Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 11:57
kiddiestyle
kiddiestyle is offline
Vertrouw jij de pil 100% of kies je er toch maar voor om ook een condoom erbij te gebruiken? Sinds een paar maanden gebruik ik geen condooms meer en vertrouw ik op de pil. Wel merk ik dat ik heel voorzichtig ben, als ik het niet helemaal vertrouw neem ik een extra pil in.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 12:06
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Alleen de pil , al bijna 3 jaar. Maar wat bedoel je met als je het niet helemaal vertrouwt ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 12:12
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik gebruik alleen condooms als ik iemand niet goed ken of als ik weet dat ik m'n pil misschien niet helemaal goed heb geslikt. Neem geen enkel risico als ik twijfel bij m'n pil...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 12:14
kiddiestyle
kiddiestyle is offline
Citaat:
kellytje schreef op 01-09-2005 @ 13:06 :
Alleen de pil , al bijna 3 jaar. Maar wat bedoel je met als je het niet helemaal vertrouwt ?
Over de veiligheid van de pil, mbt zwangerschap
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 12:18
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
alleen de pil, werkt prima.

enne, een extra pil? is dat niet een beetje ongezond?
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 12:21
Mara
Mara is offline
Een extra pil? Dan krijg je een extra stoot hormonen binnen Dat is écht niet gezond, je moet gewoon de pil slikken zoals hij bedoelt is.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 12:29
Estar
Estar is offline
Ik heb ( nog) geen vertrouwen in de pil, dus met condoom
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 12:43
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik heb altijd alleen de pil gebruikt als ik die goed had ingenomen. Bij iemand 'onveilig' gebruikte ik er altijd een condoom bij natuurlijk, maar wat zwangerschap betreft ben ik altijd heel zeker geweest.
Gebruik nu overigens de ring en hoop dat die even goed werkt
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 13:16
Verwijderd
een extra pil beschermt echt niet beter tegen zwangerschap hoor
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 13:39
Verwijderd
Misschien bedoelt TS dat ze bij bv. overgeven een extra pil neemt? Dat doe ik ook, ook bij erge diarree, omdat de kans dat de pil dan niet goed op is genomen aanwezig is.

Zelf deden mijn vriend en ik eerst zowel pil als condoom, voelde vieliger. Uiteindelijk werden we die condooms wat zat. Pil gaat tot zover altijd goed
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:26
Verwijderd
Ik gebruik alleen de pil. Eigenlijk al vrij snel; bijna altijd zo gedaan met mijn vriend. Maar ja het was dan ook duidelijk dat we beide geen soa hadden (we waren beide nog maagd).

Ik ben nooit bang voor zwangerschap, maar wel of ik de pil wel geslikt heb; dat is echt een soort ''dwang'' voor me, omdat nog een keer extra te controleren voor het slapen gaan.

Overgeven is 1 keer gebeurd, en van diaree heb ik ook niet echt last. De keer dat ik overgeven had was dat waarschijnlijk al te lang geleden dat ik de pil geslikt had, maar om het zeker voor het onzeker toen toch paar keer met condoom gedaan.

Een extra pil slikken lijkt me niet echt bijzonder goed; mist je natuurlijk over hebt gegeven, dan is het wel een beetje anders.
Mijn zusje wilde in het begin dat ze de pil slikte heel graag grotere borsten krijgen; slikte ze wel een 4 pillen Hoezo onverantwoord gedrag?!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:32
Anijs
Anijs is offline
In het begin toen ik de pil slikte hebben we echt nog wel 2 maanden ook nog met een condoom gevreeen. Op een of andere manier kan ik niet geloven dat de pil mij beschermt en ben dan ook nog altijd een beetje opgelucht als ik ongesteld word.

Na die 2 maanden dus gingen we het zonder condoom doen, maar af en toe met. Vraag me niet waarom de ene keer wel en de andere keer niet, dat was gewoon een gevoel
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 14:45
Verwijderd
Alleen de pil. Als je een paar keer een check hebt gedaan bij de huisarts kan er vrij weinig misgaan is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:52
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
In mijn laatste relatie toch double dutch gedaan, om de 1 of ander reden vertrouw ik mijn pil niet voor de volle 100% {terwijl ik hem wel altijd op tijd slik etc.}
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:11
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Rubbers zijn irritant
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:30
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-09-2005 @ 17:11 :
Rubbers zijn irritant
waarom?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-09-2005 @ 15:26 :
Ik gebruik alleen de pil. Maar ja het was dan ook duidelijk dat we beide geen soa hadden (we waren beide nog maagd).

