Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2007, 18:03
Verwijderd
Staat het op de site hoeveel dagen je rust moet houden tussen de lessen of zegt Evy dat aan het einde van de les?
Oud 11-04-2007, 19:57
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Hmm, ik lees dit topic al een tijdje, en ik heb zelfs de leuke Evy dingen al gedownload, maar *echt* gaan rennen kan ik me niet toe zetten, er is altijd wel een excuus lijkt het.
Hoe overtuigen jullie jezelf?
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 11-04-2007, 20:03
Verwijderd
Pff ik neem me elke dag voor vandaag te gaan hardlopen (ik doe nul aan sport en wil toch geen vatje worden) maar het komt er maar steeds niet van ("morgen ga ik ècht").. Ik ga het morgen proberen met die maffe lessen. Misschien weet Evy me te overtuigen .
Oud 11-04-2007, 20:49
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Sherco schreef op 11-04-2007 @ 20:57 :

Hoe overtuigen jullie jezelf?
De voldoening die je hebt na het hardlopen is onbetaalbaar. Maar om te weten hoe dat voelt zal je toch echt eerst een keer moeten gaan hardlopen. Ik vind het nu gewoon leuk om te doen, dus ik hoef mezelf niet te overtuigen. Maar goed, ga anders met iemand samen eens hardlopen (iemand die net als jij nog niet is begonnen).
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Oud 11-04-2007, 21:48
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 11-04-2007 @ 21:03 :
Pff ik neem me elke dag voor vandaag te gaan hardlopen (ik doe nul aan sport en wil toch geen vatje worden) maar het komt er maar steeds niet van ("morgen ga ik ècht").. Ik ga het morgen proberen met die maffe lessen. Misschien weet Evy me te overtuigen .
komop je bent toch geen watje.. Beetje mentaliteit/ballen tonen... En dat Evy is echt voor vrouwen/mietjes, die lekker joggen met MP3-speler en een vrouwtje die zegt dat je wat harder moet lopen.... JEUJ komaan hé, goeiendag

een échte kerel die zeurt niet, trekt sportkleren aan en loopt zich ff helemaal lekker een half uurtje kapot (totie niet meer kan), douched en kan weer verder met de dag
Oud 12-04-2007, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Sabje schreef op 11-04-2007 @ 19:03 :
Staat het op de site hoeveel dagen je rust moet houden tussen de lessen of zegt Evy dat aan het einde van de les?
Ze zegt het aan 't einde van elke les. Meestal ren je om de dag.

Citaat:
Sherco schreef op 11-04-2007 @ 20:57 :
Hmm, ik lees dit topic al een tijdje, en ik heb zelfs de leuke Evy dingen al gedownload, maar *echt* gaan rennen kan ik me niet toe zetten, er is altijd wel een excuus lijkt het.
Hoe overtuigen jullie jezelf?
Ik was gewoon een keer begonnen, haast voor de grap die eerste les gedaan. Nja, en vervolgens gaat die ene les heel makkelijk, dus heb je zoiets van 'yeah, wat ben ik goed' - motivatie. Bovendien zei iedereen van 'echt niet dat je die volgende les gaat doen, dan heb je net twee tentamens gedaan, blabla' en om iedereen het tegendeel te bewijzen ging ik de tweede les ook maar keurig op schema rennen. En dan ben je eigenlijk al hooked, want je bent helemaal trots op jezelf dat je die twee lessen helemaal volgens schema gelopen hebt, dus dan doe je de derde, ben je trots op je drie lessen, doe je de vierde, etc, etc.

Bovendien vond ik het tot m'n verbazing serieus leuk na de eerste les, omdat Evy zo traag gaat en je zelfs met een prutconditie heel makkelijk die 20 minuten uitrent.

En het geeft flink wat voldoening ja, hardlopen.

Bottom of the line is dus, gewoon een keer beginnen en dan komt het vanzelf goed. De eerste keer hardlopen is echt de grootste drempel, vanaf dan gaat het veel makkelijker, psychologisch gezien.

