Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2007, 20:45
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 26-04-2007 @ 18:56 :
hallo??
Net als anderen had ik je bericht wel gelezen, maar ik denk dat dit niet de juiste plaats is voor je vraag: ik denk dat je beter ergens anders hulp kunt zoeken, dit is meer een psychisch probleem dan iets lichamelijks.
Oud 27-04-2007, 11:47
Verwijderd
Ik vind het normaler om 1 boterham te besmeren en de andere er op te leggen, elke boterham besmeren en dan in vier stukjes snijden en zo eten zie ik vooral ouderen en kinderen doen. Maar eetstoorniskliniek-eetlijsten gaan er inderdaad van uit dat wél elke boterham z'n eigen volledige portie beleg krijgt, dus als je zo'n eetlijst volgt moet je dat wel doen.
Oud 27-04-2007, 12:15
Mara
Mara is offline
Als ik 2 boterhammen op elkaar doe doe ik er wel wat meer beleg op, anders vind ik 't niet lekker. Ik eet echter meestal thuis, en dan doe ik dus op 2 boterham één beleg. Ik eet die boterham dus ook niet opgevouwen, laat 'm plat en hap er zo stukken vanaf. Dat is lekkerder ofzo, dan lijkt 't ook meer. Ik doe er alleen dan niet heel veel beleg op.

@Kleedje: 5 gram is veel en veel te weinig voor beleg. Zoveel boter hoor je erop te doen.
Oud 27-04-2007, 13:52
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Als ik 2 boterhammen eet besmeer ik 1 kant ervan. Wat dan wel neerkomt op de hoeveelheid voor 2 boterhammen.
En als ik 1 boterham eet, besmeer ik de helft. Zie zelf eigenlijk niet echt het nut van helemaal besmeren. Wel gebruik ik een gewone hoeveelheid en smeer het dan alleen over de helft
Oud 27-04-2007, 19:49
Verwijderd
Ik heb even een vraagje over te snel afvallen. Ik wilde wel een paar kg kwijt, maar dat streefgewicht heb ik gehaald. Veel sneller dan ik zelf wilde (65 kg bij een lente van 1,64). Ik eet per dag meestal 10 boterhammen (bruin, veel variatie qua beleg), 3 stukken fruit en een gezonde ruime avondmaaltijd. Ik ben nu binnen 2 weken weer bijna 3 kg kwijt en ik vind het veel te snel gaan. Ik wil dan qua gewicht ook niet echt meer wat kwijt.

Ik kom alleen een heel klein beetje aan als ik 3 avonden achter elkaar ben wezen uit eten (inclusief een lekker ijsje oid toe) en de hele dag door gesnoept heb enz. Maar dat is er binnen 2 dagen ook weer vanaf.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik redelijk veel sport. Veel meer eten is niet echt een optie aangezien ik al constant vol zit tegenwoordig.

Heeft iemand tips voor me? Ik ga hiermee volgende week vrijdag naar de huisarts (eerder helaas geen tijd)
Oud 27-04-2007, 20:19
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Misschien kun je wat dingen als koek en snoep toevoegen? Ipv zoveel boterhammen.. Af en toe een gewoon tussendoortje is niet zo ongezond, en het vult minder dan boterhammen, maar bevat meer calorieen..
En verder zou ik gewoon afwachten wat huisarts zegt, misschien stuurt ie je wel naar dietiste ofzo, wat ook wel zou helpen neem ik aan.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 27-04-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 27-04-2007 @ 21:19 :
Misschien kun je wat dingen als koek en snoep toevoegen? Ipv zoveel boterhammen.. Af en toe een gewoon tussendoortje is niet zo ongezond, en het vult minder dan boterhammen, maar bevat meer calorieen..
En verder zou ik gewoon afwachten wat huisarts zegt, misschien stuurt ie je wel naar dietiste ofzo, wat ook wel zou helpen neem ik aan.
koekjes en snoepjes gaan er ook genoeg doorheen. Heb deze week 5 x gebak gehad bovenop mn gewone eten.
Oud 28-04-2007, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Lumihiutale schreef op 27-04-2007 @ 21:23 :
koekjes en snoepjes gaan er ook genoeg doorheen. Heb deze week 5 x gebak gehad bovenop mn gewone eten.
Tja, óf je sport teveel, óf je hebt jouw setting point gewoon nog niet bereikt, zou ik zeggen. Hoe veel sport je eigenlijk? En was je altijd al te zwaar of ben je eerst in betrekkelijk korte tijd veel aangekomen en gaat dat er nu allemaal weer af?
Oud 28-04-2007, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-04-2007 @ 12:47 :
Ik vind het normaler om 1 boterham te besmeren en de andere er op te leggen, elke boterham besmeren en dan in vier stukjes snijden en zo eten zie ik vooral ouderen en kinderen doen. Maar eetstoorniskliniek-eetlijsten gaan er inderdaad van uit dat wél elke boterham z'n eigen volledige portie beleg krijgt, dus als je zo'n eetlijst volgt moet je dat wel doen.
Als ik dubbele boterhammen maak, dan besmeer ik er ook een, leg er een ander bovenop en snij ze dan door midden. Maar ik pak altijd gewoon een boterham, besmeer hem helemaal en vouw hem dan dubbel, want dan heb ik lekker veel beleg
Oud 28-04-2007, 09:01
Verwijderd
Ja met chocopasta en pindakaas doe ik dat ook trouwens, want veel chocopasta of pindakaas is lekker . Nouja ik vind het allemaal niet abnormaal hoor, gewoon doen wat je gewend bent (behalve dus als je eetlijst of diëtist iets anders zegt).
Oud 28-04-2007, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 28-04-2007 @ 09:55 :
Tja, óf je sport teveel, óf je hebt jouw setting point gewoon nog niet bereikt, zou ik zeggen. Hoe veel sport je eigenlijk? En was je altijd al te zwaar of ben je eerst in betrekkelijk korte tijd veel aangekomen en gaat dat er nu allemaal weer af?
ik sport 12 tot 15 uur in de week

