Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 22:07
Verwijderd
Vandaag:
Ontbijt 7:00 3 sneeen bruinbrood met light-jam
vetarm yoghurt-toetje
Tussendoor 9:30: Muesliereep, Appel (mn sinasappel, die ik ook nog zou eten, was bedorven )
Thee met melk
Lunch 12:00: 2 sneeen b.brood met tonijn
kop halvolle melk
Tussendoor 15:30: 1 snee b.brood met tonijn
Bakje yoghurt
Avondeten 17:30: Bord wilde rijst met champignon smaak
gekookt ei zonder eigeel
Tussendoor 20:30: Kop bouilion, gekookt ei

Kwam op ongeveer 1557 kcal, 37 g vet ongeveer.
Ook wezen sporten vanmiddag, had eigenlijk twee tussendoortjes gepland, 1 om 2 uur, 1 om 4 uur... maar was pas om 14:30 vrij van werk en ben toen gaan sporten en had geen zin in eten dus heb mn boterham laten liggen en na het sporten opgegeten. Heb hiernaast veel water gedronken

Ohwja, mn ouders hebben nou allemaal bezoek en ze zitten hele lekkere koekjes te eten, ik heb de verleiding weerstaan en heb er twee in een zakje gedaan die ik voor zondag bewaar... Hetzelfde heb ik gedaan met een kalfsvlees-kaas geval ding, bewaar ik ook voor zondag (terwijl de rest het vandaag eet, sjee wat ruikt het lekker)
En ik heb vanmiddag honderd koekjes gebakken zonder zelfs maar een hapje te nemen

Laatst gewijzigd op 01-10-2004 om 02:44.
Oud 01-10-2004, 08:28
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Vandaag ga ik eten:

s'ochtens:
2 beschuiten
2 x fruit
1 x ontbijtdrink
1x thee
1/2 liter water

s'middags:
1 beschuit
1/2 stokbrood
kwark
thee
water
1 x fruit

s'avonds:
pizza
kwark

Verder ga ik om een uur of 7 fitnissen
Oud 01-10-2004, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 01-10-2004 @ 09:28 :
s'avonds:
pizza
kwark
Waarom pizza?

Zijn die drie dingen ('s ochtends/'s middags/'s avonds) je maaltijden of wat je verspreid over de hele ochtend/middag/avond eet?
Oud 01-10-2004, 08:53
Verwijderd
@ Charmed Marloes: Ik vind echt dat je te weinig eet! Ik denk dat het daarom ook moeilijk wordt dit vol te houden.. omdat je zin krijgt in lekkere dingen en je dan dus niet meer aan je schema kan houden..
Ik zou een paar (zeker 3) boterhammen met mager beleg toevoegen.

Ik heb vandaag op:

7.00 Boterham jam
9.00 2 boterhammen kaas
melk

De rest van de dag ga ik nog eten:
Moet zo weg en ben tegen 12 thuis.

12.30 2 of 3 boterhammen mager belegd
melk/karnemelk

15.00/16.00 Fruit (+ mss 1 boterham mager belegd)

18.00 Rijst met kip tandoori

20.00 Yoghurt en fruit
Oud 01-10-2004, 11:01
Verwijderd
@ charmed marloes: jemig, hoe hou je de dag vol als je begint met beschuit leer brood eten! Wie mooi wil zijn moet pijn lijden...

Ik begin vandaag trouwens met een broodje ei, 'n bak yoghurt met een soort van conrflakes, en vergeperste sinasappel sap
Oud 01-10-2004, 13:07
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 21:44 :
Overigens, als je een kcal overschot eet dat je niet nodig hebt word alles vet, of dat nou eiwit is of koolhydraten of vet.
Ik snap niet echt hoe eiwit als vet opgeslagen kan worden
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 01-10-2004, 14:33
Mara
Mara is offline
Ontbijt
1 Bruine boterham 15+ smeerkaas
1 Bruine boterham 20+ kaas
1 Glas grapefruitsap

Tussendoor
1 Bruine boterham light jam

Lunch
1 Bruine boterham kipfilet

Tussendoor
1 roggebrood met ei (zonder eigeel)
1 ei
250g kwark
2 dropjes

Avondeten
Aardappelen, appelmoes en een kippenpoot. Van de kippenpoot haal ik 't velletje af. Kwark na.

