Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2012, 18:37
J00pAnda
J00pAnda is offline
Citaat:
2 tattoo's (pols en onder mijn linker boob)
neuspiercing, tongpiercing, lip piercing, nog een paar in mn oren en een tunnel van 18mm
Gewoon een vraagje, heeft het zetten van die tattoo's pijn gedaan (gewoon de plaats), ik heb er eentje op mijn ribben laten zetten (zijkant van men borst), en die deed verschrikkelijk veel pijn, dus als het vergelijkbaar is, pas ik voor die plaatsen wel even haha
Advertentie
Oud 10-05-2012, 18:41
J00pAnda
J00pAnda is offline
Citaat:
Ik wil graag een lip piercing, rechts onderaan; een ringetje. Ben 16 jaar, bijna 17.
Weet iemand of het veel pijn doen, hoe snel het geneest, of het snel ontsteekt,...
(ik ken zelf niemand die het heeft)
Ervaringsdeskundigen gevraagd!
Bij mij deed het helemaal geen zeer, het was zo gebeurd (heb eentje in het midden wel )
In het begin is hij wel even ontstoken geweest, maar veel pijn doet dat niet gewoon goed ontsmetten (ik gebruikte Dyaseptil en Hextril om mijn mond mee te spoelen, en dat is aan te raden, want het verdoofd een beetje, ook is het belangrijk om je tanden goed te poetsen, anders blijven vuil en bacteriën bij je piercing steken, en dan ontsteekt hij sneller)
x
Oud 11-05-2012, 21:55
-Raven-
-Raven- is offline
Ben toch sterk aan het nadenken, om een tattoo te laten zetten. Maar dan wel 2 tegelijkertijd.
__________________
The Great Old ~ 1880
Oud 21-05-2012, 19:57
Verwijderd
Heb jij er een
Oud 24-05-2012, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Ben toch sterk aan het nadenken, om een tattoo te laten zetten. Maar dan wel 2 tegelijkertijd.
Waarom twee tegeljik? Wat zou je laten zetten dan?
Oud 27-05-2012, 22:46
xCharlee
Avatar van xCharlee
xCharlee is offline
Citaat:
Heb jij er een
oui
Oud 01-06-2012, 18:11
Trudie
Trudie is offline
Citaat:
Ik wil een navel piercing!
Het mag alleen niet van mijn ouders
Kijken ze bij je dan?
ik heb er ook een in mijn klit,daar hebben ze toch niks mee te maken,me moeder was woest,maar mijn vader zei,goed gedaan meid,maar niet tegen je moeder vertellen,hihihi.
Oud 01-06-2012, 18:17
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Kijken ze bij je dan?
ik heb er ook een in mijn klit,daar hebben ze toch niks mee te maken,me moeder was woest,maar mijn vader zei,goed gedaan meid,maar niet tegen je moeder vertellen,hihihi.
Ik krijg echt hele rare beelden in mijn hoofd bij deze post. "Hey pa, moet je kijken wat ik heb!"
Oud 23-06-2012, 13:52
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
oke weird, laatste paar weken heb ik ineens een heel gaaf idee voor een tattoo, maar toch maar even wachten tot ik wat ouder ben....
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Oud 05-07-2012, 11:05
Verwijderd
Ik heb drie vragen. 1. Mag je als je 16 bent zonder toestemming van je ouders een tattoo laten zetten? 2. Waar moet je op letten als je een tattoo wilt nemen? 3. Hoe duur is een tattoo ongeveer (een kleine)?
Oud 05-07-2012, 11:26
Verwijderd
Ik kan alleen antwoord geven op je eerste vraag. Ja, vanaf je 16e mag je zonder toestemming een tattoo laten zetten.

