Oud 28-09-2004, 17:15
Mara
Mara is offline
Nummer 25

Veel succes!
Oud 28-09-2004, 17:18
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Huh weet je wel zeker dat die worst zo vet is ?

Heb je daar jus al bij gerekend ?

*herinnert zich dat ook na het stoppen van een dieet worst nog altijd not done is*
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 17:21
Mara
Mara is offline
Ik heb trouwens een 'doelenlijstje' gemaakt, ik denk zelf dat 't realistisch is maar ik wil graag jullie mening

Toen ik begon woog ik 71kg. Vanochtend woog ik 68,5. Dit zijn mijn doelen:

Gewicht wat ik wil hebben aan het einde van de maand:
Oktober: 67
November: 64
December: 62
Januari: 60
Februari: 59
Maart: 58
April: 57
Mei: 56
Juni: 55 (mijn einddoel)

Ik heb er rekening mee gehouden dat het op 't eind wat langzamer gaat.
Oud 28-09-2004, 17:22
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 18:21 :
Juni: 55 (mijn einddoel)

Hoe lang ben je eigenlijk?
Oud 28-09-2004, 17:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 18:18 :
Huh weet je wel zeker dat die worst zo vet is ?

Heb je daar jus al bij gerekend ?

*herinnert zich dat ook na het stoppen van een dieet worst nog altijd not done is*
Jus niet bijgerekend nee, hoe doe ik dat dan?
Oud 28-09-2004, 17:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-09-2004 @ 18:22 :
Hoe lang ben je eigenlijk?
1,66m, met dat gewicht kom ik op een bmi van 20.
Oud 28-09-2004, 17:27
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm het is haalbaar, maar dan moet je wel erg strikt worden. ( je weet zelf wel wat ik daar onder versta )

Iig een realistische visie
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 17:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 18:27 :
Hmm het is haalbaar, maar dan moet je wel erg strikt worden. ( je weet zelf wel wat ik daar onder versta )

Iig een realistische visie
Dat wou ik nou net even horen
Ik denk dat ik door die doelen te stellen strenger voor mezelf kan zijn, omdat ik anders echt heel boos op mezelf word als 't me niet lukt, kan soms vrij perfectionistisch zijn
Oud 28-09-2004, 17:31
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 18:28 :
Dat wou ik nou net even horen
Ik denk dat ik door die doelen te stellen strenger voor mezelf kan zijn, omdat ik anders echt heel boos op mezelf word als 't me niet lukt, kan soms vrij perfectionistisch zijn
Tja bedenk wel dat je een vrouw bent he. Vrouwen raken het over het algemeen lastiger kwijt dan mannen.
Je kcal inname is al oke, je eiwit inname moet kloppen, de verhouding ook, je moet vaak genoeg ( cardio ) trainen, je moet elke week een goede refeed houden.

In dat geval is het zeker een haalbaar doel.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 17:35
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
wat is nou eigenlijk een goede verhouding kh/e/v? ik wil stiekem toch mn laatste paar kilo's kwijt dus ik ben deze week aan het kijken wat ik nu gemiddeld eet en wat ik daarin kan veranderen en 1 ding wat niet goed zit is die verhouding.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 28-09-2004, 17:36
Mara
Mara is offline
Ik ga proberen meer eieren te eten. Vandaag 1926 kcal (meer dan ik wou), verhouding 32% - 52% - 16%

Qua sport:
Maandags, woensdags en vrijdags joggen. Woensdagsmiddags gym op school, maar daar doe ik nooit wat (niet dat ik niet wil ofzo). Woensdagavond kickfun.
's Avonds 20 minuten 'grondoefeningen' voor ik naar bed ga
Oud 28-09-2004, 17:40
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 18:36 :
dan ik wou), verhouding 32% - 52% - 16%
K / E / V ?
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 17:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 18:40 :
K / E / V ?
E / K / V (dit is verhouding in gram, ik neem aan dat je dat bedoelt, anders heb ik ook nog wel de verhouding in energielevering )
Oud 28-09-2004, 17:47
Verwijderd
Hai!
Ik wil even iets zeggen over die geroosterde boterhammen. De beweegwijzer van overgewicht.nl zegt idd dat geroosterde boterhammen minder calorien bevatten. Maar deze wegen minder dan de normale boterhammen. Ik denk dat ze het hier hebben over van die geroosterde boterhammen (soort toast) uit zo'n zak. Ik denk dus dat je voor tosti's gewoon normaal brood moet nemen!!