Avond
Mok magere melk
Kopje soja-chocolademelk


Wat ik gegeten heb en vanavond nog van plan ben te eten. Misschien dat er bij de avond nog iets bijkomt (vis oid) dat moet ik maar even zien.

Ik weet dat de 2 dropjes niet mogen, maar voor mij 't vrij goed. Drop is m'n grote zwakte, vorige keer dat we 't in huis hadden at ik er zo 30 op een dag :$ Dus dan is 2 heel beschaafd vind ik

De soja-chocolademelk is niet superongezond, maar ook niet heel gezond. Daarom hou ik 't bij een kopje, geniet ik er toch van, en 1 kopjes smaakt 'tzelfde als een hele mok

Ik vroeg me trouwens iets af:
Is popcorn erg slecht? Zoete popcorn zit suiker over dus dat is slecht, dat snap ik. Maar zoute popcorn? 't Zal wel niet supergoed zijn, logisch, maar in vergelijking met andere soortgelijke snacks (chips, pinda's, japanse nootjes etc.)
Het aantal kcal per 100 gram en het aantal koolhydraten en vettens is nl vrij hoog (we hebben van dat magnetronopopcorn) maar ik bedacht me dat popcorn vrij licht is.
Oud 01-10-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-10-2004 @ 15:33 :
Ik vroeg me trouwens iets af:
Is popcorn erg slecht? Zoete popcorn zit suiker over dus dat is slecht, dat snap ik. Maar zoute popcorn? 't Zal wel niet supergoed zijn, logisch, maar in vergelijking met andere soortgelijke snacks (chips, pinda's, japanse nootjes etc.)
Het aantal kcal per 100 gram en het aantal koolhydraten en vettens is nl vrij hoog (we hebben van dat magnetronopopcorn) maar ik bedacht me dat popcorn vrij licht is.
Als je het zelf maakt met maiskorrels dan doe je dat met olie en die magnetronpopcorn is ook altijd redelijk vet. Maakt het uit of iets licht is of niet...? Suiker vind ik ook niet echt super zwaar, olie ook niet, enz., iets als een appel of een aardappel is iig zwaarder en dat lijkt me toch gezonder.

100 gram blijft 100 gram of iets nu licht of zwaar is, een kilo lood is toch ook niet zwaarder dan een kilo veren...?

Of begrijp ik je nu verkeerd?
Oud 01-10-2004, 14:45
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-10-2004 @ 15:36 :
Als je het zelf maakt met maiskorrels dan doe je dat met olie en die magnetronpopcorn is ook altijd redelijk vet. Maakt het uit of iets licht is of niet...? Suiker vind ik ook niet echt super zwaar, olie ook niet, enz., iets als een appel of een aardappel is iig zwaarder en dat lijkt me toch gezonder.

100 gram blijft 100 gram of iets nu licht of zwaar is, een kilo lood is toch ook niet zwaarder dan een kilo veren...?

Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik denk dat ze bedoelt dat een handje vol popcorn minder weegt dan bijvoorbeeld een handje vol chips en daarom beter is
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 01-10-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 01-10-2004 @ 15:45 :
Ik denk dat ze bedoelt dat een handje vol popcorn minder weegt dan bijvoorbeeld een handje vol chips en daarom beter is
Volgens mij is popcorn sowieso 'beter' dan chips?
Oud 01-10-2004, 14:49
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-10-2004 @ 15:46 :
Volgens mij is popcorn sowieso 'beter' dan chips?
dat lijkt me wel, popcorn wordt niet gefrituurd, maar is het ook beter dan japanse zoutjes oid?
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 01-10-2004, 14:50
Mara
Mara is offline
Ja ik bedoelde dat popcorn lichter is dan bijv. pinda's kijkend naar 't volume (ok, natuurkundig mogen dit soort berekingen niet, maar what the hell )
Dat als ik dus een schaaltje popcorn neem ik minder gewicht heb dan een schaaltje pinda's.

Popcorn lijkt me wel gezonder dan chips ja, maar ik vroeg het me gewoon af zeg maar
Oud 01-10-2004, 14:54
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MieX schreef op 01-10-2004 @ 14:07 :
Ik snap niet echt hoe eiwit als vet opgeslagen kan worden
Een overdaad aan kcal word altijd opgeslagen als vet. Een overdaad aan proteine word in de lever gedesamineerd, afgebroken, en omgezet in vetmoleculen. Net als met glucose.

