Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2004, 22:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
hmm
ik dacht toch echt zeker te weten dat ik vorige week op maandag m'n laatste pil had gepakt en dus vandaag (dinsdag) weer moest beginnen met een nieuwe strip, maar toen ik zojuist m'n oude strip weglegde zag ik dat ik al op zondag was gestopt.
Nu heb ik dus een stopweek van 8 dagen gehad.
Ik weet dat je normaal je stopweek niet langer mag maken dan 7 dagen, dus ik vraag me af: maakt die ene dag veel uit?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-03-2004, 10:55
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-03-2004 @ 23:07:
hmm
ik dacht toch echt zeker te weten dat ik vorige week op maandag m'n laatste pil had gepakt en dus vandaag (dinsdag) weer moest beginnen met een nieuwe strip, maar toen ik zojuist m'n oude strip weglegde zag ik dat ik al op zondag was gestopt.
Nu heb ik dus een stopweek van 8 dagen gehad.
Ik weet dat je normaal je stopweek niet langer mag maken dan 7 dagen, dus ik vraag me af: maakt die ene dag veel uit?
Ik denk wel dat het wat uitmaakt want in mijn bijsluiter staat (Microgynon 30) Dat je de stopweek wel mag verkorten met hoogstens 3 dagen maar nooit verlengen dus ik denk dat je eerst een condoom moet gebruiken.

En ook nog ff een vraag aan jou: Jij weet vast nog wel van mijn post in het grote pil topic 6 van dat de pil was vergeten en wel sex had gehad, je zei toen dat ik direct naar de huisarts moest gaan. Dat heb ik niet gedaan Maar ik ben nu wel op de normale tijd ongesteld geworden maar het is niet echt bloed het is meer bruinig en ik weet nu dat je in een enkel geval ongesteld word als je zwanger bent maarja ik vraag het toch maar ff: Zou ik nu toch zwanger kunnen zijn???
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 03-03-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 02-03-2004 @ 23:07:
hmm
ik dacht toch echt zeker te weten dat ik vorige week op maandag m'n laatste pil had gepakt en dus vandaag (dinsdag) weer moest beginnen met een nieuwe strip, maar toen ik zojuist m'n oude strip weglegde zag ik dat ik al op zondag was gestopt.
Nu heb ik dus een stopweek van 8 dagen gehad.
Ik weet dat je normaal je stopweek niet langer mag maken dan 7 dagen, dus ik vraag me af: maakt die ene dag veel uit?
Ehm, ja, op zich telt dat als 'pil vergeten in de eerste week'
Oud 03-03-2004, 13:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
WPWW schreef op 03-03-2004 @ 11:55:
Ik denk wel dat het wat uitmaakt want in mijn bijsluiter staat (Microgynon 30) Dat je de stopweek wel mag verkorten met hoogstens 3 dagen maar nooit verlengen dus ik denk dat je eerst een condoom moet gebruiken.

En ook nog ff een vraag aan jou: Jij weet vast nog wel van mijn post in het grote pil topic 6 van dat de pil was vergeten en wel sex had gehad, je zei toen dat ik direct naar de huisarts moest gaan. Dat heb ik niet gedaan Maar ik ben nu wel op de normale tijd ongesteld geworden maar het is niet echt bloed het is meer bruinig en ik weet nu dat je in een enkel geval ongesteld word als je zwanger bent maarja ik vraag het toch maar ff: Zou ik nu toch zwanger kunnen zijn???
oke, bedankt voor je antwoord. (ook sarah bedankt)

en op jouw vraag: er wordt idd gezegd dat je ongesteld kan zijn als je zwanger bent. Dat is ook zo, maar de laatste tijd wordt het zó vaak gezegd, dat het lijkt alsof het heel vaak voorkomt. Dit is dus niet waar. Slechts een enkeling blijft ongesteld tijdens de zwangerschap en sowieso zijn het vaak bloedingen en geen echte menstruatie.
Of je zwanger kan zijn, ik weet het niet. Menstruatie kan sowieso wel eens bruinig zijn, dus het hoeft niks te betekenen. Toch heb je onbeschermde seks gehad, dus ik zou voor de zekerheid een testje doen. Ben je ook meteen van de onzekerheid af.

