Oud 03-10-2010, 01:25
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Misschien die kapper op het Zuiderdiep. Weet niet hoe die heet, maar dat is een afrokapper. Of anders kinkykappers?
__________________
I love mittens made out of kittens
Advertentie
Oud 04-10-2010, 19:13
Benjamin030
Benjamin030 is offline
Citaat:
Een stijltang kan wel tijdrovend zijn en het kan je haar ook beschadigen. Als je een jongen bent (ik kan het niet helemaal afleiden uit je posts) is het ook misschien een beetje gek om een stijltang te gebruiken .
Ja, een jongen

Toevallig kwam ik vanmiddag dit youtubefilmpje tegen van Shane Dawson. Hij gebruikt ook een stijltang? Weet iemand welk merk?
Oud 06-10-2010, 20:40
Catch
Catch is offline
Haha jee blij dat ik dat niet elke ochtend hoef n.a.v. filmpje. Ik kan niet zien wat voor merk hij gebruikt, maar zorg dat je haar niet verbrandt, wat die gast ook zegt. Misschien eerst een cheapass tang kopen om het te proberen?
Oud 08-10-2010, 21:49
Verwijderd
Hoe krijg ik mijn haar zo ?

Oud 10-10-2010, 12:01
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik denk touperen, dan met een stijltang, en heel veel haarlak.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 13-10-2010, 18:33
Verwijderd
hoe weet je waneer je haar vet is?
hoe voelt dat dan?
dat snap ik niet helemaal
Oud 13-10-2010, 19:52
Verwijderd
Citaat:
hoe weet je waneer je haar vet is?
hoe voelt dat dan?
dat snap ik niet helemaal
meestal voel je dat niet, of het moet wel héél vet zijn. Je ziet het vooral, je haar ziet er dan bovenop je hoofd uit alsof het een beetje nat is, of alsof er gel of wax in zit. Wat donkerder dan normaal en wat glimmend en slierterig.
Oud 13-10-2010, 20:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik voel het meestal pas als ik onder de douche sta en als m'n haar nat is. Normaal is het dan stug maar als het vet is dan voelt het vettig Als het heel vet is dan voelt het als m'n haar droog is ook vooral bovenop vettig en sliertig en plakkerig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-10-2010, 22:52
Irresistible
Avatar van Irresistible
Irresistible is offline
Hoii,

Ik weet niet of hier al eerder iets over gevraagd is.. maar ik kon het iig niet vinden. Ik heb een probleem met mijn haarkleur. Het is middenbruin.. maar met een rode gloed.. deze gloed zie je vooral in de zon. Ik heb geprobeerd met astinten te verfen maar het wil maar niet weggaan ik erger me dood aan het rood. Het liefst wil ik een normale "koele" bruine tint hebben.. hebben jullie misschien enig idee wat ik zou kunnen doen om van die gloed af te komen..?
__________________
.
Oud 14-10-2010, 08:56
Tobiboy
Avatar van Tobiboy
Tobiboy is offline
Ik heb nu iets als dit
En ik wil zoiets:

Wat vinden jullie ervan als je het zo ziet?


foto's willen niet lukken...
__________________
Wat nou alsof we net zouden doen of dit geen onzin is
Oud 17-10-2010, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Ik denk touperen, dan met een stijltang, en heel veel haarlak.
Ik had vroeger een buurmeisje die haar hanenkam fixeerde met behangplaksel, ze zei zelfs dat haar haar er mooi van ging glanzen.
Oud 18-10-2010, 22:20
daanpiek
daanpiek is offline
heee,
ik heb a.s zeterdag een fris feest!
maar wat moet ik met me haar doen?
ik heb een beetje halflang haar.
als je een supergoede kapper weet in almere is het ook goed!

