Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2007, 18:41
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
hardloopers zijn doodlopers
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 03-04-2007, 19:03
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik heb net een map aangemaakt die 'Vlaamse Kip' heet.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 03-04-2007, 19:12
Verwijderd


De mijne heet 'IEHLL CONDITIE'.
Oud 04-04-2007, 01:55
Verwijderd
Oja de kip heet trouwens Evy ofzo, want ze giechelde na afloop van les 2 van 'Hihi, hihi, zet mij maar vast in je agenda, zet maar voor overmorgen neer - Evy, dan vergeet je me tenminste niet.' Dus nu heb ik heel groot EVY in m'n agenda staan.

En nog meer kip-perikelen, ik was dus zo aan het lopen, begint ze te praten - 'Ja, ik weet natuurlijk niet waar jij nu bent, maar ik weer dat ik tijdens m'n trainingen altijd erg geniet van het uitzicht.. Dus, ik zou zeggen, geef je ogen goed de kost!' Nou, dus ik zo om me heen kijken - rechts een snelweg, links een of andere stinkende kutsloot, yeaahhh, lachen

Het zat er gisteren trouwens opeens vol met hondenuitlaters dus ik ga maar eens een andere route uitzoeken met Google Earth
Oud 04-04-2007, 10:40
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 04-04-2007 @ 02:55 :
Oja de kip heet trouwens Evy ofzo, want ze giechelde na afloop van les 2 van 'Hihi, hihi, zet mij maar vast in je agenda, zet maar voor overmorgen neer - Evy, dan vergeet je me tenminste niet.' Dus nu heb ik heel groot EVY in m'n agenda staan.

En nog meer kip-perikelen, ik was dus zo aan het lopen, begint ze te praten - 'Ja, ik weet natuurlijk niet waar jij nu bent, maar ik weer dat ik tijdens m'n trainingen altijd erg geniet van het uitzicht.. Dus, ik zou zeggen, geef je ogen goed de kost!' Nou, dus ik zo om me heen kijken - rechts een snelweg, links een of andere stinkende kutsloot, yeaahhh, lachen

Het zat er gisteren trouwens opeens vol met hondenuitlaters dus ik ga maar eens een andere route uitzoeken met Google Earth
Evy Gruyaert heet ze.


Ik ga denk ik vanaf volgende week ook terug beginnen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 04-04-2007, 11:06
Jones
Weet iemand of er ook zoiets bestaat voor op de fiets?
Oud 04-04-2007, 11:30
Verwijderd
Ik moet eigenlijk ook weer beginnen met hardlopen.

paar jaartjes geleden trok ik de 5 km makkelijk in 20 á 25 minuten... Even kijken hoe snel ik weer op dat niveau zit.
Oud 04-04-2007, 11:40
Verwijderd
Citaat:
En met Google Earth heb ik uitgerekend dat ik 3,46 km loop (gemiddelde snelheid 8,3 km/u)
Zelfde afstand, kortere tijd: nu 8.65 km/u gemiddeld deze keer
Oud 04-04-2007, 14:03
Verwijderd
Citaat:
dallie schreef op 01-04-2007 @ 20:35 :
OMG das echt erg.

Why do you care what other people think!
inderdaad. ik heb er echt totaal geen problemen mee als mensen mij zien harlopen, in 99,9 % van de gevallen toch geen bekenden. Ben zelfs zo gek om in zo'n fel oranjerood harloopshirt (van de aldi geloof ik ) te gaan lopen.

Hebben jullie trouwens allemaal van die speciale schoenen? als ik weer begin denk ik namelijk dat ik maar eens ga inverseren in ''echte'' hardloopschoenen, heb het tot nu toe altijd gedaan met gympen en gymschoenen, maar eigenlijk is dat natuurlijk niet zo heel goed.
Oud 04-04-2007, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 03-04-2007 @ 12:04 :
Die kip gaat veel te langzaam. Je kunt dan beter bij les 5 beginnen.
Ik ben ook langzaam 'op het land' (in tegenstelling tot in het water, met in de lucht heb ik geen ervaring ).
Oud 04-04-2007, 16:20
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Quis schreef op 04-04-2007 @ 15:03 :
inderdaad. ik heb er echt totaal geen problemen mee als mensen mij zien harlopen, in 99,9 % van de gevallen toch geen bekenden. Ben zelfs zo gek om in zo'n fel oranjerood harloopshirt (van de aldi geloof ik ) te gaan lopen.

