Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2011, 16:07
Balpen
Balpen is offline
Dit is eens een onderwerp dat gaat over de relatie tussen ouders en schoonouders.

Ik ben al bijna 2 jaar samen met mijn vriendin. Alles gaat nog super tussen ons.
Maar nu het volgende probleem. Ik ga even mijn verhaal vanaf het begin vertellen zodat iedereen goed kan meevolgen.

Zoals jullie weten heb ik vaak problemen gehad met mijn ouders; ze zijn te bezitterig over mij, denken dat ze alles mogen doen en ik altijd moet luisteren ed...

In het begin van de relatie met mn vriendin, wisten mijn ouders niet dat ik iemand had. Na 2-3 weken wisten ze het wel. Waarom ik het niet zei? Omdat er een leeftijdsverschil van 5 jaar tussen ons is. Ik wist dat ze hier enorm veel problemen over gingen maken, ze zijn nogal conservatief.
Ik denk "als het klikt, klikt het ongeacht de leeftijd."

Dus na die 3 weken komt mijn vriendin voor de eerste keer thuis bij mij. Op dat moment was er niemand thuis, dus lag ze lekker op mijn benen te zitten en was ze iets belangrijks aan het vertellen.
Na een tijdje kwam mijn moeder echter thuis, maar zat mijn vriendin nog op mijn benen haar verhaal aan het vertellen. Mijn zag ons zitten en zei "Hallo"; we zeiden beiden "hallo" terug. Oké ik heb mijn vriendin niet voorgesteld (kwam door hetgeen ze me vertelt had en ook dat ik misschien dacht "je mijn moeder wist dat het mijn vriendin was en omgekeerd"...en het is mijn eerste lief, misschien heb ik het in het algemeen helemaal onhandig aangepakt )

Sindsdien was mijn vriendin een hele tijd niet meer welkom (mijn moeder was geschrokken dat ze op mijn benen lag en ze zogezegd niet beleefd was) . Ik kon het zelfs niet goed maken door haar nog een goed voor te stellen ed.
Mijn vriendin werd maanden en meer dan een jaar zwart gemaakt door mijn ouders. Ze zeiden zaken zoals "ze wil enkel seks", "ze heeft thuis problemen en daarom is ze samen met jou", "ze is te jong",...
Als ik met haar uit ging, belde mijn ouders mij constant op om te zeggen dat ik naar huis moest gaan omdat het laat werd (het was nog niet eens 22u en ik was 20 jaar oud..:confuser
Als ik haar bezocht thuis, moest ik stipt om 22u thuis zijn. Was ik op 22u01 niet thuis, belde ze me zo vaak op tot ik zou opnemen

Enkele keren hebben ze zelfs haar ouders opgebeld om te zeggen dat ik thuis niet meer naar mijn ouders luisterde (als ik om 22u thuis moest zijn zei ik "nee ik kom om 23u thuis" en deed dat ook).
Mijn schoonvader was hierdoor toch wel redelijk geschokt en dit veroorzaakte toch iets tussen ons. Op de tijd dat ik mijn vriendin ken, heb ik tegen haar vader amper meer gezegd dan "hallo" of "daag, tot de volgende keer".
Ik weet bijna zeker dat het door mijn ouders hun gedrag komt (door naar mijn schoonouders te bellen), want we waren eens op een verjaardagsfeest en daar sprak mijn schoonvader zonder problemen tegen onbekenden van mijn leeftijd.
Dit doet me uiteraard enorm veel pijn..

Na een tijdje begon zelfs mijn oma naar mijn schoonouders te bellen en sympathiek beginnen doen. MAAR als er thuis problemen waren belde ze naar mijn schoonmoeder om te zeggen dat er thuis problemen waren (ze speelde dus een dubbel spel). Ik werd echt ziek van die situatie... Want mijn oma en ouders probeerde me langs alle kanten tegen de houden, terwijl mijn schoon-familie mijn ouders ziekelijk bezig vonden doen en mij normaal vonden.

