Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 18:41
Gerard SnEl
Avatar van Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Ik wil binnenkort een spelcomputer gaan kopen.
Alleen twijfel ik heel erg tussen de XBOX en de PS2...
Ik wil iig een console die ook DVD's kan afspelen. Dit omdat ik (mocht het ding floppen zoals m'n N64 ) dan tenminste nog een DVD-speler op m'n kamer heb...
Qua prijs lijkt er geen verschil.

Wat zijn de voor en nadelen van beide?
Wat is het spelaanbod?
Of is er een nog betere spelcomputer?

Wat raden jullie mij aan?
En waarom?
__________________
You girls want a ladies' night? Go and try having it in the kitchen, cooking for a man!

Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 18:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2003, 18:56
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
ik zou xbox doen...., ps2 heeft wel meer games, maar xbox heeft xbox live, dat ruled hard volgesmij. En het ziet er beter uit.
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 20:08
Gerard SnEl
Avatar van Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Moet ik er even aan toevoegen:

ik wil 'm (?) vooral voor racespellen; gewoon 1 goed Formule1-spel en 1 goed Motorrace-spel...Vermaak ik me jaren mee ...en dan misschien nog een realistische 3D-shooter erbij ofsow, voor de afwisseling...

Btw: Kun je zowel met de XBOX als de PS2 online spelen?

Iemand nog tips???
__________________
You girls want a ladies' night? Go and try having it in the kitchen, cooking for a man!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 20:09
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 01-07-2003 @ 18:56:
ik zou xbox doen...., ps2 heeft wel meer games, maar xbox heeft xbox live, dat ruled hard volgesmij. En het ziet er beter uit.
de PS2 gaat zometeen ook online. EN DAT IS NOG GRATIS OOK!
dus ps2 heeft meer spellen EN geen extra kosten voor de online functies.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 20:20
Gerard SnEl
Avatar van Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Citaat:
feessie schreef op 01-07-2003 @ 20:09:
de PS2 gaat zometeen ook online. EN DAT IS NOG GRATIS OOK!
dus ps2 heeft meer spellen EN geen extra kosten voor de online functies.
Hoe bedoel je gratis?

- Geen abbonnementskosten?
- Geen ombouw?
- Je hoeft geen modem aan te schaffen?

En je moet dan nog steeds een gewone pc hebben toch?
En moet die pc nog snel zijn? Minimum eisen???
__________________
You girls want a ladies' night? Go and try having it in the kitchen, cooking for a man!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 20:24
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
Gerard SnEl schreef op 01-07-2003 @ 20:20:
Hoe bedoel je gratis?

- Geen abbonnementskosten?
- Geen ombouw?
- Je hoeft geen modem aan te schaffen?

En je moet dan nog steeds een gewone pc hebben toch?
om online te spelen met de ps2 heb je net als bij de xbox een modem en een ADSL abonnement nodig. een pc is dus niet nodig