en het waren sarahbressers en AnNie! 16 die jouw adviseerden om naar de dokter te gaan
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-03-2004, 20:40
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
heb het topic even doorgekeken, en volgens mij is nog niet eerder gevraagd.. (anders sorry )

ik vroeg me af, wat nou precies de kansen zijn dat je toch zwanger wordt als je wel netjes op tijd iedere dag de pil slikt en hem niet vergeet enzo, gewoon alles volgens de regels doet zegmaar..
ik dacht me te herrineren iets in mn biologieboek gelezen te hebben over een klein percentage van de gevallen waarin dat gebeurt?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 03-03-2004, 21:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 03-03-2004 @ 21:40:
heb het topic even doorgekeken, en volgens mij is nog niet eerder gevraagd.. (anders sorry )

ik vroeg me af, wat nou precies de kansen zijn dat je toch zwanger wordt als je wel netjes op tijd iedere dag de pil slikt en hem niet vergeet enzo, gewoon alles volgens de regels doet zegmaar..
ik dacht me te herrineren iets in mn biologieboek gelezen te hebben over een klein percentage van de gevallen waarin dat gebeurt?
de pil is voor 99% betrouwbaar
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-03-2004, 22:16
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-03-2004 @ 22:50:
de pil is voor 99% betrouwbaar
en dan voor de vergelijking; weet je ook hoe betrouwbaar het condoom is?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 04-03-2004, 10:41
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-03-2004 @ 14:59:

en het waren sarahbressers en AnNie! 16 die jouw adviseerden om naar de dokter te gaan
Oh sorry maar in ieder geval bedankt voor je antwoord!!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 04-03-2004, 12:05
Verwijderd
Heej ik had al eerder in dit topic iets gezet over dat ik langer ongesteld was alsnormaal waarschijnlijk door gebruik v/d pil. (start ervan)

Op dit moment ben ik dus nog steeds ongesteld.. maar ik bedacht me gisteravond : kan het aan de pil liggen? Dat deze te licht is of te zwaar ofzo? (ik weet niet of het kan)

Is het verstandig om anders, als het zondag nog steeds zo is (dan ben ik gwon 2!! weken ongesteld geweest) even langs de dokter te gaan ofzo?

ik ben ongesteld zijn best wel zat
Oud 04-03-2004, 12:28
Verwijderd
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 03-03-2004 @ 23:16:
en dan voor de vergelijking; weet je ook hoe betrouwbaar het condoom is?
Ehm, onderzoeken spreken elkaar een beetje tegen, maar van wat ik tot nu toe gelezen en gehoord heb ligt dat tussen de 82 % en de 98 %. Over de pil heb ik trouwens ook wel eens 98 % gehoord of 99,7 %.

Overigens zijn die getallen per jáár dat je regelmatig seks hebt, en niet per keer dat je seks hebt.
Oud 04-03-2004, 12:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-03-2004 @ 13:28:
Ehm, onderzoeken spreken elkaar een beetje tegen, maar van wat ik tot nu toe gelezen en gehoord heb ligt dat tussen de 82 % en de 98 %. Over de pil heb ik trouwens ook wel eens 98 % gehoord of 99,7 %.

Overigens zijn die getallen per jáár dat je regelmatig seks hebt, en niet per keer dat je seks hebt.
oh dat wist ik niet.
maar dus van de 100 mensen die een heel jaar regelmatig seks hebben en de pil gebruiken wordt d'r 1 zwanger?
en in dat andere geval was het dus geweest dat van de 100 mensen die seks hebben op 1 moment, er 1 zwanger werd.

dat scheelt nogal een hoop
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-03-2004, 12:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 04-03-2004 @ 13:05:
Heej ik had al eerder in dit topic iets gezet over dat ik langer ongesteld was alsnormaal waarschijnlijk door gebruik v/d pil. (start ervan)

Op dit moment ben ik dus nog steeds ongesteld.. maar ik bedacht me gisteravond : kan het aan de pil liggen? Dat deze te licht is of te zwaar ofzo? (ik weet niet of het kan)

