Oud 13-02-2019, 18:02
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Hey allemaal!
Ik zit nu bij band A, en wij werken samen met een andere band (B) in de regio. We hebben net een nieuwe show in elkaar gezet, en het wordt echt episch! Maar nu het nadeel: Mijn moeder zit in het bestuur bij band A. Alleen bij maart gaat ze weg als bestuurslid, en als lid überhaupt. Ze gaat naar band B. Alleen kan dat de samenwerking kapotmaken. We werken samen omdat we allebei onderbemand zijn. Mijn zus wilt gelijk mee met mijn moeder naar band B. Het nare ding is: Ik weet niet wat ik moet kiezen.
Ik kan raar aangekeken worden omdat ik wel blijf, en de rest niet.
Ik vind het wel heel leuk bij A, maar alleen niet op de donderdagen, dan doe ik amper iets bij de band, omdat we dan puur met band A oefenen, en zonder B.
Ik heb een geweldige leraar gekregen op donderdag om dat op te vangen.
Ik weet ook niet hoe het dan moet met de dweilorkesten.
Ik heb namelijk nog niet daaraan meegedaan, omdat ik vaak ruzie maak met mn zus. Maar als zij weggaat, en dat gaat ze sws doen, heeft ze al aangegeven, dan zijn mijn kansen groter om daarvoor gevraagd te worden. Hetzelfde geldt voor de Pietenband rond november en december.
Het kan 2 kanten opgaan:
Of de samenwerking blijft bestaan, en dan verandert er bijna niks, behalve hoe ik misschien in de groep lig bij A.
Of de samenwerking gaat helemaal kapot, we hebben geen optredens en worden waarschijnlijk opgeheven.
Wat moet ik kiezen???
Beide kanten heeft voor- en nadelen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2019, 18:59
Verwijderd
Ik snap niet zo goed waarom je überhaupt moet kiezen. Dat je moeder en je zus ergens anders naar toe gaan wil dat niet zeggen dat jij ook moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 20:07
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom je überhaupt moet kiezen. Dat je moeder en je zus ergens anders naar toe gaan wil dat niet zeggen dat jij ook moet gaan.
Groepsdruk, hoe de andere leden tegen mij gaan kijken, kans om uit elkaar te vallen (echt zwaar onderbemand)
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 20:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als de vereniging uit elkaar valt kan je toch altijd nog naar die andere vereniging?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 20:27
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Als de vereniging uit elkaar valt kan je toch altijd nog naar die andere vereniging?
Ja, maar dat gebeurt alleen als de samenwerking stopt. Als de samenwerking door blijft gaan, kom ik elke dinsdag (waar ik ook speel) mensen tegen die verhaal willen halen over mijn moeder en zus.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2019, 21:12
Verwijderd
Groepsdruk van wie? Groepsdruk schmoepdruk. En ja eh verhaal halen doen ze maar bij degene waar het vandaan komt, niet bij jou. Bedenk gewoon waar jij het het leukste vindt en ga daar voor. Niet moeilijk doen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 09:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Waarom zou een overstap van je moeder de samenwerking kapot maken? Jullie zijn toch gewoon 2 groepen mensen die graag leuke muziek maken? Ik zie niet in waarom het dan ineens allemaal kapot moet gaan?

Blijf lekker waar jij het het leukst vindt! Als het toch stom wordt kan je altijd nog ergens anders gaan spelen, of met de resten van band A en B een nieuwe band C oprichten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 10:50
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Waarom zou een overstap van je moeder de samenwerking kapot maken? Jullie zijn toch gewoon 2 groepen mensen die graag leuke muziek maken? Ik zie niet in waarom het dan ineens allemaal kapot moet gaan?
Het is niet echt een band, heb ik verkeerd gezegd... Het zijn 2 muziekverenigingen.
De reden dat het kapot zou kunnen maken is als volgt: Ze zit in het bestuur, regelt alles wat betreft de samenwerking vanaf kant A, regelt het clubblad etc. Als ze weggaat, valt dit allemaal weg. A zou dus kunnen beslissen vanwege de overstap dat ze stoppen met de samenwerking, en dat is worst-case scenario
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 12:09
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ben je niet teveel aan het doemdenken? Ik neem aan dat ze niet in haar eentje het hele bestuur runt. En als die samenwerking echt essentieel is om te kunnen blijven bestaan is er toch vast wel iemand die dit overpakt. En mocht partij A in het ergste geval op houden met te bestaan dan kun je gewoon bij partij B.