ik heb ooit 130 kg gewogen, maar ben 3 jaar terug afgevallen naar 65 kg. In de tijd tot afgelopen kerst zijn daar weer 12 kg bijgekomen. Toen ik weer op wedstrijdzwemmen ging, vloog dit er weer vanaf.

En nu ben ik dus absuluut niet meer te zwaar. Zowel gekeken naar vetpercentage als bmi (alhoewel de gewone bmi meting voor mij eigenlijk niet meer klopt). Ik wil er dan ook niet echt meer iets vanaf hebben qua gewicht. Minder sporten is echter geen optie aangezien ik komende zomer een aantal lange wedstrijden (10 km zwemmen en meer) wil meedoen.
Oud 28-04-2007, 13:21
Verwijderd
Ah kijk, als je erg veel zwemt heb je misschien gewoon wat veel eten nodig. Hoeveel uur per week zwem je?
edit: huh, stond dat 12-15 uur er nu eerst niet bij of heb ik er heel stom overheen gelezen?

Laatst gewijzigd op 28-04-2007 om 17:22.
Oud 28-04-2007, 17:20
ikkuh15
ikkuh15 is offline
als je 12 tot 15 uur per week zwemt is het logisch dat je meer voeding nodig hebt...

Verschilt per persoon, maar ik heb van anderen wel eens gehoort dat je voor 1 uur sporten een schaaltje vla + cruesli (of vla met banaan) moet eten, of een boterham met beleg en pakje vruchtensap.
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 28-04-2007, 18:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 28-04-2007 @ 18:20 :
als je 12 tot 15 uur per week zwemt is het logisch dat je meer voeding nodig hebt...

Verschilt per persoon, maar ik heb van anderen wel eens gehoort dat je voor 1 uur sporten een schaaltje vla + cruesli (of vla met banaan) moet eten, of een boterham met beleg en pakje vruchtensap.
ik denk dat je per uur wel meer cal verbrandt dan 200 cal...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-04-2007, 18:45
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Hey,

Misschien is het een domme vraag, maar met welke hoeveelheden moet je beginnen als je wil opbouwen? Ik heb weer een tijdje zitten klooien met eten en het lijkt wel alsof ik nu nergens meer tegen kan. Ik ben echt heel snel zo misselijk dat ik moet overgeven, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? Bij de GGZ zien ze er niks achter omdat ik nog wel ongezonde dingen eet, soms ook eetbuien heb en niet veel te licht meer ben.

O ja, ik ben door mijn onregelmatige eten niks afgevallen, eerder iets aangekomen zelfs. Zet dat door als je weer op gaat bouwen? Nu gaat m'n gewicht al op en neer en ik zou wel even stabiel willen blijven...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 28-04-2007, 19:13
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Wat is je lijstje op dit moment zo ongeveer?
Oud 28-04-2007, 19:17
Roman80
Roman80 is offline
Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje. Ik ben ongeveer 1.80 lang en weeg tussen de 56 en 57 kilo. Ik ben een jaar geleden ongeveer in een jaar tijd 23 kilo afgevallen.
Volwassenen zeggen wel eens tegen me dat ik vrij mager ben, terwijl leeftijdsgenoten juist zeggen dat ik normaal ben.