Bedankt,

Daan Piek
Oud 21-10-2010, 07:23
Verwijderd
meer mensen hier? die na 2 keeer wassen 2 verschillende kleuren haar hebben door de kleurspoeling??
Oud 22-10-2010, 15:40
Benjamin030
Benjamin030 is offline
Daar zijn we weer!
Ik heb inmiddels research gedaan naar stijltangen en ben erachter gekomen dat voor keramische tangen ik naar het merk CHI moet zoeken, en voor titanium tangen kan zoeken naar Babyliss. Keramische stijltangen worden geprezen als 'beter', maar waarom nou eigenlijk?

Verder heb ik advies nodig voor welk model te kopen in een mid-price klasse, en of er stijltangen zijn speciaal voor jongens.

Alvast bedankt!
Oud 24-10-2010, 10:45
Verwijderd
Keramische tangen zijn eh, helemaal keramisch geloof ik, terwijl er bij andere tangen een laagje op ligt dat na verloop van tijd slijt. CHI-tangen slijten wat dat betreft niet en ik geloof dat je ook garantie hebt op het snoer, maar dat weet ik niet zeker. Ik vind ze heel fijn, maar het is idd niet echt een mid-price... En volgens mij is een stijltang gewoon voor haar, 't maakt dat ding niks uit of het jongens- of meisjeshaar is.
Oud 24-10-2010, 12:36
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
meer mensen hier? die na 2 keeer wassen 2 verschillende kleuren haar hebben door de kleurspoeling??
Nooit gehad. Gebruik je "agressieve" shampoo als anti roos ofzo?
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 25-10-2010, 18:34
Benjamin030
Benjamin030 is offline
Vraagje: Iemand ervaring met;

- Philips HP8361 Stijltang (rond 60 euro)
- Babyliss ST89E Hairstraightener (rond 62 euro)
- Remington Genius straightener S9810 (rond 62 euro)

of Remington Wet2Straight Small straightener S7902?
Deze laatste laat de gebruiker toe zijn/haar te stijlen wanneer dit handdoekdroog is. Wat is het verschil met de rest? en wat zijn de gevaren als ik dat doe met een tang die daar niet voor bedoeld is?
Oud 25-10-2010, 19:08
Benjamin030
Benjamin030 is offline
Aanvulling:
Inmiddels heeft de Remington Wet2Straight Small straightener S7902 erg mijn aandacht weten te trekken.


Niet alleen omdat deze ook toestaat je haar te stijlen terwijl het nog vochtig is, maar ook omdat de prijs voor een "try-out" gunstig ligt. Tevens heeft wehkamp nu een aanbieding + kan ik het apparaat binnen 14 dagen zonder reden terugsturen
Wel heeft deze geen ionen-technoligie; erg? en is het handig om lange platen te hebben of dikke? (zoals de S8002)
Oud 12-12-2010, 23:44
Verwijderd
Hoihoi,

Mijn vriend heeft lang haar (tot op de schouders ongeveer), maar sinds +/- 2 jaar pluist het ontzettend.
Hij heeft dat frizz spul al geprobeerd, maar dat hielp niet. Nu gebruikt hij een haarmasker en dat helpt wel een beetje, maar het is nou ook weer niet echt een wondermiddel ofzo.
Iemand tips?