Ik heb vandaag gehad:

Ochtend
1 boterham met boter en hagelslag (zo lang niet gehad, dus mocht 1 keertje )
1 boterham met jam
glas sinaasappelsap

Tussendoor
1 boterham met 20+ smeerkaas

Middag
1 kop groentesoep + 1 bruin broodje
1 boterham met kaas
1 beker karnemelk

Tussendoor
1 boterham met kaas

Avondeten
1 + 1/2 bord lasagne Echt teveel. Had zo'n honger toen ik thuiskwam uit school (om 18 uur)..

Vanavond
Bakje magere yoghurt met fruit
Thee
Oud 28-09-2004, 17:50
Mara
Mara is offline
@Watermerk: Ik zou nog een boterham erbij doen
Oud 28-09-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 18:50 :
@Watermerk: Ik zou nog een boterham erbij doen
Ja misschien was het slimmer geweest een extra boterham mee te nemen naar school. Zodat ik die had gegeten en dus thuis minder lasagne had genomen.
Ik ben alleen altijd bang dat ik die extra boterham al VOOR of tijdens de lunch neem ipv hem te bewaren voor rond 16 uur.
Dit gebeurt namelijk meestal als ik meer brood meeneem.

Ik had ook verwacht al tegen 16 uur thuis te zijn zodat ik voor het avondeten een boterham of iets dergelijks kon eten.
Heb nog wel overwogen op school iets van een liga fruitkick uit de automaat te halen, maar ben bang dat ik er dan een gewoonte van ga maken...
Oud 28-09-2004, 17:56
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
Watermerk schreef op 28-09-2004 @ 18:47 :
Hai!
Ik wil even iets zeggen over die geroosterde boterhammen. De beweegwijzer van overgewicht.nl zegt idd dat geroosterde boterhammen minder calorien bevatten. Maar deze wegen minder dan de normale boterhammen. Ik denk dat ze het hier hebben over van die geroosterde boterhammen (soort toast) uit zo'n zak. Ik denk dus dat je voor tosti's gewoon normaal brood moet nemen!!

Ik heb vandaag gehad:

Ochtend
1 boterham met boter en hagelslag (zo lang niet gehad, dus mocht 1 keertje )
1 boterham met jam
glas sinaasappelsap

Tussendoor
1 boterham met 20+ smeerkaas

Middag
1 kop groentesoep + 1 bruin broodje
1 boterham met kaas
1 beker karnemelk

Tussendoor
1 boterham met kaas

Avondeten
1 + 1/2 bord lasagne Echt teveel. Had zo'n honger toen ik thuiskwam uit school (om 18 uur)..

Vanavond
Bakje magere yoghurt met fruit
Thee

Ik zou inplaats van meer brood meer eiwitten en vetten eten, een handje noten erbij, eiwitten uit magere kwark halen(inplaats van die mager yoghurt). Bij een eiwitrijk dieet gaat je verbranding 20-30% sneller. Niet al te veel zuivelproducten eten, daar zitten 'slechte' vetten in.
Grapefruitsap is een goede aanvulling op wat je op een dag eet, dus 3 glazen grapefruit sap op een dag bij de maaltijd.
Oud 28-09-2004, 17:59
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 18:44 :
E / K / V (dit is verhouding in gram, ik neem aan dat je dat bedoelt, anders heb ik ook nog wel de verhouding in energielevering )
Het aantal grammen van K E V in verhouding van het totaal aantal kcal ja.