Einde van dit jaar kwam er een "doorbraak"; mijn vriendin was ineens welkom thuis!?! Maar zoals verwacht wou mijn vriendin niet meer omdat ze denkt "Jullie hadden me maar moeten accepteren toen, of er tenminste over praten om het op te lossen".
Het "grappige" is dat mijn ouders nu ineen super geïnteresseerd zijn in mijn vriendin en er geen kwaad woord meer over zeggen.

Nu heeft mijn schoonmoeder vorig jaar Gelukkig Nieuwjaar gewenst aan mijn ouders! Dit jaar wil ze dat niet meer doen omdat mijn ouders te ver zijn gegaan met hun gedrag.
Nu had ik graag jullie mening gehad:
1) Hoe kan ik dit probleem oplossen? Want het is ook naar later toe, STEL dat we zouden trouwen (is nog lang hoor, maar toch..) wil ik dat de plooien gladgestreken zijn..

2) Ik zou graag de relatie tussen mijn schoonvader en ikzelf verbeteren, maar weet totaal niet hoe ik het moet aanpakken. Elke discussie die ik start wordt met korte antwoorden beantwoordt.
Vb. Ik hielp hem even op de computer omdat hij problemen had, stel ik hem wat vragen, dan waren zijn antwoorden "ja" of "neen" of "bedankt" (om beleefd te zeggen "bedankt, ga nu maar weg).
Het is gewoon hatelijk om te zien dat hij zonder problemen met onbekenden van mij leeftijd kan praten, maar niet met mij, terwijl hij me bijna 2 jaar kent..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2011, 16:22
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Jezus wat een verhaal. Kom op, man. Je bent een volwassen vent. Laat die lui lekker kinderachtig doen. Pak je biezen en verhuis.

Het is jouw leven, hoor. Ik was allang weggeweest als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 16:22
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom woon jij in godsnaam nog thuis?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 16:26
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Jezus wat een verhaal. Kom op, man. Je bent een volwassen vent. Laat die lui lekker kinderachtig doen. Pak je biezen en verhuis.

Het is jouw leven, hoor. Ik was allang weggeweest als ik jou was.
Ik moet nog een jaar studeren aan de Hogeschool en dan ga ik waarschijnlijk vast werk zoeken. Maar met 1200eur (voltijds werken als beginner hier in Belgie) ga ik nooit op mijn eigen kunnen leven, dus ik zal ziezo eerst wat moeten sparen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 16:28
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Wat een onzin. Met 1200 euro kun je echt wel weg daar, hoor. Dan heb je uiteraard geen dikke villa om in te wonen, maar ben je wel van het gezeik af.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 16:30
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar met 1200eur (voltijds werken als beginner hier in Belgie) ga ik nooit op mijn eigen kunnen leven
Huh?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 16:32
Balpen
Balpen is offline
woningen (studio) kost hier gemiddeld 700eur/maand, dan nog water en elektriciteit en voeding..gaat heel nipt worden om met 500eur toe te komen dan..en dan nog internetverbinding, telefoon en zo =/..

Ik had eigenlijk in gedachten om nu nog 1,5 jaar te studeren, dan als mijn vriendin nog een paar jaar zou studeren, nog thuis wonen om te sparen voor onze woning later.... en als ze afgestudeerd is, samen gaan wonen...

Maar oké stel dat ik het zou doen, wat stellen jullie in tussentijd voor? =)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 16:36
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Heb je er wel eens aan gedacht dat je zelfs nog ergens een kamer kunt zoeken? Daar ben je echt geen 700 euro per maand aan kwijt, en vaak zijn ze nog inclusief ook. Het is toch maar tijdelijk. Dan ben je tenminste van het gezeik af.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 16:43
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Heb je er wel eens aan gedacht dat je zelfs nog ergens een kamer kunt zoeken? Daar ben je echt geen 700 euro per maand aan kwijt, en vaak zijn ze nog inclusief ook. Het is toch maar tijdelijk. Dan ben je tenminste van het gezeik af.
Wat ik wel moet inzien is als ik ergens ga wonen ik zeker moet zijn dat ik toekom. Dat ik niet 4 maand later zeg "mama, papa, ik kom niet toe, mag ik terug bij jullie komen wonen?"..want dan laat ik duidelijk zien dat ik niet zonder hun kan..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 16:48
Verwijderd
700 euro is wel overdreven. Ik woon op mezelf en betaal 400 euro huur. En ik moet met nog minder rondkomen. Je hoeft niet per se meteen in een huis of midden in het centrum te wonen.