microsoft vraagt ook nog eens extra geld om gebruik te maken van x-box live.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 20:28
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
Ik ga voor de X-box
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 20:36
Sovereign1987
Avatar van Sovereign1987
Sovereign1987 is offline
Het is mijn mening maar, maar ik zou toch voor de XBOX gaan. Racespellen en shooters heeft de XBOX meer dan genoeg Daarnaast is XBOX Live misschien niet gratis, duur is het ook niet, en heeft zijn voordelen over de PS2. Bovendien is de mogelijkheid om gratis content te downloaden erg handig. Of de PS2 deze functie heeft weet ik niet. Daarnaast is de PS2 duidelijk een poging om de concurrentie met de XBox aan te gaan. En de PS2 heeft meer games, dat klopt, maar dat hoopt Microsoft snel te veranderen. Bovendien is de Xbox een stuk sneller en beter dan de PS2, voor zover de hardware betreft, en zijn de Xbox spellen vaak mooier dan de PS2 games.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 20:59
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
Sovereign1987 schreef op 01-07-2003 @ 20:36:
Het is mijn mening maar, maar ik zou toch voor de XBOX gaan. Racespellen en shooters heeft de XBOX meer dan genoeg Daarnaast is XBOX Live misschien niet gratis, duur is het ook niet, en heeft zijn voordelen over de PS2. Bovendien is de mogelijkheid om gratis content te downloaden erg handig. Of de PS2 deze functie heeft weet ik niet. Daarnaast is de PS2 duidelijk een poging om de concurrentie met de XBox aan te gaan. En de PS2 heeft meer games, dat klopt, maar dat hoopt Microsoft snel te veranderen. Bovendien is de Xbox een stuk sneller en beter dan de PS2, voor zover de hardware betreft, en zijn de Xbox spellen vaak mooier dan de PS2 games.
wat heb je liever. mooie games waar je na 2 dagen op bent uitgekeken of games waarvan de graphics iets minder zijn(hoewel minder, vergelijk GTAVC en LOTRTT maar eens met verschillende games op de x-box) waar je een maand lekker mee speelt? Sony heeft zelf al aangekondigt nergens geld voor te vragen bij de online versies van games. helaas zijn er sommige producenten die voor hun spellen wel geld willen zien als ze online te spelen zijn. dit geld overigens alleen voor mmorpg's op de ps2. je schrijft ook dat de online functie alleen bedoelt is om de concurentiestrijd aan te gaan met Microsoft. helaas zei Sony al 5 maanden voor de launch van de ps2 dat deze online zou gaan. dat was dus al ver voordat microsoft kwam vertellen dat zij ook een console gingen maken.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:14
tempestas
Avatar van tempestas
tempestas is offline
Citaat:
feessie schreef op 01-07-2003 @ 20:59:
wat heb je liever. mooie games waar je na 2 dagen op bent uitgekeken of games waarvan de graphics iets minder zijn(hoewel minder, vergelijk GTAVC en LOTRTT maar eens met verschillende games op de x-box) waar je een maand lekker mee speelt?
Waar slaat dat nou weer op?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:42
Rhinus
Rhinus is offline
Ik zou een muziek instument kopen. Is veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:47
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
tempestas schreef op 01-07-2003 @ 21:14:
Waar slaat dat nou weer op?
dat er op de x-box veel games uitkomen die er mooi uitzien, maar waar je snel op bent uitgekeken(bv blinx), terwijl er op de PS2 redelijk wat games zijn die er grafisch wat minder uit zien, maar waar je wel een tijd lol mee hebt.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:57
ice-dive
Avatar van ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 01-07-2003 @ 21:42:
Ik zou een muziek instument kopen. Is veel leuker.
idd een mooie fluit



Leer die zoek-functie nou eens te gebruiken!!!

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=495306

http://forum.scholieren.com/showthre...light=xbox+ps2
__________________
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 22:36
Verwijderd
Xbox... Enne: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=524761

Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 01:18
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik zou voor ps 2 gaan, heeft goede spellen, binnekort GT 4 online en daar kan je je auto helemaal zelf ik elkaar frutselen ....
RPgs heeft ie ook genoeg ...

meer info over bijde consoles
www.dgs-online.nl
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 09:42
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
feessie schreef op 01-07-2003 @ 20:59:
wat heb je liever. mooie games waar je na 2 dagen op bent uitgekeken of games waarvan de graphics iets minder zijn(hoewel minder, vergelijk GTAVC en LOTRTT maar eens met verschillende games op de x-box) waar je een maand lekker mee speelt?
Lord of the Rings TTT is ook op de Xbox te krijgen (grafisch nog mooier) en binnenkort komt True Crime uit, zelfde mogelijkheden als GTA:VC.

Als ik zo lees van welke games je houdt moet je voor de Xbox gaan. Racegames zijn er genoeg, en er zitten ook genoeg toppers tussen: Racing Evoluzione, Sega GT 2002, Midtown Madness 3, Midnight Club 2, Project Gotham Racing (deel 2 to come!)... Voor motorracen heb je Moto GP 1 & 2...

Shooters: HALO, Soldier of Fortune 2, Return to Castle Wolfenstein, Brute Force...