Hebben jullie trouwens allemaal van die speciale schoenen? als ik weer begin denk ik namelijk dat ik maar eens ga inverseren in ''echte'' hardloopschoenen, heb het tot nu toe altijd gedaan met gympen en gymschoenen, maar eigenlijk is dat natuurlijk niet zo heel goed.
Dat is inderdaad niet verstandig! Maar ja, als je geen last hebt gehad van je voeten maakt het niet uit. Maar niet blijven doen!
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 04-04-2007, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 04-04-2007 @ 15:03 :
inderdaad. ik heb er echt totaal geen problemen mee als mensen mij zien harlopen, in 99,9 % van de gevallen toch geen bekenden. Ben zelfs zo gek om in zo'n fel oranjerood harloopshirt (van de aldi geloof ik ) te gaan lopen.

Hebben jullie trouwens allemaal van die speciale schoenen? als ik weer begin denk ik namelijk dat ik maar eens ga inverseren in ''echte'' hardloopschoenen, heb het tot nu toe altijd gedaan met gympen en gymschoenen, maar eigenlijk is dat natuurlijk niet zo heel goed.
toen ik een halfjaar had volgehouden om min of meer regelmatig te gaan rennen mocht ik hardloopschoenen van mezelf en toen rende ik ineens een stuk harder en kreeg ik er minder spierpijn van
Oud 04-04-2007, 18:10
Knots
Knots is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 04-04-2007 @ 02:55 :
En nog meer kip-perikelen, ik was dus zo aan het lopen, begint ze te praten - 'Ja, ik weet natuurlijk niet waar jij nu bent, maar ik weer dat ik tijdens m'n trainingen altijd erg geniet van het uitzicht.. Dus, ik zou zeggen, geef je ogen goed de kost!' Nou, dus ik zo om me heen kijken - rechts een snelweg, links een of andere stinkende kutsloot, yeaahhh, lachen
*Herkenning* Had ik ook: loop ik daar langs de grote weg

Ik was een aantal weken heel goed begonnen met die Kip, toen met een vriendin, en nu is het weer helemaal weggezakt . Maar die vlaamse kip ben ik zat, ik ga wel met mn eigen muziek rennen. Als ik weer tijd heb. (Oh, ik ben slecht )

Gelukkig kon ik goede schoenen van mijn moeder overnemen, want het loopt écht een stuk fijner. En goed weer en een goed humeur zijn ook altijd erg goed voor mijn hardloop prestaties. Zo liep ik 4 km achtereen in 20 minuten en een paar dagen later hield ik diezelfde 4 km nevernooit meer vol.
Oud 05-04-2007, 20:22
Sheepje
Sheepje is offline
Ik meld me ook maar even

ren al sinds begin 2007 met Evy,
De dag na de eerste keer ongelovelijke spierpijn maar verder nooit last van gehad,
doe ook wel aan rekken enzo.
Heb 2/3 weken niet gelopen, ik was bij les 15 gebleven dus die heb ik eergisteren nog een keer gedaan.
Maar... dat ging dus echt heel slecht haalde de 5 minuten nog geen eens, allemaal steken en buiten adem enzo.

Wat moet ik nou deze les blijven doen totdat ie goed lukt of een paar lesjes terug gaan?

(Tip: probeer het echt vol te houden, want ik voel me nu een ongelovelijke zwakkeling )
Oud 05-04-2007, 23:24
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Ha ik wil ook gaan hardlopen en Evy klinkt wel gaaf! Volgende week beginnen, hoezee.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Oud 06-04-2007, 08:46
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Sheepje schreef op 05-04-2007 @ 21:22 :

Heb 2/3 weken niet gelopen, ik was bij les 15 gebleven dus die heb ik eergisteren nog een keer gedaan.
Maar... dat ging dus echt heel slecht haalde de 5 minuten nog geen eens, allemaal steken en buiten adem enzo.

Wat moet ik nou deze les blijven doen totdat ie goed lukt of een paar lesjes terug gaan?