Hoe dat exact scheikundig gaat moet ik je toch ff schuldig blijven dat weet ik zo 1 2 3 niet

Laat het wel weten als ik het wel weet
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 01-10-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 01-10-2004 @ 15:49 :
dat lijkt me wel, popcorn wordt niet gefrituurd, maar is het ook beter dan japanse zoutjes oid?
Popcorn wordt wel gemaakt in een laagje olie (is idd niet echt frituren).

Kijk op de verpakking van popcorn en japanse zoutjes en je hebt het antwoord.
Oud 01-10-2004, 14:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-10-2004 @ 15:57 :
Popcorn wordt wel gemaakt in een laagje olie.

Kijk op de verpakking van popcorn en japanse zoutjes en je hebt het antwoord.
De japanse nootjes die wij hebben heeft geen voedingswaardetabel
Oud 01-10-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-10-2004 @ 15:58 :
De japanse nootjes die wij hebben heeft geen voedingswaardetabel
Haal je andere of je kijkt in de winkel op een andere verpakking.

(Of je zoekt ff op inet, wie weet staat het ergens. )
Oud 01-10-2004, 15:01
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 01-10-2004 @ 15:54 :
Een overdaad aan kcal word altijd opgeslagen als vet. Een overdaad aan proteine word in de lever gedesamineerd, afgebroken, en omgezet in vetmoleculen. Net als met glucose.

Hoe dat exact scheikundig gaat moet ik je toch ff schuldig blijven dat weet ik zo 1 2 3 niet

Laat het wel weten als ik het wel weet
is goed, de stap van aminozuren naar vetmoleculen snap ik namelijk niet helemaal
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 01-10-2004, 16:31
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MieX schreef op 01-10-2004 @ 16:01 :
is goed, de stap van aminozuren naar vetmoleculen snap ik namelijk niet helemaal
De stap van aminozuur naar een triglyceride, vetzuur, word gemaakt via lipogenese. Foutje van mij, even over het hoofd gezien

Een overdaad aan proteine ofwel aminozuren kan omgezet worden naar glucose. Dwz dat uit de aminozuurstructuur een aantal aminozuurgroepen word verwijderd, tot het koolstofskelet van het aminozuurprofiel overblijft. ( NH3, alfa-amine is onbruikbaar om vervormd te worden voor energiedoeleinden ) Het grootste deel van het aminozuur overschot word omgezet tot ureum, het onbruikbare gedeelte. Het koolstof skelet word vervormd tot CoA, Co-enzym A van waaruit het kan worden vermaakt tot o.a. ketonen en glucose.

Dit heb je dus wanneer je een kcal tekort hebt en daarom aminozuren afbreekt en omvormd tot energieleverancier. Bij een tevéél aan aminozuren, en wanneer er een kcal overschot is, is die nieuw geproduceerde glucose overbodig.

En zoals je weet, een teveel aan glucose word via lipogenese omgezet in trigliceriden, vetzuren. ( bestaan naast vetzuren ook o.a. uit glucose bestandelen en enkele delen waterstof ) --> het omzetten van koolhydraten in vet, ofwel glucose in tri-glyceriden.

Het is dus indirect, vervorming van proteine --> in koolhydraaten --> in vet, aminozuur --> glucose --> glyceride.

Dat was het wel zo ongeveer, nog specifiekere uitleg over molecuulkoppelingen waardoor vanuit glucose tijdens lipogenese een tri-glyceride ontstaat is imo overbodig.

Ben persoonlijk een beetje te lui om al die info te ordenen en uit te leggen want tis hier toch niet van toepassing hoeveel koolstof atomen een glyceride bevat oid.

Als ik me niet vergis studeer jij iets in die richting dus wees niet lui en pak zelf je boeken er bij als je het persé scheikundig precies weten wil.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 01-10-2004 om 16:37.
Oud 01-10-2004, 18:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ben vandaag met de eieren begonnen!

ochtend:
1 boterham met boter en cervolaatworst
1 boterham met boter en kaas
2 crackers met pate ('creme pate' van unox)
1 glas melk

tussendoor:
3 landoogstkoeken
1 pakje chocomelk
1 mandarijntje

middag:
1 boterham met boter en ham
1 boterham met boter en kaas
1 boterham met chocopasta
2 crackers met pate
1 beschuitje met muisjes (nee er is niemand geboren)

tussendoor:
6 maria-beschuitjes
1 glas ice tea
1 appeltje
1 roggebroodje met kaas

avond:
1 boterham met pate
1 boterham met boter en kaas
1 boterham met boter en muisjes
1 boterham met gebakken EI
1 glas melk

Straks komt er nog wel wat bij!