Overigens vind ik je verhaal niet erg duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 17:07
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Wat ik wel moet inzien is als ik ergens ga wonen ik zeker moet zijn dat ik toekom. Dat ik niet 4 maand later zeg "mama, papa, ik kom niet toe, mag ik terug bij jullie komen wonen?"..want dan laat ik duidelijk zien dat ik niet zonder hun kan..
Ja, maar seriously. 1200 euro is méér dan genoeg om van rond te komen, hoor. Je moet niet verwachten dat je een huis krijgt van 60m², maar een kamer of zelfs een kleine (semi-)studio is makkelijk te doen. Er moet genoeg te vinden zijn dat geen 700 euro kost (en Mutant geeft ook al aan dat het mogelijk is).

Tja, kijk, het ligt aan je eisen, hè. Als je op jezelf woont moet je wellicht iets zuiniger doen. Niet ieder weekend stappen, niet de duurste meubelen, etc. Maar het is maar waar je prioriteiten liggen. Als je van dat gezeik af wilt zijn moet je gewoon zo snel mogelijk weggaan. Je bent volwassen, je hoeft je niets meer van je ouders aan te trekken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 17:23
Meesterlijk
Meesterlijk is offline
lol 300 euro kun je wel kamer voor krijgen als je goed zoekt.
Daarnaast laat je je wel een beetje overheersen door je ouders, doe gewoon je telefoon uit als ze je continu bellen.
__________________
Pain makes you eager to grow stronger.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 19:07
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Ja, maar seriously. 1200 euro is méér dan genoeg om van rond te komen, hoor. Je moet niet verwachten dat je een huis krijgt van 60m², maar een kamer of zelfs een kleine (semi-)studio is makkelijk te doen. Er moet genoeg te vinden zijn dat geen 700 euro kost (en Mutant geeft ook al aan dat het mogelijk is).

Tja, kijk, het ligt aan je eisen, hè. Als je op jezelf woont moet je wellicht iets zuiniger doen. Niet ieder weekend stappen, niet de duurste meubelen, etc. Maar het is maar waar je prioriteiten liggen. Als je van dat gezeik af wilt zijn moet je gewoon zo snel mogelijk weggaan. Je bent volwassen, je hoeft je niets meer van je ouders aan te trekken.
Ik zal eens rond kijken, want een studentenkot (denk dat jullie het studentenkamer noemen) kost al 500eur in deze regio..en dacht dat een studentenkot goedkoper was..

Meesterlijk: Als ik dat doe, bellen ze mijn schoonouders.
Nog een voorbeeld van iets waar ze zich mee bemoeien, terwijl het niet kan vind ik; ik heb sinds oktober mijn rijbewijs. Van mijn ouders mag ik hun auto niet lenen, begrijp ik, no big deal. Mijn oma (niet degene die naar de schoonouders belt) wil graag haar auto lenen als ik een naar de bioscoop wil gaan met de vriendin ed.
Nu had ik die auto 1 keer geleend en waren mijn ouders zo woest dat ik deze onmiddellijk moest terug gaan brengen bij me oma. Ik dacht eerst "euh neen toch niet, ik mocht er van de eigenaar mee rijden". Maar dan hebben ze mijn oma gedwongen om te zeggen dat ik deze moest terugbrengen.. Terwijl ik mocht & hij perfect verzekert was..
En nu wil ze hem ook niet meer uitlenen uit schrik voor mijn ouders hun reactie

