkom!!!
Oud 18-04-2006, 20:44
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
druiveke schreef op 18-04-2006 @ 21:36 :
hey

ik kom weer even meedoen
even met 'profiel' beschrijven

ben 1.74
62kg

niet echt dik, niet mager

MAAR! men buik is blubber!

elke dag buikspier oefeningen leverde niets op..
vandaag vakantie besproken dus ik wil die buik weg!!!!

de buik stoort me al heel men leven
wat moet ik doen?


ik zoek dus goede voeding voor mee nr school te kunnen nemen
+ tips
+ fysieke tips

alle hulp is welkom!!!
mijn buik is goed gespierd (de probleemzone ligt lager), ik heb allezins het gevoel dat zowel paardrijden en zwemmen een goede invloed hebben op de buikspieren. Het gevaar bestaat er echter in dat je spieren onder vet krijgt, dan zie je het eigenlijk niet
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 18-04-2006, 20:47
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-04-2006 @ 08:46 :
Je kunt wel afvallen, maar de kans dat je afvalt precies waar je wilt is volgens mij erg klein. Ik hoor vaak dat mensen beginnen met afvallen op het bovenlichaam (nek, borsten, armen, gezicht). Ik ken 1 iemand die op haar buik het eerste vet kwijtraakt, maar het is bij vrouwen gewoon zo dat buik/dijen/heupen dé plek zijn waar vet zich ophoopt...

Is het niet zo dat je benen ook redelijk gespierd zijn door het paardrijden? Want dat krijg je waarschijnlijk niet weg...
mijn benen zijn idd wel stevig gespierd, maar zo opzij steken echt 2 VETkussentjes uit, daar echt geen spieren

misschien eens beginnen met 2 weken een licht dieet te volgen en kijken of ik borstgewicht ofzo verlies
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 19-04-2006, 18:28
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Mijn weigthwatchersdieet werkt nog steeds perfect. Ik weeg ondertussen rond de 60 (kan wel halve kg schelen..). Ook schiet mijn joggen beter op.

Ik heb wat buikspieroefeningen gedaan en ik zie alweer mijn bovenste buikspieren beter als ik ze opspan. Niet dat ze zichtbaar moeten zijn, hoor, voor mij. Maar het is beter dan vet, da's zeker.
De probleemzones zijn voor mij vooral het onderste deel van mijn buik (blubber..) en mijn billen.
Oud 20-04-2006, 16:02
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
LexCi schreef op 18-04-2006 @ 09:09 :
Kan iemand mij uab helpen? Ik heb dit echt hard en serieus nodig Ik wil eerst alles zelf doen, dan misschien de sport meester.
Je kan toch gewoon meer gaan eten...?! Dan kom je vanzelf aan Gewoon een aankomlijst volgen, dan kom je vanzelf wel aan!
Of anders dingen eten waarvan je aankomt: zoals cruesli door je joghurt, roomboter op je brood, volle kaas eten, jus over de aardappels, pindakaas op brood, chocomel drinken..
Oud 20-04-2006, 22:08
Verwijderd
Ok jongens, ik ben nou al een week of 4 bezig met een poging tot gezonder eten. Het was niet direct m'n doel om af te vallen, maar het zou wel mooi zijn als het zo was. In die 4 weken ben ik ongeveer 1,5-2 kilo kwijtgeraakt. Ik ben 1.73 cm en weeg nu ongeveer 65 kilo, maar wil terug richting de 60.
Ik heb geen tijd of zin om alles in zo'n caloriechecker in te gaan voeren, dus ik vroeg me af of jullie nog tips, suggesties, ideeën, commentaar of wat dan ook hadden. Zo ziet m'n dag er meestal uit:

Ochtend:
Bakje yoghurt met volkoren muesli
Kop thee

Tussendoor:
2 bruine boterhammen met beleg (meestal appelstroop, kaas of pindakaas)
Een stuk fruit (meestal een appel)

Lunch:
4 bruine boterhammen met beleg (zie boven)