Vanmiddag les #6 <333
Oud 12-04-2007, 07:36
Verwijderd
Oja de vijfde les rende ik achter een leuk joch huhuhuuuu. Dan ga je vanzelf harder rennen om er in de buurt te blijven, wat een motivatie.

Oja oja en ik heb sinds kort semi-hardloopschoenen gejat van de moeder, want die heeft dezelfde schoenmaat. Dat rent echt zo veel gaver
Oud 12-04-2007, 07:43
Noir
Noir is offline
Ik heb ook het goede voornemen om te gaan hardlopen. Gisteren een vet toffe trainingsbroek gekocht en denk dat ik zo ff een stukje ga rennen want er is toch nog geen hond op straat.

Heb net die Evy ofzo ook maar eens gedownload, kijken of dat wat is. En nu hopen dat ik nog fatsoenlijke schoenen kan vinden maar goed.
__________________
.
Oud 12-04-2007, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Noir schreef op 12-04-2007 @ 08:43 :
Ik heb ook het goede voornemen om te gaan hardlopen. Gisteren een vet toffe trainingsbroek gekocht en denk dat ik zo ff een stukje ga rennen want er is toch nog geen hond op straat.

Heb net die Evy ofzo ook maar eens gedownload, kijken of dat wat is. En nu hopen dat ik nog fatsoenlijke schoenen kan vinden maar goed.
Rennen op gewone gymschoenen gaat ook prima hoor

Ik denk dat als ik het 3 maanden volhoud, ik heuse hardloopschoenen ga kopen.

Oja en ga rennennnnnn ja Dan doe ik met je mee want ik bedacht me dat ik net zo goed nu kan gaan in plaats van vanmiddag pas.
Oud 12-04-2007, 09:23
Noir
Noir is offline
Heb mn oude gymschoenen van 4 jaar geleden ofzo maar weer eens opgedoken. Pokke dingen maar ach het loopt.

Maar mn conditie is zo slecht als dat ik vreesde dat ie zou zijn. Ik kwam met geen meter vooruit maar heb het toch vol gehouden. Ga het ook vaker doen want na de tijd geeft het wel een goed gevoel ofzo. En het vooruitzicht dat ik over een tijdje 5 km kan rennen is natuurlijk best leuk.
__________________
.
Oud 12-04-2007, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Noir schreef op 12-04-2007 @ 10:23 :
Heb mn oude gymschoenen van 4 jaar geleden ofzo maar weer eens opgedoken. Pokke dingen maar ach het loopt.

Maar mn conditie is zo slecht als dat ik vreesde dat ie zou zijn. Ik kwam met geen meter vooruit maar heb het toch vol gehouden. Ga het ook vaker doen want na de tijd geeft het wel een goed gevoel ofzo. En het vooruitzicht dat ik over een tijdje 5 km kan rennen is natuurlijk best leuk.
Jaaaaa goedzooooo
Oud 12-04-2007, 20:25
Toddish
Avatar van Toddish
Toddish is offline
Ik wil ook gaan trainen volgend jaar de triatlon doen
__________________
Pang
Oud 12-04-2007, 20:40
Noir
Noir is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-04-2007 @ 20:40 :
Jaaaaa goedzooooo

Ja toch .
Hoe ver ben jij al dan? Wordt het steeds moeilijker en langer?
__________________
.
Oud 12-04-2007, 20:41
Verwijderd
Oh, ik had vandaag voor het vertrekken teveel water gedronken, want ik dacht eerst van 'mmmm water' en daarna van 'mmmm hardlopen'. Toen kreeg ik halverwege keiharde steken in m'n zij uiteraard, maar toen ging ik gewoon een beetje op een snel tempo wandelen om het na een halfuurtje af te maken, en net keek ik op Google Earth en bleek dat ik in totaal 6,5 kilometer gelopen heb
Oud 12-04-2007, 20:43
Toddish
Avatar van Toddish
Toddish is offline
Tof
__________________
Pang
Oud 12-04-2007, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Noir schreef op 12-04-2007 @ 21:40 :
Ja toch .
Hoe ver ben jij al dan? Wordt het steeds moeilijker en langer?
Nou, ik heb net les #6 gedaan, en het valt echt mee met hoe moeilijk het is. De eerste les is 19 minuten, daarna heb je een paar lessen van elk 22 minuten en de volgende die ik ga doen is 24 minuten. De duur wordt dus héél langzaam opgebouwd.

