Oud 16-06-2006, 16:18
sarsz
sarsz is offline
De eerste vraag van het examen was iets als 'hoe kan iemand in een lagere inkomensschijf belanden'. Ik heb hier 'als iemand ontslagen wordt en dan een slechtere baan krijgt' geantwoord. Het antwoord moest in dit geval 'als iemand ontslagen wordt en een baan met een lager salaris krijgt' zijn. Ik snap dat mijn antwoord niet helemaal klopt, maar het lijkt me toch vrij duidelijk dat ik met 'slechtere baan' 'baan met lager inkomen' bedoel.

Ik heb 0 van de 2 punten voor dit antwoord gekregen en heb een 5,3 gehaald. Met een 5,4 had ik voldoende gestaan en had ik geen herexamen hoeven doen. Ik vind echt dat ik voor dit antwoord gewoon 1 punt hoor te krijgen en dus voldoende zou komen te staan. Ik heb de leraar geprobeerd te overtuigen, maar die wil van niets weten. Ik heb een econoom geraadpleegd en die vindt dat m'n antwoord 'in dezelfde lijn' ligt en ik dat punt zou moeten krijgen. Weet iemand of ik hier nog meer aan kan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2006, 17:16
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Het moet mogelijk zijn bezwaar aan te tekenen bij een examencommissie (vraag je coördinator eens hoe), maar die schijnen vaan nog veel strenger te zijn dan de leraren en je krijgt er niet vaak punten bij. Maar niet geschoten is altijd mis.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 18:14
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Probeer eens contact op te nemen met de 2e corrector, want je moet namelijk 1 vd correctors zien te overtuigen. Dat is al genoeg voor dat punt(gem), en anders moet je idd bezwaar aantekenen.(maar dit schijnt heel erg lastig te zijn, probeer het toch maar). Het Laks kan je denk ik best wel goed helpen enzo.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 19:11
bijnageslaagd
bijnageslaagd is offline
damn daar moet je echt wel een punt voor krijgen... voor vechten!!! maar ook ondertussen je herexamen voorbereiden voor het geval dat het niet lukt

kun je niet hogerop gaan naar de conrector ofzo? jaah ik weet niet, maar meestal willen mensen hogerop een hoog slagingspercentage voor de school en elke normale persoon zou 0 van de 2 punten voor zo'n antwoord debiel vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 16:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
bijnageslaagd schreef op 16-06-2006 @ 20:11 :
damn daar moet je echt wel een punt voor krijgen...
Nou, valt best mij als je het mij vraagt.
Bij 'een slechtere baan' denk ik toch echt aan een baan met slechtere werkzaamheden of slechtere omstandigheden. In ieder geval niet aan het salaris. Bovendien mogen docenten nooit voor jou denken! Dus zij mogen nooit bedenken 'wat zal hij er mee bedoeld hebben?': dat moet je met je eigen bewoordingen dus al duidelijk maken.

Ik snap best dat de TS wil proberen het er toch nog uit te halen, maar ik geef hem weinig kans.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:23
sdekivit
sdekivit is offline
en blijkbaar waren de twee correctoren het met elkaar eens om 0 punten te geven.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:54
Verwijderd
een slechtere baan =/= een lager inkomen

Een slechtere baan kan ook zijn minder vakantiedagen, langere werkweek, geen parkeergelegenheid, etc. Hierbij kan het wel zo zijn dat je loon gelijk of iets hoger is.

Verder bestaat er niet de mogelijkheid voor 1 punt, je krijgt of 2 punten of 0

Laatst gewijzigd op 17-06-2006 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:34
Verwijderd
Je antwoord is onvolledig, en dus krijg je 0 punten. Een slechtere baan is niet per sé een baan met een lager salaris.

