Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2010, 23:07
Verwijderd
Hoi modemensen, misschien kunnen jullie mij helpen!

Ik wil eens een góede spijkerbroek en niet eentje die na anderhalf seizoen al half uit elkaar valt. Wat zijn de do's & don'ts op dat gebied? Ik ben H&Mprijzen gewend en snap dat ik daar wat boven moet gaan zitten, maar dan wil ik wel zeker weten dat zo'n ding het een tijdje uithoudt.

Ik weet niks van merken en of het belangrijk is om een merkbroek te kopen of dat er ook merkloze kwaliteitsbroeken zijn, dus als jullie wat specifieke merken en/of winkels zouden willen noemen zou ik daar veel mee geholpen zijn. En misschien ook het ''waarom'' erbij. Behoud van pasvorm vind ik bijvoorbeeld een stuk belangrijker dan behoud van kleur...

Daarnaast heb ik eigenlijk geen zin om een hele middag broeken te gaan passen, dus ik vroeg me af of er merken zijn die sowieso al afvallen voor mijn figuur (klein, redelijk smalle heupen en benen maar wel kont).

Danku!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2010, 03:30
Verwijderd
Ik draag al hele tijd geen jeans meer, maar vroeger zweerde ik altijd bij CNB Cannabis.
Zwart en skinny
en dat in een tijd dat het helemaal out was. Wel lekker goedkoop want ik kon ze massaal tegen discount prijzen inkopen. Geloof dat ik zelden meer dan 15 euro voor een jeans uitgaf.

Maarja, nu is zo'n jeans weer helemaal in de mode, dus zal wel flink stuk duurder zijn.

Maar ze gingen in ieder geval mee. Jeans zijn stevige kledingstukken, gaat doorgaans niet veel aan kapot. Omwille van een gevoelige huid verdraag ik tegenwoordig alleen nette bandplooi pantalons, maar die zijn bijlange zo stevig niet nee.

In ieder geval nooit een CNB gehad die zijn pasvorm verloren heeft en ik droeg ze altijd echt wel strak hoor.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 09:09
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik vind Only altijd wel een goede winkel voor jeans, heb er nu 2 van (er werd een te klein) en 1 daarvan kocht ik vorig jaar december en is nu nog goed (ik snap dat je normaal nog langer met een broek kan doen maar dit is wel een record voor mij omdat ik was afgevallen/in de groei ben).
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 10:09
Verwijderd
Ik ben erg tevreden over mijn America Today-spijkerbroeken. (zo rond 50 euro per stuk)
En ook over mijn Levi's. (maar die heb ik nog niet zo lang als die van America Today, dus daar kan ik eigenlijk niks over de duurzaamheid zeggen)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 10:20
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Oh ja, America Today schijnt ook goed te zijn.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 10:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Diesel vind ik fijne broeken, maar die zijn 2 ŕ 3 keer de prijs van een h&mbroek. Goede en goedkope spijkerbroeken vinden blijft voor mij lastig, lange benen enzo. Maar over America Today hoor ik altijd wel goede dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 11:02
Verwijderd
Ah, bedankt voor de reacties.
@ Duivelaartje: Dat het duur(der) wordt is dus geen probleem, zolang ik er dan maar van op aan kan dat het 't waard is.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 11:25
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik ben erg tevreden over de merken Only, Levi's (is wel erg duur, maar ook enorm duurzaam) en Capsize. Meestal haal ik mijn broeken bij The Sting of Vero Moda. Wat je in elk geval niet moet doen is ze halen bij de H&M, C&A, Cool Cat ed.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 12:22
dr.rootz
Avatar van dr.rootz
dr.rootz is offline
Ik heb hier ook een broek van Levi's en inderdaad zeer degelijke kwaliteit. Ook heb ik weleens zo'n "versleten" broek gekocht van Denim Culture voor E 80, maar die was ook echt snel versleten.

