Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2004, 18:44
Evelyne1988
Avatar van Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
het is dus niet mogelijk om dit bij de huisarts te regelen ZONDER dat er een rekening komt...?
in iedergeval bedankt voor je info, heb er zeker wat aan!
Oud 25-03-2004, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Evelyne1988 schreef op 24-03-2004 @ 19:44:
het is dus niet mogelijk om dit bij de huisarts te regelen ZONDER dat er een rekening komt...?
in iedergeval bedankt voor je info, heb er zeker wat aan!
Je kunt de pil contant betalen bij de apotheek.
Lijkt mij dat er dan geen rekening komt.

Een rekening van het doktersbezoek komt er natuurlijk wel, maar je kunt toch zo'n verschrikkelijke last van hoofdpijn hebben gehad?

Je kunt het natuurlijk ook gewoon zeggen, scheelt een hoop gelieg en moeilijk gedoe (wel weer ander moeilijk gedoe misschien, maar goed).

En/of anders idd naar de Rutger Stichting.
Oud 25-03-2004, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 24-03-2004 @ 13:58:
Ik had ff een vraagje, ik slik nu ongeveer anerhalf jaar (denk ik) de pil, Diane 35..Kan het zijn dat je daarop een gegeven moment echt enorme stemmingswisselingen van krijgt?
'k zou niet weten of het na zo'n lange tijd nog kan...volgens mij komt dat dan al wel eerder naar boven... Je zou natuurlijk altijd kunnen kijken hoe het gaat als je stopt met de pil of als je een andere pil gaat slikken.
Oud 25-03-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2004 @ 09:32:
'k zou niet weten of het na zo'n lange tijd nog kan...volgens mij komt dat dan al wel eerder naar boven... Je zou natuurlijk altijd kunnen kijken hoe het gaat als je stopt met de pil of als je een andere pil gaat slikken.
Hmm, ja, tis niet dat ik graag stop met de pil, want dan komt meteen mn acne trug (al eerder geprobeerd) en dan heb ik enorme buikpijn...
Mja, eens aan de dokter vragen..Iig bedankt
Oud 25-03-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 25-03-2004 @ 13:24:
Hmm, ja, tis niet dat ik graag stop met de pil, want dan komt meteen mn acne trug (al eerder geprobeerd) en dan heb ik enorme buikpijn...
Mja, eens aan de dokter vragen..Iig bedankt
Andere pil kan misschien een optie zijn. (Hoewel die weer minder tegen acné helpen, maar misschien wel tegen die buikpijn.) 'k zou het idd eens overleggen met je huisarts.
Oud 25-03-2004, 13:28
Verwijderd
Ik gebruik nu bijna een jaar microgynon 30, en ik heb een paar vraagjes:

Sinds een paar maanden nadat ik met de pil begonnen ben, heb ik vlak voor, tijdens, en kort na de menstruatie erg veel last van jeuk en opgezwollenheid bij mijn vagina. Ik ben er al voor naar de dokter geweest. Hij dat eerst aan een schimmelinfectie, maar kon daar geen duidelijke aanwijzingen voor vinden. Hij heeft me voor de zekerheid wel een crème meegegeven, maar die hielp niet. Hij had toen al gezegd dat als de crème niet zou helpen ik aan een andere pil moet (omdat het daar misschien aan kan liggen). Ik ben nog niet overgestapt op een andere pil, maar ik wilde weten of de klachten jullie bekend voorkomen.

tweede vraag:
Ik heb vaak als ik de pil ingenomen heb last van mijn maag en soms buikpijn. De laatste dagen (ben nu weer bijna een week begonnen na mijn menstruatie) zelfs vrij constant.
Iemand met dezelfde klachten en tips?
Oud 25-03-2004, 14:53
Charlotte_k
Charlotte_k is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-03-2004 @ 18:29:
Even voor de duidelijkheid; je slikte hem de 1ste dag wel, maar de 2de dag slikte je hem 5,5 uur later dan normaal? En vervolgens de 3de wel weer normaal.