Ja, gewoon die les nog een keer doen, en dan dus wel halen!
Citaat:

(Tip: probeer het echt vol te houden, want ik voel me nu een ongelovelijke zwakkeling )
Inderdaad, gewoon volhouden, ik heb die steken in me zij ook wel eens, maar die gaan altijd ook weer weg na een tijdje. Maar misschien kan je de volgende keer wat minder eten/drinken van tevoren.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Oud 06-04-2007, 10:11
wup
wup is offline
Gister met een vriendin gelopen. Op zich wel leuker, maar we praten zoveel dat we ook al buiten adem zijn zonder rennen.
Oud 06-04-2007, 12:02
Verwijderd
Hardlopen met een hartslagmeter kan ik iedereen aanraden .
Oud 06-04-2007, 19:01
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Dit is wel een briljant topic, ik begon het te lezen en ik dacht Hardlopen is nu wel het laatste waar ik zin in heb, maar what the hell ik word opeens enthousiast Ik baal alleen wel dat mijn mp3speler kapot is .. awel eh, dan moedig ik mezelf wel in het vlaams aan.

Edit: Toch nog ergens een oude mp3speler gevonden. Mal sehen...
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG

Laatst gewijzigd op 06-04-2007 om 19:06.
Oud 06-04-2007, 19:23
*Sbien
Avatar van *Sbien
*Sbien is offline
ff een paar dagen geen tijd gehad, dus vandaag was weer ff pittig pfff. Evy is wel echt mn held hoor, ze sleept me er wel doorheen haha

dit is trouwens lekker weer om te lopen he! echt fijn, niet te koud en niet te warm.
__________________
"Hun liever als mij"
Oud 06-04-2007, 19:24
Sheepje
Sheepje is offline
wanneer lopen de meesten van jullie? 's ochtends, 's middags of 's avonds?
Oud 06-04-2007, 19:31
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
S'avonds net voor het donker wordt. Woon aan de rand van de duinen/bos. Dus loop meestal door het bos. Is wel lekker, niemand die je ziet enz
Overdag is het een chaos van fietsers (die eigelijk niet kunnen fietsen), mensen die wandelen en autoos dus dat is niet handig.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Oud 06-04-2007, 19:36
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 06-04-2007 @ 20:01 :
Dit is wel een briljant topic, ik begon het te lezen en ik dacht Hardlopen is nu wel het laatste waar ik zin in heb, maar what the hell ik word opeens enthousiast Ik baal alleen wel dat mijn mp3speler kapot is .. awel eh, dan moedig ik mezelf wel in het vlaams aan.

Edit: Toch nog ergens een oude mp3speler gevonden. Mal sehen...
Jaaaaaaa CSN Ook beginnen Kunnen we ook op LJ zeuren over kutcondities.
Oud 06-04-2007, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Sheepje schreef op 06-04-2007 @ 20:24 :
wanneer lopen de meesten van jullie? 's ochtends, 's middags of 's avonds?
Onder etenstijd, zodat iedereen binnen is

Na de derde les moet je trouwens twee dagen wachten in plaats van één. Nooit gedacht dat ik opeens zo in to hardlopen zou zijn dat ik dát jammer zou vinden

En @ *Sbien: haha Evy is ook mijn held, met 'r stomme vlaamse commentaar de hele tijd En ik vind het weer ook hip, volgens mij ga ik het allemaal een stuk minder leuk vinden als het een keer regent of koud is. En in de winter hardlopen lijkt me ook echt niks
Oud 06-04-2007, 19:57
Verwijderd
Ik heb vandaag besloten dat ik me ga voorbereiden op het lopen van een halve marathon
Oud 06-04-2007, 20:33
Sheepje
Sheepje is offline
ik ga morgen weer echt beginnen
kent iemand mischien een site waar wat strek oefeningen duidelijk (in het nederlands) staan uitgelegd, met foto's enzo?
laatste keer loopte ik een beetje stijfjes.

