Oud 24-06-2018, 12:02
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Hey allemaal,

Ik heet eigenlijk Sophie maar ik voel me meer een jongen. Ik noem mezelf liever Pim. Ik ben nu 13 en ik voel me gewoon meer een jongen. Ik weet dat er pas een nieuw topic was over meiden maar mijn vraag is net wat anders. Ik zal er niet een heel lang verhaal van maken.

Ik wil dus graag een jongen zijn en ik zie alleen de voordelen van een jongen zijn maar zijn er ook nadelen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2018, 12:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je kiest niet een bepaald geslacht omdat het meer voordelen heeft dan nadelen. Het gaat puur om hoe je je voelt en of je uiterlijk en de manier waarop mensen je zien overeenkomt met hoe jij je voelt. Als dat niet klopt en je voelt je niet happy in een vrouwenlichaam dan moet je hulp zoeken
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-06-2018, 13:37
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Je kiest niet een bepaald geslacht omdat het meer voordelen heeft dan nadelen. Het gaat puur om hoe je je voelt en of je uiterlijk en de manier waarop mensen je zien overeenkomt met hoe jij je voelt. Als dat niet klopt en je voelt je niet happy in een vrouwenlichaam dan moet je hulp zoeken
Sorry je begrijpt me verkeerd. Ik voel me op alle gebieden een jongen en dat vind ik zo fijn! Alleen voor mijn gevoel zijn er helemaal geen nadelen maar dat kan toch niet? Ik wil eigenlijk dus zeggen dat ik al weet dat ik een jongen wil zijn alleen ik snap gewoon niet dat er geen nadelen zijn. Daarom zal ik mijn vraag anders verwoorden: "Waar lopen jongens tegen aan?" Nu past de topic denk ik niet meer bij Lichaam & Gezondheid...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2018, 16:54
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Sorry kan je niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2018, 22:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Sorry je begrijpt me verkeerd. Ik voel me op alle gebieden een jongen en dat vind ik zo fijn! Alleen voor mijn gevoel zijn er helemaal geen nadelen maar dat kan toch niet? Ik wil eigenlijk dus zeggen dat ik al weet dat ik een jongen wil zijn alleen ik snap gewoon niet dat er geen nadelen zijn. Daarom zal ik mijn vraag anders verwoorden: "Waar lopen jongens tegen aan?" Nu past de topic denk ik niet meer bij Lichaam & Gezondheid...
Nadelen? Tsja, in de puberteit heb je een stem die overslaat en krijg je te pas en te onpas een stijve. Dat wordt vaak minder naarmate de jongen ouder wordt - maar ik kan me voorstellend dat sommige jongens dat als iets minder positiefs ervaren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-06-2018, 23:11
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Dick control komt vanzelf. Evenals het besef dat vrouwen in het algemeen en wat betreft 'gevoelswereld' in het bijzonder soms volstrekt onbegrijpelijk zijn (en dat dat prima is). Wat nimmer wegebt is 's ochtends het ongemak van een volle blaas en een knalharde erectie, niet uit te sluiten valt dat dit ook een kwestie van leeftijd is.

Verder kan het een nadeel zijn dat je als man over het algemeen geacht wordt initiatief te nemen, niet bang bent voor insecten, smooth kutvragen kunt pareren (zonder er concreet antwoord op te geven). Daarnaast is er de bro-etiquette waarbij shit wat not done is bij mannen onderling -vriend of niet-, het belangrijkste is. Tsja.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 07:24
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Dat wordt vaak minder naarmate de jongen ouder wordt - maar ik kan me voorstellend dat sommige jongens dat als iets minder positiefs ervaren.
Ja dat vind ik wel jammer. Als ik me laat ombouwen, blijft dat dan ook?

Citaat:
Wat nimmer wegebt is 's ochtends het ongemak van een volle blaas en een knalharde erectie, niet uit te sluiten valt dat dit ook een kwestie van leeftijd is.
'een volle blaas en een knalharde erectie.' Doet dat pijn?

smooth kutvragen kunt pareren (zonder er concreet antwoord op te geven). Daarnaast is er de bro-etiquette waarbij shit wat not done is bij mannen onderling -vriend of niet-, het belangrijkste is. Tsja.
een volle blaas en een knalharde erectie.' Doet dat pijn? Je laatste alinea begrijp ik niet. (Wat ik ervan heb overgelaten dan...)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 07:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:


een volle blaas en een knalharde erectie.' Doet dat pijn? Je laatste alinea begrijp ik niet. (Wat ik ervan heb overgelaten dan...)
Of het pijn doet durf ik niet te zeggen, maar vervelend is het natuurlijk wel, met een erectie kan je natuurlijk niet ff makkelijk naar de wc. Dus als je 's ochtends wakker wordt en met haast de deur uit moet is dat niet ideaal
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 08:38
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
een volle blaas en een knalharde erectie.' Doet dat pijn? Je laatste alinea begrijp ik niet. (Wat ik ervan heb overgelaten dan...)
Pijn is het verkeerde woord; het is strontvervelend.

