Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2006, 13:57
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Ik heb dus een laptop, de HP Pavilion zv5000. Hij is ongeveer 3 jaar oud nu en gebruik hem een jaar echt intensief en reis er ook mee enzo.

Alleen er is een probleempje met de poort voor de stroomkabel. Deze functioneert niet goed meer, alleen als je stabiel gaat zitten en hem constant daar laat staan.
Alleen stabiel zitten zit niet zo lekker en is niet echt een oplossing. Bij de kleinste beweging vliegt de draad eruit. Ik vermoed dat deze poort heeft losgelaten van de printplaat en dat daardoor het contact verstoord wordt. Af en toe doet hij het nog wel namelijk.

Ik heb hem uit elkaar gehaald, maar kon het verder niet zien. In de winkel vertelden ze me dat de reparatie ongeveer 600 euro gaat kosten. In elk geval bij HP, omdat er volgens de winkel een nieuw moederbord in moet. Maar 600 euro heb ik niet voor een reparatie over. Zeker niet omdat het een vrij oude laptop is.
Dus ik moet me behelpen. Verder is hij trouwens nog prima in orde, dus vind het eigenlijk zonde om een nieuwe te kopen en mensen die het voor een prikkie kunnen maken, ken ik niet. Dus dat is geen oplossing. En iemand die ik niet echt ken, vertrouw ik het liever niet toe.

Er is echter ook een tweede oplossing. Ik kan geld van mijn moeder lenen om een nieuwe te kopen. Wil er een van rond de 800 euro. Alleen ik ben bang dat deze ook zo weer kapot is en eigenlijk wil ik een halfjr wachten (dus halfjr behelpen), omdat ik dan aan een nieuwe studie begin en dus een nieuwe laptop handig is.

Ik vroeg me af wat jullie zouden doen:
Nu een nieuwe kopen met het risico dat hij over een halfjaar weer kapot (ja, dat risico heb ik altijd wel, maar ik bedoel specifiek dit probleem) is en je dus voor je studie geen een hebt, alleen twee halfgare of een halfjaar behelpen, hopen dat de laptop het blijft doen en dan pas een nieuwe kopen.
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2006, 14:15
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Vliegt ie nou steeds uit de poort of zit de poort zelf los van het mobo?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 14:17
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Mijn laptop zegt steeds dat het snoer er niet in zit (heel af en toe zegt ie wel dat ie erin zit trouwens) en ik vermoed daarom dat die poort loszit van het mobo en daarom geen contact maakt en dus het snoer niet pakt op de een of andere manier.
Zou niet weten wat het anders kan zijn.

En batterij opladen als ie niet aanstaat, is niet echt een optie, want die houdt het maar 1.5 uur. En aan tafel zitten is helaas ook niet mogelijk, omdat bij mijn vriendje (waar ik hem gebruik, thuis heb ik desktop) geen plek is voor een tafel.
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare

Laatst gewijzigd op 29-12-2006 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 11:08
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Vermits je zegt dat je hem al opengedaan hebt, vermoed ik dat je toch enige elektronicakennis bezit, dan kun je toch gewoon proberen die poort opnieuw vast te solderen? (Wel oppassen met de andere componenten, niet te lang verwarmen, geen al te hoog wattage instellen, zeker geen soldeerpistool gebruiken). Verder, hoe ziet die stroomkabel eruit, als het zo'n standaard-adapter-kabel ( gewoon rond met 1 gat erin), dan kan het soms helpen om die een beetje te vervormen zodat hij in de poort klemt (als de kabel tenminste geregeld fysiek losvalt, dus als de poort intern wel goed is, maar de kabel niet meer).

Anders: tja ik weet niet waarvoor je die computer gebruikt (geen al te zware programma's zo te zien). Of je nu of over 6 maand een koopt, tja, over 6 maand zal je een iets beter voor hetzelfde geld kunnen hebben (of dezelfde voor minder). In 2007 zullen de prijzen van de notebooks volgens mij weer een extra duikje nemen (weer nieuwe modellen die op de markt gaan komen, dus oude modellen zullen wel iets moeten dalen in prijs).

Wel geef ik de tip om niet voor HP te gaan, hoor hier vrij veel problemen over.

Maar of je nu of over 6 mand een wilt, hangt er dus volledig van af of je zelf nog met je huidige computer wilt blijven rondlopen. Vermits je voor je volgende opleiding een nodig hebt, kan je misschien daar al informeren of je daar goedkoop aan een computer kan geraken (bij TU Delft en TU Twente in ieder geval wel, dacht ik; je betaalt dan wel iets meer (1000 euro), meer dat geld is hij zeker waard (vermits die computers meestal 2000 euro kosten in de winkel)). Ofwel wat de eisen zijn die ze stellen aan een notebook; heb je een 'gewone' richting (dus niets multimedia, content design, technisch ontwerp, CAD, CAS, ingenieur, ...), dan moet je meestal geen al te zwaar beest kopen. Voor meer technische toepassingen vaak wel (als je zelf 3d-ontwerpen moet renderen, of als je echt vaak met programma's van Adobe/Macromedia/... moet werken, valt het ook niet echt aan te raden een te goedkope computer te nemen).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Software & Hardware Drivers installeren HD5870M
Korreltjezout
5 04-03-2012 21:24
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De File
Issun
6 19-12-2009 09:39
Liefde & Relatie Ik weet het even niet meer..
Mariekje*
15 13-09-2005 17:05
Lifestyle Wat hebben we vandaag (of gister) allemaal uitgevreten?
AngelLena
500 08-07-2004 14:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.