Zo goed?
Oud 01-10-2004, 18:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 01-10-2004 @ 19:34 :
Ben vandaag met de eieren begonnen!

ochtend:
1 boterham met boter en cervolaatworst
1 boterham met boter en kaas
2 crackers met pate ('creme pate' van unox)
1 glas melk

tussendoor:
3 landoogstkoeken
1 pakje chocomelk
1 mandarijntje

middag:
1 boterham met boter en ham
1 boterham met boter en kaas
1 boterham met chocopasta
2 crackers met pate
1 beschuitje met muisjes (nee er is niemand geboren)

tussendoor:
6 maria-beschuitjes
1 glas ice tea
1 appeltje
1 roggebroodje met kaas

avond:
1 boterham met pate
1 boterham met boter en kaas
1 boterham met boter en muisjes
1 boterham met gebakken EI
1 glas melk

Straks komt er nog wel wat bij!

Zo goed?
waarom geen gewoon avondeten? (niet dat ik nu normaal avondgegeten heb )
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-10-2004, 18:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-10-2004 @ 19:38 :
waarom geen gewoon avondeten? (niet dat ik nu normaal avondgegeten heb )
Op vrijdag eten wij altijd makkelijk. M'n vader is later thuis, m'n moeder doet vanalles. Dus er is geen tijd om te koken. Daarom maar een berg boterhammetjes.
Oud 01-10-2004, 20:29
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
hmpf, net op de weegschaal gestaan. 1 week nadat ik ben begonnen met lijnen....geen grammetje eraf
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 01-10-2004, 20:39
aim
aim is offline
je moet ook precies op hetzelfde tijdstip wegen

ik weeg 's avonds 4 kilo zwaarder dan 's ochtends

weeg je maandag ochtend, ga eerst naar de plee en ontbijt nog niet
Oud 01-10-2004, 20:47
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hoe slecht is een rozijnenbolletje?
__________________
Oud 01-10-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 01-10-2004 @ 21:47 :
Hoe slecht is een rozijnenbolletje?
Ga nou ajb niet bij alles wat je eet vragen hoe slecht het is ed... Daar schiet je niks mee op en ga je je zelf alleen maar rotter door voelen. Een donker bruine boterham zal ongetwijfeld beter zijn, maar ik denk niet dat een rozijnenbolletje heel slecht is.

Ik dacht btw dat je gestopt was met lijnen?
Oud 01-10-2004, 21:06
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Mwa rozijnen zijn allereerst al fructose/dextrose bommen maargoed dat valt in de hand te houden, zoveel zitten er niet in een bolletje.

Verder is een rozijnenbol nogal eenvoudig meel zonder al te veel vezels. Niet waardeloos slecht iig maar kzou er ook niet van gaan juichen

Zolang je niet hoeft af te vallen kun je je dat redelijk goed permitteren.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 01-10-2004, 21:14
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 01-10-2004 @ 17:31 :
*verhaal*
Als ik me niet vergis studeer jij iets in die richting dus wees niet lui en pak zelf je boeken er bij als je het persé scheikundig precies weten wil.
Het is nu een stuk duidelijker, scheikundig hoef ik t niet precies te weten (ik moet al teveel scheikundig weten over eiwit/receptorbinding dit blok)

Het ging mij vooral om de stap aminozuur - vetzuur, die is nu duidelijk
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 01-10-2004, 21:17
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 30-09-2004 @ 23:07 :
Vandaag:
Ontbijt 7:00
Tussendoor 9:30: Muesliereep, Appel (mn sinasappel, die
Muesliereep nog weg doen. Enig idee waar dat mee gebonden is ? Men neme glucosestroop, fructose, dextrose, suiker.

Muesliereep klinkt heel gezond, is uiteraard beter dan een mars, maar valt verder vies tegen qua "goedheid".

