Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 10:08
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Hehe ja, jammer genoeg is die tabel tegenwoordig al een plaats opgeschoven..
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 10:09
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 11:08 :
Hehe ja, jammer genoeg is die tabel tegenwoordig al een plaats opgeschoven..
??? snap ik niet, is het percentage voor iedereen meer geworden ofzo
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 30-09-2004, 10:09
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-09-2004 @ 11:00 :
Ik weet wel dat soep geen vervanging van brood is maar cup a soup is volgens mij niet echt heel slecht maar het vult wel behoorlijk dus ik vind het altijd wel handig om te eten tijdens het lijnen omdat je zo minder snel andere - ongezondere - dingen gaat eten.
Ja, maar ik zei dus al het gaat niet om eten op zich het gaat om de waarde die dat eten verschaft. Soep doet niets voor je stofwisseling, kun je net zo goed een kan water drinken heb je ook een volle maag.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 10:12
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 30-09-2004 @ 11:09 :
??? snap ik niet, is het percentage voor iedereen meer geworden ofzo
Nah als ik zo eens om me heen kijk op een zomerse dag, lijkt dat percentage wel opgeschoven. Hoe ontzettend veel gasten van 20 niet al een bier & snack pens hebben, of iig een dikke rol van boven de 20% daar sta je versteld van.

En mannen boven de 30/40 daar zit toch een groot deel van ruimschoots richting 30%

De mooiste ontwikkeling zie je nog bij kleine kindjes... kinderen van 7 8 jaar die met een kop en pens als van een zwijn nog een zak chips kopen aan een tankstation, damn...

Triestige ontwikkeling die helaas moeilijk tegen te houden is
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 10:20
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
i know, maar de mensen op dit topic proberen de balk weer wat naar links te schuiven, richting de goede vetpercentages.

weet jij misschien waar je je vetpercentage kunt laten meten? ik weet alleen dat het bij een sportschool in de buurt kan, maar daar moet je eerst 5 weken gesport hebben. En eerlijk gezegd heb ik daar de tijd en het geld niet voor. (daarom ga ik proberen thuis te sporten)
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 30-09-2004, 10:21
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 30-09-2004 @ 11:07 :
nee hoor, een loempia wordt gefrituurd, je kunt beter 5 kleine dropjes (katjesdrop, zitten maar 5 kcal per dropje in) nemen dan een loempia.
Lijkt mij idd ook.
Oud 30-09-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 11:12 :


Triestige ontwikkeling die helaas moeilijk tegen te houden is
Dan zou jij eens moeten wonen waar ik nou woon, je zou je te pletter schrikken (Want hier is et geloof ik nog erger)
Oud 30-09-2004, 10:28
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 30-09-2004 @ 11:20 :
i know, maar de mensen op dit topic proberen de balk weer wat naar links te schuiven, richting de goede vetpercentages.

weet jij misschien waar je je vetpercentage kunt laten meten? ik weet alleen dat het bij een sportschool in de buurt kan, maar daar moet je eerst 5 weken gesport hebben. En eerlijk gezegd heb ik daar de tijd en het geld niet voor. (daarom ga ik proberen thuis te sporten)
Damn wat zijn dat voor hufters

Zoek eventueel een meer hardcore gym, die jongens weten A wat beter wat ze doen en B hebben wat meer liefde voor hun sport en zullen het 9 van de 10x ook wel ffkes gratis doen... hier in de buurt tenminste.

Anders bij een dieetist of GGD instelling ?
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 30-09-2004 @ 11:26 :
Dan zou jij eens moeten wonen waar ik nou woon, je zou je te pletter schrikken (Want hier is et geloof ik nog erger)
Of in Brazilië...
Oud 30-09-2004, 10:31
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 11:28 :
Anders bij een dieetist of GGD instelling ?
Die zullen ongetwijfeld ook geld vragen (maar vast minder dan je voor 5 weken sporten kwijt bent).
Oud 30-09-2004, 12:31
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
De loempia was wel erg lekkerrrrrrrrrr
En ik neem vanavind geen vlees en verder vandaag ook nix ongezinds meer, dus dit moet kunnen
Oud 30-09-2004, 13:08
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
ik eet vnadaag wat minder omdat ik vanavond uiteten ga. Vandaag op:

Ontbijt
1 boterham met 2 plakjes salami

tussendoor
1 plak volkorenontbijtkoek

Lunch
1 boterham met een heel klein beetje vlokken
1 kiwi
1 cup-a-soup tomaat

-----------------------------------------------------

Dit ga ik vandaag nog eten

1 plak volkorenontbijtkoek
1 appel

1/2 van een portie stokbrood met tapenade (restaurant)
3 tapas (restaurant)
(heel miss. toetje, maar waarschijnlijk zit ik te vol)

heb me voorgenomen dat ik geen alcohol neem, alleen spa rood


Dat moet toch kunnen voor een keer?
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 30-09-2004, 14:46
MysteryZ
MysteryZ is offline
Ik lees al een tijdje dit topic en ik denk ga ook eens ff posten. Ik ben al tijdje aan het lijnen, en zoals de meeste denk ik wel herkennen met ups en downs en dus jo-jo-effect. Ik heb nu een BMI van 26 en die wil ik terugbrengen naar 22-23.

Wat ik today heb gegeten (en nog ga eten):

ontbijt
Special K (collegs) met magere melk

tussendoor
2 sneetjes brood met kipfilet

middag
3sneetjes brood met niks
250 gram druiven

avond
avondeten (groente & vlees of vis of eieren)

tussendoor
250 gram magere yogurt (Go-yogurt)

evt nog stuk fruit

(qua drinken: groene thee-koffie-water)

Volgens mij zo wel redelijk . Als mensen nog wat aan te merken hebben hoor ik het graag.
__________________
first things first
Oud 30-09-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
L| schreef op 29-09-2004 @ 17:15 :
Hallo,
Omdat ik wil afvallen heb ik een schema opgesteld dat ik wil gaan volgen. Voor mij moet het wel haalbaar zijn, dus daarom staan er ook 'mindere' dingen tussen. Graag jullie reacties.

08:00 2 boterhammen

10:15 1 appel

12:30 3 boterhammen

14:30/15:00 2 boterhammen

16:30/17:00 tussendoortje: fruit/cashewnootjes/rijstwafels oid.

18:00/19:00 avondeten, wat mn moeder maakt.

21:00 tussendoortje: ik weet nog niet echt wat
nuttig/verstandig zou kunnen zijn, geldt ook voor het tussendoortje in de middag. In de middag na school heb ik altijd veel honger, ik vind t moeilijk om me dan in te houden.

Beleg op brood is steeds anders. Varieert van goed tot slecht.
Chocoladepasta, slankie, jam, ham, kaas, philadelphia bv.
Ik drink de dag limonade en water.

Ik werk 3x per week, van 5-9. Dan eet ik om 17:00 een banaan en dineer ik pas om 21:00/21:30. (ik mag dan zelf groente en vlees pakken, dan kies ik een saus en dan wordt het gewokt)

Zou het afvallen een btje redelijk gaan met dit patroon? Ik sport 3 a 4 x per week anderhalf uur intensief (voetbal). Ik fiets per week 5 a 6 uur (naar werk,school,sport).
Voedingswijzer zegt dat ik +/- 1300 calorien moet eten om in 2 maanden 5 kilo af te vallen. Jullie mening? Bmi is btw +/- 24
Niemand reacties?
Oud 30-09-2004, 15:35
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
ziet er op zich wel goed uit. Alleen zorgen dat je vaker wat slankie op je brood doet dan chocoladepasta. En als je aan het schema gewend bent dan misschien de "vette" tussendoortjes laten staan (zoals de cashewnoten) of een gezond tussendoortje ervoor eten.

en als je werkt kun je misschien beter iets meer eten dat alleen die banaan, anders wordt je misschien wat flauwtjes tijdens je werk.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 30-09-2004, 15:36
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
L| schreef op 29-09-2004 @ 17:15 :
Hallo,
Omdat ik wil afvallen heb ik een schema opgesteld dat ik wil gaan volgen. Voor mij moet het wel haalbaar zijn, dus daarom staan er ook 'mindere' dingen tussen. Graag jullie reacties.