Tussendoor:
2 bruine boterhammen met beleg
Fruit

Avondeten:
Verschillend, maar ik zorg er wel voor dat er altijd groente bij zit

+- uurtje na het avondeten:
Bakje Optimel vruchtenyoghurt

Ik drink tussendoor bijna altijd wel in totaal 1,5 liter water, en vaak ook wel 1 liter thee erbij op een dag. Verder sport ik 2 keer per week en loop ik sinds een paar weken ook om de dag hard.
Oud 21-04-2006, 10:54
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Skyblue schreef op 20-04-2006 @ 23:08 :
Ok jongens, ik ben nou al een week of 4 bezig met een poging tot gezonder eten. Het was niet direct m'n doel om af te vallen, maar het zou wel mooi zijn als het zo was. In die 4 weken ben ik ongeveer 1,5-2 kilo kwijtgeraakt. Ik ben 1.73 cm en weeg nu ongeveer 65 kilo, maar wil terug richting de 60.
Ik heb geen tijd of zin om alles in zo'n caloriechecker in te gaan voeren, dus ik vroeg me af of jullie nog tips, suggesties, ideeën, commentaar of wat dan ook hadden. Zo ziet m'n dag er meestal uit:

Ochtend:
Bakje yoghurt met volkoren muesli
Kop thee

Tussendoor:
2 bruine boterhammen met beleg (meestal appelstroop, kaas of pindakaas)
Een stuk fruit (meestal een appel)

Lunch:
4 bruine boterhammen met beleg (zie boven)

Tussendoor:
2 bruine boterhammen met beleg
Fruit

Avondeten:
Verschillend, maar ik zorg er wel voor dat er altijd groente bij zit

+- uurtje na het avondeten:
Bakje Optimel vruchtenyoghurt

Ik drink tussendoor bijna altijd wel in totaal 1,5 liter water, en vaak ook wel 1 liter thee erbij op een dag. Verder sport ik 2 keer per week en loop ik sinds een paar weken ook om de dag hard.
Op zich wel goed denk ik. Je valt ook al af dus. 4 boterhammen vind ik wel veel in 1 keer, maar ja je sport ook enzo. (en wat ik veel vind is meestal ook niet echt heel veel ) Verder zou ik, als je af wil vallen voor 30+ kaas kiezen en niet te vaak pindakaas (af en toe kan wel, zijn wel goede vetten). Appelstroop is ook goed geloof ik.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 21-04-2006, 12:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Skyblue schreef op 20-04-2006 @ 23:08 :
Ochtend:
Bakje yoghurt met volkoren muesli
Kop thee

Tussendoor:
2 bruine boterhammen met beleg (meestal appelstroop, kaas of pindakaas)
Een stuk fruit (meestal een appel)

Lunch:
4 bruine boterhammen met beleg (zie boven)

Tussendoor:
2 bruine boterhammen met beleg
Fruit

Avondeten:
Verschillend, maar ik zorg er wel voor dat er altijd groente bij zit

+- uurtje na het avondeten:
Bakje Optimel vruchtenyoghurt

Ik drink tussendoor bijna altijd wel in totaal 1,5 liter water, en vaak ook wel 1 liter thee erbij op een dag. Verder sport ik 2 keer per week en loop ik sinds een paar weken ook om de dag hard.
Dit is een goed lijstje voor gewone dagen. Op de dagen dat je sport moet je iets extra's eten om dat te compenseren...
Als je met dit lijstje al afvalt, zou ik zeker niet gaan bezuinigen op beleg. Dan zou ik dit vooral blijven eten, anders is straks de overgang van afvallen naar op gewicht blijven lastig en je wil vast niet gaan jojo-en...

Zorg verder dat je aan je goede vetten komt. Dit kan door pindakaas, nootjes, vette vis. Dit is heel belangrijk voor je stoelgang ed. Mensen die lijnen proberen vaak alles met vet te mijden, maar dat is dus niet altijd goed.

Je kunt evt die 4 boterhammen over 2x verspreiden, voor je stofwisseling, maar echt nodig is het niet als je dit zelf fijn vindt.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-04-2006, 10:46
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Hoe kan je voorkomen dat je borsten mee vermageren? Ik merk dat vooral mijn benen en mijn borsten vermageren en mijn buikje blijft (hoewel het al wat minder is, hoor!)...
Oud 24-04-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 24-04-2006 @ 11:46 :
Hoe kan je voorkomen dat je borsten mee vermageren? Ik merk dat vooral mijn benen en mijn borsten vermageren en mijn buikje blijft (hoewel het al wat minder is, hoor!)...
Dat is helaas niet echt te voorkomen...
Oud 25-04-2006, 16:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb een vraag aan jullie hoe ik dit op moet lossen:

Een vriendin van mij eet echt veel te weinig. De hele dag door is ze duizelig en als ze moet leren (we hebben nu proefwerkweek) heeft ze het idee dat ze flauwvalt. Maar ze heeft een ongelooflijk slecht eetpatroon. Ze eet hoogstens 1 boterham per dag, en slaat vaak het ontbijt over. Wel eet ze redelijk wat koekjes en chips, maar ze zit maar te zeuren over extra kilo's terwijl ze helemaal niet gezond eet. Ook at ze net met haar avondeten niet meer dan wat sla. Ik heb haar opgedrongen pannenkoeken te eten, want het komt echt niet goed met haar. Zolang ik haar ken is haar manier van eten al slecht. Even wat feitjes over haar:
lengte: 1.58
leeftijd: (bijna) 18
gewicht: 54 kg

Voor haar lengte heeft ze opzich een prima gewicht geloof ik. Maar dat heeft ze niet gekregen door gezond eten, maar juist door chips een dergelijken. Ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik maak me echt zorgen.. Ik hield net al een preek dat ze echt brood moest gaan eten. Maar brood zuigt volgens haar en dat hoeft ze niet.

Hoe krijg ik het aan haar verstand, zonder betweterig over te komen, dat ze echt beter moet gaan eten..?
Oud 25-04-2006, 17:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Wat vinden haar ouders ervan? Wat wil ze? Wil ze afvallen? Wat is haar zelfbeeld? Hoe staat het met haar zelfvertrouwen? Waarom eet ze alleen maar chips ed? Heeft ze verder problemen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-04-2006, 17:54
Verwijderd
Hoeveel mag je max. op een dag drinken?
Normaal drink ik weinig, kom ik op een goede dag aan de 1/1.5 liter. Vandaag heb ik al 4 flesjes water op, 1 kopje thee, pakje melk en een vitaminebruistablet. Dat is drie(!!!) flesjes water meer dan normaal. En ik heb nog steeds dorst. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer je te veel drink. Zo'n vaart zal het waarschijnlijk niet lopen bij mij, maar wilde het toch graag weten.
Alvast bedankt.
Oud 25-04-2006, 17:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-04-2006 @ 18:07 :
Wat vinden haar ouders ervan? Wat wil ze? Wil ze afvallen? Wat is haar zelfbeeld? Hoe staat het met haar zelfvertrouwen? Waarom eet ze alleen maar chips ed? Heeft ze verder problemen?
Geen idee wat haar ouders ervan vinden, ik geloof dat ze weinig controle op haar hebben op dat gebied. Ze vindt zichzelf mollig. Ze is ook misschien niet echt dun, maar als die 'vetjes' komen echt niet door haar ongelooflijk vele eten. Ze vindt dat ze snel aankomt en 1 kilo meer merkt ze al en dan voelt ze zich een michelin-mannetje. Ze lust geen brood, ze vindt het vies en droog. Ze houdt niet van eten, ze krijgt het niet weg. Ze...

Verder heeft ze niet echt problemen, maar ze is een streber en soms nogal naief. Ze zegt dat ze op deze manier al haar hele leven eten en dat ze nog steeds leeft. Echter weet ze wel dat haar eetpatroon niet goed is, maar ze wil het niet veranderen. Ik vind het gewoon niet leuk om te zien hoe ze als zeurt over een boterham waarvan ze dik zou worden..
Oud 26-04-2006, 09:10
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 25-04-2006 @ 18:54 :
Hoeveel mag je max. op een dag drinken?
Normaal drink ik weinig, kom ik op een goede dag aan de 1/1.5 liter. Vandaag heb ik al 4 flesjes water op, 1 kopje thee, pakje melk en een vitaminebruistablet. Dat is drie(!!!) flesjes water meer dan normaal. En ik heb nog steeds dorst. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer je te veel drink. Zo'n vaart zal het waarschijnlijk niet lopen bij mij, maar wilde het toch graag weten.
Alvast bedankt.
Op een normale dag kun je 4 liter als maximum aanhouden. Meer kan je waarschijnlijk ook wel aan, maar probeer het toch maar niet uit . Als het erg warm is of als je veel sport moet je natuurlijk ook aanvullen wat je hebt uitgezweet.
Oud 26-04-2006, 19:36
lipglossnblack
Avatar van lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-04-2006 @ 10:10 :
Op een normale dag kun je 4 liter als maximum aanhouden. Meer kan je waarschijnlijk ook wel aan, maar probeer het toch maar niet uit . Als het erg warm is of als je veel sport moet je natuurlijk ook aanvullen wat je hebt uitgezweet.
nou, dit klopt volgens mij niet helemaal.
Een vriendin van mij was naar de dietiste geweest en die had gezegd dat je max. 3 liter mag/kan drinken op een dag, omdat je ander belangrijke vitamines en mieralen mee uitplast. Dus ik zou 3 liter als maximum aanhouden, en dat is echt ruim voldoende!
Oud 26-04-2006, 19:38
Verwijderd
Citaat:
lipglossnblack schreef op 26-04-2006 @ 20:36 :
nou, dit klopt volgens mij niet helemaal.
Een vriendin van mij was naar de dietiste geweest en die had gezegd dat je max. 3 liter mag/kan drinken op een dag, omdat je ander belangrijke vitamines en mieralen mee uitplast. Dus ik zou 3 liter als maximum aanhouden, en dat is echt ruim voldoende!
Oh, in mijn fysiologieboek staat 4, maar dat is vast gebaseerd op een ander onderzoek dan die 3 liter, zo veel verschilt het niet. In elk geval is het inderdaad allebei meer dan je nodig hebt.
Oud 26-04-2006, 20:46
Verwijderd
kan ik via de huisarts naar een dietiste of kan ik er ook zelf op afstappen? ik wil namelijk een advies van een dietiste over wat ik het beste kan eten vanwege mijn maag en mn ma ligt te zeiken dat ik maar eerst naar de dokter moet...
Oud 27-04-2006, 15:41
Verwijderd
Hoi hier ben ik ook weer eens.