Verder vrij goed gewerkt
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 01-10-2004, 21:17
Mara
Mara is offline
Ik heb net een standaardschema voor mijzelf in elkaar geplakt, lijkt veel op wat ik al volgde maar heb 't hier en daar beetje fijngestemd.

Ik zit dan dagelijks op zo'n 1570kcal.
E - K - V
45,6% - 48,2% - 6,2%

Aantal kcal en verdeling EKV kan natuurlijk varieren met bijv. het avondeten en mijn keuze van beleg van die dag, maar dit is waar je ongeveer vanuit kan gaan. Meesten zullen 't wat laag in 't vet vinden, maar ik voel me er goed bij en ik hoef er niet extra m'n best voor te doen, hou niet van vet spul
Oud 01-10-2004, 21:19
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MieX schreef op 01-10-2004 @ 22:14 :
Het is nu een stuk duidelijker, scheikundig hoef ik t niet precies te weten (ik moet al teveel scheikundig weten over eiwit/receptorbinding dit blok)

Het ging mij vooral om de stap aminozuur - vetzuur, die is nu duidelijk
Hehe wat voeding betreft wou ik me daar voorlopig nog niet in verdiepen dat gaat me wat ver aminoreceptors, das toch niet direct van toepassing.

Leer al genoeg over die receptorshit met aas.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 01-10-2004, 21:22
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-10-2004 @ 22:17 :
Ik heb net een standaardschema voor mijzelf in elkaar geplakt, lijkt veel op wat ik al volgde maar heb 't hier en daar beetje fijngestemd.

Ik zit dan dagelijks op zo'n 1570kcal.
E - K - V
45,6% - 48,2% - 6,2%

Aantal kcal en verdeling EKV kan natuurlijk varieren met bijv. het avondeten en mijn keuze van beleg van die dag, maar dit is waar je ongeveer vanuit kan gaan. Meesten zullen 't wat laag in 't vet vinden, maar ik voel me er goed bij en ik hoef er niet extra m'n best voor te doen, hou niet van vet spul
Nou iets meer vet mag wel, hou het dan voornamelijk op onverzadigd, maar dat wist je al. Met 6% zit je wel extreem laag zo mis je een aantal EFA's ( omega vetzuren EPA DHA ALA o.a. )
en das toch wel vrij belangrijk voor je gezondheid.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 01-10-2004, 21:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 01-10-2004 @ 22:22 :
Nou iets meer vet mag wel, hou het dan voornamelijk op onverzadigd, maar dat wist je al. Met 6% zit je wel extreem laag zo mis je een aantal EFA's ( omega vetzuren EPA DHA ALA o.a. )
en das toch wel vrij belangrijk voor je gezondheid.
Omega vetzuren. Ei en vis dacht ik? In m'n dieet van nu zitten per dag 1 of 2 eieren en een stuk koolvisfilet. Ook nog een stuk mager vlees. Daar zit eigenlijk al 't vet in.
Oud 01-10-2004, 21:32
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-10-2004 @ 22:26 :
Omega vetzuren. Ei en vis dacht ik? In m'n dieet van nu zitten per dag 1 of 2 eieren en een stuk koolvisfilet. Ook nog een stuk mager vlees. Daar zit eigenlijk al 't vet in.
Nee, een ei mist o.a. omega 3, bevat vooral omega 9.
Koolvis is waardeloos als vetleverancier, puur voor het eiwit, daarvoor moet je vette vis hebben, zalm dus o.a.

Of omega pilletjes, visolie, of lijnzaadolie, of eventueel levertraan
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 01-10-2004, 21:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 01-10-2004 @ 22:32 :
Nee, een ei mist o.a. omega 3, bevat vooral omega 9.
Koolvis is waardeloos als vetleverancier, puur voor het eiwit, daarvoor moet je vette vis hebben, zalm dus o.a.