08:00 2 boterhammen

10:15 1 appel

12:30 3 boterhammen

14:30/15:00 2 boterhammen

16:30/17:00 tussendoortje: fruit/cashewnootjes/rijstwafels oid.

18:00/19:00 avondeten, wat mn moeder maakt.

21:00 tussendoortje: ik weet nog niet echt wat
nuttig/verstandig zou kunnen zijn, geldt ook voor het tussendoortje in de middag. In de middag na school heb ik altijd veel honger, ik vind t moeilijk om me dan in te houden.

Beleg op brood is steeds anders. Varieert van goed tot slecht.
Chocoladepasta, slankie, jam, ham, kaas, philadelphia bv.
Ik drink de dag limonade en water.

Ik werk 3x per week, van 5-9. Dan eet ik om 17:00 een banaan en dineer ik pas om 21:00/21:30. (ik mag dan zelf groente en vlees pakken, dan kies ik een saus en dan wordt het gewokt)

Val ik af met dit patroon? Ik sport 3 a 4 x per week anderhalf uur intensief (voetbal). Ik fiets per week 5 a 6 uur (naar werk,school,sport).
Voedingswijzer zegt dat ik +/- 1300 calorien moet eten om in 2 maanden 5 kilo af te vallen. Jullie mening? Bmi is btw +/- 24

Je was de laatste post van de bladzijde, denk dat je een beetje weggevallen bent..

Ik zal geen commentaar geven op je plan, want ik ben niet volledig gemachtigd, want ik kan het zelf niet, ..

__________________
Moooore than words..
Oud 30-09-2004, 15:38
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MysteryZ schreef op 30-09-2004 @ 15:46 :
Ik lees al een tijdje dit topic en ik denk ga ook eens ff posten. Ik ben al tijdje aan het lijnen, en zoals de meeste denk ik wel herkennen met ups en downs en dus jo-jo-effect. Ik heb nu een BMI van 26 en die wil ik terugbrengen naar 22-23.

*schema*.
Op zich redelijk in orde. Alleen wat erg laag in proteine en kcal op die manier.

Yoghurt in de avond vervangen door magere naturel kwark. Stuk of 2 eieren toevoegen bij de broodmaaltijd overdag en die dan in 2 maaltijden opdelen, dat zou al een hele verbetering zijn
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 16:05
Mara
Mara is offline
Ik heb m'n vetpercentage idd laten meten bij mijn sportschool

@sonho: Tussen ontbijt en lunch kom je niet aan eten toe zeg je. Wat doe je overdag als ik vragen mag? School, werk, soort opleiding?
Oud 30-09-2004, 16:10
Mara
Mara is offline
Mijn dag trouwens

Ontbijt
7:50 - 1 Bruine boterham appelstroop & 1 glas sinaasappelsap
8:00 - 1 Peer

Tussendoor
10:10 - 1 Boterham 15+ smeerkaas
12:00 - 1 Boterham 30+ kaas

Lunch
13:15 - 1 Boterham 30+ kaas

Tussendoor
15:45 - 250g kwark
16:25 - 1 Roggebrood met ei (zonder eigeel)

Avondeten
17:35 - Zuurkoolstamppot (aardappelen en zuurkool dus ) en 1 haaskarbonade. 250g kwark na.

Avond
20:45 - 1 stuk koolvis (niet zeker, maar waarschijnlijk)
22:00 - 1 mok magere melk


Wel weer tevreden
Kipfilet was jammer genoeg op, en verder hadden we alleen maar dingen zoals hagelslag. Smeerkaas was net genoeg voor 1 boterham, pure armoede hier Heb dus maar kaas op m'n brood gedaan, maar vrij weinig zeg maar
Ik reken vanavond op m'n eigen computer wel even uit wat de waarden zijn.
Oud 30-09-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-09-2004 @ 17:05 :
@sonho: Tussen ontbijt en lunch kom je niet aan eten toe zeg je. Wat doe je overdag als ik vragen mag? School, werk, soort opleiding?
Ik zit op het hbo. En ik heb pauze van 15 minuten maar de lessen willen nog wel eens uitlopen. Vandaag heb ik trouwens 1 plak ontbijtkoek tussendoor genomen maar ik had dan ook een tussenuur. Ik reis anderhalf uur heen (en ook wer terug en dan eet ik niet zo snel iets, alleen alsi k mn lunch nog heb. Mja miss moet ik dan toch maar eten, al vind ik dat best vervelend.