Ik heb zelf ook een PS2, maar als je de games gaat bekijken die dit jaar worden uitgebracht voor de PS2 en de Xbox, zie je dat de Xbox een ontzettend groot & gevarieerd aanbod van games heeft, terwijl de PS2 niet zo ontzettend veel spectaculairs uitbrengt...
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 09:44
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
feessie schreef op 01-07-2003 @ 20:59:
wat heb je liever. mooie games waar je na 2 dagen op bent uitgekeken of games waarvan de graphics iets minder zijn(hoewel minder, vergelijk GTAVC en LOTRTT maar eens met verschillende games op de x-box) waar je een maand lekker mee speelt?
nog iets: Ben je een maand bezig geweest met LOTR:TTT??? Zeker 2 minuten per dag gespeeld ofzo? Die game is zo makkelijk dat ik em binnen 1,5 dag had uitgespeeld... ontzettend mooie game, maar ook ontzettend zonde van je geld...
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 10:39
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
feessie schreef op 01-07-2003 @ 20:09:
de PS2 gaat zometeen ook online. EN DAT IS NOG GRATIS OOK!
dus ps2 heeft meer spellen EN geen extra kosten voor de online functies.
jammer dat ie zuigt
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2003, 10:49
CKY-Jackass
CKY-Jackass is offline
ik zou nog ff wachten met kopen rond 2005 komen er al opvolgers van PS2 en de X-box..... maar als je toch een console wilt kopen zou ik de xbox nemen...
__________________
Bam Margera
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 11:43
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Sync schreef op 02-07-2003 @ 10:39:
jammer dat ie zuigt
Hij zuigy echt niet zijn zeer goede games op..RPGS..tja als je RPG liefhebber bent is Ps 2 toch goede aankoop ...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 14:57
Verwijderd
xbox---->ombouwen---->60 spellen op je schijf zetten----->geen cd'tjes meer nodig----->de chicks vinden je leuk----->mooiere spellen---->hogere fps----->betere internetondersteuning---->meer mogelijkheden na ombouw (emulators, films(divx) e.d)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 18:40
Gerard SnEl
Avatar van Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Citaat:
Retarded schreef op 02-07-2003 @ 09:42:
Als ik zo lees van welke games je houdt moet je voor de Xbox gaan. Racegames zijn er genoeg, en er zitten ook genoeg toppers tussen: Racing Evoluzione, Sega GT 2002, Midtown Madness 3, Midnight Club 2, Project Gotham Racing (deel 2 to come!)... Voor motorracen heb je Moto GP 1 & 2...

Shooters: HALO, Soldier of Fortune 2, Return to Castle Wolfenstein, Brute Force...

Ik heb zelf ook een PS2, maar als je de games gaat bekijken die dit jaar worden uitgebracht voor de PS2 en de Xbox, zie je dat de Xbox een ontzettend groot & gevarieerd aanbod van games heeft, terwijl de PS2 niet zo ontzettend veel spectaculairs uitbrengt...
Eindelijk iemand die realistisch en objectief mij probeert te helpen, zonder zich te laten beinvloeden door de eeuwigdurende console-oorlog(-en). Thnx

Voor de mensen die me op de zoekfunctie wezen: DIE HAD IK DUS AL GEBRUIKT!!! But thnx anyway . Ik twijfelde nog steeds...dus...nieuw topic geopent...

Voor de mensen die vinden dat ik het beter bij de pc kan houden:
ik heb thuis een VETTE Pentium 1 / 200 mhz / met gewone telefoonlijn-internetverbinding
En er komt voorlopig geen nieuwe...en ook geen kabel of ADSL...dus daarom een console...

Ik ga nu wel ff een tip gebruiken die ik hier nog niet heb gehoord: allebei de consoles een keer huren, zodat ik de controllers en grafics zelf kan beoordelen.

Wel bedankt voor jullie mening, ben al een stuk wijzer nu.
Meer tips/meningen zijn trouwens nog steeds erg welkom!
__________________
You girls want a ladies' night? Go and try having it in the kitchen, cooking for a man!