En ik zou sowieso even controleren of degene die tatoeëert (hoe schrijf je dat ) een vergunning heeft.
Oud 05-07-2012, 11:44
Verwijderd
Bedankt. En nog een vraag: Wat zijn de pijnlijkste en minst pijnlijkste plekken voor een tattoo en hoe voelt het? Doe het pijn, of is het meer een zeurend gevoel?
Oud 05-07-2012, 12:32
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Ik dacht altijd dat je 18 moest zijn om zonder toestemming een tattoo te mogen laten zetten, je moet 16 zijn om zonder toestemming een piercing te laten zetten.
2: Houd vooral vast aan je eigen mening. Laat je dus niet ompraten omdat anderen het eventueel niet mooi vinden en vinden dat je iets anders moet nemen. Verder mag je een tijdje niet zwemmen met een nieuwe tattoo (de zomer is dus niet handig als je dan wil gaan zwemmen) bovendien moet je oppassen met de zon.
3: ik heb twee "kleine" (eentje van 3cm bij 3cm en een van 2cm bij 3cm) tattoo's en ik betaalde 60 en 50 euro per stuk.

Van wat ik heb horen zeggen zijn de ribben erg pijnlijk en je pols. Verder wordt een tattoo altijd pijnlijker hoe langer het duurt om hem te zetten.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt .
__________________
Oud 05-07-2012, 12:34
Verwijderd
Ik dacht dat ik het laatst ergens had gelezen, maar een rondje googlen levert dit op:
Citaat:
Leeftijdsgrens voor tatoeage
Het is verboden om een tatoeage aan te brengen bij kinderen onder de 12 jaar.

Bij jongeren van 12 tot 16 jaar mag alleen een tatoeage aangebracht worden met toestemming van de ouders. Er mag geen tatoeage worden aangebracht op het hoofd, de hals, de polsen of handen. De ouders moeten aanwezig zijn bij het laten zetten van de tatoeage.

Jongeren van 16 jaar en ouder mogen zelf bepalen of ze een tatoeage laten zetten.
Bron
Oud 05-07-2012, 13:03
Verwijderd
Ik heb al wat rondgezocht, ik weet al een goede, maar ik ga het in het najaar doen i.v.m. zwemmen en zon en dan heb ik nog even de tijd om na te gaan denken wat ik wil en dan weet ik het echt zeker. Maar vinden jullie dat ik het mijn ouders moet vertellen? Want die vinden tattoo's en piercings niet mooi en vinden het zeker niet goed als ik een tattoo laat zetten.
Oud 05-07-2012, 13:19
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Natuurlijk vertel je dit aan je ouders, je bent minderjarig en woont in huis dus je kan wel zeggen dat het jouw huid is, maar zij moeten er tegenaan kijken. Ook voorkom je hier een hoop problemen/ruzie's mee. Je kan het altijd vragen, als het niet mag wacht dan tot je 18e/tot je uit huis bent. Wie weet verander je in die tijd ook nog wel van mening.
Oud 05-07-2012, 13:41
Verwijderd
Ik heb het dus verteld, maar ze vinden, zoals ik al dacht, het verminking van je lichaam. Ik vind het juist mooi, gewoon iets kleins. Dus nu baal ik, maar ik wil het echt heel graag. Hoe kan ik ze overtuigen?
Oud 05-07-2012, 14:49
Verwijderd
Ik denk dat je pech hebt en moet wachten tot je achttien bent. Mijn ouders vinden tattoo's en piercings ook niet tof en zij hadden de regel: Je wacht maar tot je achttien bent, dan kun je doen en laten wat je wil. Maar ik geloof niet dat dat echt voor dei tijd een issue was - mijn zus liet op d'r zeventiende een neuspiercing zetten, mijn moeder zei dat ze niet van neuspiervings houdt, maar dat het bij mijn zus wel mooi was. Mijn vader zei niks - en dat zei al genoeg, egenlijk. Maar volgens mij had mijn zus daar neit echt hun toestemming voor nodig, het was veel meer een kwestie van "Ik wil dat heel graag en dat ga ik laten doen". Mijn ouders waardeerden die instelling wel heel erg, dat ze eerlijk was. Toen ik op mijn 21e een tattoo liet zetten (niet dat ze er dan nog iets over te zeggen hebben, maar voor het idee), zei mijn moeder "Ja nou, ik ben benieuwd" en mijn vader zei wederom niks.

