Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2004, 16:14
chocomelkflesje
Avatar van chocomelkflesje
chocomelkflesje is offline
ik slik nu al een half jaar diane 35 en in dat half jaar ben ik veel aangekomen. ik wil graag stoppen met de pil maar ik ben bang dat alsk dat doe dat ik dan weer veel acne krijg. ik had het veel voordat ik aan de pil begon en het is nu bijna weg. daarom gebruik ik diane het meest voor de puistjes.
weet iemand of je dat zo snel weer terug krijgt als ik met diane stop?? en weet iemand een andere pil waarvan acne minder word en waar je niet dik van wordt?? ik heb gehoord dat je na een jaar of langer niet meer zo dik bent en niet meer zo veel vocht vasthoud maar ik heb geen zin om nog langer te wachten en dik te zijn.

Laatst gewijzigd op 15-06-2004 om 16:17.
Oud 16-06-2004, 21:16
Mara
Mara is offline
Ik heb een vraagje.

Ik ben zo'n anderhalf jaar geleden begonnen met microgynon30. Enkele maanden geleden ben ik naar de dokter geweest omdat ik altijd zo ziek word als ik ongesteld moet worden.
De dokter zei dat ik de pil gerust 9 maanden door kan slikken, als een zwangerschap, en dan een week ertussen.

Dit deed ik dus, maar na zo'n 7 weken zag ik opeens bloed. Ik dacht ach, een paar druppels tussentijdse bloeding, kan gebeuren. Het was echter een volledige ongesteldheid, nog zwaarder dan normaal. Het duur de ook langer dan normaal.
Na drie dagen van die ongesteldheid ben ik maar midden in de strip gestopt (mijn lichaam kan toch geen weken tellen ) en na een week ben ik weer gaan slikken. De ongesteldheid was toen over.

Komt dit doordat de pil te licht is voor mij? Ik wil namelijk niet dat dit weer gebeurt, vooral omdat 't zo onverwacht is.
Als ik een zwaardere pil moet, kan ik dan de Yasmin pil slikken? Is deze zwaarder dan microgynon30? Ik ben namelijk door microgynon30 enorm veel aangekomen en heb geen zin om 't nog erger te maken
Oud 16-06-2004, 21:37
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-06-2004 @ 22:16 :
Komt dit doordat de pil te licht is voor mij? Ik wil namelijk niet dat dit weer gebeurt, vooral omdat 't zo onverwacht is.
Als ik een zwaardere pil moet, kan ik dan de Yasmin pil slikken? Is deze zwaarder dan microgynon30? Ik ben namelijk door microgynon30 enorm veel aangekomen en heb geen zin om 't nog erger te maken
Yasmin is llichter dan Microgynon30.
En ik zou de dokter even om advies vragen
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 17-06-2004, 06:00
Verwijderd
@chocomelkflesje: Aan komen gebeurd vrijwel altijd doordat je meer of anders gaat eten door de hormonen in de pil, niet door de pil zelf. Ik weet ook niet of alles er meteen weer afgaat als je stopt met de pil slikken...? Mbt acné: Je zou kunnen proberen te stoppen, dan merk je vanzelf of je acné weer terug komt of niet. Bij sommige mensen helpen andere pillen ook tegen acné (maar welke pil dat verschilt vaak per persoon). Er zijn ook andere dingen die helpen tegen acné, ik weet niet of je dat ook al geprobeerd hebt?