Nu zit ik daar toch wel vaak over na te denken en aangezien hier een aantal mensen zitten met verstand op dat gebied, leek het me verstandig om hier dan maar even navraag te doen.

Ben ik te licht of ben ik wel in orde?
Oud 28-04-2007, 19:20
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Mijn eten is veel te weinig...


~ Een glas Activiadrink.

~ Een paar beschuiten (meestal 3 of 4) met iets erop (jam, appelstroop, chocopasta). Zonder boter, want dat lust ik niet.

~ Een beker magere yoghurt met limonade light,

~ 1 of soms 2 (als ik ga sporten, train minstens 3x per week) pakjes liga.

~ Als we het hebben, 1x fruit (mandarijn, ananas of kiwi).

~ 300 gram avondeten (als ik dat helemaal binnen kan houden, is moeilijk de laatste tijd...)

:$...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 28-04-2007, 19:23
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Roman80, je BMI is 17,3.
Dus als je daar na kijkt ben je te licht.
Waarom ben je 23 kg afgevallen als ik vragen mag? Ik vind dat nogal een hele hoop!

Girl-in-trouble, ik heb je gePMt

Laatst gewijzigd op 28-04-2007 om 19:29.
Oud 28-04-2007, 19:43
ikkuh15
ikkuh15 is offline
girl-in-trouble: Op internet staan opbouw eetlijsten. Hiervan zou je stap 1 of 2 kunnen gaan eten en zo opbouwen naar stap 3 (=standaard eetlijst)
Deze lijsten vind je op: www.eetstoornis.org
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 28-04-2007, 20:11
Roman80
Roman80 is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 28-04-2007 @ 20:23 :
Roman80, je BMI is 17,3.
Dus als je daar na kijkt ben je te licht.
Waarom ben je 23 kg afgevallen als ik vragen mag? Ik vind dat nogal een hele hoop!

Girl-in-trouble, ik heb je gePMt
Dankjewel, dat je dat even opgezocht hebt. Is het nu zo dat ik ziek kan worde ofzo iets?

Tuurlijk mag je dat vragen. Ik was toen ik jonger was, altijd vrij dik. Toen ik 13 was, was ik het zat, want ik zat er altijd wel erg mee. Ik woog toen om en nabij de 76 kilo. Ik heb toen een jaar lang veel gesport en op mijn voeding gelet en ben toen uiteindelijk 23 kilo afgevallen. Ik heb dit wel op eigen kracht gedaan dus ik was me er ook niet echt van bewust dat ik te licht was/ben.
Oud 28-04-2007, 23:39
Verwijderd
er klopt volgens mij iets niet want op een of andere vage manier zie je mijn botten overduidelijk zitten maar heb ik toch een randje vet om mijn buik, is er een manier om dat om te draaien zodat je mn botten niet meer ziet want volgens mij ben ik niet te dun oid maar ik erger me aan het feit dat je mijn botten ziet en nee ik heb geen flauw idee hoeveel ik weeg want ik heb geen weegschaal...

maar wat is de beste optie? en heeft iemand hier ervaring met een achmea health center aangezien ze daar dietistes hebben enzo? zou ik dat kunnen proberen? en hoeveel kost zoeits?

(dit leek me het meest geschikte topic)
Oud 29-04-2007, 06:16
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2007 @ 00:39 :
er klopt volgens mij iets niet want op een of andere vage manier zie je mijn botten overduidelijk zitten maar heb ik toch een randje vet om mijn buik, is er een manier om dat om te draaien zodat je mn botten niet meer ziet want volgens mij ben ik niet te dun oid maar ik erger me aan het feit dat je mijn botten ziet en nee ik heb geen flauw idee hoeveel ik weeg want ik heb geen weegschaal...

maar wat is de beste optie? en heeft iemand hier ervaring met een achmea health center aangezien ze daar dietistes hebben enzo? zou ik dat kunnen proberen? en hoeveel kost zoeits?

(dit leek me het meest geschikte topic)
wat klopt daar niet aan? Je vetverdeling is gewoon niet compleet gelijkmatig, dat is heel normaal want dat is bij niemand gelijkmatig.

