Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 19:14
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik zit al bijna 14 jaar op korfbal en heb nooit moeite gehad met wie dan ook. Nu hebben we sinds dit seizoen een beetje een kneusje als trainer. Hij weet niet echt veel, maar ja, we gaven hem een kans. Dat was best wel moeilijk om te geven, aangezien hij de meest stompzinnige dingen deed. Mensen op de vereniging lachten ons nog net niet uit (zo'n gevoel had ik).
We moesten in het team ook wel eens even tegen elkaar zeggen van: "Ach, kom op, geef hem nog ff een kans!" Maar dat is denk ik iets te vaak gezegd.

Hij deed de meest lompe wissels. Ik ga nu niet uitleggen wat voor wissels, omdat 9 van de 10 mensen het niet echt zal snappen
Zo zei hij letterlijk aan het begin van het seizoen: "Iedereen wissel ik dit seizoen even vaak."
Nou, ok, vrij logisch. Daar werd verder ook niet moeilijk over gedaan.

We hebben nu 4 wedstrijden achter de rug, waarvan ik er 3 keer uitgehaald ben met als excuus: "Je hebt de meeste wedstrijden gespeeld." Maar als je even nadenkt dat je 6 dames hebt en er 4 wedstrijden zijn gespeeld, zal dat dus niet mogelijk zijn.
Ik werd zo kwaad op hem. Best dat ik er uit moet, fijn, ik wil er ook best wel uit gaan als dat nodig is, maar ga dan alsjeblieft geen leugens vertellen.

Hij heeft dit niet alleen bij mij geflikt, maar ook bij iemand anders. In de rust van de wedstrijd was iedereen ook zwaar pissig op hem.
Hij was al een tijdje de reden dat ik geen zin meer had om te korfballen. Ik werd er ook een keer uitgehaald, omdat ik het team moest gaan coachen, omdat hij zelf niet wist hoe hij dat vak moest sturen.
Ik heb echt zoiets van: Wat heb ik aan hem?!

Afgelopen zaterdag is hij dus echt te ver gegaan bij mij. Op dit moment heb ik ook geen zin meer om het voor hem op te gaan nemen, dat het heus nog wel goed zal komen met hem. Zaterdag heb ik m voor de rest genegeeerd en toen kreeg ik vanmorgen een mailtje waarin veel onzin stond over de reden waarom ik er uit gehaald werd. Het kwam weer naar voren, dat hij volgens mij zelf ook niet echt wist te vertellen waarvoor hij me er uit gehaald had. Ik heb teruggereageerd (een simpel rustig mailtje/geen aanval) dat ik hem maar niks vind als coach van een A team. Dat ie de ctjes vanalles wijs kan maken, dat snapt iedereen, maar voor de A is hij ongeschikt. Vind ik dan.

Nu heb ik ook echt geen behoefte meer om te gaan trainen en zo. Ik wil dolgraag weg bij die trainer/coach, want echt, 14 jaar heb ik het keileuk gevonden, maar nu haat ik het. Ik wil ook dolgraag naar een ander team, maar aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om bij dit team weg te gaan.
Ik voel me er zo enorm klote onder. Heel het team haat die gast, maar veel gebeurd er niet. We hebben donderdag een gesprek met iemand uit de Technische Commissie, maar het probleem is, dat onze coach daar ook in zit en er heel snel aan vriendjes politiek gedaan wordt op de vereniging.

Ook vind ik het lullig voor een teamgenoot van me, want hij zit ook in die technische commissie en krijgt nu van beide kanten gezeik op zijn dak.
Het hele team, dat altijd leuk en enthousiast is geweest, is nu een zeikende baal stro. Niemand heeft echt nog de motivatie om iets te doen en erg gezellig is het niet meer.

Nu vraag ik me dus af, wat zouden jullie in dit geval doen? Zouden jullie bij die coach blijven en bij je team, of naar een team hoger, dat ook gezellig is en je goede training en coaching krijgt en je team + coach achter je laten?

Ik zit hier momenteel erg mee te dubben
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2004, 19:37
Verwijderd
Ik zou in het team blijven, want daar zitten de mensen die je kent en misschien ook vrienden, als het teminste een leuk team is. Wij hadden het eerst ook zoiets, (ik zit op handbal) het was een trainer die pas nieuw was, maar we hadden ook een nieuwe coach.
We zijn met ons probleem naar de coach gegaan en toen zijn we met de trainer en de coach en ons team rond de tafel gegaan en hebben we alles besproken met wat wij vonden enzz.
Toen heeft hij er wel wat aan gedaan... en als er nu iets is dat niet helemaal goed gaat zegmaar... dan vertellen we dat gewoon en dan doet hij er wat aan.

