Oud 11-09-2003, 21:16
de abt van sion
de abt van sion is offline
Problemen aanpakken vereist harde maatregelen. Zoals automobilisten meer moeten betalen om te kunnen blijven rijden, en rokers meer moeten betalen om te kunnen blijven roken, zo zouden "echtscheiders" meer moeten gaan betalen om te kunnen scheiden. Echtscheiden moet fors duurder worden, zo duur dat de koopkracht na echtscheiding stevig is afgenomen. Zo kan ervoor worden gezorgd dat mensen niet klakkeloos hun eigen ik gaan achternalopen en eindelijk eens een keer over hun situatie gaan nadenken.
Een goed plan, nietwaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2003, 21:24
Upke
Upke is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-09-2003 @ 21:16:
Problemen aanpakken vereist harde maatregelen. Zoals automobilisten meer moeten betalen om te kunnen blijven rijden, en rokers meer moeten betalen om te kunnen blijven roken, zo zouden "echtscheiders" meer moeten gaan betalen om te kunnen scheiden. Echtscheiden moet fors duurder worden, zo duur dat de koopkracht na echtscheiding stevig is afgenomen. Zo kan ervoor worden gezorgd dat mensen niet klakkeloos hun eigen ik gaan achternalopen en eindelijk eens een keer over hun situatie gaan nadenken.
Een goed plan, nietwaar?
Geen goed plan. Mijn ouders zijn sinds 2 weken gescheiden. Ik woon nu bij mijn vader in huis, dat huis is altijd saampjes onderhouden door beide ouders, en we zijn zoieso al geen rijk gezin. Nu mijn moeder weg is, is het moeilijk voor ons pap om dat huis te onderhouden. We moeten zoiezo al gaan bezuinigen, en daar komt bij dat mijn vader binnenkort eruit moet (met pensioen en hij blijkt dan een stuk minder geld te krijgen) Nee laat alsjeblieft dat scheiden met rust. En nee mijn ouders hebben geen ruzie hoor, dat is de oorzaak van de scheiding niet. Voor mijn moeder is de liefde gewoon op, en daar heeft ze het 2 jaar heel moeilijk mee gehad. Omdat ze niet wou scheiden, maar ook maar moeilijk bij mijn vader kon blijven. Maar ik ga nu te persoonlijke dingen vertellen. En nog iets mijn ouders zjin geen egoïstische mensen, dus ze hoeven niet na te denken over hun situatie. Dus mijn antwoord is: NEE!!!! zeker geen goed plan!

Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 21:36
Verwijderd
Nee.


Als men eenmaal in de echt is verbonden, is men meestal 'slim' genoeg om zelf te beslissen. Alsof een echtscheiding al niet kut genoeg is, moet er dan ook nog worden nagedacht over de financiele kant van de zaak.


