Oud 23-03-2004, 16:00
Verwijderd
Ok even korte uitleg:

Ik zit op stage in een webdesign bedrijf en ik ga een eindwerk moeten maken. Mijn stagebegeleider en ik hebben een paar dingen overlopen en wat ons allebei voor mij het interessantste en leukste leek om te doen, was een datingsite ontwerpen.

Nu wil ik natuurlijk wat marktonderzoek gaan doen voor ik me erin stort en ben benieuwd naar ervaringen (mensen die er niet openlijk voor uit willen komen, kunnen natuurlijk pmen).

Een beetje uitleg over welke site, wat er rottig aan was, wat je goed vond, waarom de ene beter was dan de andere.
Wat verwacht je van een datingsite, welke opties lijken je handig, wat zou je absoluut niet willen, wat haat je?

Ervaringen, opmerkingen, ideeën, alles is welkom .

Misschien dat er weinig mensen zijn die zoiets al gebruikt/bezocht hebben, het is tenslotte een scholieren-forum, maar dan kunnen er nog interessante ideeën uitkomen over wat jullie ervan verwachten .

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 16:04
Verwijderd
Ik heb er geen ervaring mee maar handige opties zijn om in elk geval mensen te laten noemen wat hun leeftijd, geslacht, geaardheid en levensovertuiging zijn, en waar ze wonen... en ehm een zoekmachine erop ofzo, een vrij uitgebreide waarbij je niet alleen kunt zoeken op precieze dingen maar ook op ongeveer dingen, bijvoorbeeld dat je 'leeftijd tussen de 37 en de 46' in kunt vullen. Ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-03-2004 @ 16:04:
Ik heb er geen ervaring mee maar handige opties zijn om in elk geval mensen te laten noemen wat hun leeftijd, geslacht, geaardheid en levensovertuiging zijn, en waar ze wonen... en ehm een zoekmachine erop ofzo, een vrij uitgebreide waarbij je niet alleen kunt zoeken op precieze dingen maar ook op ongeveer dingen, bijvoorbeeld dat je 'leeftijd tussen de 37 en de 46' in kunt vullen. Ofzo.
Dat was iig al van plan . Maar thx.
Ik hoop wel dat ik het ook allemaal kan realizeren ^-^.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:13
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Foto's! Ik neem aan dat je het CG-forum al hebt bekeken?
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 23-03-2004 @ 16:13:
Foto's! Ik neem aan dat je het CG-forum al hebt bekeken?
Voor de eisen? Of wat bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:41
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Wat suggesties:
-Fakers tegengaan
-Foto optioneel maken, maar wel aanmoedigen door meer zaken vrij te geven ofzo
-Opgeven welk type relatie (vriendschap, seksmaatje, enz) je zoekt
-GEEN betaald gebruik maken van de site. Dus geen klote 'muntjes' om te mogen reageren op iemand
-Chatrooms (daar komt je diepgang van je stageopdracht )

Eigenlijk zou ik een goed kijkje nemen naar de ilsedating site (als je teminste daar nog inkomt zonder te hoeven payen).

Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:21
Verwijderd
-In ieder geval dat je op zoveel mogelijk dingen kan zoeken.
-Fakers kan je tegengaan door een sms systeem, dat ze een bevestigings sms moeten sturen naar de computer.
-Extra's: bijvoorbeeld horoscoop, chat, flirttips enzovoort

heb wel eens rondgekeken op zo'n site.... maar het lijkt allemaal op elkaar.. (msn, cu2 enzo)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 22:00
pure_evil
pure_evil is offline
dat betalen voor een datingsite vind ik ook niet aantrekkelijk.

misschien kun je een beetje privacy voor de mensen waarborgen, zodat zij eerst toestemming moeten geven voor het doorgeven van bepaalde gegevens (of dat gewoon zelf moeten/kunnen doen), anders kan het gebeuren dat er mensen jouw e-meel etc te weten komen, zonder dat jij geïnteresseerd bent in diegene

ofzo

veel suc6 iig
__________________
papa is niet lief! het verwende nest kiest vandaag voor zichzelf
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 00:18
Verwijderd
Staan al mooie dingen bij dank jullie!

Citaat:
Sponstanietje schreef op 23-03-2004 @ 20:41:
Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
Grafische en Digitale Vormgeving
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 01:43
Verwijderd
e-mailsysteem zoals bijvoorbeeld op marktplaats of e-bay. Jij weet het e-mailadres van diegene niet (tenzij ze terugmailen). Misschien ook een feedbacksysteem zoals op e-bay (ja ben beetje e-bay gek) dus stel je date met iemand en het bevalt niet kan je dat op die site zetten. (kijk maar eens op e-bay)

Wat ook handig is als er een soort watermerk op foto's komt te staan, zodat ze niet door iedereen gebruikt/gejat kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:33
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-03-2004 @ 00:18:
Staan al mooie dingen bij dank jullie!


Grafische en Digitale Vormgeving
Klinkt interessant. Ik heb een groepsgenoot bij mij op school die voor zijn proefafstuderen ook al een datingsite moet maken en die heb ik vrijwillig suggesties gegeven, vandaar dat ik er ook wat snel mee kwam.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 10:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-03-2004 @ 00:18:
Grafische en Digitale Vormgeving
Ervaring met het programmeerwerk dat bij een dergelijke site komt kijken? De smoel is nog nieteens het halve werk.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 24-03-2004 @ 10:02:
Ervaring met het programmeerwerk dat bij een dergelijke site komt kijken? De smoel is nog nieteens het halve werk.
Buiten dat wij webdesign hebben gehad, kregen wij ook javascript, php, xml, actionscript. Eigenlijk kregen wij minder design dan scripting en algemene vakken.
En daarbij, ik zit op stage om te leren, ze gaan mij hier geen site laten in elkaar steken die zij in de roulatie willen brengen zonder ook maar enige hulp te bieden en als dat nog zo zou zijn, heb ik altijd een mond om vragen te stellen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 16:20
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Mutant schreef op 24-03-2004 @ 12:42:
Buiten dat wij webdesign hebben gehad, kregen wij ook javascript, php, xml, actionscript. Eigenlijk kregen wij minder design dan scripting en algemene vakken.
En daarbij, ik zit op stage om te leren, ze gaan mij hier geen site laten in elkaar steken die zij in de roulatie willen brengen zonder ook maar enige hulp te bieden en als dat nog zo zou zijn, heb ik altijd een mond om vragen te stellen.
Klinkt als mijn opleiding.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 16:29
BasBase
BasBase is offline
Citaat:
Alex schreef op 24-03-2004 @ 01:43:
Wat ook handig is als er een soort watermerk op foto's komt te staan, zodat ze niet door iedereen gebruikt/gejat kunnen worden.
__________________
ik ben een trein, dus ik spoor wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat zijn jullie ervaringen met datingsites?
datingmeting
1 17-03-2014 09:01
Liefde & Relatie Datingsite
Borneoplein
5 12-06-2011 12:59
Liefde & Relatie Wat is een goede datingsite?
MAD-Duckie++
37 03-02-2011 19:23
Liefde & Relatie Weinig succes op datingsite
PierdeRegenworm
86 12-04-2005 21:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.