Maar ja ik zit in de B2, en het is al een oudere man met veel handbalervaring duzz. het is wel wat anders.

maar ja ik zou niet van team veranderen ik zou met de rest van het team eerst bespreken wat zij de beste oplossing vinden en dan zou ik samen met het team zeggen dat jullie het er niet mee eens zijn met wat hij doet, en hoe je vind dat het beter kan.
Ik weet niet of het goed is... maar dat zou ik doen

veel succes
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:49
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ok, thnx!

Wij hebben een heel leuk team en dat is een hele prestatie als de leeftijden variëren van 15 t/m 18. Het lijkt geen grote leeftijdsgrens, maar dat is het bij ons wel.

We hebben donderdag dan dat gesprek met een TClid. Het probleem is, dat er geen coaches verder zijn op de vereniging. Ik verwacht niet, dat het ooit goed zal gaan klikken tussen het team en de coach. Hij is gewoon zo...lomp. Zijn karakter dan he, niet als scheldwoord. Ik zeg dit niet omdat ik hem niet mag, maar omdat hij echt niet helemaal 100 is.

Ik hoop, dat er begeleiding voor die coach wordt geboden (dus 2 coaches) of dat we dan een nieuwe coach krijgen. Er is alleen 1 probleem, dat niemand echt graag met hem samenwerkt
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Die vent heeft in ieder geval goede bedoelingen. Besef dat. Hij heeft het één en ander geprobeerd waarvan hij (waarschijnlijk) overtuigd was dat het goed was, maar dat bleek achteraf minder goed te werken. Hij doet het dus niet om je te pesten. Als hij dat wel had gedaan had hij je namelijk nooit een mailtje gestuurd met uitleg. Hij wil blijkbaar graag dat het goed komt.
Ik zou daarom geen overhaaste beslissingen nemen meteen naar een ander team gaan.

Als je het op kan brengen zou ik een aantal dingen opstellen van wat er volgens jou anders moet. Niet op een aanvallende manier, maar gewoon duidelijke zinnen zoals:
- Een kwartier minder dit oefenen en een kwartier langer dat.
- Geen rekensommen met wie hoe lang gespeeld heeft, maar kijken wie er in vorm is en de gene die dat niet is eruit halen.

enz enz.
Misschien ziet die jongen/man gewoon niet wat hij fout doet en moet je hem daar maar een handje mee helpen.
Luistert hij hier niet naar, dan is het inderdaad handig om naar zo'n technische staff te gaan en te vragen of er geen andere coach beschikbaar is. Als je met een grote groep bent heeft dit vaak behoorlijke invloed of wordt er in ieder geval ook vanaf een andere kant met hem gepraat.
Maar je team zomaar verlaten zou ik niet doen. Je laat een probleem onopgelost wat bij jou zal blijven knagen en je teamgenoten zullen het jou bovendien ook kwalijk gaan nemen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:35
Verwijderd
Ik sluit me aan bij Balance.

(Ik kan wel een hele 'eigen' reactie gaan typen, maar ik ben het gewoon met haar eens, dus daarom maar zo.)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:53
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ja, daar hebben jullie gelijk in. Ondanks alles gewoon gigantisch mis aan het gaan is (er hebebn zelfs ouders tegen de coach gezegd dat ie in moest gaan grijpen), is hij heilig overtuig din zichzelf. Of hij het nou echt niet in ziet of dat ie het wel inziet maar het niet toegeeft maakt nu ook niet meer uit. Het punt is dat hij niet naar het kritiek vanuit het team luistert/wil luisteren.

Vandaar dat we de TC erbij geroepen hebben.

Dat ik mijn team anders in de steek laat, snap ik ook wel. Maar als ik moet kiezen om in mijn eiegn team te blijven en zo'n trainer te hebben en in het team bij mijn vader en oude trainer en allemaal andere bekende te zitten en gewoon weer met veel plezier naar de korfbal gaan, dan kies ik liever voor dat tweede.

Tuurlijk wacht ik eerst het gesprek af, maar mocht er niks verandert kunnen worden, dan doe ik mezelf er waarschijnlijk beter mee om in dat andere team te gaan. Ik ben nou eenmaal wat gevoeliger op dit soort situaties. Als dit niet verandert weet ik dat ik er enorm aan onderdoor kan gaan. Dat heb ik dan weer liever niet.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.