@MeelFriek: Volgens mij komt het niet altijd door de zwaarte van de pil, maar vaak meer door de samenstelling... 'k zou idd ff de huisarts om advies vragen. Bij doorslikken moet je de pil echt altijd op exact dezelfde tijd slikken, doe je dat niet, dan heb je sneller doorbraakbloedingen. En sommige mensen kunnen helemaal niet doorslikken zonder doorbraakbloedingen. Als je doorslikt en het begint, stop dan met de pil tot het door is gezet en ga de pil dan weer slikken. Je zit dan alleen wel dat de pil dan niet meer veilig is (volgens mij).
Oud 17-06-2004, 15:43
watervrouw
watervrouw is offline
Ik ben zelf nu bijna 9 maand aan de pil (neocon) en ik ben 10 kilo aangekomen. Waarvan er gelukkig 2 kilo af is. Ik kom echt nu overal van aan maakt niet uit of ik veel of weinig of gezond eet ik val niet af.
Ik ben eerder aan de pil geweest en had toen het zelfde. Ik ben daarmee gestopt en ik was mijn 10 kilo zo kwijt en ik kon weer eten wat ik wou.
Nou is het probleem nu dat ik een vaste vriend heb en eigenlijk wil stoppen met de pil. Ik zit helemaal niet lekker in mijn vel doordat ik aan ben gekomen. Ik ben nu nog niet dik maar voor mijn gevoel wel.
Ik heb op internet gezocht naar andere anticonceptiemiddelen. Mijn moeder had het over een spiraaltje. Maar na de bijwerkingen gelezen te hebben en dat je er onvruchtbaar van kan worden zag ik dat niet meer zo zitten.
Nu is mijn vraag of iemand van jullie ervaring met een spiraaltje heeft.

Al vast bedankt
groetjes Nienke
Oud 17-06-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
watervrouw schreef op 17-06-2004 @ 16:43 :
Ik ben zelf nu bijna 9 maand aan de pil (neocon) en ik ben 10 kilo aangekomen. Waarvan er gelukkig 2 kilo af is. Ik kom echt nu overal van aan maakt niet uit of ik veel of weinig of gezond eet ik val niet af.
Ik ben eerder aan de pil geweest en had toen het zelfde. Ik ben daarmee gestopt en ik was mijn 10 kilo zo kwijt en ik kon weer eten wat ik wou.
Nou is het probleem nu dat ik een vaste vriend heb en eigenlijk wil stoppen met de pil. Ik zit helemaal niet lekker in mijn vel doordat ik aan ben gekomen. Ik ben nu nog niet dik maar voor mijn gevoel wel.
Ik heb op internet gezocht naar andere anticonceptiemiddelen. Mijn moeder had het over een spiraaltje. Maar na de bijwerkingen gelezen te hebben en dat je er onvruchtbaar van kan worden zag ik dat niet meer zo zitten.
Nu is mijn vraag of iemand van jullie ervaring met een spiraaltje heeft.

Al vast bedankt
groetjes Nienke
Mijn moeder heeft een hormoonspiraaltje, dat omdat ze last krijgt over overgangsverschijnselen (haar menstruatie werd heel hevig) en die hormonen zouden daar tegen moeten helpen. Pil wou ze niet, ze is bang dat ze het vergeet te slikken enzo.
Maar goed, ze heeft er erg veel last van gehad; ze bleef heel lang heel erg menstrueren, ik zal maar geen details gaan noemen zoals zij deed... maar het was/is heel erg. Voor veel vrouwen wordt de menstruatie bij een normaal spiraaltje sterker, hormoonspiraaltje zou dat wat moeten corigeren.
En toen was ze het touwtje kwijt, de dokter kon hem ook niet meer vinden en daarom moest er een ego gemaakt worden om te kijken of alles nog goed zat... Aangezien het veel voorkomende klachten/problemen zijn... ik vind het wel eng
Oud 17-06-2004, 17:18
Verwijderd
ik slik microgynon 30 en dat gaat verder allemaal wel goed. 3 strips geleden (aan het eind van een strip) wilde ik een week doorslikken, maar toen ben ik de tweede pil vergeten. die heb ik toen de dag er na genomen. ik heb er toen verder niks van gemerkt ofzo. maar de laatste tijd was ik smorgens elke keer erg misselijk en ik kwam op eens 4 kilo aan. verder de pil goed genomen en zo. vanmorgen was ik heel erg duizelig en misselijk en vanmiddag begon ik daar te bloeden, maar ik ben niet in mn stop week, en ik slik ook niet door, ik ben 2,5 week geleden nog ongesteld geweest... wat kan dit zijn
Oud 17-06-2004, 17:50
chocomelkflesje
Avatar van chocomelkflesje
chocomelkflesje is offline
[QUOTE]Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 07:00 :
[B]@chocomelkflesje: Aan komen gebeurd vrijwel altijd doordat je meer of anders gaat eten door de hormonen in de pil, niet door de pil zelf. Ik weet ook niet of alles er meteen weer afgaat als je stopt met de pil slikken...? Mbt acné: Je zou kunnen proberen te stoppen, dan merk je vanzelf of je acné weer terug komt of niet. Bij sommige mensen helpen andere pillen ook tegen acné (maar welke pil dat verschilt vaak per persoon). Er zijn ook andere dingen die helpen tegen acné, ik weet niet of je dat ook al geprobeerd hebt?