Verder ren je in het begin tweemaal (?) 1 minuut, een aantal keer 2 minuten en één keer 3 minuten. In de volgende les doe je 1 minuut, iets vaker 2 minuten en één keer 3. Daarna nog iets vaker 2 minuten, dan twee keer drie minuten en net deed ik voor het eerst drie keer 3 minuten. Je gaat dus van veel korte tijdjes lopen naar minder, maar langere tijden lopen, met natuurlijk ook steeds langere rustpauzes tussendoor. Ik vermoed dat ze uiteindelijk de rustpauzes korter gaan maken, tot je na de 27de les aan één stuk door 5 kilometer kan.

Het gaat dus echt heel langzaam, maar je merkt wel echt vooruitgang, dat je minder snel buiten adem raakt en ik ben for some reason ook nog eens in 2 weken al 2 kilo afgevallen, dus euh.
Oud 12-04-2007, 21:34
Toddish
Avatar van Toddish
Toddish is offline
Heb net ff met google earth gespeeld. En heb nu een route van 5km maar dat is best nog wel ver Ik ga dat programma ook maar volgen.
__________________
Pang
Oud 15-04-2007, 09:45
Perikles
Perikles is offline
Misschien moet ik dit ook eens gaan proberen. Ik loop wel hard, soms, maar het is meer 'voor mezelf'. Op eigen houtje en zo. Ik heb ook geen idee of dat verantwoord is want ik doe eigenlijk zo maar wat.
Oud 15-04-2007, 09:50
Jones
Citaat:
Paranoide schreef op 12-04-2007 @ 21:51 :
Nou, ik heb net les #6 gedaan, en het valt echt mee met hoe moeilijk het is. De eerste les is 19 minuten, daarna heb je een paar lessen van elk 22 minuten en de volgende die ik ga doen is 24 minuten. De duur wordt dus héél langzaam opgebouwd.

Verder ren je in het begin tweemaal (?) 1 minuut, een aantal keer 2 minuten en één keer 3 minuten. In de volgende les doe je 1 minuut, iets vaker 2 minuten en één keer 3. Daarna nog iets vaker 2 minuten, dan twee keer drie minuten en net deed ik voor het eerst drie keer 3 minuten. Je gaat dus van veel korte tijdjes lopen naar minder, maar langere tijden lopen, met natuurlijk ook steeds langere rustpauzes tussendoor. Ik vermoed dat ze uiteindelijk de rustpauzes korter gaan maken, tot je na de 27de les aan één stuk door 5 kilometer kan.

Het gaat dus echt heel langzaam, maar je merkt wel echt vooruitgang, dat je minder snel buiten adem raakt en ik ben for some reason ook nog eens in 2 weken al 2 kilo afgevallen, dus euh.
Ik vind het echt een simpel geniaal systeem. Als het zelfs bij jou werkt Jammer dat ze het nog niet voor fietsen hebben uitgevonden.
Oud 15-04-2007, 13:53
Noir
Noir is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 12-04-2007 @ 21:51 :
Nou, ik heb net les #6 gedaan, en het valt echt mee met hoe moeilijk het is. De eerste les is 19 minuten, daarna heb je een paar lessen van elk 22 minuten en de volgende die ik ga doen is 24 minuten. De duur wordt dus héél langzaam opgebouwd.