Laatst gewijzigd op 02-07-2003 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:04
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
ReV3rEnD schreef op 02-07-2003 @ 14:57:
xbox---->ombouwen kan de ps2 ook ---->60 spellen op je schijf zetten----->geen cd'tjes meer nodig liever 300 losse schijfjes, dan max 60 op 1 harde schijf ----->de chicks vinden je leuk wordt wakker.chicks vallen niet op je console. ----->mooiere spellen mooier is niet automatisch beter. kijk maar naar Blinx ---->hogere fps jammer, maar de meeste tv's gaan kapot als de fps hoger dan 60 komt.ps2 loopt bijna altijd soepel met 60fps ----->betere internetondersteuning waar basseer jij dat op? Sony is nog niet online in Europa. In japan blijkt de online functie te rulen. ---->meer mogelijkheden na ombouw nog nooit van de messiah 2.0 gehoort? wordt nogsteeds als de krachtigste mod-chip gezien die er voor de consoles is (emulators, films(divx) e.d)

kortom de volgende keer ff met kloppende feiten.

de keuze is simpel. als je gaat voor veel gevarieerde spellen dan kies je voor de PS2. wil je alleen mooie spellen dan kies je voor de X-Box.

(en voor de mensen die gaan lope roepen dat ik bevooroordeelt ben. ik heb ze allebij thuis staan en toch speel ik meer op mijn PS2 dan op mn X-doos)
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.

Laatst gewijzigd op 02-07-2003 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:12
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
hmm als je voor Racespellen gaat is het idd moeilijk beide hebben namelijk vrij veel en goede racegames (niet mijn woorden ik haat racegames) 'k heb zelf een X box live nog niet geprobeerd, kijk dr ook dvd's op. Alleen de looks vd X box vind ik al stukken mooier dr staat hier thuis ook een ps2 maar die bespeel ik echt nooit.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
feessie schreef op 02-07-2003 @ 19:04:
ReV3rEnD schreef op 02-07-2003 @ 14:57:
xbox---->ombouwen kan de ps2 ook ---->60 spellen op je schijf zetten----->geen cd'tjes meer nodig liever 300 losse schijfjes, dan max 60 op 1 harde schijf
kortom de volgende keer ff met kloppende feiten.

de keuze is simpel. als je gaat voor veel gevarieerde spellen dan kies je voor de PS2. wil je alleen mooie spellen dan kies je voor de X-Box.

(en voor de mensen die gaan lope roepen dat ik bevooroordeelt ben. ik heb ze allebij thuis staan en toch speel ik meer op mijn PS2 dan op mn X-doos)
1. Als je daar geen zin in hebt, dan koop je toch alle schijfjes? ik kan ook gewoon normale dvd's runne hoor?

2. de feiten kloppen allemaal, alleen jij bent het er niet mee eens.

3. ja ik heb ze ook beide, maar de playstation2 staat nu al een paar maanden ontkoppeld omdat de xbox heer en meester is.

En het is gewoon simpelweg onzin om te zeggen dat de xbox geen gevarieerde spellen heeft, het is waar dat de ps2 meer spellen heeft, maar ook een stuk meer 'troep'.

en zeker met fable in de toekomst gaat xbox ruleren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2003, 16:38
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
de ps2 heeft ook een harde schijf in japan heeft iedereen er een, en in september komt de HD ook in europa uit. En de ps2 gaat ook online en dat kost je alleen maar een netwerk adapter van 30euro, dus geen extra kosten en creditcard troep zoals bij de xbox.
Dus alle voordelen van de xbox zijn in september verdwenen. alleen specificaties., maarja niet alle spellen zijn mooier en maken gebruik van de kracht vd xbox. Als ik bijv naar silenthill3 op de ps2 kijk dan zijn die graphics toch vetter dan de meeste xbox spellen.

En racespelllen voor de ps2?
GT3: a spec
GT: concept2002
GT4 moet nog uitkomen
moto GP series

het is jouw keuze
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:28
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 03-07-2003 @ 14:14:
1. Als je daar geen zin in hebt, dan koop je toch alle schijfjes? ik kan ook gewoon normale dvd's runne hoor?

2. de feiten kloppen allemaal, alleen jij bent het er niet mee eens.

3. ja ik heb ze ook beide, maar de playstation2 staat nu al een paar maanden ontkoppeld omdat de xbox heer en meester is.