vandaag:
ontbijt
twee boterhammen appelstroop(toch maar gedaan)

tussendoor:
ontbijtkoek

lunch
1 boterham 20+ kaas. pakje multivit half flesje water.

om 16 uur nog 1 boterham maar dat hoorde bij mn lunch eigenlijk.

Ben net thuis en ga zo een ovenschotel maken.

Vanvond wil ik nog iets van fruit eten.

Niet echt mn schema, maar ik vind het heel lastig door die onregelmatige schooltijden en dat lange reizen.
Oud 30-09-2004, 16:59
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Pauzes van 15 minuten, en met een beetje les uitloop vind je dat te kort ?

Hoe kan het dan dat ik wel, ook met bulken, 6 boterhammen met ei in 5 minuten weg gepropt krijg ?
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 17:10
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
@sonho: Ik heb ook pauzes van ong 15 minuten en ik eet gewoon tussendoor. Bij ons kan je btw tijdens college ook makkelijk eten Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit...

Vandaag ging het weer lekker. Effe schemaatje planten

Ontbijt
1 boterham met appelstroop
glas vers geperst sinaasappelsap
Ik weet dat het te weinig is maar ik had zo'n haast en het was pas 7 uur...

Tussendoor
pakje sultana
2 sneetjes mueslibrood met 20+ kaas

Lunch
2 boterhammen met slankie
1 boterham met paté

Tussendoor
Liga evergo

Avondeten
Bord tortellini met tomatensaus
magere yoghurt met perzik

Ga ik waarschijnlijk nog eten: roggebrood met 20+ kaas of een boterham

Heb trouwens de hele dag door water gedronken.
__________________
Oud 30-09-2004, 17:26
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 17:59 :
Pauzes van 15 minuten, en met een beetje les uitloop vind je dat te kort ?

Hoe kan het dan dat ik wel, ook met bulken, 6 boterhammen met ei in 5 minuten weg gepropt krijg ?
Ehm..langzame eter. En meestal lopen we gelijk door naar de les etc. Mja misschien neem ik gewoon de tijd niet. Tijdens de colleges mogen we niet eten, word ook gezegt nog steeds en bij de andere lessen kan het ook niet.

Maar 6 boterhammen in een kwartier zou me echt nooit lukken. (ik eet ook nooit 6 boterhammen maar goed)
Oud 30-09-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-09-2004 @ 17:55 :
Ik geef weer even m'n lijstje wat ik tot nu toe heb gegeten.
Beetje vreemd, een lijntopic, en ik stel vragen hoe ik moet aangekomen...

ochtend:
1 boterham met roomboter en nageltjeskaas
1 boterham met chocopasta
1 glas melk

tussendoor 1:
4 mini-marsjes

tussendoor 2:
3 landoogstkoeken
3 mini-marsjes
1 pakje chocomelk

middag:
1 boterham met roomboter en 2 speculaasjes
1 boterham met chocopasta
1 boterham met roomboter en cervolaatworst (een plakje of 3)
1 kinder-maxi

tussendoor 1:
1 cracker met smeerworst
1 roggebroodje met becelboter en kaas (boerenbeleg, blablabla)
1 glas ice tea

tussendoor 2:
6 maria-koekjes
schaaltje rode besjes
6 mini-dingetjes (van die celebrations)

avond:
nog niet gehad, maar weet het wel een beetje al
macaroni met tomatensaus en gehakt (ik eet meestal 1 vol bord)
glasjes water
schaaltje yoghurt
- - - -