Verder ren je in het begin tweemaal (?) 1 minuut, een aantal keer 2 minuten en één keer 3 minuten. In de volgende les doe je 1 minuut, iets vaker 2 minuten en één keer 3. Daarna nog iets vaker 2 minuten, dan twee keer drie minuten en net deed ik voor het eerst drie keer 3 minuten. Je gaat dus van veel korte tijdjes lopen naar minder, maar langere tijden lopen, met natuurlijk ook steeds langere rustpauzes tussendoor. Ik vermoed dat ze uiteindelijk de rustpauzes korter gaan maken, tot je na de 27de les aan één stuk door 5 kilometer kan.

Het gaat dus echt heel langzaam, maar je merkt wel echt vooruitgang, dat je minder snel buiten adem raakt en ik ben for some reason ook nog eens in 2 weken al 2 kilo afgevallen, dus euh.
Aah ok het wordt dus langzamerhand steeds meer.
De eerste les was volgens mij telkens 2 minuten, de 2e les was 2 keer 1, 1 keer 2 en volgens mij 2 keer 3 minuten als ik me niet vergis.

Het is trouwens maar goed dat t langzaam gaat, vind het nu al vermoeiend en heb nog maar 2 lessen gehad.

En een beetje afvallen is altijd mooi meegenomen
__________________
.
Oud 16-04-2007, 15:15
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Jones schreef op 15-04-2007 @ 10:50 :
Ik vind het echt een simpel geniaal systeem. Als het zelfs bij jou werkt Jammer dat ze het nog niet voor fietsen hebben uitgevonden.
Jawel, Evi Gruyaert gaat dit jaar de Vlaming leren fietsen. Vlaanderen Sportland googlen en dan kom je meer te weten!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 16-04-2007, 16:41
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
het lijkt me wel heel leuk om te doen alleen doet het Itunes programma alleen bij een vriendin op de computer dus zou ik over een weekje ofzo al die lessen eens op mn ipod moeten zetten.

Lijkt me wel erg leuk!

Nu nogsteeds gewoon naar de sportschool!
__________________
Oud 16-04-2007, 17:14
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ohh, ik word helemaal enthousiast door dit topic Goed, misschien dat ik me er toch eens aan ga wagen. Sinds gisteren heb ik weer een crosstrainer, misschien moet ik daar eerst even een soort van basisconditie op kweken want het is nu ronduit beroerd

Klein nadeel, er is hier (ook) nergens een park en om nou door het centrum te gaan zwoegen.. Hmm.
Oud 16-04-2007, 17:54
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Mijn moeder begon me uit te lachen toen ik over het Evy-hardloop-programma begon. Ik begin wel na m'n examens.
Oud 16-04-2007, 18:03
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 16-04-2007 @ 18:54 :
Mijn moeder begon me uit te lachen toen ik over het Evy-hardloop-programma begon. Ik begin wel na m'n examens.
Nee joh, juist nu beginnen. Je krijgt er echt energie van waardoor je veel makkelijk een dag boven de boeken kunt hangen.

De orthopeed zei tegen mij dat ik ''best mag lopen hoor''. (mijn meniscus is wrs stuk) Maar ik durf gewoon niet. Dadelijk lig ik ergens op een fietspad met een geblokkeerde knie.
Oud 16-04-2007, 21:08
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik ben ook begonnen, het is best grappig Ben wel bij les 12 begonnen omdat ik nog wel een beetje conditie heb. Ik hoop dat ik het hiermee vol kan houden en 3x per week blijf rennen ipv 5 x in een week en dan weer 2 weken niet enz.
Oud 17-04-2007, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 16-04-2007 @ 17:41 :
het lijkt me wel heel leuk om te doen alleen doet het Itunes programma alleen bij een vriendin op de computer dus zou ik over een weekje ofzo al die lessen eens op mn ipod moeten zetten.

Lijkt me wel erg leuk!
Je hoeft er geen iTunes voor te hebben, het kan op elke mp3speler. Je moet naar beneden scrollen, dan zie je daar alle lessen staan met 'les X kun je hier downloaden. Rechtermuisknop op dat 'hier', dan koppeling opslaan als/save target as. Dan slaat 'ie 'm op als mp3 en kun je 'm dus op elke mp3speler zetten.