@ Roman80 : een BMI van 17,3 is voor een volwassene te laag, maar je bent pas 15 dus dan is het niet zo erg, jongens van 15 zijn wel vaker mager (daarom vinden je leeftijdsgenoten waarschijnlijk ook dat je wel normaal bent ). Zorg gewoon dat je goed eet, dan is er niets aan de hand. Waarschijlijk kom je in de komende jaren wel weer een paar kilo aan, dat moet je dan niet erg vinden want dat is nodig om een mannenlichaam in plaats van een jongenslichaam te krijgen!
Oud 29-04-2007, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Roman80 schreef op 28-04-2007 @ 20:17 :
Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje. Ik ben ongeveer 1.80 lang en weeg tussen de 56 en 57 kilo. Ik ben een jaar geleden ongeveer in een jaar tijd 23 kilo afgevallen.
Volwassenen zeggen wel eens tegen me dat ik vrij mager ben, terwijl leeftijdsgenoten juist zeggen dat ik normaal ben.

Nu zit ik daar toch wel vaak over na te denken en aangezien hier een aantal mensen zitten met verstand op dat gebied, leek het me verstandig om hier dan maar even navraag te doen.

Ben ik te licht of ben ik wel in orde?
Nu maakt het weinig uit, maar zoals Sarah zegt ga je echt nog wel aankomen. Met een lengte van 1.80 mag je toch zeker wel tussen de 60 en 80 kg zitten als man, en zeker als je gespierd bent iig richting de 70...
Oud 29-04-2007, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Lumihiutale schreef op 28-04-2007 @ 11:27 :
ik sport 12 tot 15 uur in de week

ik heb ooit 130 kg gewogen, maar ben 3 jaar terug afgevallen naar 65 kg. In de tijd tot afgelopen kerst zijn daar weer 12 kg bijgekomen. Toen ik weer op wedstrijdzwemmen ging, vloog dit er weer vanaf.

En nu ben ik dus absuluut niet meer te zwaar. Zowel gekeken naar vetpercentage als bmi (alhoewel de gewone bmi meting voor mij eigenlijk niet meer klopt). Ik wil er dan ook niet echt meer iets vanaf hebben qua gewicht. Minder sporten is echter geen optie aangezien ik komende zomer een aantal lange wedstrijden (10 km zwemmen en meer) wil meedoen.
Ik weet er niet bijster veel vanaf, maar ik denk dat een diëtiste heel goed in staat is om een dieet te verzinnen waarbij je genoeg calorieën binnenkrijgt. Bij 12 tot 15 uur in de week mag je in ieder geval érg veel eten.
Oud 29-04-2007, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 29-04-2007 @ 10:35 :
Ik weet er niet bijster veel vanaf, maar ik denk dat een diëtiste heel goed in staat is om een dieet te verzinnen waarbij je genoeg calorieën binnenkrijgt. Bij 12 tot 15 uur in de week mag je in ieder geval érg veel eten.
ik laat me aanstaande vrijdag dan inderdaad maar doorsturen naar een diëtist. Bedankt voor de reacties iig allemaal!
Oud 29-04-2007, 12:17
Roman80
Roman80 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-04-2007 @ 07:16 :
wat klopt daar niet aan? Je vetverdeling is gewoon niet compleet gelijkmatig, dat is heel normaal want dat is bij niemand gelijkmatig.

@ Roman80 : een BMI van 17,3 is voor een volwassene te laag, maar je bent pas 15 dus dan is het niet zo erg, jongens van 15 zijn wel vaker mager (daarom vinden je leeftijdsgenoten waarschijnlijk ook dat je wel normaal bent ). Zorg gewoon dat je goed eet, dan is er niets aan de hand. Waarschijlijk kom je in de komende jaren wel weer een paar kilo aan, dat moet je dan niet erg vinden want dat is nodig om een mannenlichaam in plaats van een jongenslichaam te krijgen!
Dat is dan wel weer het vreemde, want ik ben nou niet echt superdun ofzo, terwijl mijn BMI dus wel vrij laag is. Hoe kan dat dan?
Oud 29-04-2007, 19:27
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik heb een beetje hetzelfde als koekjes;
ben vorig jaar iets van 7kg aangekomen door onregelmatig en ongezond eten, en ook regelmatig alcohol drinken.
Nu ben ik de afgelopen maanden die 7kg weer kwijtgeraakt, op een verantwoorde manier (7 kg in 4 maanden door gezond eten en regelmatig sporten), maar ik pas nog steeds niet helemaal in mn oude broeken: het vet op mn lichaam is nu anders verdeeld dan dat het eerst was. M'n benen zijn dunner, waardoor ik m'n oude broeken wel aankan, maar heb schijnbaar meer vet op mn buik, waardoor ze daar niet mooi zitten.