Verder vind ik de accijns op bijv. op alcohol ook overbodig, maar dat is een heel andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-09-2003 @ 21:16:
Problemen aanpakken vereist harde maatregelen. Zoals automobilisten meer moeten betalen om te kunnen blijven rijden, en rokers meer moeten betalen om te kunnen blijven roken, zo zouden "echtscheiders" meer moeten gaan betalen om te kunnen scheiden. Echtscheiden moet fors duurder worden, zo duur dat de koopkracht na echtscheiding stevig is afgenomen. Zo kan ervoor worden gezorgd dat mensen niet klakkeloos hun eigen ik gaan achternalopen en eindelijk eens een keer over hun situatie gaan nadenken.
Een goed plan, nietwaar?
dus de hoge kosten van scheiden moet mensen bij elkaar laten blijven??echt belachelijk wat je zegt...slaat nergens op...net alsof mensen bij mekaar blijven omdat de scheiding zo duur is...als je niet meer gelukkig met elkaar bent moet je scheiden, of het scheiden duur is of niet..als scheiden onbetaalbaar word, blijven mensen bij mekaar terwijl ze niet meer met mekaar kunnen en willen leven, komen er meer ruzies en spanningen in gezinnen...vrouw word zo crazy dat ze haar man vermoord en daarna zichzelf omdat ze niet weet wat ze moet...niet dta iedereen zou doen, maar ik volgens mij vaak genoeg gebeurd..mensen moeten beter nadenken waarom ze willen trouwen...wat zegt dat papiertje nou...ik zou alleen trouwen om het zakelijke, want zo'n papiertje zegt echt helemaal niks, je blijft echt niet heel je leven bij elkaar omdat je getrouwd bent...dus niks tot de dood u scheidt.... kun je wel zien aan de hoeveelheid mensen die scheiden, geloof 60%...en over het roken en autorijden, ben ik het ook niet mee eens...als iemand wil roken, er verslaafd aan is, doet ie het toch wel...kan misschien niet zoveel kopen, of zal zich bedenken of ie niet zal stoppen, maar ik denk mensen die er echt lang verslaafd aan zijn niet stoppen om de prijs...en met autorijden, als iemand toch reizen moet, dan moet het...mensen moeten niet stoppen, minderen met rijden omdat het duurder wordt...ze moeten minderen omdat ze zelf vinden dat het slecht is voor het milieu, en met het openbaar vervoer beter is...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:04
Verwijderd
nee dat is onzin, waarom zou je t duurder maken?
dat t al geld kost, snap ik niet.
tis toch de eigen keuzen van mensen die willen scheiden?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:12
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
fiepje schreef op 11-09-2003 @ 22:04:
dat t al geld kost, snap ik niet.
Er komt heel wat kijken bij zo'n scheiding. Advocaten en zelfs een rechter (geloof ik) die moeten ook betaald worden. Dus dat het geld kost, dat is niet zo raar
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:17
Verwijderd
Vandaar dat echtscheidend Nederland de flitsscheiding heeft ontdekt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:21
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Dat slaat nergens op. Mijn ouders zijn gescheiden en ik ben er erg blij mee. Kon echt niet met hun samen leven. Elke avond ruzie, en hun maar schreeuwen tegen elkaar en ik en m'n broertje zaten dan op onze kamer. Ik kan echt niet met m'n vader in 1 huis wonen. Geen goed plan dus!
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:25
Upke
Upke is offline
Citaat:
marlies schreef op 11-09-2003 @ 22:12:
Er komt heel wat kijken bij zo'n scheiding. Advocaten en zelfs een rechter (geloof ik) die moeten ook betaald worden. Dus dat het geld kost, dat is niet zo raar
Ja een rechter komt er zeker bij kijken...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:30
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
niet egt dus
weet je eignelijk wel hoeveel dat kost? als de andr n beetje z'n best doet kan dat egt hoog oplopen!

maar kijk es hier na
kennis van me is dit egt overkomen:

je man slaat je, hij slaat je kinderen ook, je bent jong getrouwd en nu realiseer je je na 6jr dat hij eig nie bepaald lief is, hij mishandeld je. Na veel moeite, stress en heel veel geld ben je nog 2jr later eindelijk gescheiden. Nouja, officieel nog niet eens. En dan verzint die (ex)man van je nog allerlei trucs om jou veel geld te laten betalen.

btje dom voorbeeld maar gebeurt vaker dan je denkt, mensen die gescheiden zijn hebben vaak al een schuld omdat als ze hun huurhuis verkopen, er niet altijd winst op word gemaakt, kom je dan bijv in de bijstand, dan hou je die schuld.