Ik bedoel een code of conduct tussen mannen. Een extreem simpel voorbeeld: pisbakken.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 25-06-2018 om 09:02.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 11:28
Verwijderd
Ik denk dat nadelen die wel of niet aan een geslacht kleven heel heel heel erg persoonlijk zijn. Zo vind mijn zusje het een hel om ongesteld te worden en ik ervaar dat niet zo. Een vriendin heeft moeite met haar grote borsten, terwijl ik die van mij prima vind. Dat zal met jongens/mannen net zo zijn - de een ervaart X als een nadeel (of voordeel), de ander niet

Kun je met anderen praten over het gevoel dat je liever een jongen bent? Met je ouders, met de huisarts of je mentor? Misschien kunnen jullie dan samen op zoek naar een manier om hier vorm aan te geven en te kijken naar handvaten die er zijn om verder te kijken?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 11:50
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vergeet niet dat het anders is dan bij geboren mannen. Sommige dingen zijn niet hetzelfde of zelfs mogelijk. Als je er al voor kiest om een volledige geslachtsoperatie te ondergaan, er zijn veel transgenders die dat niet willen ivm alle risico’s en het beperkte kunnen.

Misschien is dit wel interessant om te lezen: https://www.lindanieuws.nl/nieuws/in...iks-te-klagen/
Er staat ook een linkje in naar NSFW naaktfoto’s, dan kun je gelijk zien wat het eindresultaat is als je ervoor kiest om een piemel te nemen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 14:29
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Kun je met anderen praten over het gevoel dat je liever een jongen bent? Met je ouders, met de huisarts of je mentor? Misschien kunnen jullie dan samen op zoek naar een manier om hier vorm aan te geven en te kijken naar handvaten die er zijn om verder te kijken?
Dat durf ik niet maar ik wil wel puberteitsremmers. Hoe kan ik dit oplossen?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 14:42
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Vergeet niet dat het anders is dan bij geboren mannen. Sommige dingen zijn niet hetzelfde of zelfs mogelijk. Als je er al voor kiest om een volledige geslachtsoperatie te ondergaan, er zijn veel transgenders die dat niet willen ivm alle risico’s en het beperkte kunnen.

Misschien is dit wel interessant om te lezen: https://www.lindanieuws.nl/nieuws/in...iks-te-klagen/
Er staat ook een linkje in naar NSFW naaktfoto’s, dan kun je gelijk zien wat het eindresultaat is als je ervoor kiest om een piemel te nemen.
Was die Chris eerst een jongen of meisje? Het lijkt namelijk alsof er huid over de penis is geplaatst maar ook alsof de penis erop is gezet...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 14:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat durf ik niet maar ik wil wel puberteitsremmers. Hoe kan ik dit oplossen?
Dat kan pas als je het erover hebt. Dan ga je een traject in en begint alles, inclusief puberteitsremmers, hormonen en operaties. Maar als je niks zegt, gebeurt er niks. Anderen kunnen niet ruiken wat je wil.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 14:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Was die Chris eerst een jongen of meisje? Het lijkt namelijk alsof er huid over de penis is geplaatst maar ook alsof de penis erop is gezet...
Chris is geboren als meisje, daarom ziet de penis er wat anders uit. Is gemaakt met huid van een dijbeen bijvoorbeeld. Zoek anders de volledige procedure op. Volgens mij zijn er wel filmpjes te vinden van de operatie zelf, maar die mag je zelf opzoeken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 14:57
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Dat kan pas als je het erover hebt. Dan ga je een traject in en begint alles, inclusief puberteitsremmers, hormonen en operaties. Maar als je niks zegt, gebeurt er niks. Anderen kunnen niet ruiken wat je wil.
Wat zou ik dan het beste kunnen zeggen?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 14:57
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Chris is geboren als meisje, daarom ziet de penis er wat anders uit. Is gemaakt met huid van een dijbeen bijvoorbeeld. Zoek anders de volledige procedure op. Volgens mij zijn er wel filmpjes te vinden van de operatie zelf, maar die mag je zelf opzoeken.
Oké. Ontzettend bedankt voor je hulp!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 14:59
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Als ik me laat ombouwen en ik zou op jongens vallen ben ik dan homo? Mijn vraag is hetzelfde voor meisjes. Ik kan dus geen hetero zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 15:09
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Als ik me laat ombouwen en ik zou op jongens vallen ben ik dan homo? Mijn vraag is hetzelfde voor meisjes. Ik kan dus geen hetero zijn?
Maakt het uit? Als in; is het een prangende vraag waar van je zegt 'Nou, als ik dáár geen antwoord op heb, dan is mijn leven zinloos!' -- Punt is; who cares. Bij mij zou je de boeken in gaan als meisje dat jongentje werd en op jongentjes valt. Of op meisjes, for all I care. Hoe je dat wilt noemen vind ik totaal niet belangrijk, seksuele oriëntatie an sich boeit mij in omgang met mensen totaal niet.