Is er een manier om alleen dat vet op mn buik weg te werken? ik wil eigenlijk niet veel verder afvallen omdat ik nu een gezond gewicht heb (55 kg bij 1.62), maar is het mogelijk om m'n buik strakker te krijgen met alleen buikspieroefeningen?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 29-04-2007, 20:25
Black Soul
Black Soul is offline
Breg, je kunt (helaas) niet plaatselijk afvallen. Wat je wel kunt doen is idd met buikspieroefeningen het slanker te doen lijken (dan "flubbert" het niet zo zeg maar). Het kan zijn dat je iets aankomt in gewicht, maar don't worry spieren zijn zwaarder dan vet!
__________________
dracula is sexy
Oud 29-04-2007, 22:00
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2007 @ 00:39 :
er klopt volgens mij iets niet want op een of andere vage manier zie je mijn botten overduidelijk zitten maar heb ik toch een randje vet om mijn buik, is er een manier om dat om te draaien zodat je mn botten niet meer ziet want volgens mij ben ik niet te dun oid maar ik erger me aan het feit dat je mijn botten ziet en nee ik heb geen flauw idee hoeveel ik weeg want ik heb geen weegschaal...

maar wat is de beste optie? en heeft iemand hier ervaring met een achmea health center aangezien ze daar dietistes hebben enzo? zou ik dat kunnen proberen? en hoeveel kost zoeits?

(dit leek me het meest geschikte topic)
tja, zo zit dat nu eenmaal. mijn sleutelbenen steken ook wel uit, en mijn ribben zijn ook te zien en dat vind ik ook niet chill. en toch heb ik wel wat vet op mijn buik, en dat zou ik liever op mijn sleutelbenen hebben. Maar dat heb je niet voor het zeggen geloof ik. Heb je er last van?
Oud 30-04-2007, 18:14
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 29-04-2007 @ 23:00 :
tja, zo zit dat nu eenmaal. mijn sleutelbenen steken ook wel uit, en mijn ribben zijn ook te zien en dat vind ik ook niet chill. en toch heb ik wel wat vet op mijn buik, en dat zou ik liever op mijn sleutelbenen hebben. Maar dat heb je niet voor het zeggen geloof ik. Heb je er last van?
nee ik heb er geen last van. Maar het is bij mij ook niet heel erg onregelmatig verdeelt; m'n sleutelbenen zijn wel een beetje zichtbaar, maar niet heel erg, ribben zijn bij mij niet zichtbaar. Maar ik vind het gewoon vervelend dat ik maar moeilijk goed passende broeken kan vinden; of ze zitten goed rond m'n benen en billen, maar dan krijg ik het knoopje niet dicht of zit het in ieder geval niet mooi rond m'n buik. En als ik dan een broek heb die wel goed zit bij m'n buik dan is hij bij m'n benen en billen aan het slobberen...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 30-04-2007, 20:03
Verwijderd
Citaat:
IcedEarth schreef op 29-04-2007 @ 23:00 :
tja, zo zit dat nu eenmaal. mijn sleutelbenen steken ook wel uit, en mijn ribben zijn ook te zien en dat vind ik ook niet chill. en toch heb ik wel wat vet op mijn buik, en dat zou ik liever op mijn sleutelbenen hebben. Maar dat heb je niet voor het zeggen geloof ik. Heb je er last van?
heb er geen last van maar vind t gewoon vaag mijn ribben enzo zie je ook gewoon..
Oud 30-04-2007, 21:07
Verwijderd
Kun je van die vitaminepillen waarop staat dat je ze heel moet doorslikken eigenlijk ook gewoon in je mond op laten lossen? Ik ben namelijk totaal niet in staat om die dingen zomaar door te slikken (is daar een techniek voor?). Gaat het er alleen om om mij een naar smaakje te besparen, of zouden die vitamientjes ook daadwerkelijk minder goed opgenomen worden als je die pillen niet heel doorslikt?
Oud 30-04-2007, 21:14
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Als je een pil met water in moet nemen, moet je vooral niet te veel nadenken.