40 - 40 - 20% van het toaal aantal kcal is oke om te beginnen, ( K E V ) daarna dieper zakken tot 30 - 50 - 20 eventueel koolhydraten op speciale dagen helemaal er uit gooien ( incidenteel )
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 18:00
Mara
Mara is offline
@jojobro: Ik doelde op meenemen naar school
Oud 28-09-2004, 18:03
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 19:00 :
@jojobro: Ik doelde op meenemen naar school
hazelnotenpasta op brood, nootjes mee naar school.
Oud 28-09-2004, 18:04
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
jojobro schreef op 28-09-2004 @ 18:56 :
Ik zou inplaats van meer brood meer eiwitten en vetten eten, een handje noten erbij, eiwitten uit magere kwark halen(inplaats van die mager yoghurt). Bij een eiwitrijk dieet gaat je verbranding 20-30% sneller. Niet al te veel zuivelproducten eten, daar zitten 'slechte' vetten in.
Grapefruitsap is een goede aanvulling op wat je op een dag eet, dus 3 glazen grapefruit sap op een dag bij de maaltijd.
Ik bespeur weer bb..

Ach is dat dat onderzoek van Koert over die grape fruits. Klopt idd grape fruit saboteerd de insuline efficiëntie naar de vetcellen idd. Proberen waard
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 18:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 18:59 :
Het aantal grammen van K E V in verhouding van het totaal aantal kcal ja.

40 - 40 - 20% van het toaal aantal kcal is oke om te beginnen, ( K E V ) daarna dieper zakken tot 30 - 50 - 20 eventueel koolhydraten op speciale dagen helemaal er uit gooien ( incidenteel )
Zo veel eiwitten is vrij moeilijk voor mij ben ik bang, maar dat wist je al Ik doe wel zoveel als voor mij mogelijk is.

@Jojobro: Pasta is hartstikke slecht dacht ik?
Oud 28-09-2004, 18:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 19:04 :
Ik bespeur weer bb..

Ach is dat dat onderzoek van Koert over die grape fruits. Klopt idd grape fruit saboteerd de insuline efficiëntie naar de vetcellen idd. Proberen waard
Tip: Neem 't niet als je allergisch bent voor de zon

Grapefruit(sap) mag je sowieso niet hebben bij een boel medicijnen dacht ik.
Oud 28-09-2004, 18:11
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Nah pasta is niet bar slecht maar voor iemand op dieet zou ik het niet aanraden daarvoor is de GI van pasta toch net te hoog. Om aan te komen is het wel oke.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 18:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 19:11 :
Nah pasta is niet bar slecht maar voor iemand op dieet zou ik het niet aanraden daarvoor is de GI van pasta toch net te hoog. Om aan te komen is het wel oke.
Idd, (hazelnoot)chocoladepasta voor op brood werd mij altijd enorm afgeraden.
Oud 28-09-2004, 18:22
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 19:20 :
Idd, (hazelnoot)chocoladepasta voor op brood werd mij altijd enorm afgeraden.
Hahaha dat bedoeld hij niet, hij bedoeld pasta in de zin van zoals je het bij de italiaan krijgt. Lasagne bijv die flapjes zijn pasta, MIE waar je bami mee maakt die sliertjes das ook pasta, net als met spagetti.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 18:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 18:21 :
Ik heb trouwens een 'doelenlijstje' gemaakt, ik denk zelf dat 't realistisch is maar ik wil graag jullie mening

Toen ik begon woog ik 71kg. Vanochtend woog ik 68,5. Dit zijn mijn doelen:

Gewicht wat ik wil hebben aan het einde van de maand:
Oktober: 67
November: 64
December: 62
Januari: 60
Februari: 59
Maart: 58
April: 57
Mei: 56
Juni: 55 (mijn einddoel)