dr.rootz
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 14:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ah, bedankt voor de reacties.
@ Duivelaartje: Dat het duur(der) wordt is dus geen probleem, zolang ik er dan maar van op aan kan dat het 't waard is.
Nja, ik heb één dieselbroek nu 1,5 jaar en is nog steeds heel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 16:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat het vooral heel erg aan je figuur ligt wat je een fijne broek vind. Ik heb zelf twee spijkerbroeken van Esprit waar ik heel erg tevreden over ben. Je betaalt wel 50-70 euro voor een spijkerbroek maar ik heb er eentje nu al twee jaar en die ziet er nog steeds uit als toen ik hem kocht (pasvorm, onderkant van de pijpen, kleur ook) terwijl ik vaak slijtage op de kont krijg bij spijkerbroeken maar dat heb ik hier echt totaal niet. Ik vind ze heel fijn zitten maar heb een ander figuur dan jij. Weet dat m'n schoonzusje zweert bij broeken van Garcia omdat die bij haar fijn zitten. Ik denk dat als je een broek koopt van een goed, toch wel iets duurder merk je er zeker wel een aantal jaren mee kan doen en dat je dan vooral moet kijken naar wat je mooi vind en wat fijn zit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 17:17
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...262&highlight=

laatst heb ik er nog een topic over gemaakt.
Iig, daar staan nog een hoop merken in.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 19:01
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik heb een moeilijke maat qua broeken en heel veel merken/winkels vallen al af. Only bevalt me goed en ze hebben een verschillende prijzen maar heb er ook ooit een paar bij de C&A gehaald maar die blijven ook verbazend goed en mooi + ze zitten fijn.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 21:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik heb mijn spijkerbroeken het liefste van Kuyichi of Replay. Gaan beide lang mee en hebben veel verschillende modellen. Misschien kun je ook nog kijken naar spijkerbroeken van Indian Rose of My God. Het enige nadeel aan die merken is dat ze niet met lengtematen werken, dus over het algemeen moeten die ingenomen worden. Ze vallen trouwens ook klein.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 22:10
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oeh My God is nu mijn nieuwe favoriet. Aangezien Indian Rose sinds 5 jaar opeens minder lange broeken maakt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 23:36
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Mijn We broeken gaan over het algemeen net zo lang mee als merkbroeken van €90,- dus ik weet wel wat ik liever haal.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 10:08
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Wat je in elk geval niet moet doen is ze halen bij de H&M, C&A, Cool Cat ed.
Ik vond mijn spijkerbroek van C&A behoorlijk lang meegaan hoor, en model/prijs was ook prima.
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 17:36
Verwijderd
Dithoorde ik vandaag op de radio: de ideale jeans...