En als je nou niet het geld hebt, dat betekend dus dat je niet kan scheiden\!! Das toch belachelijk

Van de andere kant gezien: met geld is weer eens alles te koop, als je geld hebt kun je scheiden. Nee ik ben niet zo rechts ingesteld.

kheb nu ff geen zin om hele text te typen enzow, kben gwoon tegen, schrijf t ff heel simpel op

m'n ouders zijn 2jr geleden gescheiden, nouja, officieel eig pas 1jr ofzow. Want das eig t zelfde als bij trouwen. Bij trouwen zeg je beide ja en als 1 nee zegt gaat t feest niet door. is bij scheiden ook zo. Mijn vader heeft het leuke truckje bed8 om maar es niet gaan te tekenen, hoe schattig, jah want hij mocht niet scheiden van de kerk (hoop niet dat jij ook zo eentje bent) maar in feite was dat nat. al gebeurd. Maar dat gaat je dus ontzettend veel geld kosten. En heel veel stres en problemen.

Als je geld wil verdienen, de regering dan, dan ist n super id.
Als je wil dat mensen naar therapeuten gaan, dan is het n goed id
als je wilt dat mensen ongelukkig worden, dan ist n goed id
als je voor devil wilt spelen ben je voor onderdeel 1a geslaagd

neej maar serieus, mensen die mishandeld worden, voor die mensen vind ik het egt hard
je gaat egt niet zomaar scheiden, je bent n btje verkeerd geinformeerd
nat zijn er wel mensen die for-no-reason em peren, maar met geld los je dat niet op
wel als je het zegt zeg maar, informeert, hoe dat te realiseren is, is nog niet zo 1,2,3 duidelijk, maar t kan wel, iig niet door een soort van geld-boete naar mijn mening. Dat vind ik egt ronduit grof.
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 11-09-2003 @ 21:36:

1) Nee.
2) Als men eenmaal in de echt is verbonden, is men meestal 'slim' genoeg om zelf te beslissen.
3) Alsof een echtscheiding al niet kut genoeg is, moet er dan ook nog worden nagedacht over de financiele kant van de zaak.
4) Verder vind ik de accijns op bijv. op alcohol ook overbodig, maar dat is een heel andere discussie.
1) Ok.
2) Wat is hier het logisch verband? Waarom zouden getrouwde mensen slim zijn? Gelukkig zet je het woord slim tussen aanhalingstekens. Feit is dat getrouwde mensen zeker niet altijd even slim handelen.
3) Ook deze redenering is mijns inziens niet juist. Als iets erg is, zou er niet over iets anders mogen worden nagedacht? Juist wel.
4) Hoe hoger die accijns, hoe beter.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:54
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
fiepje schreef op 11-09-2003 @ 22:04:
nee dat is onzin, waarom zou je t duurder maken?
dat t al geld kost, snap ik niet.
tis toch de eigen keuzen van mensen die willen scheiden?
Als het eigen keuzen zijn, dan ook volledig zelf betalen. Alles. Niets wat met de scheiding te maken heeft, mag door de staat worden betaald, nog geen postzegel. Zelf brokken maken, zelf dokken.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:56
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 11-09-2003 @ 22:21:
Dat slaat nergens op. Mijn ouders zijn gescheiden en ik ben er erg blij mee. Kon echt niet met hun samen leven. Elke avond ruzie, en hun maar schreeuwen tegen elkaar en ik en m'n broertje zaten dan op onze kamer. Ik kan echt niet met m'n vader in 1 huis wonen. Geen goed plan dus!
Ik zeg niet dat er niet meer gescheiden mag worden (hoewel ik tegen scheiding ben), maar wel dat de kosten die ermee gemoeid zijn, fors omhoog moeten, volledig voor rekening van de vechtersbazen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
Peperdure scheidingen verbeteren de kwaliteit van de keuze van de huwelijkspartner.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 23:02
D3wd
D3wd is offline
aangezien ik toch niet zoveel drink merk ik dus relatief weinig van die accijns en dat kan de overheid weer gebruiken voor allemaal uberdingen voor in mijn buurt te bouwen, zoals coffeeshops en dunno! dus wees maar blij dat al die dushi's zoveel uitgaan, want daardoor krijg ik mijn coffeeshop GO DUSHIS! *neem dit niet 100% serieus trouwens*
het lijkt me namelijk sterk dat de overheid coffesshops gaat bouwen als ze al in zo'n uberfinanciele crisis zit
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 23:08
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-09-2003 @ 22:54:
Als het eigen keuzen zijn, dan ook volledig zelf betalen. Alles. Niets wat met de scheiding te maken heeft, mag door de staat worden betaald, nog geen postzegel. Zelf brokken maken, zelf dokken.
he ff op bericht hiervoor: hoeveel geld heb jij wel niet.
en dan nog iets, hierop: voel jij je wel lekker. "als je zo stom bent om op je 19e te gaan trouwen omdat je thuis mishandeld werd en nergens terecht kon en dan doodongelukkig bent 15jaar later en je kinderen dat ook zijn. Dan ist je eigen schuld hoor, had je maar slim moeten wezen zoals mij met een hoog IQ"
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 23:12
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-09-2003 @ 22:52:
1) Ok.
2) Wat is hier het logisch verband? Waarom zouden getrouwde mensen slim zijn? Gelukkig zet je het woord slim tussen aanhalingstekens. Feit is dat getrouwde mensen zeker niet altijd even slim handelen.
3) Ook deze redenering is mijns inziens niet juist. Als iets erg is, zou er niet over iets anders mogen worden nagedacht? Juist wel.
4) Hoe hoger die accijns, hoe beter.
1. woei
2. Als getrouwde mensen getrouwd zijn, ga ik ervan uit dat ze 'begaan' met elkaar genoeg zijn om samen te kunnen beslissen om te scheiden zonder verdere problemen.
3.verklaart u nader.
4. dwaas.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 23:16
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
wat je er mee wil bereiken is dat mensen eerst even nadenken ? jah en veder dat jij geen belasting betaald, egoist, tbs kost ook geld schat, en soms kan dat in uitzonderlijke gevallen wel zo eindigen, vdr gwoon therapeut. Daarbij blijf ik bij het feit dat als je dan rijk ben, alles opgelost is. Lijkt me niet egt eerlijk. Bovendien worden mensen al genoeg gestrafd als ze gescheiden zijn of gaan, is egt geen pretje.
En nog iets: hoe hard kun je wezen: het kan dan wel de schuld van de ouder zijn, maar er zijn vaak ook kinderen die er onder leiden! Kan jij wel hele 'slimme' ouders hebben, maar als ouders door de kosten van scheidingen niet gaan scheiden, leiden die kinderen er dus onder. Neej ik vind het een beetje onder dwang. Lijkt china wel: je mag best 2 kinderen, maar als je zo dom bent om een 2e te nemen moet je em wel zelf betalen. Khou niet zo van die rechtse iedeen, heb je met mij de verkeerde voor je.
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2003, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 11-09-2003 @ 22:25:
Ja een rechter komt er zeker bij kijken...
Dus niet. Nederland kent het geregistreerd partnerschap en daardoor is de zogenaamde flitsscheiding in zwang gekomen die gewone scheidingen veel sneller kan laten verlopen. Het werkt alleen in gevallen waarin beide partijen willen scheiden.

Eerst wordt het huwelijk omgezet in een geregistreerd partnerschap. Daar is geen rechter voor nodig maar alleen een notaris. Vervolgens wordt het geregistreerd partnerschap ontbonden, ook bij de notaris. In principe kan men binnen vierentwintig uur gescheiden zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 23:46
Pletterprater
Pletterprater is offline
Abt... ben het weer niet met je eens. Zo drijf je mensen tot waanzin, als ze zien hoe duur het scheiden is en het niet kunnen betalen, heb je een opgefokte familie. Ze kunnen geen kant uit, niet naar een ander, niet met elkaar... dan kun je nog beter het trouwen zelf duurder maken, zodat mensen beter nadenken, voordat ze gaan trouwen, maar ook dat is flauwe kul, want dat zou betekenen dat alleen de rijke mensen mogen trouwen. Hetzelfde geld voor auto's en voor (mwa, dit misschien niet zo) roken.

