Oud 08-10-2018, 12:22
Verwijderd
Ik vind het helemaal niet dom klinken om eerlijk te zijn
Advertentie
Oud 08-10-2018, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Maar goed; de 5s straf werd gegeven en daar valt ook wel een case voor te maken, denk ik. Qua consequentie kostte dit Verstappen sec genomen weldegelijk de 2e plaats, natuurlijk.
Hoezo? Die vijf seconden hadden hem niet na de pitstop voor Bottas gezet en denk dat Bottas het sowieso wel volgehouden had gegeven het feit dat hij voor Max zat. Als de race tien rondjes langer had geduurd had de band van Bottas het wellicht moeilijk gemaakt maar nu kon hij gemakkelijk voor Verstappen blijven. Althans, dat idee had ik. Verstappen kwam op het einde snel naderbij, maar op de rechte stukken blies Bottas hem er alsnog gemakkelijk vanaf.
Oud 08-10-2018, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een medewerker van Zalando aan de lijn en hij heeft een dik limburgs accent en altijd als ik dat bij anderen hoor, vind ik het enorm logisch dat mensen Limburgers dom vinden klinken.
Ik kan er ook weinig aan doen, maar ik heb hetzelfde. Gevoelsmatig sta je gewoon al één-nul achter op het moment dat je een dergelijk accent hebt, zeker professioneel gezien.
Oud 08-10-2018, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Hoezo? Die vijf seconden hadden hem niet na de pitstop voor Bottas gezet en denk dat Bottas het sowieso wel volgehouden had gegeven het feit dat hij voor Max zat. Als de race tien rondjes langer had geduurd had de band van Bottas het wellicht moeilijk gemaakt maar nu kon hij gemakkelijk voor Verstappen blijven. Althans, dat idee had ik. Verstappen kwam op het einde snel naderbij, maar op de rechte stukken blies Bottas hem er alsnog gemakkelijk vanaf.
Met 'sec' bedoel ik dan ook op alleen het moment dat men over de finish kwam. Maar; die vijf seconde hadden Bottas weldegelijk grote problemen bezorgd als je Hamilton als referentie gebruikt voor de performance van Mercedes. Het verschil was niet zó groot met RBR/FER. Een gebrek aan penalty had Verstappen minimaal een paar extra rondes gegeven strak achter Bottas, waarbij ik Verstappen in staat acht er voorbij te gaan, ondanks het extra vermogen van Mercedes op de rechte stukken.
Oud 08-10-2018, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een medewerker van Zalando aan de lijn en hij heeft een dik limburgs accent en altijd als ik dat bij anderen hoor, vind ik het enorm logisch dat mensen Limburgers dom vinden klinken.
Tsja, hoe zou dat komen? Oprechte vraag.

Ik heb het veel minder maar ik woon dan ook in Maastricht en werk met genoeg mensen met WO+ werk- en denkniveau die een dik Limburgs accent hebben. Die slimmere dingen zeggen met dat accent dan ik.

Wel moet ik zeggen dat het ligt aan hoe dik het accent is en waar het vandaan komt. En dat laatste is natuurlijk weer een vooroordeel en puur regiogerelateerd. Parkstad Limburg/Heerlen en Kerkraads klinkt voor mij veel sneller dom. Zullen zij omgekeerd vast ook van Mestreechs vinden.