Als je iets laat zetten, wees daar dan wel eerlijk over anders heb je alleen nog maar meer gezeik aan je hoofd en dat wil je ook niet. Als je ouders je echt iets verbieden en jij wil je daar aan houden, heb je helaasch pech en moet je tot je achttiende wachten. Als je die tattoo echt heel graag wil, wil je 'm op je achttiende ook nog wel.
Oud 14-07-2012, 10:52
M. Tettenbaum
Avatar van M. Tettenbaum
M. Tettenbaum is offline
Ik moet mijn septum opnieuw laten doorprikken, geen zin in
__________________
"One thing is that I am WILD"
Oud 08-08-2012, 01:17
Titerito
Titerito is offline
Beste mede mensen.

Ben sinds een week geleden tienervader geworden van een gezonde zoon genaamd Dennis!
Ik ben 17 en mijn vriendin is 18 en we maken het goed met ons drieen .

Nou ben ik van plan om een tatoeage te nemen met de naam van onze zoon, ik zou hem graag op mn onderarm willen (onder of boven) maar niet met die stoere letters enzovoort maar gewoon met mooie letters, wat zeggen jullie?

En hoe zit het later als ik ergens anders ga werken etc?

Vriendelijke groeten!

(Oeps, zie net dat ik hem fout heb geplaatst. )

Laatst gewijzigd op 08-08-2012 om 01:18. Reden: Fout geplaatst
Oud 08-08-2012, 01:29
Verwijderd
Dat je een tattoeage wilt moet je helemaal zelf weten, maar ik zou 'm niet op je onderarm zetten. Inderdaad vanwege werk. Anders kan je voor de rest van je leven alleen nog maar beunhaaswerk gaan doen. Oke, dat zal vast wel meevallen, maar je beperkt je er wel enigszins mee.
Oud 08-08-2012, 04:16
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Aangezien dit over tatoeages gaat verplaats ik hem voor je naar Lifestyle.
Oud 08-08-2012, 07:27
Example
Example is offline
Waarom zou je een tatoeage willen ? Wat voegt het toe aan de liefde voor je zoon ?
Oud 08-08-2012, 08:37
Verwijderd
Het lijkt mij dat een tatoeage voor je zoon niet je kansen op de werkvloer verziekt, maar ik zou hem dan wel bovenop je arm zetten.
Oud 08-08-2012, 09:22
Verwijderd
Nou ja, ik snap ook niet precies wat een tatoeage nu precies toevoegt, maar goed, als je het graag wil laten zetten dan moet je dat doen .

En ik zou hem zeker niet op je onderarm zetten, want er zijn nu eenmaal veel werkplaatsen waar je geen zichtbare tatoeages mag hebben. Je onderarm is best wel snel zichtbaar, of je zou altijd met lange mouwen aan moeten werken wat in de zomer vast geen pretje is .
Oud 08-08-2012, 09:57
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Piercing- en tattootopic, anyone?

In ieder geval. Bovenarm is stuk 'veiliger' en beter te bedekken dan je onderarm qua potentiele werkgevers.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 08-08-2012, 10:13
Verwijderd
Dat logt er een beetje aan wat je voor werk doet of gaan wil doen. Ik werk in de zorg en twee collega's van mij hebben een tattoo op hun onderarm. Een vriendin werkt als binnenhuisarchitect en ook zij heeft een tattoo. Ik zou zeggen: als jij vindt dat je tattoo daar thuishoort, moet je hem daar laten zetten.
Oud 08-08-2012, 10:20
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Gefeliciteerd Dennis, jullie zijn er aardig vroeg bij! Ik ben niet zo van de tattoos maar als je er een wilt ozu ik hem op je bovenarm laten zetten.
Oud 08-08-2012, 11:33
Verwijderd
Nooit doen joh. Namen op je lijf tatoeëren is voor zigeuners en anders gepeupel.
Oud 13-08-2012, 16:40
littleflower1
littleflower1 is offline
ik wil graag zelf gaatje in mijn oor maken,
boven in in het kraakbeen,
maar weet niet wat de veiligste manier is...
iemand tips?
x
Oud 13-08-2012, 16:47
Verwijderd
Waarom zou je het zelf doen? Laat het door een professioneel iemand doen, dat scheelt je een hoop gedoe.
Oud 13-08-2012, 17:32
littleflower1
littleflower1 is offline
Citaat:
Waarom zou je het zelf doen? Laat het door een professioneel iemand doen, dat scheelt je een hoop gedoe.

