Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 17:55
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
sinds 2,5 week heb ik last van misselijkheid en diarree na het drinken van koffie en het eten van een vette hap. Een paar jaar geleden had ik dezelfde symptomen (vergezeld van koliekpijnen) en toen bleek dat ik galstenen had. Mijn galblaas is verwijderd, dus dat kan het deze keer niet zien (ik heb er deze keer ook geen koliekpijnen bij).

Aanvullende info: ik werk sinds 3 maanden en heb het onwijs naar mijn zin, maar het is wel heel druk op het moment, d'r zijn genoeg stressmomenten geweest de afgelopen tijd. En natuurlijk heeft iedereen gemerkt dat het weer om de haverklap omslaat. (oja, ik ben al geruime tijd aan de pil, en afgelopen donderdag ongesteld geworden, dus zwanger kan ik niet zijn).

Zou een van die bovenstaande dingen de oorzaak zijn, of moet ik toch richting huisarts om het eens te laten onderzoeken?
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:00
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Die vette hap in combi met stress lijkt me niet goed.
Vergelijkbaar: als je zenuwachtig bent wordt je toch ook kotsmisselijk van een kroket?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:05
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
tis niet meteen na de vette hap. Gisteren frietjes en poffertjes op, vandaag heel de dag misselijk.

en met een vette hap bedoel ik ook dingen als, vet broodbeleg (zoals kipkerrie salade enzo), avondeten wat met meer dan normaal beter is bereid. Dus niet alleen iets wat je uit de friettent haalt.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren