Oud 10-08-2004, 00:26
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Wordt dit veel tegen jullie gezegd?
Ik hoor dit redelijk vaak, terwijl ik eigenlijk helemaal niet blij ben met alles. Ik ben eerder trots op mezelf, dat ik mezelf er zo doorheen sla. Deze opmerking komt altijd zo keihard en onbegrepen aan als ik weet niet wat.
Als je zo depri als ik weet niet wat bent, dan moet je je niet zo aanstellen, maar als je dan wat vrolijker doet dan is het gelijk weer van: "Nou, het is net of je er trots op bent."

Ik kan hier echt niet tegen. Het komt dan echt aan als een stomp in mijn maag. Vaak zijn het bij mij mensen, die wat dichterbij me staan, omdat ik die nou eenmaal wat meer durf te vertellen. Maar die zijn schijnbaar geen haar beter dan de mensen die je eigenlijk amper kent.

Kennen jullie die uitspraak? En hoe reageren jullie er op? Schieten jullie in de verdediging of hebben jullie zoiets van: "Laat maar, weer zo eentje die het niet begrijpt."
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2004, 00:34
Verwijderd
Je bedoeld de momenten waarop je eindelijk aan jezelf kunt toegeven dat er wat aan de hand is, je er even wat aan veranderd, en je wel vind dat het zo wat beter gaat.
En je er dus makkelijk, objectief naar kan kijken?
(meestal een paar dagen, en dan val je weer terug)

Ja, ik loop al een paar jaar rond met lichaamlijke klachten, gezeik met mensen om me heen (de letterlijke vorm van a-sociaal), gezeik in mn hoofd en gezeik met mn moeder (borderliner).
Ik kan er de meeste dagen wel duidelijk en objectief over praten, dan kan ik uitleggen hoe ik me geestelijk en lichaamlijk voel, wat ik aan pijn heb, wat mensen eraan kunnen helpen, wat ze niet mmoeten doen etcetc....
Ja, ik hoor dan ook regelmatig dat 'als je er zo goed over kan praten, zeur er dan niet over'.
Slaat nergens op, want de andere 70% van de tijd zit ik in een dip.
Ik ben nog blij dat ik er zo over kan praten, in plaats van het voor/tegen mezelf verdruk.

Op het moment dat je er zo over kan praten, hebben mensen om je heen (om mij heen dus ook) de neiging je weer 'terug te schoppen' in je dip, omdat ze je dan ineens een zeikerd vinden.

... als je alsnog wat anders bedoelde zeg je het maar
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 06:31
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Doe niet zo zielig.

't Ging er dus om dat er visite was en Eend hier keihard riep "handig als je een etiketje krijgt opgeplakt, dan krijg je je geld toch wel!" (het ging over werk). Dat vond ik een rare opmerking en daar schaamde ik me idd een beetje voor; vandaar dat ik zei "Het lijkt wel alsof je er trots op bent". Dat is mss ook niet de meest tactische opmerking ooit nee, maar ja.

Maar goed, dan weten mensen iig het héle verhaal
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 06:33
Verwijderd
@M@rco: Maar die opmerking zal vast en zeker vaker komen dan alleen van jou op dat moment? Of niet?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 09:01
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-08-2004 @ 07:31 :
Doe niet zo zielig.

't Ging er dus om dat er visite was en Eend hier keihard riep "handig als je een etiketje krijgt opgeplakt, dan krijg je je geld toch wel!" (het ging over werk). Dat vond ik een rare opmerking en daar schaamde ik me idd een beetje voor; vandaar dat ik zei "Het lijkt wel alsof je er trots op bent". Dat is mss ook niet de meest tactische opmerking ooit nee, maar ja.

Maar goed, dan weten mensen iig het héle verhaal
Ja, het woord schamen komt bij jou nou net iets te vaak voor he? Er is niks mis met die opmerking, tenzij je iets te verbergen hebt of een status hoog te houden hebt. Nou, ik heb tenslotte niks hoog te houden en ik schaam me er niet voor. Het was sarcastisch bedoeld. Maargoed, daar voel jij je toch te goed voor.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 09:03
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 10-08-2004 @ 01:34 :
Je bedoeld de momenten waarop je eindelijk aan jezelf kunt toegeven dat er wat aan de hand is, je er even wat aan veranderd, en je wel vind dat het zo wat beter gaat.
En je er dus makkelijk, objectief naar kan kijken?
(meestal een paar dagen, en dan val je weer terug)

Ja, ik loop al een paar jaar rond met lichaamlijke klachten, gezeik met mensen om me heen (de letterlijke vorm van a-sociaal), gezeik in mn hoofd en gezeik met mn moeder (borderliner).
Ik kan er de meeste dagen wel duidelijk en objectief over praten, dan kan ik uitleggen hoe ik me geestelijk en lichaamlijk voel, wat ik aan pijn heb, wat mensen eraan kunnen helpen, wat ze niet mmoeten doen etcetc....
Ja, ik hoor dan ook regelmatig dat 'als je er zo goed over kan praten, zeur er dan niet over'.
Slaat nergens op, want de andere 70% van de tijd zit ik in een dip.
Ik ben nog blij dat ik er zo over kan praten, in plaats van het voor/tegen mezelf verdruk.