Citaat:
Bloem schreef op 16-04-2007 @ 18:14 :
Ohh, ik word helemaal enthousiast door dit topic Goed, misschien dat ik me er toch eens aan ga wagen. Sinds gisteren heb ik weer een crosstrainer, misschien moet ik daar eerst even een soort van basisconditie op kweken want het is nu ronduit beroerd

Klein nadeel, er is hier (ook) nergens een park en om nou door het centrum te gaan zwoegen.. Hmm.
Maar de vlaamse kip zorgt júist dat je in rap tempo een basisconditie krijgt Gewoon beginnen. Ik doe ook niks in het park(je), want dat zit vol met honden. Gewoon een of ander sneaky achterweggetje zoeken of eens opletten waar je andere hardlopers ziet en daar gaan rondhopsen. Nu ren ik gewoon fijn hardcore langs de grote weg

Citaat:
duivelaartje schreef op 16-04-2007 @ 18:54 :
Mijn moeder begon me uit te lachen toen ik over het Evy-hardloop-programma begon. Ik begin wel na m'n examens.
Luister naar Quis. Ik verbaas me er echt over hoe je energie kan krijgen van bewegen, maar goed, het is wel zo En voor de rest zaten mijn ouders ook te gniebelen. Net als iedereen die hoorde dat ik ging hardlopen, want 'dat houd jij nooit vollll'. Ik ben ook wel een luie hond, maar goed, ik zit wel mooi in de derde week en nu piepen ze wel anders :>

Citaat:
Quis schreef op 16-04-2007 @ 19:03 :
De orthopeed zei tegen mij dat ik ''best mag lopen hoor''. (mijn meniscus is wrs stuk) Maar ik durf gewoon niet. Dadelijk lig ik ergens op een fietspad met een geblokkeerde knie.
Kan er niemand met je mee, zodat je geholpen kan worden als het fout gaat? Desnoods twintig meter achter je en ook met Evy op de mp3speler Of misschien een telefoon mee en je ouders/vriend/iemand anders met een auto waarschuwen dat je belt als je omvalt, zodat ze je kunnen ophalen? Als de orthopeed vindt dat je mag lopen dan zal er wel niks gebeuren, maar dan heb je een backup voor áls het dan toch misgaat. Dat moet psychologisch iig al een heel stuk schelen.

Citaat:
ook hallo schreef op 16-04-2007 @ 22:08 :
Ik ben ook begonnen, het is best grappig Ben wel bij les 12 begonnen omdat ik nog wel een beetje conditie heb. Ik hoop dat ik het hiermee vol kan houden en 3x per week blijf rennen ipv 5 x in een week en dan weer 2 weken niet enz.
Het scheelt bij mij wel Kun je fijn trots op jezelf zijn dat je je aan het schema houdt en lachen om dat het schema je met een vlaams accent vertelt dat ze óók trots op je is
Oud 17-04-2007, 20:59
Verwijderd
Korte update overigens, ik ben nog steeds bezig en inmiddels bij les 8

(Even in een spoiler voor de mensen die het net als ik leuk vinden om niet te weten waar ze mee bezig zijn tot ze 't daadwerkelijk moeten doen )
Spoiler