Dan is er niets aan de hand hoor.
Ja, inderdaad...
Dankjewel!
__________________
-
Oud 26-03-2004, 13:36
Verwijderd
Ik slik de pil door omdat ik last heb van migraine tijdens de menstruatie. Dit op advies van mijn huisarts. Als ik een doorbraakbloeding krijg, moet ik een stopweek nemen en na een week gewoon weer beginnen met de pil.

Nu ben ik even vergeten of ik gelijk moet stoppen met de pil als ik een bloeding krijg (dus op een andere dag dan aan het eind van de strip). Of moet ik eerst de strip afmaken?

Ik heb namelijk het idee dat de pil niet meer veilig is als je langer dan een week wacht met een nieuwe strip na een bloeding (dus als je de oude strip wel eerst afmaakt.)

Is dat waar?
Oud 26-03-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 26-03-2004 @ 14:36:
Nu ben ik even vergeten of ik gelijk moet stoppen met de pil als ik een bloeding krijg (dus op een andere dag dan aan het eind van de strip). Of moet ik eerst de strip afmaken?

Ik heb namelijk het idee dat de pil niet meer veilig is als je langer dan een week wacht met een nieuwe strip na een bloeding (dus als je de oude strip wel eerst afmaakt.)

Is dat waar?
Volgens mij is het idd zo dat als je na een strip langer dan een week wacht voor je met een nieuwe strip begint dat de pil dan niet meer veilig is. Maar is dat hier van toepassing? Als je nu bv. 1,5 maand de pil slikt, dan kun je nu toch gewoon een week stoppen en dan weer beginnen?
Oud 26-03-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2004 @ 14:38:
Volgens mij is het idd zo dat als je na een strip langer dan een week wacht voor je met een nieuwe strip begint dat de pil dan niet meer veilig is. Maar is dat hier van toepassing? Als je nu bv. 1,5 maand de pil slikt, dan kun je nu toch gewoon een week stoppen en dan weer beginnen?
ik bedoel eigenlijk dat zodra je een doorbraakbloeding krijgt, je in feite al ongesteld bent, en dat je een week daarna weer met de pil moet beginnen. Dan moet je dus meteen stoppen met de pil anders heb je een stopweek die korter is dan 7 dagen.
Oud 27-03-2004, 14:46
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Een maand geleden ben ik een dag eerder met de nieuwe strip begonnen en in de bijsluiter staat dat je wel eerder mag beginnen met de strip (3 dagen ongeveer) maar nooit later maar ik wil graag weer terug naar die dag. Maar voor hoe lang is de pil dan niet betrouwbaar???
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 27-03-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 26-03-2004 @ 14:41:
ik bedoel eigenlijk dat zodra je een doorbraakbloeding krijgt, je in feite al ongesteld bent, en dat je een week daarna weer met de pil moet beginnen. Dan moet je dus meteen stoppen met de pil anders heb je een stopweek die korter is dan 7 dagen.
Ik volg je niet helemaal, geloof ik... Je stopweek begint pas als je stopt met de pil, niet wanneer je ongesteld bent/wordt. Al ben je een hele week ongesteld, zolang je de pil gewoon slikt is het geen stopweek. Al ben je een hele week niet ongesteld, maar je slikt de pil niet, dan is het wel een stopweek. Lijkt mij dus niks uit te maken wanneer je stopt, zolang je maar niet meer dan 7 dagen achter elkaar geen pil slikt. Hoe, wie, wat, wanneer, hoelang, enz. je ongesteld bent doet er niet toe. Voor zo ver ik weet.
Oud 27-03-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 27-03-2004 @ 15:46:
Een maand geleden ben ik een dag eerder met de nieuwe strip begonnen en in de bijsluiter staat dat je wel eerder mag beginnen met de strip (3 dagen ongeveer) maar nooit later maar ik wil graag weer terug naar die dag. Maar voor hoe lang is de pil dan niet betrouwbaar???
Volgens mij moet je er dan vanuit gaan dat de pil vanaf de eerste strip na de te laat begonnen strip weer betrouwbaar is... Dacht ik iig.
Oud 27-03-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2004 @ 18:17:
Al ben je een hele week ongesteld, zolang je de pil gewoon slikt is het geen stopweek.
thanks, dat wilde ik weten, had namelijk vagelijk gehoord dat de pil niet veilig is omdat je al ongesteld bent.
Oud 28-03-2004, 07:46
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 27-03-2004 @ 21:55:
thanks, dat wilde ik weten, had namelijk vagelijk gehoord dat de pil niet veilig is omdat je al ongesteld bent.
Heb ik nog nooit gehoord... (Niet dat ik altijd alles hoor, hoor. ) Als je het echt 100% zeker wilt weten, dan kan je natuurlijk altijd ff je huisarts (of de assistente) bellen om het te vragen.
Oud 28-03-2004, 18:58
Duifje
Duifje is offline
vraagje: Ik heb de pil een week langer doorgeslikt. En wil nu stoppen... Maar als je de pil vergeet en je hebt 7 dagen dagen daarvoor sex gehad dan zeggen ze altijd dat je zwanger kan zijn, omdat die zaadcelletjes nog ff blijven leven in je lichaam. Normaal, ookal was het mn laatste pil dag... heb ik gewoon sex met mn vriendje, en denk ik er verder niet bij na. Maar nu ineens ben ik bang dat als ik morgenochteng geen pil meer inneem, dat ik dan alsnog zwanger kan worden...

