Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2006, 08:18
Verwijderd
Olijfolie is niet ongezond, je kunt idd beter beginnen met een halve portie daarvan en dat dan uitbreiden naar een hele ipv in halvarine te gaan bakken.
Oud 25-12-2006, 09:19
meezkah
meezkah is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-12-2006 @ 23:13 :
Een stukje kauwgum heeft 2 kcal. Een gemiddeld tienermeisje verbruikt er dagelijks 2200. Om dik te worden van kauwgum moet je dus meer dan 1100 stukjes kauwgom per dag eten.
Met het kauwen op een kauwgom evrbrand je de calorieen die jer inzitten..!
Oud 27-12-2006, 19:03
Verwijderd
Even een vraagje:
hoeveel hoor je als jongen te eten als je in de groei bent?
want ik hou tegenwoordig op met eten omdat ik geen zin meer heb, niet omdat ik vol zit. Maar ik word ook niet dikker ofzo terwijl ik toch makkelijk per dag een heel brood naar binnen werk en dan twee grote porties avondeten.
is dit erg?
Oud 27-12-2006, 19:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nee, da's vrij normaal voor een jongen in de groei En een heel brood is nog altijd gezonder dan 2 zakken chips
Oud 27-12-2006, 20:59
NomiPomi
NomiPomi is offline
Ik ben de afgelopen dagen 2 kilo aangekomen van het vele eten en snoepen en ben ervoor maanden aan lijnen geweest.
(ofja, eigenlijk letten op wat ik eet en heel weinig snoepen).
Maar nou ben ik bang dat die kilo's eraan blijven, wat is jullie ervaring hiermee? Gaan die er weer af als ik weer met mn normale eetpatroon ben begonnen? Niet gelijk natuurlijk, maar na een week ofzo ? Maak me nogal zorgen
Oud 27-12-2006, 21:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
NomiPomi schreef op 27-12-2006 @ 21:59 :
Ik ben de afgelopen dagen 2 kilo aangekomen van het vele eten en snoepen en ben ervoor maanden aan lijnen geweest.
(ofja, eigenlijk letten op wat ik eet en heel weinig snoepen).
Maar nou ben ik bang dat die kilo's eraan blijven, wat is jullie ervaring hiermee? Gaan die er weer af als ik weer met mn normale eetpatroon ben begonnen? Niet gelijk natuurlijk, maar na een week ofzo ? Maak me nogal zorgen
Je kunt geen 2 kilo vet aankomen in een paar dagen. Dus je houdt meer vocht vast.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-12-2006, 21:38
NomiPomi
NomiPomi is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-12-2006 @ 22:15 :
Je kunt geen 2 kilo vet aankomen in een paar dagen. Dus je houdt meer vocht vast.
Maar komt dat dan door t vele eten? Want heb net zoveel gedronken als normaal.
Kan het misschien liggen aan een antibioticakuur? want die heb ik op dit moment.
Oud 27-12-2006, 21:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Doordat je meer gegeten hebt dan normaal heb je dus ook meer eten in je lijf dan normaal. Voedsel in je lijf houdt vocht vast, dus daar ben je ook zwaarder door. Dikke kans dat het volgende week alweer voor het grootste deel is bijgetrokken.

Zelfde principe als dat je 's avonds altijd zwaarder weegt dan 's ochtends, 's avonds heb je voeding en vocht van de hele dag in je lijf, da's ook geen vet ofzo.
Oud 27-12-2006, 21:52
NomiPomi
NomiPomi is offline
ok, gelukkig
Ben vanaf nu ook weer normaal en gezond aan t eten, dus dan komt 't hoop ik wel goed, bedankt in ieder geval!
Oud 28-12-2006, 14:40
Verwijderd
Citaat:
RootsOfWrath schreef op 27-12-2006 @ 20:03 :
Even een vraagje:
hoeveel hoor je als jongen te eten als je in de groei bent?
want ik hou tegenwoordig op met eten omdat ik geen zin meer heb, niet omdat ik vol zit. Maar ik word ook niet dikker ofzo terwijl ik toch makkelijk per dag een heel brood naar binnen werk en dan twee grote porties avondeten.
is dit erg?
Niets mis met brood en avondeten zeker als je in de groei bent kun je daar wel zo veel van eten als je wil.