Tot zo ver de informatie over de les En verder heb ik vandaag uitgerekend dat ik inmiddels op 1/3de zit van de totale hoeveelheid lessen. 1/3de van de opbouw naar de 5 km
Oud 17-04-2007, 21:17
Jones
Citaat:
Methuselah schreef op 16-04-2007 @ 16:15 :
Jawel, Evi Gruyaert gaat dit jaar de Vlaming leren fietsen. Vlaanderen Sportland googlen en dan kom je meer te weten!
Bedankt en gevonden! Maar het uiteindelijke doel is 75km fietsen en dat doe ik nu ook al
Oud 18-04-2007, 09:45
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik heb ook die Evy-dingen gedownload, maar hoe vaak kun je nou het beste in 1 week rennen? Of zegt ze dat zelf nog?
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Oud 18-04-2007, 10:58
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 18-04-2007 @ 10:45 :
Ik heb ook die Evy-dingen gedownload, maar hoe vaak kun je nou het beste in 1 week rennen? Of zegt ze dat zelf nog?
Dat zegt ze zelf. Bij de meeste beginnersschema's houden ze 3-4 keer per week aan, ik geloof at die evy dat ook doet.
Oud 18-04-2007, 11:23
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 17-04-2007 @ 21:45 :
Maar de vlaamse kip zorgt júist dat je in rap tempo een basisconditie krijgt Gewoon beginnen. Ik doe ook niks in het park(je), want dat zit vol met honden. Gewoon een of ander sneaky achterweggetje zoeken of eens opletten waar je andere hardlopers ziet en daar gaan rondhopsen. Nu ren ik gewoon fijn hardcore langs de grote weg
Ik ga google earth even bestuderen en kijken of hier ergens een of ander boeren achteraf weggetje te vinden is
Oud 18-04-2007, 13:19
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 17-04-2007 @ 21:45 :

Het scheelt bij mij wel Kun je fijn trots op jezelf zijn dat je je aan het schema houdt en lachen om dat het schema je met een vlaams accent vertelt dat ze óók trots op je is
Nee niet trots, ik mocht FIER op mezelf zijn Ik schiet echt de hele tijd in de lach tijdens het hardlopen
Oud 18-04-2007, 19:10
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Aangezien ik Vlaams ben snap ik de lol van het accent natuurlijk niet . En ik sta er niet bij stil (haha woordspeling) hoe belachelijk zo'n podcast wel niet moet klinken als je niet hardloopt. Ik span me gewoon te veel in om er over na te denken.

Phu, ik had vandaag les 14 en sinds 2 lessen voelt het echt alsof ik doodga. Zit ze heel vrolijk te zeggen: "Gaat goed hé? Je moet toegeven dat je conditie er vast al een stuk op vooruitgegaan is!" Maar volgens mij begin ik gewoon weer te puffen als ik zou starten bij les 1. Ik ben gewoon slecht in hardlopen, denk ik. Toch maar doorzetten.
Oud 19-04-2007, 14:07
Adnanas*
Adnanas* is offline
Ik ben zelf ook erg enthousiast geworden, en wil beginnen met hardlopen. Maar ik krijg dat Evy-gepraat niet gedownload Kan iemand me aub helpen?
Oud 19-04-2007, 15:02
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Je moet rechtsklikken op dat blauwgekleurde 'hier' van download hier en dan 'doel opslaan als' en dan opslaan op de verwisselbare schijf waar je mp3-speler op aangesloten zit en dan zet ie hem er gelijk op.
Oud 20-04-2007, 19:32
Verwijderd
Mmmm, les 9. Overmorgen les 10

Ik merk eigenlijk nu al dat m'n conditie een stuk beter is, opeens nooit meer lichtelijk buiten adem zijn bij het trappen lopen, makkelijk even een sprintje trekken naar de bus, wtf.

Als je er over nadenkt is een goede conditie hebben veel minder vermoeiend dan een slechte conditie hebben. Ja, je moet wel af en toe even een stuk gaan rennen of fietsen of whatever, maar dingen kosten dan opeens zó veel minder moeite, zelfs als je eerst helemaal niet doorhad dat ze uberhaupt moeite kostten. En wtf, best aardige verbetering van conditie in drie weken? Yeahhhhh snelle resultaten, ik dig die shit wel.
Oud 21-04-2007, 13:22
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik heb geen mp3 speler, maar ik ben wel begonnen met hardlopen