Ik vind plat WestFries overigens ook al snel dom klinken. En echt Grunnigs of zo. Maar Twents accent dan weer helemaal niet. Geen peil op te trekken zo lijkt het.
Oud 08-10-2018, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Een gebrek aan penalty had Verstappen minimaal een paar extra rondes gegeven strak achter Bottas, waarbij ik Verstappen in staat acht er voorbij te gaan, ondanks het extra vermogen van Mercedes op de rechte stukken.
Ja ik denk dus van niet, in de zin van dat de problemen bij Bottas nog niet groot genoeg waren, maar dan snap ik wat je bedoelde Had het uiteraard wel graag willen zien.
Oud 08-10-2018, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Ja ik denk dus van niet, in de zin van dat de problemen bij Bottas nog niet groot genoeg waren, maar dan snap ik wat je bedoelde Had het uiteraard wel graag willen zien.
Mmh ik verwacht eigenlijk wel dat Bottas vroeg of laat fouten ging maken of zijn banden langduriger harder ging misbruiken (omdat hij domweg niet heel stressbestendig en besluitvaardig is gebleken) waardoor hij zijn eigen problemen had veroorzaakt ten opzichte van een hijgende Verstappen in z'n nek en een boordradio met de mededeling "push Vallteri PUSH".
Oud 08-10-2018, 12:59
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
beetje voor interpretatie vatbaar, maar volgens dit onderzoekje (van/met roos vonk helaas) worden mensen met een limburgs accent inderdaad als (heel) iets minder competent gezien dan andere mensen https://www.researchgate.net/publica...van_de_spreker
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 08-10-2018, 13:00
Verwijderd
Geldt volgens mij ook voor andere accenten zoals Brabants, Twents, Drents, Fries, Gronings, Zeeuws.
Oud 08-10-2018, 13:05
Verwijderd
Trouwens, goed om te zien dat Ricciardo een waanzinnige race heeft gereden na zo'n periode van kutweekenden.
Oud 08-10-2018, 13:12
Verwijderd
Citaat:
beetje voor interpretatie vatbaar, maar volgens dit onderzoekje (van/met roos vonk helaas) worden mensen met een limburgs accent inderdaad als (heel) iets minder competent gezien dan andere mensen https://www.researchgate.net/publica...van_de_spreker
Lees ik nou goed dat Amsterdammers als nóg minder competent dan Limburgers gezien worden?
Oud 08-10-2018, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Geldt volgens mij ook voor andere accenten zoals Brabants, Twents, Drents, Fries, Gronings, Zeeuws.
Juh

Citaat:
Samenvattend laten de huidige resultaten zien dat de spreekstijl van een persoon van grote invloed kan zijn op beoordelingen van die persoon. Daarbij lijkt het erop dat het feit dat iemand ‘plat’ praat meer van invloed is dan de specifieke streek waar de persoon vandaan lijkt te komen. Mensen met een accent worden, ongeacht de regio waar ze vandaan komen, gezien als lager in bekwaamheid (vermoedelijk doordat ze worden gezien als lager in opleiding en maatschappelijke status), maar wel als hoger op sociaal gerelateerde kenmerken. Vlamingen, die geen ABN spreken maar evenmin een regionaal accent hebben, lijken hier tussen de wal en het schip te vallen: ze hebben nadeel van het negatieve stereotype over de bekwaamheid van Belgen, maar missen het voordeel van positieve stereotypen over de sociale, gemeenschapsgezinde kwaliteiten van personen met een regionaal accent.

(PDF) Effecten van een regionaal accent op de beoordeling van de spreker. Available from: https://www.researchgate.net/publica...van_de_spreker [accessed Oct 08 2018].
Oud 08-10-2018, 13:16
Verwijderd
Moeilijk irritant dat Ubuntu 17/18.04 LTS een bug heeft zitten in Netplan/systemd-resolve m.b.t. DNS.
Oud 08-10-2018, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Lees ik nou goed dat Amsterdammers als nóg minder competent dan Limburgers gezien worden?
Ja, heeft ook te maken met dat stadsmensen meer gezien worden als eerst schreeuwen en dan pas normaal praten.
Oud 08-10-2018, 15:12
Verwijderd
Ja. Herkenbaar.
Oud 08-10-2018, 17:16
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ja, heeft ook te maken met dat stadsmensen meer gezien worden als eerst schreeuwen en dan pas normaal praten.
Dit klopt dan ook wel bij Amsterdammers.

Nee maar effe seri, komt het niet gewoon omdat het (onbewust) wordt gezien als een onvermogen zich aan te passen? Of iig dat iemand niet 'slim' genoeg is om te evolueren van accent/dialect naar ABN?

Rationeel gezien onzinnig natuurlijk, maar ik associeer platte accenten ook met sociale dingen en niet met professionele.
Dat komp allemaal door de media's!
__________________
Who's this jabroni?
Oud 09-10-2018, 09:58
Verwijderd
"Mercedes-coureur Lewis Hamilton vindt dat concurrent Sebastian Vettel van Ferrari te hard wordt aangepakt door de media. De Brit vraagt om meer respect voor de Duitser."

Lekker hoor Hamilton
Oud 09-10-2018, 10:44
Verwijderd
Dit seizoen heeft Hamilton de titel al binnen, op deze manier wat etteren/Vettel "ondersteunen" kan geen kwaad.