En idd, van die twee dagen kerst kun je echt niet meer dan een halve kilo blijvend aankomen (en zelfs daarvoor moet je al hard je best doen).
Oud 29-12-2006, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 28-12-2006 @ 15:40 :
(en zelfs daarvoor moet je al hard je best doen).
moet je bij ons eens komen Kerst vieren want jij hebt duidelijk nog nooit de dolce mela van mijn moeder en de tiramisu van mijn tante geproefd
Oud 29-12-2006, 21:10
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 29-12-2006 @ 21:43 :
moet je bij ons eens komen Kerst vieren want jij hebt duidelijk nog nooit de dolce mela van mijn moeder en de tiramisu van mijn tante geproefd
Jij eet dat de hele dag door dan? Want anders kom je echt geen twee kilo (blijvend) aan in twee dagen.
Oud 29-12-2006, 21:42
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ik ben van plan een oliebol te gaan eten op oudjaarsdag/nieuwjaardag beetje opgezocht hoe en wat.. klopt het dat een oliebol rond de 140kcal is? Dacht dat het veel meer was namelijk!
Oud 29-12-2006, 21:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 29-12-2006 @ 22:42 :
Ik ben van plan een oliebol te gaan eten op oudjaarsdag/nieuwjaardag beetje opgezocht hoe en wat.. klopt het dat een oliebol rond de 140kcal is? Dacht dat het veel meer was namelijk!
1 oliebol ? Damn ik eet die dagen tegen de 20, op z'n minst. Lunch, ontbijt enz en nog na-eten wat over blijft.

Maar ik zal het positief bekijken, goed dat je 'enge' dingen gaat eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-12-2006, 21:56
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wat ik vind qua oliebollen ligt inderdaad ergens tussen de 130 en 200 kcal (is altijd enorm ruim natuurlijk ).
Oud 29-12-2006, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-12-2006 @ 22:10 :
Jij eet dat de hele dag door dan? Want anders kom je echt geen twee kilo (blijvend) aan in twee dagen.
je zei een halve kilo

halve kilo bijkomen = 3500 kcal teveel eten, dus 5500 kcal op één dag, of verspreid over twee dagen: 3750 per dag

Yes, I can manage that

kerstdag: ontbijt, tussendoor, nog gauw een boterham voor we naar het familiefeest gaan, uitgebreid aperitieven en hapjes, uitgebreid tafelen met soep + brood, daarna kroketjes, gestoofd witloof, worteltjes, geflambeerde parelhoenfilet met extra veel champignonsaus, zalm filet pur met spinazie-garnaalsaus, koffie met pralines en koekjes, vier keer nagerecht, en dan 's avonds voor het slapengaan nog wat snacken + een extra dessertje

+ veel overschotjes (vooral dessert - maken we altijd speciaal teveel van ) op tweede kerstdag



there you go
Oud 30-12-2006, 04:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 30-12-2006 @ 00:25 :
je zei een halve kilo

halve kilo bijkomen = 3500 kcal teveel eten, dus 5500 kcal op één dag, of verspreid over twee dagen: 3750 per dag

Yes, I can manage that

kerstdag: ontbijt, tussendoor, nog gauw een boterham voor we naar het familiefeest gaan, uitgebreid aperitieven en hapjes, uitgebreid tafelen met soep + brood, daarna kroketjes, gestoofd witloof, worteltjes, geflambeerde parelhoenfilet met extra veel champignonsaus, zalm filet pur met spinazie-garnaalsaus, koffie met pralines en koekjes, vier keer nagerecht, en dan 's avonds voor het slapengaan nog wat snacken + een extra dessertje

+ veel overschotjes (vooral dessert - maken we altijd speciaal teveel van ) op tweede kerstdag



there you go
Nee, je eet op een dat 2000 cal (in rust, zonder sport), dat is wat je lichaam nodig heeft, ga je over die behoefte heen, dan zou je pas bij 5500 cal een halve kilo kunnen aankomen.

Dus dat haal je echt niet. Valt tegen hoor, hoeveel je daarvoor kunt eten. Het is dat ik op vakantie ga, anders had ik het best willen uitrekenen...