Focus je op het water en niet op de pil. Werkt gegarandeerd.
__________________
xxx
Oud 30-04-2007, 21:26
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik weet niet of het kwaad kan om ze op te laten lossen, maar je zou ze ipv met water ook eens met een hap vla of yoghurt kunnen proberen door te slikken. Gaat soms makkelijker dan met water.
Oud 30-04-2007, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Friday schreef op 30-04-2007 @ 22:07 :
Kun je van die vitaminepillen waarop staat dat je ze heel moet doorslikken eigenlijk ook gewoon in je mond op laten lossen? Ik ben namelijk totaal niet in staat om die dingen zomaar door te slikken (is daar een techniek voor?). Gaat het er alleen om om mij een naar smaakje te besparen, of zouden die vitamientjes ook daadwerkelijk minder goed opgenomen worden als je die pillen niet heel doorslikt?
Neem een flinke slok water in je mond, duw de pil erbij en laat hem in het water zweven, zodat je hem niet voelt, en dan slik je. De pil gaat - natuurlijk mee. Als dat niet lukt, kan je hem ook best in stukjes breken en bv. door vla roeren ofzo. Met capsules kan je dat beter niet doen (dus van die pillen waar een vloeistof in zit). Met vaste pillen wel.
Oud 30-04-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 30-04-2007 @ 22:35 :
Neem een flinke slok water in je mond, duw de pil erbij en laat hem in het water zweven, zodat je hem niet voelt, en dan slik je. De pil gaat - natuurlijk mee.
zo doe ik het ook altijd met grotere pillen (vooral als ze een vies smaakje hebben )
Oud 30-04-2007, 21:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je hebt ook pillen (capsules) waar minibolletjes in zitten. Die kan je in de meeste gevallen gewoon open maken, en dan kan je die kleine bolletjes zo doorslikken met wat water of vla.
(let op: bij sommige medicijnen mag dit niet!)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 01-05-2007, 07:31
Verwijderd
Er zijn ook multivitamine bruistabletten, die kun je gewoon in water oplossen.
Oud 01-05-2007, 08:28
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-05-2007 @ 08:31 :
Er zijn ook multivitamine bruistabletten, die kun je gewoon in water oplossen.
oh, dat heb ik ook een paar keer gehad, dat is écht vies . Maar ehm, in vla of yoghurt wil bij mij nog wel eens helpen.
Oud 01-05-2007, 08:30
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
koekjes schreef op 30-04-2007 @ 21:03 :
heb er geen last van maar vind t gewoon vaag mijn ribben enzo zie je ook gewoon..
nou, ik zou maar zo denken "shit happens" en je er verder niks van aantrekken. Ik zie zelden mensen waarbij het vet wel over het hele lichaam verdeeld is.
Oud 01-05-2007, 09:20
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2007 @ 00:39 :
er klopt volgens mij iets niet want op een of andere vage manier zie je mijn botten overduidelijk zitten maar heb ik toch een randje vet om mijn buik, is er een manier om dat om te draaien zodat je mn botten niet meer ziet want volgens mij ben ik niet te dun oid maar ik erger me aan het feit dat je mijn botten ziet en nee ik heb geen flauw idee hoeveel ik weeg want ik heb geen weegschaal...

maar wat is de beste optie? en heeft iemand hier ervaring met een achmea health center aangezien ze daar dietistes hebben enzo? zou ik dat kunnen proberen? en hoeveel kost zoeits?

(dit leek me het meest geschikte topic)
Vrouwen hebben vrijwel altijd meer vet op de borsten, buik en heupen; zo kom je aan een vrouwelijk figuur. Ik ben aan de dunne kant; mijn ribben zijn ook wel een beetje te zien, maar ik heb toch écht wel vet op mijn buik. Kom je niet onderuit. Als je aankomt krijg je waarschijnlijk overal meer vet bij - dan zie je je ribben niet meer, maar er zal ook wat meer op je buik zitten. Ook prima, maar ik denk niet dat je op bepaalde plekken aan kunt komen, net zo min als dat je op bepaalde plekken kunt afvallen.

Je zou hooguit kunnen proberen iets aan te komen maar door bijv. buikspieroefeningen je buik in verhouding wat strakker te krijgen, of zoiets...
Oud 01-05-2007, 09:28
Zyndel
Zyndel is offline
Weet iemand hoe het zit met je stofwisseling wanneer je aan het afvallen bent? Ik heb voor mezelf een 'eetplan' opgesteld waarmee ik rekening hou met wat ik zelf op een dag nodig heb (dus waar ik me prettig bij voel). Verder heb ik er rekening mee gehouden dat ik genoeg vezels, vitaminen, eiwitten, etc. binnenkrijg.

Waar ik alleen bang voor ben, is dat misschien mijn stofwisseling hierdoor trager wordt waardoor ik misschien snel weer aankom. Kan iemand die daar verstand van heeft daar iets zinnigs over zeggen?