ja ik heb er al veel aangedaan, maar ik ben nog steeds niet tevreden over hoe het er nu nog uitziet. maar alsnog bedankt!
Oud 17-06-2004, 18:36
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
watervrouw schreef op 17-06-2004 @ 16:43 :
Ik ben zelf nu bijna 9 maand aan de pil (neocon) en ik ben 10 kilo aangekomen. Waarvan er gelukkig 2 kilo af is. Ik kom echt nu overal van aan maakt niet uit of ik veel of weinig of gezond eet ik val niet af.
Ik ben eerder aan de pil geweest en had toen het zelfde. Ik ben daarmee gestopt en ik was mijn 10 kilo zo kwijt en ik kon weer eten wat ik wou.
Nou is het probleem nu dat ik een vaste vriend heb en eigenlijk wil stoppen met de pil. Ik zit helemaal niet lekker in mijn vel doordat ik aan ben gekomen. Ik ben nu nog niet dik maar voor mijn gevoel wel.
Ik heb op internet gezocht naar andere anticonceptiemiddelen. Mijn moeder had het over een spiraaltje. Maar na de bijwerkingen gelezen te hebben en dat je er onvruchtbaar van kan worden zag ik dat niet meer zo zitten.
Nu is mijn vraag of iemand van jullie ervaring met een spiraaltje heeft.

Al vast bedankt
groetjes Nienke

Je zou misschien de prilpil kunnen proberen? Dan krijg je elke 3 maanden een kiein prikje in je bovenarm. Daar zitten wel hormonen in, dus ik weet niet of je gewicht zal dalen.. maar ik zou het wel proberen voordat je zo'n spiraaltje in laat brengen (lijkt me niet echt relaxed )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-06-2004, 19:28
watervrouw
watervrouw is offline
Bedankt voor jullie reacties
Ik ga morgen eerst ff de dokter bellen of er nog andere mogelijkheden zijn ofzo. En anders dan maar geen pil meer.

groetjes Nienke
Oud 19-06-2004, 10:52
the_only_fieke
Avatar van the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Ok ik zit met een klein probleempje omtrent mijn pil !! Ik begin normaal gezien op vrijdag mijn pil te nemen, en neem donderdag mijn laatste in.

Nu toen ik gisterenavond mijn pil nam, klopten de dagen nog wel, maar mijn pil voor donderdag (mijn laatste) zit er niet meer in !! Ik heb er zeker op geen enkele dag twee geslikt, en heb mijn pil altijd stopt genomen !!