En het meisje hierboven had het overgens over 2 kilo in paar dagen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-12-2006, 08:40
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 29-12-2006 @ 22:42 :
Ik ben van plan een oliebol te gaan eten op oudjaarsdag/nieuwjaardag beetje opgezocht hoe en wat.. klopt het dat een oliebol rond de 140kcal is? Dacht dat het veel meer was namelijk!
dat klopt hoor!
ik heb hier ook een variatielijst voor tussendoortjes en daarbij is een oliebol gelijk aan een pakje sultana/boterham met beleg/pakje evergreen...(qua calorieen, het is dan namelijk een B-tussendoortje = normaal tussendoortje van ongeveer 150 kcal)
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 30-12-2006, 12:45
slaagroom
slaagroom is offline
en het is maar 1x per jaar nieuwjaar dus een aantal oliebollen mogen best
__________________
...
Oud 30-12-2006, 13:27
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
valt dan nog best mee hoe 'eng' een oliebol is Heb dr 2 gehaald (1 voor oudjaarsdag 1 voor nieuwjaardag) en zometeen een lekkere zelfgemaakte appelflap
Oud 30-12-2006, 19:32
Verwijderd
kon ik maar oliebollen eten zonder er de dag erna door over mn nek te gaan
Oud 30-12-2006, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2006 @ 05:43 :
Nee, je eet op een dat 2000 cal (in rust, zonder sport), dat is wat je lichaam nodig heeft, ga je over die behoefte heen, dan zou je pas bij 5500 cal een halve kilo kunnen aankomen.
ik reken 7000 kcal per kilogram vet, misschien is dat wat weinig, maargoed... dan is een halve kilo (vet) bijkomen = 3500 kcal tevéél, dus 2000 + 3500 kcal, savvy?

Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2006 @ 05:43 :
Dus dat haal je echt niet. Valt tegen hoor, hoeveel je daarvoor kunt eten. Het is dat ik op vakantie ga, anders had ik het best willen uitrekenen...
2000+2000+3500 kcal verspreiden over twee dagen vind ik persoonlijk echt niet zo vreselijk moeilijk, maar dat kan liggen aan mijn capaciteit tot 'veel eten'

Citaat:
Gothic schreef op 30-12-2006 @ 05:43 :
En het meisje hierboven had het overgens over 2 kilo in paar dagen...
weet ik, maar ik antwoordde dan ook op Sarah
Citaat:
Sarah schreef op 28-12-2006 @ 15:40 :
van die twee dagen kerst kun je echt niet meer dan een halve kilo blijvend aankomen (en zelfs daarvoor moet je al hard je best doen).
Oud 31-12-2006, 08:29
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 30-12-2006 @ 22:21 :
ik reken 7000 kcal per kilogram vet, misschien is dat wat weinig, maargoed... dan is een halve kilo (vet) bijkomen = 3500 kcal tevéél, dus 2000 + 3500 kcal, savvy?
Offtopic: Komt dat savvy uit Pirates of the Carribean?

En ik ga mij vanavond vol eten aan oliebollen, toastjes met brie, chips, zoutjes, kaas en worsthapjes en zelf gemaakte sushi
__________________
<):o)
Oud 31-12-2006, 11:57
Verwijderd
Ja, maar dan klopt het toch ook? dan moet je dus ook best wat eten om in twee dagen een halve kilo aan te komen
En drie kilo is dan dus ook praktisch onmogelijk, want om in 2 dagen drie kilo aan te komen moet je 17.500 kcal per dag eten.
Oud 01-01-2007, 12:27
Angel_123
Angel_123 is offline
Heeft er iemand weleens het product TRIMGEL SLIM 3-D gebruikt? Het is een afslankgel.
Oud 01-01-2007, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Angel_123 schreef op 01-01-2007 @ 13:27 :
Heeft er iemand weleens het product TRIMGEL SLIM 3-D gebruikt? Het is een afslankgel.
Van dergelijke gels, cremes enzovoort word je nooit slanker. Ze kunnen wel je huid steviger maken, waardoor je iets strakker lijkt en celullite minder opvalt.
Oud 02-01-2007, 00:24
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Haaa, ondanks de feestdagen en dat ik een keer een vreetbui heb gehad ben ik toch nog een halve kilo afgevallen