Is dit zo? of kan ik gewoon stoppen zonder zorgen?

(beetje vaag verhaal geworden)
__________________
Roekoe!!
Oud 28-03-2004, 19:04
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
(= Leonoor)

Citaat:
Duifje schreef op 28-03-2004 @ 19:58:
vraagje: Ik heb de pil een week langer doorgeslikt. En wil nu stoppen... Maar als je de pil vergeet en je hebt 7 dagen dagen daarvoor sex gehad dan zeggen ze altijd dat je zwanger kan zijn, omdat die zaadcelletjes nog ff blijven leven in je lichaam. Normaal, ookal was het mn laatste pil dag... heb ik gewoon sex met mn vriendje, en denk ik er verder niet bij na. Maar nu ineens ben ik bang dat als ik morgenochteng geen pil meer inneem, dat ik dan alsnog zwanger kan worden...

Is dit zo? of kan ik gewoon stoppen zonder zorgen?

(beetje vaag verhaal geworden)
Is dat niet vergeten in de eerste week?

En zaadcellen die 7 dagen blijven leven in je lichaam...?

Na een strip kun je toch ook gewoon stoppen, ook als je in de laatste week seks hebt gehad? Lijkt me dat dat nu net zo goed geldt dan, je hebt immers gewoon de strip afgemaakt, toch?
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Oud 28-03-2004, 19:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Duifje schreef op 28-03-2004 @ 19:58:
vraagje: Ik heb de pil een week langer doorgeslikt. En wil nu stoppen... Maar als je de pil vergeet en je hebt 7 dagen dagen daarvoor sex gehad dan zeggen ze altijd dat je zwanger kan zijn, omdat die zaadcelletjes nog ff blijven leven in je lichaam. Normaal, ookal was het mn laatste pil dag... heb ik gewoon sex met mn vriendje, en denk ik er verder niet bij na. Maar nu ineens ben ik bang dat als ik morgenochteng geen pil meer inneem, dat ik dan alsnog zwanger kan worden...

Is dit zo? of kan ik gewoon stoppen zonder zorgen?