Is het verstandig om anders, als het zondag nog steeds zo is (dan ben ik gwon 2!! weken ongesteld geweest) even langs de dokter te gaan ofzo?

ik ben ongesteld zijn best wel zat
hmm, ik weet niet precies of dat daardoor kan komen.
maar even bellen met de assistente lijkt me een vrij makkelijke oplossing. Ik zou aan haar vragen of je daarvoor langs moet komen.
Denk het namelijk niet (zoals eerder al gezegd: afwijkende menstruatie komt vaker voor bij begin aan de pil) dus het is zonde als je voor niets komt. Maar als zij zegt dat dat wel een goed idee is, dan kan je meteen een afspraak maken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 07-03-2004, 18:33
Mindfields
Mindfields is offline
De kans is heel groot dat ik volgende week vrijdag seks ga hebben. Nu ben ik vorige maand ongesteld geworden op 16 februari. Betekent dat dat de kans groot is dat vrijdag ongesteld ben? Zoja, is het dan heel erg onverstandig en ongezond om nu de pil door te gaan slikken? (was met de pil gestopt)
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 07-03-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 07-03-2004 @ 19:33:
De kans is heel groot dat ik volgende week vrijdag seks ga hebben. Nu ben ik vorige maand ongesteld geworden op 16 februari. Betekent dat dat de kans groot is dat vrijdag ongesteld ben? Zoja, is het dan heel erg onverstandig en ongezond om nu de pil door te gaan slikken? (was met de pil gestopt)
Als je nu met de pil begint om je menstruatie uit te stelen dan is dat niet onverstandig of ongezond, maar het is ook niet zéker of het je menstruatie wel tegen houdt. Bedenk wel dat je pil dan vrijdag nog niet veilig is

hoe groot de kans is dat je vrijdag ongesteld is weet ik niet want ik ken jouw ritme niet he . Maar als er normaal gesproken steeds 4 weken tussen de ene eerste-menstruatiedag en de andere zitten, dan is de kans dat je vrijdag ongesteld wordt/bent wel aardig groot ja.
Oud 08-03-2004, 12:51
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Ben de laatste tijd een beetje 'bruinig' ongesteld...En ook mijn afscheiding is een beetje wit en dik...normaal heb ik hier niet zo'n last van....Moet ik maatregelen nemen??? naar de dokter ofzo???

Het is nou denk ik twee keer voorgekomen dat ik bruin bloed heb en die afscheiding is ook twee maanden ofzow
Oud 08-03-2004, 15:30
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 07-03-2004 @ 20:36:
Als je nu met de pil begint om je menstruatie uit te stelen dan is dat niet onverstandig of ongezond, maar het is ook niet zéker of het je menstruatie wel tegen houdt. Bedenk wel dat je pil dan vrijdag nog niet veilig is

hoe groot de kans is dat je vrijdag ongesteld is weet ik niet want ik ken jouw ritme niet he . Maar als er normaal gesproken steeds 4 weken tussen de ene eerste-menstruatiedag en de andere zitten, dan is de kans dat je vrijdag ongesteld wordt/bent wel aardig groot ja.
Hmm...Maar de kans is dus dan wel groter dat ik niet ongesteld word?
EN: het ging niet om de veiligheid, maar meer dat ik niet ongesteld werd...De condooms zullen gebruikt worden

Maar wordt de kans kleiner dat ik dan niet ongesteld word of heeft het er niks mee te maken?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 09-03-2004, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 08-03-2004 @ 16:30:
Hmm...Maar de kans is dus dan wel groter dat ik niet ongesteld word?
EN: het ging niet om de veiligheid, maar meer dat ik niet ongesteld werd...De condooms zullen gebruikt worden

Maar wordt de kans kleiner dat ik dan niet ongesteld word of heeft het er niks mee te maken?
Ja, ik denk dat de kans dat je ongesteld wordt wel kleiner is

@ annie16: dat menstruatiebloed bruinig is, dat is toch normaal? Iig, als je afscheiding anders is dan-ie meestal is, dan is 't misschien wel handig om naar de dokter te gaan, ja, al is het maar gewoon voor de zekerheid.
Oud 09-03-2004, 13:00
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-03-2004 @ 10:19:

@ annie16: dat menstruatiebloed bruinig is, dat is toch normaal? Iig, als je afscheiding anders is dan-ie meestal is, dan is 't misschien wel handig om naar de dokter te gaan, ja, al is het maar gewoon voor de zekerheid.
Ja ik heb dat inderdaad wel vaker, een beetje bruinig bloed. En ik kan ook geen soa ofzo hebben want ik ben maar met 1 jongen naar bed geweest en ook ik ben voor hem de eerste...Kan het ook door de pil komen dat je afscheiding verandert???
Oud 09-03-2004, 13:06
Verwijderd
ja, dat kan inderdaad ook, zeker als je de pil nog niet zo heel lang gebruikt of net een andere bent gaan gebruiken
Oud 09-03-2004, 16:42
Verwijderd
Heej, ik had vorige week wat verondruste berichten vanaf mijn kant geplaatst.

Ik heb met de doktersassistente gebelt en vandaag heeft mijn huisarts me terug gebelt. Ik had nog 4 pillen over en daarom moet ik nu een vervroegde stopweek inbouwen : Ik moest er vandaag 2 en morgen 2 en dan stoppen.
Na de stop week moet het dan allemaal weer prima lopena ls het goed is.
Oud 09-03-2004, 17:11
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-03-2004 @ 14:06:
ja, dat kan inderdaad ook, zeker als je de pil nog niet zo heel lang gebruikt of net een andere bent gaan gebruiken
ow dan denk ik dat het dat is. Want ik ben namelijk overgestapt van de Diane naar Lovette
Oud 09-03-2004, 18:48
Mara
Mara is offline
Vraagje: Als je de prikpil gebruikt, word je dan zeker weten niet meer ongesteld? Anders denk ik erover daar op over te gaan, want ik ben altijd hondsberoerd de 3 dagen voor ik ongesteld moet worden. Duizelig, hoofdpijn, misselijk en niet zo'n beetje ook. Vaak voel ik me zo beroerd dat ik me ziek meld op school. Dit zou dus een goede oplossing kunnen zijn.
Ik gebruik nu Microgynon 30.. die ben ik begonnen te slikken zodat ik regelmatig ongesteld zou worden en er voor te zorgen dat ik er niet zo ziek van werd. Regelmatig ben ik nu, maar nu dus ook regelmatig ziek
Oud 09-03-2004, 19:41
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Ik heb ook een vraagje..ik ben nu ruim 2 maand aan de pil en heb hem altijd trouw geslikt, nooit vergeten of wat dan ook...ben in mn stopweek ook weer gewoon ongesteld geworden, toch ben ik telkens erg bang dat ik zwanger kan zijn of kan worden. Ik heb nu sinds een paar dagen telkens een vreemd gevoel in mn buik en zit telkens te piekeren...zou dit nou echt nodig zijn?
Dankjewel alvast
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {
Oud 09-03-2004, 22:48
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 09-03-2004 @ 20:41:
Ik heb ook een vraagje..ik ben nu ruim 2 maand aan de pil en heb hem altijd trouw geslikt, nooit vergeten of wat dan ook...ben in mn stopweek ook weer gewoon ongesteld geworden, toch ben ik telkens erg bang dat ik zwanger kan zijn of kan worden. Ik heb nu sinds een paar dagen telkens een vreemd gevoel in mn buik en zit telkens te piekeren...zou dit nou echt nodig zijn?
Dankjewel alvast
ik denk dat je je druk maakt om niets
die pil werkt, anders was het allang fout gegaan.
niet druk maken dus!
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 09-03-2004, 22:50
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-03-2004 @ 19:48:
Vraagje: Als je de prikpil gebruikt, word je dan zeker weten niet meer ongesteld? Anders denk ik erover daar op over te gaan, want ik ben altijd hondsberoerd de 3 dagen voor ik ongesteld moet worden. Duizelig, hoofdpijn, misselijk en niet zo'n beetje ook. Vaak voel ik me zo beroerd dat ik me ziek meld op school. Dit zou dus een goede oplossing kunnen zijn.
Ik gebruik nu Microgynon 30.. die ben ik begonnen te slikken zodat ik regelmatig ongesteld zou worden en er voor te zorgen dat ik er niet zo ziek van werd. Regelmatig ben ik nu, maar nu dus ook regelmatig ziek
wat vervelend