Mutant: welke delen zijn er niet duidelijk? dan wil ik het wel even verduidelijken
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 19:14
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Volgens mij moet jij je ouders eens duidelijk maken dat je een volwassen kerel bent en zelf wel beslist met wie je omgaat of een relatie hebt, of waar je heengaat en hoe laat je thuiskomt. Kom toch eens voor jezelf op. Ik snap dat er bepaalde regels zijn terwijl je in hun huis woont, maar dat betekent niet dat ze jouw hele leven moeten gaan beheersen en zelfs jouw schoonfamilie ermee lastigvallen. Ook dat gezeur met die auto. Jouw ouders zijn niet goed wijs. Die auto is van jouw oma en zij mag die uitlenen aan wie zij wil. Ik snap sowieso niet dat zij daarin meeging. Maar goed. Grow a pair en zeg ze eens waar het op staat.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 08:47
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Inderdaad wat meer voor jezelf opkomen en een andere woning zoeken. Ik vind het trouwens ook raar dat als jij en je vriendin willen dat er normaal contact is tussen alle ouders, jullie jouw ouders straffen nu ze eindelijk normaal doen en je vriendin welkom is door maar niet te komen. Ze zetten de deur op een kier en jullie smijten hem weer dicht. Daarmee geven jullie het signaal af dat het niet uitmaakt wat je ouders doen, het is in jullie ogen toch niet goed.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 08:53
Merible
Avatar van Merible
Merible is offline
Praat eens met je ouders ze doen nog alsof jij iemand van 12 bent ofzo maar jij bent 20 volwassen praat met je ouders over dit en maak zeer duidelijk: IK BEN VOLWASSEN je kan gerust je eigen boontjes doppen.

en als je ouders niet luisteren kun je misschien ergens gaan wonen dat wel in de buurt van je vriendin is.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 11:23
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
ik woon in een flat met gewoon alles voor mezelf, voor 450 euro per maand. en omdat ik niet geweldig verdien krijg ik 200 euro huursubsidie.... dus dan betaal je bijna niks. 100 euro per maand elektra etc. makkelijk dus...

gewoon een beetje vermannen en je ouders definitief confronteren. Zeggen dat je er klaar mee bent, en dat je het anders wilt. En anders gewoon je spullen pakken idd
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 12:11
Verwijderd
Naar ik begrijp, is de ts Vlaams, tenminste, anders had hij het niet over een kot denk ik. Hier krijg je geen huursubsidie.

Balpen, ik vind het hele verhaal nogal vaag, waarom ze lopen te telefoneren enzo. Maar idd, benadruk dat je volwassen bent en zelf goed beslissingen kunt nemen. Dan loop je misschien een keer meer tegen de muur, maar dan ligt dat wel aan jezelf en niet aan iemand anders.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-12-2011, 14:23
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Naar ik begrijp, is de ts Vlaams, tenminste, anders had hij het niet over een kot denk ik. Hier krijg je geen huursubsidie.

Balpen, ik vind het hele verhaal nogal vaag, waarom ze lopen te telefoneren enzo. Maar idd, benadruk dat je volwassen bent en zelf goed beslissingen kunt nemen. Dan loop je misschien een keer meer tegen de muur, maar dan ligt dat wel aan jezelf en niet aan iemand anders.

Ik ben inderdaad Vlaams en woon naast een studentenstad, daarom is het hier ook een pak duurder dan elders

Ze belde mij omdat ik zogezegd nooit klaar kon zijn met mijn schoolwerk (echt alsof ik 12 ben en mama en papa zeggen "je bent nog niet klaar jongen, hup verder werken")
Maar als mijn ouders echt willen dat mijn vriendin komt, zou het niet beter zijn dat ze zelf zouden voorstellen om haar, haar ouders enzo eens uit te nodigen om alles op te helderen. Zodat het voor eens en altijd wat normaler kan zijn?