Houding van Hamilton na de race zondag zei ook al boekdelen, gewoon rug naar Max draaien als die iets zit te vertellen (nota bene als reactie op opmerking van Hamilton). Is mij wel duidelijk wie Hamilton komende jaren als bedreiging ziet. Vettel in ieder geval niet.
Oud 09-10-2018, 10:53
Verwijderd
Bottas' reactie ook toen hij daar (vlak na de race, met Hamilton en Bottas en dat videoscherm) hoorde dat Verstappen een 5s-penalty had gekregen (en desondanks nog op z'n staart zat)
Oud 09-10-2018, 10:54
Verwijderd
Overigens hilarisch ook dat zélfs Villeneuve de actie van Vettel stompzinnig vond, een grotere zeiksnor ten aanzien van Verstappen is er niet te vinden
Oud 10-10-2018, 17:15
Verwijderd
Coulthard is ervan overtuigd dat vrouwen net zo goed kunnen racen als mannen. "Om een succesvolle coureur te zijn, moet je talent hebben, vastberaden zijn, competitief, dapper en fysiek fit, maar je hoeft geen man te zijn."

Aan de races gaan achttien tot twintig vrouwen meedoen. Het totale prijzengeld bedraagt 1,3 miljoen euro, de winnaar van het klassement krijgt een derde van dat bedrag.

De organisatoren willen zes wedstrijden van dertig minuten houden op Europese circuits, met auto's van het kaliber Formule 3. Het is de bedoeling dat in de volgende jaren ook de Verenigde Staten, Azië en Australië worden opgenomen in het programma.


Nobel en shit yo, maar wedstrijden van dertig minuten..? En F3 behelst een significant "langzamere" kar dan in de F1. Ik zie dan ook niet in hoe dit dames de F1 in gaat helpen.
Oud 10-10-2018, 17:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Nobel en shit yo, maar wedstrijden van dertig minuten..? En F3 behelst een significant "langzamere" kar dan in de F1. Ik zie dan ook niet in hoe dit dames de F1 in gaat helpen.

Heeft de duur niet te maken met het mogelijke feit dat men dit al geplande raceweekenden (niet perse F1) wil gaan doen? Kan me voorstellen dat dit mogelijk een compromis is; je kan niet een heel circuit afhuren voor 1 competitie (tenzij je te veel geld hebt )

En dat tweede is niet helemaal juist. Er zijn F1 coureurs die direct uit de F3 komen (zoals Verstappen). Dit is juist een nieuwe competitie die vrouwelijke coureurs een kans moet geven om in formulewagens te rijden, en die niet al "vast" zitten aan een team of sponsordeal. Ik kan me voorstellen dat een mogelijke route is dat een W-series winnares/coureur mag aansluiten bij een F3 team of sneller wordt opgepikt in de varia (F1) talentprogrammas.

toevoeging: ik vind een losse competitie "alleen voor vrouwen" niet perse de beste oplossing, maar als dat meer zitjes betekend dan vind ik het iig een verbetering.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-10-2018, 17:54
Verwijderd
Semi-F3 (overigens zijn al die leagues met min of meer 30-45m races) in wedstrijden met alleen vrouwen is geen betere opstap naar de F1 dan F3 nu al is of denk jij van wel? Er zijn in het verleden vrouwen geweest die in de "lagere klassen" prima presteerden en Susie Wolff is testrijder (geweest) bij Mercedes F1, maar toch, dat is volstrekt andere koek dan daadwerkelijk een F1-races rijden qua fysieke vereisten. Inderdaad prima dat er een women-league komt, maar heb niet de illusie dat het ook maar iets zal bevorderen voor vrouwen in F1.

Misschien dat Jamie Chadwick een kans krijgt, als zij zich in de kijker rijdt bij Toro Rosso. Ik hoop het van ganser harte allemaal, maar ik zie dit plan echt niet vrouwen helpen. Dan zou mijn focus liggen op <10 jaar in kart promoten/sponsoren/stimuleren.
Oud 10-10-2018, 19:19
Verwijderd
Ik vind jullie leuk in jullie gesprekken.
Oud 10-10-2018, 20:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Semi-F3 (overigens zijn al die leagues met min of meer 30-45m races) in wedstrijden met alleen vrouwen is geen betere opstap naar de F1 dan F3 nu al is of denk jij van wel? Er zijn in het verleden vrouwen geweest die in de "lagere klassen" prima presteerden en Susie Wolff is testrijder (geweest) bij Mercedes F1, maar toch, dat is volstrekt andere koek dan daadwerkelijk een F1-races rijden qua fysieke vereisten. Inderdaad prima dat er een women-league komt, maar heb niet de illusie dat het ook maar iets zal bevorderen voor vrouwen in F1.