Ik ren btw langs een dijk en daar lopen meestal honderen grote ganzen die soms blazend achter je aan rennen, best wel eng al ga je er wel hard van rennen, hoe kan je die beeste weg jagen?
Oud 06-04-2007, 20:56
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 06-04-2007 @ 20:36 :
Jaaaaaaa CSN Ook beginnen Kunnen we ook op LJ zeuren over kutcondities.
Het enige waar ik nu over kan klagen was mijn krakende mp3speler met kloteoordopjes die er om de vijf meter uitvielen en ja je moet natuurlijk niet hardlopen met van die oortjes. Kunnen we trouwens niet onze eigen versie van de Evy maken, maar dan met betere muziek ik stem voor een hese duitse versie

oh en gaan jullie ook steeds als er een tegenligger komt harder lopen omdat je anders denkt dat ze je een loser vinden omdat je zo zacht rent
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Oud 06-04-2007, 21:12
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Sheepje schreef op 06-04-2007 @ 20:24 :
wanneer lopen de meesten van jullie? 's ochtends, 's middags of 's avonds?
Laat in de middag, of vroeg in de avond
Citaat:
Paranoide schreef op 06-04-2007 @ 20:39 :
En ik vind het weer ook hip, volgens mij ga ik het allemaal een stuk minder leuk vinden als het een keer regent of koud is. En in de winter hardlopen lijkt me ook echt niks
In de regen hardlopen heeft ook zo z'n charme, zeker de blikken van de mensen die je aankijken alsof je gek bent doen het 'm. In de winter hardlopen vind ik ook wat minder leuk, vooral omdat je dan een wat langere warm-up nodig hebt, toen ik dat ik een keertje niet deed, had ik een week daarna nog last van me knieën
Citaat:
CSN schreef op 06-04-2007 @ 21:56 :

oh en gaan jullie ook steeds als er een tegenligger komt harder lopen omdat je anders denkt dat ze je een loser vinden omdat je zo zacht rent
haha soms wel ja, of misschien ga je dan harder rennen zodat je er sneller voorbij bent

Leuk dat iedereen gaat hardlopen
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Oud 06-04-2007, 21:17
Mara
Mara is offline
Ik ga ook meedoen. Wilde vandaag beginnen, stootte gister echter m'n blote teen tegen een stenen muurtje Voorste deel 't vel er helemaal af, gewoon wandelen doet al pijn, laat staan joggen

Zodra 't geneest doe ik mee. Probeerde al vaker schema's te lopen maar dan zit ik ook altijd op m'n horloge te kijken van 'hoe lang nog'.

Ik loop trouwens als 't even kan 's ochtends, word ik lekker wakker van Ik weet alleen niet of ik dat aan 't eind van de lessen nog volhoud, aangezien ik loop voor het ontbijt.
Oud 07-04-2007, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Sheepje schreef op 06-04-2007 @ 21:33 :
ik ga morgen weer echt beginnen
kent iemand mischien een site waar wat strek oefeningen duidelijk (in het nederlands) staan uitgelegd, met foto's enzo?
laatste keer loopte ik een beetje stijfjes.

Ik ren btw langs een dijk en daar lopen meestal honderen grote ganzen die soms blazend achter je aan rennen, best wel eng al ga je er wel hard van rennen, hoe kan je die beeste weg jagen?
Ten eerste is het 'ik liep'.

En ten tweede kun je beter een andere route uitkiezen om te rennen. Een dijk is wel hip, maar m'n moeder is opgegroeid op een of andere boerderij en die beweert dat ganzen echt teringhard kunnen bijten.

Oja, en ten derde, strekoefeningen, ik doe gewoon wat we in de gymles deden, met zo debiel op één been staan en met je handen de grond aanraken zonder je knieën te buigen enzo. Volgens mij zijn de helft van die oefeningen niet eens goed voor hardlopen, maar goed, boeie, dan word ik maar gewoon leniger ofzo, is ook niet erg

Citaat:
CSN schreef op 06-04-2007 @ 21:56 :
Het enige waar ik nu over kan klagen was mijn krakende mp3speler met kloteoordopjes die er om de vijf meter uitvielen en ja je moet natuurlijk niet hardlopen met van die oortjes. Kunnen we trouwens niet onze eigen versie van de Evy maken, maar dan met betere muziek ik stem voor een hese duitse versie

oh en gaan jullie ook steeds als er een tegenligger komt harder lopen omdat je anders denkt dat ze je een loser vinden omdat je zo zacht rent
Haha, ik wil ook wel een eigen versie. Gewoon de tijden rippen van Evy, met wanneer en hoe je moet rennen/lopen, en voor de rest andere muziek er achter. Powermetal en eighties bij het rennen, Duitse schlager bij het lopen zodat je zo snel mogelijk weer aan het rennen wil En tussendoor heel overdreven enthousiast commentaar, yeahhh. Oja en na afloop Beethoven als beloning