En het is gewoon simpelweg onzin om te zeggen dat de xbox geen gevarieerde spellen heeft, het is waar dat de ps2 meer spellen heeft, maar ook een stuk meer 'troep'.

en zeker met fable in de toekomst gaat xbox ruleren.
@ 2. helaas zijn er een paar dingen die jij feiten noemt, waarvan je nog nix kunt weten. zoals bijvoorbeeld de internetoptie van de PS2 vergeleken met die van de X-box. zolang de PS2 hier nog niet online is, zijn ze niet te vergelijken en kan jij dus ook niet zeggen dat de internetoptie van de Xbox beter is.

ook zeg je dat je na t ombouwen van je X-box meer mogelijkheden hebt. maar alles wat jij noemt aan mogelijkheden kan ik ook op mijn PS2 (Emulators, DVD's van elke regio bekijken)
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 17:35
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Als ik jou was:



Xbox zegt me niet veel.
Ps2 vind ik beter.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 23:33
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
er wordt hier opeens heel veel gelult over het ombouwen van consoles... maar dat is misschien helemaal niet wat de TS wilt, de kans is namelijk altijd dat er iets misgaat (bij de xbox wel kleiner dan ps2)... en je garantie vervalt ook als het duidelijk zichtbaar is.

en geef alstjeblieft een duidelijk argument over bepaalde consoles. Nintendo = kiddy gaat al niet op, omdat het gewoon onzin is. Xbox te groot en controllers te groot? Een Xbox staat mooier onder de DVD-speler en een VHS-recorder dan een Cube en koop een "S"-controller. PS2 oud en grafisch minder? Het gaat tegenwoordig alsmaar over graphics, terwijl echte gamers een goede gameplay willen (valt me trouwens wel op dat dit vaak gamers van de oude garde zijn, like me).

Iedere console heeft zo z'n voor- en nadelen. Het gaat ook helemaal niet om de console zelf, het gaat om het aanbod van games en de kwaliteit ervan. Zo heeft de PS2 Gran Turismo en de GTA-serie als topper, met daarbij veel snelle aktieplatformers. De Gamecube heeft ontzettend veel leuke games voor jong EN oud. Partygames, maar ook serieuze games als Metroid en Matrix. Xbox heeft veel spellen die grafisch goed zijn afgewogen met de gameplay. De line-up van de Xbox dit jaar is het best van alle 3, ook al komen er op de NGC en de PS2 ook veel toppers uit.

De TS houdt van racegames? Ik noem maar een Project Gotham, Moto GP (2), Rallysport en Sega GT 2002 (strax Sega GT Online ). Een realistische shooter? Over een maandje of wat Raven Shield, en nu Soldier of Fortune. Natuurlijk mag HALO niet achterblijven. Verder toppers als Dead or Alive 3, Splinter Cell, Midtown Madness 3 en Brute Force maken van de Xbox een zeer goed systeem.


Daarbij komt ook nog dat GTA:VC ook naar de Xbox komt (volgens een wel heel officieel bericht).

nog ff wat aankomende toppers voor de Xbox:

HALO 2
Fable
Doom 3
True Crime
Star Wars KOTOR
NBA Jam 2004
Prince of Persia 4
Ninja Gaiden
Project Gotham Racing 2
R: Racing Evoluzione
Full Spectrum Warrior
Half-Life 2
Men of Valor
Max Payne 2
Group S Challenge
Driver 3
Rallysport Challenge 2


Doe jezelf een groot plezier en haal die Xbox in huis! Je krijgt er geen spijt van!

(wat een verhaal )
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 00:13.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 00:04
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
nog even snel een eerbetoon aan Full Spectrum Warrior.. een tactische oorlogs/aktie game die dit jaar op de Xbox verschijnt!










/edit: ook nog maar een shotje van Rallysport Challenge 2, Ravenshield en Project Gotham2







dit zijn toch games waar je van houdt?
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 00:14.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 00:14
OmegA
OmegA is offline
Ik heb zelf een Xbox en deze bevalt me reuze. DVD-speler is goed en over de games ben ik zeer tevreden.

shooters:

Halo (2)
RtcW:ToW
SoF2


race spellen:
PGR (2)
RSC(2)
CMR (3,4)
Moto GP (1,2)
MM 3
RE
Driver 3


Verder is er nog Xbox Live, dit is een handige online functie compleet met headset, friendslist, downloadable contents en meer.