Laatst gewijzigd op 17-06-2006 om 21:36.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 13:19
Verwijderd
Je laat niet duidelijk zien dat je de terminologie beheerst, dat is in principe reden genoeg voor het niet volledig goed rekenen. Nul punten vind ik wel een beetje streng, maar zou je met één punt meer wél geslaagd zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 13:51
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 18-06-2006 @ 14:19 :
Je laat niet duidelijk zien dat je de terminologie beheerst, dat is in principe reden genoeg voor het niet volledig goed rekenen. Nul punten vind ik wel een beetje streng, maar zou je met één punt meer wél geslaagd zijn?
Die ene punt maakt het verschil tussen een 5,3 en een 5,4.
Maar je kan die vraag niet half goed hebben, hij is of goed (2 pt) of fout (0 pt), niets er tussen in. En daar zijn ze heel streng in.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 16:44
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Mijn conrector zei dat je er zelfs niks aan kon doen als ze een meerkeuzevraag fout hadden nagekeken.

(Was bij mij met Nederlands het geval, maar ik hoef toch geen herexamen)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 18-06-2006 @ 17:44 :
Mijn conrector zei dat je er zelfs niks aan kon doen als ze een meerkeuzevraag fout hadden nagekeken.

(Was bij mij met Nederlands het geval, maar ik hoef toch geen herexamen)
Dat is onzin, als een vraag correct beantwoord is en hij is fout gerekend dan kan dat worden herstelt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:23
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
kun je dat ff toelichten.

het is immers door 2 mensen al nagekeken en ze zegt letterlijk dat het zelfs geen zin heeft bezwaar te maken als je op 1/10 punt gezakt bent door een correctiefout
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 18-06-2006 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:40
Verwijderd
Het enige recht dat de leerling na het examen heeft is het examen in te zien. Dit kan tot 6 maanden na de examens. Als de leerling een duidelijk aantoonbare fout kan aanwijzen is de school verplicht om deze fout te corrigeren. Dit gaat dan als volgt: de leraar moet de fout erkennen en voorleggen aan de 2e corrector. Vervolgens moet de school de inspecteur toestemming vragen het cijfer alsnog op te hogen.
Als de school daar niet aan mee wil werken dan kan dit de volgende oorzaken hebben:

de school is niet op de hoogte van bovenstaande regel en wil daarom niet meewerken. In dat geval moet de leerling de school het bestaan van deze regel uitleggen.
de leraar vindt het antwoord fout, terwijl de leerling het goed vindt. Dit zijn discussies die nergens op uit lopen. De leerling kan zijn of haar beklag doen bij de Commissie van Beroep.

bron: LAKS

Daarnaast kan je evt ook nog een kortgeding aanspannen, dat is 2 jaar geleden volgens mij gedaan
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 18-06-2006 @ 18:23 :
kun je dat ff toelichten.

het is immers door 2 mensen al nagekeken en ze zegt letterlijk dat het zelfs geen zin heeft bezwaar te maken als je op 1/10 punt gezakt bent door een correctiefout
Dat zou echt compleet nergerns op slaan. Als jij een vraag goed hebt beantwoord, en hij is fout gerekend, dan moet dat gewoon hersteld worden. Wat is anders het nut van het examen inzien als je er toch niets meer mee kan?
Naar de conrector, beetje boos worden en uitleggen dat 't wél veranderd kan en móet worden.

Anders neem je contact op met LAKS, als je school niet luistert, nemen zij contact op met je school om de druk wat te verhogen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 16:30
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Lol je kan toch niet menen dat dat serieus een vraag was op het eindexamen?

En dan nog fout ook
__________________
Bruut for president (y)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Bruut schreef op 22-06-2006 @ 17:30 :
Lol je kan toch niet menen dat dat serieus een vraag was op het eindexamen?

En dan nog fout ook
Vaak beginnen ze met een makkelijke vraag, dan voelen mensen zich zekerder. Beginnen met een hele moeilijke vraag zorgt er voor dat mensen gaan twijfelen, en het examen slechter maken.
't Is dus om mensen een beetje gerust te stellen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:17
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
haha ik dacht net, oh als dat een vraag is op het examen dan zal het nog wel mee vallen allemaal


niet dus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.