Misschien dat Jamie Chadwick een kans krijgt, als zij zich in de kijker rijdt bij Toro Rosso. Ik hoop het van ganser harte allemaal, maar ik zie dit plan echt niet vrouwen helpen. Dan zou mijn focus liggen op <10 jaar in kart promoten/sponsoren/stimuleren.
Ik denk dat je het 'belangrijkste' vergeet: de nieuwe competitie is vrij toegankelijk, als je door de keuring heen komt mag je meedoen. Dat lijkt mij juist de hele insteek, om meer vrouwen te kunnen laten racen op hoog niveau, zonder al verbonden te zijn aan bestaande teams, sponsoren, of zelf een groot deel van de financiering moet regelen, etcetera.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-10-2018, 20:26
Verwijderd
Hey Carn. Poepie. Gaat het goed met je?
Oud 10-10-2018, 20:42
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Gadverdamme. Mijn (Slowaakse) oom en tante hebben net €100 euro in mijn handen gedrukt omdat ik ben afgestudeerd en onlangs jarig ben geweest, maar ik wil dat helemaal niet hebben. Ze werden boos toen ik het niet wilde aannemen. Die mensen krijgen verdomme een pensioen van €300 per maand Ik voel me best wel ongemakkelijk nu. Zal ik het morgen teruggeven? Of zal ik iets leuks voor ze kopen? Mijn oom is vorige week 70 geworden, dus op zich is dat wel een goed excuus
Oud 10-10-2018, 20:52
Verwijderd
Als ze het echt als een belediging ervaren als je het teruggeeft, zou ik weet inderdaad iets voor hen van halen, of van dat geld samen ergens gaan eten ofzo.
Oud 10-10-2018, 21:15
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Samen uiteten is een goed idee, maar dat gaat niet meer lukken voordat ik vertrek. Ik ga er even over nadenken waar ik ze blij mee zou kunnen maken.
Oud 10-10-2018, 21:31
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Denk je niet dat je ze gewoon heel blij zou maken met dit als cadeau accepteren?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 10-10-2018, 21:43
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Denk je niet dat je ze gewoon heel blij zou maken met dit als cadeau accepteren?
Jawel
Oud 10-10-2018, 21:46
Verwijderd
Ik zou dat doen. Als je zelf ooit een keer in de positie bent om iets onbetaalbaars voor ze te organiseren voor slechts een paar honderd euro en wat uurtjes moeite lijkt me dat een mooie ruil voor nu. Je kan het geld volgens mij wel gebruiken en verdiend heb je het ook wel.

Ik zou me ook in mijn trots aangetast voelen als je het niet van mij zou aannemen
Oud 10-10-2018, 23:02
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ik zou dat doen. Als je zelf ooit een keer in de positie bent om iets onbetaalbaars voor ze te organiseren voor slechts een paar honderd euro en wat uurtjes moeite lijkt me dat een mooie ruil voor nu. Je kan het geld volgens mij wel gebruiken en verdiend heb je het ook wel.

Ik zou me ook in mijn trots aangetast voelen als je het niet van mij zou aannemen
Ik kan wel proberen om ze naar Nederland te halen voor een vakantie, want ze zijn heel lang niet meer geweest.

Volgens mij hebben zij het harder nodig dan ik, maar ze zijn ontzettend hartelijk en vrijgevig<3
Oud 11-10-2018, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je het 'belangrijkste' vergeet: de nieuwe competitie is vrij toegankelijk, als je door de keuring heen komt mag je meedoen. Dat lijkt mij juist de hele insteek, om meer vrouwen te kunnen laten racen op hoog niveau, zonder al verbonden te zijn aan bestaande teams, sponsoren, of zelf een groot deel van de financiering moet regelen, etcetera.
Lijkt mij dus de verkeerde insteek; ik vrees dat het ook voor vrouwen die écht wat kunnen in een bolide niet happig zullen zijn in een league te stappen waarbij te weinig concurrentie is, m.n. ten opzichte van mannen -- je zegt het zelf al; toegankelijkheid is equivalent van lowering the bar. Natuurlijk is het zo dat een zak geld helpt en een paar stoeltjes in de F1 zijn voor mij gevoelsmatig ook 'gekocht' (al dan niet in het verleden) maar dat zijn uitzonderingen.