De rest weet ik nog. Wat kan ik er aan doen gezond meer aan te komen? Wat moet ik meer eten? Soort eten?
Wat jij eet lijkt me eerlijk gezegd niet zo gezond. Ik heb begrepen dat je aan moet komen, en dat dat nogal lastig gaat. Echter, al de cholestorol die jij binnenkrijgt door zo ongezond te eten, "sla" je wel ergens op in je lichaam (dichtslibbende aderen enzo, wat op latere leeftijd tot hartkwalen of zelfs een hartaanval zou kunnen lijden). Al het vet dat je binnenkrijgt kan gewoon niet goed zijn voor je lichaam.
Is het niet verstandiger om een keer met je huisarts te gaan praten over hoe je verstandig(er) aan kunt komen zonder jezelf helemaal vol te moeten proppen met ongezond, vet spul?
Oud 30-09-2004, 17:52
kliwie
kliwie is offline
dit heb ik vandaag gegeten.
ik heb die boterhammen die bij lunch staan niet in 1 keer gegeten maar over de dag verdeelt, maar dit was zo even handiger. Heeft iemand hier op of aanmerkingen over? het leek mij wel goed eerlijk gezegt.

Ontbijt
1 x Melk, mager - 1 glas (150 ml)
0,5 x Melk, mager - 1 glas (150 ml)
4 x Brinta - 1 eetlepel (6 g)
Totaal 162,5

Lunch
1 x Kaas 30+ - per snee (20 g)
1 x Pindakaas - per snee (15 g)
1 x Achterham - 1 plak (15 g)
4 x Bruin brood - 1 snee (35 g)
Totaal 515

Diner
2 x Boerenkoolstamppot - 1 opschepl. (50 g)
3 x Gehaktballetjes mini - 1 stuks (15 g)
Totaal 228

Tussendoortjes
1 x Mandarijn - 1 stuks (65 g)
1 x Appel - 1 stuks (120 g)
2 x Pruim - 1 stuks (40 g)
2 x Sinaasappelsap - 1 glas (100ml)
2 x Pruim - 1 stuks (40 g)
1 x Toffee - 1 stuks (5 g)
Totaal 235


Totaal 1140,5 Kcal en 31 gram vet
Oud 30-09-2004, 17:56
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
lareno schreef op 30-09-2004 @ 18:30 :
Wat jij eet lijkt me eerlijk gezegd niet zo gezond. Ik heb begrepen dat je aan moet komen, en dat dat nogal lastig gaat. Echter, al de cholestorol die jij binnenkrijgt door zo ongezond te eten, "sla" je wel ergens op in je lichaam (dichtslibbende aderen enzo, wat op latere leeftijd tot hartkwalen of zelfs een hartaanval zou kunnen lijden). Al het vet dat je binnenkrijgt kan gewoon niet goed zijn voor je lichaam.
Is het niet verstandiger om een keer met je huisarts te gaan praten over hoe je verstandig(er) aan kunt komen zonder jezelf helemaal vol te moeten proppen met ongezond, vet spul?
Nou, volgens mij eet ik best gezond. Ik eet elke dag ook nog minstens 1 stuk fruit (heb ik er niet bij gezet) en vettige dingen zoals broodjes kroket en frikandelen mijd ik. Die marsjes waren misschien niet zo goed, maar voor de rest is het toch niet veel vet? De roomboter misschien, maar becelboter vind ik smaakloos, dus vies.

Nou, zou kunnen. Maar ik wilde het gewoon aan jullie vragen eigenlijk. Zijn landoogst/sultana-koekjes vet? Brood? Yogurt? Hmm...

Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 21:36 :
Iig moet je meer vet toevoegen, desnoods boter op je brood doen.
Dat doe ik dus, boter op m'n brood. Hoe kan ik dan nog meer vet toevoegen? Marsjes zullen wel verkeerd vet zijn...
Oud 30-09-2004, 17:58
kliwie
kliwie is offline
je moet zorgen dat je producten met onverzadigt vet vindt
Oud 30-09-2004, 18:07
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Indeed. Het totaal aantal kcal moet omhoog, makkelijk om dan junkfood te gaan eten maar dat heeft idd zoals gezegd nogal effecten op je cholesterol gehalte o.a.