Ik heb er rekening mee gehouden dat het op 't eind wat langzamer gaat.
heb je er aan gedacht dat je met kerst en oud & nieuw vaak wat lekkerder eet ed...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-09-2004, 18:32
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 19:22 :
Hahaha dat bedoeld hij niet, hij bedoeld pasta in de zin van zoals je het bij de italiaan krijgt. Lasagne bijv die flapjes zijn pasta, MIE waar je bami mee maakt die sliertjes das ook pasta, net als met spagetti.
er staat "hazelnootpasta op brood"
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 28-09-2004, 18:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 19:22 :
Hahaha dat bedoeld hij niet, hij bedoeld pasta in de zin van zoals je het bij de italiaan krijgt. Lasagne bijv die flapjes zijn pasta, MIE waar je bami mee maakt die sliertjes das ook pasta, net als met spagetti.
Niet waar
Kijk maar, ik reageer en zeg "ik doelde op naar school" waarop hij zegt "hazelnotenpasta op brood"
Oud 28-09-2004, 18:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-09-2004 @ 19:22 :
heb je er aan gedacht dat je met kerst en oud & nieuw vaak wat lekkerder eet ed...
Kerst doen wij niet aan. Oud en nieuw, ach, 2 oliebollen en een appelflap neem ik ongeveer meestal dan, maar dan doe ik nu 1 oliebol en 1 appelflap, dat is te overzien
Oud 28-09-2004, 18:45
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
ik schrijf hier nu neer wat ik vanplan ben om morgen te eten, als je iets niet goed vindt ofzo, zou ik dat graag willen horen van jullie!!! P.S Ik eet geen brood, omdat ik dat op een 1 of andere manier niet lus (daarom eet ik andere dingen zoals stokbrood)

S' ochtens:
2x fruit
1x beschuit met jam
1x broodje (zonder beleg)

s'middags:
1/2 stokbrood (de helft van zo'n grote) bij de bakker weg en ik warm het nog ff op in de over zodat het lekker warm is (zonder beleg)
een bakje druifen

tussendoor:
4 kaneel koekjes

s'avonds:
aardappels
andijvie
halfvolle yogurt
(deze x geen vlees, omdat mijn moeder geen mager vlees voor me wil maken....)
Oud 28-09-2004, 18:46
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 19:34 :
Niet waar
Kijk maar, ik reageer en zeg "ik doelde op naar school" waarop hij zegt "hazelnotenpasta op brood"
Ja euh kijk jij bent nog jong he, als je wat ouder word dan word het wat veel moeite om helemaal alle posts terug te lezen en maak je je gewoon om op de laatste post te reageren..
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 18:49
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
@ Meelfriek: nog ff uit lijntopic 25. Tuurlijk snap ik dat je van een kaassoufflee aankomt. Daarom nam ik ook al 2 dropjes. En heb voordat ik naar het station ging nog ff een droge boterham genomen. Morgen neem ik meer brood mee naar m'n stage, als ik over heb leg ik het gewoon terug in de koelkast, maar asl ik het nodig heb, heb ik het iig. (oja, en morgen natuurlijk mijn fruit mee )
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 28-09-2004, 18:50
Mara
Mara is offline
Ok, daar gaan we.


Tussendoor: Schrap de kaneelkoekjes. Je lust wel stokbrood? Dan lust je ook wel witbrood, dat is 'tzelfde, alleen de korst niet. Neem daar 2 boterhammen van met bijv. magere ham (vergeet telkens welke dat is want ik lust 't niet), kipfilet of ander mager vleeswaar.

Schrap de halfvolle yoghurt, neem kwark (gewoon naturel) om MD blij te maken (en voor jezelf natuurlijk )

Eet tussen 't ontbijt en de lunch nog wat, bijv. weer een witte boterham als je bruin echt niet lust. Er zijn trouwens heel veel verschillende soorten brood, lust je naast witbrood echt helemaal niks?