Ik raad je de Xbox aan vanwege de goede hardware die erin zit. Hij is nog nooit gecrashed en de harde schijf is helemaal handig. 5,5 gig aan muziek .
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 00:19
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
OmegA schreef op 04-07-2003 @ 00:14:


idd, nog een pluspunt! Geen memorycard van 40 euro.. kan je toch weer een extra game halen!!!!
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 00:20
OmegA
OmegA is offline
Memory Cards zijn er ook voor de Xbox hoor, 10 euro voor 8 mb(502 blocks).
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 00:26
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
OmegA schreef op 04-07-2003 @ 00:20:
Memory Cards zijn er ook voor de Xbox hoor, 10 euro voor 8 mb(502 blocks).
ja i know.. tis alleen niet vereist om spellen op te slaan... bij de PS2 wel... Ik heb ook geen memcard.... omdat ik mn savegames niet mee hoef te nemen naar vrienden ofzo... Officiele memorycards zijn trouwens duurder... en ik ga voor console-accesoires altijd voor officieel. Veiliger en gewoon altijd kwaliteit. Tip: koop geen namaak controllers van 20 of 25 euro!
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 00:30
OmegA
OmegA is offline
Ik heb er twee van Thrustmaster, zeer goed merk. Ik gebruik ze gewoon om mn accounts mee te nemen naar vrienden en daar lopen te patsen. De controllers moet je wel gewoon orgineel kopen( normalen of S).
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 00:32
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
OmegA schreef op 04-07-2003 @ 00:30:
Ik heb er twee van Thrustmaster, zeer goed merk. Ik gebruik ze gewoon om mn accounts mee te nemen naar vrienden en daar lopen te patsen. De controllers moet je wel gewoon orgineel kopen( normalen of S).
Thrustmaster gaat idd nog wel... er is ook een hoop troep te krjigen, dus pas op!....
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-07-2003, 00:38
OmegA
OmegA is offline
hier staat een poll, begint duidelijk te worden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 00:38
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Laat ik voorop stellen dat welke console je koopt (ps2 of Xbox), je zult er veel plezier aan beleven. Verder ontlopen ze elkaar niet veel. In het begin had de Xbox gewoon te weinig games maar dat is ook al lang niet meer zo. Hoewel de specs van de Xbox veel beter zijn dan die van de ps2 is de performance daar niet naar. Op beide consoles zien de spellen er gewoon zeer mooi uit en welke je mooier vind is meer een kwestie van smaak dan dat de 1 duidelijk mooier beeld levert.
Als ik jou was, zou ik gewoon de knoop doorhakken en lekker racen (koop wel een racestuurtje, maakt het wel zo leuk ).
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:42
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
Retarded schreef op 03-07-2003 @ 23:33:
Daarbij komt ook nog dat GTA:VC ook naar de Xbox komt (volgens een wel heel officieel bericht).
sorry maar Sony heeft met RockStar een contract tot 2005. in dit contract staat o.a. dat Rockstar geen games op andere consoles mag uitbrengen dan op de PS2. dus als GTA:VC uitkomt op de X-box dan is dat pas in 2006 als wij PS2 (misschien al 3) bezitters al lekker GTA: SA spelen.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
feessie schreef op 03-07-2003 @ 17:28:
@ 2. helaas zijn er een paar dingen die jij feiten noemt, waarvan je nog nix kunt weten. zoals bijvoorbeeld de internetoptie van de PS2 vergeleken met die van de X-box. zolang de PS2 hier nog niet online is, zijn ze niet te vergelijken en kan jij dus ook niet zeggen dat de internetoptie van de Xbox beter is.

ook zeg je dat je na t ombouwen van je X-box meer mogelijkheden hebt. maar alles wat jij noemt aan mogelijkheden kan ik ook op mijn PS2 (Emulators, DVD's van elke regio bekijken)
@ 2. Daarbij genomen uiteraard verschillende reviews van internetpagina's/gamesbladen. Ik ben niet partijdig omdat het nou eenmaal de ps2 is. ik kijk welzeker naar de feiten

@ ombouw. Welzeker, maar toch moet je toegeven dat uiteindelijk er een stuk meer mogelijkheden op de xbox aanwezig zijn. Homemade games zie je al helemaal niet op de ps2, en games copieren naar de schijf is onmogelijk.