Ik ben nooit bang voor zwangerschap, maar wel of ik de pil wel geslikt heb; dat is echt een soort ''dwang'' voor me, omdat nog een keer extra te controleren voor het slapen gaan.
ook

alleen heb ik af en toe van die buien (als ik buikpijn heb of heel erg emotioneel) dat ik het idee heb dat ik zwanger ben. En toch wordt mijn buik niet dikker
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 01-09-2005 @ 17:30 :
waarom?
Omdoen is geklooi, man kan minder voelen tijdens seks... Ik heb ook liever zonder hoor, lekker spontaan seks hebben zonder telkens weer die condooms te pakken

Laatst gewijzigd op 01-09-2005 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:47
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 01-09-2005 @ 17:30 :
waarom?
Omdoen is niet lastig, 't is alleen erg saai. Rubber is rubber.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 01-09-2005 @ 17:33 :
alleen heb ik af en toe van die buien (als ik buikpijn heb of heel erg emotioneel) dat ik het idee heb dat ik zwanger ben. En toch wordt mijn buik niet dikker
Ja dat heb ik ook wel eens; zelfs een keer een zwangerschapstest gedaan .
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:01
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-09-2005 @ 18:00 :
Ja dat heb ik ook wel eens; zelfs een keer een zwangerschapstest gedaan .
Hij vindt dat onzin en ik durf het niet te gaan halen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:03
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 01-09-2005 @ 18:01 :
Hij vindt dat onzin en ik durf het niet te gaan halen
Je kunt ze ook via internet bestellen, dan krijg je hem in een blanco envelop thuis.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:03
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-09-2005 @ 17:47 :
Omdoen is niet lastig, 't is alleen erg saai. Rubber is rubber.
Ja idd, liever niet vrijen dan rubber
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 01-09-2005 @ 18:01 :
Hij vindt dat onzin en ik durf het niet te gaan halen
Mijn vriend vindt het ook onzin, maar ik wilde het toen. Als ik er nu weer eens over begin zegt hij dat ik me niet moet aanstellen (maar dan op mijn vriend's manier; iets liever).
Mijn moeder lachte zich helemaal kapot toen, en vond dat ik me echt niet moest aanstellen.

Uhm ja het was ook best eng om dat ding te halen ... stond ik daar in de apotheek, straks dachten mensen nog allerlei gekke dingen (bijvoorbeeld dat ik seks had gehad )
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:12
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 01-09-2005 @ 18:03 :
Ja idd, liever niet vrijen dan rubber
Misschien maar beter ja.




Masturbeer jij weleens met wanten aan?




Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 17:28
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-09-2005 @ 18:12 :
Misschien maar beter ja.




Masturbeer jij weleens met wanten aan?




nee, aanradertje?

Zin om een soa op te lopen?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 18:03
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 01-09-2005 @ 18:28 :
nee, aanradertje?

Zin om een soa op te lopen?
Doe je aan one night stands dan? Als je een vaste vriend/vriendin hebt waarvan je weet dat hij niets onder de leden heeft, waar maak jij je dan zorgen om?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 08:41
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik gebruik al 5 jaar de pil, nooit met condoom gedaan, wil ik ook niet. Ik vergeet regelmatig de pil, wat betekent dat ik er 's middags achter kom: "oh ik moet die van gisteravond nog innemen" en dat vergeet, en de volgende dag: "oh ik heb al 2 dagen de pil niet ingenomen, toch maar ff doen". Ik slik de pil altijd door ben al een jaar niet ongesteld geweest alleen omdat ik géén zin heb in dat ongesteldheidsgezeik.. Makkelijk toch
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 09:32
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
wtf, een extra pil

haha

edit: ow, als je gekotst heb ofzo, ja dan snap ik em
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 09:32
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ont:

alleen pil
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 09:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik gebruik alleen de pil. Mn vriend en ik weten zeker dat we beide niets hebben, vandaar. Ik heb ook wel eens buien dat ik denk dat ik zwanger ben Ik vergeet m wel eens te slikken (maar slik m dan wel binnen 12 uur alsnog) en ben ook vaak aan de diarree... (alleen geen zware, zeg maar ) Dus dan spookt er nog wel eens door mn hoofd van 'stel dat...'
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 10:17
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-09-2005 @ 19:03 :
Doe je aan one night stands dan? Als je een vaste vriend/vriendin hebt waarvan je weet dat hij niets onder de leden heeft, waar maak jij je dan zorgen om?
Vreemdgaan
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 10:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik gebruik naast de pil ook een condoom, ik vertrouw de pil alleen niet zo goed
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 11:47
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
In het begin nam ik de pil en gebruikte we een condoom... Maar mijn vriend vertrouwt de pil niet, en wil perse een condoom blijven gebruiken, dus vond ik het niet langer nodig om elke dag een dosis hormonen te slikken. Enkel condoom dus...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 12:09
slaagroom
slaagroom is offline
eerst gebruikte ik ook nooit condoom, alleen pil

maar een meisje die ik ken merkte op een dag dat haar borsten heel erg gegroeit waren omdat haar bh's niet meer pasten.. dus zij test gedaan
bleek ze al meer dan 6 mnden zwanger te zijn
ze kon het kindje niet meer weg laten halen

ze was gewoon aan de pil, netjes elke dag zelfde tijd geslikt, niet gekotst etc...

en ze werd gewoon elke maand ongesteld door de pil, dus daarom wist ze niet dat ze zwanger was.

haar kindje is nu 1.5....

daarom slik ik pil EN gebruik ik condoom


brrrr..
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
slaagroom schreef op 02-09-2005 @ 13:09 :
eerst gebruikte ik ook nooit condoom, alleen pil

maar een meisje die ik ken merkte op een dag dat haar borsten heel erg gegroeit waren omdat haar bh's niet meer pasten.. dus zij test gedaan
bleek ze al meer dan 6 mnden zwanger te zijn
ze kon het kindje niet meer weg laten halen

ze was gewoon aan de pil, netjes elke dag zelfde tijd geslikt, niet gekotst etc...

en ze werd gewoon elke maand ongesteld door de pil, dus daarom wist ze niet dat ze zwanger was.

haar kindje is nu 1.5....

daarom slik ik pil EN gebruik ik condoom


brrrr..
Ineens kom je er achter dat je al zes maanden zwanger bent omdat je bórsten dikker zijn geworden? Wanneer je meer dan zes maanden zwanger bent ben je ook al flink dik hoor... je buik dus. Beetje raar dat ze er niet eerder achter is gekomen, na drie maanden gaat die buik al flink groeien.

Maar goed, het kan wel natuurlijk, je kán zwanger worden terwijl je de pil slikt. Maar eigenlijk kan dat níet wanneer je hem altijd goed slikt en voorzichtig doet wanneer je buikgriep hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 12:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 02-09-2005 @ 09:41 :
Ik slik de pil altijd door ben al een jaar niet ongesteld geweest alleen omdat ik géén zin heb in dat ongesteldheidsgezeik.. Makkelijk toch
tja, zo kun je hooguit onvruchtbaar worden

Citaat:
Andijvie schreef op 02-09-2005 @ 13:24 :
Maar eigenlijk kan dat níet wanneer je hem altijd goed slikt en voorzichtig doet wanneer je buikgriep hebt.
da's niet waar. de pil biedt geen 100% bescherming bij goed gebruik.

dat de risico's verwaarloosbaar klein zijn (voor de meeste gebruikers) is een ander verhaal...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 12:42
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik gebruik de nuvaring als anticonceptie, en die vertrouw ik wel.
'vroeger' (dwz een halfjaar geleden) gebruikte ik de pil, maar die vertrouwde ik vaak niet. Ik moet nl. vaak overgeven. Als dat gebeurd was of als ik een pil vergeten had, gebruikten we een condoom.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 12:44
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ganralph schreef op 02-09-2005 @ 13:41 :
tja, zo kun je hooguit onvruchtbaar worden
daar word je echt niet onvruchtbaar van, hoor.
Hoogstens kun je bijwerkingen krijgen van al die hormonen.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 12:52
ganralph
ganralph is offline
volgens de bijsluiter/huisarts anders wel.

je mag best dingen n paar dagen uitstellen of zo, maar te veel klooien met je hormonen is wel degelijk slecht
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 02-09-2005 @ 13:52 :
volgens de bijsluiter/huisarts anders wel.