(beetje vaag verhaal geworden)
het is me niet helemaal duidelijk, maar als ik het goed begrepen heb zit het alsvolgt:

je hebt 28 dagen de pil geslikt en wil nou stoppen. Een week terug heb je seks gehad met je vriendje.
Dan kan je niet zwanger zijn, want de pil is gewoon veilig als je er geen vergeten bent. En dan maakt het niet uit dat je hem een week langer geslikt hebt en dat je nu je stopweek inlast.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-03-2004, 20:03
Verwijderd
keej..
ik ben nu echt al bijna drie weken ofzo ongesteld.. achter elkaar.. niet veel.. maar wel constant.. Moet niet zonder inlegkruisje/maandverbandje/tampon rondhupsen ofzo.. Kan dit met mijn pil te maken hebben?
(ga morgen afspraak maken met de dokter, maar wil ffies jullie mening weten)
Oud 28-03-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-03-2004 @ 21:03:
keej..
ik ben nu echt al bijna drie weken ofzo ongesteld.. achter elkaar.. niet veel.. maar wel constant.. Moet niet zonder inlegkruisje/maandverbandje/tampon rondhupsen ofzo.. Kan dit met mijn pil te maken hebben?
(ga morgen afspraak maken met de dokter, maar wil ffies jullie mening weten)
nou, ik weet niet, als je net met je 1e strip bezig bent dan heeft het er heel waarschijnlijk wat mee te maken, 2e of 3e ook wel, daarna hoor te toch gewend te zijn maar het zou er eventueel door kunnen komen.
Oud 28-03-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-03-2004 @ 22:27:
nou, ik weet niet, als je net met je 1e strip bezig bent dan heeft het er heel waarschijnlijk wat mee te maken, 2e of 3e ook wel, daarna hoor te toch gewend te zijn maar het zou er eventueel door kunnen komen.
ben nu toch wel meer dan een half jaar bezig..
Oud 29-03-2004, 18:20
Verwijderd
Naja, de dokter heeft gezegd dat ik gewoon deze strip moet afmaken, stopweek en daarna moet bellen als het niet overgaat...
Oud 31-03-2004, 12:47
liefkindje
liefkindje is offline
probleempje...

Ben gisteravond dus ook de pil vergeten. Zit in mn eerste week. Vorige week "het" wel gedaan en kwam er vandaag om 13.00 uur achter. Normaal gesproken eet ik hem altijd tegen 24.00 als ik ga slapen. Dus buiten de 12 uur die je hebt ben ik nog eens een uur te laat..

Heb er snel 2 ingenomen in plaats van 1 net.. waarom??? geen idee.

Maar goed. Moet ik alsnog naar de dokter of zal dat ene uurtje buiten die 12 uur om wel goed gaan?

Wie helpt mij??

Gr. LiefKindje
Oud 31-03-2004, 12:48
Verwijderd
Citaat:
liefkindje schreef op 31-03-2004 @ 13:47 :
probleempje...

Ben gisteravond dus ook de pil vergeten. Zit in mn eerste week. Vorige week "het" wel gedaan en kwam er vandaag om 13.00 uur achter. Normaal gesproken eet ik hem altijd tegen 24.00 als ik ga slapen. Dus buiten de 12 uur die je hebt ben ik nog eens een uur te laat..

Heb er snel 2 ingenomen in plaats van 1 net.. waarom??? geen idee.

Maar goed. Moet ik alsnog naar de dokter of zal dat ene uurtje buiten die 12 uur om wel goed gaan?

Wie helpt mij??