Meer ( complexe ) koolhydraten. Onverzadigd vet, eieren, vette vis. Wat marsjes kun je overigens best hebben je gaat er niet meteen dood aan, je eetgewoonten verschillen nog altijd enorm met die van de gemiddelde nederlander die nog meer verzadigd vet eet en zijn lichaam om zeep helpt met een overdaad aan simpel glucose.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 18:21
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 19:07 :
Indeed. Het totaal aantal kcal moet omhoog, makkelijk om dan junkfood te gaan eten maar dat heeft idd zoals gezegd nogal effecten op je cholesterol gehalte o.a.

Meer ( complexe ) koolhydraten. Onverzadigd vet, eieren, vette vis. Wat marsjes kun je overigens best hebben je gaat er niet meteen dood aan, je eetgewoonten verschillen nog altijd enorm met die van de gemiddelde nederlander die nog meer verzadigd vet eet en zijn lichaam om zeep helpt met een overdaad aan simpel glucose.
Waar zit onverzadigd vet allemaal in?
Ik eet elke zondag een eitje en op vrijdagmiddag soms een boterham met gebakken ei. We eten hier ook 1 keer per week vis.
Oud 30-09-2004, 18:24
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Dat zeg ik net, eieren, vette vis, lijnzaadolie ( maar das oer smerig en ik zie jou dat nog niet netjes dagelijks slikken ) en dat was het belangrijkste wel.

En niet 1 ei in de week, nee, een paar per dag daar praat ik over !
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 18:27
Verwijderd
hmm, het heeft er misschien niet alles mee te maken, maar weet iemand misschien een site waar ik kan uitrekenen hoeveel vitamine B12 ik binnenkrijg? Want voedingsmeter.nl doet dat niet, en ik eet lang niet elke dag vlees (wel elke dag iets vervangends, maar ik heb geen idee of dat genoeg is; in een vegaburger of een portie quorngehakt of quornstukjes of tivallballetjes zit maar 0,15 microgram, en je hebt dagelijks 1 microgram nodig), en ik wil mijn zenuwstelsel graag heel houden.
Oud 30-09-2004, 18:31
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 19:24 :
Dat zeg ik net, eieren, vette vis, lijnzaadolie ( maar das oer smerig en ik zie jou dat nog niet netjes dagelijks slikken ) en dat was het belangrijkste wel.

En niet 1 ei in de week, nee, een paar per dag daar praat ik over !
Nee ok.

Paar eieren per dag? Dat is toch niet gezond ofzo? Was iets met dat eigeel of eiwit, dat je daardoor maar 1 per dag mocht ofzo?
Oud 30-09-2004, 18:35
Verwijderd
ei bevat HDL-cholesterol. Maar HDL-cholesterol is níet slecht en zorgt na verloop van tijd zelfs voor minder LDL-cholesterol (en LDL-cholesterol is wél slecht).
Vandaar dat mensen denken 'het is cholesterol, dus het is slecht', geen onlogische gedachte, maar dat is het dus niet
Oud 30-09-2004, 18:36
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ah ok. Dan ga ik maar eens meer eieren eten.
Oud 30-09-2004, 18:48
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Sowieso heeft exogeen cholesterol uit ei weinig impact op het intern cholesterol, het zijn de onverzadigd vetzuren in ei die het em doen. 4 van de 6 gram is poly onverzadigd.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 17:59 :
Pauzes van 15 minuten, en met een beetje les uitloop vind je dat te kort ?

Hoe kan het dan dat ik wel, ook met bulken, 6 boterhammen met ei in 5 minuten weg gepropt krijg ?
Heb je daarna geen vreselijke last van kokhalzen?
Wat kan ik rond 21.00 beter eten? Een gekookt ei (op brood evt) of een bakje kwark met siroop?
Oud 30-09-2004, 19:50
MysteryZ
MysteryZ is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 16:38 :
Op zich redelijk in orde. Alleen wat erg laag in proteine en kcal op die manier.

Yoghurt in de avond vervangen door magere naturel kwark. Stuk of 2 eieren toevoegen bij de broodmaaltijd overdag en die dan in 2 maaltijden opdelen, dat zou al een hele verbetering zijn
Magere kwark ging beetje vervelen, vandaar dat ik maar (tijdelijk) ben overgegaan op magere fruit yogurt .