maar bij de piercingshop drukken er toch ook wel een naald doorheen,
kun je dat niet zelf doen dan?
Oud 14-08-2012, 07:31
Verwijderd
Dat kan zeker. Het enig nadeel is alleen dat je dan waarschijnlijk veel meer kans hebt op allerlei nare ontstekingen, een gaatje dat niet goed is gelukt en dis lelijk is, het waarschijnlijk veel meer pijn doet enzovoorts. Ik snap niet zo goed waarom je graag zelf wil piercen, zo duur is het toch niet? En anders wacht je toch gewoon even? Liever een gaatje dat goed lukt en waarbij je indien nodig goede nazorg krijgt dan een lelijk zelf geprikt gaatje.
Oud 14-08-2012, 15:41
Verwijderd
Nóóit zelf doen, helemaal niet door kraakbeen. Er is geen veilige manier om het zelf te doen. En wat voor piercing zou je er in willen doen dan?
Oud 15-08-2012, 13:25
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oei nee, slecht idee. De reden dat het duurder is dan een oorbel, is omdat ze door kraakbeen heen moeten en dat wordt tegenwoordig (bijna) altijd gepierct, met een naald dus. Deze mensen weten wat ze doen, waarom zou je stom doen en het zelf proberen? Die 50(?) euro is het echt wel waard om geen infectie te krijgen hoor.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 23-08-2012, 13:58
@johnn
@johnn is offline
over een maand wordt ik 18 en krijg dan mn 2de tattoo heb hem al helemaal getekent en kvindt hem echt awesome!! ben zo blij^_^
Oud 23-08-2012, 18:43
Mijnjas
Avatar van Mijnjas
Mijnjas is offline
Ik wil er echt wel graag een, het liefst een tekst in witte inkt.
Alleen mijn vriend vindt het niet zo leuk .
__________________
www.twitter.com/jasmijnc
Oud 27-08-2012, 01:10
Oculus
Oculus is offline
Citaat:
ik wil graag zelf gaatje in mijn oor maken,
boven in in het kraakbeen,
maar weet niet wat de veiligste manier is...
iemand tips?
x
kan je prima zelf doen, zolang je maar een steriele naald gebruikt en vooraf wellicht even wat morfine nemen zodat je geen pijn krijgt.
Oud 27-08-2012, 01:11
Oculus
Oculus is offline
overigens, tatoeages zijn ontzettend slecht voor je nieren zeker de tatoeages met een groter opp., dus als je dan al zo dom bent om een tatoeage te nemen, neem dan een kleine!
Oud 27-08-2012, 05:16
Verwijderd
Citaat:
overigens, tatoeages zijn ontzettend slecht voor je nieren zeker de tatoeages met een groter opp., dus als je dan al zo dom bent om een tatoeage te nemen, neem dan een kleine!
Hoe kom je daar in godsnaam bij?
Oud 27-08-2012, 13:37
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
overigens, tatoeages zijn ontzettend slecht voor je nieren zeker de tatoeages met een groter opp., dus als je dan al zo dom bent om een tatoeage te nemen, neem dan een kleine!
Je praat echt ontzettend veel poep. Kom eerst eens met bronnen voordat je zulk soort dingen zegt.
Sowieso 'als je al zo dom bent'...

Als je niks hebt met tatoeages, post hier dan niet.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 27-08-2012, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Als je niks hebt met tatoeages, post hier dan niet.
Dit.

Ontopic: Doet een tattoo op je enkel veel pijn?
Oud 27-08-2012, 17:31
Verwijderd
Dat ligt aan je definitie van "veel pijn". Maar even voor mijn idee - als het antwoord op die vraag "Ja" is, zou je hem dan niet laten zetten?

