Oud 01-04-2009, 19:20
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Hallo,
Ik wil graag een laptop aan schaffen ivm het op kamers gaan.
Nu zoek ik een laptop voor ongeveer €800,- waarmee ik buiten het gewone tekstverwerken, emailen en internetten ook goed mee kan grafisch vormgeven. Hierbij bedoel ik onder andere Adobe Photoshop CS3, Illustrator CS3 en inDesign CS3.. Deze zou ik ook graag tegelijk zonder problemen willen kunnen gebruiken.

Nu heb ik zelf niet veel verstand van laptops. Ik weet bv wel dat je dan een apple macbook 2.4 ghz met 4 gb geheugen zou kunnen aanschaffen maar dit kost bijna het dubbele van wat ik wilde gaan uitgeven dus dit is eigenlijk geen optie.

Weet iemand mischien wat een goedkoper alternatief is die wel aan mijn eisen kan voldoen? Wat zijn de richtlijnen qua geheugen, videokaart en processor waar ik aan moet denken?

Alvast bedankt!
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2009, 19:41
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Voor Photoshop etc. zijn twee dingen belangrijk: een snelle processor en genoeg RAM-geheugen. Is dus een kwestie van kijken welke laptop binnen je budget op dat gebied het meeste te bieden heeft.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 21:24
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Bedankt voor de snelle reactie!

Ja hoe meer hoe beter enzo, maar ik vroeg mij af hoeveel voldoende is voor mij zodat ik er toch een jaar of 2 mee verder kan? Ik hoor vaak dat die standaard laptops meestal een videokaart of iets anders hebben die eigenlijk niet zo geschikt zouden zijn voor de rest van de hardware die gebruikt wordt enzo? Dat de samenstelling niet optimaal is zeg maar..
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 09:32
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Ik heb deze laptop De Toshiba Sattelite a300d. En hier draait Adobe CS 4 zelfs vlekkeloos op. En ik heb hem een half jaar geleden voor 850 euro gekocht. Ligt iets boven je budget, maar kun je overwegen.
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor de snelle reactie!

Ja hoe meer hoe beter enzo, maar ik vroeg mij af hoeveel voldoende is voor mij zodat ik er toch een jaar of 2 mee verder kan? Ik hoor vaak dat die standaard laptops meestal een videokaart of iets anders hebben die eigenlijk niet zo geschikt zouden zijn voor de rest van de hardware die gebruikt wordt enzo? Dat de samenstelling niet optimaal is zeg maar..
De videokaart is van ondergeschikt belang bij Photoshop en de andere programma's, omdat die alles door de processor laten doen. Erg inefficiënt en een beetje jammer, maar dat houdt voor jou wel in dat je eigenlijk geen rekening hoeft te houden met de videokaart die er in zit.
Koop gewoon een laptop met een fatsoenlijke processor en 4GB ram, daar moet je 't prima een paar jaar mee kunnen uithouden.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 13:05
Verwijderd
Waarom wil je per se een laptop en niet gewoon een pc? Als er goede redenen zijn om een laptop te nemen dan is het natuurlijk prima, maar best veel mensen zetten zo'n ding gewoon op het bijzettafeltje en laten hem altijd thuis staan. Dan kun je beter van hetzelfde geld een snellere pc kopen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 13:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ook waar Zeker als je grafisch werk gaat doen is een grote monitor ook wel fijn, en dan heb je ook niet zoveel aan een laptop.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 21:41
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Bedankt voor alle reacties!

De reden dat ik een laptop wil is puur omdat ik deze ook voor school nodig zal hebben.

Maar ik heb dus 4 GB RAM nodig en een processor van ongeveer 2.0 Ghz?
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 09:49
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Gebruik voor "school" blijkt in de praktijk vaan genoeg neer te komen op twee keer per jaar van het bureau af te halen.. welke opleiding ga je doen en waar, zeker in het eerste jaar blijk je namelijk zelden grafische ontwerp programma's nodig te hebben..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 19:49
Verwijderd
De vraag is ook wat je allemaal met Photoshop gaat doen.. collega's van mij draaien het op Quad cores met > 4GB RAM en RAID arrays en vinden het nog traag
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 18:12
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
@ shoebuddy 2.0:

Naar mijn mening gebruiken mensen hun laptop voor school wel vaker dan 2 keer per jaar Buiten dat.. Ik heb hem dus voor school nodig om te werken in word en voor internet en mail. Maar buiten school heb ik soms grafisch wat opdrachten lopen en die zou ik ook graag met dezelfde laptop willen doen, vandaar dat ik een wat sterkere laptop nodig heb dan alleen 1 die geschikt is voor Word en mailverkeer.

@ ********:
True haha, hij kan niet snel genoeg zijn
Maar ik heb dus wel ongeveer een budget van €800,- voor ogen.
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 09:30
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Citaat:
Gebruik voor "school" blijkt in de praktijk vaan genoeg neer te komen op twee keer per jaar van het bureau af te halen.. welke opleiding ga je doen en waar, zeker in het eerste jaar blijk je namelijk zelden grafische ontwerp programma's nodig te hebben..
Valt mee hoor. Ik heb mijn laptop ook elke dag mee. En ik gebruik hem ook elke dag. Ok, ik zit nu op stage en gebruik hem daar ook, maar op school had ik hem ook elke dag in gebruik.
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 13:40
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Jaaa het is toch de Apple Macbook 2.0 Ghz geworden
Met 4 GB geheugen en 250 GB harde schijf!

Ik had nog een sponsor gevonden
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.