En dat verdelen van brood, tja normaal doe ik dat wel. Dan verdeel ik dat over pauze's op school, maar today vroeg uit.

Eieren op zich wel goed idee, alleen kan moeilijk met eitjes op school aankomen I guess .
__________________
first things first
Oud 30-09-2004, 20:16
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Jadie schreef op 30-09-2004 @ 20:22 :
Heb je daarna geen vreselijke last van kokhalzen?
Wat kan ik rond 21.00 beter eten? Een gekookt ei (op brood evt) of een bakje kwark met siroop?
Hehe het komt wel eens sporadisch voor dat ik me flink op de borst moet slaan om het door geslikt te krijgen

Brood savonds weglaten, kwark is oke. Liever zoetstof dan siroop btw. Eieren ook, maar eieren zonder brood vind ik zelf niet echt lekker.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 20:29
Mara
Mara is offline
Vandaag: 1850kcal (iets teveel, moet hier en daar gaan sleutelen)
E - K - V
40,5% - 51,3% - 8,2%
Oud 30-09-2004, 20:33
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-09-2004 @ 21:29 :
Vandaag: 1850kcal (iets teveel, moet hier en daar gaan sleutelen)
E - K - V
40,5% - 51,3% - 8,2%
Hoeveel kcal. mag jij op een dag? Mijn streven is 1500. Volgens mij zit het met die verdeling van jou wel goed. Ik eet volgens mij nog steeds wat te weinig eiwitten (waar waren die ook alweer goed voor?)
__________________
Oud 30-09-2004, 20:35
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 30-09-2004 @ 21:33 :
(waar waren die ook alweer goed voor?)
Eiwitten worden niet opgeslagen als vet als je teveel eet en eiwitten worden lastiger afgebroken dan koolhydraten (waardoor je metabolisme omhoog gaat)
Zoiets was het dacht ik
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 30-09-2004, 20:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 30-09-2004 @ 21:33 :
Hoeveel kcal. mag jij op een dag? Mijn streven is 1500. Volgens mij zit het met die verdeling van jou wel goed. Ik eet volgens mij nog steeds wat te weinig eiwitten (waar waren die ook alweer goed voor?)
Verdeling is wel goed ja, ben ik ook érg blij mee. Ben overgegaan op kwark van de boer (goedkoper en meer eiwitten en minder koolhydraten). Ik zit onverwacht 200kcal te hoog. M'n moeder had sojachocolade melk meegenomen "ja is heel gezond en lekker!" dus ik drink een mok (300ml) op. Erg lekker ja, veel lekkerder dan gewone sojamelk. Totdat ik de waarden bekeek
1 mok is ongeveer 288kcal, 1 mok magere melk 99. Zit dus 200 hoger dan gepland. Ook eet ik normaal geen kaas op brood, dus daar zit ook alweer extra in. Beetje samenloop van omstandigheden
Oud 30-09-2004, 20:44
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MieX schreef op 30-09-2004 @ 21:35 :
Eiwitten worden niet opgeslagen als vet als je teveel eet en eiwitten worden lastiger afgebroken dan koolhydraten (waardoor je metabolisme omhoog gaat)
Zoiets was het dacht ik
Correct, + dat eiwit spiermassa opbouwt, en spaart ten tijden van kcal schaarste.

Overigens, als je een kcal overschot eet dat je niet nodig hebt word alles vet, of dat nou eiwit is of koolhydraten of vet.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 30-09-2004 @ 16:35 :
en als je werkt kun je misschien beter iets meer eten dat alleen die banaan, anders wordt je misschien wat flauwtjes tijdens je werk.
Nah, ik word niet echt flauwtjes, eerder gewoon hongerig Kzou t liefst gewoon onder werk eten, maar dat gaat niet echt jammergenoeg...