Kan dit nu heel erg kwaad of niet, en wa moetek nu in godsnaam doen
__________________
Just me ....
Oud 19-06-2004, 11:11
Verwijderd
Die donderdag een pil uit een andere strip innemen? (Dat kan tenzij je een driefasepil hebt (dan moet je met een specifieke pil beginnen).)
Oud 19-06-2004, 18:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2004 @ 07:00 :
@MeelFriek: Volgens mij komt het niet altijd door de zwaarte van de pil, maar vaak meer door de samenstelling... 'k zou idd ff de huisarts om advies vragen. Bij doorslikken moet je de pil echt altijd op exact dezelfde tijd slikken, doe je dat niet, dan heb je sneller doorbraakbloedingen. En sommige mensen kunnen helemaal niet doorslikken zonder doorbraakbloedingen. Als je doorslikt en het begint, stop dan met de pil tot het door is gezet en ga de pil dan weer slikken. Je zit dan alleen wel dat de pil dan niet meer veilig is (volgens mij).
Ok, bedankt. Ik zal eerst proberen de pil dan op wat regelmatigere tijden te slikken, was nu soms niet 't geval.
Oud 19-06-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
the_only_fieke schreef op 19-06-2004 @ 11:52 :
Ok ik zit met een klein probleempje omtrent mijn pil !! Ik begin normaal gezien op vrijdag mijn pil te nemen, en neem donderdag mijn laatste in.

Nu toen ik gisterenavond mijn pil nam, klopten de dagen nog wel, maar mijn pil voor donderdag (mijn laatste) zit er niet meer in !! Ik heb er zeker op geen enkele dag twee geslikt, en heb mijn pil altijd stopt genomen !!

Kan dit nu heel erg kwaad of niet, en wa moetek nu in godsnaam doen
Ik heb altijd een reserve strip; raak ik een pil kwijt, dan neem ik er een uit de reserve strip. Ook wanneer ik overgeef neem ik er daar een uit. Soms slik ik een paar dagen door, dat doe ik ook met behulp van die reserve strip.
Oud 20-06-2004, 20:29
katlijne
Avatar van katlijne
katlijne is offline
vraagje : ik ga beginnen de pil te slikken, maarreuh
zou het kwaad kunnen dat ik ipv de eerste dag van m'n menstruatie de derde begin...
het zit zo ik heb juist de zegen van m'n mams gekregen als ik juist al 1 dag ongesteld was en ik zou anders morgen willen beginnen, erg?
Oud 20-06-2004, 20:32
Verwijderd
Citaat:
katlijne schreef op 20-06-2004 @ 21:29 :
vraagje : ik ga beginnen de pil te slikken, maarreuh
zou het kwaad kunnen dat ik ipv de eerste dag van m'n menstruatie de derde begin...
het zit zo ik heb juist de zegen van m'n mams gekregen als ik juist al 1 dag ongesteld was en ik zou anders morgen willen beginnen, erg?
Nee, dat kan geen kwaad, maar dan is de pil nog niet meteen veilig, maar pas óf na 1 week óf als je met de 2e strip begint. Welke van die twee dingen voor jouw pil geldt, staat in de bijsluiter. Het is trouwens hoe dan ook handig om die eens door te lezen
Oud 20-06-2004, 20:41
katlijne
Avatar van katlijne
katlijne is offline
dankje
'k hoef nie persee veilig te zijn, heb toch geen vriend
het is diane-35, en er staat in de bijsluiter dat ik dus de eerste dag moet beginnen, maar ik wacht al zo lang en dacht die 2 daagjes kunnen mss geen kwaad
in ieder geval ga ik morgen ook eens dokter contacteren
Oud 21-06-2004, 08:17
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
ik ben lui en heb niet het hele topic doorgelezen, sorry

Ik vroeg me af of het slecht is voor je om af en toe een maand (of 2) de pil wel te slikken en dan weer 'ns een maandje niet en dan weer een maand wel en dan weer 3 maanden niet.. nja. Maandelijks onregelmatig zeg maar
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 21-06-2004, 08:34
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Nee dat helemaal geen kwaad hoor!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 21-06-2004, 11:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
grl schreef op 21-06-2004 @ 09:17 :
ik ben lui en heb niet het hele topic doorgelezen, sorry