Vroeger was autorijden alleen voor de rijken, nu kan iedereen autorijden... straks weer alleen voor de rijken??? Hetzelfde bij echtscheidingen??? Het moet geen luxe gebeurtenis worden, te kunnen scheiden. Scheiden doet meestal wel pijn, no matter what the cost. Duidelijk dat jij nog niet in een scheiding hebt gezeten... mijn moeder daarentegen wel en geloof me, een scheiding is sowieso geen pretje!!!

Eikel.

Ik weet dat je gewoon een discussie op gang wilt brengen, maar dit slaat echt nergens op... en hoe je het ook keert of doet, het blijft en is een dom idee van je... basta.
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 23:48
Verwijderd
Citaat:
saartjeh schreef op 11-09-2003 @ 23:16:
blaat
Ik ben rechts, en ik ben het toch met je eens. Vreemd? nee, gezond verstand.

Vrijheid hoort te bestaan hier in nederland, mensen horen zelf te kunnen beslissen, en ik wil geen slimme partijleider die mijn geld aftroggelt omdat hij dat 'het beste vindt'
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 00:06
Pletterprater
Pletterprater is offline
Dan nu een stelling van mijn zijde:

Er kan niet gediscussieerd worden over een scheiding, als mensen in hun nabije omgeving geen scheidingen hebben meegemaakt. Het zij door zelf te scheiden, het zij door je ouders die zijn gescheiden of een ander familielid. Bovendien draagt een discussie hierover niets bij aan de gemeenschap van dit forum, hoogstens zal dit leiden tot haat of woede, niet tot een ander standpunt. (zie mijn vorig bericht, dat daar duidelijk blijk van geeft)

Mijn afsluitende redenering vraagt dan ook om een SLOTJE!!!

Dank.
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 09:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2003 @ 23:44:
Dus niet. Nederland kent het geregistreerd partnerschap en daardoor is de zogenaamde flitsscheiding in zwang gekomen die gewone scheidingen veel sneller kan laten verlopen. Het werkt alleen in gevallen waarin beide partijen willen scheiden.

Eerst wordt het huwelijk omgezet in een geregistreerd partnerschap. Daar is geen rechter voor nodig maar alleen een notaris. Vervolgens wordt het geregistreerd partnerschap ontbonden, ook bij de notaris. In principe kan men binnen vierentwintig uur gescheiden zijn.
Tenzij er kinderen bij zijn.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 09:35
Upke
Upke is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2003 @ 23:44:
Dus niet. Nederland kent het geregistreerd partnerschap en daardoor is de zogenaamde flitsscheiding in zwang gekomen die gewone scheidingen veel sneller kan laten verlopen. Het werkt alleen in gevallen waarin beide partijen willen scheiden.

Eerst wordt het huwelijk omgezet in een geregistreerd partnerschap. Daar is geen rechter voor nodig maar alleen een notaris. Vervolgens wordt het geregistreerd partnerschap ontbonden, ook bij de notaris. In principe kan men binnen vierentwintig uur gescheiden zijn.
Dus wel. Want mijn ouders hebben helemaal geen flitsscheiding gedaan, maar een normale scheiding (als je tenminste een scheiding normaal kunt noemen).
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 09:38
Upke
Upke is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 11-09-2003 @ 23:46:
Abt... ben het weer niet met je eens. Zo drijf je mensen tot waanzin, als ze zien hoe duur het scheiden is en het niet kunnen betalen, heb je een opgefokte familie. Ze kunnen geen kant uit, niet naar een ander, niet met elkaar... dan kun je nog beter het trouwen zelf duurder maken, zodat mensen beter nadenken, voordat ze gaan trouwen, maar ook dat is flauwe kul, want dat zou betekenen dat alleen de rijke mensen mogen trouwen. Hetzelfde geld voor auto's en voor (mwa, dit misschien niet zo) roken.