maar van de prikpil word je inderdaad niet meer ongesteld ik zit er ook over na te denken
sterkte!
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 10-03-2004, 09:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-03-2004 @ 19:48:
Vraagje: Als je de prikpil gebruikt, word je dan zeker weten niet meer ongesteld? Anders denk ik erover daar op over te gaan, want ik ben altijd hondsberoerd de 3 dagen voor ik ongesteld moet worden. Duizelig, hoofdpijn, misselijk en niet zo'n beetje ook. Vaak voel ik me zo beroerd dat ik me ziek meld op school. Dit zou dus een goede oplossing kunnen zijn.
Ik gebruik nu Microgynon 30.. die ben ik begonnen te slikken zodat ik regelmatig ongesteld zou worden en er voor te zorgen dat ik er niet zo ziek van werd. Regelmatig ben ik nu, maar nu dus ook regelmatig ziek
Ik heb zelf niet zoveel verstand van de prikpil maar Mutant verteld in dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=765133 dat je maar moet afwachten of je wel of niet ongesteld wordt maar je zou het iig kunnen proberen lijkt me.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-03-2004, 09:35
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 09-03-2004 @ 20:41:
Ik heb ook een vraagje..ik ben nu ruim 2 maand aan de pil en heb hem altijd trouw geslikt, nooit vergeten of wat dan ook...ben in mn stopweek ook weer gewoon ongesteld geworden, toch ben ik telkens erg bang dat ik zwanger kan zijn of kan worden. Ik heb nu sinds een paar dagen telkens een vreemd gevoel in mn buik en zit telkens te piekeren...zou dit nou echt nodig zijn?
Dankjewel alvast
Als je de pil elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip slikt is de kans dat je zwanger wordt heel klein (de kans is er wel, maar de kans is heel erg veel kleiner dan wanneer je helemaal niks slikt).
Het rare gevoel in je buik kan best komen omdat je er juist zo over piekert, maar als je gewoon ongesteld wordt in je stopweek lijkt het me dat er niks aan de hand is.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 10-03-2004, 10:57
Verwijderd
@ lovestreetangie: ik denk net als MieX dat het vreemde gevoel in je buik goed kan komen door de zenuwen, en het zou ook een bijwerking van de pil kunnen zijn. Als het echt een vervelend gevoel is dan zou je er eens mee naar de dokter gaan; misschien is een lichtere of zwaardere pil dan een beter idee.
Oud 10-03-2004, 11:31
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Dankjewel voor jullie advies ...
Maar ik heb wel een paar keer gehad dat ik de ene dag de pil om 10 uur nam en de andere dag om 1 uur...maar dit zal wel niet al te veel kwaad kunnen..
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {
Oud 10-03-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 10-03-2004 @ 12:31:
Dankjewel voor jullie advies ...
Maar ik heb wel een paar keer gehad dat ik de ene dag de pil om 10 uur nam en de andere dag om 1 uur...maar dit zal wel niet al te veel kwaad kunnen..
nee, dat is niet erg
Oud 10-03-2004, 12:48
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
okay
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {
Oud 10-03-2004, 13:16
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 10-03-2004 @ 12:31:
Dankjewel voor jullie advies ...
Maar ik heb wel een paar keer gehad dat ik de ene dag de pil om 10 uur nam en de andere dag om 1 uur...maar dit zal wel niet al te veel kwaad kunnen..
Er mag maximaal 36 uur tussen 2 pillen zitten, daarna is het pas onbetrouwbaar (en dan alleen nog als je in de 1e of 3e week zit), dus niks aan de hand
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 10-03-2004, 14:09
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Deze vraag is waarschijnlijk al véél vaker gesteld maar ik was tot nu toe nooit zo geïnteresseerd in de pil en kan hem met een globale blik op t piltopic iig niet vinden.. hoop dat jullie me toch kunnen helpen.
