Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2002, 18:27
Gael
Gael is offline
Ik wil graag weten of de RIAGG echt nuttig is. Mijn vader zegt dan niet..

En hoe is het dan om een prive psych te moeten bezoeken?

En heeft iemand hier ook wel es een psychisch onderzoek gehad?

Veel vragen... But I need to know.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2002, 19:10
Sublime85
Sublime85 is offline
Een vriend van me (die is agressief) en een broertje van een vriend van me....die is gewoon gek wel....waarom wil je dan naar een psych

Greetz
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Gael schreef:
Ik wil graag weten of de RIAGG echt nuttig is. Mijn vader zegt dan niet..
Ik hoor er eigenlijk alleen maar negatieve geluiden over..

Citaat:
En hoe is het dan om een prive psych te moeten bezoeken?
Duur.

Citaat:
En heeft iemand hier ook wel es een psychisch onderzoek gehad?
Nooit een echt officiële. Wel een evaluatie van een mentor op school en dat was niet zo positief (ik had zijn test verneukt, vulde de antwoorden 'onmenselijk' in)..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 19:30
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Gael schreef:
Ik wil graag weten of de RIAGG echt nuttig is. Mijn vader zegt dan niet..

En hoe is het dan om een prive psych te moeten bezoeken?

En heeft iemand hier ook wel es een psychisch onderzoek gehad?

Veel vragen... But I need to know.
Het kan zijn dat je vader vindt dat het RIAGG geen nut heeft, maar dat is iets wat voor iedereen heel verschillend is. Hoofdzaak is dat het tussen jou en je hulpverlener goed klikt. Als dat niet zo is heeft zo'n bezoek absoluut geen zin.
Als je een psycholoog bezoekt die een privépraktijk heeft (zoals ik bijvoorbeeld vorig jaar deed) is de werkwijze grotendeels hetzelfde. Mocht je zoiets willen doen, dan is het in ieder geval een goed idee om na te gaan of je de kosten geheel of gedeeltelijk door je ziektenkostenverzekeraar vergoed krijgt.
Als je je voor behandeling aanmeldt zal er in ieder geval gevraagd worden wat je problemen precies zijn. Het is ook mogelijk dat je een vragenlijst in moet vullen om zo de aard van je problemen vast te stellen. Toen ik me vorig jaar voor een behandeling aanmeldde moest ik ook zo'n lijst invullen, die vervolgens door de behandelende psychologe met mij werd besproken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 20:15
Gael
Gael is offline
Ehm, mijn ouders zijn erachter gekomen dat ik snij. En nu zoeken ze oplossingen.(oorzaken zijn ook heel erg door mijn ouders zelf, dus ik kan helemaal niet met hun erover praten.)

Maar ze willen zoveel mogelijk buiten alles om, als het zou kunnen zouden ze het zelf oplossen.

De kosten zijn geen probleem bij ons. Maar er zijn ook 2 goede vriendinnen van mij die net naar de RIAGG zijn gegaan. En ik hoop dat dat zal helpen voor hun.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 22:01
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
tsja je kan er je verhaal kwijt en als je bij een ander instansie moet weten kunnen hun je makkelijk helpen maar verder..

ik heb er iedergeval verder nix aan gehad, ik kon beter met vrienden er over praten ofzow.

NA 5 gesprekken zeggen ze als het niet gaat bel dan maa ( dat doe je toch nie zo snel) en daar heb ik 6 maanden op moeten w88, op die 5 gesprekken
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 13:36
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Naar mijn mening een langdradige instelling zonder duidelijke oplossingen.

mvg,

Rob.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 13:54
revolucia
revolucia is offline
Moet zeggen dat mijn ervaringen met het RIAGG ook niet echt om over naar huis te schrijven zijn... *understatement*
Maar ik vind het te kortzichtig om al van tevoren te zeggen dat het geen nut heeft, ik ken ook mensen voor wie het wel nut heeft gehad. Hou er iig wel rekening mee dat t er nogal bureaucratisch aan toegaat daar...

veel succes!
__________________
condemn me to my future, deny my history...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 17:56
Gael
Gael is offline
Thanks everybody...

Naja, ik zie wel hoe het zal gaan. Hopelijk zal er niet zoveel gebeuren, ik moet gewoon op kamers zodat ik voor mezelf kan denken... en dan komt het hopelijk goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie naar psych=diagnose?
strontkind
8 16-02-2008 21:20
Psychologie Depressie en psychologisch onderzoek?
Masquerade
24 23-01-2005 18:22
Psychologie onderzoek?
ilse
5 15-12-2004 14:05
Psychologie Ouders en hulpverlening
~~dolce~~
11 03-03-2004 13:42
Psychologie hoelang?
vievo
11 11-06-2003 20:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.