En ik ga ook harder rennen bij tegenliggers, ja Maar ik denk niet dat het geloofwaardig overkomt want volgens mij trek ik er echt een té obvious nonchalant hoofd bij. Tegenliggers en hondenuitlaters enzo zijn echt kut overigens, ik haat het sowieso al als ik buiten loop en ik kom mensen tegen, want ik weet nooit of ik ze in de ogen moet aankijken of niet. En of je ze gedag moet zeggen als het je overburen zijn, maar je hebt ze nog nooit gesproken. Aaahhh.

Citaat:
Encrypted schreef op 06-04-2007 @ 22:12 :
In de regen hardlopen heeft ook zo z'n charme, zeker de blikken van de mensen die je aankijken alsof je gek bent doen het 'm. In de winter hardlopen vind ik ook wat minder leuk, vooral omdat je dan een wat langere warm-up nodig hebt, toen ik dat ik een keertje niet deed, had ik een week daarna nog last van me knieën
Is dat niet heel koud, in de regen? Of heb je een 1337 hardloopjas met reflecterende strepen en waterdichte coating en een hardloper-embleem er op
Oud 07-04-2007, 17:44
Verwijderd
Ik had net dus trouwens de vierde les en ik vond het best lastig omdat er dus for some reason 2 dagen tussen moesten van Eeeevy. Maar ik heb 'm wel helemaal uitgerend en ik kom steeds sneller weer gewoon op adem, dat is wel hip

Oja en ik heb een vette truuk voor tijdens het lopen, je moet een stokje meenemen en daar mee gaan spelen tijdens de rustige stukken. Zo ronddraaien en opgooien enzo. Want dan is het minder saai en concentreer je je bovendien op iets anders dan je ademhaling zodat die op automatische piloot rustig wordt op 't tempo waarop je lichaam 'm rustig wil hebben. En je hoeft minder op de kutmuziek te letten. Dus. Wel uitkijken dat je niet struikelt en die stok in je oog krijgt ofzo
Oud 07-04-2007, 17:46
Sheepje
Sheepje is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 07-04-2007 @ 18:38 :
Ten eerste is het 'ik liep'.

En ten tweede kun je beter een andere route uitkiezen om te rennen. Een dijk is wel hip, maar m'n moeder is opgegroeid op een of andere boerderij en die beweert dat ganzen echt teringhard kunnen bijten.
Tsja, de dijk is de enige 'rustige' route die ik kan lopen, er is nog wel een route maar daar rijden veel auto's en fietsers .

Maar hebben die beesten eigenlijk tanden?

en vanochtend liep ik net 2 minuutjes was de batterij van m'n mp3 speler leeg ik had wel kunnen door lopen maar ik weet natuurlijk niet het schema van die troela
Oud 07-04-2007, 17:48
Sheepje
Sheepje is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 07-04-2007 @ 18:44 :
Ik had net dus trouwens de vierde les en ik vond het best lastig omdat er dus for some reason 2 dagen tussen moesten van Eeeevy. Maar ik heb 'm wel helemaal uitgerend en ik kom steeds sneller weer gewoon op adem, dat is wel hip

Oja en ik heb een vette truuk voor tijdens het lopen, je moet een stokje meenemen en daar mee gaan spelen tijdens de rustige stukken. Zo ronddraaien en opgooien enzo. Want dan is het minder saai en concentreer je je bovendien op iets anders dan je ademhaling zodat die op automatische piloot rustig wordt op 't tempo waarop je lichaam 'm rustig wil hebben. En je hoeft minder op de kutmuziek te letten. Dus. Wel uitkijken dat je niet struikelt en die stok in je oog krijgt ofzo
Die pauzes zijn eigenlijk alleen voor als je spierpijn hebt (volgens me moeder dan, die zit op een sportschool) dus als je geen spierpijn hebt kan je elke dag dus rennen
5km in 5 weken
Oud 07-04-2007, 19:22
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Sheepje schreef op 07-04-2007 @ 18:48 :
Die pauzes zijn eigenlijk alleen voor als je spierpijn hebt (volgens me moeder dan, die zit op een sportschool) dus als je geen spierpijn hebt kan je elke dag dus rennen
5km in 5 weken
ehh je lichaam moet ook herstellen he, das niet alleen bij spierpijn