Ik zit er heel sterk over te denken om binnenkort aan de pil gegaan. Ben echter de laatste tijd al een paar kilo aangekomen door mijn nieuwe en onregelmatige levensstijl (niet heel ernstig, maar toch) en wil liever niet nóg meer aankomen.
Verschilt het per persoon of je aankomt van de pil en kun je er iets tegen doen? Of ligt het aan het soort pil? Zijn jullie aangekomen van de pil? Is dit tijdelijk of permanent? Vind het wel prettig om dit soort dingen al een beetje op een rijtje te hebben, voordat ik de dokter om een (bepaalde) pil vraag.
Alsvast bedankt.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 10-03-2004, 15:00
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
stout! schreef op 10-03-2004 @ 15:09:
Deze vraag is waarschijnlijk al véél vaker gesteld maar ik was tot nu toe nooit zo geïnteresseerd in de pil en kan hem met een globale blik op t piltopic iig niet vinden.. hoop dat jullie me toch kunnen helpen.
Ik zit er heel sterk over te denken om binnenkort aan de pil gegaan. Ben echter de laatste tijd al een paar kilo aangekomen door mijn nieuwe en onregelmatige levensstijl (niet heel ernstig, maar toch) en wil liever niet nóg meer aankomen.
Verschilt het per persoon of je aankomt van de pil en kun je er iets tegen doen? Of ligt het aan het soort pil? Zijn jullie aangekomen van de pil? Is dit tijdelijk of permanent? Vind het wel prettig om dit soort dingen al een beetje op een rijtje te hebben, voordat ik de dokter om een (bepaalde) pil vraag.
Alsvast bedankt.
het verschilt per pil, en per mens. ik heb microginon 30 (of 36..?) en ik ben niks aangekomen sinds ik hem gebruik
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 10-03-2004, 16:06
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
stout! schreef op 10-03-2004 @ 15:09:
Deze vraag is waarschijnlijk al véél vaker gesteld maar ik was tot nu toe nooit zo geïnteresseerd in de pil en kan hem met een globale blik op t piltopic iig niet vinden.. hoop dat jullie me toch kunnen helpen.
Ik zit er heel sterk over te denken om binnenkort aan de pil gegaan. Ben echter de laatste tijd al een paar kilo aangekomen door mijn nieuwe en onregelmatige levensstijl (niet heel ernstig, maar toch) en wil liever niet nóg meer aankomen.
Verschilt het per persoon of je aankomt van de pil en kun je er iets tegen doen? Of ligt het aan het soort pil? Zijn jullie aangekomen van de pil? Is dit tijdelijk of permanent? Vind het wel prettig om dit soort dingen al een beetje op een rijtje te hebben, voordat ik de dokter om een (bepaalde) pil vraag.
Alsvast bedankt.
Als je aan de pil gaat kun je iets meer vocht vasthouden dan normaal en dus iets aankomen maar dat verschilt volgens mij per persoon. Ik ben zelf wel iets aangekomen maar het is niet zo dat je vele kilo's aankomt!!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 11-03-2004, 11:30
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 10-03-2004 @ 15:09:
Verschilt het per persoon of je aankomt van de pil en kun je er iets tegen doen? Of ligt het aan het soort pil? Zijn jullie aangekomen van de pil? Is dit tijdelijk of permanent? Vind het wel prettig om dit soort dingen al een beetje op een rijtje te hebben, voordat ik de dokter om een (bepaalde) pil vraag.
Alsvast bedankt.
Met de pillen van tegenwoordig zou je door de pil zelf in principe niet meer dan 1 of 2 kilo moeten aankomen, als je net begonnen bent, omdat je lichaam zich zeg maar aanpast aan de nieuwe hormoonconcentraties. Wel kan het zijn dat je meer honger krijgt door de pil, en dan meer gaat eten, en daardoor aankomt.
Oud 12-03-2004, 11:42
cin85
cin85 is offline
Als je dinsdag je laatste pil heb ingenomen van de maand, wanneer is het dan normaal om ongesteld te wordeN???