Ik vroeg me af of het slecht is voor je om af en toe een maand (of 2) de pil wel te slikken en dan weer 'ns een maandje niet en dan weer een maand wel en dan weer 3 maanden niet.. nja. Maandelijks onregelmatig zeg maar
Het is niet slecht maar als je last hebt van bijwerkingen dan heb je kans dat die niet verdwijnen omdat je je lichaam te weinig tijd geeft om aan de pil te wennen zodat je lichaam daar steeds weer opnieuw aan moet wennen. Ik slikte zelf in het begin te pil alleen in de zomer, in de winter stopte ik dan gewoon een aantal maanden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-06-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 21-06-2004 @ 09:17 :
ik ben lui en heb niet het hele topic doorgelezen, sorry

Ik vroeg me af of het slecht is voor je om af en toe een maand (of 2) de pil wel te slikken en dan weer 'ns een maandje niet en dan weer een maand wel en dan weer 3 maanden niet.. nja. Maandelijks onregelmatig zeg maar
Nee, kan op zich geen kwaad, maar idd bijwerkingen kunnen erger zijn. Of dat bij jou ook zo is merk je vanzelf als je het probeert
Oud 21-06-2004, 15:48
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hm, okay.

Ik ben het overigens niet direct van plan maar ik wilde het wel weten met de zomervakantie in zicht en zo.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 21-06-2004, 18:23
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Ik heb deze maand voor het eerst de pil gebruikt, maar ik werd ongesteld terwijl er nog 1 pil op mijn strip zat. Ik heb deze pil gewoon ingenomen en de volgende dag werd de bloeding pas erger, de dag ervoor was het zo'n beetje dat ik maar inlegkruisjes had ingedaan.

Is dit normaal omdat ik net aan de pil begonnen ben?
Oud 21-06-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 21-06-2004 @ 19:23 :
Ik heb deze maand voor het eerst de pil gebruikt, maar ik werd ongesteld terwijl er nog 1 pil op mijn strip zat. Ik heb deze pil gewoon ingenomen en de volgende dag werd de bloeding pas erger, de dag ervoor was het zo'n beetje dat ik maar inlegkruisjes had ingedaan.

Is dit normaal omdat ik net aan de pil begonnen ben?
Ja, het kan daardoor komen. Het kan ook zijn dat de pil die je gebruikt iets te licht is dan wat het beste bij jouw lichaam past. Als je het zo blijft (dus als het ook bij de volgende 2 stopweken zo is)en je vindt het vervelend, kun je misschien om een andere pil vragen.
Oud 21-06-2004, 19:07
brightlight
brightlight is offline
Sinds ik aan de pil ben eet ik meer. Normaal kon ik dingen zoals chocola laten liggen doordeweeks, maar nu lukt het me gewoon echt niet... Ik heb het gevoel dat ik gewoon lekkere dingen MOET eten en nodig heb. Ik begin er nu ook van aan te komen . Iemand tips om dit tegen te gaan?
Oud 21-06-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
brightlight schreef op 21-06-2004 @ 20:07 :
Sinds ik aan de pil ben eet ik meer. Normaal kon ik dingen zoals chocola laten liggen doordeweeks, maar nu lukt het me gewoon echt niet... Ik heb het gevoel dat ik gewoon lekkere dingen MOET eten en nodig heb. Ik begin er nu ook van aan te komen . Iemand tips om dit tegen te gaan?
een heel regelmatig eetpatroon & zelfdiscipline & niet te veel snoep in huis (of bijvoorbeeld mini-chocoladereepjes van 30 gram zodat het geen probleem is om een hele op te eten)
of aan je huisarts je probleem vertellen en vragen of je een andere pil mag
Oud 22-06-2004, 13:35
snoopy17
snoopy17 is offline
ik heb de pil nu al zo'n 4 maanden doorgeslikt..en kreeg ook een doorbraakbloeding zo'n 2 weken terug..nu ben ik sinds gister gestopt ongeveer op de helft van de strip omdat ik geen pillen meer had, word ik nu gewoon ook weer normaal ongesteld??
Oud 22-06-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
snoopy17 schreef op 22-06-2004 @ 14:35 :
word ik nu gewoon ook weer normaal ongesteld??
Kan, maar 't kan ook dat je lichaam van slag is door het doorslikken en dat het dus anders is dan anders. Is afwachten.
Oud 22-06-2004, 15:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
snoopy17 schreef op 22-06-2004 @ 14:35 :
ik heb de pil nu al zo'n 4 maanden doorgeslikt..en kreeg ook een doorbraakbloeding zo'n 2 weken terug..nu ben ik sinds gister gestopt ongeveer op de helft van de strip omdat ik geen pillen meer had, word ik nu gewoon ook weer normaal ongesteld??
Mag ik het niet begrijpen dat je op de helft van je strip gestopt bent omdat je geen pillen meer had? Je hebt dan toch nog een halve strip ongeveer of zie ik het nou verkeerd.