Ik ben 20 jaar, 1.65m en 72 kg, dus iets te zwaar (ja, iets ja, want ik ben breed gebouwd en voorzien van een flinke voorgevel ) en ik probeer wat af te vallen (streefgewicht ligt in eerste instantie op 68 kg, en daarna misschien nog tot 65 kg). Dit is een voorbeeld van wat ik op een dag eet:

7:30 sneetje roggebrood met 20 of 30+ kaas
10:00 volkorenboterham met 20 of 30+ kaas / dun laagje tahin
12:00 volkorenboterham met light roomkaas
13:30 volkorenboterham met light roomkaas
14:00 - 16:00 zelfgemaakt blendsel van 2 sinaasappels en een banaan en 100 ml magere yoghurt
18:00 avondeten (vegetarisch of met vis, normale portie met meestal wel genoeg groente)
18:00 een stukje chocolade

Als ik een enorme snackbehoefte voel, dan eet ik een rijstwafel of een appel. Verder drink ik meer dan 2 liter water op een dag en drink ik verder alleen thee en bij uitzondering light frisdrank. Aan calorieen hou ik ongeveer 1500 kCal per dag aan.

Verder sport ik vier keer in de week (1 keer pure cardiotraining, 2 keer cardio + spieren trainen, 1 keer squashen) en fiets ik elke dag minstens een half uur.

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@

Laatst gewijzigd op 01-05-2007 om 11:43.
Oud 01-05-2007, 09:45
Verwijderd
Waar je je prettig bij voelt is lang niet altijd wat je nodig hebt...

Met name 's ochtends is het, denk ik, verstandig iets extra's te eten, juist omdat je stofwisseling dan op gang moet komen. En op de dagen dat je sport in het algemeen wat meer. Verder kan wat afwisseling trouwens ook geen kwaad.
Oud 01-05-2007, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Kleedje schreef op 28-04-2007 @ 20:23 :
Roman80, je BMI is 17,3.
Dus als je daar na kijkt ben je te licht.
Bij een volwassene is dat te licht, bij een jongere van 15 is het een gezond bmi (volgens de site van het voedingscentrum iig).
Ik zou alleen wel uitkijken dat je niet nog meer afvalt (sowieso is 23 kg in een jaar erg veel, helemaal op 13-/14-jarige leeftijd).
Oud 01-05-2007, 11:00
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
ja zyndel persoonlijk lijkt het mij wel heeeeel saai worden hoor, telkens zo hetzelfde eten. maar succes he.
Oud 01-05-2007, 11:41
Zyndel
Zyndel is offline
Dit was gewoon een 'voorbeelddag' hoor Ik hoef van mezelf heus niet elke dag precies hetzelfde te eten. Maar ten aanzien van broodbeleg probeer ik er wel altijd op te letten dat ik beleg eet dat niet te vet is of dat niet te veel suiker bevat (en ik ben ook niet zo'n fan van zoet beleg). Verder ben ik vegetarier, dus dat beperkt de keuzevrijheid ook al. Dus meestal kom ik uit op 20+ kaas, light roomkaas, light smeerkaas, tahin (= sesampasta), pindakaas (niet te vaak) of vegetarisch broodbeleg (maar dat laatste past niet echt binnen mijn studentenbudget ).

En natuurlijk maak ik ook niet altijd dezelfde vruchtensap. Meestal neem ik wel minstens een sinaasappel, maar dan daarbij banaan, mango, bosvruchten, meloen... Wat er maar in de aanbieding is

En tsja, je avondeten varieert van dag tot dag natuurlijk!

Het gaat nu al een week goed op deze manier, en ik heb zelf het idee dat deze manier van afvallen wel bij mij past. Mijn grootste 'eetvalkuil' is dat ik makkelijk meer eet dan nodig is, gewoon omdat ik het fijn vind om te eten (de smaak, het kauwen, etc... ik ben een stress-eter), dus daarom werkt het wel goed om vrij precies te weten wat ik ga eten op een dag.

Maar goed, heeft iemand wel eens zoiets geprobeerd en daarbij iets gemerkt van een verlaagde stofwisseling? Je hoort namelijk altijd dat soort dingen over crashdieten, maar ik weet niet hoe dat zit bij een 'gezond en beperkt-dieet'...
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Oud 01-05-2007, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Zyndel schreef op 01-05-2007 @ 12:41 :
Maar goed, heeft iemand wel eens zoiets geprobeerd en daarbij iets gemerkt van een verlaagde stofwisseling? Je hoort namelijk altijd dat soort dingen over crashdieten, maar ik weet niet hoe dat zit bij een 'gezond en beperkt-dieet'...
ik zou in elk geval proberen één dag in de week rond de tweeduizend kcal uit te komen, dat wordt volgens mij ook aangeraden in die context (stofwisseling op gang houden - niet gewend geraken aan die 1500kcal - ...)

verder denk ik dat je wel goed bezig bent
Oud 01-05-2007, 11:53
Verwijderd
Je moet er wel op letten dat je niet te weinig vetten binnen krijgt. Met onverzadigde vetzuren is weinig mis (tenzij je er extreem veel van binnen krijgt), je hebt ze zelf nodig. Het is niet slecht om één of twee keer light beleg te vervangen door normaal beleg of om wat nootjes te eten (dat laatste is sowieso goed als je vegetariër bent).