Ik heb zelf sinds een week/twee weken redelijk droog haar. Kan dat aan het weer liggen? Ik gebruik sinds kort ook een ander merk shampoo (Wella, voor geverfd haar). Hiervoor gebruikte ik Guhl. Iemand ervaring met het merk Wella?
Oud 13-12-2010, 14:49
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Gaat je vriend weleens naar de kapper?
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 14-12-2010, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Gaat je vriend weleens naar de kapper?
Ja.
Oud 19-12-2010, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Nooit gehad. Gebruik je "agressieve" shampoo als anti roos ofzo?
ja die gebruik ik wel, en hoe graag ik ook zonder zou willen, als ik die niet gebruik dan is mn hoofd ineens 2 cm breder in omtrek.
ik heb nu die van head en schoulders al geprobeerd, dat zou antiroos en voor geverfd haar ineen moeten zijn als ik de verpakking moet geloven, maar ik heb het gevoel dat daardoor ook verf uit mn haar komt
Oud 19-12-2010, 13:59
Verwijderd
Citaat:
ja die gebruik ik wel, en hoe graag ik ook zonder zou willen, als ik die niet gebruik dan is mn hoofd ineens 2 cm breder in omtrek.
ik heb nu die van head en schoulders al geprobeerd, dat zou antiroos en voor geverfd haar ineen moeten zijn als ik de verpakking moet geloven, maar ik heb het gevoel dat daardoor ook verf uit mn haar komt
Head&Shoulders is volgens mij ook een heel agressieve shampoo. Misschien moet je een ander merk proberen.
Oud 23-12-2010, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Mijn vriend heeft lang haar (tot op de schouders ongeveer), maar sinds +/- 2 jaar pluist het ontzettend.
Hij heeft dat frizz spul al geprobeerd, maar dat hielp niet. Nu gebruikt hij een haarmasker en dat helpt wel een beetje, maar het is nou ook weer niet echt een wondermiddel ofzo.
Iemand tips?
Rookt je vriend? Daar kan het mee te maken hebben, sinds ik rook is mijn haar een stuk droger/pluiziger. Wat bij mij een beetje baat, is olijfolie in je haar smeren. 's Avonds voor je gaat slapen je haar een handje olijfolie over je heel haar verdelen en zo gaan slapen. De dag erna uitspoelen en je haar twee, drie keer wassen (anders blijf je die olie er in houden) en dan is het bij mij iig een stuk minder. Wel goed bij houden, toen ik net terugkwam van Frankrijk (en mijn haar vier maanden zon, chloor en zeewater te verduren had gekregen) heb ik dat eens in de week gedaan en het ergste is weggetrokken.
wat je ook kunt proberen is het merk Inecto. Die hebben een haarverzorgingslijn (shampoo, cremespoeling, serum, masker) met kokosnootolie. Met name het serum is erg goed. Beetje prijzig, maar je krijgt er wel wat voor terug. Het zelfde geld voor Palmer's, die hebben een pot (ook met kokosnootdinges) met iets wax-achtigs (weet noet hoe ik het anders moet omschrijven) er in dat het pluizen tegengaat. In (handdoek)droog haar smeren (ook een klein beetje maar) en het pluizen is meteen minder.
Oud 02-01-2011, 00:17
Calimero6
Avatar van Calimero6
Calimero6 is offline
Bij jongens vind ik zoiets als Justin Bieber wel mooi...
Maar wat vinden jullie bij meisjes mooi?
Oud 02-01-2011, 11:56
Verwijderd
@Calimero6
Ik ben zelf een meisje en ben fan van schuine pony's en dan haar tot 15-20 cm over de schouders in laagjes, en dan liefst best donker haar dat kapsel heb ik zelf dus ook
Oud 02-01-2011, 18:27
Calimero6
Avatar van Calimero6
Calimero6 is offline
@Duckdog96 Haha das mooi, want dat heb ik ook ongeveer
Oud 03-01-2011, 10:06
Verwijderd
@Calimero6
Toevallig
Ik denk dr btw wel over om ze iets korter te knippen iets van 10-15 cm want ik vind het er anders niet uitzien als ik mn haar op n staart heb
Oud 03-01-2011, 17:07
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Hoe krijg ik me haar zo?


Laatst gewijzigd op 17-01-2011 om 18:07.
Oud 03-01-2011, 21:44
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik ga morgen m'n haar kort laten knippen *eng* na eigenlijk altijd lang haar te hebben gehad. Nu wil ik graag iets van spul in m'n haar omdat kort haar vooral mooi is als het gemodelleerd is. Met lang haar heb ik het nooit nodig gevonden. Ik hou niet van spul dat plakt of dat heel vet is. M'n moeder heeft klei voor in haar haar wat prima werk maar dat vind ik te duur. Wie weet er een goed spul voor in kort haar?