Gr. LiefKindje
Die 12 uur is wel echt de grens, dus ik zou toch maar naar de dokter gaan als ik jou was (of over een paar weken een drogisterijtestje doen). Maar de kans is op een zwangerschap is niet mega groot ofzo, dus je hoeft nou ook weer niet in de stress te schieten
Oud 31-03-2004, 13:03
whi
whi is offline
ik heb nu 3 maand, de pil. maar ik ben nog heel onregelmatig met mn bloedingen.
is de pil nu ook veilig? ik heb zaterdag sex gehad, maar hij is niet in mij klaargekomen, waarschijnlijk wel voorvocht..
30 uur later heb ik de morning after genomen. nu ben ik bang dat ik zwanger ben, kan dat? ik voel me ook wel misselijk, nu al... ik hoop dat het allemaal in mn hoofd zit.
__________________
I'm a little bit of everything, all rolled into one
Oud 31-03-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
whi schreef op 31-03-2004 @ 14:03 :
ik heb nu 3 maand, de pil. maar ik ben nog heel onregelmatig met mn bloedingen.
is de pil nu ook veilig? ik heb zaterdag sex gehad, maar hij is niet in mij klaargekomen, waarschijnlijk wel voorvocht..
30 uur later heb ik de morning after genomen. nu ben ik bang dat ik zwanger ben, kan dat? ik voel me ook wel misselijk, nu al... ik hoop dat het allemaal in mn hoofd zit.
Als je én de pil slikt én de morning afterpil hebt genomen, dan lijkt me de kans dat je zwanger bent vrijwel 0.
Oud 31-03-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
whi schreef op 31-03-2004 @ 14:03 :
ik heb nu 3 maand, de pil. maar ik ben nog heel onregelmatig met mn bloedingen.
is de pil nu ook veilig? ik heb zaterdag sex gehad, maar hij is niet in mij klaargekomen, waarschijnlijk wel voorvocht..
30 uur later heb ik de morning after genomen. nu ben ik bang dat ik zwanger ben, kan dat? ik voel me ook wel misselijk, nu al... ik hoop dat het allemaal in mn hoofd zit.
Als je 3 maanden de pil gebruikt dan ben je natuurlijk veilig ja, duh. Als je op dag 1 van je menstruatie met de pil gebruikt is-ie meteen veilig, en anders na een week. Na 3 maanden is-ie dus zeker veilig, ongeacht of je menstruatie onregelmatig is of niet (al vraag ik me af hoe je dat voor elkaar krijgt; wordt je dan ongesteld op andere momenten dan de stopweek ofzo?). Mens, er zit een bijsluiter bij dat ding, lees die eens.

En als je dan toch bezig bent, lees dan meteen de bijsluiter van de morning after pil; vrijwel iedereen die een MApil gebruikt wordt er misselijk van, dat is een bijwerking.
Oud 31-03-2004, 13:09
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 31-03-2004 @ 14:07 :
En als je dan toch bezig bent, lees dan meteen de bijsluiter van de morning after pil; vrijwel iedereen die een MApil gebruikt wordt er misselijk van, dat is een bijwerking.
Zeg maar rustig De bijwerking.

Idd, lees de bijsluiters eens, die zitten er niet voor niks bij.
Oud 31-03-2004, 14:42
liefkindje
liefkindje is offline
Nou en ik heb ff voor de zekerheid de Rutgers Stichting gebeld.
Ik hoefde me geen zorgen te maken omdat ik afgelopen nacht geen samenleving (<-- haha zo noemden ze het, had ik echt nog nooit gehoord maar goed) had gehad. Het was meer als 72 uur geleden en daar kon ik nooit zwanger van worden aldus het echt lieve mevrouwtje aan de telefoon moest alleen wel ff de komende 7 dagen of geen sex meer hebben of ik moest een condoom gebruiken..