Ik denk dat de meesten hier zo iets wel eens geprobeerd hebben...maar het lijkt me nogal lastig om zelf vast te stellen of je stofwisseling er door vertraagd...? Gothic heeft al vaak gepost dat zij met meer eten wel afvalt en met weinig eten niet. Zelf heb ik dat ook wel eens gemerkt.
Oud 01-05-2007, 18:09
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Zyndel schreef op 01-05-2007 @ 12:41 :
Dit was gewoon een 'voorbeelddag' hoor Ik hoef van mezelf heus niet elke dag precies hetzelfde te eten. Maar ten aanzien van broodbeleg probeer ik er wel altijd op te letten dat ik beleg eet dat niet te vet is of dat niet te veel suiker bevat (en ik ben ook niet zo'n fan van zoet beleg). Verder ben ik vegetarier, dus dat beperkt de keuzevrijheid ook al. Dus meestal kom ik uit op 20+ kaas, light roomkaas, light smeerkaas, tahin (= sesampasta), pindakaas (niet te vaak) of vegetarisch broodbeleg (maar dat laatste past niet echt binnen mijn studentenbudget ).

En natuurlijk maak ik ook niet altijd dezelfde vruchtensap. Meestal neem ik wel minstens een sinaasappel, maar dan daarbij banaan, mango, bosvruchten, meloen... Wat er maar in de aanbieding is

En tsja, je avondeten varieert van dag tot dag natuurlijk!

Het gaat nu al een week goed op deze manier, en ik heb zelf het idee dat deze manier van afvallen wel bij mij past. Mijn grootste 'eetvalkuil' is dat ik makkelijk meer eet dan nodig is, gewoon omdat ik het fijn vind om te eten (de smaak, het kauwen, etc... ik ben een stress-eter), dus daarom werkt het wel goed om vrij precies te weten wat ik ga eten op een dag.

Maar goed, heeft iemand wel eens zoiets geprobeerd en daarbij iets gemerkt van een verlaagde stofwisseling? Je hoort namelijk altijd dat soort dingen over crashdieten, maar ik weet niet hoe dat zit bij een 'gezond en beperkt-dieet'...
je zegt dat je niet van zoet beleg houdt, maar misschien kan je halva jam eens keer proberen? Is o.a. verkrijgbaar van Hero, maar ook van een aantal huismerken. Ik vind het minder zoet smaken dan gewone jam, en er zitten een stuk minder calorieen in. Ik eet het meestal tussen de middag; dan neem ik 1 boterham met philadelphia (light) en 1 boterham met halva jam, vind het zelf juist erg lekker om het zoete/hartige beleg op die manier af te wisselen.
Heb zelf ook vaak dat ik rond een uur of 4 's middags weer trek krijg in wat zoetigs en neem dan ook vaak wasa-crackers met halvajam.

Verder lijkt het mij geen ongezonde manier om af te vallen, hoewel je misschien om 8 uur 's avonds ook nog wat wil eten, als ik dat niet doe heb ik vaak dat ik rond een uur of 10 's avonds weer honger krijg. En dan is het helemaal verleidelijk om naar chocola/chips/nootjes te grijpen, helemaal als je huisgenoten dat ook voor de tv zitten te eten.

Toen ik aan het afvallen was heb ik me ook een beetje aan zo'n 'dieet' gehouden; gezond eten, proberen rond de 1500 cal. per dag te zitten, en af en toe gewoon wat lekkers toestaan.
Heb niet het idee dat mn stofwisseling vertraagd is, probeer nog steeds redelijk gezond te eten, maar toen ik vorige week op vakantie was heb ik dat behoorlijk laten schieten (lang leve Starbucks, met z'n kaneelkoffie's, muffins, e.d.), en ben wel een beetje aangekomen, maar niet meer dan een halve kilo, terwijl ik verwacht had dat het wel een kilo of 2 zou zijn. Ik denk dat het wel mee zou vallen dus, maar kan niks garanderen natuurlijk
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #19
Bloem
500 17-08-2007 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.