Oud 14-01-2002, 21:16
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Hiermee bedoel ik dieren zoals slangen, hagedissen, piranhas..zulk soort dieren...
En hoe kwamen jullie op et idee om die dieren te gaan kopen? En waar deden jullie dat? (speciaalzaak?)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 21:29
Sylvain Altherian
Avatar van Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Ik heb een spin... maar die is zelf komen aanlopen, en bivakkeert momenteel in de wc

oh ja, en ik heb m'n moeder

Hoezo, D@, wil je je hamster kwijt?
__________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:31
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Sylvain Altherian schreef:
Ik heb een spin... maar die is zelf komen aanlopen, en bivakkeert momenteel in de wc

oh ja, en ik heb m'n moeder

Hoezo, D@, wil je je hamster kwijt?

neewoor...mn aquaruim is bijna uitgestorven en ik zit te twijfelen of ik dr een terrarium van ga maken ofsow...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:33
halve gare
halve gare is offline
ik heb alleen twee goudvissen...
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 09:37
Kapee
Kapee is offline
Ik heb een paludarium(water + land) met een regenwoudklimaat, met daarin 3 Dendrobates Ventrimaculatus(vijfstreep-pijlgifkikker) en 3 Dendrobates Auratus(gouden pijlgifkikker). Op dit moment hebben we allen nog maar met de Ventrimaculatus eitjes.

Maar het paludarium opzich leeft ook. Er zitten levende planten in(duhhhh), en die doen het zeer goed. De stammen die erin zitten komen gewoon uit een bos hier in de buurt, en uit 1 van die stammen zijn spontaan zeer veel varens komen te groeien. Verder zitten er orchideeën in. Daarvan is er nu 1 aan het bloeien, en de andere heeft al een aantal keer gebloeid.

Dit is de Dendrobates Auratus, die is ongeveer 2 cm groot:

Dit is de Dendrobates Ventrimaculatus, die is ongeveer 1 cm groot:

Hieronder even een paar fototjes van de dieren en het paludarium.
Niet zo'n duidelijke foto. Maar beter heb ik niet. Rechtsbovenop dat terrarium zit een foto van hoe het was, maar die is niet zo duidelijk. Ik zal even zoeken naar een foto van hoe het was. Die post ik dan nog wel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 10:57
leintjuh
leintjuh is offline
ik heb ze niet thuis omdat ik er geen 1 mag van mijn moeder. Ik zou wel graag een gekko willen hebben. Ik heb wel in een dierenspeciaalzaak gewerkt in amsterdam-oost javastraat nr 5-7. daar hadden ze verschillende wurgslangen ( ook een albino ) en ze hadden daar piranha's en wat hagedissen. Verder waren er soms ook van die lieve hele jonge met de handopgevoede grijze roodstaartpapagaaien.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:11
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kapee schreef:
Ik heb een paludarium(water + land) met een regenwoudklimaat, met daarin 3 Dendrobates Ventrimaculatus(vijfstreep-pijlgifkikker) en 3 Dendrobates Auratus(gouden pijlgifkikker). Op dit moment hebben we allen nog maar met de Ventrimaculatus eitjes.

Maar het paludarium opzich leeft ook. Er zitten levende planten in(duhhhh), en die doen het zeer goed. De stammen die erin zitten komen gewoon uit een bos hier in de buurt, en uit 1 van die stammen zijn spontaan zeer veel varens komen te groeien. Verder zitten er orchideeën in. Daarvan is er nu 1 aan het bloeien, en de andere heeft al een aantal keer gebloeid.

*platjes*
hoe kwam je op et idee om dr aan te beginnen? En hoe kom je dr aan(die beesten), want ik kan nooit reptiele/amfibien vinden in dierenwinkels.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:53
~Miracle~
Avatar van ~Miracle~
~Miracle~ is offline
Ik heb ze wel bij de dierenwinkels gezien, hoor, behalve piranha's. Als ik al dat haar en veren zat was zou ik een slangetje nemen ofzo, maar dat doe ik niet want ik hou van knuffelen.
En die slangen... die moet je toch muizen en insekten voeren? Brrr...ik hou het bij vogeltjes.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:13
Psykoman
Psykoman is offline
ik heb 2 fretjes, misschien niet zo raar maar niet veel mensen hebben ze
__________________
sta je; verkleed als paashas een mandje dragend voor lul ?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:30
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Wij hebben een kat die dol is op aardappelschillen en wortels, telt dat ook?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:23
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik heb ruim 40 vogelspinnen

gek genoeg ??

ben er al vanaf mijn 8ste gek op toen mijn vader me een keer mee had genomen naar een tentoonstelling van vogelspinnen.
ik mocht alleen nog geen spinnies dus ben ik subtiel begonnen met een paar hagedisjes daarna een slangetje en toen met mijn 13 eindelijk een spin.