Denk aan dit effect:

__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Oud 04-01-2011, 00:13
Catch
Catch is offline
@ Rysair, in dat haar zitten sowieso highlights, dus als je het echt zo wil moet je het laten verven. Verder kam je vanaf het midden van je hoofd, je haar naar voren en dan schuin. En dan iets met wax of gel? Om het te fixeren.

@ Fosca, er is wel goedkope klei verkrijgbaar, bij HEMA bijvoorbeeld. Misschien weet de kapper iets goeds?
Oud 05-01-2011, 12:53
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Hoe kun je bakkebaarden het best bijhouden? Mijn vriend vindt dat de kapper het altijd zo mooi doet en vroeg mij het voor hem te doen omdat hij geen zin heeft om daar elke keer daarvoor naar te kapper te gaan. Hij zei dat het met een kammetje en een schaar moet. Maar kan iemand mij misschien iets beter uitleggen hoe ik het beste een mooi resultaat krijg?
Oud 10-01-2011, 14:25
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik heb heel stijl en heel licht (asblond) haar. Verder is het heel fijn haar, maar ik heb wel heel erg veel haar. Omdat het zo stijl en fijn is, is er eigenlijk weinig mee te beginnen. Het is vrij lang, tot over mijn schouders, maar wel in lagen.
Nu zijn veel mensen jaloers op mijn haarkleur, ik begin het een beetje saai te vinden. Ik ben ook heel bleek, vanwege mijn hele lichte haar lijkt mijn hele gezicht dan soms zo wit.
Eigenlijk wil ik er wel een keer wat anders mee, maar ik wil de lengte wel houden (die heb ik nog niet zo lang). Eerst wou ik een permanent (maar dan alleen met slag) maar volgens de kapper is mijn haar daar veel te zwaar en veel te kwetsbaar voor (het breekt makkelijk). Nu had ik bedacht dat ik het wel wil verven, waarschijnlijk iets rood-bruins, maar ik ken mezelf en ik weet dat ik dan na een tijdje weer terug ga willen naar 'mijn eigen' haar. Ik ben bang om van die spoelingen te gebruiken omdat ik bang ben dat het na 1 of twee keer wassen eruit ziet alsof ik 'verwassen' ben, omdat verf in mijn haar nou eenmaal niet zo goed pakt. Wat zijn jullie ervaringen met van die spoelingen?
Oud 12-01-2011, 11:46
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Ik heb redelijk makkelijk haar.
in de ochtend de borstel erdoorheen en de wind waait mijn haar wel goed=']
Is het windstil naja dan maar een aantal keer mijn hand door men haar heen.
En krijg alleen maar positieve reacties over mijn krullenbos xD
Oud 12-01-2011, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Ik heb heel stijl en heel licht (asblond) haar. Verder is het heel fijn haar, maar ik heb wel heel erg veel haar. Omdat het zo stijl en fijn is, is er eigenlijk weinig mee te beginnen. Het is vrij lang, tot over mijn schouders, maar wel in lagen.
Nu zijn veel mensen jaloers op mijn haarkleur, ik begin het een beetje saai te vinden. Ik ben ook heel bleek, vanwege mijn hele lichte haar lijkt mijn hele gezicht dan soms zo wit.
Eigenlijk wil ik er wel een keer wat anders mee, maar ik wil de lengte wel houden (die heb ik nog niet zo lang). Eerst wou ik een permanent (maar dan alleen met slag) maar volgens de kapper is mijn haar daar veel te zwaar en veel te kwetsbaar voor (het breekt makkelijk). Nu had ik bedacht dat ik het wel wil verven, waarschijnlijk iets rood-bruins, maar ik ken mezelf en ik weet dat ik dan na een tijdje weer terug ga willen naar 'mijn eigen' haar. Ik ben bang om van die spoelingen te gebruiken omdat ik bang ben dat het na 1 of twee keer wassen eruit ziet alsof ik 'verwassen' ben, omdat verf in mijn haar nou eenmaal niet zo goed pakt. Wat zijn jullie ervaringen met van die spoelingen?
Wat je kunt proberen, is henna. Is beter voor je haar dan spoeling/verf en blijft redelijk lang zitten. Je wast dat er ook wel uit, maar het gaat minder 'ineens' dan een spoeling. Vrij geleidelijk, zeg maar. Het is er in verschillende kleuren, dus kiezen kun je sowieso.
Hou er ook wel even rekening mee dat de kleur vrij fel uit kan pakken en zorg dat je, voor de zekerheid, agressieve shampoo in huis hebt, voor het geval dat de kleur te fel is. Een kwartiertje laten inwerken en dan uitspoelen, met die shampoo in ieder geval.