http://www.stubru.be/programmas/zetm...neenjeansbroek
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-08-2010, 18:35
Verwijderd
die van only zijn idd erg fijn, maar ook bij coolcat enzo heb je wel kwaliteit
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 23:58
Verwijderd
Ik koop ze meestal bij de Only/Sting/Vero Moda, maar ze gaan helaas nooit echt langer dan een jaar, anderhalf jaar mee voor ze ergens doorslijten. Een betere oplossing heb ik nog niet gevonden, want de modellen van bovengenoemde staan me wel dikke prima en meer dan 70 euro voor een broek gaat me echt te ver.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 01:01
Verwijderd
Ik heb altijd G star en Nudie spijkerbroeken... Gaan bij mij anderhalfjaar mee.. Prijzen tussen de 100 en de 150...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 14:12
Verwijderd
En dragen jullie die broeken dan wel heel veel of zo? Want ik vind anderhalf jaar voor een spijkerbroek dus écht weinig. Ik heb pantalons die al drie jaar meegaan en nog steeds netjes zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 14:27
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
die van only zijn idd erg fijn, maar ook bij coolcat enzo heb je wel kwaliteit
Daar ben ik het absoluut niet mee eens!
Die broeken vallen na een week uit elkaar.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 20:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
En dragen jullie die broeken dan wel heel veel of zo? Want ik vind anderhalf jaar voor een spijkerbroek dus écht weinig. Ik heb pantalons die al drie jaar meegaan en nog steeds netjes zijn.
Mijne gaan veel langer mee dan anderhalf jaar hoor. Ik heb iets van drie of vier broeken die ik regelmatig draag dus zeg dat ik een broek gemiddeld een/twee dagen per week draag. Het ligt er vooral ook aan hoevaak je ze wast. Ik was ze niet na een keer dragen al en was ze altijd binnenstebuiten, dan slijten ze ook minder.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 23:01
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
En dragen jullie die broeken dan wel heel veel of zo? Want ik vind anderhalf jaar voor een spijkerbroek dus écht weinig. Ik heb pantalons die al drie jaar meegaan en nog steeds netjes zijn.
Ik vind een jaar al een prestatie, maar heb nooit veel meer dan drie broeken. Daarna begint het kruis door te slijten, komt door fietsen of zo.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2010, 13:25
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik heb, schat ik, een stuk of 15 spijkerbroeken, dus ik kan niet zoveel zeggen over slijtage bij intensief gebruik.
Wel heb ik al een aantal jaar een skinny van Kuyichi waar gaten in zijn gekomen door slijtage (fietsen voornamelijk). Ik moet er ook bij zeggen dat de spijkerbroek een heel lichte van kleur is (dus ook dunnere stof) en daardoor sneller slijt. Maar goed, die broek heb ik naar een kleermaker gebracht en nu ziet die er weer prima uit .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Mijne gaan veel langer mee dan anderhalf jaar hoor. Ik heb iets van drie of vier broeken die ik regelmatig draag dus zeg dat ik een broek gemiddeld een/twee dagen per week draag. Het ligt er vooral ook aan hoevaak je ze wast. Ik was ze niet na een keer dragen al en was ze altijd binnenstebuiten, dan slijten ze ook minder.
Ik snap wel dat het ''ervan afhangt'' het is ook maar een gemiddelde natuurlijk. Zelf draag ik meestal rokken, dus de broeken die ik heb heb ik niet bijzonder veel aan en na één dag dragen al wassen doe ik natuurlijk niet. Toch slijten de meeste spijkerbroeken die ik heb belachelijk snel, vooral een die ik van de Vero Moda heb.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 13:45
Verwijderd
mijn broeken slijten vooral aan de rechterzijkant van mn rechterbovenbeen, komt door veel dragen van tassen die op die hoogte hangen, vooral schooltassen

btw, de broeken van H&M uuuhhm dat merk heet volgens mij gewoon & die zitten ook erg fijn, net als die van cars trouwens.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 16:50
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik koop mijn jeans meestal bij de lakeside, daar hebben ze een aantal goede merken en ze nemen het ook gratis in (wat voor mij wel handig is, aangezien alle broeken te lang zijn). De broeken die ik daar gekocht heb gaan allemaal zo'n twee jaar mee, daarna zien beginnen ze er versleten uit te zien, maar duurt het meestal nog even voordat ze echt helemaal doorslijten...
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 17:42
Verwijderd
Citaat:
En dragen jullie die broeken dan wel heel veel of zo? Want ik vind anderhalf jaar voor een spijkerbroek dus écht weinig. Ik heb pantalons die al drie jaar meegaan en nog steeds netjes zijn.
eh ik heb denk ik 5 spijkerbroeken die ik regelmatig draag...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 20:17
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Daar ben ik het absoluut niet mee eens!
Die broeken vallen na een week uit elkaar.
Ik heb 1 broek van de coolcat, al 3 jaar lang en hij is nogsteeds mooi en fijn. Ook het enige dat ik heb uit die toko maar toch.