Uiteraard zal er nu vast een bataljon aan mensen komen die exact de term weten voor de situatie waar jij nu in zit, maar persoonlijk vind ik dat gezwatel.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Dat durf ik niet maar ik wil wel puberteitsremmers. Hoe kan ik dit oplossen?
Er niet over praten en wel een oplossing vinden, bestaat niet. Al helemaal niet bij dit soort dingen. Dus je zult je er over heen moeten zetten en uit moeten spreken dat je je zo voelt.
Citaat:
Wat zou ik dan het beste kunnen zeggen?
"ik vind heel moeilijk om uit te spreken, maar ik weet niet zeker of ik een meisje wil zijn." Je kunt ook een brief schrijven en die laten lezen, of een filmpje opnemen en dat laten zien aan degene met wie je het er over wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 15:51
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Maakt het uit? Als in; is het een prangende vraag waar van je zegt 'Nou, als ik dáár geen antwoord op heb, dan is mijn leven zinloos!' -- Punt is; who cares. Bij mij zou je de boeken in gaan als meisje dat jongentje werd en op jongentjes valt. Of op meisjes, for all I care. Hoe je dat wilt noemen vind ik totaal niet belangrijk, seksuele oriëntatie an sich boeit mij in omgang met mensen totaal niet.

Uiteraard zal er nu vast een bataljon aan mensen komen die exact de term weten voor de situatie waar jij nu in zit, maar persoonlijk vind ik dat gezwatel.
Het maakt mij ook niet uit maar ik was benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 15:53
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Er niet over praten en wel een oplossing vinden, bestaat niet. Al helemaal niet bij dit soort dingen. Dus je zult je er over heen moeten zetten en uit moeten spreken dat je je zo voelt.
"ik vind heel moeilijk om uit te spreken, maar ik weet niet zeker of ik een meisje wil zijn." Je kunt ook een brief schrijven en die laten lezen, of een filmpje opnemen en dat laten zien aan degene met wie je het er over wil hebben.
Bedankt voor het fijne advies. Aan wie zou jij het laten zien? Je moeder, vader, mentor...?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 15:56
Verwijderd
Aan wie ik het zou vertellen is niet zo relevant, het gaat er om bij wie jij het beste gevoel hebt. Het is echter wel zo dat je ouders ook op de hoogte gebracht zullen moeten worden, maar hen kum je eventueel samen met je mentor of huisarts vertellen hoe je je voelt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 16:34
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Aan wie ik het zou vertellen is niet zo relevant, het gaat er om bij wie jij het beste gevoel hebt. Het is echter wel zo dat je ouders ook op de hoogte gebracht zullen moeten worden, maar hen kum je eventueel samen met je mentor of huisarts vertellen hoe je je voelt.
Ik bedoel bij wie denk jij dat er serieus mee wordt omgegaan. Kan mijn huisarts er wat mee? Dat denk ik namelijk niet...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 16:35
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Eh, je huisarts is je eerste entry-point voor dit soort zaken.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 16:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik bedoel bij wie denk jij dat er serieus mee wordt omgegaan. Kan mijn huisarts er wat mee? Dat denk ik namelijk niet...
Je huisarts kan hier zeker wat mee! Hij of zij kan met jouw praten over hoe je je voelt maar kan ook heel praktisch regelen dat je puberteitsremmers krijgt bijvoorbeeld.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel bij wie denk jij dat er serieus mee wordt omgegaan. Kan mijn huisarts er wat mee? Dat denk ik namelijk niet...
De huisarts is degene die je doorverwijst naar verdere zorgverleners, dus daar zou je moeten beginnen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 16:38
Verwijderd
Daarnaast weten wij natuurlijk niet wie er in je omgeving er serieus mee om zal gaan. Ik mag hopen op iedereen, maar de praktijk wijst uit dat het ook wel anders lan.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 16:43
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Daarnaast weten wij natuurlijk niet wie er in je omgeving er serieus mee om zal gaan. Ik mag hopen op iedereen, maar de praktijk wijst uit dat het ook wel anders lan.
Nee wordt al gepest op school...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 16:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee wordt al gepest op school...
Wat naar! Doet school daar iets tegen of kan je dat met je mentor bespreken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 17:09
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Wat naar! Doet school daar iets tegen of kan je dat met je mentor bespreken?
Ze zitten aan me kont en borsten. Vind ik gęnant om te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2018, 17:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ze zitten aan me kont en borsten. Vind ik gęnant om te vertellen.