Laatst gewijzigd op 28-08-2012 om 10:36.
Oud 27-08-2012, 23:12
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
kan je prima zelf doen, zolang je maar een steriele naald gebruikt en vooraf wellicht even wat morfine nemen zodat je geen pijn krijgt.
Citaat:
overigens, tatoeages zijn ontzettend slecht voor je nieren zeker de tatoeages met een groter opp., dus als je dan al zo dom bent om een tatoeage te nemen, neem dan een kleine!
Oke, jij raadt dus iemand aan om morfine te nemen en daarna (onder invloed van morfine, wat soms voor sufheid kan zorgen, zeker bij incidenteel gebruik) zelf een piercing te zetten, maar wijst mensen wel terecht omdat ze een tatoeage nemen die slecht zou zijn voor de nieren (wat nergens op slaat)?

Overigens is het bijna net zo belangrijk dat je de huid ontsmet rondom de plek waar je een piercing als dat je een steriele naald gebruikt. Wees tenminste compleet als je onverantwoord advies geeft.
__________________
you're not my demographic
Oud 29-08-2012, 23:07
Oculus
Oculus is offline
Juist het is slecht voor je nieren, dit heb ik geleerd bij mijn studie, geneeskunde.
de inkt komt in de bloedvaten, gaat door je hele lichaam en komt bij de nieren, deze nemen de inkt op en proberen ze vervolgens uit te scheiden, zoals bij elke andere stof. Echter, bij de inkt gaat dit niet zoals bij andere stoffen, en hoopt het zich op in de nierkanaaltjes. Wat uiteindelijk verstopping en nierfalen tot gevolg heeft.

Bovendien ik zou niet weten waarom ik hier niet zou mogen posten als ik niets met tatoeages heb. Aangezien ik hier niet in noord korea leef, mag dit gewoon.

En wat ik met je zin dat ik poep praat moet, dat weet ik niet. Zeker niet gezien je leeftijd van 27? en dan kom je met zo'n uitspraak, haha!
Oud 30-08-2012, 07:55
Verwijderd
Als je geneeskunde doet, dan zou je toch moeten weten dat het bijzonder onverstandig is om op eigen houtje morfine te nemen en daarna gaatjes te prikken in oren ofzo?
Oud 30-08-2012, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Juist het is slecht voor je nieren, dit heb ik geleerd bij mijn studie, geneeskunde.
de inkt komt in de bloedvaten, gaat door je hele lichaam en komt bij de nieren, deze nemen de inkt op en proberen ze vervolgens uit te scheiden, zoals bij elke andere stof. Echter, bij de inkt gaat dit niet zoals bij andere stoffen, en hoopt het zich op in de nierkanaaltjes. Wat uiteindelijk verstopping en nierfalen tot gevolg heeft.
Verder ben ik wel benieuwd of je hier een bron van hebt. Enig wetenschappelijk onderzoek of iets dat werkelijk onderbouwd is? Want ik heb daar werkelijk ngo nooit van gehoord. En het klinkt logisch, maar dat maakt het niet waar en dus ben ik wel benieuwd of je bronnen hebt!
Oud 30-08-2012, 15:37
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Volgens mij komen de inktdeeltjes alleen in de nieren terecht bij het weglaseren van een tatoeage. De laserenergie breekt de kapsels open en laat de inktdeeltjes in microscopisch kleine deeltjes uit elkaar vallen. Vervolgens worden de inktdeeltjes door het afweersysteem van het lichaam afgevoerd door de witte bloedlichaampjes. Via de nieren verlaten ze het lichaam.
Oud 30-08-2012, 16:12
Verwijderd
^Ook dat klinkt logisch, maar ik ben benieuwd naar wat Oculus te melden heeft....
Oud 30-08-2012, 17:53
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dit.

Ontopic: Doet een tattoo op je enkel veel pijn?
Ik heb er eentje op mijn enkel, aan de binnenkant. Lekker kan ik het niet noemen, maar helse pijnen zijn het ook niet hoor. Als je het echt graag wil, kom je daar trouwens ook wel overheen, want vaak is het resultaat wat pijn wel waard.

Oh, en ik heb 6 tattoo's, eerste gezet op mijn 16e. Zou ik inmiddels geen last van mijn nieren moeten hebben dan? Ik ben ook wel benieuwd naar een eventuele bron.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.