Als je focust op wat jij wilt en waar jij de meeste groeipotentie hebt; zonder alle andere omstandigheden erbij mee te nemen: wil je dan zelf liever bij A of bij B?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 13:50
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ben je niet teveel aan het doemdenken? Ik neem aan dat ze niet in haar eentje het hele bestuur runt. En als die samenwerking echt essentieel is om te kunnen blijven bestaan is er toch vast wel iemand die dit overpakt. En mocht partij A in het ergste geval op houden met te bestaan dan kun je gewoon bij partij B.

Als je focust op wat jij wilt en waar jij de meeste groeipotentie hebt; zonder alle andere omstandigheden erbij mee te nemen: wil je dan zelf liever bij A of bij B?
Het bestuur is met 5 man, terwijl er minstens 6 moeten zijn. Als ze weggaat, zijn er maar 4 over, en dat is in maart. Niemand anders wil in het bestuur, die denken dat het maar komt aanwaaien... Ik mag er niet in, want ik ben minderjarig. En het zou ook te druk worden.

Als ik me focus, heb ik 50/50. Vandaar dat ik dit topic ben gestart
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 14:19
Verwijderd
Ja eh tering, doe niet zo moeilijk, bedenk wat jou het leukste lijkt en doe dat.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 14:20
Verwijderd
Dat het bestuur in een klapt is niet jouw probleem.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 14:28
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Dat het bestuur in een klapt is niet jouw probleem.
jawel, want daardoor kan de vereniging kapotgaan
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 14:29
Verwijderd
Citaat:
jawel, want daardoor kan de vereniging kapotgaan
Citaat:
Dat is niet jouw probleem.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 14:32
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Jawel. Dat is het wel. Want dan kan ik weliswaar naar B gaan. Maar onze slagwerkinstructuur (en Nederlands kampioen, Daan Cornelissen) en tevens onze leraar is alleen maar voor A. Als A weggaat, gaat hij niet naar B. Dus dan zijn we hem kwijt. En omdat ik slagwerk ben, maakt dat heel veel uit.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 14:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Jawel. Dat is het wel. Want dan kan ik weliswaar naar B gaan. Maar onze slagwerkinstructuur (en Nederlands kampioen, Daan Cornelissen) en tevens onze leraar is alleen maar voor A. Als A weggaat, gaat hij niet naar B. Dus dan zijn we hem kwijt. En omdat ik slagwerk ben, maakt dat heel veel uit.
Maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid. Echt niet. Je bent te jong om het bestuur in te gaan en verantwoordelijkheid naar je toe te trekken. Jij bent helemaal niemand iets verplicht.

Wil je bij A spelen, dan speel je bij A. Wil je overstappen naar B, dan stap je over naar B. Wil je helemaal stoppen, of naar vereniging C, dan mag dat ook gewoon. Jij mag daarin gewoon vrij je keuzes maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 14:45
Verwijderd
Ja, wil je goed worden of wil je het gezellig hebben? Kan ook verschil uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Jawel. Dat is het wel. Want dan kan ik weliswaar naar B gaan. Maar onze slagwerkinstructuur (en Nederlands kampioen, Daan Cornelissen) en tevens onze leraar is alleen maar voor A. Als A weggaat, gaat hij niet naar B. Dus dan zijn we hem kwijt. En omdat ik slagwerk ben, maakt dat heel veel uit.
GAST! Het! Is! Niet! Jouw! Probleem! Dat! Maak! Je! Er! Zelf! Van!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-02-2019, 15:04
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ja, wil je goed worden of wil je het gezellig hebben? Kan ook verschil uitmaken.
allebei.
Alleen aan de top zonder vrienden is niks.
Maar als ik wel iedereen als vriend heb, maar niks kan, dan is het ook weer niet goed.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 15:10
Verwijderd
Uit je verhaal blijkt dat allebei niet kan, dus je zult toch moeten kiezen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 15:11
Verwijderd
You can't have your cake AND eat it is hier de perfecte uitdrukking voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Jongens, ik heb eind volgende week best een belangrijk overleg.
Fleming
33 08-11-2018 13:53
Psychologie Waar moet ik naartoe?
Manxy
3 12-08-2017 13:42
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic, #164
Roosje
483 20-07-2011 16:41
Psychologie Wat te doen met mijn huidige thuissituatie?
Pruts0r
3 07-05-2007 13:17
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 14:54
Liefde & Relatie Hoe moet ik daaraan beginnen-mijn gevoelens-they SUCK!
lieve
8 09-06-2002 00:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.