Het verschilt per persoon hoe je reageert op doorslikken. Omdat je nu zo'n lange tijd hebt doorgeslikt kan het best zijn dat je nu wat eerder of later ongesteld wordt dan normaal.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-06-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2004 @ 16:44 :
Mag ik het niet begrijpen dat je op de helft van je strip gestopt bent omdat je geen pillen meer had? Je hebt dan toch nog een halve strip ongeveer of zie ik het nou verkeerd.
Ik heb ook wel eens een halve strip 'over', bv. omdat ik eens een week of twee weken door heb geslikt.
Oud 22-06-2004, 17:21
snoopy17
snoopy17 is offline
en ben ik nu zeker weten wel veilig?
Oud 22-06-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
snoopy17 schreef op 22-06-2004 @ 18:21 :
en ben ik nu zeker weten wel veilig?
Ik ben ook geen arts, zeker weten zou ik niet durven te zeggen. Als je het echt zeker wilt weten, dan zou ik voor de zekerheid je huisarts even bellen, als ik jou was.
Oud 23-06-2004, 18:27
Verwijderd
Wie heeft hier ervaring met het Mirenaspiraal?
Hoe pijnlijk is het rekken van de baarmoedermond en het plaatsen van het spiraal? Kan je voor beide verdoving krijgen? Heb je na de plaatsing nog last bij het vrijen of valt dat mee?
Oud 23-06-2004, 18:30
Ann-Sophie
Ann-Sophie is offline
Effejes nog een vraag.. Zit nogal te panikeren.. Ongeveer twee weken geleden hier iets gezet, omdak pil vergeten pakken. Volgens de link die me dan werd gegeven kan ik onmogelijk zwanger zijn enz, maarrrrrrrr, ik moest vandaag normaal mijn regels krijgen, en heb ze nog niet Maak me echt wel zorgen, komt het vaak voor dat je ondanks het feit dat je de pil pakt, toch niet de eerste dag dat je moet menstrueren menstrueert?
Kpak de pil nog maar twee maand, en dus niet echt ervaring snapiej..
Kuzz, en hoop dat iemand me gerust stelt
Oud 23-06-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Ann-Sophie schreef op 23-06-2004 @ 19:30 :
Effejes nog een vraag.. Zit nogal te panikeren.. Ongeveer twee weken geleden hier iets gezet, omdak pil vergeten pakken. Volgens de link die me dan werd gegeven kan ik onmogelijk zwanger zijn enz, maarrrrrrrr, ik moest vandaag normaal mijn regels krijgen, en heb ze nog niet Maak me echt wel zorgen, komt het vaak voor dat je ondanks het feit dat je de pil pakt, toch niet de eerste dag dat je moet menstrueren menstrueert?
Kpak de pil nog maar twee maand, en dus niet echt ervaring snapiej..
Kuzz, en hoop dat iemand me gerust stelt
Als je de pil nog maar zo kort slikt, kan het best zijn dat het wat later komt, omdat je lichaam nog moet wennen. En door stress kan het ook langer duren. 'k zou nog even afwachten, zoveel meer kan je nu toch niet (meer) doen (morning afterpil heeft nu geen zin meer ed bedoel ik).