Al geldt die felle kleur misschien inet voor iedereen. Oranje henna op oranje haar is misschien ook niet de handigste zet, achteraf gezien.
Oud 12-01-2011, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Hoe kun je bakkebaarden het best bijhouden? Mijn vriend vindt dat de kapper het altijd zo mooi doet en vroeg mij het voor hem te doen omdat hij geen zin heeft om daar elke keer daarvoor naar te kapper te gaan. Hij zei dat het met een kammetje en een schaar moet. Maar kan iemand mij misschien iets beter uitleggen hoe ik het beste een mooi resultaat krijg?
Ik ben geen kapster en heb geen ervaring, maar misschien zou je kunnen proberen om met een (fijn) kammetje tegen de haargroeirichting in te gaan. Dus van beneden naar boven. Probeer het kammetje steeds op dezelfde afstand van het hoofd te houden en alles wat langer is dan dat kammetje, knip je af.

....

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...
Oud 13-01-2011, 16:00
Verwijderd
vanaf welke leeftijd kan je haarkleur veranderen of wordt je grijs? mijn uitgroei heeft namelijk nogal rare kleuren en ik ben pas 14
Oud 14-01-2011, 00:38
Verwijderd
^ Heb je je daar vantevoren ontkleurd? Daar kan het volgens mij mee te maken hebben. Verder hoeft dat niks te zeggen, kan ook gewoon een reactie zijn op de verf. Denk maar eens aan blonde meiden die gaan zwemmen en met groen haar het zwembad uitkomen.
Wat ik me ook kan voorstellen, is dat je haar normaal verkleurd en weetikwat door oa zon, regen, wind, rook, bla. Omdat die invloeden er niet zijn -want er zit een 'beschermlaagje' om je haar heen, is de kleur van de uitgroei een beetje andes. Als je haar écht heel anders van kleur word, is dat natuurlijk niet geval. Het kan ook zijn dat ik de grootste onzin uitkraam nu, dan moet iemand het maar even melden
Oud 14-01-2011, 16:13
Verwijderd
@SA ik heb mn haar niet onkleurd ofzo, ik had t eerst n keer met kleurspoeling geverfd maar toen die enorme uitgroei kreeg en de kleur niet meer mooi was met gewone verf, wel heb ik toen teveel van wat waterstofspul gebruikt maar zit natuurlijk niet op uitgroei omdat die pas later komt.
Oud 14-01-2011, 16:14
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Door stress kan je haar ook verkleuren.
Maar niet ineens grijs worden. Soms ziet de kleur van je uitgroei er ook anders uit. Wat zijn rare kleuren? En tja, je haar verven is nou niet heel erg goed voor je haar. Dus een beetje beschadigd raakt het wel.
Oud 14-01-2011, 22:27
Verwijderd
@hierboven
T lijkt wel blond grijs en bruin door elkaar
Oud 15-01-2011, 22:50
banaan_is_lekke
Avatar van banaan_is_lekke
banaan_is_lekke is offline
Heajj allemaal!
Hebben jullie tips om haren te krullen zonder krultang?
Mijn zus wilt namelijk niet dat die haren van haar kapot (uitgedroogd/beschadigt) worden door die krultang.

