Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 17:55
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
sinds 2,5 week heb ik last van misselijkheid en diarree na het drinken van koffie en het eten van een vette hap. Een paar jaar geleden had ik dezelfde symptomen (vergezeld van koliekpijnen) en toen bleek dat ik galstenen had. Mijn galblaas is verwijderd, dus dat kan het deze keer niet zien (ik heb er deze keer ook geen koliekpijnen bij).

Aanvullende info: ik werk sinds 3 maanden en heb het onwijs naar mijn zin, maar het is wel heel druk op het moment, d'r zijn genoeg stressmomenten geweest de afgelopen tijd. En natuurlijk heeft iedereen gemerkt dat het weer om de haverklap omslaat. (oja, ik ben al geruime tijd aan de pil, en afgelopen donderdag ongesteld geworden, dus zwanger kan ik niet zijn).

Zou een van die bovenstaande dingen de oorzaak zijn, of moet ik toch richting huisarts om het eens te laten onderzoeken?
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:00
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Die vette hap in combi met stress lijkt me niet goed.
Vergelijkbaar: als je zenuwachtig bent wordt je toch ook kotsmisselijk van een kroket?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:05
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
tis niet meteen na de vette hap. Gisteren frietjes en poffertjes op, vandaag heel de dag misselijk.

en met een vette hap bedoel ik ook dingen als, vet broodbeleg (zoals kipkerrie salade enzo), avondeten wat met meer dan normaal beter is bereid. Dus niet alleen iets wat je uit de friettent haalt.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:39
Verwijderd
Tja... Koffie is nooit echt goed voor je spijsverteringsstelsel en in combinatie met stress zou dat die problemen wel kunnen geven. Koffie werkt ook laxerend, dus dat verklaart die diarree dan ook. Waarschijnlijk moet je dus gewoon iets minder koffie drinken en het iets rustiger aan doen.

Hoeveel koffie drink je eigenlijk per dag?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:44
poepdrol
Avatar van poepdrol
poepdrol is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 13-06-2005 @ 19:05 :
tis niet meteen na de vette hap. Gisteren frietjes en poffertjes op, vandaag heel de dag misselijk.

en met een vette hap bedoel ik ook dingen als, vet broodbeleg (zoals kipkerrie salade enzo), avondeten wat met meer dan normaal beter is bereid. Dus niet alleen iets wat je uit de friettent haalt.
Ik zou naar de dokter gaan, het is duidelijk dat je digestieve systeem niet naar behoren werkt. Misschien is het van nature, misschien is er een aftakelend proces aan de gang. Die distinctie moet wel gemaakt worden. Better safe than sorry

Waarschijnlijk is het niks ernstigs hoor
__________________
The guilty sleep and the innocent stay awake
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:56
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-06-2005 @ 19:39 :
Tja... Koffie is nooit echt goed voor je spijsverteringsstelsel en in combinatie met stress zou dat die problemen wel kunnen geven. Koffie werkt ook laxerend, dus dat verklaart die diarree dan ook. Waarschijnlijk moet je dus gewoon iets minder koffie drinken en het iets rustiger aan doen.

Hoeveel koffie drink je eigenlijk per dag?
vanochtend had ik 2 mokken choco-koffie op (half chocomel half koffie) en was ik voor 12.30 al 3x leeggelopen
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:00
poepdrol
Avatar van poepdrol
poepdrol is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 13-06-2005 @ 19:56 :
vanochtend had ik 2 mokken choco-koffie op (half chocomel half koffie) en was ik voor 12.30 al 3x leeggelopen
Je moet naar de dokter...

Of het is genetisch en dan moet je je dieet aanpassen wil je er geen last van hebben of het is een ziekte of iets dergelijks en dan kan het erger worden en is het goed als je er vroegtijdig bij bent.
__________________
The guilty sleep and the innocent stay awake
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:02
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je zegt dat je koliekpijnen hebt, kan je beschrijven wat je dan precies voelt? Heb je de neiging om te bewegen, om een goede houding te zoeken? (dit noemen artsen "Bewegingsdrang") of heb je dit niet?

Als je die klachten nu blijft houden, kun je mischien het best even naar de dokter gaan. Zeker omdat jij al een voorgeschiedenis hebt met buikklachten. Het zou miscshien een maagzweer kunnen zijn (maar dit gaat niet gepaard met koliekpijnen), maar het kan net zo goed iets heel anders zijn.

Sowieso zou ik tot dan koffie vermijden, omdat het me nogal vervelend lijkt om die diarree te hebben. Beterschap!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 13-06-2005 @ 19:56 :
vanochtend had ik 2 mokken choco-koffie op (half chocomel half koffie) en was ik voor 12.30 al 3x leeggelopen
Dat is wel erg veel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:24
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-06-2005 @ 20:02 :
Je zegt dat je koliekpijnen hebt, kan je beschrijven wat je dan precies voelt? Heb je de neiging om te bewegen, om een goede houding te zoeken? (dit noemen artsen "Bewegingsdrang") of heb je dit niet?
. Beterschap!
nee, geen koliekpijnen, dat was toen ik galstenen had. Toen had ik idd ook bewegingsdrang

ondertussen ook even info gevraagd aan een vriend die pharmacie studeert. Het kan nog steeds te maken hebben met de vroegere galstenen, dat ik nog steeds geen koffie kan verdragen ofzo.

Hij stelt voor om het eerst ff een paar dagen zonder koffie en "vet' eten te proberen, als het dan niet weggaat dan wel ff naar de huisarts.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:09
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
ik heb dit ook vaak Maar dat komt omdat ik gevoelige darmen heb en vorig jaar ook darmparasiet had opgelopen Als ik had gegeten of idd koffie e.d. had gedronken, moest ik echt rennen naar de wc. Nu ik er bij nadenk, echt misselijk was ik niet.

Maar goed, er kan dus ook iets met je darmen aan de hand zijn
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 16:39
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
heb ik ook vaak na die dingen, helemaal stress wil nogal s op mn darmpjes slaan....
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 11:55
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
ik ben nog niet naar de dokter geweest. De misselijkheid is nu over, en ik hoef ook nog maar 1 (heel soms 2x) per dag naar de wc. Tis nog steeds een kleine vorm van diarree, maar ach, ik voel me al een stuk beter dan vorige week. Gewoon veel blijven drinken, en niet te veel koffie en vette dingen dan gaat het geloof ik wel goed.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:34
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 13-06-2005 @ 17:55 :
sinds 2,5 week heb ik last van misselijkheid en diarree na het drinken van koffie en het eten van een vette hap. Een paar jaar geleden had ik dezelfde symptomen (vergezeld van koliekpijnen) en toen bleek dat ik galstenen had. Mijn galblaas is verwijderd, dus dat kan het deze keer niet zien (ik heb er deze keer ook geen koliekpijnen bij).

Aanvullende info: ik werk sinds 3 maanden en heb het onwijs naar mijn zin, maar het is wel heel druk op het moment, d'r zijn genoeg stressmomenten geweest de afgelopen tijd. En natuurlijk heeft iedereen gemerkt dat het weer om de haverklap omslaat. (oja, ik ben al geruime tijd aan de pil, en afgelopen donderdag ongesteld geworden, dus zwanger kan ik niet zijn).

Zou een van die bovenstaande dingen de oorzaak zijn, of moet ik toch richting huisarts om het eens te laten onderzoeken?

Misgien heb je voedselvergifteging opgelopen,

maar ik zou voor de zeker heid langs de dokter gaan !

veel su6
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.