GR. Liefkindje
Oud 31-03-2004, 17:46
Duifje
Duifje is offline
een vraagje... ik zit nu in de 3de dag van mn stop week. Ik slik 'm altijd smorgens, en vanmorgen was dus de 3de stopdag. Ik ben nog steeds niet ongesteld. Moet ik me nu ergens zorgen om maken?
En wat nou als dat morgen/over morgen nog niet zo is, en ik al weer moet beginnen met de volgende strip?
__________________
Roekoe!!
Oud 31-03-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Duifje schreef op 31-03-2004 @ 18:46 :
een vraagje... ik zit nu in de 3de dag van mn stop week. Ik slik 'm altijd smorgens, en vanmorgen was dus de 3de stopdag. Ik ben nog steeds niet ongesteld. Moet ik me nu ergens zorgen om maken?
En wat nou als dat morgen/over morgen nog niet zo is, en ik al weer moet beginnen met de volgende strip?
Ik wordt altijd de derde of vierde (soms de vijfde) dag pas ongesteld, is al jaren zo en ik heb nog geen tig kinderen, ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken. Als jij gewoon alle keren de pil op tijd geslikt hebt, dan zou ik gewoon rustig afwachten. Slik je de pil al lang? Als je de pil net begint te slikken, dan kan het nog langer duren voor je ongesteld wordt namelijk. Lees de bijsluiter ook eens door: je moet gewoon 7 dagen stoppen en daarna weer gaan slikken of je nou wel of niet nog ongesteld bent (de meeste mensen zijn het nog wanneer ze de pil weer gaan slikken - maar je moet morgen/overmorgen nog niet beginnen met slikken, toch? (3+2=5 en een stopweek is 7 dagen)), staat volgens mij ook in de bijsluiter.
Oud 31-03-2004, 17:52
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Duifje schreef op 31-03-2004 @ 18:46 :
een vraagje... ik zit nu in de 3de dag van mn stop week. Ik slik 'm altijd smorgens, en vanmorgen was dus de 3de stopdag. Ik ben nog steeds niet ongesteld. Moet ik me nu ergens zorgen om maken?
En wat nou als dat morgen/over morgen nog niet zo is, en ik al weer moet beginnen met de volgende strip?
ten eerste, je hoeft na 4 of 5 dagen niet al te beignnen met je volgende strip, dat doe je pas na 7 dagen...en als je aan een nieuwe strip begint kun je iets korter ongesteld zijn, of je wordt het niet, maar daar is dan waarschijnlijk een reden voor.

ten tweede, slik je de pil al lang of heb je m pas? volgens mij duurt het vaak 2-3 dagen voor je "ongesteld" wordt.

ten derde, is er een reden waardoor je niet ongesteld zou kunnen worden? onveilige seks gehad bv, of veel stress?
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 31-03-2004, 17:56
Duifje
Duifje is offline
dankjewel voor de snelle reactie.

Ik heb mn pil heel regelmatig ingenomen, wel sex gehad, maar als het goed is kan je dan niet zwanger zijn toch!?
Het is wel eens voor gekomen, als ik iets langer bleef liggen smorgens ofzo dat inplaats van om 8.00 dat het 11.00 was ofzo.

Verder misschien wel (onbewuste) stress van tentamens en PO deadlines dus dat zou misschien mee kunnen spelen.

Ik slik de pil al wel een tijdje overigens maar dat was om mn ongesteldheid te regelen, pas sinds kort gebruik ik het ook als voorbehoedsmiddel.

Edit: ik dacht overigens dat er altijd werd gezegt dat als je langer stopte dan 5 dagen dat de pil dan de eerste week niet meer veilig was. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
__________________
Roekoe!!
Oud 31-03-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Duifje schreef op 31-03-2004 @ 18:56 :

Ik heb mn pil heel regelmatig ingenomen, wel sex gehad, maar als het goed is kan je dan niet zwanger zijn toch!?
Het is wel eens voor gekomen, als ik iets langer bleef liggen smorgens ofzo dat inplaats van om 8.00 dat het 11.00 was ofzo.
Lees de bijsluiter eens door... De pil is voor 99,9% veilig. En je mag hem tot 12 uur later innemen (en 8.00 - 11.00 is maar 3 uur). Ga er van uit dat je gewoon beschermd bent en dat je dus niet zwanger kan zijn. Als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent, dan kan je altijd je huisarts ff bellen voor de zekerheid (kan je nu ook doen, als je het van hem/haar wilt horen natuurlijk).