Citaat:
feessie schreef op 04-07-2003 @ 11:42:
sorry maar Sony heeft met RockStar een contract tot 2005. in dit contract staat o.a. dat Rockstar geen games op andere consoles mag uitbrengen dan op de PS2. dus als GTA:VC uitkomt op de X-box dan is dat pas in 2006 als wij PS2 (misschien al 3) bezitters al lekker GTA: SA spelen.
Dat dacht ik ook, totdat ik (bron weet ik niet meer?) ergens las dat het contract weleens verbroken zou gaan worden.

Verder krijgen we een spel genaamd 'true crime' (althans, ik dacht dat het zo heette) wat ook een soort verbeterde GTA kloon is.

NB:

De volgende GTA wordt niet San Andreas, zoals veel denken. De naam is nog onbekend.

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 14:37
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 04-07-2003 @ 14:14:
@ 2. Daarbij genomen uiteraard verschillende reviews van internetpagina's/gamesbladen. Ik ben niet partijdig omdat het nou eenmaal de ps2 is. ik kijk welzeker naar de feiten

@ ombouw. Welzeker, maar toch moet je toegeven dat uiteindelijk er een stuk meer mogelijkheden op de xbox aanwezig zijn. Homemade games zie je al helemaal niet op de ps2, en games copieren naar de schijf is onmogelijk.



Dat dacht ik ook, totdat ik (bron weet ik niet meer?) ergens las dat het contract weleens verbroken zou gaan worden.

Verder krijgen we een spel genaamd 'true crime' (althans, ik dacht dat het zo heette) wat ook een soort verbeterde GTA kloon is.

NB:

De volgende GTA wordt niet San Andreas, zoals veel denken. De naam is nog onbekend.
@ ombouw. ja er zijn geen homemade spellen voor de PS2 en dat is allemaal de schuld van sony. het programeren van spellen voor de PS2 is nou eenmaal veel moeilijker dan voor de X-Box. daardoor willen devolepers nog wel eens "slordig" zijn met de graphics. (aliasing randjes)

@GTA. als Rockstar het contract openbreekt dan gaat het ze vele honderden milioenen $ kosten. ik denk niet dat RockStar dat aan kan/durft.

over True Crime hoor ik juist dat de meningen verdeelt zijn. veel gamers vinden het wel vet, maar even veel gamers vinden t maar een slap aftreksel van GTA. toch maar wachten tot t uitkomt en dan maar eerst huren. want een spel als GTA versla je niet zo snel.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 15:14
Verwijderd
Citaat:
feessie schreef op 04-07-2003 @ 14:37:


over True Crime hoor ik juist dat de meningen verdeelt zijn. veel gamers vinden het wel vet, maar even veel gamers vinden t maar een slap aftreksel van GTA. toch maar wachten tot t uitkomt en dan maar eerst huren. want een spel als GTA versla je niet zo snel.
zijn we het toch nog met elkaar eens
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 15:24
Verwijderd
XBOX
ps2
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 19:44
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 03-07-2003 @ 16:38:


En racespelllen voor de ps2?
GT3: a spec
GT: concept2002
GT4 moet nog uitkomen
moto GP series

het is jouw keuze
je noemt hier nu wel 3x een spel uit de Gt-serie... heb je er 1 gespeeld, ken je de rest eigenlijk ook wel.. zo vernieuwend gaat GT4 niet worden.... Moto GP-serie op de Xbox is velen malen beter dan de PS2 versies...
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 16:54
Gerard SnEl
Avatar van Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Citaat:
Retarded schreef op 04-07-2003 @ 00:19:
afbeeldingen
Die afbeeldingen van die 3Dshooter zien er prachtig uit. Tenminste niet zo'n spel waarbij je met je ruimteschipje crasht en de meest stonedde monsters moet afschieten met een of ander flitspistool...
Bovenstaande is tenminste een mooie realistische. Iemand een idee of Medal of Honor nog uitkomt op de XBOX?