(en ik wil er denk ik toch nog eentje aanschaffen, want ik wil ook Evy <3)
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 21-04-2007, 14:51
@Moon
@Moon is offline
Ik ben ongeveer een maand geleden met hardlopen en uiteraard met Evy. Ik had daar namelijk hele positieve verhalen over gehoord en ik was gelijk enthousiast geraakt.
Het begin was echt een hel, maar ik merk nu dat ik nu al een betere conditie heb. De afgelopen week heb ik uitgeprobeerd om geen pauzes gehouden tussen het rennen door, dus de schema van Evy niet aan te houden en dan te kijken hoe ver ik aan een stuk kan rennen. Het verbaasd me echt hoe ver ik kwam. Dit doe ik dan ook voortaan, maar wel steeds met die programma's van Evy in mn oor, want het geeft je echt een kick als je weet dat je alwéér een wandelpauze hebt overgeslagen. Nu kan ik 2km aan een stuk doorrennen in ongeveer een kwartier
Oud 21-04-2007, 15:19
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik ga denk ik binnekort het ook maar es proberen met Evy. (uh-oh, nu staat het ook ergens)


Maar wat zijn jullie van plan te doen als het schema is afgelopen? Of is dat iets waar je liever nog niet aan denkt
__________________
Don't worry, be happy
Oud 21-04-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 21-04-2007 @ 16:19 :
Ik ga denk ik binnekort het ook maar es proberen met Evy. (uh-oh, nu staat het ook ergens)


Maar wat zijn jullie van plan te doen als het schema is afgelopen? Of is dat iets waar je liever nog niet aan denkt
Ik ga dan denk ik een tijdje oefenen op tijd, dus als je eenmaal 5 km kunt rennen in laten we zeggen, 40 minuten, dat ik dat probeer terug te brengen naar een halfuur. (20 minuten is héél snel, aldus iemand die al jaren aan hardlopen doet en 5 km rent in 19 minuten, dus een halfuur lijkt me wel reëel.) En dan de afstanden vergroten, want ik wil graag meedoen aan de van dam tot dam loop in september. (15 km, rennen van Amsterdam naar Zaandam. )

En gewoon beginnen ja, het gaat je echt verbazen hoe makkelijk het is als je eenmaal begonnen bent.
Oud 21-04-2007, 15:33
Verwijderd
Als het goed is krijg ik de oude mp3-speler van mijn zusje (een nieuwe vind ik toch wat duur, aangezien ik er ook een koptelefoonding bij moet kopen (die oortjes vind ik maar niets) en ik ook niet weet hoe lang ik het volhoud )...maar die moet ze eerst nog zoeken.
Oud 21-04-2007, 15:34
Verwijderd
Citaat:
@Moon schreef op 21-04-2007 @ 15:51 :
Ik ben ongeveer een maand geleden met hardlopen en uiteraard met Evy. Ik had daar namelijk hele positieve verhalen over gehoord en ik was gelijk enthousiast geraakt.
Het begin was echt een hel, maar ik merk nu dat ik nu al een betere conditie heb. De afgelopen week heb ik uitgeprobeerd om geen pauzes gehouden tussen het rennen door, dus de schema van Evy niet aan te houden en dan te kijken hoe ver ik aan een stuk kan rennen. Het verbaasd me echt hoe ver ik kwam. Dit doe ik dan ook voortaan, maar wel steeds met die programma's van Evy in mn oor, want het geeft je echt een kick als je weet dat je alwéér een wandelpauze hebt overgeslagen. Nu kan ik 2km aan een stuk doorrennen in ongeveer een kwartier
Hehe, ik doe ook zoiets, alleen dan anders - als de les afgelopen is en je de laatste rustpauze/afkoel-dinges krijgt, blijf ik nog een stuk doorrennen. Maar die bekende die aan hardlopen doet had gezegd dat je moet uitkijken met je niet aan het schema houden. Als je het makkelijk trekt dan kan het wel, maar het kan ook zijn dat je je spieren overbelast en dan doet het meer kwaad dan goed.
Oud 21-04-2007, 16:16
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Jep, je conditie (hart en longen) en ook je spieren gaan wel snel vooruit, maar het zijn vooral je gewrichten en pezen die veel tijd nodig hebben om zich aan te passen aan je activiteit. Als je daar geen rekening mee zou houden, kan je op langere termijn last krijgen van je gewrichten of pezen, en dat zijn lastige blessures.