Dat mag echt niet. Dat is gewoon aanranding. Vertel dit tegen je ouders of tegen je mentor. Dat mogen die anderen jongeren echt niet zomaar tegen jou zin in doen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 06:35
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Als ik me laat ombouwen en ik zou op jongens vallen ben ik dan homo? Mijn vraag is hetzelfde voor meisjes. Ik kan dus geen hetero zijn?
Ombouwen is toch zo’n naar woord maar aangezien je een jongen bent van binnen, ben je hetero als je op meisjes valt en homo als je op jongens valt. Even kort door de bocht, want er zijn natuurlijk meer opties dan dat. In welk lichaam je geboren bent, heeft er dan niet zoveel mee te maken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 06:40
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Nadeel dat er gediscrimineerd word omdat je man bent bijv bij ipl
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 07:04
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Dat mag echt niet. Dat is gewoon aanranding. Vertel dit tegen je ouders of tegen je mentor. Dat mogen die anderen jongeren echt niet zomaar tegen jou zin in doen!
Bedankt voor het advies. Ik zit nu in de aula van school en ik kijk nog een dag aan en dan vanmiddag vertel ik het aan me moeder. Vind het wel eng. Ben best onzeker.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 07:05
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Ombouwen is toch zo’n naar woord maar aangezien je een jongen bent van binnen, ben je hetero als je op meisjes valt en homo als je op jongens valt. Even kort door de bocht, want er zijn natuurlijk meer opties dan dat. In welk lichaam je geboren bent, heeft er dan niet zoveel mee te maken.
Oké. Bedankt voor je reactie. Er zitten zoveel vragen in mijn hoofd...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 07:08
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Nadeel dat er gediscrimineerd word omdat je man bent bijv bij ipl
Wauw! Dat is echt triest als je daardoor gediscrimineerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 15:17
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Bedankt voor het advies. Ik zit nu in de aula van school en ik kijk nog een dag aan en dan vanmiddag vertel ik het aan me moeder. Vind het wel eng. Ben best onzeker.
Me moeder gaat een gesprek aanvragen bij school. Echt bedankt voor je advies!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 15:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Me moeder gaat een gesprek aanvragen bij school. Echt bedankt voor je advies!
Wat goed!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 17:35
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Wat goed!
Niet over me transgender gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 18:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Niet over me transgender gevoelens.
Dat geeft niet, dat komt nog wel een keer. Dat je je moeder hiermee in vertrouwen hebt genomen is ook al een goede stap, en dat zij dit op school gaat aankaarten is ook goed.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 20:35
Meisje/jongen
Meisje/jongen is offline
Citaat:
Dat geeft niet, dat komt nog wel een keer. Dat je je moeder hiermee in vertrouwen hebt genomen is ook al een goede stap, en dat zij dit op school gaat aankaarten is ook goed.
Maar wat als ik de puberteitsremmers niet neem?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 21:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar wat als ik de puberteitsremmers niet neem?
Dan ga je je gewoon verder ontwikkelen als vrouw, krijg je borstgroei etc. Hoe eerder dat traject in gang wordt gezet hoe beter eigenlijk. Maar ik snap ook dat het best een grote stap is om dit te vertellen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-06-2018, 22:35
Verwijderd
Je wekt bij mij een beetje de indruk dat je denkt dat je naar de huisarts kunt gaan en kunt zeggen "Doe mij maar een portie puberteitsremmers," maar zo werkt het niet helemaal. Er zit een heel traject vast aan een eventuele geslachtsverandering er er wordt niet over een nacht ijs gegaan met dit soort dingen. Het is wel goed in je daar van bewust te zijn. Kijk eens op https://www.transvisie.nl/transitie/, ik vind dat een vrij duidelijke website waarin uitgelegd wordt hoe er traject in elkaar steekt of kan steken. Dan wordt misschien ook duidelijk dat dit niet iets is wat je alleen doet, maar waar je anderen hard bij nodig hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Het verzet van Roxane Gay Barbie met buikje
elifecoach
12 01-10-2017 21:24
Liefde & Relatie ik ben het beu
fotj_undercover
7 14-01-2010 23:49
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: 2x een polly
Ieke
0 07-12-2003 18:38
Verhalen & Gedichten relaas van een BreeZah!
Saeed al-Sahaf
7 13-11-2003 14:25
Vrije tijd tis winterstop voorspel de Kampioen:)
Krugdinho
34 31-03-2003 12:41
Vrije tijd [voetbal] alles over week 24
Verwijderd
8 10-03-2003 21:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.