Neem na 't avondeten nog iets met eiwitten.
Oud 28-09-2004, 18:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 28-09-2004 @ 19:49 :
@ Meelfriek: nog ff uit lijntopic 25. Tuurlijk snap ik dat je van een kaassoufflee aankomt. Daarom nam ik ook al 2 dropjes. En heb voordat ik naar het station ging nog ff een droge boterham genomen. Morgen neem ik meer brood mee naar m'n stage, als ik over heb leg ik het gewoon terug in de koelkast, maar asl ik het nodig heb, heb ik het iig. (oja, en morgen natuurlijk mijn fruit mee )


@MD: Wat een slap excuus zeg
Oud 28-09-2004, 18:54
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
@ meelfreek:

okay, ik zal proberen te eten wat je gezegt hebt. Morgen mail ik wel, of het is gelukt.
Oud 28-09-2004, 20:02
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Het hoort hier niet echt, want het gaat niet of lijnen, maar over aankomen. Jullie zijn allemaal voedingexperts, dus misschien weten jullie ook wel een manier om (gezond) wat aan te komen!

Hier mijn lijstje wat ik vandaag heb gegeten (elke dag lijkt er een beetje op):

ochtend:
2 boterhammen (beleg: kaas 30+, chocopasta. Soms vlees, hageltjes, jam, speculaas)
2 bekers melk
2 speculaasjes

tussendoor:
3 landoogstkoeken (kan verschillen met 3 sultana-pakjes, of een stappel biscuitjes, speculaasjes, enz)
pakje sinaasappelsap

middag:
3 boterhammen (beleg: vlees, kaas, vruchtenhageltjes. Soms jam, speculaas, chocopasta, enz)
Halve appelflap omdat m'n vriendin hem niet meer op kon
flesje water

tussendoor 1:
5 san fransico biscuitjes van bolletje
3 speculaasjes
glas ice tea

tussendoor 2:
2 crackers met smeerworst
glas water

avondeten:
3 aardappels
3 opschepleppels groente
stukje vlees
jus
2 glazen water

tussendoor:
stukje boterkoek
glas ice tea

-----
Ik ben 1.78/1.79 en weeg wisselend 56 - 58 kg. Vind het zelf best licht omdat ik soms ook best snel weer afval (een kilo...)
Ik sport niet veel, alleen zwemmen en fietsen, maar dat komt door lichamelijke redenen.(knieen...)

En nu?
Oud 28-09-2004, 20:08
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Je tussendoortjes zijn te klein. Je moet iig meer eten dan je nodig hebt, maar ook structureel anders ben je het in jou geval zo weer kwijt ( daar zouden veel vrouwen een moord voor begaan btw )

Je bent dus niet gebaat met zomaar ontzettend vet gaan eten, al moet dat natuurlijk ook.

http://members.home.nl/petcho/EB.doc

Vraag me ten eerste af wat je moet eten, maar ik denk dat jij met een 2500kcal ( als minimaat ) per dag kunt volstaan. ( aangenomen dat je geen uren per dag sport )

Verdeel die kcal over koolhydraten eiwit en vet.

K E V
60% 15% 30%
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 20:23
Mara
Mara is offline
Ik wou dat ik kon eten wat m'n hartje begeert
Collega's van me ook, 1 wil bij de politie en 1 bij de marachaussee, moeten beiden aankomen. En ik moet juist afvallen.
Oud 28-09-2004, 20:23
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmm ok. Iedereen vindt dat ik al heel veel eet. Op school kijken ze me vreemd aan als ik daar aankom met m'n broodzakje. Ik merk wel dat ik af en toe tussen de lessen door al honger krijg. Dan heb ik een mueslie-reep of zoiets achter de hand, die ik even opeet.
Ik zal eens wat meer meenemen.

Avondeten kan niet meer, want ik krijg er dan gewoon niet meer in. Tussen de middag merk ik wel dat er nog wel wat bij zou passen. Maar ik hou niet van vettige dingen, zoals broodjes kroket. Dus dat eet ik ook gewoon bijna nooit. Maar als ik het eet kom ik toch niet aan ofzo, het zou wel kunnen. Zo'n broodje kroket staat me gewoon tegen. Eet ik liever nog een boterhammetje.