Mijn oma durft mijn ouders niet tegenspreken, ze wil met niemand ruzie...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 14:38
Merible
Avatar van Merible
Merible is offline
Jou ouders die hebben wat mij betreft een medaille van koppigheid gewonnen ze blijven maar doordrammen

Ga maar weg daar t wordt niet beter

Als je op je zelf gaat wonen mag je lekker alles zelf uitmaken en kan de mening van je koppige ouders de prullenbak in
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 14:39
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Jou ouders die hebben wat mij betreft een medaille van koppigheid gewonnen ze blijven maar doordrammen

Ga maar weg daar t wordt niet beter

Als je op je zelf gaat wonen mag je lekker alles zelf uitmaken en kan de mening van je koppige ouders de prullenbak in


hier ben ik het compleet mee eens
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ben inderdaad Vlaams en woon naast een studentenstad, daarom is het hier ook een pak duurder dan elders
Maar zoals ik zei, je hoeft niet per se in die stad te wonen, dorpjes zat. En ja het ov in België is kut, maar je hebt een rijbewijs, je kunt vast ook nog een autootje vinden, die krengen raak je tegenwoordig aan de straatstenen niet kwijt.

En zoals ik zei: duidelijk maken dat je volwassen bent en eigen beslissingen zult moeten nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 23:23
Meesterlijk
Meesterlijk is offline
Ah een Belg jah die zijn over het algemeen poes lief aan het likken naar boven. Je moet je ouders confronteren hoe meer ze je beperken hoe feller je er tegen in moet gaan. Op het punt dat je ze uit hun "macht" zet, dat ze.geen controlle meer voelen dan ga je met ze praten en kijken of je normale afspraken kan maken, het is normaal dat ze je een beetje met je bemoeien maar ze mogen niet de overhand hebben. Jij moet later ook je eigen boontjes doppen. Voor nu dus Rebellen.
__________________
Pain makes you eager to grow stronger.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 13:59
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Het probleem is dat de TS nog steeds thuis woont en zijn ouders dus wel een bepaald "recht" hebben om zich met hem te bemoeien, onder het mom van: "ons huis, onze regels." De TS moet maken dat 'ie daar weg komt, want dan kunnen ze hoog of laag springen, maar hebben ze niets meer over hem te zeggen. Om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat hij het zo lang heeft laten doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 12:48
Balpen
Balpen is offline
Sorry voor de late reactie, maar beter laat dan nooit

Tuurlijk snap ik dat er regels zijn, wil ik best respecteren, MAAAAAAR enkel als deze rechtvaardig zijn. Ze moeten zich gewoon niet bemoeien met mijn eigen privé-zaken.

Dat van die auto, ik heb inderdaad een rijbewijs, maar een auto is ook vrij duur. De verzekeringen voor de goedkoopste auto kost hier 1300eur/jaar. Dit is omdat ik het onder mijn naam laat verzekeren. Ik zie mijn ouders ook niet onmiddellijk de auto onder hun naam verzekeren.
Daarom dacht ik een motor te kopen (verzekering is max 600eur/jaar en motor kost tweede hands ook minder). Nu zegt mijn vader dat als ik zoiets koop, het niet in de garage mag staan of op de oprit.

De moeder van mn vriendin, oma (aan mijn vaders kant) en mijn vriendin hebben ook al gezegd dat ik zo snel mogelijk na de studies alleen zou moeten wonen. Hierdoor zou het voor hun waarschijnlijk een grote schok zijn (ze denken dat ik het niet durf) en dan zouden ze misschien inzien dat ze te ver zijn gegaan.

Nu had mijn moeder het er gisteren nog over dat mijn vriendin welkom is en ze er niets op tegen heeft en zo. en ook dat ze weet dat ze vroeger fout zat. Dan zei ik dat ze maar zelf moest opbellen naar m'n vriendin om ze uit te nodigen en te excuseren (mn vriendin weet dat ze terug welkom is, maar wil gwn niet meer komen).
Maar ze zei dat ze die stap nooit zou doen.
Heb dan maar gezegd "als je je excuses echt zou menen, zou je het wel doen"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2012, 12:51
Verwijderd
Ga uit huis, je bent volwassen.