Want...
Vrijdagavond heb ik een XBOX in huis gehaald + 2 's'-controllers + DVD-afstandsbediening en MotoGP 2 ...
Vet!

Bij deze wil ik iedereen hierboven bedanken voor hun reacties en tips. Thnx
Nog tips voor spellen? (autorace/formule1/realistische 3Dshooter)

Ik ga verder gamen...Mzzlz
__________________
You girls want a ladies' night? Go and try having it in the kitchen, cooking for a man!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 18:13
Verwijderd
halo is nou niet echt realistisch te noemen, maar als je een 3dshooter wilt op je xbox, zou je toch echt halo moeten hebben...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 20:40
Verwijderd
PS2 is al een aantal jaar op de markt een stuk langer dan de XBOX. Verkoopcijfers alleen al wijzen uit de groei, de ontwikkeling die de XBOX doormaakt -ik ga nu geen bronnen zoeken- in vergelijking met de PS2 heeft doorgemaakt achterblijft. Wil de XBOX zich de status van de PS2 in de hegemonie der consoles toe-eigenen, dan heeft deze nog heel wat in te halen.

Maar goed, met de next-nextconsoles in het vooruitzicht is het misschien beter om voor nu het goedkoopste te nemen. Aangezien de games in de genres waar jij op doelt elkaar niet echt ontlopen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 21:05
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 05-07-2003 @ 18:13:
halo is nou niet echt realistisch te noemen, maar als je een 3dshooter wilt op je xbox, zou je toch echt halo moeten hebben...
of wachten op Deus Ex 2. de enige reden tot nu toe waarom ik nog mijn X-box heb. deel een was al gruwelijk vet (was op de PS2). ik kan gewoon niet wachten op deel 2
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
feessie schreef op 05-07-2003 @ 21:05:
of wachten op Deus Ex 2. de enige reden tot nu toe waarom ik nog mijn X-box heb. deel een was al gruwelijk vet (was op de PS2). ik kan gewoon niet wachten op deel 2
ware het niet dat deze gerespecteerde titel ook op de pc zijn verschijning voordeed?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 23:22
Verwijderd
Citaat:
feessie schreef op 01-07-2003 @ 20:59:
wat heb je liever. mooie games waar je na 2 dagen op bent uitgekeken of games waarvan de graphics iets minder zijn(hoewel minder, vergelijk GTAVC en LOTRTT maar eens met verschillende games op de x-box) waar je een maand lekker mee speelt? Sony heeft zelf al aangekondigt nergens geld voor te vragen bij de online versies van games. helaas zijn er sommige producenten die voor hun spellen wel geld willen zien als ze online te spelen zijn. dit geld overigens alleen voor mmorpg's op de ps2. je schrijft ook dat de online functie alleen bedoelt is om de concurentiestrijd aan te gaan met Microsoft. helaas zei Sony al 5 maanden voor de launch van de ps2 dat deze online zou gaan. dat was dus al ver voordat microsoft kwam vertellen dat zij ook een console gingen maken.
LOTRTT :lol:

over korte levensduur gesproken.

ik heb zelf ook een ps2, ben er ook over te spreken, maar er zitten écht genoeg retegoeie games op de xbox vent.

de vraag is; heb JIJ die ook gespeeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Console] XBOX vs Playstation 2
Verwijderd
60 28-12-2004 13:24
Games [VRAAG] Xbox of Ps2?
Bosserini
22 22-12-2003 13:15
Games XBOX of PS2?
Overjoyed
50 19-12-2003 10:11
Games Waarheid over de XBOX, PS2 is krachtiger!
Diablos
274 20-09-2003 04:34
Games xbox goed?
Blisss
48 01-01-2003 14:51
Games waarheid over de x-box ? ps2 is krachtiger.
GpMaStEr
7 13-07-2002 02:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.