Dank je voor de site!
Oud 28-09-2004, 20:36
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 28-09-2004 @ 21:23 :
Hmm ok. Iedereen vindt dat ik al heel veel eet. Op school kijken ze me vreemd aan als ik daar aankom met m'n broodzakje. Ik merk wel dat ik af en toe tussen de lessen door al honger krijg. Dan heb ik een mueslie-reep of zoiets achter de hand, die ik even opeet.
Ik zal eens wat meer meenemen.

Avondeten kan niet meer, want ik krijg er dan gewoon niet meer in. Tussen de middag merk ik wel dat er nog wel wat bij zou passen. Maar ik hou niet van vettige dingen, zoals broodjes kroket. Dus dat eet ik ook gewoon bijna nooit. Maar als ik het eet kom ik toch niet aan ofzo, het zou wel kunnen. Zo'n broodje kroket staat me gewoon tegen. Eet ik liever nog een boterhammetje.

Dank je voor de site!
Whehe wie dacht je dat dat geschreven had

Iig moet je meer vet toevoegen, desnoods boter op je brood doen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 20:41
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 21:36 :
Whehe wie dacht je dat dat geschreven had

Iig moet je meer vet toevoegen, desnoods boter op je brood doen.
Jij?

Oh, vergeten te zeggen! Ik doe roomboter op al m'n boterhammen. Behalve als ik er chocopasta op doe.
Oud 28-09-2004, 20:49
Mara
Mara is offline
Morgen trouwens m'n lichaamsvet laten meten als 't even kan (En als ik 't niet vergeet)

Vandaag redelijk gezond gegeten.
Zondigingen:
2 handjes hagelslag :$
Verse worst
Oud 28-09-2004, 20:49
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Ik heb besloten om tóch weer te beginnen. Nu met een goede stok achter de deur. Mijn schema zal hierna volgen, en ik wil heel, heel graag tips over wat ik kan verbeteren en gewoon tips om het goed en beter vol te houden. Die heb ik echt nodig..

1.65m + 72 kg
BMI:26.4

Ontbijt
3 boterhammen mager beleg
beker melk

Tussendoor
stuk fruit
plak ontbijtkoek

Lunch
2 boterhammen mager beleg
muesli/rozijnen/noten brood

Tussendoor
beschuit met zoet beleg
stuk fruit

Avondeten
wat we eten, maar met beperking van vet ed.

Tussendoor
yoghurt oid
stuk komkommer


Fitness
dinsdag
donderdag
vrijdag
zaterdag of zondag

45 minuten lang per keer

Doelen einde v/d maand

oktober : 68
november : 65
december : 64
januari : 62
februari : 60
maart : 58

Ben op 1 april jarig. Dus eind maart : 58. Dan ben ik op precies die dag op mijn streefgewicht. Een nobel streven voor mij..

Kom maar op met die kritiek

=X=
__________________
Moooore than words..
Oud 28-09-2004, 21:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 28-09-2004 @ 21:49 :
Ik heb besloten om tóch weer te beginnen. Nu met een goede stok achter de deur. Mijn schema zal hierna volgen, en ik wil heel, heel graag tips over wat ik kan verbeteren en gewoon tips om het goed en beter vol te houden. Die heb ik echt nodig..

1.65m + 72 kg
BMI:26.4

Ontbijt
3 boterhammen mager beleg
beker melk

Tussendoor
stuk fruit
plak ontbijtkoek

Lunch
2 boterhammen mager beleg
muesli/rozijnen/noten brood

Tussendoor
beschuit met zoet beleg
stuk fruit

Avondeten
wat we eten, maar met beperking van vet ed.

Tussendoor
yoghurt oid
stuk komkommer


Fitness
dinsdag
donderdag
vrijdag
zaterdag of zondag

45 minuten lang per keer

Doelen einde v/d maand

oktober : 68
november : 65
december : 64
januari : 62
februari : 60
maart : 58

Ben op 1 april jarig. Dus eind maart : 58. Dan ben ik op precies die dag op mijn streefgewicht. Een nobel streven voor mij..