Volgens mij is de kans dat je zwanger wordt terwijl je de pil slikt 0,1%.
Oud 24-06-2004, 12:41
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Ik ben zoals ik hierboven al een gezegd had net een maand aan de pil, maar nu had ik nog een vraagje:

Hoeland duurt een ongesteldheid ongeveer met de pil?

Ik ben nu namelijk al op de 6e dag en ik vind het er niet bepaald minder op worden. Zonder de pil duurde het bij mij meestal 4/5 dagen
Oud 24-06-2004, 12:50
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 24-06-2004 @ 13:41 :
Ik ben zoals ik hierboven al een gezegd had net een maand aan de pil, maar nu had ik nog een vraagje:

Hoeland duurt een ongesteldheid ongeveer met de pil?

Ik ben nu namelijk al op de 6e dag en ik vind het er niet bepaald minder op worden. Zonder de pil duurde het bij mij meestal 4/5 dagen
Daar is geen standaard tijd voor. En je lichaam moet aan de pil wennen, kan dus best dat het volgende keer weer heel anders is.
Oud 24-06-2004, 21:51
Verwijderd
Yes, alweer gezanik met die schijtpil. Ik word nu al 3 of 4 strips achter elkaar, wel gewoon met stopweek, in de laatste week van mijn pilstrip ongesteld. Ik word er echt niet goed van.
Andere pil een optie, of nog even 1 of 2 strips aanzien?
Oud 24-06-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 24-06-2004 @ 22:51 :

Andere pil een optie, of nog even 1 of 2 strips aanzien?
'k zou het iig ff overleggen met je huisarts.
Oud 25-06-2004, 12:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hey Hey,
Ik slik nu 4 maanden mircogynon 30, en bevalt goed.. Nu ben ik zondag *2 weken terug* aan mijn 4de strip begonnen en heb daarvoor dus een stopweek gehad. Diezelfde zondag ben ik ook met m'n vriend naar bed geweest... dinsdag vergat ik m'n pil te slikken *39 uur te laat* en heb dus de dokter gebelt, kreeg de morningafter voorgeschreven... die geslikt... en verder tja heeft hij niets gezegd over wanneer m'n pil nu weer veilig is. Vorig weekend heb ik m'n vriend wederom op zondag gezien, hem vertelt over dat ik een pil was vergeten, morningafter had geslikt etc. En dat ik nu niet wist wanneer we de buren weer van bonkende overlast konden voorzien ... en voorlopig dus ook geen all the way dingen wil doen. Ook niet met alleen een condoom... hij kon er goed inkomen. Nu hebben we volgende week precies 6maanden, en mag hij voor het 1st waarschijnlijk blijven slapen... *zijn ouders werken niet echt mee vandaar* allemaal heel gezellig/leuk enzo maar zou hem eigelijk wel willen verrassen met het 1 of ander, moet ik alleen wel weten of mijn pil *dan dus 3 weken na het slikken van de morning after* al veilig is... iemand hier die het weet/ er ervaring mee heeft??

Alvast bedankt, kuss
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 26-06-2004, 19:10
Chandis
Chandis is offline
Kan je aan de pil zonder dat je ouders er achter komen? Ik bedoel met verzekering enzo. Krijgen je ouders dat niet te weten via een afschrift oid?

En hoe weet je welke pil je moet krijgen en of je er geen hormonale problemen van krijgt, zoals er dik van worden ofzo...
Oud 26-06-2004, 22:12
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Chandis schreef op 26-06-2004 @ 20:10 :
Kan je aan de pil zonder dat je ouders er achter komen? Ik bedoel met verzekering enzo. Krijgen je ouders dat niet te weten via een afschrift oid?