Ik ben afgelopen maanden 'gigantisch' aangekomen. Woog altijd 60-62 kilo, soms iets minder, soms iets meer. Na mijn eindexamen (bijna een jaar geleden dus nu) ben ik gestopt met sporten (sportte eerst 3x per week intensief) en ben ik gaan studeren (en op mezelf gaan wonen) en dat heeft denk ik wel bijgedragen aan een en ander...niet dat ik ongezond eet hoor, integendeel. Maar wel onregelmatiger en ook méér denk ik. Ik weet ook wel hoe het moet enzo, afvallen (ik ben niet voor niets jaren obsessief bezig geweest met calorieën tellen ), maar ik ga hier maar posten met wat ik heb gegeten als een soort stok achter de deur. Misschien krijg ik dan door wat het probleem is. Ik ben inmiddels weer begonnen met sporten: ik loop 3 keer per week hard. Nog niet lang achter elkaar omdat ik mijn conditie weer een beetje moet opbouwen. Ik ren dan ongeveer 20 minuten, en loop er nog een paar. Dat moeten er dus steeds meer worden .

Eehh nou hoi dus weer

*Edit* Ik weet niet precies hoeveel ik nu weeg (want ik heb geen weegschaal en die hoef ik ook niet, je wordt alleen maar ongelukkig van zo'n ding ), maar 2 weken geleden woog ik 67 kilo geloof ik.
Oud 27-04-2006, 16:04
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
koekjes schreef op 26-04-2006 @ 21:46 :
kan ik via de huisarts naar een dietiste of kan ik er ook zelf op afstappen? ik wil namelijk een advies van een dietiste over wat ik het beste kan eten vanwege mijn maag en mn ma ligt te zeiken dat ik maar eerst naar de dokter moet...
Ik zou ook eerst naar de huisarts gaan, waarom niet?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 27-04-2006, 17:30
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 27-04-2006 @ 16:41 :
Hoi hier ben ik ook weer eens.

Ik ben afgelopen maanden 'gigantisch' aangekomen. Woog altijd 60-62 kilo, soms iets minder, soms iets meer. Na mijn eindexamen (bijna een jaar geleden dus nu) ben ik gestopt met sporten (sportte eerst 3x per week intensief) en ben ik gaan studeren (en op mezelf gaan wonen) en dat heeft denk ik wel bijgedragen aan een en ander...niet dat ik ongezond eet hoor, integendeel.

Ik heb hetzelfde probleem!!!
Maar bij mij ligt het geloof ik meer aan het feit dat ik zo ongelooflijk veel minder beweeg (ik fietste eerst half uur per dag naar school (en terug natuurlijk) + 1x per week fitness, tegenwoordig loop ik 10 min (en weer terug) en dat was t zo'n beetje). En naast mijn drukke studie heb ik dan ook vrij weinig tijd om aan sport te doen.
Ben dan ook bijna 5 kg aangekomen
__________________
dracula is sexy
Oud 27-04-2006, 18:48
druiveke
druiveke is offline
kunnen we geen fototopic starten?
het gewicht zegt toch niet zoveel?
ik zou me graag een svegelijken met anderen :$
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 03:12
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.