Vroeger was autorijden alleen voor de rijken, nu kan iedereen autorijden... straks weer alleen voor de rijken??? Hetzelfde bij echtscheidingen??? Het moet geen luxe gebeurtenis worden, te kunnen scheiden. Scheiden doet meestal wel pijn, no matter what the cost. Duidelijk dat jij nog niet in een scheiding hebt gezeten... mijn moeder daarentegen wel en geloof me, een scheiding is sowieso geen pretje!!!

Eikel.

Ik weet dat je gewoon een discussie op gang wilt brengen, maar dit slaat echt nergens op... en hoe je het ook keert of doet, het blijft en is een dom idee van je... basta.
Ben het helemaal met jou eens. Maar wat ik nog veel erger vind is dat Abt ook werkelijk denkt dat hij gelijk heeft. Stel dat zo'n figuur het voor het zeggen krijgt in de Nederlandse bestuur, zou deze dan ook binnen de kortste keren worden doodgeschoten
zoals ze met Pim deden?

Abt je ben gewoon echt een eikel, ik weet zeker dat jou ouders niet gescheiden zijn, of ook maar iemand in jou omgeving is gescheiden. Mijn ouders zijn gescheiden en dat is helemaal niet leuk. Ik hoop zelfs dat jou ouders ook gaan scheiden, of dat je later als je getrouwt bent een scheiding mee maakt. Dan pas besef je wat je nu allemaal zegt verkeerd is. Je bent gewoon een gore klootzak.

SLOTJE A.U.B!!!!!

Laatst gewijzigd op 12-09-2003 om 09:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2003, 09:46
de abt van sion
de abt van sion is offline
Waarom willen mensen die ergens niet tegen kunnen, altijd meteen een slotje?

Er zijn zoveel topics waar ik niet tegen kan, maar ik zou nooit om een slotje vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 11:04
Thomas
Thomas is offline
Nooit, natuurlijk.

Een huwelijk is niets meer dan een veredeld samenlevingscontract en daar moet nu eenmaal gemakkelijk, zonder obstakels afstand van gedaan kunnen worden. Het is nog altijd de keuze van de man en de vrouw om het einde van een huwelijk vast te stellen, het gevolg is dat dit zonder problemen gedaan moet kunnen worden. De wetgever moet zich niet zo direct bemoeien met privacy siuaties.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 11:13
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Maak dan het trouwen duurder, beter voorkomen dan genezen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 11:22
WB_Oud
Avatar van WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Qimm schreef op 12-09-2003 @ 11:13:
Maak dan het trouwen duurder, beter voorkomen dan genezen
Dat is al ongelooflijk duur, veel te duur naar mijn mening...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 11:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
WB schreef op 12-09-2003 @ 10:22:
Dat is al ongelooflijk duur, veel te duur naar mijn mening...
Nóg duurder! Als niemand trouwt kan niemand scheiden Probleem opgelost
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 13:21
Upke
Upke is offline
Je kunt de kwaliteit van liefde niet beïnvloeden door geld. Zoals ergens boven al werd gezegd, je kunt het zo duur maken als je wilt maar daardoor worden ze echt niet weer opeens verliefd op elkaar. Ze zullen toch uit elkaar gaan en apart wonen. Liefde kun je niet beïnvloeden door geld of wat dan ook. Je kunt wel net alsof doen maar dat is verschrikkelijk...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 13:32
Verwijderd
Waarom moet het scheiden duurder worden? Er worden dan echt niet meer huwelijken beter. Een kapot huwelijk is in de meeste gevallen toch niet meer te redden, waarom zou je dan het scheiden ook nog gaan belemmeren door de kosten daarvoor te hoog te maken? Geestelijk gezien is scheiden al genoeg belasting, waarom het dan ook nog financieel moeilijk maken?
M'n ouders zullen waarschijnlijk op den duur ook wel gaan scheiden gezien de huidige situatie, en daar zullen ze echt niet vanaf gaan zien als het scheiden duurder wordt. Dus het heeft weinig zin
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:02
Verwijderd
scheiden is geen straf, je gaat niet voor niks uit elkaar.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:59
Verwijderd
Wat een onzin, als scheiden te duur wordt, blijven mensen getrouwd maar 'gescheiden' getrouwd. Als je echt wil scheiden, maar 't gaat niet, dan blijf je echt niet bij elkaar hoor.