En hoe weet je welke pil je moet krijgen en of je er geen hormonale problemen van krijgt, zoals er dik van worden ofzo...
Normaal kan je er aankomen zonder dat je ouders erachter komen, je huisarts heeft zwijgplicht, dus die mag al niets vertellen aan je ouders. Verder kan je gewoon je pil dan erges in een apotheek halen waar je ouders niet komen, zodat die ook niets kan verder vertellen.
Je pil zal dan wel niet terugbetaald worden van het ziekenfonds, maar tot daar aan toe. (althans, zo gaat het hier in België)

Je dokter weet wel welke pil hij je kan geven, deze zal hij ook in overleg met jou geven. Je kan vragen welke bijwerkingen er zijn bij deze pil. Het is een tijdje uitproberen welke pil bij jou past, maar uiteindelijk lukt het wel
Oud 27-06-2004, 12:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Chandis schreef op 26-06-2004 @ 20:10 :
En hoe weet je welke pil je moet krijgen en of je er geen hormonale problemen van krijgt, zoals er dik van worden ofzo...
iedereen reageert anders op een bepaalde pil en dus is het eerst even uitproberen. als je last krijgt van bijwerkingen kun je terug gaan naar de dokter en vragen of je een ander mag proberen.
maar er is dus niet 1 standaardpil waarbij niemand bijkwerkingen heeft.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-06-2004, 13:50
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Hej! Ik heb bijna mijn eerste strip pillen op maar wil waarschijnlijk gaan doorslikken. Als ik doorslik, dan ben ik toch nog steeds veilig ofniet? En als ik niet doorslik, wordt ik dan meteen de eerste dag dat ik de pil niet meer slik, de eerste dag van de stopweek, ongesteld? En ben ik dan nog veilig? Sorry snap er niet veel van
__________________
**develinn**
Oud 27-06-2004, 13:59
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als je de pil doorslikt ben je gewoon veilig hoor en als je een stopweek gaat houden word je ongeveer 3 of 4 dagen nadat je de laatste pil hebt genomen ongesteld. En in de stopweek ben je ook gewoon veilig.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 27-06-2004, 14:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
WPWW schreef op 27-06-2004 @ 14:59 :
Als je de pil doorslikt ben je gewoon veilig hoor en als je een stopweek gaat houden word je ongeveer 3 of 4 dagen nadat je de laatste pil hebt genomen ongesteld. En in de stopweek ben je ook gewoon veilig.
idd, hoewel die 3 of 4 dagen verschillen per persoon. De één is na 2 dagen ongesteld en de ander pas na 6 dagen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-06-2004, 16:04
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik wil graag aan de pil, heb er gewoon te veel last van en onregelmatig enzo, maar hoeveel kom je er nou van aan? Want daar heb ik niet zo'n zin in....
Oud 27-06-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 27-06-2004 @ 17:04 :
Ik wil graag aan de pil, heb er gewoon te veel last van en onregelmatig enzo, maar hoeveel kom je er nou van aan? Want daar heb ik niet zo'n zin in....
Je komt er niet standaard van aan. De één komt niks aan, de ander komt wel aan, maar wat, dat is van te voren niet te zeggen. Verschilt per pil en per persoon (en van de pil zelf kom je niet aan, schijnt, wel van het meer of anders eten wat je door de pil kunt gaan doen).
Oud 27-06-2004, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 27-06-2004 @ 17:04 :
Ik wil graag aan de pil, heb er gewoon te veel last van en onregelmatig enzo, maar hoeveel kom je er nou van aan? Want daar heb ik niet zo'n zin in....
Je kunt in de eerste paar maanden 1 of 2 kilo aankomen (op zich ook 10 maar dan komt vrijwel nooit voor) doordat je lichaam zich 'aanpast' aan de hormoonconcentratie, en bovendien 1 of 2 kilo doordat je meer vocht vasthoudt. Daarbij kan het zijn dat je meer honger krijgt en dus meer gaat eten.
Ik denk dat het gemiddeld misschien 1,5 kilo is, maar het kan net zo goed zijn dat je helemaal niets aankomt.
dat laatste getal (1,5) is een geheel ruwe schatting en geheel niet wetenschappelijk ofzo
Oud 29-06-2004, 11:07
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Is Diane35 bij nog meer mensen veranderd in Minerva?
__________________
qkw <3
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Welke soort pil gebruiken jullie?
Missy_X
21 30-04-2003 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.