Enne ik kom rond van 650 euro per maand; met het dubbele zou ik ríjk zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 12:57
Verwijderd
En als jij echt zou willen dat je ouders en je vriendin het bijleggen, zou je haar wel zelf uitnodigen, maar kennelijk vind je het belangrijker om dat niet te doen zodat je tenminste kunt blijven zeuren dat iedereen tegen jou is. Stel je voor dat je zelf iets zou proberen om een probleem op te lossen, dat zou echt te ver gaan!

Ik snap wel dat uit huis gaan als student lastiger is in België, omdat je zelf geen studiefinanciering krijgt maar in plaats daarvan je ouders kinderbijslag krijgen ben je daarvoor afhankelijk van je ouders. Maar je moeder biedt nu aan om jou tegenmoet te komen, en direct verhoog je je eisen. Wat wil je daarmee bereiken? Soms moet je als volwassene nu eenmaal een probleem oplossen waarvan je vindt dat je het zelf niet veroorzaakt hebt.

Laatst gewijzigd op 14-01-2012 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 13:33
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik snap wel dat je ouders je als een kind behandelen. Zo gedraag jij je ook. Je wil helemaal geen goede relatie, je wil gewoon zeuren. Ik heb al eerder gezegd dat je ouders de deur open hebben gezet maar dat jij hem weer dichtsmijt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 16:06
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
En als jij echt zou willen dat je ouders en je vriendin het bijleggen, zou je haar wel zelf uitnodigen, maar kennelijk vind je het belangrijker om dat niet te doen zodat je tenminste kunt blijven zeuren dat iedereen tegen jou is. Stel je voor dat je zelf iets zou proberen om een probleem op te lossen, dat zou echt te ver gaan!

Ik snap wel dat uit huis gaan als student lastiger is in België, omdat je zelf geen studiefinanciering krijgt maar in plaats daarvan je ouders kinderbijslag krijgen ben je daarvoor afhankelijk van je ouders. Maar je moeder biedt nu aan om jou tegenmoet te komen, en direct verhoog je je eisen. Wat wil je daarmee bereiken? Soms moet je als volwassene nu eenmaal een probleem oplossen waarvan je vindt dat je het zelf niet veroorzaakt hebt.
wow maar dat is het net, mn vriendin weet dat ze nu welkom is, maar ze wil niet. mss als mijn moeder haar zou bellen, dat ze dan wel zin zou hebben, omdat ze dan zelf de goede bedoelingen van mn moeder ziet.
Het was niet de bedoeling als zeurkind over te komen , maar gewoon dat mn vriendin weet dat ze het meent
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 16:15
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Je vriendin wil niet zelf de stap naar vrede maken? Ik zou haar toch proberen over te halen als het zo belangrijk is. Als jullie een lange relatie willen en daarbij niet het contact willen verbreken met je ouders moet ze toch zelf gaan investeren. Ze gedraagt zich nu net als je moeder eerst. Dat is vast niet de bedoeling. Blijkbaar hebben je ouders nu door dat jullie toch serieus zijn. Door haar uit te nodigen proberen ze het goed te maken. Maar ik snap niet waarom perse je moeder moet bellen. Als ik bij iemand thuis word uitgenodigd doet nooit de moeder dat maar het kind waar ik mee om ga. Het is eigenlijk niet meer dan de normale gang van zaken (behalve dan dat die heel heel laat op gang komen)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 16:21
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Je vriendin wil niet zelf de stap naar vrede maken? Ik zou haar toch proberen over te halen als het zo belangrijk is. Als jullie een lange relatie willen en daarbij niet het contact willen verbreken met je ouders moet ze toch zelf gaan investeren. Ze gedraagt zich nu net als je moeder eerst. Dat is vast niet de bedoeling. Blijkbaar hebben je ouders nu door dat jullie toch serieus zijn. Door haar uit te nodigen proberen ze het goed te maken. Maar ik snap niet waarom perse je moeder moet bellen. Als ik bij iemand thuis word uitgenodigd doet nooit de moeder dat maar het kind waar ik mee om ga. Het is eigenlijk niet meer dan de normale gang van zaken (behalve dan dat die heel heel laat op gang komen)
denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd
Ze wordt niet uitgenodigd, ze is gewoon welkom. Het is niet dat mijn moeder vb gezegd heeft "ze moet volgende week zaterdag eens komen"