[Dit bericht is aangepast door poecilotheria (15-01-2002).]
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:29
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
D@mien schreef:
hoe kwam je op et idee om dr aan te beginnen? En hoe kom je dr aan(die beesten), want ik kan nooit reptiele/amfibien vinden in dierenwinkels.
er zijn wel een paar speciaalzaken in nederland op het gebied van amfibien en reptielen maar het beste kan je naar reptielenbeurzen gaan daar is minder wildvang en meer nakweek te koop + je krijgt er betere uitleg over de verzorging en dergelijke als je er naar vraagt (in de meeste gevallen)
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 19:34
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
er zijn wel een paar speciaalzaken in nederland op het gebied van amfibien en reptielen maar het beste kan je naar reptielenbeurzen gaan daar is minder wildvang en meer nakweek te koop + je krijgt er betere uitleg over de verzorging en dergelijke als je er naar vraagt (in de meeste gevallen)
reptielenbeurzen zijn inderdaad goeie plaatsen daarvoor. Dierenspeciaalzaken zijn vaak erg commercieel gericht, wat ten koste gaat van de verzorging en gezondheid van de dieren. Bovendien wordt je slechter geinformeerd over hoe je de dieren moet houden. Je kan beter es zoeken op sites naar waar en wanneer er een beurs is en daarheen gaan. En voordat je ook maar ergens aan begint: VEEL EN GOED lezen, en alles klaarhebben want die beesten moeten asap in een goed klimaat terechtkomen. Als je meer info wil kan je me ook mailen...
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:29
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
sommige mensen vinden t vreemd dat ik ratten en kippen heb.

ikke niet eigenlijk
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:30
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
ik heb ruim 40 vogelspinnen

gek genoeg ??

ben er al vanaf mijn 8ste gek op toen mijn vader me een keer mee had genomen naar een tentoonstelling van vogelspinnen.
ik mocht alleen nog geen spinnies dus ben ik subtiel begonnen met een paar hagedisjes daarna een slangetje en toen met mijn 13 eindelijk een spin.


[Dit bericht is aangepast door poecilotheria (15-01-2002).]
whoa waar laat je die allemaal. Fok je ze ook???

__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:38
klinkguppie
ik heb één hond (een sheltie, das zeg maar een kleine collie, en als je nie weet wat een collie is; een collie is de tv-hond lassie en als je dat nie weet, tja... dan weet ik het ook nie meer...)

en ehm... oh ja! 2 APEN!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:39
klinkguppie
.........mn broertje en mn zussie dus!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:48
Silverwolf
Silverwolf is offline
Ik heb een Franse Bulldog, 3 ratten, 2 muizen en een albino rattenslang. Ik heb deze dieren via beurzen en dierenwinkels.
Dit vond ik wel genoeg eigenlijk.
__________________
Losin'rhythm, crouching along the track. The moon is full, melody comes back. A wolf with rough paws, but wise. The reflection of the moon in his eyes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2002, 19:29
coevordenrulezz
coevordenrulezz is offline
!! ik heb een varken !!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:39
*LLL*
*LLL* is offline
ooit hadden we australische spooksprinkhanen, die gingen de hele tijd vervellen, waz wel leuk je had er alleen nx aan geef mij maar een hond..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 06:17
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Wij hebben een kat die dol is op aardappelschillen en wortels, telt dat ook?

Nee want die van ons eet dat ook

__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 12:13
lithium
lithium is offline
ik heb een kale hamster
__________________
(gelukkig) getrouwd met paranoide ;)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 21:24
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
muckymouse schreef:
whoa waar laat je die allemaal. Fok je ze ook???

yep heb nu een vrouwtje zitten dat bevrucht is en ze staan allemaal op mijn kamer op planken aan de muur en ach er komen er nog wel meer ben ik bang
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.