Op het moment dat je er zo over kan praten, hebben mensen om je heen (om mij heen dus ook) de neiging je weer 'terug te schoppen' in je dip, omdat ze je dan ineens een zeikerd vinden.

... als je alsnog wat anders bedoelde zeg je het maar
Nee, dit is precies wat ik bedoel. Als je eindelijk iets helder ziet en het durft te uiten dat mensen dan zo lomp gaan reageren.
En de situatie met Marco staat hier buiten. Ik heb het wel vaker meegemaakt dan die ene keer, anders opende ik er geen topic over.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 10-08-2004 @ 10:03 :
Nee, dit is precies wat ik bedoel. Als je eindelijk iets helder ziet en het durft te uiten dat mensen dan zo lomp gaan reageren.
En de situatie met Marco staat hier buiten. Ik heb het wel vaker meegemaakt dan die ene keer, anders opende ik er geen topic over.
Ja, gewoon het feit dat je er voor jezelf duidelijkheid over heb. Alsof HUN er juist jaloers op zijn... mensen die zeggen dat ze kunnen en willen luisteren, maar kom je dan een keer is het niet goed, en dan krijg je die opmerkingen.... zucht.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 10:10
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 10-08-2004 @ 10:45 :
Ja, gewoon het feit dat je er voor jezelf duidelijkheid over heb. Alsof HUN er juist jaloers op zijn... mensen die zeggen dat ze kunnen en willen luisteren, maar kom je dan een keer is het niet goed, en dan krijg je die opmerkingen.... zucht.
ja, of dan durf je eindelijk iets van jezelf te laten zien.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 11:11
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-08-2004 @ 07:33 :
@M@rco: Maar die opmerking zal vast en zeker vaker komen dan alleen van jou op dat moment? Of niet?
Niet dat ik weet. Maar ik heb hier blijkbaar verder niks mee te maken dus ik ga maar weer.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 11:12
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-08-2004 @ 10:01 :
Ja, het woord schamen komt bij jou nou net iets te vaak voor he? Er is niks mis met die opmerking, tenzij je iets te verbergen hebt of een status hoog te houden hebt. Nou, ik heb tenslotte niks hoog te houden en ik schaam me er niet voor. Het was sarcastisch bedoeld. Maargoed, daar voel jij je toch te goed voor.
Tja, als jij dat zo ziet.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 11:13
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-08-2004 @ 12:12 :
Tja, als jij dat zo ziet.
uhuh
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:18
Verwijderd
Tsja..

Jullie zaten eigenlijk beiden fout. Jij had die opmerking achterwege kunnen laten. Het lijkt er zo net op alsof je de hulp die je gekregen hebt niet waardeert.

Marco had niet persoonlijk moeten worden. Hij had je er ook gewoon op kunnen wijzen dat de opmerking kort door de bocht was, aangezien er genoeg mensen zijn die de hulp echt nodig hebben. Het is in feite respectloos om daar negatief over te doen.

Dit heeft niets te maken met jezelf laten zien. Het enige dat je laat zien, is dat je erg met jezelf bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:40
Verwijderd
Ik denk dat de hongerende kinderen in Sudan wel begrijpen dat je zo trots bent dat je je door deze moeilijke situatie hebt geslagen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 18:26
Verwijderd
ik denk dat jou sarcasme/ironie soms verkeerd wordt opgevat eend, het is soms niet zo handig om met je ziekte te koop te lopen, daar kunnen nare situaties zoals deze van komen. natuurlijk zitten die mensen ook fout, maar zij zien de grap niet van dat soort sarcasme.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 19:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
"Goh, dat je dat zomaar vertelt... Eigenlijk wel dapper." Dat soort opmerkingen heb ik eerder gekregen als ik uitleg gaf over wat er met me aan de hand was geweest. En sinds het een beetje achter de rug is allemaal praat ik er ook een stuk makkelijker over. Ik vertel het niet iedereen, maar als het ter sprake komt doe ik niet net alsof mijn neus bloedt. Maar ik vind het niet dapper, want ik vind het ook niet meer eng.

Alsof je er trots op bent"... Ja, zo kan het soms lijken. Maar ik ga er niet van uit. Dat zou ook niet eerlijk zijn. Natuurlijk zijn mensen er niet trots op. Het kan zijn dat iemand wat aandacht nodig heeft voor zijn problemen en er daarom veel over praat, maar dat is heel wat anders.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 20:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-08-2004 @ 19:26 :
ik denk dat jou sarcasme/ironie soms verkeerd wordt opgevat eend, het is soms niet zo handig om met je ziekte te koop te lopen, daar kunnen nare situaties zoals deze van komen. natuurlijk zitten die mensen ook fout, maar zij zien de grap niet van dat soort sarcasme.
het ging niet eens om mijn ziekte, het ging er om, dat je tegenwoordig heel makkelijk een naamplaatje kreeg en dan zo aan je geld kon komen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 20:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
******** schreef op 10-08-2004 @ 17:18 :
Tsja..