Mijn vriendin vindt dat ze haar van het begin had moeten accepteren (en niet zwart maken zonder reden!) en dat mijn moeder me enorm heeft gekwetst vroeger. Door niet te komen wil ze laten zien dat ze niet blij is hoe mijn moeder tov haar en mij deed.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 09:21
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Nou, standpunt duidelijk hoor, maar lost het iets op? Je moeder heeft al aangegeven dat ze fout zat, laat je vriendin dan ook niet zo koppig zijn en weer langskomen, zo komt t nooit goed
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 09:51
Verwijderd
Ja, pfff, wil je vriendin een uitnodiging? Tering zeg, alsof ik een uitnodiging krijg bij mijn schoonouders, tantes, ooms, vriendinnen, zelfs mijn eigen ouders. Er wordt gezegd 'kijk maar wanneer je tijd hebt om langs te komen, leuk!', en dan bel ik op met de vraag 'komt het uit als ik zaterdag om 3 uur koffie kom drinken?' Toen ik voor het eerst bij mijn schoonouders kwam, had mijn vriend 's middags aangekondigd dat ik zou komen en 's avonds mee zou barbecueën.

Verderrrr: Jouw vriendin is het neit eens met de manier waarop dat ze haar én jou behandelen? Hoe ze haar behandelen, als ze het daar neit mee eens is, moet ze dat gaan melden. Je schiet er niks mee op als ze nu weg blijft, dan lijk je ene beetje op een drie jarige die niks zegt omdattie boos is en heel kwaad in een hoekje gaat staan stampvoeten. Ik vind het heel kinderachtig, als jullie willen laten zien dat jullie zo volwassen zijn, ga dan het gesprek aan. Niet om excuses te krijgen, maar om jullie standpunt duidelijk te maken. Dit is echt heel flauw van haar.
Daarnaast, ze is het neit eens met hoe jij vroeger behandeld werd? Waarom dat niet? Was ze er zelf bij? Heeft ze al eens aan jouw ouders gevraagd wat hun kant van het verhaal is? Ik vind het om eerlijk te zijn niet helemaal haar zaak, laat staan dat het neit aan haar is om daar een statement van te maken. Als jouw moeder je vroeger enorm gekwetst heeft, zul jij dat met je moeder moeten bespreken en zolang je dat niet doet, is het zeker niet aan je vriendin om daar wel iets mee te doen. Eerst zelf ballen kweken en de confrontatie aangaan, dan pas je vriendin er bij halen.

Kortom: Ik vind dat jullie kinderachtig bezig zijn en als jullie gezien willen worden als volwassenen, gedraag je dan ook zo. Ga het gesprek aan (nogmaals, niet om gelijk/excuses te krijgen) en luister naar elkaar. Dit echt heel kinderachtig.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 10:36
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik snap best dat je vriendin het niet zo heel erg meer heeft met je ouders nadat ze haar zo hebben zwartgemaakt, maar wat Secret Agent zegt, vind ik eigenlijk ook. Het is wel een beetje kinderachtig om dan maar nooit meer te komen. Het zijn wel jouw ouders en ze maakt het zo veel ingewikkelder dan noodzakelijk, als ze eens bij elkaar komen en een beetje vriendelijk tegen elkaar kunnen doen zou dat erg schelen. En ze moet niet beginnen over dat ze het niet eens is met hoe ze vroeger tegen jou deden, dat is echt dé manier om een wig tussen jou en je ouders te drijven, als je vriendin kritiek op je ouders heeft en jij dan haar kant kiest zie ik het zo gebeuren dat je ouders jou ook niet zo leuk meer vinden. Je ouders hebben je gewoon zo opgevoed en die hebben ook een kant van het verhaal en als ze je anders hadden opgevoed dan was je nu misschien helemaal niet haar vriend geweest.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.