Oud 17-02-2002, 10:58
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
2 jaar geleden ben ik voor het eerst flauwgevallen. Zomaar ineens, in een supermarkt in Madrid... Ik had die dag al hele erge kramp en hop, daar ging ik... bloeddruk weg..
Vorige week, ik lekker geskied... Tussen de middag een pauze.. Superdruk in het piste restaurant, stond in de rij en hoppa, alles werd zwart en linda was weg..

Waardoor wordt flauwvallen nou eigenlijk veroorzaakt..? (ja, te weinig drinken enzo, maar daar doel ik niet op.. gewoon, hoe het in zijn werk gaat.. bloeddruk wegvallen, hoe dat kan enzo..)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 13:31
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Flauwvallen betekent dat de hersenen niet voldoende zuurstof krijgen om te functioneren. Voordat iemand flauwvalt zijn er vaak verschijnselen misselijkheid, transpireren of een uitdoven van het gezichtsvermogen.

Oorzaken:
- schrik
- lang in een houding staan
- hartafwijkingen, zoals hartritmestoornissen
- te laag bloedsuikergehalte
- een enkele keer komt het voor bij hyperventilatie
- lage bloeddruk

( http://www.swiss.nl/HTML/indicaties_flauwvallen.html )

Iemand die flauwvalt verliest voor korte tijd het bewustzijn. Flauwvallen (syncope) is een reactie op hevige emotie, shock of pijn. Er is tijdelijk een gebrekkige bloedtoevoer naar de hersenen en de hartslag vertraagt. Flauwvallen dient eigenlijk gewoon als een veiligheidsmechanisme: door de zwaartekracht valt men op de grond, en door de liggende houding herstelt de bloedtoevoer naar de hersenen.

Flauwvallen is meestal nogal onschuldig, hoewel het wel beangstigend kan zijn. Het veroorzaakt geen blijvende schade. Flauwvallen kan ook een symptoom zijn van eventuele onderliggende aandoeningen (hartritmestoornissen, hyperventilatie) en doet zich soms voor bij het gebruik van medicijnen tegen hoge bloeddruk.

( http://www.gezondheidsplein.nl )
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 19:12
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
ik heb gee idee,ik weet alleen als ik het warm heb en honger en dorst ga ik ook tege de vlakte,en als het druk is heel erg ergens.....
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 14:39
ik ben ook flauwgevallen, maar ik weet ook niet hoe dat is gekomen. Ik weet alleen dat ik het erg warm had, maar voor de rest ging alles goed. Daarna ging ik naar de wc en toen ik terug kwam heb ik nog heel even wat gezegd tegen mijn vrienden en voor dat ik het wist lag ik op de grond. Daarna ging het weer prima, ik voelde me zelfs perfect. Ik hield nog wel telkens het duizelige gevoel als ik opstond of als ik het weer warm had, maar dan ging ik weer naar buiten met een stel vrienden en dan ging het weer.
Ik weet echt niet waar het aan lag. De hitte kan het geweest zijn, maar ik was ook al een tijd moe.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 21:55
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
flauwvallen, verlies van bewustzijn als gevolg van zuurstofgebrek in de hersenen; door de spierverslapping zakt de patiënt ineen. Flauwvallen gaat over zonder sporen achter te laten. Het is doorgaans een onschuldige aandoening, maar kan ook voorkomen bij hartritmestoornissen, hyperventilatie, of bij gebruik van medicijnen tegen verhoogde bloeddruk.

Microsoft® Encarta® Encyclopedie 2002 Winkler Prins.

Ik ben een keer zo plots flauwgevallen, ik zat gewoon in de les en opeens was het net alsof hetgene wat ik zag een soort puzzel werd waar steeds meer stukjes uit werden gehaald. En volgens mij buurjongen, was ik al geel, blauw paars en groen geweest en toen zij hij maar, Oen je ziet er niet zo goed uit, en ik zei "ja ik voel me ook niet zo lekker hmmm" toen kwam de leraar en zij kom maar even mee Oen, en er werd een andere leraar geroepen, toen ik opstond liep ik ff en toen flops, Oen was gone. Ik had de rest van de dag vrij.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 13:00
kizzy
kizzy is offline
ik val heel vaak flauw, komt doordat ik pfeiffer heb.. maar idd met warmte, te weinig eten, drinken krijg je het omdat je hersenen te weinig zuurstof krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:53
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik was flauwgevallen omdat ik zo enorm last van menstruatiepijn had...

Ik weet niet of het ook door pijn kan komen, maar daardoor kreeg ik het....
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:42
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
marlies schreef:

Ik weet niet of het ook door pijn kan komen, maar daardoor kreeg ik het....
yep. door pijn in het algemeen. Als jij een pijn hebt die jouw pijngrens overschrijdt val je flauw om je tegen jezelf te beschermen.

Je kan dus ook niet stikken door op te houden met ademen, want dan val je flauw en ga je automatisch weer ademen
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:59
heavinly
heavinly is offline
k ben een keer flauwgevallen door te weinig eten geloof ik
stond op een podium te zingen: KNAL
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 18:43
!KiTTiE!
Avatar van !KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
ik ben 1x flauwgevallen, door de warmte ook denkik..
was ook op school, ik had weinig gegeten die ochtend geloof ik (toen wassik gewend redelijk veel te eten s ochtends)
en opeens ging alles draaien in de klas en alles leek heel ver weg
boem
een kwartiertje later was alles wel weer gewoon, ik mocht wel naar huis
__________________
ik ben een muisje
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 20:53
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ben paar keer flauwgevallen bij de gym.

was een coopertest en ik heb astma. ik ging ineens hyperventileren maar ik luisterde niet naar me eigen en ging toch verder rennen.

was niet slim

Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 22:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
val best wel vaak flauw..
als ik in een ruimte ben waar wordt gerookt meestal al, of anders gewoon als het warm is.

een vriend van mij viel flauw toen hij zich gesneden had en hij wat best wel wat bloed verloor. hij kwam alleen een beetje ongelukkig terecht op een nogal harde vloer, naast een snee in zijn vinger had hij dus ook nog een hersenschudding
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 16:46
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik kan expres flauwvallen, maar echt gezond schijnt dat niet te zijn... Wel handig soms

Ik heb ooit eens bijna twee maanden moeten blijven liggen omdat ik iedere keer als ik iets te lang te ver overeind kwam weer flauwviel, dat was niet leuk
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.