Citaat:
Edit: ik dacht overigens dat er altijd werd gezegt dat als je langer stopte dan 5 dagen dat de pil dan de eerste week niet meer veilig was. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dat heb je verkeerd begrepen, want een stopweek is een stopweek, zeven dagen dus. Staat als het goed is ook in de bijsluiter en dat zou je huisarts je ook wel hebben moeten verteld, denk ik.
Oud 31-03-2004, 18:04
Duifje
Duifje is offline
Oke dankjwel voor jullie snelle reactie. Voel me al een stuk prettiger!
__________________
Roekoe!!
Oud 02-04-2004, 16:58
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Zo, ik heb even een vraage ..
Ik ben nu bij mn 3e strip en heb telkens in de weken dat ik de pil slik last van mn rug, heel erg vreemd en als ik in de stopweek zit heb ik nergens last van...
Wat zou dat kunnen zijn?..
Dankjewel,
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {
Oud 02-04-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 02-04-2004 @ 17:58 :

Wat zou dat kunnen zijn?..
Een reactie op de pil? Misschien zou je een andere pil kunnen proberen? Kijken of je er dan ook last van hebt.
Oud 03-04-2004, 10:14
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb een vraagje:
Donderdagavond heb ik de pil geslikt om +/- 20.30 uur. Later die nacht heb ik om ongeveer 1 uur, half 2 flink overgegeven. Is de pil nu nog wel veilig? t Was btw de 2e week van m'n pilstrip.
__________________
Tsja
Oud 03-04-2004, 10:44
Verwijderd
He meis.
Ik wist niet meer waar je dat kon zoeken, maar ik was net op seksualiteit en toen kwam ik bij deze post..

http://forum.scholieren.com/showthre...2#post10398742


Kus
Oud 03-04-2004, 10:47
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 03-04-2004 @ 11:44 :
He meis.
Ik wist niet meer waar je dat kon zoeken, maar ik was net op seksualiteit en toen kwam ik bij deze post..

http://forum.scholieren.com/showthre...2#post10398742


Kus
Keej.. thanx! Nou ja... dr zit bij mij dus ruim 5 uur tussen, dus t zal wel goed zijn, toch?
__________________
Tsja
Oud 03-04-2004, 10:52
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Kee... Na heel lang zoeken heb ik t gevonden:
De pil wordt onbetrouwbaar als je 3-4 uur na de ingenomen pil moet overgeven.
Nou, is op mij dus niet van toepassing!
__________________
Tsja
Oud 03-04-2004, 10:53
Verwijderd
http://www.hildevanderploeg.nl/pil_betrouwbaarheid.html

Bij alles wat ik lees op t internet staat wel vier uur..
dus dan zou ie nog betrouwbaar zijn bij jou..
Oud 03-04-2004, 19:56
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Ik wil aan de pil, maar vraag me ten eerste af, moet ik hiervoor een afspraak met mijn dokter maken. Of kan het ook gewoon telefonisch geregeld worden, ik woon op kamers en heb mijn dokter nog thuis en dat is dus zeer onpraktisch om voor 10 min speciaal een dag thuis te blijven.

En ten tweede wanneer kan je met de pil beginnen. Ik las dat dat in je menstruatie moest? Maar dat ben ik nu dus net, dus waarschijnlijk duurt het na het aanvragen ervan nog 5 weken...is niet echt praktisch...voor iets wat ik al lang voor me uit aan het schuifen ben
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Oud 03-04-2004, 21:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Loesje schreef op 03-04-2004 @ 20:56 :
Ik wil aan de pil, maar vraag me ten eerste af, moet ik hiervoor een afspraak met mijn dokter maken. Of kan het ook gewoon telefonisch geregeld worden, ik woon op kamers en heb mijn dokter nog thuis en dat is dus zeer onpraktisch om voor 10 min speciaal een dag thuis te blijven.