Meer racende vrouwen op niveau is natuurlijk wünderbar, maar het doel van Coulthard is toch heus vrouwen in de F1 krijgen. Dat zie ik op deze manier niet gebeuren; laat hij z'n energie steken in dames op jonge leeftijd laten karten. Gemixt met jongens. Als sekse geen rol speelt, zal uiteindelijk alleen voldoende aanwas van talent bij dames zorgen voor vrouwen in F1. En dan nog vraag ik mij af of ze fysiek mee kunnen, maar ik laat me graag verrasssen.
Oud 11-10-2018, 10:42
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
maar hoe meer kans op doorstroming er is voor vrouwelijke karters, hoe meer aanwas er zou komen, hoe meer talenten zich kunnen ontplooien
/hypothese

zolang het niet ten koste gaat van getalenteerde mannen is positieve discriminatie geen echt probleem lijkt me; er komen gewoonweg meer plekken beschikbaar


overigens verwacht ik niet dat dit op termijn wat wordt
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 11-10-2018, 11:01
Verwijderd
Waar ik mij vooral zorgen om maak is de kwaliteit van de extra plekken en het aanzien van de league. De queeste begint op de verkeerde plek; het zou veel eerder in de keten moeten gebeuren. De vrouwen die op hoog niveau racen of geracet hebben in Nascar/Indycar zijn nimmer succesvol geweest (en dat is niets bijzonders; er zijn veel meer mannen die gefaald hebben in de hogere klasses, waarbij F1 natuurlijk domweg de koningsklasse is -- Nascar en Indycar zijn toch duidelijk mindere goden). In de F1 is het vooralsnog altijd kut geweest met de prestaties van vrouwen, als in, niet kunnen kwalificeren. Dat help je allemaal niet door een vrouwencup semi-F3 te organiseren. Dan is het too little too late.
Oud 11-10-2018, 16:33
Verwijderd
https://twitter.com/VerdoesWj/status...29466805850112

Mwhaha, christengekkies.
Oud 11-10-2018, 20:16
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Ik snap ook niet wat hij bedoelt. Gods belofte was dat hij de aarde niet meer onderwater zou zetten. Hoe wordt die belofte misbruikt door NationalComingOutDay?
Oud 11-10-2018, 20:48
Verwijderd
Hij doelt op dit.
Oud 11-10-2018, 20:50
Verwijderd
Tl;dr
Oud 11-10-2018, 21:01
Verwijderd
SGP randdebiel vindt dat regenbogen van god zijn en dat homo's geen regenbogen mogen gebruiken want giftige symboliek.
Oud 11-10-2018, 21:01
Verwijderd
En daarna vond hij het heel raar dat de rest van de wereld dat nogal achterlijk vindt.
Oud 11-10-2018, 23:29
Verwijderd
Dat heb ik gelezen, ik had het over de bijbeltekst die Kazoo linkt.
Oud 11-10-2018, 23:51
df
Avatar van df
df is offline
Ik begreep dat ze zelfs in de bijbelgordel de bemoeienis en het gezever van de SGP al spuugzat zijn.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 12-10-2018, 14:14
Verwijderd
Godverdomme gaat 't niet over die krankzinnige zwarte piet-discussie, gaat 't wel over dat gezeik op de A7. Direct of indirect, het is lijden met een hoofdletter 'L'.
Oud 12-10-2018, 14:23
Verwijderd
Heb ik je getriggerd?
Oud 12-10-2018, 14:24
Verwijderd
Ha nou, nog los van je FB-post is het een hardnekkige soa waar je niet omheen kan
Oud 12-10-2018, 14:25
Verwijderd
Vervelende mensen, dat is.
Oud 12-10-2018, 14:29
Verwijderd
Alleen mensen met realiteitszin hebben tot nu toe hun goedkeuring gebleven. Waar blijven de tokkies
Oud 12-10-2018, 14:47
Verwijderd
Goedkeuring? Waarvoor?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.