Zet m op allemaal
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 21-04-2007, 18:10
Noir
Noir is offline
Leuk om te lezen dat er steeds meer mensen of al aan het rennen zijn, of ook vanplan zijn om te gaan beginnen.
Ik heb (heel slecht) me niet aan t schema gehouden. Kon met geen mogelijkheid vrij maken die dag. Maar heb zonet weer gerent en het leek veel sneller en beter te gaan dan de andere lessen (en dit was nog maar les 4) Maar goed dat zal wel een eenmalig iets zijn vrees ik.
__________________
.
Oud 21-04-2007, 18:44
Verwijderd
Ik had ook een keer een dag overgeslagen, omdat ik echt naar een vriendin moest die ik al héél lang niet had gezien. Maar ik had juist dat ik de volgende dag, wanneer ik die les alsnog deed, veel slechter rende. (Maar dat zal wel psychologisch zijn geweest, aangezien ik het idee had van 'omgggg ik heb me niet aan het schema gehoudennnnnn nu gaat alles missss' )

Gelukkig is het goedgekomen (a)

Maar ik ga geen lessen meer missen hoop ik, aangezien ik echt weer over een psychologische barriere heen moest, aangezien ik wat dit betreft wel veel waarde hecht aan me houden aan de planning.
Oud 21-04-2007, 18:44
Verwijderd
Wel erg leuk om te zien dat allemaal mensen ook gaan rennen ja
Oud 21-04-2007, 19:38
JFFRY-
JFFRY- is offline
Citaat:
Broeder schreef op 31-03-2007 @ 19:44 :
Heh, ik roep ook al jaren (een paar weken) dat ik ga hardlopen om vadsigheid te verkomen en fysiek verval tegen te gaan, maar omdat hardlopen er zo debiel uitziet, zeker in de stad, wil ik dan op zondagochtend als niemand op straat is. Tot nu toe ben ik alleen nog nooit wakker geweest dan, of was ik wakker met hoofdpijn of was ik wakker maar had ik geen zin : (

Je site vind ik trouwens wat naargeestig aandoen.
hahahaha puure dicipline ontbreekt
ga op een team sport daar zijn mensen die
je er op aanspreken als je niet komt,

dus meestal ga je wel
__________________
come to the dark side we have cookies
Oud 21-04-2007, 21:48
George
Avatar van George
George is offline
Hallo hoeveel dagen moeten jullie van Evy rust houden na een intensieve training (voor zover Evy daaraan doet?)?
Aangezien een of andere homo die denkt dat ie tieten heeft mijn afstand (5,1) heeft ingepikt moet ik waarschijnlijk opeens binnen een week de 6,3 kunnen lopen en ik heb nooit echt spierpijn maar ik wil wel fatsoenlijk rust houden.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 22-04-2007, 00:59
Verwijderd
Citaat:
George schreef op 21-04-2007 @ 22:48 :
Hallo hoeveel dagen moeten jullie van Evy rust houden na een intensieve training (voor zover Evy daaraan doet?)?
Aangezien een of andere homo die denkt dat ie tieten heeft mijn afstand (5,1) heeft ingepikt moet ik waarschijnlijk opeens binnen een week de 6,3 kunnen lopen en ik heb nooit echt spierpijn maar ik wil wel fatsoenlijk rust houden.
Hu, jouw afstand?

Bij Evy gaat het zo van; rennen, één dag rust, rennen, één dag rust, rennen, twee dagen rust, repeat.

Maar volgens mij hangt dit meer af van de zendtijd die ze heeft dan aan de intensiviteit van de trainingen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Hardlooptopic #8
Hawahaai
500 13-12-2010 23:33
De Kantine Bob is vrijdag jarig en dat is niet saai #360
Bob der Bär
500 29-09-2008 20:10
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #132
Pruts0r
496 25-07-2008 16:56
Vrije tijd Joggen
TechnoRocker
1 13-03-2008 01:02
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #3
Southtown
0 28-09-2007 09:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.