En ten tweede wanneer kan je met de pil beginnen. Ik las dat dat in je menstruatie moest? Maar dat ben ik nu dus net, dus waarschijnlijk duurt het na het aanvragen ervan nog 5 weken...is niet echt praktisch...voor iets wat ik al lang voor me uit aan het schuifen ben
1. De eerste keer aan de pil dan moet je wel langskomen. De tweede keer meestal ook (dan wordt er gevraagd of je last had van bijwerkingen enzo) en vanaf dan kan het (bij de meeste dokters) via de telefoon. Misschien kun je wel je situatie uitleggen aan de assistente, maar ik denk niet dat je de pil zomaar krijgt.

2. Je moet op de 1e dag van je menstruatie beginnen zodat ie gelijk veilig is. Begin je op een andere dag, dat kan ook, maar dan is ie NIET meteen veilig. Je moet dan dus nog een maand het condoom gebruiken. Maar hoezo moet je dan nog 5 weken wachten? Ben je zo onregelmatig of is d'r een andere reden?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-04-2004, 14:24
Hrvatska
Hrvatska is offline
hallo,

mijn vriendin heeft in haar 2e week 1x de pil vergeten, ze kwam hier de volgende dag bij het innemen van de pil pas achter, kan dit kwaad?
Oud 04-04-2004, 14:30
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Ik wil ook binnenkort met de pil beginnen maar wat ik me afvraag is hoe je weet welke pil je het beste kunt gebruiken. Bepaald de huisarts dat voor je en hoe gaat dat dan in z'n werk?
Beetje domme vraag misschien, maar ja...
En hoe duur is de pil eigenlijk? Ook wel even fijn om te weten.
__________________
-If you like Piña Colada's-
Oud 04-04-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Arwyn schreef op 04-04-2004 @ 15:30 :
Ik wil ook binnenkort met de pil beginnen maar wat ik me afvraag is hoe je weet welke pil je het beste kunt gebruiken. Bepaald de huisarts dat voor je en hoe gaat dat dan in z'n werk?
Beetje domme vraag misschien, maar ja...
En hoe duur is de pil eigenlijk? Ook wel even fijn om te weten.
ik ben gewoon naar de huisarts gegaanen gezegd dat ik aan de pil wou en hij gaf me een receptje mee voor een bepaalde soort. En dat moest ik dan drie weken in de gaten houden ofzo (1 strip dus) en dan later vertellen of t goed ging..


@Hrvatska: www.pilvergeten.nl en ze kan ook in de gebruiksaanwijzing van dr pil kijken

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 14:54.
Oud 04-04-2004, 15:11
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Hrvatska schreef op 04-04-2004 @ 15:24 :
hallo,

mijn vriendin heeft in haar 2e week 1x de pil vergeten, ze kwam hier de volgende dag bij het innemen van de pil pas achter, kan dit kwaad?
in de tweede week maakt dat geen donder uit
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 04-04-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Arwyn schreef op 04-04-2004 @ 15:30 :
En hoe duur is de pil eigenlijk? Ook wel even fijn om te weten.
Vogens mij wordt ie tot je 21e vergoed. Ik zou niet weten hoe duur die is...sarahbressers (?) had geloof ik wel een idee...?

De huisarts schrijft idd vaak een 'standaard' pil voor, die probeer je drie maanden (ofzo) en als ie goed bevalt, dan houd je die en anders schrijft hij/zij een andere voor.
Oud 04-04-2004, 17:24
Tigratjuh
Avatar van Tigratjuh
Tigratjuh is offline
heej ff een vraagje, als je de pil een week langer doorslikt dan normaal, ben je in de stopweek die daarna komt dan nog wel veilig? of is de pil dan niet meer zo betrouwbaar
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid De pil wanneer werkt die??
Mariap0es
3 24-05-2005 17:10
Lichaam & Gezondheid ongesteldheid
ziggy
1 07-02-2005 15:15
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #8
Verwijderd
500 08-09-2004 17:21
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.