Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2012, 15:50
owinrovers
owinrovers is offline
heee,

ik ben begonnen aan een eigen verhaaltje, ik weet alleen niet of het wel goed is. ik ben inmiddels rond de 15 kantjes, maar jah straks is het helemaal neit goed of zo. zouden jullie een reactie willen geven. alvast bedankt

owin

Laatst gewijzigd op 12-05-2013 om 08:42. Reden: bijlagen weg halen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2012, 17:32
Verwijderd
Hoe bedoel je straks is het helemaal niet goed? Wat is je doel?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2012, 18:17
owinrovers
owinrovers is offline
nah heel specefiek heb ik niet echt een doel of zo, het is meer voor alter of zo dat ik gewoon voor m'n kinderen een eigen boek(je) heb geschreven zeg maar. Maar ik ben namelijk dyslectisch en zo dus ook zinnen zullen wel neit kloppen en dergelijken. En of de verhaal lijkn wel beetje klopt en of het eigenlijk wel boeiend genoeg is.

owin
Met citaat reageren
Oud 11-11-2012, 18:55
Verwijderd
Oké Mijn commentaar volgt dinsdag, hoop ik.

Laatst gewijzigd op 12-11-2012 om 10:22.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 21:55
Verwijderd
Voor welke leeftijd is het bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 08:52
Verwijderd
Het is te lang om bijzonder uitgebreid commentaar op te geven, dus ik zal het niet regel voor regel doorlopen. Wel heb ik natuurlijk enkele opmerkingen die je wellicht op weg helpen.
Ik vind de namen goed gekozen, ze zijn niet spannend maar wel duidelijk. Voor je nageslacht is dit goed te begrijpen en ik kan me goed voorstellen dat ze het leuk vinden om dit te lezen of er uit voorgelezen te worden. Met name in het voorlezen ligt de kracht van dit verhaal, omdat het me bijzonder geschikt lijkt om bijvoorbeeld ook te spelen met je stem. Daarmee kun je ook veel fouten ontlopen, want er zitten inderdaad wat (interpunctie-)foutjes in. Dat zit hem voor een groot deel in komma- en puntenwerk, zoals
Citaat:
‘Nou dat weet ik nog niet ligt eraan wat het is.’ Zegt koning Apenstreken.
. Het is beter om de gesproken zin te eindigen met een komma, zodat de 'zegt' met een kleine letter kan.
Verder zijn niet alle namen consequent met hoofdletter geschreven, zoals
Citaat:
Professor palmboom doet
Mijn veronderstelling is dat je dat met alles vervangen in Word snel opgelost hebt. Wat denk ik ook mist voor het overzicht zijn de witregels. Het is één lap tekst, dat je zelf al een beetje opgelost hebt door er kolommen van de maken en de paginaoriëntatie te draaien. Ik moet wel zeggen dat ik niet goed weet of die lay-out het beste is als je het wilt printen of drukken...

Ik denk dat het voor kinderen een goed verhaal is. Er gebeurt genoeg, er zit lekker veel vaart in en als je het voorleest, kun je eigenlijk meteen aan de gang. Wat betreft de foutjes, die zitten er voldoende in, dat is zo. Je zou iemand moeten vinden die het document van voor naar achter doorleest en alle fouten er uit haalt, zodat je ook dingen als "Soesdijk" aangepast krijgt naar 'Soestdijk'. Verhaaltechnisch zou ik er eigenlijk niet veel meer aan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 19:54
owinrovers
owinrovers is offline
Danku,

jah ik weet het. ik ben erg dyslectisch dus het was een grote uitdaging. het klopt inderdaad dat er wel spelfouten en dergelijken in staan. Ikga inderdaad iemand zoeken zodat het idd helemaal gaat lezen en de fouten er uit haalt. ik ben ook nog neit klaar, maar bedantk voor de complimentjes en eerlijke kritiek.

Owin
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Mijn verhaal
Limoentjesfris
9 10-05-2013 18:45
Liefde & Relatie Mijn verhaal
Undertow
21 10-05-2011 15:39
Psychologie Mijn verhaal
PapaRoach<3
11 16-05-2008 20:19
Psychologie wie herkent zich in mijn verhaal?
terror4life
15 28-11-2004 02:10
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
Psychologie Mijn verhaal
kissssssss
42 15-04-2003 15:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.