108,5
Oud 02-01-2007, 08:21
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 31-12-2006 @ 09:29 :
Offtopic: Komt dat savvy uit Pirates of the Carribean?
uiteraard
Oud 02-01-2007, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 31-12-2006 @ 12:57 :
Ja, maar dan klopt het toch ook? dan moet je dus ook best wat eten om in twee dagen een halve kilo aan te komen
't is veel, maar haalbaar

drie kilo is idd onmogelijk
Oud 02-01-2007, 11:22
Black Soul
Black Soul is offline
hmm ik heb het voor elkaar gekregen om 2 (!!) kilo aan te komen
(om de discussie van hierboven niet tot herhaling te brengen: dit is dus niet van 2 of 3 dagen...ik heb de hele week te veel gevreten )
Maargoed, nu tijd om er iets aan te doen!
Gewicht nu: 73,5
Streefgewicht: 65
Lengte: 1.76
Ik denk niet dat ik helemaal tot de 65 kom, maar mocht ik ooit weer onder de 70 raken, dan ben ik al blij zat
__________________
dracula is sexy
Oud 03-01-2007, 11:40
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Je gewicht is toch gezond op zich?
Oud 03-01-2007, 12:59
Black Soul
Black Soul is offline
Mijn gewicht is idd opzich wel gezond Ik zou alleen graag iets slanker willen zijn
De aangekomen kilo's vind ik het belangrijkst, daar gaat het mij het meest om, de rest is tja mooi meegenomen
En stiekem ook omdat ik toen ik op kamers ging (1,5 jaar geleden) 69 woog en toen aankwam terwijl de bedoeling was af te vallen
Maar ik weet waar ik mee bezig ben Ik weet precies hoe het moet, ik moet alleen nog doen
__________________
dracula is sexy
Oud 03-01-2007, 15:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hallo ik ga hier ook weer posten, want mijn goede voornemen is 5 kilo eraf. Ik wil naar een BMI van 22.5, lijkt me een mooi getal.

Ik zag in mijn kookboek een leuk gerecht voor een hapje. Misschien wel leuk voor de mensen die nog een verjaardag tegemoet hebben en wat gezonds neer willen zetten:

Borrelhapje voor 3 / 4 personen.

1 grote komkommer
4 eetlepels zoete chilisaus
1 theelepel sesamolie
1 theelepel vissaus

Het komt er op neer dat je de sauzen en olie mengt tot een dipsausje en dat je van de komkommer reepjes van zo'n 8-10 cm maakt (halveren, in de lengte snijden, de zaadjes eruit schrapen).

Een eenpersoonsportie is ongeveer 40 kilocalorieën.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-01-2007, 14:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 30-12-2006 @ 22:21 :
ik reken 7000 kcal per kilogram vet, misschien is dat wat weinig, maargoed... dan is een halve kilo (vet) bijkomen = 3500 kcal tevéél, dus 2000 + 3500 kcal, savvy?
Om 1 kg vet aan te komen moet je 9000kcal eten, om 1 kg vet af te vallen moet je 7000kcal 'tekort' creëeren. Dit komt omdat het verbranden van vet zelf ook energie kost
Oud 04-01-2007, 15:57
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-01-2007 @ 15:25 :
Om 1 kg vet aan te komen moet je 9000kcal eten, om 1 kg vet af te vallen moet je 7000kcal 'tekort' creëeren. Dit komt omdat het verbranden van vet zelf ook energie kost
ahà

dan klopt wat ik zeg niet
Oud 04-01-2007, 16:08
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik ben helemaal de kluts kwijt, ik snap er niks van! Een paar maanden terug ben k 'opeens' zo'n 2,3 kilo aangekomen. Ik begrijp niet waar dit vandaan komt, want ik sport zo'n 4 tot 5 keer in de week erg intensief en ik ben echt niet meer gaan eten. Vocht kan het niet zijn, want dan zou de weegschaal nu wel weer normale getallen moeten aangeven. Iemand een idee waar dit van komt? (heb overigens wel problemen met mn stoelgang , die niet helemaal over zijn trouwens)
Oud 04-01-2007, 16:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 04-01-2007 @ 17:08 :
Ik ben helemaal de kluts kwijt, ik snap er niks van! Een paar maanden terug ben k 'opeens' zo'n 2,3 kilo aangekomen. Ik begrijp niet waar dit vandaan komt, want ik sport zo'n 4 tot 5 keer in de week erg intensief en ik ben echt niet meer gaan eten. Vocht kan het niet zijn, want dan zou de weegschaal nu wel weer normale getallen moeten aangeven. Iemand een idee waar dit van komt? (heb overigens wel problemen met mn stoelgang , die niet helemaal over zijn trouwens)
Ik weet niks zeker, maar ik kan me zomaar voorstellen dat problemen met je stoelgang te maken hebben (of voortkomen uit) problemen bij de spijsvertering. En als je spijsvertering nu langzamer gaat dan voorheen, kan het misschien zo zijn dat je meer opslaat en dus meer aankomt dan voorheen.