thanks
Oud 12-03-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
cin85 schreef op 12-03-2004 @ 12:42:
Als je dinsdag je laatste pil heb ingenomen van de maand, wanneer is het dan normaal om ongesteld te wordeN???

thanks
Dat verschilt per persoon, is echt niet goed te zeggen . Ik heb altijd vrijdag de laatste en wordt dan dinsdagochtend of maandagnacht ongesteld, maar er zijn ook meisjes die op de dag van de laatste pil zelf al ongesteld worden
Oud 12-03-2004, 22:36
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Hum. Vorige week zijn m'n vriendin en ik naar Texel geweest. Ze zou officieel ongesteld zijn die week, maar ze besloot door te slikken.

Ze had de pil 1 keer vergeten in de week voordat ze ongesteld zou moeten worden. Ze had m toen binnen 12 uur alsnog ingenomen. In de doorslikweek was ze de pil nog een keer vergeten (maar wel weer binnen 12 uur ingenomen)

Ik dacht er toen niet echt bij na, maar was de pil wel betrouwbaar vorige week? Yep, m'n vriendin is nogal eh.. vergeetachtig.
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Oud 13-03-2004, 08:54
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Wasp schreef op 12-03-2004 @ 23:36:
Hum. Vorige week zijn m'n vriendin en ik naar Texel geweest. Ze zou officieel ongesteld zijn die week, maar ze besloot door te slikken.

Ze had de pil 1 keer vergeten in de week voordat ze ongesteld zou moeten worden. Ze had m toen binnen 12 uur alsnog ingenomen. In de doorslikweek was ze de pil nog een keer vergeten (maar wel weer binnen 12 uur ingenomen)

Ik dacht er toen niet echt bij na, maar was de pil wel betrouwbaar vorige week? Yep, m'n vriendin is nogal eh.. vergeetachtig.
als ze de pil binnen 12 uur heeft ingenomen is er niets aan de hand
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 13-03-2004, 14:00
Verwijderd
Mjah, vraagje.. beetje stom misschien, maar ik moet vanavond de laatste pil van mijn strip slikken, maar ik ben nú ongesteld, dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen? Of ben ik gek?
Oud 13-03-2004, 14:24
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Mushu schreef op 13-03-2004 @ 15:00:
Mjah, vraagje.. beetje stom misschien, maar ik moet vanavond de laatste pil van mijn strip slikken, maar ik ben nú ongesteld, dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen? Of ben ik gek?
uhm...nee dat is wel een beetje raar...
slik je de pil pas? dan zou het kunnen zijn dat je lichaam nog moet wennen...
het kan ook zijn dat het een bijwerking is...ik kreeg na 1,5 jaar dezelfde pil last van tussenbloedingen...een bijwerking die dus heel laat optrad...ik moest toen een andere pil...
dus even aankijken en als het blijft gebeuren evn naar de dokter lijkt mij.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 13-03-2004, 14:25
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 13-03-2004 @ 15:24:
uhm...nee dat is wel een beetje raar...
slik je de pil pas? dan zou het kunnen zijn dat je lichaam nog moet wennen...
het kan ook zijn dat het een bijwerking is...ik kreeg na 1,5 jaar dezelfde pil last van tussenbloedingen...een bijwerking die dus heel laat optrad...ik moest toen een andere pil...
dus even aankijken en als het blijft gebeuren evn naar de dokter lijkt mij.
dit is de tweede strip die ik slik zegmaar..


ik vind het maar een beetje vaag
Oud 13-03-2004, 16:12
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Mushu schreef op 13-03-2004 @ 15:25:
dit is de tweede strip die ik slik zegmaar..


ik vind het maar een beetje vaag
Dan komt het vast omdat je lichaam er nog aan moet wennen!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 13-03-2004, 16:23
DrEadLoCk-PuSsY
Avatar van DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Dan heb ik nog een vraag!!
Normaal als je een pil vergeetis hij na 12 uur minder betrouwbaar. Hoe kan het dan dat je in je stopweek nog veilig bent?dus als je ongesteld bent??!
Zo slik ik altijd maar is dit wel goed?:

Ik heb mijn laatste pil geslikt.
7 dagen niet, op de 8e weer beginnen -> dit is dus de week dat ik ongesteld ben
dan strip opmaken en weer zo verder.