Of omega pilletjes, visolie, of lijnzaadolie, of eventueel levertraan
Ik kan 't dus ook gewoon met een pilletje aanvullen? Hoeveel kost dat ongeveer als ik vragen mag?
Oud 01-10-2004, 21:44
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-10-2004 @ 22:36 :
Ik kan 't dus ook gewoon met een pilletje aanvullen? Hoeveel kost dat ongeveer als ik vragen mag?
Die pillen zijn aan de dure kant, koop dan liever een flesje lijnzaadolie. Smaakt niet lekker, maar 1 lepel per dag is voldoende.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 02-10-2004, 02:20
Verwijderd
Muesliereep is van geheel natuurlijke producten, moet ff weer op de verpakking kijken wat er precies allemaal inzit maar tis geloof ik niet de muesliereep die jij bedoelt... maar ik kan idd betere dingen eten omdat er toch best veel onnuttige dingen inzitten enzo

En eh, ik heb nou in twee dagen 3 eieren gegeten en ik zit onder de jeuk en bultjes Ik had toen ik jonger was allergien, ik heb geen idee meer waarvoor omdat ik over het merendeel heengegroeid ben toen ik nog heel jong was... maar mn moeder waarschuwd me nu nog steeds voor te veel ei e.d... en tis een beetje toevallig dat ik dr nou helemaal onder zit nadat ik begonnen ben met meer ei eten...
K'ga binnenkort de dokter es vragen hoe dat zit denk ik...

Ohja, kwark is hier niet verkrijgbaar (ik woon in de rimboe ofzo ) kun je zelf kwark maken?

Laatst gewijzigd op 02-10-2004 om 02:26.
Oud 02-10-2004, 06:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-10-2004 @ 22:02 :
Ga nou ajb niet bij alles wat je eet vragen hoe slecht het is ed... Daar schiet je niks mee op en ga je je zelf alleen maar rotter door voelen.
Ik ben gewoon nieuwsgierig...
Citaat:
Ik dacht btw dat je gestopt was met lijnen?
Hmhm, neemt niet weg dat ik goed op mijn eten blijf letten en niet opnieuw wil aankomen.
__________________
Oud 02-10-2004, 07:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dreen schreef op 02-10-2004 @ 07:13 :
Ik ben gewoon nieuwsgierig...
Hmhm, neemt niet weg dat ik goed op mijn eten blijf letten en niet opnieuw wil aankomen.
Lieverd, jij zit nog in de leeftijd dat je groeit en langer wordt... dat betekent dat je best kunt aankomen, zonder dat je dikker wordt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-10-2004, 09:28
kliwie
kliwie is offline
ik heb een lekker gezond receptje voor als je 's middags wel tijd hebt om een keer iets anders te eten dan gewoon brood

je hebt een bruin bolletje(hard) en daar haal je de kruin uit. ipv de kruin doe je er dan tonijn met magere kwark, sla met tomaat en komkommer en ei in. is echt erg lekker!
Oud 02-10-2004, 11:24
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Citaat:
kliwie schreef op 02-10-2004 @ 10:28 :
ik heb een lekker gezond receptje voor als je 's middags wel tijd hebt om een keer iets anders te eten dan gewoon brood

je hebt een bruin bolletje(hard) en daar haal je de kruin uit. ipv de kruin doe je er dan tonijn met magere kwark, sla met tomaat en komkommer en ei in. is echt erg lekker!
een bolletje gezond gevuld dus
Oud 02-10-2004, 11:41
kliwie
kliwie is offline
ja, dat klinkt wel goed he heb er net eentje op en ik kan zeggen dat het echt superlekker is, heb er ook nog stuk of 4 olijven ingedaan, erg lekker! het vult wel ontzettend...
Oud 02-10-2004, 12:22
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 02-10-2004 @ 03:20 :
Muesliereep is van geheel natuurlijke producten, moet ff weer op de verpakking kijken wat er precies allemaal inzit maar tis geloof ik niet de muesliereep die jij bedoelt... maar ik kan idd betere dingen eten omdat er toch best veel onnuttige dingen inzitten enzo

En eh, ik heb nou in twee dagen 3 eieren gegeten en ik zit onder de jeuk en bultjes Ik had toen ik jonger was allergien, ik heb geen idee meer waarvoor omdat ik over het merendeel heengegroeid ben toen ik nog heel jong was... maar mn moeder waarschuwd me nu nog steeds voor te veel ei e.d... en tis een beetje toevallig dat ik dr nou helemaal onder zit nadat ik begonnen ben met meer ei eten...
K'ga binnenkort de dokter es vragen hoe dat zit denk ik...

Ohja, kwark is hier niet verkrijgbaar (ik woon in de rimboe ofzo ) kun je zelf kwark maken?
Hmja das minder die eieren daar kun je niks aan doen. Schrappen dan maar weer.