Mijn ouders zijn sinds juli gescheiden, als het te duur was geweest waren ze nu niet anders. Dan gingen ze alsnog apart wonen etc.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 15:20
Verwijderd
Nee, dit kan namelijk een reden zijn om te overwegen om bij elkaar te blijven terwijl het heel erg slecht gaat.
Als mensen niet meer samen kunnen leven moet er de mogelijkheid zijn om uit elkaar te kunnen. Ben het eens met de beargumentatie van Rawsteel, behalve de zooi van dat eikel. Daar houd ik me buiten
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:27
Verwijderd
Scheiden moet niet duurder worden, trouwen moet moeilijker worden. Ik ken een aantal stellen die na korte tijd samenzijn gingen trouwen. Ze wisten bijna niets van elkaar maar "Het voelt gewoon goed." Alles voelt goed de eerste 3 maanden!
Mensen moeten gestimuleerd worden om goed over hun partner na te denken voordat ze gaan trouwen. "ken ik mijn partner wel goed genoeg?" "Hoe zou hij in die situatie reageren?" "Wat zijn zijn slechte eigenschappen en kan/wil ik daar de volgende 45 jaar mee leven?" Zo creeer je huwelijken die meer kans van slagen hebben.
Scheiden moeilijker maken heeft imo enkel een negatief effect: mensen die ongelukkig getrouwd zijn zullen ongelukkig getrouwd blijven omdat ze het niet financieel op kunnen brengen om te scheiden. Vaak zijn er ook kinderen in het spel die ook niet gelukkiger worden van zo'n situatie. Als je kon kiezen: 2 ouders die ongelukkig zijn omdat ze met elkaar opgescheept zitten of 2 ouders die gelukkig zijn omdat ze niet meer in een vreselijk huwelijk zitten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-09-2003, 19:29
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
WB schreef op 12-09-2003 @ 11:22:
Dat is al ongelooflijk duur, veel te duur naar mijn mening...
het is net zo duur als je het zelf maakt volgens mij
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 19:51
Upke
Upke is offline
Citaat:
BBEM schreef op 12-09-2003 @ 19:29:
het is net zo duur als je het zelf maakt volgens mij
Volgens jou ja...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:00
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik vind het geen goed idee. Mensen die gaan scheiden hebben het al niet makkelijk, ook financieel gezien vaak niet. Een vehoging van de kosten zou alleen maar tot gevolg hebben dat mensen die gaan scheiden of het financieel veel moeilijker krijgen of dat ze niet meer officieel gaan scheiden. Mijn opa en oma wonen ook al meer dan dertig jaar niet bij elkaar, maar zijn officieel nog steeds getrouwd. Het wordt alleen een beetje lastig als de een opnieuw wil gaan trouwen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 22:59
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
ja ge-wel-dig idee
vooral als mensen in elkaar geslagen worden
of geestelijk worden vernederd door n schepsel wat dan hun echtgenoot is.........heerlijk dat vooral in dat soort gezinnen dan ivm het geld niet gescheiden kan worden


__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 23:14
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
maak trouwen dan een stuk duurder als je het echt goed wil doen.

scheidingen duurder maken is gewoon vragen om moeilijkheden

Laatst gewijzigd op 12-09-2003 om 23:19.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 23:23
wissie
wissie is offline
Op die manier zou scheiden inkomensafhankelijk worden, en dat lijkt me geen goede ontwikkeling. Bovendien vind ik niet dat de overheid maatregelen zou moeten nemen om ervoor te zorgen dat mensen minder snel besluiten te trouwen, bijv. door het duurder te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 23:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
wel typisch dat het van een christen komt...heh.