En ook ik vind het de laatste tijd n beetje griezelig om zulk soort verhalen dat je toch ongesteld kan worden als je zwanger bent... freaky
Oud 13-03-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 13-03-2004 @ 17:12:
Dan komt het vast omdat je lichaam er nog aan moet wennen!
Oke, dan ga ik me er lekker niet druk over maken
Oud 13-03-2004, 20:53
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
DrEadLoCk-PuSsY schreef op 13-03-2004 @ 17:23:
Dan heb ik nog een vraag!!
Normaal als je een pil vergeetis hij na 12 uur minder betrouwbaar. Hoe kan het dan dat je in je stopweek nog veilig bent?dus als je ongesteld bent??!
Zo slik ik altijd maar is dit wel goed?:

Ik heb mijn laatste pil geslikt.
7 dagen niet, op de 8e weer beginnen -> dit is dus de week dat ik ongesteld ben
dan strip opmaken en weer zo verder.

En ook ik vind het de laatste tijd n beetje griezelig om zulk soort verhalen dat je toch ongesteld kan worden als je zwanger bent... freaky
Ja idd, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd.....
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 14-03-2004, 11:05
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ik slik altijd netjes de pil, de laatste 3 strippen zonder stopweek, ben nu dus met 3e strip bezig, 2,5ste week.

Omdat ik vorige week een blaasontsteking heb gehad, heb ik Furabid gekregen. (antibiotica)

Gisteravond heb ik gevreeen met mn vriendje, zonder condoom. Hij is niet klaargekomen in me. Tot die tijd heb ik 4 pillen van die Furabid geslikt, verdeelt over 2 dagen.

Risico om zwanger te zijn geraakt is minimaal toch?
__________________
Freak me baby
Oud 14-03-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
DrEadLoCk-PuSsY schreef op 13-03-2004 @ 17:23:
Dan heb ik nog een vraag!!
Normaal als je een pil vergeetis hij na 12 uur minder betrouwbaar. Hoe kan het dan dat je in je stopweek nog veilig bent?dus als je ongesteld bent??!
Zo slik ik altijd maar is dit wel goed?:

Ik heb mijn laatste pil geslikt.
7 dagen niet, op de 8e weer beginnen -> dit is dus de week dat ik ongesteld ben
dan strip opmaken en weer zo verder.

En ook ik vind het de laatste tijd n beetje griezelig om zulk soort verhalen dat je toch ongesteld kan worden als je zwanger bent... freaky
Je moet je cyclus mét pil een beetje kennen dan:
- de pil zorgt er als eerste voor dat je geen eisprong hebt,
- daarnaast zorgt hij ervoor dat het slijm in je baarmoeder taaier wordt (mocht er dus wél een eisprong zijn, dan is innestelen heel moeilijk tot onmogelijk),
- en als laatste breekt hij al het slijm weer af en word je dus 'ongesteld',

Wanneer je tijdens die week seks hebt, is er allereerst al geen eicel, en is hij er wél (kans erg klein), dan kan hij zich niet innestelen... doet hij dat tóch (kans nóg kleiner), dan wordt hij uitgescheden tijdens de menstruatie.
Oud 14-03-2004, 20:18
Sitia
Avatar van Sitia
Sitia is offline
Heeyheey!!

K ben nu 2 weken aan de pil --> Diane 35.

Mijn vraag is nu, kan het zijn dat je van deze pil de eerste tijd meer puistjes krijgt? Eerst had k er niet zo heel veel, gemiddeld denk ik, maar nu heb k er wat meer last van, terwijl de pil juist tegen puistje zou werken.

En mn 2de vraag, nadat k onder de zonnebank ben geweest, had k een bruinere vlek op mn buik, komt dit ook van de pil?

Alvast bedankt!!
__________________
Why am I trying to give if no-one gives me a try..
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid De pil wanneer werkt die??
Mariap0es
3 24-05-2005 17:10
Lichaam & Gezondheid ongesteldheid
ziggy
1 07-02-2005 15:15
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #8
Verwijderd
500 08-09-2004 17:21
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.