Over het algemeen gaan m'n broeken best lang mee, maar na 2 jaar wordt de kleur soms minder mooi/is het niet meer mijn smaak. Dat ze echt kapot gaan na een jaar of 5 maar dat halen de meeste niet omdat ik ze eerder moe ben. Heb er ongeveer 5 die ik intensief draag en nog 2 die eigenlijk nooit meer de kast uit komen.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 20:33
JustADreamer
JustADreamer is offline
Heb een paar merkbroeken bij de Sting vandaan, en een paar H&M broeken, maar heb nog nooit langer dan anderhalfjaar met een broek gedaan. En dat gaat voorlopig ook zeker niet gebeuren, want ik fiets tegenwoordig zo'n 20 km per dag, en dat vinden broeken niet zo leuk blijkbaar
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 21:46
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
ik koop gewoon een broek als ik die mooi vindt, klaar
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 13:50
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik heb gisteren nog een mooie jeans van Gstar gekocht .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 21:38
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Indian Rose valt bij mij altijd mooi, maar die slijten wel echt in no-time door. Mijn laatste spijkerbroek heb ik een half jaar kunnen dragen voordat-ie aan de binnenkant van m'n bovenbenen stuk was.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Indian Rose valt bij mij altijd mooi, maar die slijten wel echt in no-time door. Mijn laatste spijkerbroek heb ik een half jaar kunnen dragen voordat-ie aan de binnenkant van m'n bovenbenen stuk was.
Oh dat is jammer, want ik vond die broeken bij andere altijd wel mooi en dacht wel dat ze mij ook zouden staan.

Hmm, vanmiddag ga ik eens kijken en ik neem een lijstje met merken mee, thanks voor alle tips.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2010, 13:19
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Ik heb 1 broek van de coolcat, al 3 jaar lang en hij is nogsteeds mooi en fijn. Ook het enige dat ik heb uit die toko maar toch.
Dan heb je het erg getroffen volgens mij. Ik heb meerdere ervaringen met broeken van de Coolcat, en ik kan het absoluut geen goede kwaliteit noemen!
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 13:47
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Binnen H&M heb je ook nog een LOGG collectie en die heeft ook spijkerbroeken. Ben daar wel tevreden over. Ze zitten bij mij mooi, gaan bij mij lang mee en zijn voor een H&M prijs.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 17:30
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Hou het zelf meestal bij H&M spijkerbroeken; zitten over het algemeen goed (alleen zijn ze altijd te lang, maar dat is bij de meeste merken zo), zijn goedkoop, en gaan lang genoeg mee om het geld waard te zijn. Momenteel zijn alle spijkerbroeken bij H&M ook nog eens 10 euro goedkoper, dus heb er net 2 gekocht voor in totaal nog geen 40 euro.
Wil echter ook de nieuwe Levi's wel eens passen, omdat ik vond dat de oude versies mij echt nooit goed pasten (als ze goed om m'n benen/heupen zitten kan ik de knoop meestal niet dicht krijgen, en als ze bij mijn buik goed zitten, zijn ze bijn mijn benen/heupen weer te groot).
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 11:51
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Oh dat is jammer, want ik vond die broeken bij andere altijd wel mooi en dacht wel dat ze mij ook zouden staan.

Hmm, vanmiddag ga ik eens kijken en ik neem een lijstje met merken mee, thanks voor alle tips.
Ja ze zijn ook echt fantastisch mooi dus áls ik weer eens een spijkerbroek koop, is het toch een Indian Rose.. het hangt vast ook een beetje af van je fietszadel.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 12:00
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
En of je benen tegen elkaar schuren als je loopt.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 13:16
maaike84
maaike84 is offline
Ik draag ook wel spijkerbroeken van Bershka. niet duur en ze gaan ook wel even mee...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 22:25
Big.D
Big.D is offline
Als jongen zijn Tommy Hilfiger broeken en Boss het fijnst vind ik. D&G is maar niks en Nudie precies het zelfde heb er zat broeken van gehad en ze gaan zo snel kapot rotzooi.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.