en ik vind lopen echt zo ontzettend kut, op een of andere manier kan ik mijn bovenlijf niet stil houden en voel ik me zo ontzettend bekeken liever gewoon in een sportcentrum
Oud 07-04-2007, 19:46
Sheepje
Sheepje is offline
Citaat:
Lente schreef op 07-04-2007 @ 20:22 :
ehh je lichaam moet ook herstellen he, das niet alleen bij spierpijn

en ik vind lopen echt zo ontzettend kut, op een of andere manier kan ik mijn bovenlijf niet stil houden en voel ik me zo ontzettend bekeken liever gewoon in een sportcentrum
jawel, maar bij cardio heeft je lichaam niet zoveel tijd nodig.
alleen bij kracht training moet je minimaal een dag rust nemen
Oud 07-04-2007, 23:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Voor de liefhebbers


Kuiten


Spieren aan de zijkant van je heupen (kan ook in een iets minder debiele pose )


Achterkant benen


Voorkant bovenbeen


Binnenkant bovenbeen en "liezen"
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 08-04-2007, 10:00
*Sbien
Avatar van *Sbien
*Sbien is offline
met t oog op paaseieren, taartjes bij oma's en andere paasshizzle leek t mij wel heel heldhaftig en verstandig om deze zondagmorgen om 10.00 uur lesje 6 te pakken pfff

ik merk dus echt wel t verschil tussen 's morgens en 's avonds lopen. Normaal loop ik 's avonds rond 8 uur en dan ben ik dus veel beter..

maarrr nu voel ik me wel heel fit de hele dag denk ik en ik ben weer trots op mezelf

ojaa wat ik nog wou zeggen; ik heb de laatste paar keer na t lopen een poosje heel erg last van mn rechter scheenbeen. voelt beetje stijf als spierpijn ofzo, maar dat is raar want t zit echt int midden van mn scheenbeen.. gewoon waar t hard is. bot. haha. ik bedoel... dat buigt niet ofzo. dat kan je toch ook niet rekken ofzo?
__________________
"Hun liever als mij"
Oud 08-04-2007, 13:41
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 07-04-2007 @ 18:38 :

Is dat niet heel koud, in de regen? Of heb je een 1337 hardloopjas met reflecterende strepen en waterdichte coating en een hardloper-embleem er op
Koud is het niet, na een tijdje hardlopen krijg je het warm ongeacht het weer heb ik gemerkt. En ja ik heb wel een gewone waterdichte jas en broek, loopt beter dan in een doorweekte broek en trui.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Oud 08-04-2007, 14:08
Sheepje
Sheepje is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 08-04-2007 @ 14:41 :
Koud is het niet, na een tijdje hardlopen krijg je het warm ongeacht het weer heb ik gemerkt. En ja ik heb wel een gewone waterdichte jas en broek, loopt beter dan in een doorweekte broek en trui.
ga je dan niet heftig zweten?
Oud 08-04-2007, 14:37
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Sheepje schreef op 08-04-2007 @ 15:08 :
ga je dan niet heftig zweten?
Nou het is zo'n water/wind-dichte broek en jack, maar het is toch ademend, dus misschien zweet je iets meer dan normaal.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Oud 08-04-2007, 18:25
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
dallie schreef op 02-04-2007 @ 09:33 :
Het een is explosiever en het ander bouw je rustig op. Dat maakt een hoop uit.

Ik doe voornamelijk explosieve interval training.
waarom doe je dat ipv duurloop?

en doe je toevallig Hiit? dat doe ik wél
Oud 09-04-2007, 20:18
Verwijderd
Ik had de les van vandaag gemist omdat ik bij een vriendinnetje langsmoest dat ik al lang niet gezien had, en nu vind ik mezelf een mietje. Maar goed, het kan vast geen kwaad om één dag later te gaan.
Oud 09-04-2007, 20:34
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Binnenkort ga ik ook meedoen. Eerst renschoenen kopen plus een mp3 spelertje. Misschien maak ik ook wel een mooi grafiekje van mijn vooruitgang
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 09-04-2007, 20:35
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
MaStar schreef op 08-04-2007 @ 19:25 :
waarom doe je dat ipv duurloop?

en doe je toevallig Hiit? dat doe ik wél
Hiit?

