Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2009, 10:47
Verwijderd
Na drie jaar trouwe dienst kampt mijn laptop met wat probleempjes (blue screens, zomaar uitvallen enz). Wat tests en controles hebben nog geen resultaat geleverd, dus ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe.

Huidige laptop
Dell 6400 (core duo T2500 @ 2GHz, 1GB geheugen (766), 100 GB @ 7200 rpm, ati x1400 256 mb) met een 15,4" WSXGA op 1680x1050 en XP Pro SP3. Weegt een kilo of drie en gaat ongeveer 4 uur mee op één batterij.

Gebruik
Zo'n 60 uur per week, voor studie, stage, werk en privé.
Standaard openstaan: 2 à 3 office-programma's, firefox, winamp en bittorrent, daarnaast regelmatig ook photoshop. De huidige laptop redt dat meestal prima, met af en toe een slechte dag (even opnieuw opstarten is dan voldoende). Tussendoor af en toe een filmpje of een zwaarder programma, gamen is totaal niet van toepassing.

Nieuwe laptop
15,4" bevalt goed (zeker ook ivm photoshop liever niet (veel) kleiner). Qua batterijduur en zeker gewicht zou ik er graag op vooruit willen. Qua specs is de huidige prima, maar de nieuwe mag wel ietsje sneller, en meer opslag is ook erg welkom.

Niet onoverkomelijk, wel gewenst: mediatoetsen, bluetooth en Windows XP. Hoewel dat laatste natuurlijk makkelijk te fixen is.

Qua prijs: ik ben niet per definitie op zoek naar de allergoedkoopste laptop. De laptop is veel onderweg en ik maak er nogal wat uren mee, dus een stevige (maar wel handzame) lijkt me een goed plan.

Heeft er iemand een mooie tip? Zit zelf bij Dell en Asus wat rond te kijken, maar alle suggesties zijn meer dan welkom

Laatst gewijzigd op 27-04-2009 om 11:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2009, 11:31
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Kijk voor stevigheid ook vooral even naar Lenovo Thinkpads, ontwerp dat niet veel afwijkt van de IBM legacy..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 17:33
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
De laptop die je nu hebt lijkt me nog aardig voldoen aan je wensen. Ook heb je met een duur van 4 uur op één batterij na 3 jaar nog niets te klagen (ik mag blij zijn als hij het 2-2½ uur mag volhouden).

De BSOD's kunnen hoogstwaarschijnlijk verholpen worden door een herinstallatie van Windows, aangezien de tests niets vreemds hebben uitgewezen. En voor het spontaan uitvallen kan je evt. kijken naar de ventillator in de pc. Grote kans dat die de afgelopen 3 jaar aardig wat stof heeft gehapt en na schoonmaken hiervan kan de warme lucht beter af worden gevoerd.

Heb je dit laatst beide gedaan, dan is het misschien tijd om verder te kijken, maar je moet je niet op kosten jagen voor iets dat misschien niet nodig is
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 17:49
Verwijderd
Helaas beiden al geprobeerd
Een verse windows heeft niks uitgemaakt en ik maak 'm om de maand zoiets schoon... Dus helaas

Er zit overigens ook totaal geen patroon in het uitvallen/bsod's.. De ene keer een uurtje na opstarten, de andere keer pas aan het eind van een werkdag. Lijkt ook niet afhankelijk van het werk dat ik er mee doe (firefox vs zware programma's)...

Ik ga eens wat zoeken naar Lenovo Qua design vind ik het helemaal niks, maar dat is niet het belangrijkste, dus even kijken wat ik zo kan vinden...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2009, 19:08
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Wat is je budget?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 14:11
Verwijderd
1250 ex btw, dus 1500 incl, zoiets? Lijkt me dat dat makkelijk moet lukken toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Nieuwe Laptop en Sims 4
Meloenski
3 31-10-2016 18:54
Software & Hardware Nieuwe laptop?
isabelkleijberg
4 11-10-2016 10:37
Software & Hardware Advies (nieuwe) laptop (kopen)
Shelleyy
4 10-07-2012 17:47
Software & Hardware Nieuwe laptop
Steelpan
4 03-08-2011 20:09
Software & Hardware Advies mbt nieuwe laptop
Tijdschrift
11 21-06-2008 14:04
Software & Hardware Aanschaf nieuwe laptop
Verwijderd
13 17-06-2007 18:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.