Omdat ik pas om 9 uur of half 10 eet, moet ik dan ook wat minder eten omdat ik daarna niet echt veel meer uitvoer dan tv kijken? En het dan dus als vet opsla? (ik fiets overigens wel een half uurtje naar huis)
M'n avondeten naar vóor mn werk verplaatsen lijkt me ook niet echt wat, want dan moet ik om 4 uur eten....
Oud 30-09-2004, 21:13
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 21:44 :


Overigens, als je een kcal overschot eet dat je niet nodig hebt word alles vet, of dat nou eiwit is of koolhydraten of vet.
De rest snap ik maar dit laatste zinnetje begrijp ik toch niet helemaal
__________________
Oud 30-09-2004, 21:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
L| schreef op 30-09-2004 @ 22:04 :
Nah, ik word niet echt flauwtjes, eerder gewoon hongerig Kzou t liefst gewoon onder werk eten, maar dat gaat niet echt jammergenoeg...

Omdat ik pas om 9 uur of half 10 eet, moet ik dan ook wat minder eten omdat ik daarna niet echt veel meer uitvoer dan tv kijken? En het dan dus als vet opsla? (ik fiets overigens wel een half uurtje naar huis)
M'n avondeten naar vóor mn werk verplaatsen lijkt me ook niet echt wat, want dan moet ik om 4 uur eten....
Je kan 't toch ook gewoon wat beter verspreiden? Dat doe ik dan ook Dan eet ik om 4 uur bijv. 2 boterhammen en dan 's avonds als ik terugkom nog een stuk vis met wat kwark bijv.
Oud 30-09-2004, 21:18
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
L| schreef op 30-09-2004 @ 22:04 :
Nah, ik word niet echt flauwtjes, eerder gewoon hongerig Kzou t liefst gewoon onder werk eten, maar dat gaat niet echt jammergenoeg...

Omdat ik pas om 9 uur of half 10 eet, moet ik dan ook wat minder eten omdat ik daarna niet echt veel meer uitvoer dan tv kijken? En het dan dus als vet opsla? (ik fiets overigens wel een half uurtje naar huis)
M'n avondeten naar vóor mn werk verplaatsen lijkt me ook niet echt wat, want dan moet ik om 4 uur eten....
Ik werk in het weekend ook van 17-21uur en ik eet wel van tevoren. Als ik daarna nog honger heb pak ik dan gewoon nog 1 of 2 boterhammen. Het lijkt mij beter om vóór je werk te eten, omdat je lichaam dan nog tijd heeft om alles te verbranden ed. 16 uur eten is geen ramp, je kunt gemakkelijk wat vroeger ontbijten+lunchen zodat je tegen die tijd honger hebt
__________________
Oud 30-09-2004, 21:19
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-09-2004 @ 22:16 :
Je kan 't toch ook gewoon wat beter verspreiden? Dat doe ik dan ook Dan eet ik om 4 uur bijv. 2 boterhammen en dan 's avonds als ik terugkom nog een stuk vis met wat kwark bijv.
Got it
__________________
Oud 30-09-2004, 21:22
Verwijderd
Hmm ja, dat kan natuurlijk ook

Dan eet ik 3 boterhammen ervoor, en op mn werk erna pak ik wat groente en wat vlees (kip t best toch?) Een half bordje ofzo.

Gewoon ff voor de opheldering: (avond)eten laat in de avond wordt toch meteen opgeslagen als vet?

Laatst gewijzigd op 30-09-2004 om 21:44.
Oud 30-09-2004, 21:36
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 30-09-2004 @ 22:13 :
De rest snap ik maar dit laatste zinnetje begrijp ik toch niet helemaal
Dat wanneer je niet traint voor massa oid een overschot aan caloriën, dus meer dan je dagelijks verbruikt, altijd om zet in vet.

Of die kcal nou uit koolhydraten komen, uit vet, of uit eiwit dat maakt er niets meer aan uit.

*een van de extra redenen die ik was vergeten, naast dat eiwit spiermassa spaart, interne beschadigingen hersteld, en het metabolisme versnelt, zorgt het aantal kcal dat je krijgt door een hogere eiwitinname er ook nog eens voor dat je de koolhydraat inname láger kunt zetten zonder dat je té diep gaat in het totaal aantal kcal.

En lege glycogeen depots ( koolhydraatreserves in de spieren ) dwingen het lichaam eerder tot het verbranden van vet. Er is immers geen brandstof aanwezig.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Gezond (snel) aankomen, mogelijk ?
Zottuh
51 30-08-2004 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.