De sport die ik doe is pure interval en gigantisch explosief
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 09-04-2007, 21:10
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
dallie schreef op 09-04-2007 @ 21:35 :
Hiit?

De sport die ik doe is pure interval en gigantisch explosief
HIIT is High Intensity Interval Training, dus in korte intervallen met een hoge intensiteit sporten (hardlopen/fietsen/roeien etc.) Heb ik ook een tijdje gedaan, ik deed telkens 30 seconde zo hard mogelijk sprinten, en dan 1 minuut rustig lopen, weer sprinten etc.. en dat 15 minuten lang, daarna was ik helemaal kapot Maar persoonlijk vind ik HIIT meer iets voor op de hometrainer/fiets.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Oud 09-04-2007, 21:13
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 09-04-2007 @ 22:10 :
HIIT is High Intensity Interval Training, dus in korte intervallen met een hoge intensiteit sporten (hardlopen/fietsen/roeien etc.) Heb ik ook een tijdje gedaan, ik deed telkens 30 seconde zo hard mogelijk sprinten, en dan 1 minuut rustig lopen, weer sprinten etc.. en dat 15 minuten lang, daarna was ik helemaal kapot Maar persoonlijk vind ik HIIT meer iets voor op de hometrainer/fiets.
Ah, ik wil dat wel gaan doen ja. Maar dan ga ik het wel extremer doen dan jij beschrijft. Daarom moet ik dus eerst duurloop doen anders kan ik het niet aan
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 10-04-2007, 09:42
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Vanmorgen les 1 met Evy volbracht. Proficiat met je prestatie, zei ze. Mijn conditie is zeer bagger, dus op zich vond ik het niet echt een felicitatie waard, maar goed. Het is handig om niet zelf met horloge of stopwatch te hoeven kloten en ik voel me nu heel gezond.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 10-04-2007, 13:39
George
Avatar van George
George is offline
Oeh hardlopen. (L)
Jammer dat ik geen mp3-speler heb, kan dus niet met evy meedoen. Scheelt dat ik het verschrikkelijk vind om uit de maat te lopen en bij die muziek gebeurd dat vast af en toe wel. Ik speel gewoon muziek in m'n hoofd af. Nu aan het trainen voor de batavierenrace, 5 km. in 20-25 minuten moet sowieso lukken maar ik ga liever voor 7 km. in een redelijke tijd, aangezien ze voor de lange afstanden dringender 'vrouwen' nodig hebben. Vanavond weer trainen.
__________________
I am Jack's wasted life.

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 13:41.
Oud 10-04-2007, 13:43
Verwijderd
Als ik een tijdje aan het hardlopen ben dan kom ik vanzelf in een soort droomwereld terecht en dan begin ik te dagdromen en te fantaseren en dan ben ik helemaal 1 met het lopen. Heerlijk om te hardlopen zonder mp3-speler.
Oud 11-04-2007, 16:29
Encrypted
Encrypted is offline
Kom net weer terug van hardlopen, ik dacht ik ga voor een keertje eens met muziek hardlopen (wat ik al een tijdje niet had gedaan). Nou ik zal je zeggen, dat doe ik voorlopig niet meer, in het begin ben ik véél te hard van stapel gelopen en moest al snel afhaken Daarna maar me ipodje uitgedaan en op mijn eigen ritme verder gelopen, wat overigens prima ging.

Hebben meer mensen last van het in de war brengen van je eigen ritme door muziek?
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Hardlooptopic #8
Hawahaai
500 13-12-2010 23:33
De Kantine Bob is vrijdag jarig en dat is niet saai #360
Bob der Bär
500 29-09-2008 20:10
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #132
Pruts0r
496 25-07-2008 16:56
Vrije tijd Joggen
TechnoRocker
1 13-03-2008 01:02
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #3
Southtown
0 28-09-2007 09:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.