Alvast bedankt hea =)
Oud 16-01-2011, 08:50
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Je kunt rollers gebruiken. Daar krijg je ook krullen van.
Oud 16-01-2011, 18:14
iloveee.
Avatar van iloveee.
iloveee. is offline
hee, ik had een vraagje,
ik heb al een tijdje een pony,
ik heb hem schuin geknipt, omdat ik dacht dat hij dan eerder weg zou vallen,
maar ik vind pony echt vreselijk lelijk bij mezelf,
is het mogelijk om je pony weg te laten vallen?

x
__________________
CB-~
Oud 16-01-2011, 18:55
Verwijderd
@iloveee
Je kunt proberen m met speldjes naar achteren te doen.....
Oud 17-01-2011, 18:11
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
@ Rysair, in dat haar zitten sowieso highlights, dus als je het echt zo wil moet je het laten verven. Verder kam je vanaf het midden van je hoofd, je haar naar voren en dan schuin. En dan iets met wax of gel? Om het te fixeren.
Ja ik wil me haar zo denk ik. Laten verven? Ja dat snap ik maar moet je het dan eerste helemaal goudblond en daarna uitlaten groeien om het bovenstaande resultaat te krijgen, of zijn het echt alleen highlights? Ik heb van mezelf donkerblond (lichtbruin) haar en ik ben bang dat het veel te blond uitvalt. Hoe vaak moet je naar de kapper met zo'n kapsel? Sowieso maakt t me niks uit als ik eerder op moet staan om me haar te doen, ik heb er wel tijd voor over.

Laatst gewijzigd op 09-02-2011 om 19:06.
Oud 20-01-2011, 16:03
AnneElise
Avatar van AnneElise
AnneElise is offline
Citaat:
Heajj allemaal!
Hebben jullie tips om haren te krullen zonder krultang?
Mijn zus wilt namelijk niet dat die haren van haar kapot (uitgedroogd/beschadigt) worden door die krultang.

Alvast bedankt hea =)
Daaar weet ik iets voor!
Het oorspronkelijk is met een papier gedaan; maar dat vind ik echt verschrikkelijk. Je moet een soort oude handdoek of washandje (of desnoods T-shirt) hebben. Scheur dit in stroken. Hier is het filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=WoZ2QGq0n4A
Gebruik dus je stof als papier. En je hoeft echt niet zulke kleine plukjes te pakken, stof is sterker dan papier dus dan kun je grotere plukken haar pakken!

xx
Oud 22-02-2011, 15:23
darkhunter513
darkhunter513 is offline
hee ik heb een vraagje
ik wil mijn haar graag zo:adam.jpeg
maar dat mag nie van mijn ouders
weten jullie een manier om ze over te halen?
Oud 23-02-2011, 09:17
Verwijderd
Ik heb lang haar met lagen, veel slag en een soort van lok voor mijn rechteroog.
Ik ben wel tevreden met mijn haar.
Oud 13-03-2011, 21:54
Verwijderd
Ik heb nu al jaren met het probleem dat ik extreem stug haar heb. Nu gebruik ik al enkele jaren gel, alleen heb ik het nadeel dat mn haar of te kort (heeft geen geen effect) of te lang (gel is niet sterk genoeg).

Nu heb ik een wax gezien die wel werkt (ik heb hem zelf dus niet,dus weet niet wat voor'n spul het precies is), maar 1 klein probleempje de wax is niet in Nederland te koop (ID Hair Titanium)
Spoiler


Weet iemand een vervanger voor die wax. "Het is 'super' sterk & stolt snel."

Laatst gewijzigd op 14-03-2011 om 17:52. Reden: Spelling
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics.
Dingaantouwtje
7 05-04-2010 00:26
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 03:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 11:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.