Verder sluit ik me aan bij reverend. De keuze om te scheiden is niet alsof je boodschappen gaat doen... Er is vaak goed over nageacht en vaak ook echt de uiterste situatie. Mentala is het al een lastig eperiode, dus een "boete" in valuta is onnodig.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-09-2003 @ 23:29:
wel typisch dat het van een christen komt...heh.

nou nee, de abt heeft gewoon standaart iets tegen relaties, en als je t aangaat moet t ook voor heel je leven ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 23:37
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 12-09-2003 @ 23:33:
nou nee, de abt heeft gewoon standaart iets tegen relaties, en als je t aangaat moet t ook voor heel je leven ofzo
trouwen (vaak via de kerk) gaat voor het leven. Echtscheiding is taboe...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-09-2003 @ 23:37:
trouwen (vaak via de kerk) gaat voor het leven. Echtscheiding is taboe...
mjah, dan zal ie zwaar christen zijn idd
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 00:16
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 12-09-2003 @ 23:33:
nou nee, de abt heeft gewoon standaart iets tegen relaties, en als je t aangaat moet t ook voor heel je leven ofzo
1) Mijn stelling staat volkomen los van mijn eventuele religieuze achtergrond. Een moderne monnik is niet per definitie wereldvreemd.
2) Ik het volstrekt niets tegen goed doordachte en goed lopende relaties.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 00:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-09-2003 @ 23:37:
trouwen (vaak via de kerk) gaat voor het leven. Echtscheiding is taboe...
Trouwen - het woord zegt het al - is inderdaad voor het leven, zowel voor de kerk als voor de staat. Een goed doordachte relatie (niet te impusief gestart, niet op te jeugdige leeftijd, met niet te grote leeftijdsverschillen, gezocht op een gelijkwaardige markt) loopt in principe niet stuk, tenzij één van de partners zijn menselijkheid verliest en zijn dierlijke kanten begint te etaleren: ik bedoel bijvoorbeeld mannen van middelbare leeftijd die ineens een jonge vrouw willen en daarvoor hun vrouw en kinderen in de steek laten.
Dat is NIET goed te praten. En deze visie baseer ik niet op mijn religieuze achtergrond als monnik.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 00:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 12-09-2003 @ 23:41:
mjah, dan zal ie zwaar christen zijn idd
Abten leiden kloosters. En kloosters zijn gebouwen waarin religieuze gemeenschappen wonen en werken. Merk echter op dat de kloosters minder afhankelijk zijn van bepaalde Vaticaanse standpunten dan wereldheren. Ik ontken niet dat mijn eigen leven door het katholicisme wordt bepaald, maar benadruk dat het om het universele katholicisme gaat.

Mijn standpunt inzake scheidingen is niet zozeer gebaseerd op de christelijke opvatting, als wel op een veralngen naar vermindering van het aantal heilloze echtscheidingen, voortkomend uit onvolwassen gedrag van mensen die zichzelf niet kunnen beheersen en hun gedrag wel proberen te etiketteren en te legitimeren. Zoals mensen die het op de midlifecrisis gooien.
Wat een lafaards zijn dat.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 00:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 12-09-2003 @ 23:29:
Mentala is het al een lastig eperiode, dus een "boete" in valuta is onnodig.
Deze woorden zijn onzin. Je kunt het ook moeilijk hebben nadat je een moord hebt gepleegd. Ben je dan in jouw ogen al zwaar genoeg gestraft, op heb je toch eigenlijk niet liever dat de moordenaar nog even achter de tralies gaat?

Echtscheiding veroorzaakt ook vaak een "geestelijke" moord. Wie die wil begaan, moet dokken.

Het is bijvoorbeeld te gek dat al die gescheidenen eigen woningen krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands
malaika
5 28-09-2005 22:36
De Kantine Wat staat er onder je control+v deel II
Tommie/Aligogo
500 23-04-2004 13:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.