Kom maar op met die kritiek

=X=
Ik vind het geen realistisch streven. Je merkt zelf hoe het met afvallen gaat en eerlijk gezegd denk ik niet dat je het zelf kunt. Met dit streven kun je alleen maar falen en dat ontmoedigd...

eet om 3 of 4 uur nog brood, scheelt weer vreetbuien...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-09-2004, 21:12
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 21:49 :
Morgen trouwens m'n lichaamsvet laten meten als 't even kan (En als ik 't niet vergeet)

Vandaag redelijk gezond gegeten.
Zondigingen:
2 handjes hagelslag :$
Verse worst
2 handjes hagelslag :$

Die kleine foutjes zijn juist het probleem, als je je klein al niet kunt beheersen word het steeds moeilijker om dat in het groot wel te doen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-09-2004, 21:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 22:12 :
2 handjes hagelslag :$

Die kleine foutjes zijn juist het probleem, als je je klein al niet kunt beheersen word het steeds moeilijker om dat in het groot wel te doen.
Weet ik, ik baalde ook achteraf.
Ik had voor m'n lunch 2 eieren gekookt, en de tafel was voor de verandering niet afgeruimd en de hagelslag stond dus nog op tafel. En toen heb ik wat genomen
Op 't moment zelf had ik zoiets van "ach, je hebt al 3 maanden geen chocola gehad, 't mag best wel een keer" maar nadat ik 't had doorgeslikt voelde ik me er echt beroerd over.
Oud 28-09-2004, 21:24
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Vandaag ging het niet zo heel lekker. Na school op het station had ik zo'n honger en mijn vriendin nam een frietje met en toen wilde ik er zo graag ook een... En dat heb ik toen gedaan, stomstomstom want toen ik aan het eten was had ik er eigenlijk al spijt van. Maargoed ik zal ff een lijstje maken, dat is ws handiger.

ontbijt
1 cracker met jam
1 boterham met vlokken
glas sinaasappelsap (vers geperst)

tussendoor
boterham met appelstroop

lunch
2 boterhammen met slankie

tussendoor
Liga evergo
frietje met

avondeten
klein schepje boerenkool
stukje rookworst
schaaltje chocoladevla

tussendoor
handje wokkels
__________________
Oud 28-09-2004, 21:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 28-09-2004 @ 22:24 :
Vandaag ging het niet zo heel lekker. Na school op het station had ik zo'n honger en mijn vriendin nam een frietje met en toen wilde ik er zo graag ook een... En dat heb ik toen gedaan, stomstomstom want toen ik aan het eten was had ik er eigenlijk al spijt van. Maargoed ik zal ff een lijstje maken, dat is ws handiger.

ontbijt
1 cracker met jam
1 boterham met vlokken
glas sinaasappelsap (vers geperst)

tussendoor
boterham met appelstroop

lunch
2 boterhammen met slankie

tussendoor
Liga evergo
frietje met

avondeten
klein schepje boerenkool
stukje rookworst
schaaltje chocoladevla

tussendoor
handje wokkels
Vlokken zijn slecht. Chocoladevla is slecht.
Je hebt maar 3 boterhammen, voeg er 2 toe, dan neem je 's middags ook geen patat
Oud 28-09-2004, 21:31
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 22:27 :
Vlokken zijn slecht. Chocoladevla is slecht.
Je hebt maar 3 boterhammen, voeg er 2 toe, dan neem je 's middags ook geen patat
Je hebt gelijk, die vlokken ga ik echt schrappen. Wil meer jam/appelstroop/magere vleeswaren gaan eten. Is 20+ kaas een beetje te eten?

Die chocoladevla wordt lastig, we hebben ook weleens andere toetjes in huis maar ik vind het zo vervelend voor mijn moeder als ze steeds voor mij iets anders moet meebrengen. Ik denk dat ik mijn eetpatroon wel zó kan inrichten dat dat kommetje chocoladevla er wel inpast..
__________________
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Gezond (snel) aankomen, mogelijk ?
Zottuh
51 30-08-2004 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.