je mag best dingen n paar dagen uitstellen of zo, maar te veel klooien met je hormonen is wel degelijk slecht
Volgens mijn bijsluiter kan je rustig door slikken, mijn huisarts raadde wel aan na drie strippen een stop week te nemen. Maar niet omdat je anders onvruchtbaar kan worden ofzo. In heel veel landen is het zelfs heel normaal dat je de pil permanent doorslikt, dat zouden ze echt niet 'toestaan' wanneer je er onvruchtbaar van kan worden.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 13:02
ganralph
ganralph is offline
vreemd dat een huisarts dat dan zegt (en ik meen het ook gelezen te hebben)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 13:54
Verwijderd
Ik vertrouw op de pil.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 15:16
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-09-2005 @ 13:56 :
Volgens mijn bijsluiter kan je rustig door slikken, mijn huisarts raadde wel aan na drie strippen een stop week te nemen. Maar niet omdat je anders onvruchtbaar kan worden ofzo. In heel veel landen is het zelfs heel normaal dat je de pil permanent doorslikt, dat zouden ze echt niet 'toestaan' wanneer je er onvruchtbaar van kan worden.
Sommige mensen moeten van de dokter juist de pil doorslikken, weet niet precies waarom maar zulke dingen heb ik weleens gehoord..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 15:49
Verwijderd
Ik gebruik beiden, nooit zonder. En dan zit ik soms nog na te denken van wat als ik nou toch zwanger wordt
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 16:41
Verwijderd
Ik gebruik alleen de pil. Condoom nooit gebruikt ook. Mijn vriend en ik hebben beide geen soa's en ik vind de pil alleen voldoende. Ik vertrouw hem, dus ik hoef ook niet te denken dat hij vreemdgaat ofzo.
Ik vind het eigenlijk onzin om het double dutch te doen. De pil is een betrouwbaar voorbehoedsmiddel, daar ga ik dan niet nog een voorbehoedsmiddel bovenop gebruiken. Nougoed, en die kleine kans dat ik toch nog zwanger word, ach, daar maak ik me niet zo druk om.
Ik ben op zich ook wel redelijk slordig met de pil, neem niet stipt op tijd in en ben ook wel eens een keer vergeten, wat er een keer toe heeft geleid dat ik dacht dat ik zwanger was en behoorlijk in de rats zat, maargoed niets aan de hand achteraf. Dat was gewoon een stomme fout van mezelf.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 17:00
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik slik de pil, en we gebruiken geen condooms. Bevalt me niet echt eigelijk... Slik mijn pil dan altijd wel precies om hetzelfde tijdstip en ben hem nog nooit vergeten, gaat al maanden goed, maar elke maand stress ik weer. Verschrikkelijk irritant, maarja..
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 02-09-2005 @ 16:16 :
Sommige mensen moeten van de dokter juist de pil doorslikken, weet niet precies waarom maar zulke dingen heb ik weleens gehoord..
omdat die mensen belachelijk veel last van hun menstruatie hebben, zelfs wanneer ze de pil gebruiken . Als je hevig menstrueert kun je bloedarmoede krijgen door verlies van ijzer en rode bloedcellen, en sommige mensen hebben afschuwelijke buikpijn, migraine of rugpijn tijdens hun menstruatie. Dan kun je maar beter doorslikken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 20:22
Mara
Mara is offline
Ik slik de pil ook door, puur om 't feit dat ik anders een week per maand ziek op bed zou liggen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 21:47
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-09-2005 @ 21:19 :
omdat die mensen belachelijk veel last van hun menstruatie hebben, zelfs wanneer ze de pil gebruiken . Als je hevig menstrueert kun je bloedarmoede krijgen door verlies van ijzer en rode bloedcellen, en sommige mensen hebben afschuwelijke buikpijn, migraine of rugpijn tijdens hun menstruatie. Dan kun je maar beter doorslikken.
Goh, ik dus. Vrolijk ben ik altijd wel, maar daar is dan ook écht alles meegezegt. Vooral die buikpijn is in mijn geval vrijwel altijd extreem.. Maar slik mijn pil maar maximaal 1x door.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Double Dutch seksen: ja of nee?
Axel11
25 10-10-2015 09:03
Seksualiteit Double Dutch seks: ja of nee?
Axel11
3 21-09-2015 11:50
Seksualiteit In hoeverre hebben mannen schuld aan/zeggenschap over een (ongewenste) zwangerschap?
MiBe
71 26-06-2011 20:40
Seksualiteit Verantwoordelijkheid anticonceptie
Thee Muts
98 05-11-2006 12:45
Seksualiteit Met of zonder condoom
Carrera
36 08-09-2004 12:43
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.