Ik heb een vraagje over valtaf.nl. Ik kreeg die site van Bloem (daarvoor mijn dank ) en ben het allemaal aan het invullen enzo. Maar verbrand je echt al zoveel calorieën met alleen maar staan/ computer / tv kijken/ slapen / zitten? Ik heb het dus over alle niet intensieve bewegingen die daar tussen staan en die samen toch een behoorlijk aantal verbrande calorieën opleveren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-01-2007, 16:24
Verwijderd
Ja, je verbrandt redelijk wat met het in-leven-houden van je lichaam, deze verbranding per etmaal heet het basaalmetabolisme. Ongeveer 0,9 kcal/kg/uur voor vrouwen, 1 kcal/kg/uur voor mannen en groeiende meisjes en 1,1 kcal/kg/uur voor groeiende jongens, als ik het me goed herinner, ik weet niet of dit ook zo in die tabel staat.
Maar als je slapen, tv kijken, enzovoort ook invult in die tabel, zodat je alle 24 uur hebt ingevuld, moet je daar natuurlijk níet ook nog je basaalmetabolisme bij optellen, want dan tel je de uren 'niksdoen' dubbel.

@ Popgamer1989: het kan ook zijn dat er nog redelijk veel onverteerd eten in je darmen zit, wat niet goed 'doorstroomt'. In dat geval zou je buik wel iets dikker zijn dan normaal, maar je armen, benen, kont etc. niet.
Maar ik meen me ook te herinneren dat je ooit erg weinig at (of verwar ik je nu met iemand anders?); misschien is je stofwisseling nog niet helemaal goed op gang.

Laatst gewijzigd op 04-01-2007 om 16:28.
Oud 04-01-2007, 16:55
colour
colour is offline
Maar het kan toch ook heel goed zijn dat ze ,doordat ze zoveel sport, juist spieren opbouwt en daardoor wat zwaarder is omdat spieren meer wegen dan vet?
Oud 04-01-2007, 17:31
Verwijderd
Ohja als ze een sport doet waarbij haar spieren heel erg getraind worden, kan dat idd ook. Maar dat gebeurt dan niet 'opeens' maar gaat heel geleidelijk.
Oud 04-01-2007, 19:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dankjewel Sarah.
Wat leuk, ik wist niet dat je met zitten of computeren zoveel verbandt
En ik snap idd dat je het niet dubbel moet rekenen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-01-2007, 21:35
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
@ Popgamer1989: het kan ook zijn dat er nog redelijk veel onverteerd eten in je darmen zit, wat niet goed 'doorstroomt'. In dat geval zou je buik wel iets dikker zijn dan normaal, maar je armen, benen, kont etc. niet.
Maar ik meen me ook te herinneren dat je ooit erg weinig at (of verwar ik je nu met iemand anders?); misschien is je stofwisseling nog niet helemaal goed op gang.


Dat kan wel waar zijn.. mn buik ziet er erg opgezwollen uit Het klopt dat k in het verleden weinig at, maar dat is al zeker meer dan 1.5 jaar geleden. Al die tijd eet k goed, dus.

Ik doe wel redelij veel aan sport, hardlopen, spinnen enz. Maar of al het gewicht spiermassa is?
Oud 05-01-2007, 06:51
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-01-2007 @ 20:08 :
Dankjewel Sarah.
Wat leuk, ik wist niet dat je met zitten of computeren zoveel verbandt
En ik snap idd dat je het niet dubbel moet rekenen.
Nou ja, je verbrandt op een dag zo'n 2000 kcal met "niks" doen
Je hebt inderdaad je basaal metabolisme (dat is puur het in leven houden van je lichaam), dan heb je een stapje daarboven je 'maintenance' (dat is het in leven houden van je lichaam plus de energie die je lichaam nodig heeft om voeding te verbranden). Volgens mij komt dit dan neer op ongeveer 1600 kcal. Het overdag zitten, heen en weer lopen, typen, intensief bezig zijn met je hersenen etc komt daar dan nog eens boven op.
__________________
<):o)
Oud 06-01-2007, 14:18
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik vroeg me af of het normaal is om geen middag te eten als je echt geen honger hebt of heel veel gesnoept hebt. Of is dat ook eetprobleem-like?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 06-01-2007, 14:47
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 05-01-2007 @ 07:51 :
Nou ja, je verbrandt op een dag zo'n 2000 kcal met "niks" doen
Je hebt inderdaad je basaal metabolisme (dat is puur het in leven houden van je lichaam), dan heb je een stapje daarboven je 'maintenance' (dat is het in leven houden van je lichaam plus de energie die je lichaam nodig heeft om voeding te verbranden). Volgens mij komt dit dan neer op ongeveer 1600 kcal. Het overdag zitten, heen en weer lopen, typen, intensief bezig zijn met je hersenen etc komt daar dan nog eens boven op.
Bedoel je nou 1600 cal voor het in leven houden van je lichaam en 400 cal voedsel verbranden of net andersom?
Oud 06-01-2007, 15:20
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Citaat:
Yana schreef op 06-01-2007 @ 15:18 :
Ik vroeg me af of het normaal is om geen middag te eten als je echt geen honger hebt of heel veel gesnoept hebt. Of is dat ook eetprobleem-like?
Uhuh.

Je mag geen van de drie maaltijden overslaan, dus daar geldt het ook onder. Ik heb ook nooit honger 's morgens, ik ben zelfs vaak misselijk, maar wurg toch iets naar binnen.
Oud 06-01-2007, 16:37
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 06-01-2007 @ 16:20 :
Uhuh.

Je mag geen van de drie maaltijden overslaan, dus daar geldt het ook onder. Ik heb ook nooit honger 's morgens, ik ben zelfs vaak misselijk, maar wurg toch iets naar binnen.
Maar je zou toch kunnen zeggen dat al het snoep mn lunch was, of niet? Ik zit er een beetje mee dat ik dan dus haast nog beter 2500 kcal kan eten en na dat snoep dus óók lunch, dan dat ik het gewoon oversla als ik écht geen honger heb.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 06-01-2007, 18:37
Verwijderd
naar mijn mening is het écht niet raar van niet te eten als je écht geen honger hebt.
eerder andersom, maargoed.


als ik bijvoorbeeld tussen één en vijf in de namiddag een half brood opeet (telkens ik er langs loop een boterhammetje eten, gewoon omdat het zo lekker is) en als ik dan echt geen honger meer heb voor de rest van de avond, dan ga ik écht geen volledige warme maaltijd meer achter de kiezen slaan "omdat ik anders een soort van eetprobleem heb"


hemeltjelief neen, wat een psychiatrisering van een-keertje-geen-honger-meer-hebben zeg!
Oud 06-01-2007, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Fayelinde. schreef op 06-01-2007 @ 16:20 :
Uhuh.

Je mag geen van de drie maaltijden overslaan, dus daar geldt het ook onder. Ik heb ook nooit honger 's morgens, ik ben zelfs vaak misselijk, maar wurg toch iets naar binnen.
'nooit honger 's morgens' is trouwens wel héél iets anders dan "een keer geen honger meer hebben omdat je vantevoren teveel gesnoept hebt" hé

natuurlijk is het het beste dat je gewoon ontbijt, maar als je het per uitzondering eens overslaat heb je écht niet ineens een 'eetprobleem' hoor
Oud 06-01-2007, 22:59
Verwijderd
Alleen is het wel zo, dat wanneer je maaltijden overslaat je weer sneller trek krijgt in snoep. Om zo snel mogelijk weer in je ritme te komen is het het verstandigst om toch gewoon die maaltijd te nemen. Daarnaast vond ik je lijstje op E&D écht niet zo veel om er een maaltijd voor over te slaan...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Lichaam & Gezondheid Voeding & gezondheid topic #17
=zwart wit=
500 10-04-2007 13:44
Lichaam & Gezondheid Hoeveel eten op een dag is gezond?
Verwijderd
6 14-06-2006 14:09
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken #5
blurred
500 10-01-2006 17:49
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheidstopic #42
blurred
500 05-04-2005 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.