Jullie zaten eigenlijk beiden fout. Jij had die opmerking achterwege kunnen laten. Het lijkt er zo net op alsof je de hulp die je gekregen hebt niet waardeert.

Marco had niet persoonlijk moeten worden. Hij had je er ook gewoon op kunnen wijzen dat de opmerking kort door de bocht was, aangezien er genoeg mensen zijn die de hulp echt nodig hebben. Het is in feite respectloos om daar negatief over te doen.

Dit heeft niets te maken met jezelf laten zien. Het enige dat je laat zien, is dat je erg met jezelf bezig bent.
En uiteraard gaat het nog steeds NIET om die opmerking.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 22:37
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Iedereen heeft zijn persoonlijke probleempjes, en ik vind het niet nodig om die aan iedereen te tonen. Wanneer een ander dat wel doet denk ik idd wel eens 'wees er maar trots op..'

Als je een probleem hebt, moet je er wat aan doen. Als je dat niet wil, moet je er verder niet over zeuren.

Klinkt misschien een beetje bot, maar ik basseer dit op mijn persoonlijke probleem waar ik verder niet op in zal gaan. Vat het dus niet té persoonlijk op..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-08-2004, 14:24
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
Citaat:
Bo schreef op 10-08-2004 @ 23:37 :


Als je een probleem hebt, moet je er wat aan doen. Als je dat niet wil, moet je er verder niet over zeuren.


hier sluit ik me volledig bij aan
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:22
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
nooit last van. dat komt omdat ik nooit iets vertel.
en als ik het wel doe, dan is het toch meestal niet van die aard om er zo op te reageren.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:23
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
en eigenlijk is dit echt te lullig

mss kun je beter andere mensen uitkiezen, want dit vindt ik echt best wel grof, als iemand je zijn/haar problemen vertelt

suc6 met je er door slaan
en, wees maar trots op jezelf
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 17:06
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 11-08-2004 @ 17:23 :
en eigenlijk is dit echt te lullig

mss kun je beter andere mensen uitkiezen, want dit vindt ik echt best wel grof, als iemand je zijn/haar problemen vertelt

suc6 met je er door slaan
en, wees maar trots op jezelf
thnx Maar andere mensen hoef ik niet persé uit te kiezen. Ik kan wel tegen een stootje.

Ik heb keihard aan mijn problemen gewerkt en daar ben ik inderdaad trots op. Ik heb veel bereikt in mijn leven en daar heb ik veel steun bij gehad en ook daar ben ik trots op.
Juist omdat ik overal zo trots op ben, lijkt het net alsof het om het probleem gaat, maar het gaat er juist om, dat ik er trots op ben, omdat ik mezelf er doorheen heb geslagen. En ja, dan komt zo'n opmerking wel keihard aan.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:18
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-08-2004 @ 19:26 :
ik denk dat jou sarcasme/ironie soms verkeerd wordt opgevat eend, het is soms niet zo handig om met je ziekte te koop te lopen, daar kunnen nare situaties zoals deze van komen. natuurlijk zitten die mensen ook fout, maar zij zien de grap niet van dat soort sarcasme.
Dit heb ik dus altijd...

Maar @ Eend. Ik heb zo onderhand geleerd me er niets aan te trekken. Of in iedergeval niet telaten merken dat ik het me aantrek. Dat vinden sommige mensen net leuk. Al kan ik soms door zo'n opmerking weer helemaal het diepe invallen, maar mensen zeggen dingen soms iets te snel. Ik neem aan dat het vaker niet echt zo bedoeld is, tenminste dat hoop ik...

Het is waarcshijnlijk gewoon een soort van onbegrip. Ik weet het niet.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:23
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-08-2004 @ 20:27 :
"Goh, dat je dat zomaar vertelt... Eigenlijk wel dapper." Dat soort opmerkingen heb ik eerder gekregen als ik uitleg gaf over wat er met me aan de hand was geweest. En sinds het een beetje achter de rug is allemaal praat ik er ook een stuk makkelijker over. Ik vertel het niet iedereen, maar als het ter sprake komt doe ik niet net alsof mijn neus bloedt. Maar ik vind het niet dapper, want ik vind het ook niet meer eng.
'Zo'n opmerkingen krijg ik ook wel vaker, maar dan eerder van volwassenen. Ik vertel het vaker wel liever niet, maar mensen merken toch dingen bij me en dat komt dan vooral door m'n sarcastische of ironische opmerkingen. Al is dat bij mij niet iets om aandacht te trekken, het gebeurt me gewoon...
Maarja, wat ik wilde zeggen ik heb vaker zoiets van tja ik ben het nou zo eenmaal gewend, steeds het zelfde verhaal vertellen is makkelijk als me word verteld dat het dapper van me is.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.