Die muesli reep, natuurlijk zijn dat "natuurlijke producten" maar het ding hangt van stroop en fructose aan elkaar, ook al is ie nog zo natuurlijk. Das de crime

@sweetsterretje : Mooi recept
Kunt ook tonijnburgers bakken, ook lekker. Wel veel werk, maar welkome afwisseling.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 02-10-2004, 17:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-10-2004 @ 08:48 :
Lieverd, jij zit nog in de leeftijd dat je groeit en langer wordt... dat betekent dat je best kunt aankomen, zonder dat je dikker wordt...
Ik groei niet meer in de lengte...
__________________
Oud 02-10-2004, 17:56
MysteryZ
MysteryZ is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 01-10-2004 @ 22:32 :
Nee, een ei mist o.a. omega 3, bevat vooral omega 9.
Koolvis is waardeloos als vetleverancier, puur voor het eiwit, daarvoor moet je vette vis hebben, zalm dus o.a.

Of omega pilletjes, visolie, of lijnzaadolie, of eventueel levertraan
Je hebt toch ook eieren die wel omega 3 bevatten? Ik heb die anders wel, 4 Granen ist merk ((volgens mij wel meerdere merken die wel omega 3 bevatten)).

Bij gaat lijnen ook wel goed. Today wel m'm "junkdag" maar dat kon wel één keer in de week geloof.
__________________
first things first
Oud 02-10-2004, 18:15
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MysteryZ schreef op 02-10-2004 @ 18:56 :
Je hebt toch ook eieren die wel omega 3 bevatten? Ik heb die anders wel, 4 Granen ist merk ((volgens mij wel meerdere merken die wel omega 3 bevatten)).

Bij gaat lijnen ook wel goed. Today wel m'm "junkdag" maar dat kon wel één keer in de week geloof.
Hmm daar vraag je wat, eieren bevatten niet alle omega families, kan best dat ik ze verward heb.

Iig als je geen eieren eet, dan maar aan de viezige levertraan
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 02-10-2004, 18:18
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ach.. vandaag ook mn junkdag... Dat scheen goed te zijn voor dieet. Maarja, ik ben niet meer op dieet. Woog vannochtend 65,5 kg, 67 vind ik wel een mooi gewicht voor mezelf. Maar ik kan gewoon niet op gewicht blijven! Er gaat altijd wat af... (en soms wat bij). Als ik normaal eet val ik af, eet ik een heel klein beetje meer (1 boterham, of 1 cracker of 1 landoogstkoek) kom ik meteen aan .
Oud 02-10-2004, 18:46
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 02-10-2004 @ 19:18 :
Ach.. vandaag ook mn junkdag... Dat scheen goed te zijn voor dieet. Maarja, ik ben niet meer op dieet. Woog vannochtend 65,5 kg, 67 vind ik wel een mooi gewicht voor mezelf. Maar ik kan gewoon niet op gewicht blijven! Er gaat altijd wat af... (en soms wat bij). Als ik normaal eet val ik af, eet ik een heel klein beetje meer (1 boterham, of 1 cracker of 1 landoogstkoek) kom ik meteen aan .
Jezus stel je niet zo aan hee, als ik flink eet ben ik savonds 5kg zwaarder dan sochtends. Das normaal

Heeft niets met vet te maken, glycogeen, water, en totaal omvang van het voedsel weegt ook nog wat.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 02-10-2004, 18:48
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
??

ik weeg me altijd 's ochtends, altijd om half 8... en als ik dan afval heeft dat toch nix met hoeveel ik 's avonds weeg te maken? Punt is gewoon dat ik niet zie hoeveel ik moet eten om nou eens op gewicht te blijven.
Oud 02-10-2004, 18:59
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik vroeg me af of een sultana een verantwoord tussendoortje is.. Zo wordt het wel aangeprezen, maar misschien is het beter om een extra boterham of fruit te nemen?
Oud 02-10-2004, 19:05
kliwie
kliwie is offline
extra boterham is beter als je trek hebt. en fruit denk ik ook. vooral als je nog geen 2 stuks hebt gegeten die dag. en kijk maar naar hoeveelheid calorien als je dat vergelijkt met een boterham en een stuk fruit
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Gezond (snel) aankomen, mogelijk ?
Zottuh
51 30-08-2004 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.